AliExpress, eBay yms. tilaaminen ja kokemuksia

Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 714
Hmm...onkohan mulle tulleista (varmaan reilusta 30) Aliexpress Standard Shipping lähetyksistä yksäkään oikeasti tullut tuolla toimituksella??
Lähetyksessä kaiketi pitäs olla Alin logot printattuna lähetykseen, jos tähän on uskominen?
 
Liittynyt
02.12.2016
Viestejä
3 574
Ebaysta tullut nyt kahdelta tilaukselta perän jälkeen sama copy-paste viesti. Kyseessä kännykän tarvikkeita, alkaa vähitellen ketuttaa :tdown:

Dear friend,
Thank you so much for shopping in our store. I am really sorry to disturb you. The Post Office just sent some parcels back to us. Because the Customs check the parcel carefully these days. They rejected these parcels and sent them back.
I just checked the parcels and found one of them was your order.
If you agree,we will cancel your order and refund you soon. Please let me know what you think?
Thank you very much!
 

bb12

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
13.10.2017
Viestejä
602
Tilasin Ali/Yi Official Storesta parin kympin kameran. Product properties: 7Day Record 3month. Nyt ei suostu enää ottamaan tuota aktivointikoodia koodia vaan antaa failed. Huomasin samalla miten typerä tuo 3kk onkaan. Myyjä ei ole vastannut reiluun viikkoon ja nyt laitoin uudestaan postia. Saako Aliin suoraan yhteyttä miten?
 

bb12

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
13.10.2017
Viestejä
602
Viimeiset Aliexpress-tilaukset ennen 1.7.2021 tulevaa verovapauden poistumista tuli tehtyä eilen ja viime viikolla.
Enää ei yksikään AliExpress Standard Shipping toimitus saanut Postin SP***FI koodia vaan enimmäkseen RO***EE ja yksittäinen RV***CN tai RU***NL. Aiemmin pari RO***EE paketti tuli Virosta Matkahuoltoon, niin ilmeisesti itä-rajalta aletaan ujuttaa toimituksia jatkossa.
Eli kun tilaukset tekee ennen 1.7 saa vielä verovapaasti vanhaan malliin?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
22 099
Ebaysta tullut nyt kahdelta tilaukselta perän jälkeen sama copy-paste viesti. Kyseessä kännykän tarvikkeita, alkaa vähitellen ketuttaa :tdown:
Nämä on juuri näitä, josta maksaisi mielellään enemmänkin, kun muualta ei saa.

Hmm...onkohan mulle tulleista (varmaan reilusta 30) Aliexpress Standard Shipping lähetyksistä yksäkään oikeasti tullut tuolla toimituksella??
Lähetyksessä kaiketi pitäs olla Alin logot printattuna lähetykseen, jos tähän on uskominen?
Olen puoli vuotta vähintään maksellut Aliexpress Standard Shippingin kaikkiin lähetyksiini ja en muista tuollaista pakettia saaneeni.

Eli kun tilaukset tekee ennen 1.7 saa vielä verovapaasti vanhaan malliin?
No ei.. :facepalm:
Jos tilaus tulee maahan 1.7. aikoihin, niin maksat ne kaikki verot ja kulut ja et änkyröi.
En nyt (vielä) syytä sinua, mutta kun ne säädökset tulee voimaan silloin, niin näen jo sieluni silmin, että kaikilla tekosyillä siitä vängätään itseään irti ja syytetään kaikkia muita ja erityisesti kiinalaisia ja niiden tuotteita ja jossain foorumilla joku oli sanonut, että vielä saa.

Jos et ole varma, että voit maksaa ne maksut, älä tilaa. Jos tilaat, joudut maksamaan ja peruutat tilauksen/jätät noutamatta, niin menet suoraan ignore-listalle ja tuomitsen toimintasi moraalisesti.

Valitan purkaustani, mutta melkein tässä näyttää siltä, että pedataan "en vaan tiennyt" argumenttia valmiiksi kesää varten. En syytä sinua mistään, mutta haluan jo etukäteen ilmoittaa, että kaikki lähetyksensä noutamatta jättävät pääsevät p***alistalleni ja ei heru sympatiaa tai myötätuntoa. Nyt se on riski, jonka otat, että menee tulliin ja riskin realisoituessa oletan, että löydät selkärankasi ja olet mies. Tai sitten et tilaa mitään nyt.

edit: vielä kerran, en syytä bb12:sta mistään ja siellä on varmasti ihan kunnon kaveri nimimerkin takana. Vihaan vaan kaikkia, jotka eivät heinäkuussa pakettejaan hae ja teen sen jo tässä vaiheessa selväksi.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
22 099
Tilasin Ali/Yi Official Storesta parin kympin kameran. Product properties: 7Day Record 3month. Nyt ei suostu enää ottamaan tuota aktivointikoodia koodia vaan antaa failed. Huomasin samalla miten typerä tuo 3kk onkaan. Myyjä ei ole vastannut reiluun viikkoon ja nyt laitoin uudestaan postia. Saako Aliin suoraan yhteyttä miten?
Yi-kamerat toimii ilman sitä pilvitallennustakin, jos vaan laitat microSD-kortin sisään. Itse olen ostanut aina rahalla sen pilvitallennuksen, kun menen ulkomaille (eli viimeeksi 2019). Ei ollut niin kallis, että jaksaisin koodien kanssa kikkailla.

Aliin ei saa suoraan yhteyttä, mutta jos koet, että sinua on huijattu, niin voit tehdä disputen. He voi kyllä miettiä tuota koodia ja sen arvoa ja todeta, että et saa korvauksia, mutta tuolla disputella niitä haetaan.
 
Liittynyt
17.10.2019
Viestejä
137
Jos et ole varma, että voit maksaa ne maksut, älä tilaa. Jos tilaat, joudut maksamaan ja peruutat tilauksen/jätät noutamatta, niin menet suoraan ignore-listalle ja tuomitsen toimintasi moraalisesti.

Valitan purkaustani, mutta melkein tässä näyttää siltä, että pedataan "en vaan tiennyt" argumenttia valmiiksi kesää varten. En syytä sinua mistään, mutta haluan jo etukäteen ilmoittaa, että kaikki lähetyksensä noutamatta jättävät pääsevät p***alistalleni ja ei heru sympatiaa tai myötätuntoa. Nyt se on riski, jonka otat, että menee tulliin ja riskin realisoituessa oletan, että löydät selkärankasi ja olet mies. Tai sitten et tilaa mitään nyt.

edit: vielä kerran, en syytä bb12:sta mistään, yritän vaan sanoa, että ne tilaukset haetaan tai sitten olet k*sipää. Enkä missään sanonut, että bb12 jättäisi hakematta. Sanon vaan, että jos tulee 1.7. jälkeen , ja tulee verot+käsittelymaksut - niin ne maksetaan tai sitten olet k*sipää. Äh, joku raportoi tämän kuitenkin. Kuitenkin, ei mitään henkilökohtaista bb12:sta vastaan, mutta tulen vihaamaan kaikkia, jotka eivät sitä lähetystään nouda, kun tulee verot+kulut päälle. Näemme sitten heinäkuussa, ketä nämä ovat.
24 % alvia. Eihän siinä nyt konkkaan luulis kenenkään menevän kun tilaukset jotain kymppejä yleensä. Ite maksellut jenkki lähetyksistä useasti alvit.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
22 099
24 % alvia. Eihän siinä nyt konkkaan luulis kenenkään menevän kun tilaukset jotain kymppejä yleensä. Ite maksellut jenkki lähetyksistä useasti alvit.
On siinä myös käsittelymaksu. Ruotsissa se oli kohtuuton, mutta tämä voi tapahtua myös meillä:

Lopputulema tällaisesta on, että Kiinasta ei enää lähetetä Suomeen tai vähintäänkin maksaa lisää. Lisäksi nuo kaikki paketit tukkivat varastot ja Postin tuntien lähetyksiä alkaa hukkumaan ja säilytyksestä aletaan periä maksua.

--

Käytännössä sitten vastuutapakoilevien ihmisten tilaukset pysäyttävät kiinanpaketit. Tämä pistää vihaksi.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 407
Jumissa tuo suomen postilaitos nytkin on joten eipä tuo niin hirveästi tilannetta muuta... Matkahuoltokin takkuaa eli tuleekohan noita paketteja kiinasta MH:nkin kautta jo niin paljon että sielläkin kestää paketin saaminen noutoon jo yli viikon.
 
Liittynyt
17.10.2019
Viestejä
137
On siinä myös käsittelymaksu. Ruotsissa se oli kohtuuton, mutta tämä voi tapahtua myös meillä:

Lopputulema tällaisesta on, että Kiinasta ei enää lähetetä Suomeen tai vähintäänkin maksaa lisää. Lisäksi nuo kaikki paketit tukkivat varastot ja Postin tuntien lähetyksiä alkaa hukkumaan ja säilytyksestä aletaan periä maksua.

--

Käytännössä sitten vastuutapakoilevien ihmisten tilaukset pysäyttävät kiinanpaketit. Tämä pistää vihaksi.
7€ kohtuuton? Nämähän on absoluuttisesti ihan mitättömiä rahoja jos sattuu nyt muutama paketti mennä yli 1.7 ja joutuu ne maksamaan. Ihmiset ei näköjään ruotsissa ole maksaneet. Onko nää jotain työttömiä tai muita köyhiä vai mistä on kyse?
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 015
7€ kohtuuton? Nämähän on absoluuttisesti ihan mitättömiä rahoja jos sattuu nyt muutama paketti mennä yli 1.7 ja joutuu ne maksamaan. Ihmiset ei näköjään ruotsissa ole maksaneet. Onko nää jotain työttömiä tai muita köyhiä vai mistä on kyse?
Parin euron tuote johon lyödään päälle alv ja 7e käsittelymaksu niin jättäisin itekki noutamatta. :D
 
Liittynyt
24.11.2016
Viestejä
356
Miten niin pulassa? eihän tuommosen 400 000 paketin lähettäminen nyt niin kallis operaatio ole?
 

Ibmium Libmibmi

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
25.03.2021
Viestejä
76
Turha kait odotella Aliexpress tilausta alle kk toimituksella? Mites moni täällä saanut kalliimman ostoksen tullin läpi ilman tullimaksua ja arvonlisäveroa.
 
Liittynyt
10.01.2019
Viestejä
16 263
Parin euron tuote johon lyödään päälle alv ja 7e käsittelymaksu niin jättäisin itekki noutamatta. :D
Nyt en tajunnut, ensin päätät tilata 2€ tuotteen , mutta tulet myöhemmin katumapäälle ja jätät maksamatta rahdit ym, koska se nyt vaan oli tyhmä tilaus.
 
Liittynyt
30.12.2020
Viestejä
4
Minulla on myös tökkinyt Alin halvin/ilmainen "Cainiao" shipping tänä keväänä. Olen tilannut lähetyksiä eri myyjiltä seuraavasti
15.2.2021 (yksi tilaus)
2.3.2021 (kolme tilausta)
7.3.2021 (yksi tilaus)

Yksikään ei ole tullut perille. Tuosta vanhimmasta tilauksesta tein jo disputen ja se hyväksyttiin Alin toimesta. Vanhimman kohdalla viimeisin seurantamerkintä on:

Airline arrived at destination country
2021-03-14 19:35:30
 
Liittynyt
28.08.2017
Viestejä
100
Olisiko foorumilaisilla tietoa, kun nyt olisi aliexpress standard lähetys tulossa ro-------ee seurantakoodilla ja näyttäisi tulevan tallinnan omniva 11 kautta.
Miten/kauanko menee, että olisi odotettavissa suomenpuolella/kuka hoitaa lopun matkan kuljetuksen.
 
Liittynyt
07.07.2019
Viestejä
1 412
Ihmeellisiä nää kustin-polkemisen vaikeudet. Paketti tuli perille, mutta postin seurannassa siitä ei ole mitään tietoa, paitsi ennakkoilmoitus. Aika turha tuollainen seuranta, kun sitä voi lähinnä kutsua disinformaatiojärjestelmäksi.


track.png

Yksikään ei ole tullut perille. Tuosta vanhimmasta tilauksesta tein jo disputen ja se hyväksyttiin Alin toimesta. Vanhimman kohdalla viimeisin seurantamerkintä on:
Tuntuu tutulta, ihan samat kokemukset.
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
727
Onkohan jostain löytynyt kasa Kiinanpaketteja, postilaatikosta löytyi jo kuukausia sitten Alille disbutoitu paketti. Tuon taisin tilata joskus ennen jouluruuhkaa, eli ehkä sellaisen 7kk matkusti.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
27
Olisiko foorumilaisilla tietoa, kun nyt olisi aliexpress standard lähetys tulossa ro-------ee seurantakoodilla ja näyttäisi tulevan tallinnan omniva 11 kautta.
Miten/kauanko menee, että olisi odotettavissa suomenpuolella/kuka hoitaa lopun matkan kuljetuksen.
Vappuna tilattu paketti tuli tuollaisella koodilla Viron kautta kahdessa viikossa. Ihmettelin kun 17Track kertoi että Suomen päässä liikkuu ja OmaPosti ei tunnistanut koko seurantanumeroa. Päivän vissiin ehti maata R-Kiskalla ennenkuin tuli mailia. Matkahuolto siis kärräsi Suomessa.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
2 828
mulle tuli jonkun puhelimen suojakuori aliexpressistä, vaikken ole sellaista tilannut.

kaikki omat tilaukset on kuitenki tullu perille eli se ei ole minkään kanssa vaihtunut päikseen.

varsin erikoista :D tais joku jäädä ilman kuorta ja se tuli mulle.

Itsekin olen huomannu että nykyään osa Aliexpressin paketeista toimittaa suomessa matkahuolto. tekstarit tulee mh:lta ja paketteja voi seurata matkiksen sivuilla. Ilmaantuvat sinne automaattisesti kun kirjaudut sisään!!
 
Liittynyt
22.12.2016
Viestejä
18 181
Itsekin olen huomannu että nykyään osa Aliexpressin paketeista toimittaa suomessa matkahuolto. tekstarit tulee mh:lta ja paketteja voi seurata matkiksen sivuilla. Ilmaantuvat sinne automaattisesti kun kirjaudut sisään!!
Toi olisikin hyvä, jos tulisi vaikka vähän kilpailua noissa heinäkuussa voimaan astuvissa "käsittelymaksuissa":...

Se on mun kirjoissani ihan ok, että peritään ALV ja tullimaksut, mutta mielivaltaisen suuruiset "käsittelymaksut" ei ole ok. Jos systeemiä ei saada toimimaan tehokkaasti ilman tolkuttomia lisämaksuja niin sitten systeemi on mätä.

Onhan se nyt ylipäätään täysin absurdia, että esimerkiksi 20 eurosentin arvonlisäveron maksaaksesi sun pitää maksaa myös 2,90 euron "käsittelymaksu". Posti saa "käsittelymaksunsa" kansainvälisten postisopimusten puiteissa paketin lähettäjämaasta, eikä mitään tuplamaksuja sillä ole mitään oikeutta periä. Tiedän kyllä, että Kiinalla on ollut epäreilun hyvät ehdot tuossa postikuviossa, mutta se on kai muuttumassa, eikä se nyt ainakaan kuluttajan vika ole! Neuvotelkoot postifirmat keskenään asianmukaiset sopimukset eikä takaoven kautta käydä kuluttajan kukkarolla!
 
Liittynyt
07.10.2020
Viestejä
328
Onhan se nyt ylipäätään täysin absurdia, että esimerkiksi 20 eurosentin arvonlisäveron maksaaksesi sun pitää maksaa myös 2,90 euron "käsittelymaksu".
No tässäkin asiassa ennakointi on valttia.

Jos lähetyksen tullaa ennen kuin se saapuu maahan niin pitää maksaa vain 0,90€ käsittelykulu + alv ja lähetys matkaa pysähtymättä suoraan vastaanottajalle.

Kun lähetys on jo saapunut maahan ja pysähtynyt tulliin niin tullaus on 2,90€ + alv.
 
Liittynyt
07.01.2021
Viestejä
687
Mitkäs on nykyään hyviä kulutuselektroniikan liikkeitä EU-alueella? Technikdirektistä olen joskus tilannut, mutta sieltä ei hakemaani töllöä löydy ja haluaisin tsekata joko tuota viime vuoden mallia saisi jostain halvemmalla.
 
Liittynyt
10.01.2019
Viestejä
16 263
Mitkäs on nykyään hyviä kulutuselektroniikan liikkeitä EU-alueella?
Ali, Ebay sivuilla toimivia, vai yleisesti verkkokauppoja ?

Otsikon kauppapaikoissa on EU elueella toimivia, tai EUsta toimittavia, mutta ohitetaan ne nyt.


Suomessa ehkä vahvimmat, Verkkokauppa.com , Gigantti, perässä Power,
Verkkokauppa.com on kotimainen, kotimaisesti voi mainita Veikonkoneen, mutta se enemmän kivijalkakauppiden ketju.

Balttian HobbyHall, RDE kannattaa ohittaa suosiolla.

toimintatavaltaan itsenäisten kauppojen ja Ali/Ebay väliin menee Amazon , joka myös myy itse, että siellä myy muita, ja lokistiikka voi olla Amzonin tai kauppiaan itsensä hoitamaa.

CDON ei nykyään kiinnosta. (siellä ja Gigantin kaupassa on muitakin myyjiä)

Saksalaisia itsenäisiä kauppiata jotkut suosii, jos kieli sujuu ja kauppa suostuu myymään Suomeen, niin monenlaista toimijaa löytyy.

Edit:
Sitten vamistajilla/tuotemerkeillä voi olla omia EU verkkokauppoja.
 
Liittynyt
07.01.2021
Viestejä
687
Suomalaiset kaupat toki tuttuja, alkoi vain sen verran silmäkulma nykimään äsken tuon Verkkokaupan botin kanssa, että pitää jo periaatteessa tsekata ulkomaiset vaihtoehdot. Tuon telkkarin (LG OLED55GX) saisi Suomesta halvimmalla nyt HobbyHallista, mutta mutta.. eli nimenomaan jotain sakemannien kauppoja haen, miksei muutkin maat käy jos vaan englanninkieliset sivut löytyy ja toimittavat Suomeen.
 

”diginatiivi”

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
994
RDE kannattaa ohittaa suosiolla.
Omalla kohdalla toiminut kaikki kolme tilausta mitkä olen tehnyt puolen vuoden aikana hyvin ja lisäksi hinnat olleet edukkaampian kuin kotimaisissa. Takuun ja palautusten osalta ei kokemusta.
Tilaukset tulleet yleensä viikossa tai kahdessa.
 
Liittynyt
07.01.2021
Viestejä
687
No ei ainakaan Amazonissa näytä edulliselta, Suomesta näyttää joka kaupasta saavan halvemmalla.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
22 099
Hmm...tilasin erinäisiä sälää aliexpressistä. Näyttää Kiinan pojat jo keksineet miten kierretään pian voimaan tuleva tulliuudistus jossa kaikista eu:n ulkopuolisista tilauksista pitäisi maksaa alv ja siten myös postin kiristysmaksu. Seurannat on muotoa RO123456789EE. Romania-Viro. Saman tyylinen seurantanumero on nyt lähes kaikissa tilauksissa. Postin kautta nuo ei mene ollenkaan vaan tulevat matkahuollon kyydillä lähimpään noutopisteeseen. Äsken tuli tekstiviesti ensimmäisestä saapuneesta lähetyksestä. Saa nähdä miten tilanne tulevaisuudessa kehittyy mutta ainakin tällä hetkellä tilanne on odotetusti Kiina 1 Suomi/EU 0.
Vastaan tänne, tämä on ehkä oikeampi ketju.
Periaatteessa tuo on verojenkiertoa ja joku voi siitä älähtää. En minä vaan.

Minulla ei ole ongelmaa maksaa sitä ALV:tä, tämän vuoden tilauksissa se olisi alle kympin yhteensä. Käsittelymaksu ja kaikesta tästä maksamisesta tuleva härdelli vaan risoo.. Nyt jo lähetykset ovat olleet pari viikkoa jumissa Suomessa, kun ovat tulleet maahan. Ja asun 10km säteellä suurista käsittelykeskuksista Helsinki-Vantaalla, niin ei voi olla siitäkään kiinni.

Itse koetin olla tilaamatta mitään (tilasin silti suojakuoret uuteen puhelimeen) ja edelleen veikkaan, että suurin osa ihmisistä on kaikesta tiedottamisesta huolimatta istunut poterossaan napit korvalla ja ei tiedä tästä mitään. Tai olettaa, että ei koske heitä, koska he ovat spesiaaleja. Sitten kun tulee näytön paikka ja pitäisi tullata se oma lähetys, niin veikkaan, että tulemme näkemään joidenkin ihmisten todellisen luonteen: ei noudeta omaa lähetystä, ei makseta asiaankuuluvia maksuja ja syytetään kaikkia muita. Jos näitä ihmisiä on tarpeeksi, niin sitten lähetykset menee Romania-Viro -piraattireittiä pitkin kunnes sekin tukitaan tai lähetyksiä ei tule kaikilta myyjiltä. Ennustan, että yli 100 000 pakettia tuolla jää jumiin heinäkuussa ja siitä on seurauksia.

Minulla ei tosiaan ole ongelmaa veroja maksaa, kun en tilaa tavaraa säästääkseni pari euroa, vaan tilaan tavaraa, jota ei saa muualta. Ainakin pääosin. Nyt, kun olen minimoinut omat tilaukset tämän uudistuksen ja muiden kiireiden vuoksi, niin vieläkin tarvitsen jotain parin kuukauden välein, jota ei vaan järkevästi saa Suomesta.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
22 099
OmaPostissa.

Tässä olisi täydellistä ja aivan mahtavaa:

Alv. maksetaan verkkokauppaostoksen yhteydessä
Jos verkkokauppa tarjoaa siihen mahdollisuuden, maksat arvonlisäveron ostoksen yhteydessä. Lähetyksen tiedot välittyvät Postille suoraan verkkokaupasta ja Posti toimittaa tulli-ilmoituksen Tullille. Kustannus 0 €.
Suhtaudun kuitenkin pessimistisesti tähän. Ja veikkaan, että on Suomen päästä kiinni, kun varmaan isot kiinalaiset toimijat mielellään tätä tekisivät myös Suomeen. Mielestäni Aliexpress hoitaa veronperinnän jo esim. Australiaan.
 
Liittynyt
03.01.2017
Viestejä
1 128
"RO123456789EE" ei liity Romaniaan mitenkään. Kyseessä on UPU S10 -määrittelyn mukainen seurantanumero ja R tarkoittaa kirjattua kirjettä (Registered).

Viimeiset 2 merkkiä eli EE on seurantanumeron myöntäjän (ei välttämättä lähetysmaa) maatunnus eli Viro.
 

”diginatiivi”

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
994
1. firman markkinointi on harhaanjohtavaa, mm hintamarkkinointi.
2. toimitusajat voi olla mitä satuu, tilauksia perutaan
Omalla kohdalla ei ongelmia mutta olen kuullut paljonkin negatiivista ja siitä huolimatta uskallan tilata vielä jatkossakin. Sehän se pahinta olisi jos rahat menisi ja tavara jäisi saamatta. En ole vielä kuullut. Takuun ja palautuksen toimivuutta en haluisi kokeilla koska siitä on ollut vaihtelevia kertomuksia.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
22 099
"RO123456789EE" ei liity Romaniaan mitenkään. Kyseessä on UPU S10 -määrittelyn mukainen seurantanumero ja R tarkoittaa kirjattua kirjettä (Registered).

Viimeiset 2 merkkiä eli EE on seurantanumeron myöntäjän (ei välttämättä lähetysmaa) maatunnus eli Viro.
Hups, itse menin halpaan... Enpä ole noita koodeja saanut Aliexpress Standard Shippingillä.
Ja Viron posti voi toimittaa myös suoraan Suomeen , mutta tässä tapauksessa todennäköisesti ei ja joku harmaan talouden jatkoyhteys tässä on. Kaveri (oikeasti kaveri) on tilannut puhelimen jollain Special EU Line ja se meni noin, että ensin tuotiin EU:n alueelle ja sitten sieltä eteenpäin EU:n sisäisenä lähetyksenä. Itse ostelen puhelimeni Suomesta tai Espanjan Amazonista.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 407
Mulla on tainnut kaikki huhtikuun alun jälkeen tehdyt Aliexpress Standard Shippingit tulla ROxxxxEE -seurannalla, sitä ennen oli jotain muitakin. Toki noilla näkyy yleensä ainakin yksi muukin seurantanumero samaan aikaan mutta tuolla ROxxxxEE -tunnarilla ainakin itse saan seurattua noita perille asti kun niillä muilla saman paketin koodeilla en. Ja tosiaan suurin osa paketeista on nykyään tullut Tallinnan kautta suomeen ja siitä eteenpäin sitten ihan randomilla joko Postilla tai Matkahuollolla.
 
Liittynyt
10.01.2019
Viestejä
16 263
Omalla kohdalla ei ongelmia mutta olen kuullut paljonkin negatiivista ja siitä huolimatta uskallan tilata vielä jatkossakin.
Ajatukseni oli vähänen toinen, HobbyHall ja RDE ei kannata tukea.

Ei sen takia että joskus saa luvatulla hinnalla tilatun tuotteen, vaan sen takia että vedättävä markkinoinnissa kuluttajaa. (edit: siis mm hintamarkkinointi on mitä sattuu, kauppoja perutaan jne.)
 
Viimeksi muokattu:

”diginatiivi”

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
994
Ajatukseni oli vähänen toinen, HobbyHall ja RDE ei kannata tukea. Siis poikottiin sen takia että vedättävä markkinoinnissa kuluttajaa.
Itsekin välttelin eikä RDE ollut edes vaihtoehto kunnes haluamaani tavaraa ei ollut mahdollista saada muualta alle parin kk odottamista. Tuosta en ole tietoinen kuinka vedättävät.
 
Liittynyt
10.10.2018
Viestejä
533
Käsittelymaksu ja kaikesta tästä maksamisesta tuleva härdelli vaan risoo..
Juurikin tämä. Ja hullummaksi menee. Tullin arvion mukaan tulliselvitettävien lähetysten määrä tulee nousemaan 300 000 -> 12-16 miljoonaan. Siitä se vasta härdelli tuleekin. Ei tuo vaan voi mitenkään toimia.

Itsekin yleensä tilaan semmosia juttuja joita ei muualta saa. Usein ainoa vaihtoehto olisi jenkki Amazon mutta sitä kautta postikulut ovat kohtuuttomat. Nyt tuli nippu vaahtomuovi pehmusteita kuulokkeisiin. Ainoa vähän sinnepäin euroopasta löytyvä osa olisi Gradon alkuperäis pehmusteet mutta ne maksaa 80€ ja olisin niitä joutunut saksimaan sopivaksi kun eivät ole edes gradoon tulossa :)

EDIT: Kävin paketit. Niissä on tarra "Goods not fulfilling the conditions laid down in articles 9 and 10". Googletuksen perusteena tuo on tuohon lätkäisty sen takia että kohdemaan tulli tietää että lähetys on saapunut alunperin EU:n ulkopuolelta. Elikkä eiköhän nuokin tullin haaviin jää jatkossa kun ovat tuon merkinnän saaneet kylkeensä.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
10.01.2019
Viestejä
16 263
Itsekin yleensä tilaan semmosia juttuja joita ei muualta saa. Usein ainoa vaihtoehto olisi jenkki Amazon mutta sitä kautta postikulut ovat kohtuuttomat.
Kiinan kirjeet on suosittuja nimenomaan halvan rahdin takia, jonka rinnalla oikeat hinant voi tuntua kovilta (no Suomeen monessa kaupassa hinnat isoja, ilmeisesti sen takia ettei ole sitä oikeea tingattuahintaa)

Siitä on seurannut se että määrät on räjähtäneet käsistä, ja jos tilaat jostain Aliexpressistä parisadalla eurolla kasan (kymmeniä) erilaista sälää, niin niitä pussukoita tulee sitten kymmeniä, ja jos jokainen pussukka rahti maksaa muutaman euron, niin se on huippu tehokasta, tai sitten joku muu maksaa sen rahdin.
Kustannuksia aiheittava työ on tuupattu vastaanottajalle.

Laittaisivat samaa pakettiin, asiallisin rahtidocumentein jne, rahtikin voisi siitä yhdestä paketista olla sellainen että se tavara sillä saadaan tuotua perille asti asiat hoidettuna.
 
Liittynyt
07.01.2021
Viestejä
687
Käytännössä Kiinan posti on maksattanut kulunsa meillä. Takana on joku kehitysmaiden postijärjetelmän tukemiseen liittyvä tukijärjestelmä, jota Kiina hyödyntää häikäilemättä.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 714
Suomalaiset kaupat toki tuttuja, alkoi vain sen verran silmäkulma nykimään äsken tuon Verkkokaupan botin kanssa, että pitää jo periaatteessa tsekata ulkomaiset vaihtoehdot. Tuon telkkarin (LG OLED55GX) saisi Suomesta halvimmalla nyt HobbyHallista, mutta mutta.. eli nimenomaan jotain sakemannien kauppoja haen, miksei muutkin maat käy jos vaan englanninkieliset sivut löytyy ja toimittavat Suomeen.
Tuossa ois pari Saksan hintaseurantaa josta voi katella josko löytys.
Edit: niin ja englanniksi noi ei toki ole, mutta aika helppoja silti käyttää kun löytyy haku mihin voi kirjottaa tuoteen mitä etsii...
Edit2: onhan tuosta geizhalssista englaninkielinenkin sivu nykyjään: geizhals.eu EU
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2019
Viestejä
137
Käytännössä Kiinan posti on maksattanut kulunsa meillä. Takana on joku kehitysmaiden postijärjetelmän tukemiseen liittyvä tukijärjestelmä, jota Kiina hyödyntää häikäilemättä.
Olen ihmetellyt aina että miten vitussa noi hinnat on mahdollisia. Tilaan 3€ piuhan ja se tulee minulle kiinasta postilaatikkoon. Vittu se Suomalaisen postikuskin työpanos maksaa sen 3€. Tehtaalla tehty, pakattu, kuskattu, joku pakkaa sen ja lähettää minulle suomeen. Se kuskataan ja lajitellaan ja suomen posti roudaa sen postilaatikkoon. 3€ tai jopa 1€. Mitä vittua. Kuka siitä tienaa mitään.
 
Liittynyt
17.10.2019
Viestejä
137
Hupparallaa, katsoin halvimman telkkarin, niin postikulut on 230€...
Eikä edes lähtöhinta ole yleensä halvempi kuin suomessa. Varsinkin hyvä tarjous suomen kaupoissa niin ei kannata töllöä muualta tilata. Samsung 65" Q70 ja Q80 ostanu lähivuosina ja kattelin muualta, mutta ei kannattanut.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 714
On näissä Alin Standard (ja miksei Premiumkin) Shippingeissä se hyvä puoli, että disputessa ei tarvii odotella myyjän vastausta vaan Ali tekee suoraan päätkösen. :)
 
Liittynyt
10.01.2019
Viestejä
16 263
Hupparallaa, katsoin halvimman telkkarin, niin postikulut on 230€...
Tuolta Saksasta ?

Isojen telkareiden kohdalla rahdit on isompi juttu ja jos ulkolaisella myyjä ei ole suunnannut toimintaa Suomeen päin, niin tuskin sopparit on tänne kovinkaan tiukkoja.

Lisäksi kuluttajalle ulkomailta tilatessa riskit kasvaa, joka pitää lisäksi huomioida hintavertailussa.
Eikä edes lähtöhinta ole yleensä halvempi kuin suomessa. Varsinkin hyvä tarjous suomen kaupoissa niin ei kannata töllöä muualta tilata. Samsung 65" Q70 ja Q80 ostanu lähivuosina ja kattelin muualta, mutta ei kannattanut.
TOtta, jos yleistä myyvää mallistoa, niin se paikallinen rahtaineen voi olla jo euroina edullisempi. (jos omalla kyllällä ei kauppaa tai tuotteen koontakia jokatapuksessa haluaa kotiin) ja kotimaiselta kauppialtaa voi sen toimituksen sopia paremmin haluammallaan tavalla, vaikka sinne huoneeseen asti kannetteuna.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
240 231
Viestejä
4 195 200
Jäsenet
70 877
Uusin jäsen
MikoThun

Hinta.fi

Ylös Bottom