- Liittynyt
- 27.12.2016
- Viestejä
- 856
Sivuilla lukee "You can "Open Dispute" 10 days after the seller ships your item(s). If you have any questions about the order, please contact the seller." Niin miksi en voisi?Et pysty tekemään disputea edes vielä.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Sivuilla lukee "You can "Open Dispute" 10 days after the seller ships your item(s). If you have any questions about the order, please contact the seller." Niin miksi en voisi?Et pysty tekemään disputea edes vielä.
Koska se ei anna tehdä sitä jos tilauksesta ei ole kulunut riittävän pitkään. Se ilmoittaa jos sitä yrittää tehdä liian aikaisin ettei onnistu ja ei todellakaan missään 10 päivässä voi tehdä. Olen satoja tilauksia tehnyt tuolta, joten tuon toiminta on kyllä tuttua ja koronan myötä sitä on vielä vaikeutettu, että pitää odottaa pidempään.Sivuilla lukee "You can "Open Dispute" 10 days after the seller ships your item(s). If you have any questions about the order, please contact the seller." Niin miksi en voisi?
Ostin alista premium shippingillä tavaraa, luvattu toimitusaika 7-15pv joka tulee kohta täyteen eikä paketti ole päässyt edes kiinasta ulos vielä. Tuolla tilaussivulla kuitenkin lukee "If your order does not arrive on 2020-08-15 , you can apply for a refund by opening a dispute. " Pitääkö tuossa oikeasti odottaa tuo pari kk disputea, vai voiko laittaa suoraan kun luvattu toimitusaika tulee täyteen?
Joo, olin ilmeisesti väärässä uskossa että tuo premium shipping olisi kuriiri kun hinta vastaa kuriiria, mutta nyt tuntuu että tuli heitettyä parikymppiä täysin hukkaan kun tuo ei näytä yhtään standardia nopeammalta.Buyer protection kestää joka tapauksessa tuohon 15.08 asti joten siinä mielessä sulla ei ole vielä mitään hätää. Kiinasta ei näinä aikoina tule todellakaan mitään noin nopeasti ilman kuriiria (eikä varmaan muutenkaan, tuo 1-2 viikkoa on aika optimistinen arvio), on minullakin yksi lähetys tulossa "premium shippingillä" jonka kuljetusajaksi luvattiin 15-24 päivää mutta on tässä jo reilu kuukausi odotettu. Malttia vain.
Jep, yks paketti lähti kasakstanista hakemaan vauhtia liettuasta palatakseen takas kasakstaniin, kai sekin jatkaa seuraavaksi matkaansa pekingiin joka on ilmeisesti aivan tukossaShenzenistä Kazakhstanin kautta Pekingiin?![]()
Nyt tämä tuote tuli postissa, joten voin maksaa myyjälle summan. Mutta pyytää että teen uuden tilauksen, ja tuotteen hinta on noussut?? Ja tosi huonolla englannilla vielä..Onko se postin seurannassa näkyvä lähetys? Jos ei niin muiden seurannat ei pidä usein paikkaansa tuon saapumisen osalta. Jokatapauksessa ennen, kuin sen olet sen saanut niin älä missään nimessä maksa mitään.
Alin tilausta odotellaan edelleen. Noin kuukausi meni että tuli Helsinki-Vantaalle. Nyt ollut viikon paikallaan siellä.
Yksi mun tilaamani paketti saapui muutaman seurantasivun mukaan helsinki-vantaalle 25.3 ja ei ole vieläkään näkynyt..Alin tilausta odotellaan edelleen. Noin kuukausi meni että tuli Helsinki-Vantaalle. Nyt ollut viikon paikallaan siellä.
Huonolta näyttää ilman todellista seurantaa olevien pakettien tilanne, näistä ainoastaan "SF Economic Air Mail"-toimitukset ovat tulleet 100% perille.Amazon.de tilaus viime viikolla, 6 pv päästä perillä(!). Saksalaisesta muusta verkkokaupasta 8 pv. Kiinasta jostain valaisinliikkeestä, kalliit toimituskulut, mutta perillä alle 3 viikossa. Ebay, tilaus tammikuun lopussa, tuli toukokuun alussa. AliExpress, pari vähän kalliimpaa tilausta maaliskuun lopussa, tulivat 4-5 viikossa, mutta halpa sälä, missä ei ole toimituskuluja, ei näytä tulevan ollenkaan.
Tee tilaus, mutta jätä maksu kesken ja pyydä myyjää muokkaamaan hinta samaksi mitä se vanhassa tilauksessa oli. Jos myyjä ei ole yhteistyökykyinen niin nauti ilmaisesta tavarasta.Nyt tämä tuote tuli postissa, joten voin maksaa myyjälle summan. Mutta pyytää että teen uuden tilauksen, ja tuotteen hinta on noussut?? Ja tosi huonolla englannilla vielä..
Started customs clearance process
2020-05-29 08:45:00
Shipment accepted by airline
2020-05-14 12:58:00 [GMT+8]
Shipment left country of origin warehouse
2020-05-09 08:45:56 [GMT+8]
Shipment at country of origin warehouse
2020-05-09 05:54:36 [GMT+8]
Shipment dispatched
2020-05-09 05:51:36 [GMT+8]
Aliexpressillä noi arvostelut on kyllä sellaisia ettei niihin voi luottaa:
Moni arvostelee tekstissä että tuote on pa--aa mutta silti täydet viisi tähteä?!?
Voit ihan hyvin laittaa sen vasta 3 päivän päästä. Ei se aina edes anna tehdä sitä vielä vaan ilmoittaa, että tavara on kuljetuksessa vielä.Mitenkäs tuo AliExpress dispute kannattas laittaa, you will receive item in 3 päivää jäljellä tuotteen kellossa, pitääkö laittaa nyt vai 3 päivän päästä?
Se taisi ainakin 1kk sitten pidentyä automaattisesti , tavarat tilattu 1.4. Toisessa tuotteessa laitettiin 60 pv lisää kun näyttää olevan saapunut kohdemaahan mutta postin järjestelmiin ei ole vielä ilmestynyt, pitääkö manuaalisesti kysyä lisää pidennystä?Ensin kannattaa tietysti yrittää pidentää buyer protectionia.
Se taisi ainakin 1kk sitten pidentyä automaattisesti , tavarat tilattu 1.4. Toisessa tuotteessa laitettiin 60 pv lisää kun näyttää olevan saapunut kohdemaahan mutta postin järjestelmiin ei ole vielä ilmestynyt, pitääkö manuaalisesti kysyä lisää pidennystä?
Laskin juuri että 40 disputea alissa tänänä vuonna, ei kiinosta paljon tilata jos joku 1/15 tulee. Ebayssa taitaa olla 3.Mulle on jäänyt niin paljon pientä tavaraa tulematta Kiinasta alkutalvesta lähtien ja oikeastaan postilakkosekoilunkin seurauksena, ettei ihan hirveästi nappaa tilata Kiinasta yhtään mitään eikä ole pahemmin napannut koko vuonna. ...
Että tilatkaa ihmeessä jos nappaa odotella kolme kuukautta, jonka jälkeen ehkä saatte rahat takaisin...
Jos laittaa vaikka 2 tähteä, ei myyjä julkaise arvostelua, jos haluaa muidenki tietävän että tuote on huono, on laitettava 5 tähteä. Joskus lipsauttavat pienemmätki arviot.Siinä Aliexpressin arvostelussa niillä tähdillä arvioidaan sitä oliko tuote kuvauksen mukainen, eikä sitä oliko tuote hyvä. Eli jos kuvauksessa luki, että paskaa on, ja sain paskaa, niin siihen on oikea tähtimäärä 5 tähteä.
Jos tracking pysähtyy bussiasemalle, ei kannata jatkaa vaan ottaa rahat jos saa.Ensin kannattaa tietysti yrittää pidentää buyer protectionia.
Kyllä ne minulla ovat julkaisseet 1 tähdenkin arvostelut. Mutta ikuisuuden noita paketteja on saanut odottaa, tällä viikolla voisi laittaa 5 disputea päälle. Ihme systeemi niissäkin: osaan sen saa laitettua muutama päivä ennen buyer protectionin loppua ja osaan ei saa, tulee vain höpinä että seurannan mukaan on matkalla. Tuo Alin sivustokin on nykyään melko tahmainen ja haku tietty perinteisesti on surkea ja sekoilee jännästi.Jos laittaa vaikka 2 tähteä, ei myyjä julkaise arvostelua, jos haluaa muidenki tietävän että tuote on huono, on laitettava 5 tähteä. Joskus lipsauttavat pienemmätki arviot.
Laskin juuri että 40 disputea alissa tänänä vuonna, ei kiinosta paljon tilata jos joku 1/15 tulee. Ebayssa taitaa olla 3.
Viimeiset tilauskset tullu paremmin mutta tammi - maaliskuu oli melkein 0 saldo.
Ei ole ollu mitään eroa on tilannu 3 tavaraa kerralla vai tehny jokaisesta eri tilauksen.
460xxx ja lpxxxx seurannalla tulee 90% varmuudella.
S00000 ei ole tullu ollenkaa, eikä SYxxxx
Jos laittaa vaikka 2 tähteä, ei myyjä julkaise arvostelua, jos haluaa muidenki tietävän että tuote on huono, on laitettava 5 tähteä. Joskus lipsauttavat pienemmätki arviot.
Jos tracking pysähtyy bussiasemalle, ei kannata jatkaa vaan ottaa rahat jos saa.
Ei kylllä helposti saa koska on kuljetuksessa vaikka ei kulje.
![]()
Kyllä ne kotiin tulee.Tilasin Aliexpressistä dhl remote area maksun maksaen. Tänään DHL nouti paketin myyjältä, arvio 8.6. perillä. Tuokohan nuo ihan kotia asti? Yritin kuikuilla toimituksen valikoimaa, ja ne antoi ymmärtää että kaikki muu siellä on valittavissa, vaikka naapurin kissalle luovutus, mutta ei kotia, eli pitääkö olettaa että ilman eri valintaa tulee kotiovelle?
Huonolta näyttää ilman todellista seurantaa olevien pakettien tilanne, näistä ainoastaan "SF Economic Air Mail"-toimitukset ovat tulleet 100% perille.
Eli nyt luottaisin ainoastaan seuraaviin toimitusmuotoihin:
AliExpress Standard Shipping
China Post Registered Air Mail
ePacket (vaikuttaa kyllä etteivät suostu ottamaan enää paketteja kuljetettavaksi)
SF Economic Air Mail
Mulla on paljon tilauksia kokoajan vetämässä. Ei taida olla yhtään tilannetta etteikö tuote olisi tullut perille. Kerran pistin dibsun, mutta peruin sen kun tuote saapui viikon päästä.Samansuuntaisia kokemuksia täällä. Tilauksista tulee varmaan alle puolet perille ja niissäkin kestää lähes poikkeksetta yli 2 kuukautta.
5 disputea laitoin Alissa, saas nähdä miten käy. Pari aikaisempaa on mennyt läpi ilman ongelmia. Tuo Cainiao-seurantasivu muuten on kätevä noiden katsomisessa kun se näyttää monta päivää paketti on ollut matkalla. Sitten kun alkaa 60 päivää (nykyään monissa 90) lähestymään, niin disputea käyntiin...
![]()
Eikös Alin seuranta näytä saman kun painaa sitä View original information nappia? Tuohan on Alin oma seuranta ja sieltä Ali ottaa tiedot. Mutta näyttää tuo ainakin paljon enemmän/uudempia kuin 17Track.net.Tuohan näyttää ainakin parissa omassa paketissa paljon enemmän kuin Alin seuranta. Esim yhdessä paketissa mulla näyttää Ali 16.5. Departed country of origin ja tuolla on vielä tuon jälkeen 31.5. Depart from transit country or district
Itsellä kävi joskus samoin. Oli myyjä laittanut jo aiemmin viestiä, että peruu tilauksen ja ohjeet miten tehdä dispute. Tein kuitenkin disputen niinkuin asia oli ja rahat tuli takaisin. En tiedä mitä olisi tapahtunut jos olisi tehnyt kuten myyjä käski.Tilaamani Aliexpress-lähetys on mennyt seurantakoodin mukaan ihan väärään paikkaan Suomessa ja noudettavissa siellä. Mitähän tämä tarkoittaa ja onko myyjä laittanut tahallaan tai vahingossa väärän seurantakoodin mulle..?
Käytämme välttämättömiä evästeitä, jotta tämä sivusto toimisi, ja valinnaisia evästeitä käyttökokemuksesi parantamiseksi.