AliExpress, eBay yms. tilaaminen ja kokemuksia

Taas jäänyt 2 pakettia matkalle, toinen tilattu eBay:stä ja toinen Aliexpress. Ei enää paljoa nappaa tilata kun noin 50% kiinan paketeista jää matkalle, alkaa jo tuntumaan että joku pistää lajittelussa omaan taskuun noita paketteja.

tuli tuossa postilakon molemmin puolin tilattua ja kesken lakonkin muutama tilattua (yhteensä kai 10-12 eri lähetystä) kaikenlaista melkein kaikki aliexpressistä ja ainoastaan 2.12. tilattu puhelimen kuori on jäänyt vielä tulematta, vaikka joulukuun loppupuolellakin tilattuja on jo saapunut.

en oo vielä pyytänyt rahoja kuitenkaan takasin kun myyjä jatkoi saapumisaikaa automaattisesti eikä kiire oli muutaman euron vuoksi.
 
Taas jäänyt 2 pakettia matkalle, toinen tilattu eBay:stä ja toinen Aliexpress. Ei enää paljoa nappaa tilata kun noin 50% kiinan paketeista jää matkalle, alkaa jo tuntumaan että joku pistää lajittelussa omaan taskuun noita paketteja.
Itselläkin jäi nyt ensimmäistä kertaa Kiinapaketit matkan varrelle, aina aikaisemmin ovat saapuneet perille. Kaksi pakettia, toinen eBaysta ja toinen Alista, kummankin tilauksesta jo yli kaksi kuukautta.
 
Ebay ostoksista kyse eli tilasin sähköjohtoliittimiä. Eli niitä abikoja joissa sisällä tina ja sitä kuumennetaan ja tulee vesitiivis liitos. Onbko muilla kokemusta noista kiinalaisista liittimistä?
Nyt on paketti jäänyt johonkin.
KtpIQ1W.png

Sun pakettis pari viikkoa ollut postissa seurannan mukaan, ja ainakin tuon linkin toimituksessa tänä päivänä lukee "Estimated between Tue. Feb. 11 and Tue. Mar. 24", jonka mukaan arvioitu toimitusaikaväli 3viikkoa - 2 kuukautta. :facepalm:
 
Näköjään Alissa saa nimenomaan disputen tehtyä suoja-ajan jälkeen. Joskus ollut toisin. Ei haisua miten myöhään sen voi tehdä, että onko rajoituksia.
 
Viimeksi muokattu:
Kuinka yleistä on Ebayssa valehdella tavaran sijainnista? Tarvitsisin erään esineen äkkiä ja halvalla, joten hain Ebaysta tavaran sijaintina Eurooppa. Löytyi vastaavaa tavaraa kuin suoraan Kiinasta hiukan kalliimmalla. Monen myyjän kohdalla kuitenkin heräsi epäilys onko tavara todella Euroopassa. Yhdessä jopa oli laitettu sijainniksi Shenzhen, Bulgaria.

Eli laittavatko kiinalaiset myyjät tavaran sijainniksi Euroopan, mutta lähettävät kuitenkin Kiinasta viikkojen toimitusajalla?
 
Kuinka yleistä on Ebayssa valehdella tavaran sijainnista? Tarvitsisin erään esineen äkkiä ja halvalla, joten hain Ebaysta tavaran sijaintina Eurooppa. Löytyi vastaavaa tavaraa kuin suoraan Kiinasta hiukan kalliimmalla. Monen myyjän kohdalla kuitenkin heräsi epäilys onko tavara todella Euroopassa. Yhdessä jopa oli laitettu sijainniksi Shenzhen, Bulgaria.

Eli laittavatko kiinalaiset myyjät tavaran sijainniksi Euroopan, mutta lähettävät kuitenkin Kiinasta viikkojen toimitusajalla?
Kyllä jotkut valehtelee. Silloin voi tehdä dispute ja saada rahat takaisin
 
Nyt on jääny kaikki paketit saamatta missä ei ole lähetystunnusta.
Lähetystunnuksen omaavat saa vaan sen takia kun ne voi käydä hakemassa postista tuota lähetyskoodia vastaan, näistäkään ei paperista lappua laatikkoon tule.
Pariin viikkoon ei tosiaan ole posti käynyt, naapurirapussa oli sentään heitetty kasa kirjeitä sinne lattialle että saavat itse ohikulkiessaan noukkia omansa.
Tein reklamaation tuonne postin sivuille mutta tokkopa siellä ketään kiinnostaa.
Nopeasti saivat ajettua alas valtiollisen postin. :shifty:
 
Kuinka yleistä on Ebayssa valehdella tavaran sijainnista? Tarvitsisin erään esineen äkkiä ja halvalla, joten hain Ebaysta tavaran sijaintina Eurooppa. Löytyi vastaavaa tavaraa kuin suoraan Kiinasta hiukan kalliimmalla. Monen myyjän kohdalla kuitenkin heräsi epäilys onko tavara todella Euroopassa. Yhdessä jopa oli laitettu sijainniksi Shenzhen, Bulgaria.

Eli laittavatko kiinalaiset myyjät tavaran sijainniksi Euroopan, mutta lähettävät kuitenkin Kiinasta viikkojen toimitusajalla?
Kannattaa etsiä myyjää toimitusajalla, ei sijainnilla. Valitsee sellaisen myyjän, joka lupaa tavaran sopivalla toimitusajalla. Jos tavara ei ole saapunut toimitusajan puitteissa niin saa rahat takaisin.
 
Posti otti käyttöön uuden käsittelymaksun EU:n ulkopuolelta tuleville tavaralähetyksille

POSTI on ottanut perjantaista alkaen käyttöön uuden käsittelymaksun yli 22 euron arvoisille tavaralähetyksille, jotka tarvitsevat tullausta.

Maksu koskee EU-alueen ulkopuolelta tai EU:n valmiste- ja arvonlisäveroalueen erityisalueilta saapuvia lähetyksiä, Posti kertoo verkkosivuillaan.


Käsittelymaksu on 2,90 euroa, kun lähetyksen arvo on yli 22 euroa.

Valtaosa Suomeen saapuvista tavaralähetyksistä on alle 22 euron lähetyksiä. Postin mukaan maksu ei koske niitä tässä vaiheessa.


Uudella maksulla on Postin mukaan tarkoitus kattaa tulliselvitettävien lähetysten käsittelystä, ilmoitusmenettelystä ja varastoinnista aiheutuvia kustannuksia. Pohjoismaista Ruotsi ja Islanti ovat ottaneet käyttöön vastaavanlaisen maksun.

ENSI VUODEN alusta alkaen EU:n ulkopuolelta tilatut lähetykset ovat kallistumassa lisää, kun kaikista EU:n ulkopuolelta tilatuista lähetyksistä on maksettava arvonlisävero.

Nykyisin EU:n ulkopuolelta voi tilata alle 22 euron lähetyksiä verovapaasti.
 
Peruutin tilauksen AliExpressissä ennen kuin se on lähetetty. Myyjän pitää kuitenkin hyväksyä peruutus. Ihme systeemi, kun tuotetta ei siis ole vielä lähetetty.

Mitä jos myyjä ei suostu perumaan ja lähettää tuotteen ”väkisin”. Kyseessä alle 20€ ostos niin en välttämättä jaksa alkaa ainakaan palauttamaan, mutta voiko tehdä mitään tuossa tilanteessa muuta kuin antaa palautetta?
 
Peruutin tilauksen AliExpressissä ennen kuin se on lähetetty. Myyjän pitää kuitenkin hyväksyä peruutus. Ihme systeemi, kun tuotetta ei siis ole vielä lähetetty.

Mitä jos myyjä ei suostu perumaan ja lähettää tuotteen ”väkisin”. Kyseessä alle 20€ ostos niin en välttämättä jaksa alkaa ainakaan palauttamaan, mutta voiko tehdä mitään tuossa tilanteessa muuta kuin antaa palautetta?
Ei myyjän siihen tarvitse suostua jos ei halua ja vaikka tuote ei vielä ole merkitty lähteneeksi niin se voi olla jo pakattavana jossain muualla mistä ne lähtee eteenpäin. Et voi asialle tehdä mitään. Ei ebay mitään perumisoikeutta ole ja myyjälle aiheutuu ylimääräisiä kuluja jokatapauksessa.
 
Muutenkin vähän huono tilata mitään kiinasta kun ilmarahti on ajettu lähes kokonaan alas.
 
Peruutin tilauksen AliExpressissä ennen kuin se on lähetetty. Myyjän pitää kuitenkin hyväksyä peruutus. Ihme systeemi, kun tuotetta ei siis ole vielä lähetetty.

Mitä jos myyjä ei suostu perumaan ja lähettää tuotteen ”väkisin”. Kyseessä alle 20€ ostos niin en välttämättä jaksa alkaa ainakaan palauttamaan, mutta voiko tehdä mitään tuossa tilanteessa muuta kuin antaa palautetta?
Mulla kävi ebayn kanssa noin. Yritin yli 2kk perua tilausta tuloksetta. Jouduin odottamaan kokoajan pidempään ja pidempään ennen kuin eBay otti keissin hoitoon ja vei maaliin.
 
Marraskuun alkupuolella AE:sta tilatuista tavaroista vielä reilu puolet tulematta. Suuri osa tilattu 11.11. Kuitenkin postiluukusta on jo alkanut tipahtamaan jopa tammikuun puolivälissä tilattuja tuotteita ja tietenkin myös joulukuun tilauksia. Olen kiltisti pyytänyt ostosuojan pidennystä noista vanhoista tilauksista, siinä toivossa, että vielä löytäisivät tiensä perille. Olisikohan jo aika laittaa disputea kehiin, vai voiko noita vielä odottaa tulevaksi? Varmaan noihin tilauksiin on postilakko vaikuttanut aika paljon. Osa saattaa olla sellaisia että ei postiluukusta mahdu, eli olisi pitänyt tulla se postin saapumisilmoitukortti postissa. Maksaako vaivaa lähteä niitä kyselemään paikallisesta postista jollain kiinalaisella seurantatunnuksella? Useissa tilauksissa seurannan viimeisin muutos ”Departed country of origin” tai ”Shipment left country of origin warehouse” marraskuun loppupuolella.
 
Olisikohan jo aika laittaa disputea kehiin, vai voiko noita vielä odottaa tulevaksi?
Ihan kuule säälimättä jokaisesta tilauksesta disputea, jos ei tule ajoissa perille. Yleensä se toimitusaika on kuitenkin sen 2kk, eli jos ei paketti siinä ajassa tule perille niin saa kyllä maksaa rahat takaisin.
 
Varmaan piakoin aletaan ihmettelemään, missä viipyy tammikuussa tilatut paketit. Ensin oli kiinalainen uusivuosi, jota pidennettiin viikolla hidastamaan ihmisten liikkumista. Keskiviikkona Finnair lopettaa lentonsa ja paketit eivät liiku. Tilatessa kannattaa varautua, että tavara saapuu toukokuussa.
 
Tilasin joulukuun alussa aliexpressistä kahdelta eri myyjältä muutaman kappaleen romer g kytkimiä, arvo ~$11 ja $6.

Toinen paketti seurantakoodin mukaan maannut postin varastossa 16.12. alkaen, toisen seurantakoodilla ei löydy muuta kuin että lähtenyt kiinasta.

Laitoin disputet molemmista, mutta mitähän vittua? Odotteleeko posti jotain ennenkuin alkaa purkamaan kiinantilauksia?
 
Ihan samaa miettinyt. Tilasin ebaystä israelista paketin niin parissa päivässä kotona. Kai se posti oottaa että pääsee veloittaan käsittelymaksua noista vanhoista lähetyksistä.
 
Ihmeen paljon itselläni on revitty viimeaikoina kiinan paketteja auki ja niitä ei ole mitenkään takaisin teipattu kasaan.
Onko tulli nykyään näin ala-arvoinen, että eivät pakkaa takaisin kiinni paketteja joita avaavat?
 
Ihmeen paljon itselläni on revitty viimeaikoina kiinan paketteja auki ja niitä ei ole mitenkään takaisin teipattu kasaan.
Onko tulli nykyään näin ala-arvoinen että eivät pakkaa kiinni paketteja, joita avaavat?
Kyllä suomen tullin avaamiin lähetyksiin tulee suljenta tullin omalla teipillä. Ne menee kuitenkin useamman eri pisteen kautta ja niitä saatetaan jopa kiinassa availla tullissa.
 
Ihmeen paljon itselläni on revitty viimeaikoina kiinan paketteja auki ja niitä ei ole mitenkään takaisin teipattu kasaan.
Onko tulli nykyään näin ala-arvoinen, että eivät pakkaa takaisin kiinni paketteja joita avaavat?
Jos on suomen tullin avaama, niin kyllä se pitäisi olla teipattu kiinni.

Missä pakettini on? Odottaako paketti tullausta? - Tulli
Voiko Tulli avata lähetykseni?


Kyllä. Tullilla on oikeus avata kirjeitä, paketteja ja muita lähetyksiä perustellusta syystä, luottamuksellisen viestin salaisuutta loukkaamatta. Suomen tullin avaama lähetys on suljettu ”Tullin avaama” -teipillä, ja siinä on Tullin merkintöjä.

Joskus lähetys avataan ja tarkastetaan sen lähtömaassa tai muussa maassa kuljetusreitin varrella. Lisätietoja saat tarvittaessa lähettäjältä tai rahdinkuljettajalta.
 
Itsekin jouduin tänään pistämään disputea 2 paketista (reilu 2kk matkalla, Ebay) kun ei ole kuulunut tai näkynyt. Kuitenkin muutama samoina päivinä tilattuja on tullut perille, tiedä minne ovat jumittuneet...
 
Ihmeen paljon itselläni on revitty viimeaikoina kiinan paketteja auki ja niitä ei ole mitenkään takaisin teipattu kasaan.
Onko tulli nykyään näin ala-arvoinen, että eivät pakkaa takaisin kiinni paketteja joita avaavat?
Epäilisin että posti jakanu väärään osoitteeseen.

Marraskuun alkupuolella AE:sta tilatuista tavaroista vielä reilu puolet tulematta. Suuri osa tilattu 11.11. Kuitenkin postiluukusta on jo alkanut tipahtamaan jopa tammikuun puolivälissä tilattuja tuotteita ja tietenkin myös joulukuun tilauksia. Olen kiltisti pyytänyt ostosuojan pidennystä noista vanhoista tilauksista, siinä toivossa, että vielä löytäisivät tiensä perille. Olisikohan jo aika laittaa disputea kehiin, vai voiko noita vielä odottaa tulevaksi? Varmaan noihin tilauksiin on postilakko vaikuttanut aika paljon. Osa saattaa olla sellaisia että ei postiluukusta mahdu, eli olisi pitänyt tulla se postin saapumisilmoitukortti postissa. Maksaako vaivaa lähteä niitä kyselemään paikallisesta postista jollain kiinalaisella seurantatunnuksella? Useissa tilauksissa seurannan viimeisin muutos ”Departed country of origin” tai ”Shipment left country of origin warehouse” marraskuun loppupuolella.

Sama kokemus, jonku 6 disputea tehny kuukauden sisään, varmaan aliexpress lyö kohta tilin lukkoon liian monta disputea syynä. No onneksi voi tehdä uuden.
Itse on koskaa mene kysymään kuin jotain 20-30e tuotetta.
Laitan vain viestin, ei löytyny.
 
Mitäs tämä tarkoittaa käytännössä? "In Transit, Item Posted Over The Counter to Finland" Tulkitsin että jossain random paikassa pistetty Suomea kohti tulemaan. Samalla tuli se noutokoodi Postille, mikä nyt ei tarkoita sen kummempaa tai että olisi postin tiskiltä noudettavissa...

e. normaalisti ei edes kiinostaisi, mutta itselläkin jäänyt noita Postin saapumisilmoituksia viime aikoina tulematta, niin täytyy alkaa vähän seurailemaan missä paketit milloinkin menee. Saatana.
 
Viimeksi muokattu:
Mitäs tämä tarkoittaa käytännössä? "In Transit, Item Posted Over The Counter to Finland" Tulkitsin että jossain random paikassa pistetty Suomea kohti tulemaan. Samalla tuli se noutokoodi Postille, mikä nyt ei tarkoita sen kummempaa tai että olisi postin tiskiltä noudettavissa...

Onkohan sama paketti?
Itsellä on paketteja tulossa kiinasta suomessa jo ennen kuin on edes lähetetty.
upload_2020-2-4_21-43-11.png
 
Nyt uusimpana ongelmana AE:ssä on, että myyjät eivät laita paketteja matkaan. Usean tuotteen tilauksesta & maksusta jo vajaa viikko, mutta edelleen statuksena "The seller is processing your order". Ja siihen prosessointiin AE näköjään antanut useamman viikon myyjille aikaa :hmm: Lieköhän syynä koronavirus vai onko myyjät huomannneet että Suomen päässä pakettien toimitus tökkii ja siksi vähän himmailevat toimituksen kanssa..? No, onneksi tilaukset voi perua, mutta kyllä siinä oma aikansa menee ennenkuin rahat palautuu...
 
Viimeksi muokattu:
Nyt uusimpana ongelmana AE:ssä on, että myyjät eivät laita paketteja matkaan. Usean tuotteen tilauksesta & maksusta jo vajaa viikko, mutta edelleen statuksena "The seller is processing your order". Ja siihen prosessointiin AE näköjään antanut useamman viikon myyjille aikaa :hmm: Lieköhän syynä koronavirus vai onko myyjät huomannneet että Suomen päässä pakettien toimitus tökkii ja siksi vähän himmailevat toimituksen kanssa..? No, onneksi tilaukset voi perua, mutta kyllä siinä oma aikansa menee ennenkuin rahat palautuu...
Viime viikko oli heille lomaa ja osin lomia jatkettiin viikolla Koronan takia. En myöskään tiedä noutaako esim heidän posti paketteja juuri nyt vaikka tilaus olisi valmis...
 
Omalla kohdalla molemmat myyjät refundas samantein takas rahat, eivät edes yrittäneet uudelleen lähetystä ehdotella. Epäilen että tuo virus asia ny aiheuttaa melkoisesti logistisia ongelmia ja voipi joutua odottelemaan jos ny tilailee mitään.
 
Onko tää nyt vaan mulla mutta AE vs. Ebay niin AE paketteja jää tulematta paljon enemmän kuin ebayssa.
Syynä sitten että myyjä ei lähetä tai paketti jää matkalle tai mitä tahansa. Koronavirusta ei voi syyttää vaan huomio jo pidemmältä aikaa.

Osassa noita halpoja myyjällä ei ole ilmeisesti tuotetta ollenkaan. Yrittää hankkia sen kaupan jälkeen ja jos ei saa se jää odottelemaan disputea.
Voisin kuvitella että moni ostaja ei tarkkaan seuraa noita 1-2€ hintaisia ja jää siis dispute tekemättä.
 
Nyt uusimpana ongelmana AE:ssä on, että myyjät eivät laita paketteja matkaan. Usean tuotteen tilauksesta & maksusta jo vajaa viikko, mutta edelleen statuksena "The seller is processing your order". Ja siihen prosessointiin AE näköjään antanut useamman viikon myyjille aikaa :hmm: Lieköhän syynä koronavirus vai onko myyjät huomannneet että Suomen päässä pakettien toimitus tökkii ja siksi vähän himmailevat toimituksen kanssa..? No, onneksi tilaukset voi perua, mutta kyllä siinä oma aikansa menee ennenkuin rahat palautuu...

Itsellä kans "processing order" ollut jo pitkään useammassa tilauksessa. Välillä tulee viestiä, että "the seller has extended Purchase Protection for you." Lieköhän tuo keino hankkia lisää prosessointiaikaa?
 
Banggood refund tuli tänään, eivät miettineet edes uudelleenlähetystä, suoraan pistivät refundin.
 
Menee kohtuuttomaksi nämä odottelut kotimaan päässäkin. Viikkoa kahta menee siihen kun paketti Suomessa kirjattu ja noudettavissa.
 
Alista osa tilauksista tehty 16.1. eikä vieläkään ole lähetetty. Myyjällä vielä melkein 2 viikkoa aikaa lähettää tuote ennen kuin peruuntuu automaattisesti. Jälleen yksi syy ostaa ennemmin ebaystä, jos vastaava kampe löytyy sieltä.
 
Aliexpressin tilauksen status ollut nyt 5 viikkoa "Shipment accepted by airline".

Onko muilla kokemuksia,normaali proseduuri, liikkuuko tavara vai lieneekö syytä olla yhteydessä myyjään?
 
Aliexpressin tilauksen status ollut nyt 5 viikkoa "Shipment accepted by airline".

Onko muilla kokemuksia,normaali proseduuri, liikkuuko tavara vai lieneekö syytä olla yhteydessä myyjään?
Ei sinne tuon jälkeen välttämättä mitään muuta tule riippuen kuljetusyrityksestä. Jos ei saavu myyjän antamassa ajassa sitten voi harkita lisäajan pyytämistä tai dispute.
 
Vuoden 2010 jälkeen ensimmäisen kerran minulle on jäänyt tulematta peräti kolme kpl Ebayn kautta viime joulukuussa tilattua tuotetta. Yhdestä sain rahat takaisin. Toinen myyjä lupasi lähettää tilauksen uudelleen. Kolmanteen en ole vielä saanut vastausta.
 
Vuoden 2010 jälkeen ensimmäisen kerran minulle on jäänyt tulematta peräti kolme kpl Ebayn kautta viime joulukuussa tilattua tuotetta. Yhdestä sain rahat takaisin. Toinen myyjä lupasi lähettää tilauksen uudelleen. Kolmanteen en ole vielä saanut vastausta.

Itsellä on samanlaisia ongelmia. Onkohan posti jättänyt toimittamatta lakon aikana? Minulla oli tulossa jotain parin euron kännykkäkuoria, niin rahallinen tappio ei ole niin paha, mutta pyysin lisäaikaa kaikista.
 
Tänään saapui 16.11.2019 merkinnällä oleva lähetys, joten ehkäpä ne lakon aikaiset tilaukset eivät ole kuitenkaan kadonnut.
 
Alista osa tilauksista tehty 16.1. eikä vieläkään ole lähetetty. Myyjällä vielä melkein 2 viikkoa aikaa lähettää tuote ennen kuin peruuntuu automaattisesti. Jälleen yksi syy ostaa ennemmin ebaystä, jos vastaava kampe löytyy sieltä.
Mulla on useampi tilaus samassa tilassa (vanhin tilattu 14.1) ja kaikissa on jatkettu tuota prosessointiaikaa. Kaiken lisäksi kaikkiin noihin tilauksiin sitä on jatkettu samalla hetkellä. Eli useampi eri tilaus eri myyjiltä, jotka on kaikki tilattu eri aikona/päivinä, niin kaikissa juoksee päivälleen/sekunnilleen täysin sama prosessointiaika. Sitä oli viikonloppuna jäljellä kaikissa jotain 13pv ja tänään taas näyttää kaikissa jotain 19pv.
Olisikohan joku bugi, sillä toisaalla joku ihmetteli samaa ja oli kuitenkin jo saanut tuotteen, vaikka se edelleen näyttää odottavan myyjän lähettämistä.
 
Kannattaa ottaa huomioon jos nyt meinaa tilailla Aliexpressistä tai muutenkaan Kiinasta mitään. Yksi myyjä Alissa laittoi oheisen viestin:
Hi friend, It's been a challenging start of year, and we'd like to thank you for being with us! We are sorry to inform you that the send might be impacted by regulation of local authorites which extended the holiday in China. Because the post office don't work now. The send will be delayed to ship until the end of February. Hope you can understand. Best regards!
 
Kannattaa ottaa huomioon jos nyt meinaa tilailla Aliexpressistä tai muutenkaan Kiinasta mitään. Yksi myyjä Alissa laittoi oheisen viestin:
Hi friend, It's been a challenging start of year, and we'd like to thank you for being with us! We are sorry to inform you that the send might be impacted by regulation of local authorites which extended the holiday in China. Because the post office don't work now. The send will be delayed to ship until the end of February. Hope you can understand. Best regards!
Kyllä mun tilaus ainakin äsken lähti sieltä tulemaan. On mulla sitten semmoisia mitkä on roikkunut jo yli viikon odottamassa.
 
Ensin oli juhlat tammikuun loppuun ja nyt jatkettu tuota "juhlimista" helmikuun loppuun asti valtion toimesta (mistähän syystä lienee...).
Useampi maa on lakannut vastaanottamasta postiakin Kiinasta, raportteja ettei töihin siellä edes saa mennä tai napsahtaa myöskin liikkunut.
Saattaa vaikuttaa näihin postituksiin melkosesti tuollaiset "pienet" asiat...
 
Joku mättää myös täällä päässä, pari euron usb piuhaa hongkongista (SY-alkuisia) on 17.trackin mukaan ollut Suomessa joulukuussa. Ei havaintoja postin omassa seurannassa.
Kolmas kiinanyssäkkä löytyi järjestelmästä, roikkui seurannan mukaan 2vk hki-vantaalla ja lähti eteenpäin vasta kun tein postin sivuilla siitä kyselyn (nyssäkkä saapui lopulta parissa päivässä, postilta ei kuulunut vastausta kyselyyn).
 
Joku mättää myös täällä päässä, pari euron usb piuhaa hongkongista (SY-alkuisia) on 17.trackin mukaan ollut Suomessa joulukuussa. Ei havaintoja postin omassa seurannassa.
Kolmas kiinanyssäkkä löytyi järjestelmästä, roikkui seurannan mukaan 2vk hki-vantaalla ja lähti eteenpäin vasta kun tein postin sivuilla siitä kyselyn (nyssäkkä saapui lopulta parissa päivässä, postilta ei kuulunut vastausta kyselyyn).
Ei nuo sy missään postin seurannassa näy eikä niissä ole muutenkaan lähetyskohtaista seurantaa vaan seuranta perustuu korkeintaan kolliin minkä sisälle kyseinen lähetys on laitettu.
 
Ei nuo sy missään postin seurannassa näy eikä niissä ole muutenkaan lähetyskohtaista seurantaa vaan seuranta perustuu korkeintaan kolliin minkä sisälle kyseinen lähetys on laitettu.
Varmaan näin, mutta olevinaan kolli tms olis ollut toista kk jo Suomessa. Pitää odotella vielä hetki ennen kuin ebayn disputeaika umpeutuu.
 
Ketä suomalaista AE-tilaajaa nyt sitten syyttäisin pakettini toimittamattomuudesta?
Näkisin että niitä, jotka eivät reagoi näihin kusetuksiin. Helppo homma Kiinan päässä heitellä niitä mielikuvitustuotteita ja pistää lähetystunnuksia jostain kiitoskortista tms jonka saa käväsemään Suomessa ilmaseksi.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
262 663
Viestejä
4 561 379
Jäsenet
75 006
Uusin jäsen
Nahkapip0

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom