AliExpress, eBay yms. tilaaminen ja kokemuksia

Liittynyt
22.12.2016
Viestejä
17 947
Sen verran heikosti on tavara liikkunut Kiinasta Suomeen, että moni ei ole varmaan vielä huomannutkaan, että Posti ottaa nykyään 2,90 euron käsittelymaksun, jos paketti menee tullin haltuun, riippumatta siitä periikö tulli lopulta mitään maksuja vai ei...

Itse tilasin silmälasit ulkomailta ja kävi juuri noin, että tulli teki päätöksen että maksettavaa on 0 euroa, mutta Posti otti silti 2,90 "käsittelymaksun" (vaikka tein tulliselvityksen Netissä itse). Posti olisi toki ottanut vielä ylimääräisiä maksuja jos olisin jättänyt tulliselvityksen niiden tehtäväksi.

Pikkaisen kyllä "haiskahtaa" koko homma, enkä oikein voi uskoa, että toi on minkään kansainvälisten postisäädösten mukaista toimintaa... Eli että vastaanottavan maan postifirma perii ylimääräisiä maksuja lähetyksen vastaanottajalta, eikä hänellä ole muuta vaihtoehtoa kuin maksaa. Tai antaa paketin palautua lähettäjälle. En mitenkään usko, että tällainen "tuplalaskutus" voi olla hyväksyttyä kansainvälisessä postijärjestelmässä.

Ja mitäs jos posti alkaa tahallaan tyrkyttämään kaikkia mahdollisia pikkunyssyköitä tullille, ja tulli on ihan innoissaan juonessa mukana? Rahantuloa ei voi estää?
 

pcp

Liittynyt
22.11.2016
Viestejä
99
Ei mulla muuta kuin että ei nyt ™$^¥π`×¥{%@:*&_×!!!!???? voi olla v....u totta!

Kyllähän tuo kulun täytyy mennä joko postin tai tullin piikkiin.

Täytyykö jokaisesta tilauksesta tehdä nykyään selvitys?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
276
Ei mulla muuta kuin että ei nyt ™$^¥π`×¥{%@:*&_×!!!!???? voi olla v....u totta!

Kyllähän tuo kulun täytyy mennä joko postin tai tullin piikkiin.

Täytyykö jokaisesta tilauksesta tehdä nykyään selvitys?
Kyllä jos tulee EU ulkopuolelta.
 
Liittynyt
22.12.2016
Viestejä
17 947
Kyllä jos tulee EU ulkopuolelta.
Ei täydy "jokaisesta" lähetyksestä tehdä selvitystä kuin vasta vuoden 2021 alusta lukien. Tosin koskeeko se sittenkään kirjaimellisesti "kaikkia" lähetyksiä vai ei jää nähtäväksi, mutta joka tapauksessa 5 euron kantoraja poistuu ALV:stä vuonna 2021.

Mutta tällä hetkellä selvitys täytyy tehdä vain niistä lähetyksistä, jotka jäävät tulliin, kuten ennenkin. Uutta on se, että Posti ottaa joka tapauksessa 2,90 "käsittelymaksun", jos lähetys jää tulliselvitettäväksi - vaikka siis vastaanottaja tekisi tulliselvityksen itse. Ja vaikka mitään tullimaksuja ei lopulta pitäisikään maksaa.
 
Liittynyt
10.03.2017
Viestejä
4 231
Ei täydy "jokaisesta" lähetyksestä tehdä selvitystä kuin vasta vuoden 2021 alusta lukien. Tosin koskeeko se sittenkään kirjaimellisesti "kaikkia" lähetyksiä vai ei jää nähtäväksi, mutta joka tapauksessa 5 euron kantoraja poistuu ALV:stä vuonna 2021.

Mutta tällä hetkellä selvitys täytyy tehdä vain niistä lähetyksistä, jotka jäävät tulliin, kuten ennenkin. Uutta on se, että Posti ottaa joka tapauksessa 2,90 "käsittelymaksun", jos lähetys jää tulliselvitettäväksi - vaikka siis vastaanottaja tekisi tulliselvityksen itse. Ja vaikka mitään tullimaksuja ei lopulta pitäisikään maksaa.
Jos tuotteen hinta ei mene 22€ yli ei tarvitse maksaa yhtään mitään. Pitää sähköpostilla laittaa todisteet, että tuotetta ei tarvitse tullata niin se vapautetaan eikä tarvitse postillekaan maksaa mitään.
 
Liittynyt
22.12.2016
Viestejä
17 947
Jos tuotteen hinta ei mene 22€ yli ei tarvitse maksaa yhtään mitään. Pitää sähköpostilla laittaa todisteet, että tuotetta ei tarvitse tullata niin se vapautetaan eikä tarvitse postillekaan maksaa mitään.
Jaa, no nyt onkin sitten mielenkiintoinen tilanne, sillä mun silmälasien arvo postikuluineen oli yli 22 euroa, mutta mitään veroja ei silti peritty. Posti kuitenkin halusi omansa eli 2,90 e. Että mitä tästä nyt sitten pitäisi ajatella.

Täältäkään ei mitään yksiselitteistä vastausta saa, mutta niin käsitän tuosta että maksa poika maksa: Muutokset 31.1.2020 - Tuontitullaus - Asiakastuki - Posti
 
Liittynyt
25.01.2019
Viestejä
3 681
Jaa, no nyt onkin sitten mielenkiintoinen tilanne, sillä mun silmälasien arvo postikuluineen oli yli 22 euroa, mutta mitään veroja ei silti peritty. Posti kuitenkin halusi omansa eli 2,90 e. Että mitä tästä nyt sitten pitäisi ajatella.

Täältäkään ei mitään yksiselitteistä vastausta saa, mutta niin käsitän tuosta että maksa poika maksa: Muutokset 31.1.2020 - Tuontitullaus - Asiakastuki - Posti
Lähetys >22EUR -> ainakin Posti haluaa omansa, Tulli ei käytännössä pyydä selvitystä -> ei maksutarvetta Tullille.
 
Liittynyt
22.12.2016
Viestejä
17 947
Lähetys >22EUR -> ainakin Posti haluaa omansa, Tulli ei käytännössä pyydä selvitystä -> ei maksutarvetta Tullille.
Tulli pyysi selvityksen mutta ei silti halunnut rahaa. Outoa. Ajattelin ensin, että ehkä silmälasien ALV on jotain muuta kuin 24%, mutta ainakin vuonna 2007 se on ollut täydet silloiset 22% eikä muutakaan tietoa nyt tunnu Google löytävän, sekin on outoa...
 
Liittynyt
03.01.2017
Viestejä
1 125
On se lasien ALV24%, ehkä siellä on käynyt joku käpy käsittelijällä sinun eduksesi.

Tullilaskuri – Mitä maksaa, jos ostat netistä | Tulli tuolta voi laskella mitä arviolta tulee maksamaan eri lähetykset. Esim. kirjathan kulkevat noin vain ja esim. iHerbin kamat tulee ravintolisinä joilla on 14% verokanta.
Ei ole käynyt käpyä, tuo veroraja 22 EUR lasketaan ilman postikuluja, ei siis varsinaisesta tullausarvosta johon postikulut toki lasketaan mukaan.

Mitkä ovat tullauksen hintarajat? "Jos lähetyksen arvo ilman kuljetuskustannuksia on enintään 22 euroa, sinun ei tarvitse tullata lähetystä eikä maksaa siitä tullia tai arvonlisäveroa."

Sitä en tiedä miten Posti soveltaa rajaa tuon käsittelymaksun suhteen.
 
Liittynyt
22.12.2016
Viestejä
17 947
Vähän kusetettu maku on joka tapauksessa tuon Postin "käsittelymaksun" suhteen, mutta enpä ehkä jaksa käydä valittamaan asiasta nyt kolmen euron tähden...
 
Liittynyt
24.12.2016
Viestejä
370
Mikä tuossa tulliin jäämisessä yleisesti on politiikkana kun sisällön arvo on arvoitus, paketin koko/paino/sisällöksi merkattu tuote?
Oma kohtainen kokemus suurin piirtein että postilaatikkoon mahtuvat tulee läpi, isot esim. polkupyörän vanteet jää haaviin.
 
Liittynyt
14.01.2017
Viestejä
338
Mikä tuossa tulliin jäämisessä yleisesti on politiikkana kun sisällön arvo on arvoitus, paketin koko/paino/sisällöksi merkattu tuote?
Oma kohtainen kokemus suurin piirtein että postilaatikkoon mahtuvat tulee läpi, isot esim. polkupyörän vanteet jää haaviin.
Sama mulla, että postilaatikon reiästä mahtuvat ovat aina tulleet läpi, mutta isot paketit voi jäädä haaviin.
 

Javaq

ſ ɐ ʌ ɐ b
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
1 177
Onko kukaan saanut nyt tammikuussa tai myöhemmin tehtyä tilausta Aliexpressistä?

Saa heillä AE:llä olla melkoiset varastot, tuolla volyymilla jo päivässäkin kasaantuu isot pinot lähetyksiä.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 013
Onko kukaan saanut nyt tammikuussa tai myöhemmin tehtyä tilausta Aliexpressistä?

Saa heillä AE:llä olla melkoiset varastot, tuolla volyymilla jo päivässäkin kasaantuu isot pinot lähetyksiä.
Aliexpressillä ei taida juuri varastoa olle muuta kuin datakeskuksessa. Myyntialusta eri myyjille se on eikä mikään kauppa.
 
Liittynyt
27.11.2016
Viestejä
911
Onko kukaan saanut nyt tammikuussa tai myöhemmin tehtyä tilausta Aliexpressistä?

Saa heillä AE:llä olla melkoiset varastot, tuolla volyymilla jo päivässäkin kasaantuu isot pinot lähetyksiä.
21.1. tilattu KPRepublicilta, saapui 6.2.
12.1. tilattua toiselta myyjältä, saapui 6.2.
14.1. tilattu, saapui 3.2.
 
Liittynyt
08.05.2019
Viestejä
1 207
Onko kukaan saanut nyt tammikuussa tai myöhemmin tehtyä tilausta Aliexpressistä?

Saa heillä AE:llä olla melkoiset varastot, tuolla volyymilla jo päivässäkin kasaantuu isot pinot lähetyksiä.
10.1.2020 tehty tilaus, jossa oli toimitustapana China Post Registered Air Mail (joka on nopeampi kuin ilmaiset toimitustavat yleensä), saapui 29.1.2020.

Logistiikkafirmoilla on varmaankin jonkin verran kamaa varastoissa, kun lennot eivät kulje.
 
Liittynyt
04.02.2017
Viestejä
243
Pari pakettia on tulematta Aliexpressista, jotka tilattu ja postitettu vuoden ekalla viikolla. Samoihin aikoihin ja hieman myöhemmin tilattuja paketteja on kyllä tullu kotiin. Siitä on jo useampi vuosi, kun viimeksi näin kauan on joutunu kiinapakettia odottelemaan.
 

Javaq

ſ ɐ ʌ ɐ b
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
1 177
Oman paketin historia tällainen AE:ssa. Saa nähdä milloin liikkuu.
 

Liitteet

Liittynyt
02.04.2017
Viestejä
2 241
Mikä tuossa tulliin jäämisessä yleisesti on politiikkana kun sisällön arvo on arvoitus, paketin koko/paino/sisällöksi merkattu tuote?
Oma kohtainen kokemus suurin piirtein että postilaatikkoon mahtuvat tulee läpi, isot esim. polkupyörän vanteet jää haaviin.
Itselle on aina kaikki Kiinasta tuleva kirjeposti tullut läpi. Ainoastaan USA:sta tulevat lähetykset ovat jääneet tulliin odottamaan tulliselvitystä, vaikka ovat olleet kirjeitä (esim. dbrand kännykän skini).
 
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
4 067
Laitan kovan malliksi pariksi kokeeksi tilatusta virtalähteestä. Rahat olen saanu toki takaisin ,
toinen vanhempi jostain ostettu en enää muista. Testaan kaikki omat pikkuhiljaa tällä laitteella, johon juottanu suoraan DC rungon syötöön. Original ZHIYU® Multifunction 60W / 110W 9.99A 30V Constant Current Electronic Load Aging Battery Power Capacity Tester Module Module Board from Electronics on banggood.com

Virtalähde myyjä: DC12V 3A/4A/6A Power Supply Adapter EU UK AU US Plug Part Transformer LED Light | eBay
6A 12V
odotukset oli että jos 2-3A olisi tuotto. Ihan surkea se oli.
Kuvat:
6A
1582370367904.png

1582370400132.png
5A
vanhasta Liteonin virtalähteestä revitty. olisiko 1.5A ollu max.
1582370963753.png
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
23.02.2020
Viestejä
32
Tämä on varmaan tyhmä kysymys, mutta mistä näette, että ebay tilaus on mennyt esim turkin tai hollannin kautta? En ole itse nähnyt mitään mainintaa koskaan noissa lähetysseurantojen sivuilta. 17trackia olen testannut ja se näyttää epätarkemmin kuin ebayn oma: Track eBay Global Shipping - UPAAB Tracking
 
Liittynyt
03.01.2017
Viestejä
1 125
Tämä on varmaan tyhmä kysymys, mutta mistä näette, että ebay tilaus on mennyt esim turkin tai hollannin kautta? En ole itse nähnyt mitään mainintaa koskaan noissa lähetysseurantojen sivuilta. 17trackia olen testannut ja se näyttää epätarkemmin kuin ebayn oma: Track eBay Global Shipping - UPAAB Tracking
Seurannassa näkyy silloin usein esim. Istanbul ja/tai sitten jokin paketin seurantanumeroista on TR-päätteinen (Turkki).

Esim. tuon mun marraskuussa lähetetyn tässä kuussa perille tulleen paketin varsinainen seurantanumero oli UC654888342YP, mutta ebayn seurannassa näkyi mm. seuraavat tapahtumat:
- "Last mile=> Destination country post, number UH770855527TR"
- "Item arrived to Istanbul"

Samalla tavalla muistaakseni näkyi 17trackissa.
 
Liittynyt
23.02.2020
Viestejä
32
Seurannassa näkyy silloin usein esim. Istanbul ja/tai sitten jokin paketin seurantanumeroista on TR-päätteinen (Turkki).

Esim. tuon mun marraskuussa lähetetyn tässä kuussa perille tulleen paketin varsinainen seurantanumero oli UC654888342YP, mutta ebayn seurannassa näkyi mm. seuraavat tapahtumat:
- "Last mile=> Destination country post, number UH770855527TR"
- "Item arrived to Istanbul"

Samalla tavalla muistaakseni näkyi 17trackissa.
Okei, minulle ei sitten ole vain yhtään lähetystä sattunut joihin olisi mainittu tuo. Nytkin on yksi jossa tuo samanlainen "last mile" lukee vain" In Transit, Item Sent to Finland". Tunnukseksi on muuttunut UDxxxxxxxxxMY. Malesia?

Sitten on useita tammikuusta asti olleita joissa on, "Finland, Arrived at destination country airport", mutta jossain Turkissa/Hollanti taitavat olla oikeasti.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
302
Mites tämmönen (en muista aiemmin tällaista seilausta, useampi vuosi aikaakin edellisistä tilauksista), onko normaalia nykyään:

Aliexpressin paketti.jpg


Mietin vaan että onko jo aika ottaa yhteyttä myyjään vai mihin. Kyseessä luokkaa 10€:n kiikaritähtäimen kohdennukseen käytettävä laser-aparaatti. Etäisyysmittari jossa voimakkaampi laser, tuli ainakin mukisematta läpi kiinasta (tilasin samaan aikaan).
 
Liittynyt
27.11.2016
Viestejä
911
Mites tämmönen (en muista aiemmin tällaista seilausta, useampi vuosi aikaakin edellisistä tilauksista), onko normaalia nykyään:



Mietin vaan että onko jo aika ottaa yhteyttä myyjään vai mihin. Kyseessä luokkaa 10€:n kiikaritähtäimen kohdennukseen käytettävä laser-aparaatti. Etäisyysmittari jossa voimakkaampi laser, tuli ainakin mukisematta läpi kiinasta (tilasin samaan aikaan).
Mulla teki tekokukat samaa 3 kierrosta ja sit kuitenkin ilmestyi suomeen.
 
Liittynyt
20.03.2017
Viestejä
1 455
Itsellä aliexpressin kautta tilatut tavarat lähteneet todella huonosti liikkeelle. Monia paketteja, jotka tilasin Aliexpressistä tammikuun lopulla ei ole vieläkään lähetetty noin kuukausi myöhemmin, niin tuli peruutettua aika monta lähetystä. Banggoodista tilatut taas lähetetty ja saapuneet suhteellisen normaalissa ajassa.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
276
Mites tämmönen (en muista aiemmin tällaista seilausta, useampi vuosi aikaakin edellisistä tilauksista), onko normaalia nykyään:



Mietin vaan että onko jo aika ottaa yhteyttä myyjään vai mihin. Kyseessä luokkaa 10€:n kiikaritähtäimen kohdennukseen käytettävä laser-aparaatti. Etäisyysmittari jossa voimakkaampi laser, tuli ainakin mukisematta läpi kiinasta (tilasin samaan aikaan).
Itsellä tilasin punapiste tähtäimen ja about 3 kertaa meni security return ja palautui myyjälle, joka otti yhteyttä AliExpressistä ja sanoin että lähettää uudelleen, ehti tulla Suomeen vielä alkuperäisessä aika-ikkunassakin.
 

Karppi

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
15.10.2019
Viestejä
2 058
Nyt tuli eBaysta ja Alista paketit parissa viikossa perille. Kolme kertaa piti tilata samaa 1€ osaa ja yksi tuli perille, kaksi on edelleen jossain huitsin nevadassa.
Ollut jo pidemmän aikaa niin epäluotettavaa tuo tavaran saapuminen että mitään turhaa ei tule enää herkästi tilattua.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
197
Okei, minulle ei sitten ole vain yhtään lähetystä sattunut joihin olisi mainittu tuo. Nytkin on yksi jossa tuo samanlainen "last mile" lukee vain" In Transit, Item Sent to Finland". Tunnukseksi on muuttunut UDxxxxxxxxxMY. Malesia?

Sitten on useita tammikuusta asti olleita joissa on, "Finland, Arrived at destination country airport", mutta jossain Turkissa/Hollanti taitavat olla oikeasti.
Mulla on kanssa pari näitä Malesia-paketteja tulossa, jo tammikuun alusta. Eilen laitoin messagea myyjälle, että mitäs tehdään, aika loppuu? Oli laittanut lisää aikaa kaupan sulkeutumiseen ja tietenkin valitteli ja pyysi olemaan kärsivällinen. Avaanko disputen nyt vai heti? Mieluummin tietty haluan tavaran, kuin rahata takas. Joutuu sen sitten kuitenkin tilaamaan uudestaan.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
758
Näköjään marraskuun alussa tilattuja alin tuotteita alkaa vihdoinkin pääsemään perille, ajat noista loppui kyllä jo aikoja sitten ja refunditkin tulleet jo perille.
Missäköhän varaston nurkassa nuo ovat lojuneet kun joulukuussa tilatutkin tuli jo aikoja sitten.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
21 881
Laitan kovan malliksi pariksi kokeeksi tilatusta virtalähteestä. Rahat olen saanu toki takaisin ,
toinen vanhempi jostain ostettu en enää muista. Testaan kaikki omat pikkuhiljaa tällä laitteella, johon juottanu suoraan DC rungon syötöön. Original ZHIYU® Multifunction 60W / 110W 9.99A 30V Constant Current Electronic Load Aging Battery Power Capacity Tester Module Module Board from Electronics on banggood.com

Virtalähde myyjä: DC12V 3A/4A/6A Power Supply Adapter EU UK AU US Plug Part Transformer LED Light | eBay
6A 12V
odotukset oli että jos 2-3A olisi tuotto. Ihan surkea se oli.
Kuvat:
6A

5A
vanhasta Liteonin virtalähteestä revitty. olisiko 1.5A ollu max.
Tämä oli hirveän ikävä kuva. Nyt mietityttää omat hankinnat. En yleensä tilaa sähkötuotteita Kiinasta, mutta minun multimediakaiuttimet alkoi säristä ja tartten niille 19V-21V virtalähteen. Onko ideoita, mistä saisi semitoimivan?

Kyseessä on vanha 2.1 setti niin budjetti on mallia minimit. Lisäksi vika voi olla subbariin integroidussa vahvistinyksikössä. Tilasin jo tuommoisen kympin virtalähteen, katsotaan mitä tulee.

Tämä olisi omiin tarpeisiin hyvä, mutta hinta tulee vastaan.
 
Liittynyt
17.02.2018
Viestejä
431
Aha. Yhdestä 30.12 tehdystä AE tilauksesta oli menossa loppuviikosta aikaraja umpeen. Nyt oli myyjä jatkanut tuota aikaa melkein kuukaudella ilman mitään kyselyjä. Eli en voi tehdä disputeakaan kuin vasta kuukauden päästä (jos) kun tavara ei ole tullut.
Disputen voit tehdä heti kun alkuperäinen buyer protection aika umpeutuu (joskus jopa aiemmin, mielestäni), eli onkohan se AE:ssä aina standardi 60 päivää. Se jos myyjä jatkaa buyer protection aikaa ei vaikuta asiaan.
 

kha

Liittynyt
15.06.2017
Viestejä
398
Aliexpress tilaus pari viikkoa sitten ja nyt tuli ilmoitus saapumisesta kotimaahan, ei tosin vielä näy postin seurannassa. Olen suosinut aliexpress standard shipping postitusta koska siinä on seuranta ja tuntuu muutenkin toimivammalta kuin ilmaiset kiinan postit, varjopuolena tietty pieni maksu mutta ei se yleensä ole kuin pari kolme euroa.

Capture.JPG
 
Liittynyt
27.11.2016
Viestejä
911
Aliexpress tilaus pari viikkoa sitten ja nyt tuli ilmoitus saapumisesta kotimaahan, ei tosin vielä näy postin seurannassa. Olen suosinut aliexpress standard shipping postitusta koska siinä on seuranta ja tuntuu muutenkin toimivammalta kuin ilmaiset kiinan postit, varjopuolena tietty pieni maksu mutta ei se yleensä ole kuin pari kolme euroa.

Arrived to destination country tieto ei välttämättä ole oikea, vaan se voi olla esimerkiksi välietapissa Turkissa tms. Ei kuin odottelua.....
 

Paavo

Seniili pupulisti
Team R&T
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
82
Aha. Yhdestä 30.12 tehdystä AE tilauksesta oli menossa loppuviikosta aikaraja umpeen. Nyt oli myyjä jatkanut tuota aikaa melkein kuukaudella ilman mitään kyselyjä. Eli en voi tehdä disputeakaan kuin vasta kuukauden päästä (jos) kun tavara ei ole tullut.
Käsittääkseni tuota jatkoaikaa ei ole lisännyt myyjät, vaan AE on lyönyt kategorisesti kaikille tilauksille tuon lisäajan toimitukseen. Tuota lisäaikaa on lyöty jo kaksi kertaa ja se johtuu siitä coronaviruksesta, vaikka sitä ei ääneen sanota. Siellä on monin paikoin maa edelleen kiinni, kuljetukset ei varastoilta/varastolle toimi, työntekijät eivät pääse töihin postittelemaan, rahtilennoistakin osa peruttu. AE ei itsekään pysty asiaa ennustamaan, että milloinkahan mahtaisi kikkareet taas kulkea ja siksi käyttänee tässä jotain "force majeure" pykäläänsä.

AE kyllä kiltisi sanoi jossain välissä ainakin, että jos haluat peruuttaa vielä postittamattoman tuotteen tilauksen, niin peruuta pois, saat refundin.

Silti osa romuista tulee ihan melko normaalia vauhtia, osa ei, mutta tämä on vähän sattumankauppaa ja riippuu kai mistä päin maata kikotin tulee. Osa tuotteista saattaa tulla Singaporestakin ja tulevat sillon normaalia vauhtia, mutta tätä ei etukäteen tilausvaiheessa yleensä tiedä.

Olen suosinut aliexpress standard shipping postitusta koska siinä on seuranta ja tuntuu muutenkin toimivammalta kuin ilmaiset kiinan postit,
Tässä AE Standard Shippingissä on sekin etu, että postituksesta vastaa tällöin AE itse ja disputet (jos tavara ei saavu) ohittaa myyjät ja AE puuttuu heti peliin. Käytännössä aina tulee refund ja myyjän mielipidettä asiaan ei edes kysytä.
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
999
Käsittääkseni tuota jatkoaikaa ei ole lisännyt myyjät, vaan AE on lyönyt kategorisesti kaikille tilauksille tuon lisäajan toimitukseen. Tuota lisäaikaa on lyöty jo kaksi kertaa ja se johtuu siitä coronaviruksesta, vaikka sitä ei ääneen sanota. Siellä on monin paikoin maa edelleen kiinni, kuljetukset ei varastoilta/varastolle toimi, työntekijät eivät pääse töihin postittelemaan, rahtilennoistakin osa peruttu. AE ei itsekään pysty asiaa ennustamaan, että milloinkahan mahtaisi kikkareet taas kulkea ja siksi käyttänee tässä jotain "force majeure" pykäläänsä.

AE kyllä kiltisi sanoi jossain välissä ainakin, että jos haluat peruuttaa vielä postittamattoman tuotteen tilauksen, niin peruuta pois, saat refundin.

Silti osa romuista tulee ihan melko normaalia vauhtia, osa ei, mutta tämä on vähän sattumankauppaa ja riippuu kai mistä päin maata kikotin tulee. Osa tuotteista saattaa tulla Singaporestakin ja tulevat sillon normaalia vauhtia, mutta tätä ei etukäteen tilausvaiheessa yleensä tiedä.



Tässä AE Standard Shippingissä on sekin etu, että postituksesta vastaa tällöin AE itse ja disputet (jos tavara ei saavu) ohittaa myyjät ja AE puuttuu heti peliin. Käytännössä aina tulee refund ja myyjän mielipidettä asiaan ei edes kysytä.
Minulle ovat kaikki viimeisimmät tulleet Taiwanista. Yhden tammikuun alussa tilatun peruutin ja se meni heti läpi, en tosin ole tutkinut tuliko refund jo tilille, 1 euron ostos... Kaikki muut tammi/helmikuussa tilatut ovat matkalla tai tulleet perille. Osa lähti matkaan ihan normaalisti ja osassa meni melkein 2 viikkoa ennen kuin tapahtui mitään. Siis helmikuun tilauksista, tammikuussa toki kesti pitkään.
 

Paavo

Seniili pupulisti
Team R&T
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
82
Aliexpress tilaus pari viikkoa sitten ja nyt tuli ilmoitus saapumisesta kotimaahan, ei tosin vielä näy postin seurannassa.
Itse asiassa kahdesta pikkupuketista tuli mulle kans ilmoitus, että maahan olisi tullut. Posti ei ole asiasta tietonen, eikä myöskään 17Track, eli niillä ei ole tälle päivälle mitään kirjauksia. 17Track taitaa kylläkin saada datansa Postilta tässä tapauksessa, kerta kuljetusvirma Kiinasta Suomeen on molemmissa Posti (SPnnnnnFI -seurantanumero), joten se on ehkä siksi samaa mieltä Postin seurannan kanssa.

En oo kuullu, että Postin kärräämät paketit tekis välipysähdyksiä muihin maihin, mutta mistäpä näitä tietää. Liekö Postin systeemeissä jotain mätää tänään?

Minulle ovat kaikki viimeisimmät tulleet Taiwanista. Yhden tammikuun alussa tilatun peruutin ja se meni heti läpi, en tosin ole tutkinut tuliko refund jo tilille, 1 euron ostos... Kaikki muut tammi/helmikuussa tilatut ovat matkalla tai tulleet perille. Osa lähti matkaan ihan normaalisti ja osassa meni melkein 2 viikkoa ennen kuin tapahtui mitään. Siis helmikuun tilauksista, tammikuussa toki kesti pitkään.
Tämäpä se onkin nyt arpapeliä. Välillä joku tulee heti, mutta sitten taas joku saattaa viipyä maksimit. Mulla yks puketti kesti yli kuukauden, ennenkö saivat edes lähetettyä ja se seikkailee vieläkin pitkin Kiinaa, pääsemättä lentokoneeseen (China Post registered mail). Se ei oo tärkee tai arvokas, niin sielläpä pyöriköön ympyrää. :joy:
 

kha

Liittynyt
15.06.2017
Viestejä
398
En oo kuullu, että Postin kärräämät paketit tekis välipysähdyksiä muihin maihin, mutta mistäpä näitä tietää. Liekö Postin systeemeissä jotain mätää tänään?
Välillä on tullu paketteja jotka ei koskaan ilmestyny postin seurantaan. Joten en sanoisi et erityisesti tänään olis ongelmia vaan niitä on jatkuvasti. Kyllä mun kokemuksen mukaan alilta tullu ilmotus paketin saapumisesta suomeen on pitäny paikkansa joten eiköhän se sieltä ens viikolla ilmesty joko postiin tai sit tullattavaksi.
 

Paavo

Seniili pupulisti
Team R&T
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
82
Välillä on tullu paketteja jotka ei koskaan ilmestyny postin seurantaan. Joten en sanoisi et erityisesti tänään olis ongelmia vaan niitä on jatkuvasti. Kyllä mun kokemuksen mukaan alilta tullu ilmotus paketin saapumisesta suomeen on pitäny paikkansa joten eiköhän se sieltä ens viikolla ilmesty joko postiin tai sit tullattavaksi.
Näinkin on käynyt monesti.

Toissapäivänä tuli Singapore Postin puketti/kirjattu kirje suoraan kotiin ja siitä Postin seuranta ilmoitteli iloisesti: "toimitettu". Eilen tuli toinen aivan vastaava kirjattu kirje kotiin, mutta siitä Postin seuranta on edelleen hiljaa, viimeisenä merkintänä: "Saapunut hesevantaalle..". :rofl2: Siks veikkaisein, että eilen/tänään on jotain muuttunut.

No, näillä ei oo hätä ja arvailut on arvailuja. Tulevat kun ovat tullakseen. :joy:
 
Liittynyt
23.02.2020
Viestejä
32
Aliexpress tilaus pari viikkoa sitten ja nyt tuli ilmoitus saapumisesta kotimaahan, ei tosin vielä näy postin seurannassa. Olen suosinut aliexpress standard shipping postitusta koska siinä on seuranta ja tuntuu muutenkin toimivammalta kuin ilmaiset kiinan postit, varjopuolena tietty pieni maksu mutta ei se yleensä ole kuin pari kolme euroa.

Minulla ollut samassa tilassa jo tammikuusta melkein 10 pakettia. Yksikään ei ole minulle tullut. Johonkin Turkkiin tai vastaavaan on jääneet. Aikarajat alkoi paukkua monessa tästä viikosta lähtien. Todella huonosti tuolta Kiinasta tulee tavara perille nyt. Yksikään joulukuun lopun/tammikuun alun ei ole perille tullut.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
332
Perjantaina tuli pari nyssäkää postiluukusta, olleet seurannan mukaan turkissa marraskuun alusta asti. Seuranta tosin näyttää että siellähän ne olisivat edelleen :dead:
 

selectamatic

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
23.04.2019
Viestejä
2 064
Tämä oli hirveän ikävä kuva. Nyt mietityttää omat hankinnat. En yleensä tilaa sähkötuotteita Kiinasta, mutta minun multimediakaiuttimet alkoi säristä ja tartten niille 19V-21V virtalähteen. Onko ideoita, mistä saisi semitoimivan?

Kyseessä on vanha 2.1 setti niin budjetti on mallia minimit. Lisäksi vika voi olla subbariin integroidussa vahvistinyksikössä. Tilasin jo tuommoisen kympin virtalähteen, katsotaan mitä tulee.

Tämä olisi omiin tarpeisiin hyvä, mutta hinta tulee vastaan.
Joku vanha läppärin poweri?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
21 881
Joku vanha läppärin poweri?
Semmoinen itse asiassa on, mutta liitin on siihen läppäriin sopiva. Nyt pitäisi melkein tilata Kiinasta 5.5mm liitin ja kolvata se siihen kiinni.
..tai sitten miettiä, että ajelee kiinalaista hakkuria tuossa, kunhan siitä vaan lähtee tarpeeksi tehoja. Eipä nyt hirveästi mene elämä pilalle, jos nuo kaiuttimet ei enää toimikaan jonain päivänä - mutta jos talo palaa, kun käytin kiinalaista sähköverkkoon menevää laitetta, niin siitä tulee kiistaa vähintään vakuutusyhtiön kanssa. Katsellaan, pelikoneessa ei tällä hetkellä ole kaiuttimia kiinni.

--

..ja itse ketjuun, minulla on nyt yhden myyjän kanssa menossa säätöä, kun tilasin tyyliin kolmen euron kuulokekotelon. Se ei tullut, mainitsin myyjälle, ja pistin disputen, kun asia ei edennyt. Nyt se tuli, mainitsin taas myyjälle ja nyt siellä on mietitty viikko skenaariota, jolla he saisivat rahansa. Nyt ehdotus on, että tilaan samat tuotteet uudestaan, maksan ne ja pistän tilaukseen "DO NOT SEND" ja sitten vielä viestiä myyjälle perään. Melkein olisin voinut jaksaa, mutta tuotteiden hinta on noussut tässä välissä, toimitus kesti kaksi kuukautta ja nyt nähtävästi kierretään Aliexpressin järjestelmiä, että saadaan rahaa .. Itse haluaisin vaan hoitaa asian suoraselkäisesti ja rehellisesti, mutta nyt pitäisi myyjän mukaan kikkailla näin. Ja pistää 5 tähden palaute perään molemmista kaupoista.. Arveluttaa ja ajattelin olla tekemättä yhtään mitään. Toiminko väärin?
 

kha

Liittynyt
15.06.2017
Viestejä
398
Minulla ollut samassa tilassa jo tammikuusta melkein 10 pakettia. Yksikään ei ole minulle tullut. Johonkin Turkkiin tai vastaavaan on jääneet. Aikarajat alkoi paukkua monessa tästä viikosta lähtien. Todella huonosti tuolta Kiinasta tulee tavara perille nyt. Yksikään joulukuun lopun/tammikuun alun ei ole perille tullut.
2.3.202012:54
Lähetys on saapunut kohdemaahan.
HKI VANTAA, ULKOMAANTERMINAALI
Lähetys on saapunut Suomeen ja jatkaa matkaansa Postin toimituksena.

Kyllä se perjantainen ilmoitus piti paikkansa. Mun paketti tuli parissa viikossa.
 
Liittynyt
28.02.2017
Viestejä
126
On nää kiinalaiset kyllä veikeitä kaupantekijöitä. Säädettiin yhden myyjän kanssa 500+ euron laitteen toimituskuluista suomeen ja kalliin lentorahdin sijaan toimitus onnistuisi kohtuuhintaan maa- / junarahtina door-to-door toimituksella, joka sisältäisi myös alvit ja tullin. Kun pyysin "mustaa valkoisella" toimitusehdoista, kokonaisummasta yms, niin ihmettelin miksi kokonaissumma oli n. 50e enemmän mitä itse laskeskelin. No syyksi paljastui alkuperäisen tuotteen hinnankorotus, joka sattui juuri tapahtumaan tuon viestittelyn aikana. Jätinpä sitten tavaran tilaamatta...
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
991
Semmoinen itse asiassa on, mutta liitin on siihen läppäriin sopiva. Nyt pitäisi melkein tilata Kiinasta 5.5mm liitin ja kolvata se siihen kiinni.
..tai sitten miettiä, että ajelee kiinalaista hakkuria tuossa, kunhan siitä vaan lähtee tarpeeksi tehoja. Eipä nyt hirveästi mene elämä pilalle, jos nuo kaiuttimet ei enää toimikaan jonain päivänä - mutta jos talo palaa, kun käytin kiinalaista sähköverkkoon menevää laitetta, niin siitä tulee kiistaa vähintään vakuutusyhtiön kanssa. Katsellaan, pelikoneessa ei tällä hetkellä ole kaiuttimia kiinni.

--

..ja itse ketjuun, minulla on nyt yhden myyjän kanssa menossa säätöä, kun tilasin tyyliin kolmen euron kuulokekotelon. Se ei tullut, mainitsin myyjälle, ja pistin disputen, kun asia ei edennyt. Nyt se tuli, mainitsin taas myyjälle ja nyt siellä on mietitty viikko skenaariota, jolla he saisivat rahansa. Nyt ehdotus on, että tilaan samat tuotteet uudestaan, maksan ne ja pistän tilaukseen "DO NOT SEND" ja sitten vielä viestiä myyjälle perään. Melkein olisin voinut jaksaa, mutta tuotteiden hinta on noussut tässä välissä, toimitus kesti kaksi kuukautta ja nyt nähtävästi kierretään Aliexpressin järjestelmiä, että saadaan rahaa .. Itse haluaisin vaan hoitaa asian suoraselkäisesti ja rehellisesti, mutta nyt pitäisi myyjän mukaan kikkailla näin. Ja pistää 5 tähden palaute perään molemmista kaupoista.. Arveluttaa ja ajattelin olla tekemättä yhtään mitään. Toiminko väärin?
Parikin kohdetta missä maksanut disputesta saadut rahat takaisin myyjälle. Heiltä on kyllä löytynyt juuri tuota varten luotu palvelu-tuote, jonka sai ostaa. Sai vielä alennusta alkuperäisestä tuotteesta jonkun verran.

Sitten vaan kuittaa sen heti saapuneeksi kun ovat tilauksen käsitelleet.

Tämä toki aina myyjäkohtaista, ovatko tuollaisia lisänneet omaan kauppaansa.
 
Liittynyt
23.02.2020
Viestejä
32
2.3.202012:54
Lähetys on saapunut kohdemaahan.
HKI VANTAA, ULKOMAANTERMINAALI
Lähetys on saapunut Suomeen ja jatkaa matkaansa Postin toimituksena.

Kyllä se perjantainen ilmoitus piti paikkansa. Mun paketti tuli parissa viikossa.
Tänään tuli yksi itselle tammikuun lopussa tilattu. Nuo aikaisemmin tilatut on ties missä.
 

selectamatic

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
23.04.2019
Viestejä
2 064
Onko banggoodista kukaan hetkeen mitään tilannut, miten niiden paketit kulkee? Eikös sieltä kaikki tule samasta varastosta?
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
237 369
Viestejä
4 158 878
Jäsenet
70 410
Uusin jäsen
allun90

Hinta.fi

Ylös Bottom