AliExpress, eBay yms. tilaaminen ja kokemuksia

Taitaa tulla iso ongelma Kiinalaisille verkkokaupoille nykytilanteesta jo ihan siltäkin kantilta, että moni asiakas pettyy saapumattomiin tilauksiin ja jättää myöhemmin tilaamatta. Todella heikosti on tavara liikkunut koronan jälkeen. Valtaosa tilauksista on noita TR-seurantakoodillisia, minkälaisia ei aiemmin ole näkynyt. Eipä ole monikaan esine saapunut perille. Pistää jopa miettimään, että ovatko nuo jotain feikki seurantakoodeja. Vielä jokunen kuukausi sitten homma toimi kuin junan vessa ja todella harva paketti jäi matkalle. Tuli myös vastaan tilanne, että sain saapumisilmoituksen postilta paketista. Ainoa vaan, että paketti oli aivan eri kaupungissa ja seurantatietojen mukaan joku kävi sen noutamassa :D Myyjä nohevasti käyttänyt samaa seurantakoodia useammalle tilaukselle.
 
Taitaa tulla iso ongelma Kiinalaisille verkkokaupoille nykytilanteesta jo ihan siltäkin kantilta, että moni asiakas pettyy saapumattomiin tilauksiin ja jättää myöhemmin tilaamatta. Todella heikosti on tavara liikkunut koronan jälkeen. Valtaosa tilauksista on noita TR-seurantakoodillisia, minkälaisia ei aiemmin ole näkynyt. Eipä ole monikaan esine saapunut perille. Pistää jopa miettimään, että ovatko nuo jotain feikki seurantakoodeja. Vielä jokunen kuukausi sitten homma toimi kuin junan vessa ja todella harva paketti jäi matkalle. Tuli myös vastaan tilanne, että sain saapumisilmoituksen postilta paketista. Ainoa vaan, että paketti oli aivan eri kaupungissa ja seurantatietojen mukaan joku kävi sen noutamassa :D Myyjä nohevasti käyttänyt samaa seurantakoodia useammalle tilaukselle.
Eipä se kai mikään suuri salaisuus ole, että tällä hetkellä Kiinassa on systeemit täysin sekaisin ja seis. Mutta pyrkimys on kai kova palata pikku hiljaa arkeen siellä...

Sinänsä aika kuvaavaa, että esimerkiksi Banggoodin etusivulla mainostetaan jos jonkinlaista hengityssuojaa ja respiraattoria... En kyllä olisi noita ehkä Kiinasta tilaamassa, koska siellä on käsittääkseni "kierrätettyjäkin" myyty uusina, ja tietenkin toimitusaika voi olla nyt mitä sattuu..
 
Eipä se kai mikään suuri salaisuus ole, että tällä hetkellä Kiinassa on systeemit täysin sekaisin ja seis. Mutta pyrkimys on kai kova palata pikku hiljaa arkeen siellä...

Sinänsä aika kuvaavaa, että esimerkiksi Banggoodin etusivulla mainostetaan jos jonkinlaista hengityssuojaa ja respiraattoria... En kyllä olisi noita ehkä Kiinasta tilaamassa, koska siellä on käsittääkseni "kierrätettyjäkin" myyty uusina, ja tietenkin toimitusaika voi olla nyt mitä sattuu..

Muutenkaan mitään kovin kriittistä kannata tilata kiinasta, kun sieltä nyt saa todella helposti tuoteväärennöksiä. Ei välttämättä se suodatin suodatakkaan juuri mitään.
 
Alissa on tosiaan helv. ärsyttävä piirre; eilen laitoin disputen yli 2 kk sitten tilatusta tavarasta perusteella "protection period is running our and..." ja tänään sitten myyjä vain jatkanut tuota protection periodia ja nyt tuotteiden pitäisi saapua kuukauden päästä viimeistään.

E: ja tekivät näemmä saman toisellekin tilaukselle, joka tehty yli 2 kk sitten. Prkl tätä hommaa. Voivat kaiketi käytännössä venyttää toimitusta ikuisesti.
 
Viimeksi muokattu:
@Cumbo Edelleenkin sillä ei ole disputen tuloksen kannalta mitään väliä jos myyjä jatkaa ostosuoja-aikaa disputen tekemisen jälkeen. Viimeistään AE:n tullessa väliin he ratkaisevat disputen sinun hyväksesi, kunhan alkuperäinen maksimi toimitusaika (= alkuperäinen ostosuoja-aika) on ylittynyt. Eli senkus pidät disputen voimassa ja odottelet ratkaisua.
 
@Cumbo Edelleenkin sillä ei ole disputen tuloksen kannalta mitään väliä jos myyjä jatkaa ostosuoja-aikaa disputen tekemisen jälkeen. Viimeistään AE:n tullessa väliin he ratkaisevat disputen sinun hyväksesi, kunhan alkuperäinen maksimi toimitusaika (= alkuperäinen ostosuoja-aika) on ylittynyt. Eli senkus pidät disputen voimassa ja odottelet ratkaisua.

Ahaa. Onko tuo Alissa ilmoitettu arvioitu toimitusaika päivissä arkipäiviä vai lasketaanko siihen viikonloput? 7.1. tehdyn tilauksen takarajapävä on nyt 1.4.

Eli vaikka se olisi vain arkipäiviä, niin kyllä tuo päivä on siirtynyt. Taikka sitten myyjällä on ollut alussa X päivää aikaa lähettää tuote ja tämä aika ei ole vähentänyt toimituspäiviä.
 
@Cumbo AE:ssä on järjestään oletus osotosuoja-aika 60 päivää. Aika alkaa juoksemaan siitä päivästä kun myyjä lähettää tuotteen (se päivämäärä löytyy tilauksen seurantasivulta). Eli vaikka ostosuoja-aikaa näyttäisi olevan kuinka tahansa paljon jäljellä myyjän sitä pidennettyä, ei sillä ole väliä disputen lopputuloksen kannalta, jos lähettämisestä on vähintään tuo yli 60 pvää.
Kannattaa huomioida että laittaa disputen menemään vasta kun tuo 60 päivää on ylittynyt. Muuten voi pahimmassa tapauksessa olla että dispute hylätään, ja uutta ei voi tehdä.
 
On kyllä sekaisin alilla nuo lähetys tiedot, kun tänään tuli paristot jotka tilasin 26.1. Ja siitälähtien ollut tilaus tilassa "Shipment ready for dispatch" saa nähdä koska muut tavarat tulee vai tuöeeko ollenkaan. Osa samaan aikaan tilatuista on tuossa samassa tilassa ja osaa ei edes ole koitettu lähettää.
 
@Cumbo AE:ssä on järjestään oletus osotosuoja-aika 60 päivää. Aika alkaa juoksemaan siitä päivästä kun myyjä lähettää tuotteen (se päivämäärä löytyy tilauksen seurantasivulta). Eli vaikka ostosuoja-aikaa näyttäisi olevan kuinka tahansa paljon jäljellä myyjän sitä pidennettyä, ei sillä ole väliä disputen lopputuloksen kannalta, jos lähettämisestä on vähintään tuo yli 60 pvää.
Kannattaa huomioida että laittaa disputen menemään vasta kun tuo 60 päivää on ylittynyt. Muuten voi pahimmassa tapauksessa olla että dispute hylätään, ja uutta ei voi tehdä.
Jos tosiaan lasketaan tuosta lähetyspäivästä niin on aika syvältä. Itse ostin viime kuun alussa, 3.2. reilun 30e tuotteen. No tietoa lähettämisestä ei kuulunut, koska yleensä 1-2 päivää ja paketti on lähtenyt. Myyjä messageissa vaan sano, että on lähetetty, on lähetetty. Seurannat ei päivity. No eipä ollut tarjottu seurantanumeroakaan. Sitten oli ostettu postitus vasta päivien päästä. Pakko oli uhkailla disputellakin tässä välissä, sitten alkoi tulemaan seurantanumeroa.
2020.02.16 14:55 (GMT-7): Waiting for pick up
Mutta taas vasta päivien jälkeen toimitettu paketti postille.
2020.02.21 14:28 (GMT-7): Shipment dispatched
Kyllä ottaa kupoliin. Muut toimitukset on tullut kyllä nätisti riippumatta koronasta tai uudesta vuodesta. Ja yhtälailla oliko seurantakoodia tai ei.
11.2. myyjä kirjoittaa: It is now during the Spring Festival, logistics updates are delayed, please understand
 
Ensimmäisiä tilauksia (9) Alista tehneenä, kysyn, että tuleeko postilta aina ilmoitus paketin saapumisesta, vai onko tapauksia, jossa pitää käydä kyselemässä pakettien perään? Toinen - Tilasin verhot, kysyin myyjältä onko mahdollista saada eri värisenä. Myyjä sanoi, että kyllä ja lisäsi valikoimiin kyseiset verhot ja sanoin, että on myös varastossa. Kaikinpuolin kommunikointi pelasi ja laitoin tilauksen. Ensin oli se 10pv ja sitten 20pv (aikaa laittaa tilaus tulemaan) nyt (tilaus tehty 26.2) kuitenkin on tälläinen, vaikka viimeksi, kun katsoin siinä oli se 15pv aikaa. Normal?
 

Liitteet

  • Screenshot_20200306_132747.jpg
    Screenshot_20200306_132747.jpg
    135,6 KB · Luettu: 74
Ensimmäisiä tilauksia (9) Alista tehneenä, kysyn, että tuleeko postilta aina ilmoitus paketin saapumisesta, vai onko tapauksia, jossa pitää käydä kyselemässä pakettien perään?
Kyllä sieltä aina pitäisi ilmoitus tulla. Itse pidän kuitenkin aina 17track.net-välilehden aina auki niin näkee jos oikealla seurannalla saapunut paketti on tullut perille ilman postin lappujen odottelua.
 
Miksi Ali vaatii nykyjään kokoajan sisäänkirjautumisen kaikkeen käyttöön? En voi katsella suoraan tavaran sivua ilman kirjautumista, en voi sivun hakupalkin kautta hakea tavaraa ilman kirjautumista, ei voi tehdä mitään ilman kirjautumista. Onko tälle paskalle joku skripti olemassa?
 
Miksi Ali vaatii nykyjään kokoajan sisäänkirjautumisen kaikkeen käyttöön? En voi katsella suoraan tavaran sivua ilman kirjautumista, en voi sivun hakupalkin kautta hakea tavaraa ilman kirjautumista, ei voi tehdä mitään ilman kirjautumista. Onko tälle paskalle joku skripti olemassa?
Kännykän Appilla pitäs pystyy ilman kirjautumista.
 
Miksi Ali vaatii nykyjään kokoajan sisäänkirjautumisen kaikkeen käyttöön? En voi katsella suoraan tavaran sivua ilman kirjautumista, en voi sivun hakupalkin kautta hakea tavaraa ilman kirjautumista, ei voi tehdä mitään ilman kirjautumista. Onko tälle paskalle joku skripti olemassa?

Itsellä ainakin vpn päällä tekee samaa. Ilman toimii haut normaalisti.
 
Aliexpress Standard Shipping on nopeampi mutta on käytännössä aina noudettava Postista.

Tuossa on varmaan jotain kummaa vaihtelua välillä. Joskus ne tulee suoraan kotiin ja joskus noudettava Postista, vaikka lähetykset olisivat identtisiä (koko, saman firman Kiinasta kuljettama [Suomen Posti, SPnnnnFI -seurantanumero]).

Liekö jakajasta kiinni, jotta ottaako mukaan kierrokselleen?
 
Miksi Ali vaatii nykyjään kokoajan sisäänkirjautumisen kaikkeen käyttöön? En voi katsella suoraan tavaran sivua ilman kirjautumista, en voi sivun hakupalkin kautta hakea tavaraa ilman kirjautumista, ei voi tehdä mitään ilman kirjautumista. Onko tälle paskalle joku skripti olemassa?
Onko skriptin estoja, mainostenestäjiä päällä? Nuokin saattaa vaikuttaa...
 
Jahkailen tässä ostanko ebaysta 150€ auton korin osan kiinasta, ebayn ostajan suoja toiminnee onneks jos ei pakettia parin kk aikana näy :hmm:
 
Jos pääsee valitsemaan toimitustapaa niin speedpak, dhl ecommerence sekä 4px lähetykset tulleet nopeasti, parissa viikossa. Epäilen, että tulevat lähes suorilla lennoilla Suomeen Kiinasta.

Se perus economy lähetystapa tuntuu olevan ihan älyttömän hidas nykyään. Jos jonkun euron maksaa nopeampi tapa niin kannattaa maksaa. Kaikista hitain nyt itsellä malesian postin kautta tulevat, yanwen näkyy sen kautta nyt kaikki laittavan. Olleet nyt matkalla kaikki noilla lähteneet paketit 2.5kk.
 
Täälläkin odotellut joulukuun lopun ja tammikuun tilauksia, yhtään ei ole saapunut

Tämä kai se ongelma lähinnä on, Kiinaan ei mene eikä oikein lähdekään mitään.
Ja vaikutukset voi näkyä pitkään kun kontit makaavat tuolla satamissa.
Lntorahdin luulisi vähän paremmin kulkevan, mutta kapasiteetti sielläkin ongelmana.


 
Eikö Suomesta löydy vastaavaa osaa? Tuohonhan tulee alvi ja toimituskulut päälle.

Ei löydy juuri tuollaista kuin Ruotsista tai Jenkeistä ylihintaan, se on tullien ja rahtien jälkeen noin +80€ kalliimpi ja todnäk täysin sama osa kuin Kiinasta..
Tuo 150€ sisältää rahdit, tosin economy ja standart oli noin 20€ enemmän.
 
Otin AE:n kokeiluun vuoden alusssa, mutta ihan paskaahan tuo on. Kuusi tilausta, joista yhdessä kauppias yritti kusettaa, että paketti lähtenyt vaikka mitään ei ollut lähetetty, toisessa lähetetty joku seinäkoukku oikean tuotteen tilalle. Kolmatta tilausta ei ole vieläkään lähetetty kahden kuukauden jälkeen. 3 tullut sentään perille asiallisesti. Ebaystä tilatessa ei ole ikinä ollut tällaisia ongelma, joten pysytään siinä.
 
Otin AE:n kokeiluun vuoden alusssa, mutta ihan paskaahan tuo on. Kuusi tilausta, joista yhdessä kauppias yritti kusettaa, että paketti lähtenyt vaikka mitään ei ollut lähetetty, toisessa lähetetty joku seinäkoukku oikean tuotteen tilalle. Kolmatta tilausta ei ole vieläkään lähetetty kahden kuukauden jälkeen. 3 tullut sentään perille asiallisesti. Ebaystä tilatessa ei ole ikinä ollut tällaisia ongelma, joten pysytään siinä.
Miten voi olla mahdollista, että tuotetta ei ole kahteen kuukauteen lähetetty? Itse kun tilasin, oli myyjällä 10 päivää aikaa lähettää tai tilaus peruuntuu automaattisesti.
 
En tosiaan tiedä, kun havahduin asiaan, jouduin tekemään erikseen disputen asiasta ja sen käsittelyssä kului neljä päivää.
Viimeisin seitsemäs tilaus, jonka tein 9.2., postitettiin 3.3., aivan naurettavia aikoja.
 
@Cumbo AE:ssä on järjestään oletus osotosuoja-aika 60 päivää. Aika alkaa juoksemaan siitä päivästä kun myyjä lähettää tuotteen (se päivämäärä löytyy tilauksen seurantasivulta). Eli vaikka ostosuoja-aikaa näyttäisi olevan kuinka tahansa paljon jäljellä myyjän sitä pidennettyä, ei sillä ole väliä disputen lopputuloksen kannalta, jos lähettämisestä on vähintään tuo yli 60 pvää.
Kannattaa huomioida että laittaa disputen menemään vasta kun tuo 60 päivää on ylittynyt. Muuten voi pahimmassa tapauksessa olla että dispute hylätään, ja uutta ei voi tehdä.

Tähän sen verran, että tammikuussa tilatun tuotteen alkuperäisellä tilausvahvistuksella oli maininta "If your order does not arrive on 2020-03-18 , you can apply for a refund by opening a dispute." Nyt myyjä jatkoi purchase protectionia ja tilaussivulle lukee "If your order does not arrive on 2020-04-12 , you can apply for a refund by opening a dispute."

Eli kyllä tuolla myyjän tekemällä protection periodin jatkamisella taitaa sitten kuitenkin olla vaikutusta disputeen?
 
Hyvinkin mahdollista ellei itse tajunnut perua sitä, kun korona aiheutti pitkät viiveet. Niitä odotusaikoja pidennettiin automaattisesti.
Ai niinpä taisi ollakin. Aivan totta ja tuo selittäisi tuon pitkänkin viiveen. Mutta välttämättä en aliexpressiä syyttäisi viiveistä vaan koronaa, joka vaikutti etenkin Kiinassa hyvin laajalti. Tilaamisen ajankohta taisi vain sattua huonoksi.
 
Tähän sen verran, että tammikuussa tilatun tuotteen alkuperäisellä tilausvahvistuksella oli maininta "If your order does not arrive on 2020-03-18 , you can apply for a refund by opening a dispute." Nyt myyjä jatkoi purchase protectionia ja tilaussivulle lukee "If your order does not arrive on 2020-04-12 , you can apply for a refund by opening a dispute."

Eli kyllä tuolla myyjän tekemällä protection periodin jatkamisella taitaa sitten kuitenkin olla vaikutusta disputeen?
Myyjän lisätessä ostosuoja-aikaa, ilmeisesti myös tuo päivämäärä milloin kehotetaan disputen avaaminen siirtyy vastaavasti. Mutta edelleen se alkuperäinen, tilatessa vallinnut ostosuoja-aika, eli 60 pvää tilauksen lähettämisestä, on voimassa. Kun tuo aika on kulunut, voitat 100 % varmasti disputen viimeistään siinä vaiheessa, kun AE tulee väliin. Riippumatta siitä että myyjä lykkää pp-aikaa koko ajan eteenpäin, ja siitä miten hän mahdollisesti vetoaa sinuun erinäisin selityksin kun sen disputen olet päättänyt avata.
Myyjälle pp-ajan pidentäminen on ajan peluuta, jolla hän mm. estää sen että tilaus kirjautuisi AE:n järjestelmässä "valmiiksi" (Order completed), jolloin tietenkin ostaja viimeistään havahtuu kun ei ole saanut tuotetta. (Siinäkin tapauksessa ostajalla on muistaakseni 2 viikkoa aikaa avata dispute)
 
18.2. sain seurantakoodin, sitä seuraavana päivänä lähti Kiinan Shenzenissä liikkeelle. Kirje oli jo 2.3 HKI - Vantaa ulkomaanterminaalissa, mutta siitä huolimatta Suomen posti sai kirjeen jaettua vasta 9. päivä perille ~120 km päähän mun postilaatikkoon? Varmaan Nigeriassaki kirjeposti liikkuu nopeemmin ku Suomessa.

Saa nähdä koska mun tänään tullaamani kuulokkeet jenkeistä tekee seuraavan viikon ajan. Ei ainakaan tuu ehtii huomiselle postin tuntien, vaikka tuleekin postipakettina maxikirjeenä. Varmaan ens viikolle ehtii kehitysmaan postikin kulkemaan.
 
Viimeksi muokattu:
10.1 tilattu AE:sta tavaraa. Ei tuon jälkeen ole "Accepted by airline" -tilan jälkeen liikkunut minnekään. Nyt meni ostosuoja-aika pykälään ja laitoin disputea menemään.

Saa nähdä mitä tapahtuu. Tod.näk saan rahat takaisin, mutta saanko joskus myös ilmaisen tavaran, jää nähtäväksi.
 
Onko banggoodista kukaan hetkeen mitään tilannut, miten niiden paketit kulkee? Eikös sieltä kaikki tule samasta varastosta?
Ei tule. kannattaa maksaa ~3€ enemmän niin tulee euroopasta, EU priority.
Priority Direct mail. saattaa tulla euroopasta, mutta ei niin varma.


Myyjän lisätessä ostosuoja-aikaa, ilmeisesti myös tuo päivämäärä milloin kehotetaan disputen avaaminen siirtyy vastaavasti. Mutta edelleen se alkuperäinen, tilatessa vallinnut ostosuoja-aika, eli 60 pvää tilauksen lähettämisestä, on voimassa. Kun tuo aika on kulunut, voitat 100 % varmasti disputen viimeistään siinä vaiheessa, kun AE tulee väliin. Riippumatta siitä että myyjä lykkää pp-aikaa koko ajan eteenpäin, ja siitä miten hän mahdollisesti vetoaa sinuun erinäisin selityksin kun sen disputen olet päättänyt avata.
Myyjälle pp-ajan pidentäminen on ajan peluuta, jolla hän mm. estää sen että tilaus kirjautuisi AE:n järjestelmässä "valmiiksi" (Order completed), jolloin tietenkin ostaja viimeistään havahtuu kun ei ole saanut tuotetta. (Siinäkin tapauksessa ostajalla on muistaakseni 2 viikkoa aikaa avata dispute)

Minusta tuo että tilaukset kuittaantuu automaattisesti saapuneeksi on eräänlainen huijaus. Aina ei muista että tuo ei olekkaa saapunu vaan saattaa katsoa ettei mitään ole tulossa. Toki jos on vain 1 tai 2 tilausta ei ongelmaa, mutta kun tilauksia on 3-6/kk pitää olla tarkkana.

Hyvinkin mahdollista ellei itse tajunnut perua sitä, kun korona aiheutti pitkät viiveet. Niitä odotusaikoja pidennettiin automaattisesti.
itselläkin on tammikuussa tehty tilaus, aina jatkuu toimitusaika ja myyjä ei hyväksy cancelia.
Jonku 3 kertaa laittanu cancelin, aina pomppaa takaisin ja shipment aika ei koskaan mene 0
1584046322636.png
 
Viimeksi muokattu:
Minusta tuo että tilaukset kuittaantuu automaattisesti saapuneeksi on eräänlainen huijaus.
Ei kai nyt sentään... myyjähän ei saa rahoja muuten ikinä jos kerran ostaja ei edes sen vertaa ole kärryillä että on jotain tilannut ja sen vastaanottamisen vahvistanut. Minusta tuo pitkältäkin tuntuva aika on kuitenkin ihan ok kompromissi. Varsinkin kun nyt on ollut kaikkia lakkoja ja lentsuja kiinalaisia uusiavuosia ja ties mitä. Lähtökohtaisesti toki pidän kiinavendoreita hyvinkin epärehellisinä ja inhottavina kauppakumppaneina.
 
Mikäs tilanne muuten tällä hetkellä ebay:n kiina myyjien kanssa, onko jengin tavara tullu läpi postista vai onko jääny johonki koronaulottovuuteen?
 
Mikäs tilanne muuten tällä hetkellä ebay:n kiina myyjien kanssa, onko jengin tavara tullu läpi postista vai onko jääny johonki koronaulottovuuteen?
Ei ostopaikalla ole vaikutusta siihen, kun samoista paikoista ne tulee tilasit sitten alista, eBaysta tai muualta. Erittäin huonosti liikkuvat ja varmaan ne jossain paikassa x on odottamassa. Veikkaan, että postillakin on vielä joku järjetön vuori noita, kun kaikki joulukuun tavarat ei ole edes vielä tulleet ja tuskin ne kaikki on voinut hävitä.
 
Ei kai nyt sentään... myyjähän ei saa rahoja muuten ikinä jos kerran ostaja ei edes sen vertaa ole kärryillä että on jotain tilannut ja sen vastaanottamisen vahvistanut. Minusta tuo pitkältäkin tuntuva aika on kuitenkin ihan ok kompromissi. Varsinkin kun nyt on ollut kaikkia lakkoja ja lentsuja kiinalaisia uusiavuosia ja ties mitä. Lähtökohtaisesti toki pidän kiinavendoreita hyvinkin epärehellisinä ja inhottavina kauppakumppaneina.
Tulehan siitä tulla ilmoitus, en vaan ole lukenut ilmoituksia.
Olin väärässä ettei ilmoitusta tule. Itselle tulee helposti 10 tilausta niin kaikenlaisia posteja jää lukematta.
Jokatapauksessa paljon on tullu että tilauksia ei ole tullu, 11 disputea joutunu tekemään ajalla 12/2019- 3/2020
Kun nämä on ollu automaattisena hyväksymisenä on tarkkana saanu olla.
Normaalitaso on 1 dispute joku 5kk aika. Tilausmäärä on kasvanu johtuen osin kallistuvista tämän vuoden hinnoista.

1584128774215.png


Mikäs tilanne muuten tällä hetkellä ebay:n kiina myyjien kanssa, onko jengin tavara tullu läpi postista vai onko jääny johonki koronaulottovuuteen?
Ebayssä 7/13 tämän vuoden tilauksesta on tullu. Ihan ok.
 
Viimeksi muokattu:
Yksi nyt saapuneista paketeista tuli Sf expressin Suomeen toimittamana ja seurantakoodillisena. Selkeä muutos käyttää rahtifirmaa, jolla on oma laivasto. Hyvä merkki siitä, että yrittävät keksiä luovia keinoja tavaran liikutteluun. Ei yksi rahtikoneita tarjoava firma tietenkään riitä kun matkustajakoneet seisovat.
 
Yksi nyt saapuneista paketeista tuli Sf expressin Suomeen toimittamana ja seurantakoodillisena. Selkeä muutos käyttää rahtifirmaa, jolla on oma laivasto. Hyvä merkki siitä, että yrittävät keksiä luovia keinoja tavaran liikutteluun. Ei yksi rahtikoneita tarjoava firma tietenkään riitä kun matkustajakoneet seisovat.
Kyseessä on Kiinan toiseksi suurin kuriirifirma eli mistään pienestä tekijästä ei ole kyse.
 
Yksi nyt saapuneista paketeista tuli Sf expressin Suomeen toimittamana ja seurantakoodillisena. Selkeä muutos käyttää rahtifirmaa, jolla on oma laivasto. Hyvä merkki siitä, että yrittävät keksiä luovia keinoja tavaran liikutteluun. Ei yksi rahtikoneita tarjoava firma tietenkään riitä kun matkustajakoneet seisovat.
Tuliko suoraan virosta tms.
 
Tilasin jotain pikkusälää ja kuukauden odottelun jälkeen laitoin viestiä että miltä näyttää niin myyjä vastasi että ehkä kuunvaihteessa saavat taas hommat pyörimään. Kiitin ja toivotin tsemppiä niin vastasi
"Thank you~About the new virus:Please don't worry, I can tell you that 99.99% of us are safe and healthy in our country, I live in the most dangerous city in China, but most of us are optimistic because this virus flu could be conquered. Now the death rate is around 3%. the number could be lower since we have found more treatments for this virus. Now less than 50 people are infected each day in our country. and over 60000 people are cured at hospital in our country. some young people couldn't feel anything bad when they are infected and they are cured themselves very soon.(most patients are not serious ill)Mnay people dead are the old and weak, why? The virus itself doesn't kill people, but this virus could cause other disease and attack human lungs and throat, so it is important to protect your lungs , that's why we need to go to hospital and get CT test when infected. Doctors will give advice to help ease the symptom till you have the antibody against the virus. When summer comes, the virus will be weak and disappear gradually, it will take some time for human beings to have the antibody against this virus and it may become a common flu in the future...I sent this message because many of you want to know the truth of this disease. I am willing to share all the information within my knowledge. please contact us if you have any problems or trouble,I am glad to offer help and advice. "

Meillä jos aivastaa niin joutuu karanteeniin ja kiinassa lämmin kesä hoitaa tilanteen :tdown:
 
Taitaa olla näillä kiinanpojilla vielä jotain kikkoja tullien kiertämiseen. Nimittäin ei jäänyt riisinkeittimeni tulliin, vaikka noin ison paketin olisi kuvitellut jo jäävän.
 
Tilasin n.4kk sitten Alista tavaraa ja kun pari kk meni ja tavara ei ikinä lähtenyt liikkeelle tein disputen ja sain rahat takasin. No nyt rupesin ihmettelemään että mikäs kiinapaketti seuranta mulle paukahti omapostiin kun ei mitään atm pitäs olla tulossa. Pienen tutkimisen jälkeen selvisi että se on se n.4kk sitten tilattu paketti josta 2kk sittenjo saanu rahatki takasi :rofl:.
 
Selvästi Kiinassa palataan nyt töihin, sekä Dx.com, Ebay että Aliexpress tilaukset oli nyt vihdoin nytkähtäneet liikkeelle kuukauden odottelun jälkeen.
 
Selvästi Kiinassa palataan nyt töihin, sekä Dx.com, Ebay että Aliexpress tilaukset oli nyt vihdoin nytkähtäneet liikkeelle kuukauden odottelun jälkeen.
Kyllä, uudetkin tilaukset ovat lähteneet nopeasti matkaan viimepäivinä. Tiedä sitten koska ne tänne tulee, saattaa olla muu maailma kohta täysin tukossa...
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 314
Viestejä
4 491 389
Jäsenet
74 194
Uusin jäsen
Juhisti

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom