AliExpress, eBay yms. tilaaminen ja kokemuksia

Miten muilla on temun seuranta toiminut? Olin siinä käsityksessä että flight departure tarkoittaa paketin lähtemistä, mutta ilmeisesti ei?
Tuosta saa käsityksen että menossa kuljetukseen. Eli varmaan makaa lähtevien rullakossa tms.
Paketithan ei siirry yksitellen vaan suuremmissa läjissä.

1724871651068.png
 
Tuosta saa käsityksen että menossa kuljetukseen. Eli varmaan makaa lähtevien rullakossa tms.
Paketithan ei siirry yksitellen vaan suuremmissa läjissä.

1724871651068.png
Aiemmin tuon jälkeen tuli paketti on saapunut suomeen. Nyt tuli lentoja on rajattu määrä eikä seuranta siksi päivity, ja seuraavaksi pakettisi toimitetaan ilmakuljetuksena...
 


Videon pätkä Temun lajittelukeskuksesta, ei ihme ettei kovin nopeasti paketti aina kiinan puolelta liikahda, vaikka toki yllättävän nopeasti tulevat kuitenkin
 


Videon pätkä Temun lajittelukeskuksesta, ei ihme ettei kovin nopeasti paketti aina kiinan puolelta liikahda, vaikka toki yllättävän nopeasti tulevat kuitenkin


Veikka, viestisi sisältää valitettavasti väärää tietoa. Internet-sivusto Snopes.comin työntekijät käyvät töikseen läpi nettihuhuja ja kertovat, ovatko ne tosia. Tuo kyseinen video on käyty läpi osoitteessa Real Video of Workers in a Temu Warehouse? | Snopes.com . :)
 
Tuli tullattava paketti. Postin toiminta on nähtävästi muuttunut niin, että enää ei voi tullata Omapostin kautta.

No, eipä siinä mitään. Tullaus meni samaan vanhaan tapaan Tullin sivujen kautta. Se mikä vähän korpeaa, on tuo postin palvelumaksu 3,1 euroa joka tulee vielä tuohon päälle. Ennen se vähän perusteli lisämaksua, kun tullaus meni kevyemmin ja nopeammin Omapostin kautta. Nyt se on vaan tollanen lisämaksu maksun päälle. Tässäkin tapauksessa 10% tullin perimistä maksuista lisää ja yksi maksutapahtuma 2FA-juttuineen lisää.

Ärsyttää ettei tätä voi periä jo paketin lähtettäjältä.
 
Olihan siellä pitkään ilmoitus OmaPostissa että sen kautta tuonti-ilmoituksen teko poistuu 30.8.2024.

Tuo käsittelymaksu on minusta ihan perusteltu, Postihan sen lähetyksen syöksee taas lajitteluun tullaustauon jälkeen (ja he sen lähetyksen vetävät ns. syrjään ensimmäisen lajittelun jälkeen).
 
Tuo käsittelymaksu on minusta ihan perusteltu, Postihan sen lähetyksen syöksee taas lajitteluun tullaustauon jälkeen (ja he sen lähetyksen vetävät ns. syrjään ensimmäisen lajittelun jälkeen).

Onhan se. Ja tollanen vajaa neljä euroa extraa hillitsee hyvin typerimpiä euron tilauksia.
 
Onhan se. Ja tollanen vajaa neljä euroa extraa hillitsee hyvin typerimpiä euron tilauksia.
Miten tuo hillitsee euron Temu rihkamaa, kun noilla kaupoilla on jo IOSS käytössä? Paremminkin vain häiritsee jos haluat ennemmin ostaa jotain laadukasta Temun tai Wishin sijaan.
 
Miten tuo hillitsee euron Temu rihkamaa, kun noilla kaupoilla on jo IOSS käytössä? Paremminkin vain häiritsee jos haluat ennemmin ostaa jotain laadukasta Temun tai Wishin sijaan.

Joo, nykyisin enää heikommin, kun Posti saa tullattua ne lennosta ilman että tavara tarvitsee pysäyttää. Moni kuitenkin lopetti tilailut kun maksu tuli käyttöön, silloin IOSSia ei vielä ollut.
 
Joo, nykyisin enää heikommin, kun Posti saa tullattua ne lennosta ilman että tavara tarvitsee pysäyttää. Moni kuitenkin lopetti tilailut kun maksu tuli käyttöön, silloin IOSSia ei vielä ollut.
IOSS ja Postin käsittelymaksu alkoivat samaan aikaan, 1.7.2021.
 
Onko tohon ebaysta ostamiseen mitään ohjetta? Käytettyä puhelinta olisin ostamassa EU:sta ja mieluiten välttäisin kaikenlaiset sudenkuopat sekä väännöt
 
Onko tohon ebaysta ostamiseen mitään ohjetta? Käytettyä puhelinta olisin ostamassa EU:sta ja mieluiten välttäisin kaikenlaiset sudenkuopat sekä väännöt
Eihän tossa nyt mitään erityistä. Paypalilla maksu ja odottelemaan pakettia. Tietysti tarkistat, että puhelin ei oo lukittu ja on Suomessa tarvittavat taajuudet.
 
Selkeästi ottanut Ali tiukemman kannan disputien käsittelyyn. Nyt on omalla kohdalla useampi tapaus, jossa ihan täysin selkeissä tapauksissa on disputen tulos pitkänkin väännön jälkeen ollut nolla. Aikaisemmin vastaavat selvät tapaukset meni sukkana läpi täydellä hyvityksellä ja vähän tulkinnanvaraisistakin tapauksista sai jotakin takaisinpäin.
 
Toimii toisinkin päin, kuluttaja ottaa tiukemman kannan, tilaa vähemmän ja tekee reklamaation maksuvälineen myöntäneeseen tahoon aina kun dispute ei kanna, josta toki kannattaa aina mainita disputessakin. Päälle aina perustellut yhden tähden palautteet.
 
Maksaa klarnalla, ja jättää sinne valituksen jos tuoteessa vikaa , ja myyjää ei kiinnosta
Selkeästi ottanut Ali tiukemman kannan disputien käsittelyyn. Nyt on omalla kohdalla useampi tapaus, jossa ihan täysin selkeissä tapauksissa on disputen tulos pitkänkin väännön jälkeen ollut nolla. Aikaisemmin vastaavat selvät tapaukset meni sukkana läpi täydellä hyvityksellä ja vähän tulkinnanvaraisistakin tapauksista sai jotakin takaisinpäin.

En tiedä mistä kyse, mutta ostaa Klarnalla, maksuajaks 30 päivää, jos tuotteessa vikaa, ja myyjää ei kiinnosta, niin raportoi Klarnalle, niin jäädyttävät maksutapahtumat...
 
Eilen tein AliExpressitä 12 tilausta ja 90% niistä tuli seurantaan JJFI-alukuinen seurantatunnus.
 
5 päivä syyskuuta lähtien omat tilaukset menneet matkahuoltoon tai siis tulevat kun joskus kerkeävät postin kanssa homma toimi hienosti mutta taitaa jäädä nyt kyllä taas tilaamatta... Mitä lie kiinan poika taas kiertää sitten tällä muutoksella.
 
Omat Aliexpress Choice tilaukset on kyllä tulossa normaalisti Postin kautta. Itselle sama, kun ei Posti pääse rahastamaan noista käsittelymaksua muutenkaan.
 
Oma tuore kokemus on Aliexpressin suhteen on, ettei kannata mitään yli palautuslähetyksen postikuluja kalliimpaa tilata. Pahoittelen pitkää jorinaa jo etukäteen, mutta varoituksena muille :)


Tilasin jo useampi kuukausi sitten savukoneen, arvo noin 140€. Laitetta käytetään vuotojen etsimiseen savun perusteella. Katselin, että laitteella hyvät arviot ja myös kommentit ostajien suhteen. Sekä myös tuotearvosteluja muualta, youtube yms. Saavuttuaan laite osoittautuu, ettei se toiminut kuin muutaman minuutin ja savuakin tuli heikohkosti. Ja laite ei mitenkään indikoinut savun tuoton loppumista. Näistä asioista ei ollut siis mitään mainintaa myyntikuvauksessa, eikä myöskään laitteen manuaalissa.

Laitetta käyttäessä vuodonetsintään tuota savun tulemisen loppumista ei siis nähnyt mistään ja samoin vuotokaan ei silloin näy, jos vuodosta ei karkaa savua.


Olin ongelmista yhteydessä myyjään. Myyjä pyysi videotodistetta, niin kuin monesti on tapana. Kuvasin videon ja toimitin sen google driven linkin kautta, koska video oli kooltaan iso ja useita minuutteja pitkä. Youtube ei ollut vaihtoehto, koska Kiinassa blokattu. Myyjä ilmoitti, ettei pääse videoon käsiksi linkin kautta, että voinko toimittaa sen sähköpostilla. No sähköpostiinkaan videota ei olisi saanut mitenkään sopimaan. Lopulta pätkin videon alle minuutin mittaisiksi pätkiksi ja liitin pätkät keskusteluun myyjän kanssa. Kanssakäyminen oli kokoaika hyvin hankalaa myyjän kanssa. Samat syyt laitteen toimimattomuudelle kiertivät vaan kokoaika kehää, vaikka video todisti ne paikkansa pitämättömäksi.


Huomasin tässä vaiheessa, että en pysty arvostelemaan tätä kyseistä tuotetta, eli myyjä oli tuotteen arvostelemisen blokannut. Tässä vaiheessa olisi hälytyskellojen pitänyt itsellä soida jo kovaa, eikä koittaa jatkaa asianselvittelyä myyjän kanssa sen pitempään, vaan tehdä dispute välittömästi. Tottunut kuitenkin aikaisemmin saaneeni asiat hoidettua myyjän kanssa suoraan, eikä disputea ole tarvinnut välttämättä edes tehdä. En siis disputea tullut tehneeksi, ennen kuin dispute aika pääsi loppumaan. Myyjän käytös alkoi olla jo törkeän puolella, niin otin yhteyttä Aliexpressin tukeen myyjästä, myyjän käytöksestä ja tuotteen kuvauksen vastaisuudesta. Tässä vaiheessa myyjä korjasi käytöstään, ja rupesi hoitamaan asiaa asiallisesti. Lopulta myyjä ehdotti disputen tekemistä. Olin uudelleen Aliexpressin tukeen yhteydessä ja he avasivat dispute mahdollisuuden tuotteelle, koska olin ongelmaa heidän ohjeistuksen mukaisesti yrittänyt ensin myyjän kanssa ratkaista siinä onnistumatta. Tässä vaiheessa kysyin myös tuelta tuosta blokkaamisesta, ja lähinnä, että onko se heidän ehtojensa mukaista. Sain vastauksen että myyjä voi sen tehdä ja pystyy myöskin poistamaan huonoja arvosteluja.


Tein disputen tuotteen palautuksella, koska kyseessä kuitenkin suht arvokas laite. Tuo dispute prosessi oli itselle hieman kokematon alue, koska niitä ei ole useita tarvinnut tässä varmaan 10 vuoden tilailuiden aikana tehdä, eikä kertaakaan näin arvokkaasta laitteesta. Tässä vaiheessa itellä luottamus myyjään oli jo tasan nolla.


Tässä vaiheessa myyjä ilmoittaa, että haluaa paketin lähetettäväksi Kiinaan, eikä Tsekkeihin, mistä se alkujaan tuli. Paketin toimitus Kiinaan maksoi 74,90€, jonka hinnan ilmoitin myös myyjälle. Myyjä halusi paketin edelleen lähetettäväksi Kiinaan, vaikka joutuisi Aliexpressin ohjeistuksen mukaan sen maksamaan. Dispute meni läpi.


Tässä vaiheessa myyjä ilmoittaa ettei suostu palauttamaan postituskuluja paketin lähettämisestä. Olin yhteydessä taas tukeen ja sieltä neuvottiin, että minun pitää se lähettää, ellen halua, että disputen ratkaisu muuttuu minun tappioksi. Tämä siksi, etten disputen ratkaisua ole silloin osaltani noudattanut. Joten lähetin paketin. Dokumentoin kaiken pakkaamisesta lähtien ja kaikki mahdolliset kuitit talteen ja kuvakaappaukset kaikista tuen kanssa käymistä keskusteluista tuli otettua talteen myöskin jo aikaisemmin. Niin kuin sanoin, luotto myyjän nolla.


Paketti meni noin viikossa kiinaan ja on ollut siitä lähtein kiinan tullissa, koska myyjä ei ole hoitanut tullausta. Muistutinkin siitä myyjää jo kerran kun paketti oli kerennyt olla pari viikkoa tullissa. Tätä kirjoittaessa alkaa kuukausi olla täynnä tätä tullittamista.


Nyt huomasin tässä alkuviikosta, että dispute oli kadonnut ja paketti edelleen seisoo Kiinan tullissa. Asiaa selvitellessä huomasin, että rahat on palautettu tuotteesta, mutta postikulut on korvaamatta, niin kuin myyjä uhkasi. Olin taas yhteydessä tukeen. Kerroin asian, että myyjä ei ole palauttanut lähetyskuluja ja summan. Tuki pyysi kuittia paketista, ja toimitin sen heille. Tuki sanoi vievänsä asian korkeammalle taholle, koska hänellä ei ilmeisesti valtuudet riittäne asian hoitamiseen summasta johtuen. Meni pari päivää ja saan sähköpostin, jossa pyydetään lisätodisteita. Toimitin heille kaikki kuvat paketin lähettämisestä kuitit, osoitekortin, tulliselvityksen, keskustelut tuen kanssa, keskustelun myyjän kanssa, missä kieltäytyy maksamasta lähetyskuluja ja paketinseurannan kuvakaappauksen. Meni muutama tunti, ja saan sähköpostin "Vaatimuksesi hylätty". Olemme tutkineet kaikki todisteesi, ja ne eivät ole tarpeeksi vakuuttavia. Ja case closed, et voi valittaa!



Summa summarum. Iteltä tais loppuu Aliaxpress tilailut tähän ja vaihtaa muille alustoille. Jännityksellä odotellen, paljonka paketti takaisin suomeen kustantaa tän 74,90€ päälle, kun myyjä ei hoida tulliselvitystä :D Aikaa tähän kaikkeen on menny varmaan se 5 kuukautta tilauksesta.

Itsellä oli aikoinaan vähän samankaltainen tapaus yhden tuotteen kanssa, mutta en lähettänyt pakettia Kiinaan, koska lähetyksen hinta sama 74,90€, olisi ollut reilusti tuotteen hintaa 40 € korkeampi. Sekin vielä erona, että minun tapauksessa AliExpress olisi suostunut itse maksamaan minulle ne postikulut takaisin, jos olisin lähtenyt lähettämään. Muutamien myyjien kanssa ollut ongelmia, mutta AliExpressin kanssa on asiat sujunut hyvin, kun vain jaksanut nähdä vaivaa niiden asiakaspalvelun kanssa.

Omassa tapauksessa kävi lopulta niin että pidin tuotteen ja sain siitä 12 € hyvityksen, tuotteena langaton mikrofoni, mikä tallensi satunnaisesti hyvää ja satunnaisesti huonolaatuista ääntä, joten jäi itselle vara mikiksi kaapin pohjalle.

Olisi varmaan jälkikäteen ajateltuna kannattanut vain rikkoa tuote ja väittää että mennyt kuljetuksessa rikki, koska rikkinäisistä tuotteista aina saanut rahat takaisin kokonaan, mutta liian rehellinen luonne :)
 
tsellä oli aikoinaan vähän samankaltainen tapaus yhden tuotteen kanssa, mutta en lähettänyt pakettia Kiinaan, koska lähetyksen hinta sama 74,90€, olisi ollut reilusti tuotteen hintaa 40 € korkeampi. Sekin vielä erona, että minun tapauksessa AliExpress olisi suostunut itse maksamaan minulle ne postikulut takaisin, jos olisin lähtenyt lähettämään. Muutamien myyjien kanssa ollut ongelmia, mutta AliExpressin kanssa on asiat sujunut hyvin, kun vain jaksanut nähdä vaivaa niiden asiakaspalvelun kanssa.

Omassa tapauksessa kävi lopulta niin että pidin tuotteen ja sain siitä 12 € hyvityksen, tuotteena langaton mikrofoni, mikä tallensi satunnaisesti hyvää ja satunnaisesti huonolaatuista ääntä, joten jäi itselle vara mikiksi kaapin pohjalle.

Olisi varmaan jälkikäteen ajateltuna kannattanut vain rikkoa tuote ja väittää että mennyt kuljetuksessa rikki, koska rikkinäisistä tuotteista aina saanut rahat takaisin kokonaan, mutta liian rehellinen luonne :)
Palautuksiin ei yleensä kannata mennä vaan tyytyä kohtuulliseen hyvitykseen, liikaa säätämistä, ajankäyttöä ja riskejä palautuksen suhteen. Asiakaspalvelussa hankala päästä botin ohi ihmisen kanssa kirjoittamaan ja selvittämään asiaa.
Myyjien höpinöistä ja selityksistä en yleensä juuri perusta, ne ei yleensä johda mihinkään pelaavat vain aikaa, jos jotain sanomista tilauksessa niin dispute vaan kehiin heti. Yksi myyjä jopa laittoi minut bänniin, kun en uskonut sen valehteluja, en voi tilata siltä mitään. Klarna tietysti välissä niin voi jäädyttää rahansiirron jos ongelmia tulee.

Olen vuosia tilannut paljon, korkein rahat takaisin keissi on ollut 78euroa, eli Alilla ostosten summa ei juurikaan vaikuta disputen läpimenoon, ilmeisesti muihin maihin ostelevat surutta kallistakin ja 80€ on pikkusumma palauttaa.
Nykyään iso osa tavarasta tulee Euroopan varaston kautta, esim Saksassa joku firma jonka firman saksa osoitteella tarroja paketeissa kiinan tarran päällä. Puolasta hollannista virosta vähän joka puolella kait eu varastoja.

Rohkaistuneena hyvistä kokemuksista tilasin kokeeksi kokonaisen sähköpyörän. Free shipping, 829€ oli hinta, sain 30€ hyvityksiä eli hinnaksi jäi 799€ halvin täysikokoinen 29" renkailla ja 500W moottorilla, sormikaasu. Tuli Puolan varastosta noin viikossa. Itse tilaus meni hyvin ja pyöräkin toiminut, mutta onhan se noin halvassa ihan halvimpia osia esim mekaaniset jarrut, joustokeula ihan pilipalikamaa yms. Mutta hyvin kulkee huiput ottaa 47km/h, harmillisesti on vain kaksi säätöä joko täysin rajoittamaton nopeus tai sitten rajoitus 25km/h(P-tehdasasetuksien muuttaminen, pyysin sille käyttöohjeen myyjältä "tiskinalta"). Harkinnassa tilata parempi noin 1300€ täysjousto MTB sähkäri, odottelen black friday tms tarjouspäivää, tuommoisen 1300€ sähköpyörän saa silloin pari sataa halvemmalla.

Kaiken kaikkiaan hinnat Aliexpressissä laskeneet viime kuukausina paljon, ilmeisesti deflaatio kiinassa ja Temu yms kilpailu lisääntynyt, Euroopan varastot ja kootut postitukset varmaan laskeneet rahtihintoja.

Tullista tulee kaikki sukkana läpi ja seurantakoodin välityskin rajojen yli toimii nykyään hyvin, aikaisemmin oli paketteja kateissa välivaiheen ajan ja ei voinut seurata loppuvaiheessa lainkaan kun koodi vaihtui Suomeen saapuessa kuriirin vaihtuessa kotimaiseen.
 
Viimeksi muokattu:
30.8. tein elämäni ensimmäisen AliExpress palautuksen.
Edelleen on paketti jossain matkalla. Viimeisin päivitys pakettiseurannassa on 5.9. Liettuasta ”matkalla kohdemaahan”.

Saas nähdä löytääkö ikinä perille. Vajaan 70€ arvoinen tuote ja nyt harmittaa kun menin palauttamaan, kun olisi vaan pitänyt pistää vaikka myyntiin ja ottaa takkiin pari kymppiä..
Klarnan kautta otin laskulla maksun, joten mitään en ole vielä maksanut, mutta saas nähdä jos paketti ei palaudu niin tuleeko vielä itseni maksettavaksi. Olen Alille antanut seurantatunnuksen ja Klarnakin sitä pyysi nyt tuossa pari päivää sitten.
 
Viimeksi muokattu:
Palautuksiin ei yleensä kannata mennä vaan tyytyä kohtuulliseen hyvitykseen, liikaa säätämistä, ajankäyttöä ja riskejä palautuksen suhteen. Asiakaspalvelussa hankala päästä botin ohi ihmisen kanssa kirjoittamaan ja selvittämään asiaa.
Myyjien höpinöistä ja selityksistä en yleensä juuri perusta, ne ei yleensä johda mihinkään pelaavat vain aikaa, jos jotain sanomista tilauksessa niin dispute vaan kehiin heti. Yksi myyjä jopa laittoi minut bänniin, kun en uskonut sen valehteluja, en voi tilata siltä mitään. Klarna tietysti välissä niin voi jäädyttää rahansiirron jos ongelmia tulee.

Olen vuosia tilannut paljon, korkein rahat takaisin keissi on ollut 78euroa, eli Alilla ostosten summa ei juurikaan vaikuta disputen läpimenoon, ilmeisesti muihin maihin ostelevat surutta kallistakin ja 80€ on pikkusumma palauttaa.
Nykyään iso osa tavarasta tulee Euroopan varaston kautta, esim Saksassa joku firma jonka firman saksa osoitteella tarroja paketeissa kiinan tarran päällä. Puolasta hollannista virosta vähän joka puolella kait eu varastoja.

Rohkaistuneena hyvistä kokemuksista tilasin kokeeksi kokonaisen sähköpyörän. Free shipping, 829€ oli hinta, sain 30€ hyvityksiä eli hinnaksi jäi 799€ halvin täysikokoinen 29" renkailla ja 500W moottorilla, sormikaasu. Tuli Puolan varastosta noin viikossa. Itse tilaus meni hyvin ja pyöräkin toiminut, mutta onhan se noin halvassa ihan halvimpia osia esim mekaaniset jarrut, joustokeula ihan pilipalikamaa yms. Mutta hyvin kulkee huiput ottaa 47km/h, harmillisesti on vain kaksi säätöä joko täysin rajoittamaton nopeus tai sitten rajoitus 25km/h(P-tehdasasetuksien muuttaminen, pyysin sille käyttöohjeen myyjältä "tiskinalta"). Harkinnassa tilata parempi noin 1300€ täysjousto MTB sähkäri, odottelen black friday tms tarjouspäivää, tuommoisen 1300€ sähköpyörän saa silloin pari sataa halvemmalla.

Kaiken kaikkiaan hinnat Aliexpressissä laskeneet viime kuukausina paljon, ilmeisesti deflaatio kiinassa ja Temu yms kilpailu lisääntynyt, Euroopan varastot ja kootut postitukset varmaan laskeneet rahtihintoja.

Tullista tulee kaikki sukkana läpi ja seurantakoodin välityskin rajojen yli toimii nykyään hyvin, aikaisemmin oli paketteja kateissa välivaiheen ajan ja ei voinut seurata loppuvaiheessa lainkaan kun koodi vaihtui Suomeen saapuessa kuriirin vaihtuessa kotimaiseen.

Kumma juttu, itse päässyt melkein heti ihmisen kanssa juttelemaan, muutaman botti viestin jälkeen :hmm:
 
30.8. tein elämäni ensimmäisen AliExpress palautuksen.
Edelleen on paketti jossain matkalla. Viimeisin päivitys pakettiseurannassa on 5.9. Liettuasta ”matkalla kohdemaahan”.

Saas nähdä löytääkö ikinä perille. Vajaan 70€ arvoinen tuote ja nyt harmittaa kun menin palauttamaan, kun olisi vaan pitänyt pistää vaikka myyntiin ja ottaa takkiin pari kymppiä..
Klarnan kautta otin laskulla maksun, joten mitään en ole vielä maksanut, mutta saas nähdä jos paketti ei palaudu niin tuleeko vielä itseni maksettavaksi. Olen Alille antanut seurantatunnuksen ja Klarnakin sitä pyysi nyt tuossa pari päivää sitten.
Joskus vaan kestää vähän kauemmin tulla, saattaa ihan ensi viikolla jo paketti olla suomessa, eli ehkä vähän liian hätäinen olit? :hmm:
 
Joskus vaan kestää vähän kauemmin tulla, saattaa ihan ensi viikolla jo paketti olla suomessa, eli ehkä vähän liian hätäinen olit? :hmm:

Nyt en ymmärrä mitä meinaat? Toivottavasti ei nyt sentään Suomeen enää palaa.

Olen lähettänyt tavaran palautuksena Suomesta 30.8. eli kolme viikkoa sitten. Voihan tuo toki ihan hyvin olla vielä tuolla jossain matkalla. Itselle tämä tuli vaan reilu viikossa ja seuranta päivittyi muutaman päivän välein vähintään. Nyt edellinen päivitys tosiaan 5.9.
 
Nyt en ymmärrä mitä meinaat? Toivottavasti ei nyt sentään Suomeen enää palaa.

Olen lähettänyt tavaran palautuksena Suomesta 30.8. eli kolme viikkoa sitten. Voihan tuo toki ihan hyvin olla vielä tuolla jossain matkalla. Itselle tämä tuli vaan reilu viikossa ja seuranta päivittyi muutaman päivän välein vähintään. Nyt edellinen päivitys tosiaan 5.9.
Ei kun joo sori, itsellä välillä rivit hyppii kun luen, niin katsoin sen takia vähän väärin :rofl: Joo nuo palautukset EU alueen ulkopuolelle, voi olla melkoista säätöä :hmm:
 
30.8. tein elämäni ensimmäisen AliExpress palautuksen.
Edelleen on paketti jossain matkalla. Viimeisin päivitys pakettiseurannassa on 5.9. Liettuasta ”matkalla kohdemaahan”.

Saas nähdä löytääkö ikinä perille. Vajaan 70€ arvoinen tuote ja nyt harmittaa kun menin palauttamaan, kun olisi vaan pitänyt pistää vaikka myyntiin ja ottaa takkiin pari kymppiä..
Klarnan kautta otin laskulla maksun, joten mitään en ole vielä maksanut, mutta saas nähdä jos paketti ei palaudu niin tuleeko vielä itseni maksettavaksi. Olen Alille antanut seurantatunnuksen ja Klarnakin sitä pyysi nyt tuossa pari päivää sitten.

Seuranta loppuu yleensä Suomen rajojen sisälle mutta koska Liettuassa ja Latviassa on Itella/Posti niin noista paikoista tulee vielä seuranta Suomeen. Lähes järjestään ainoastaan EMS-tuotteeseen kuuluu seuranta myös ulkomailla ja vastaanottajan kuittauksen toimitus Postin tuotteista. Seurantaa voi vielä yrittää eri tracking sivustoilta mutta bulkkina nuo kulkee mitä todennäköisimmin eikä mitään luentoja tehdä yksittäisille lähetyksille. Klarnalle riittää että lähetystä on käsitelty, perillemeno on Alin huoli.
 

Statistiikka

Viestiketjut
253 985
Viestejä
4 417 879
Jäsenet
73 257
Uusin jäsen
Vepe21

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom