AliExpress, eBay yms. tilaaminen ja kokemuksia

Tuolta Saksasta ?
Juu, jonkun myyjän kohdalla katsoin noin. Se olisi ollut hieman Suomen hintoja halvempi lähtöhinnaltaan, muuten näyttää pyörivän samoissa hinnoissa, joten ei kannata vaivautua. Pitää vielä viikko kytätä uusia tarjouksia ja sitten pitää alkaa tilaamaan, kun tuossa kesäkuun alussa olisi seinään laitto.
 
4.1.2021 tilasin kännykän autotelineen Aliexpressistä ja tänään tuli postiluukusta :D 4.5kk ihan kohtuullinen toimitusaika... No onneksi en ehtinyt ostaa toista tilalle.
 
No nyt Alista tulee sitten kaks eri Standard Shipping lähetystä samassa paketissa ja EE päätteiset seurantanumerot muuttu yheksi NL päätteiseksi eli PostNL kulettamaksi... :)
 
Mullekin tuli joku aika sitten seurantaan ilmoitus että yksi paketti on yhdistetty johonkin toiseen mutta missään muussa paketissa ei vaan ole vastaavaa merkintää. Tai ainakaan mun tiedossa ei ole mitään pakettia mihin se olisi voitu yhdistää. Nuo on kyllä vähän hämmentäviä nuo seurantatiedot, yksikin paketti kertoi saapuneensa jo tallinnaan mutta seuraava merkintä tuli kiinasta että oli juuri saapunut kiinan varastolle.
 
Joo kyllähän se käyttäjästä on vika, jos ei disputea tehdä ajoissa ja kitistään sen takia. Ne rahat ei hyväksytystä disputesta jää palautumatta, se on ihan 100-varma.
Kuten sanoin, niin peilin edestä se vika löytyy, jos ei homma toimi. Turhaa se on syyttää myyjiä, tai itse aliexpressiä omista mokista, tai omasta tietämättömyydestä.
Entä tilanteessa jossa on tehty dispute ja rahoja ei silti kuulu vaikka pitäisi kuulua disputen ratkaisun ansiosta, onko tuokin aliexpressin huijaus käyttäjävika?
 
Entä tilanteessa jossa on tehty dispute ja rahoja ei silti kuulu vaikka pitäisi kuulua disputen ratkaisun ansiosta, onko tuokin aliexpressin huijaus käyttäjävika?
Tuo on kyllä outoa, itselleni on aina tullut disputesta rahat takaisin luottokortille, muilla maksuvälineillä en ole kokeillutkaan tuolla maksaa. Aikanaan tuossa kesti ehkä viikko mutta viimeisen vuoden aikana ovat tulleet yleensä ihan tunneissa disputen päättymisen jälkeen. Siellähän taidetaan mainita jotain 5-20 päivää tms mutta nykyään on aina tullut nopeammin.
 
27.04 tilasin 4 tavaraa ja kaksi viimestä tuli eilen. Että aika nopeasti tulee sieltä Aliexpressistä nykyään.
 
Tulis tulis, vaan posti pettää aina.


2kk.png
 
27.04 tilasin 4 tavaraa ja kaksi viimestä tuli eilen. Että aika nopeasti tulee sieltä Aliexpressistä nykyään.
Osa tulee joo jopa alle kahdessa viikossa mutta sitten jotkut jostain syystä jumittavat ikuisuuden matkalla vaikka ovat samalla toimitustavalla tilattuja. Ainakin itselläni ollut hurjia eroja toimitusajassa.
 
Nyt tuli Alista 80€ tavaralle lähetystavaksi ”Fedex IE”. Onko tuosta kokemuksia?
Näköjään kyseessä Fedex International Economy. Paketti tuli kotiovelle noin viikossa Kiinasta. Eli ei valittamista. Mysteeriksi jäi, miksi Aliexpress myyjä käytti mahdollisesti arvokastakin lähtetystapaa.
 
En tiedä että kuuluuko varsinaisesti tähän ketjuun mutta kysyn kuiteskin kun en itse ymmärrä enkä osaa....

Eli kun ostan ebaystä jotakin, ja klikkaan että maksa paypalilla, niin maksu tapahtuu samantien, eikä tarvitse edes kirjautua erikseen paypalin sivuille niin kuin ennen.

Onko kaikilla samanlailla vai onko mulla joku asetus viturallaan, meinaan joku kun keksii ebay salasanani niin saa kyllä ostettua sitten koko tilin tyhjäksi kun paypal ei kysy mitään varmistusta.

Ja kun taas kirjaudun suoraan paypalin sivuille, niin joudun tilamaan kännykkääni pinkoodin että sinne voi kirjautua, kaksi osainnen tunnistus jonka itse olen ottanut käyttöön, on mielestäni hyvä. ,utta nämä suora maksut ebay-sivustolla, mitä tehdä
 
En tiedä että kuuluuko varsinaisesti tähän ketjuun mutta kysyn kuiteskin kun en itse ymmärrä enkä osaa....

Eli kun ostan ebaystä jotakin, ja klikkaan että maksa paypalilla, niin maksu tapahtuu samantien, eikä tarvitse edes kirjautua erikseen paypalin sivuille niin kuin ennen.

Onko kaikilla samanlailla vai onko mulla joku asetus viturallaan, meinaan joku kun keksii ebay salasanani niin saa kyllä ostettua sitten koko tilin tyhjäksi kun paypal ei kysy mitään varmistusta.

Ja kun taas kirjaudun suoraan paypalin sivuille, niin joudun tilamaan kännykkääni pinkoodin että sinne voi kirjautua, kaksi osainnen tunnistus jonka itse olen ottanut käyttöön, on mielestäni hyvä. ,utta nämä suora maksut ebay-sivustolla, mitä tehdä
Olisko siellä "automatic billing agreement" päällä:
 

Eli vissiin tarkoitat tätä:
Maksunpalautukset ja valitukset: eBay
Määritä automaattisesti hyväksytty maksu, jotta eBay voi ehtojensa mukaisesti veloittaa PayPal-tililtäsi summat, jotka olet velkaa kauppiaalle eBay tai kauppiaan eBay palvelussa oleville eBay-asiakkaillesi (esimerkiksi maksunpalautukset asiakkaille häviämissäsi valitustapauksissa).

Ja täppä oli kohdassa kyllä:
  • Kyllä, määritä tämä automaattiseksi
Ja laitoin että EI
  • Ei, älä määritä sitä
    (Peruutus astuu voimaan seuraavana arkipäivänä)

Eli huomisesta eteenpäin selviää oliko tästä apua, mutta kiitos kuitenkin
 
Tuo on kyllä outoa, itselleni on aina tullut disputesta rahat takaisin luottokortille, muilla maksuvälineillä en ole kokeillutkaan tuolla maksaa. Aikanaan tuossa kesti ehkä viikko mutta viimeisen vuoden aikana ovat tulleet yleensä ihan tunneissa disputen päättymisen jälkeen. Siellähän taidetaan mainita jotain 5-20 päivää tms mutta nykyään on aina tullut nopeammin.
Tuli muuten tässäkin ketjussa edellisessä viestissä mainitsemani disputen rahat ihme kyllä takaisin, tosin siitäkin piti pyytää puolet vain mitä maksoin, olisikohan siinä syy miksi palautui tilille.
No taas on vetämässä dispute, nyt laitoin vain euron vähemmän takaisin pyyntiä.
Parempi sekin saada vaikka puolet takaisin kun ei mitään, kyse ei onneksi kovin kalliista tuotteista ole.
 
Nämä on juuri näitä, josta maksaisi mielellään enemmänkin, kun muualta ei saa.



Olen puoli vuotta vähintään maksellut Aliexpress Standard Shippingin kaikkiin lähetyksiini ja en muista tuollaista pakettia saaneeni.



No ei.. :facepalm:
Jos tilaus tulee maahan 1.7. aikoihin, niin maksat ne kaikki verot ja kulut ja et änkyröi.
En nyt (vielä) syytä sinua, mutta kun ne säädökset tulee voimaan silloin, niin näen jo sieluni silmin, että kaikilla tekosyillä siitä vängätään itseään irti ja syytetään kaikkia muita ja erityisesti kiinalaisia ja niiden tuotteita ja jossain foorumilla joku oli sanonut, että vielä saa.

Jos et ole varma, että voit maksaa ne maksut, älä tilaa. Jos tilaat, joudut maksamaan ja peruutat tilauksen/jätät noutamatta, niin menet suoraan ignore-listalle ja tuomitsen toimintasi moraalisesti.

Valitan purkaustani, mutta melkein tässä näyttää siltä, että pedataan "en vaan tiennyt" argumenttia valmiiksi kesää varten. En syytä sinua mistään, mutta haluan jo etukäteen ilmoittaa, että kaikki lähetyksensä noutamatta jättävät pääsevät p***alistalleni ja ei heru sympatiaa tai myötätuntoa. Nyt se on riski, jonka otat, että menee tulliin ja riskin realisoituessa oletan, että löydät selkärankasi ja olet mies. Tai sitten et tilaa mitään nyt.

edit: vielä kerran, en syytä bb12:sta mistään ja siellä on varmasti ihan kunnon kaveri nimimerkin takana. Vihaan vaan kaikkia, jotka eivät heinäkuussa pakettejaan hae ja teen sen jo tässä vaiheessa selväksi.
No tuli kyllä harvinaisen selväksi:) Nyt on alle euron tuote tilattu 2.4. ja näyttää Cainiao trackilla
Estimated delivery: Jun 21 että lähelle menee. Disputen siis kannattaa tehdä ennen sitä?
Stantard Shippingillä kyllä tulee ihaltavan nopeesti.
 
Miten tää nyt menikään pitikö 75vrkn jälkeen vielä odottaa ennen kuin tekee disputen?

Tilaus 6.3 ja Order Detail kertoo:
"Your order should arrive within 22-41 Days, Factors such as delayed logistics and customs clearings may have an impact on the delivery time.
1. If your order does not arrive on 2021-06-11 , you can apply for a refund by opening a dispute. "

Kuitenkin 75vrk buyer protection eli odotanko vielä disputen tekemistä?
 
Miten tää nyt menikään pitikö 75vrkn jälkeen vielä odottaa ennen kuin tekee disputen?

Tilaus 6.3 ja Order Detail kertoo:
"Your order should arrive within 22-41 Days, Factors such as delayed logistics and customs clearings may have an impact on the delivery time.
1. If your order does not arrive on 2021-06-11 , you can apply for a refund by opening a dispute. "

Kuitenkin 75vrk buyer protection eli odotanko vielä disputen tekemistä?

Jos se antaa tehdä Disputen, niin antaa mennä vaan.. Kyllä se sitten ilmoittaa, jos vielä pitää odottaa.
 
Miten tää nyt menikään pitikö 75vrkn jälkeen vielä odottaa ennen kuin tekee disputen?

Tilaus 6.3 ja Order Detail kertoo:
"Your order should arrive within 22-41 Days, Factors such as delayed logistics and customs clearings may have an impact on the delivery time.
1. If your order does not arrive on 2021-06-11 , you can apply for a refund by opening a dispute. "

Kuitenkin 75vrk buyer protection eli odotanko vielä disputen tekemistä?
Heti vaan kun on päivä 76 menossa niin disputea ja syyksi että buyer protection ja et ole saanut pakettia 75 päivän sisällä. Joka ikinen kerta on mennyt läpi itselläni. Ja jos myyjä jotain rupeaa urputtamaan että odota vielä niin pistät vaan vastineeksi että buyer protection on 75 päivää ja rahat takaisin. Monesti olen pistänyt kuvakaappauksen että ei näy Postin tai matkahuollon seurannassa todisteeksi jos myyjä on jotain vinkunut.
 
Heti vaan kun on päivä 76 menossa niin disputea ja syyksi että buyer protection ja et ole saanut pakettia 75 päivän sisällä. Joka ikinen kerta on mennyt läpi itselläni. Ja jos myyjä jotain rupeaa urputtamaan että odota vielä niin pistät vaan vastineeksi että buyer protection on 75 päivää ja rahat takaisin. Monesti olen pistänyt kuvakaappauksen että ei näy Postin tai matkahuollon seurannassa todisteeksi jos myyjä on jotain vinkunut.

Onko disputen teossa ollut aina tämä "
Please fill in the form below
" jossa haluan refund only sekä di you receive the item? -no
jonka ala puolella

Our records show that your order has arrived at its destination country and is currently in transit. According to our past experience, the majority of the packages will be delivered within the time frame promised by the seller. If your package does not arrive by 2021-05-22 , please open dispute and we will handle this immediately. We appreciate your patience.


go to track my order ->

Estimated delivery: May 24.

Eli ei pääse tästä nyt eteenpäin?

Hain postin sivulla tracking numberia eikä mitään ollut kirjattu järjestelmään.
 
Onko disputen teossa ollut aina tämä "
Please fill in the form below
" jossa haluan refund only sekä di you receive the item? -no
jonka ala puolella

Our records show that your order has arrived at its destination country and is currently in transit. According to our past experience, the majority of the packages will be delivered within the time frame promised by the seller. If your package does not arrive by 2021-05-22 , please open dispute and we will handle this immediately. We appreciate your patience.


go to track my order ->

Estimated delivery: May 24.

Eli ei pääse tästä nyt eteenpäin?

Hain postin sivulla tracking numberia eikä mitään ollut kirjattu järjestelmään.
Eli sulla ei ole vielä tuo 75 päivää täynnä? Odota että se tulee täyteen ja tee sitten dispute, silloin ei taida enää tulla tuota herjaa. Tuossahan lukeekin että jos paketti ei saavu 2021-05-22 niin sen jälkeen tee dispute. Eli tuon päivämäärän perusteella huomenna voisit tehdä tuon.
 
Onko kuinka yleistä, että eBayn "Summarysta" on yht'äkkiä kadonnut tilatun tuotteen seurantakoodi?

Itselläni tulee mieleen jonkin sortin kusetus myyjäpuolelta, mutta onneksi ennätin ottaa seurantakoodin talteen OmaPostiin, ennen sen katoamista.
 
Mullakin just menossa umpeen aikaraja hyväksyä tilaus tai tehdä dispute kun ei ole saapunut, juuri äsken tuli lykkäystä 11.06 saakka :rolleyes: totta sitä taas odotellaan.
 
Eli sulla ei ole vielä tuo 75 päivää täynnä? Odota että se tulee täyteen ja tee sitten dispute, silloin ei taida enää tulla tuota herjaa. Tuossahan lukeekin että jos paketti ei saavu 2021-05-22 niin sen jälkeen tee dispute. Eli tuon päivämäärän perusteella huomenna voisit tehdä tuon.
Kyllä tulee vieläkin tuo valinta tosin vähän erilainen, en ole ennen disputessa joutunut tämmösiä tekemään. Nythän tuo vaatii syyn disputellekin vielä, eikä noista kolmesta mikään passaaa. Syyhän on se etten ole saanut tuotetta 75 vrkssa:
1621793469538.png
 
Onko disputen teossa ollut aina tämä "
Please fill in the form below
" jossa haluan refund only sekä di you receive the item? -no
jonka ala puolella

Our records show that your order has arrived at its destination country and is currently in transit. According to our past experience, the majority of the packages will be delivered within the time frame promised by the seller. If your package does not arrive by 2021-05-22 , please open dispute and we will handle this immediately. We appreciate your patience.


go to track my order ->

Estimated delivery: May 24.

Eli ei pääse tästä nyt eteenpäin?

Hain postin sivulla tracking numberia eikä mitään ollut kirjattu järjestelmään.

Eivät vaan anna tehdä tuota disputea vielä. Veikkaan, että syynä on se, että lähetykset on koronan takia kautta linjan myöhässä. Yritä uudelleen myöhemmin, ei siinä sen kummempaa.

Kyllä sen jossain vaiheessa saa tehtyä.
 
Kyllä tulee vieläkin tuo valinta tosin vähän erilainen, en ole ennen disputessa joutunut tämmösiä tekemään. Nythän tuo vaatii syyn disputellekin vielä, eikä noista kolmesta mikään passaaa. Syyhän on se etten ole saanut tuotetta 75 vrkssa:
1621793469538.png
Tuohon vaan valitset vaikka tuon Logistics tracking problem ja muistaakseni siitä vielä ponnahtaa joku lisävalikko, Kirjoittelet vaan tuohon request detail -lootaan että et ole saanut tuotetta luvatussa 75 päivässä. Mahdollisesti laitat vielä liitteeksi kuvakaappauksen seurannasta mutta se ei ole pakollinen. Niin mulla on kaikki mernnyt läpi.
 
Tulee kyllä itse kunkin elämänlaatu tippumaan huomattavasti kohta kun melkein kaikki tilaaminen eBaystä ja Aliexpressistä loppuu kuin seinään.

No ei ihan kaikki, mutta mitä järkeä tilata jotain euron-parin krääsää, jos siihen lätkäistään Suomessa satojen prosenttien lisämaksut päälle... Ja byrokratia lisäksi.

Ja jos tilaa halpaa krääsää, niin sitten kannattaa ehkä niputtaa eri tuotteita samaan lähetykseen, ja se onnistunee paikoissa kuten Banggood.com mutta ei välttämättä eBay ja Aliexpress.

Voin myös povata hyvää tulevaisuutta Amazon.de:lle, eBay.de:lle ja tulevalle Suomen Amazonille...
 
Tulee kyllä itse kunkin elämänlaatu tippumaan huomattavasti kohta kun melkein kaikki tilaaminen eBaystä ja Aliexpressistä loppuu kuin seinään.

No ei ihan kaikki, mutta mitä järkeä tilata jotain euron-parin krääsää, jos siihen lätkäistään Suomessa satojen prosenttien lisämaksut päälle... Ja byrokratia lisäksi.

Ja jos tilaa halpaa krääsää, niin sitten kannattaa ehkä niputtaa eri tuotteita samaan lähetykseen, ja se onnistunee paikoissa kuten Banggood.com mutta ei välttämättä eBay ja Aliexpress.

Voin myös povata hyvää tulevaisuutta Amazon.de:lle, eBay.de:lle ja tulevalle Suomen Amazonille...
eBayssa alle 150 euron tilauksien arvonlisävero maksetaan 1.7. lähtien jo tilatessa eikä Suomen päässä tule lisäkuluja (jos systeemit toimivat oikein - alussa en luottaisi). Aliexpressistä en tiedä.

eBay-lähde: Your VAT obligations in the UK & EU
Suomen pään kuluttomuus: Tullaus 1.7.2021 alkaen
 
eBayssa alle 150 euron tilauksien arvonlisävero maksetaan 1.7. lähtien jo tilatessa eikä Suomen päässä tule lisäkuluja (jos systeemit toimivat oikein - alussa en luottaisi). Aliexpressistä en tiedä.

eBay-lähde: Your VAT obligations in the UK & EU
Suomen pään kuluttomuus: Tullaus 1.7.2021 alkaen
Minä taas uskon, että Suomen Postilla jo kiiluu euron kuvat silmissä siinä määrin, että ne kyllä haluaa veloittaa sen 2,90 euroaan ihan kaikesta mahdollisesta, koska kukapa niitä tässä maassa estäisikään, ei kukaan. Vaikka toimituskulujen tuplaveloitushan on täysin väärin ja varmasti kansainvälisten postisäädösten vastaista, mutta kuten sanottua, ketäpä se tässä maassa kiinnostaa.

Jos tuossa sun linkissä sanotaan, että ALV-velvolliseksi täytyy rekisteröityä vain jos myyjän myynti ylittää 10.000 euroa, ja vähän epäilen ettei kiinalaisilla pikkumyyjillä ylity ja muutenkin ne ei tällaiseen pelleilyyn lähde vaan perustavat sitten aina uuden tilin jos tilanne vaatii.

Ja tosiaan voihan Posti ne "käsittelymaksunsa" periä siitä huolimatta, että verot on jo maksettu etukäteen... Koska kukapa sitä voi tietää onko maksettu, ellei lähetystä ensin tutkita suurennuslasin kanssa...

PS. Top-tip: Ainakin Banggood.comsta voi tilata vielä tavaraa "tariff insurancella" eli ne maksaa tullausmaksut takaisin mikäli niitä peritään... Toi vakuutus ei maksa paljon mitään, joten kannattaa hyödyntää vielä kun voi. :)
 
Viimeksi muokattu:
Itselleni eka kerta käynyt nyt niin että vaikka ostin aliexpress myyjältä Tsekistä näyttää yt(yun express ilmeisesti) alkuinen seurantatunnus että olisi kuitenkin Kiinasta lähtenyt. Ajattelin seurata muutaman päivän mitä siihen seurantaan tulee.

Olisiko mahdollista että lähettäneet ensin Kiinasta Tsekkiin ja sitten lähettävät uudelleen sieltä vai ovatko nyt sitten "vahingossa" lähettäneet kiinan varastolta?
 
Minä taas uskon, että Suomen Postilla jo kiiluu euron kuvat silmissä siinä määrin, että ne kyllä haluaa veloittaa sen 2,90 euroaan ihan kaikesta mahdollisesta, koska kukapa niitä tässä maassa estäisikään, ei kukaan. Vaikka toimituskulujen tuplaveloitushan on täysin väärin ja varmasti kansainvälisten postisäädösten vastaista, mutta kuten sanottua, ketäpä se tässä maassa kiinnostaa.
Eli siis uskot että tuo Postin sivulla oleva lause "Kustannus 0 €." on väärää tietoa?
Jos tuossa sun linkissä sanotaan, että ALV-velvolliseksi täytyy rekisteröityä vain jos myyjän myynti ylittää 10.000 euroa, ja vähän epäilen ettei kiinalaisilla pikkumyyjillä ylity ja muutenkin ne ei tällaiseen pelleilyyn lähde vaan perustavat sitten aina uuden tilin jos tilanne vaatii.
10000 euron raja ei liity mitenkään EU:n ulkopuolelta tuontiin.

Jos yrityksen EU:n sisäinen rajat ylittävä etämyynti on yli 10000 euroa, täytyy sen veloittaa kohdemaan ALV joko OSS-järjestelmällä tai ALV-rekisteröinnin kautta. Muutoin myyjä voi veloittaa lähtö-EU-maan ALVin.
Eli tämä korvaa nykyisen 35000/100000 euron maakohtaisen rajan.

EU:n ulkopuolelta tilaukset lähettävät myyjät voivat käyttää IOSS-järjestelmää (ALV kassalla) alle 150 euron tilauksiin, mutta se on vapaaehtoista.
Kauppapaikkamyynneissä (eBay, Amazon, Aliexpress) kauppapaikka määrittää, käytetäänkö IOSS-järjestelmää vai ei (eli yksittäinen myyjä ei voi päättää käyttää / olla käyttämättä).

Ja tosiaan voihan Posti ne "käsittelymaksunsa" periä siitä huolimatta, että verot on jo maksettu etukäteen... Koska kukapa sitä voi tietää onko maksettu, ellei lähetystä ensin tutkita suurennuslasin kanssa...
Posti näkee verojen ennakkomaksun paketin tullitiedoissa olevasta IOSS-numerosta.

Postin intresseissä on saada tämä toimimaan oikein, koska muutoin tulee tupla-ALV ja sen selvittelyyn kuluu tuhottomasti aikaa asiakaspalvelun kanssa ja paketti seisoo. Mutta veikkaan että suurin ongelma tulee olemaan alussa se, että random-eBay/Amazon-myyjät eivät laita kauppapaikan ilmoittamaa IOSS-numeroa tullaustietoihin niinkuin pitäisi, tai sitten se katoaa kuljetusketjun aikana tiedoista.
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Err
Tulee kyllä itse kunkin elämänlaatu tippumaan huomattavasti kohta kun melkein kaikki tilaaminen eBaystä ja Aliexpressistä loppuu kuin seinään.

No ei ihan kaikki, mutta mitä järkeä tilata jotain euron-parin krääsää, jos siihen lätkäistään Suomessa satojen prosenttien lisämaksut päälle... Ja byrokratia lisäksi.

Ja jos tilaa halpaa krääsää, niin sitten kannattaa ehkä niputtaa eri tuotteita samaan lähetykseen, ja se onnistunee paikoissa kuten Banggood.com mutta ei välttämättä eBay ja Aliexpress.

Voin myös povata hyvää tulevaisuutta Amazon.de:lle, eBay.de:lle ja tulevalle Suomen Amazonille...
Amazon.de :stä vain hyviä kokemuskia, pitää vain tutkia mitä kannattaa tilata. Toivottavasti Suomeen pian tulisi myös.
 
Tuohon vaan valitset vaikka tuon Logistics tracking problem ja muistaakseni siitä vielä ponnahtaa joku lisävalikko, Kirjoittelet vaan tuohon request detail -lootaan että et ole saanut tuotetta luvatussa 75 päivässä. Mahdollisesti laitat vielä liitteeksi kuvakaappauksen seurannasta mutta se ei ole pakollinen. Niin mulla on kaikki mernnyt läpi.
Mitä tämä tarkoittaa myyjältä, miksi 75 vrk suoja ei tavallaan ole jämpti 75?:
1. If your order does not arrive on 2021-06-11 , you can apply for a refund by opening a dispute.
Taidan odotella vielä muutaman päivän ennen disputea... Tilaus oli siis 6.3 tehty.
 
Aliexpressin kautta tulossa tilaus ilmeisesti Matkahuollon kautta loppumatkan:

"Lähetystunnus: RO52xxxxxxxEE
Palvelu: Lähellä-paketti"

Miten tuo kuljetus toimii kun en ollut ilmoittanut Aliexpressille puhelinnumeroa koskaan?

Tuleeko se paketti Matkahuollon pakettiautomaattiin? Mistä sen pakettiautomaatin avauskoodin saa? Sähköpostista jostain? Vai toimittavatko sen paperisessa kirjeessä postilaatikkoon?
 
Amazon.de :stä vain hyviä kokemuskia, pitää vain tutkia mitä kannattaa tilata. Toivottavasti Suomeen pian tulisi myös.
Amazon on vähän eri asia kuin eBay/Aliexpress. Amazon kyllä soveltuu monenlaisen krääsän tilaamiseen mutta esimerkiksi aivan halvimman Kiinan krääsän tilaamiseen ei. Enemmän toi Amazon kilpailee jonkun Verkkokauppa.comin ja vastaavien kanssa kuin eBayn/Aliexpressin...
 
Aliexpressin kautta tulossa tilaus ilmeisesti Matkahuollon kautta loppumatkan:

"Lähetystunnus: RO52xxxxxxxEE
Palvelu: Lähellä-paketti"

Miten tuo kuljetus toimii kun en ollut ilmoittanut Aliexpressille puhelinnumeroa koskaan?

Tuleeko se paketti Matkahuollon pakettiautomaattiin? Mistä sen pakettiautomaatin avauskoodin saa? Sähköpostista jostain? Vai toimittavatko sen paperisessa kirjeessä postilaatikkoon?
Mullekin tuli eilen ensimmäistä kertaa paketti Matkahuollon kautta noudettavaksi ja tekstiviestillä tuli ilmoitus. Tosin itselläni on puhelinnumero ilmoitettuna Aliexpressille.
Paketti tuli lähimpään K-Marketiin, jossa on Matkahuollon noutopiste.
 
Mullekin tuli eilen ensimmäistä kertaa paketti Matkahuollon kautta noudettavaksi ja tekstiviestillä tuli ilmoitus. Tosin itselläni on puhelinnumero ilmoitettuna Aliexpressille.
Paketti tuli lähimpään K-Marketiin, jossa on Matkahuollon noutopiste.
Sama vika, tänään tuli tekstarilla noutoilmoitus, noudettavissa viereisestä K-Marketin Matkahuolto/DHL/tiesmikälie yhteispakettiautomaatista. Eka matkahuoltopaketti on tänään 3vk ollut matkahuollon hallussa ja ovat tainneet kadottaa sen lopullisesti.
 
Onko nyt niin, että jatkossa kiinapakettien loppumatka tulee aina matkahuollolla, kun posti alkaa rahastamaan käsittelymaksuilla? Vai mikä "siirtymävaihe" nyt on meneillään kun paketit valuvat matkahuollolle.
Millä toimitustavalla pitää tilata jos nyt jostain syystä haluaa postin kautta tavaran?
 
Onko nyt niin, että jatkossa kiinapakettien loppumatka tulee aina matkahuollolla, kun posti alkaa rahastamaan käsittelymaksuilla? Vai mikä "siirtymävaihe" nyt on meneillään kun paketit valuvat matkahuollolle.
Millä toimitustavalla pitää tilata jos nyt jostain syystä haluaa postin kautta tavaran?
Itse veikkaan että kyse on vain siitä että ko. kuljetusfirmalle on halvempaa (tällä hetkellä) laittaa Matkahuollon kautta.
Jatkosta tuskin tietävät muut kuin asianomaiset firmat.
 
Ensimmäistä kertaa tuli ebayn kautta joku lähetys missä sisältö ei vastannu sitä mitä tilas. Onneks ei ollu tracked niin kannattaa varmaan suoraan laittaa didn't receive, ettei tarvi alkaa tappeleen. Ja oli näitä kiinajuttuja.
 
Matkahuollolle nyt soitettu puuttuvasta numerosta. Numero oli kuin olikin siellä valmiina vaikka Aliexpressin tiedoista se puuttui. Ei olisi edes onnistunut numeron lisäys Aliexpressin pakettiin muuta kuin myyjän toimesta. Mahdollisesti sen olen tilauksen yhteydessä laittanut vaikka nyt en muista asiaa.

Eli kannattaa Aliexpressin tietoihin päivittää se oma puhelinnumero jo etukäteen valmiiksi. Sieltä se asetusvalikoista jostain löytyy se paikka jonne sen voi lisätä.
 
Amazon on vähän eri asia kuin eBay/Aliexpress. Amazon kyllä soveltuu monenlaisen krääsän tilaamiseen mutta esimerkiksi aivan halvimman Kiinan krääsän tilaamiseen ei. Enemmän toi Amazon kilpailee jonkun Verkkokauppa.comin ja vastaavien kanssa kuin eBayn/Aliexpressin...
Juuri noin. Ne halvimmat krääsät tuli tilattua nyt osin, mutta jotain näytönsuojakalvoja ja pidikkeitä tietysti jää kaipaan..
 
Ensimmäinen matkahuollon kautta tuleva paketti tuli 'perille'. Ei tule kuin 52km ajoa yhteensä. :rofl:
 
Monesta pikkutavarasta mitä on Ebayn kautta tullut tilailtua en edes tiedä mistä niitä voisi Suomen päässä alkaa etsimään.
 
Jaahas, 6 eri tilauksesta Alissa hitaimalla toimitus tavalla ja viimesimmäks tilattu lähetys on ensimmäiseksi saapunut maahan... :smoke:
 
Jaahas, 6 eri tilauksesta Alissa hitaimalla toimitus tavalla ja viimesimmäks tilattu lähetys on ensimmäiseksi saapunut maahan... :smoke:
Kolme tilausta pistin kanssa cainiolla(vai mikä se oli?) tulemaan, ja yksi on jo kotona, ja kaksi ei ole seurannan mukaan lähtenyt Kiinasta. Samanlaisia tuotteita kaikki siis.

Toinen on ihmetys on nykyisin nuo postimaksut. Katselin kalastusjigejä, ja laitoin jo korin täyteen, sitten ihmettelin loppusummaa, niin eri väreillä eri postitushinnat. Parin päivän päästä oli hinnat taas samat, jolloin tilausta sisään. Nyt kun huvikseen kurkkasin, niin taas on eri hinta postituksella.

Tarkkana saa olla näiden kanssa.

Viimeinen isompi erä tavaraa alkaa nyt saavuttaa mustan aukon nimeltä suomen posti. Sinne on muutaman paketin matka katkennut nyt vuoden sisään. Onneksi disputella saanut rahat pois.
 
Ihmettelin kun kolmella tilauksella (ja kaikki eri myyjältä ostettu) oli kaikissa sama seurantakoodi. Tämäkin nyt ensimmäistä kertaa osui omalle kohdalle:

Koodi:
All you need to know about Combined Delivery


Upgraded, combined and faster!
Environmentally friendly - Items from different stores are combined into 1 package
Convenient - receive multiple orders at once
 
Miten suomen päässä tuohon suhtaudutaan? Kolmena eri tilauksena, jolloin ei veroja, jos summa jää rajan alle. Vai yhtenä tilauksena, jossa summataan tilaukset yhteen, ja mahdollisesti verot maksuun?

Toki heinäkuusta eteenpäin ihan sama.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 156
Viestejä
4 485 424
Jäsenet
74 176
Uusin jäsen
Nahkapaska

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom