AliExpress, eBay yms. tilaaminen ja kokemuksia

Eikös se Klarnalla ole 30pv kulutonta maksuaikaa? sen jälkeen voi viivytellä maksamalla siitä erikseen.
Jaa no jos suomesta tilaa niin 14pv mutta jos alista niin on pidempi. Justiinsa tarkistin niin muutama päivä vaille pari kuukautta tilauspäivästä. Varmaan sen takia että ehtii tavarat tulla, kun ei laskua voi oikein etukäteen maksaa näkemättä tuotteita. Niinhän ne taitaa sivullakin sanoa että tilaa tuotteet maksa jälkikäteen tjsp.
 
Jaa no jos suomesta tilaa niin 14pv mutta jos alista niin on pidempi. Justiinsa tarkistin niin muutama päivä vaille pari kuukautta tilauspäivästä. Varmaan sen takia että ehtii tavarat tulla, kun ei laskua voi oikein etukäteen maksaa näkemättä tuotteita. Niinhän ne taitaa sivullakin sanoa että tilaa tuotteet maksa jälkikäteen tjsp.


Tilasin kokeeksi tuolla Klarnan maksamisen kautta Alista nyt pienen tavaran. Ei minulle luvattu ainakaan kuin se 30pv, kun maksua suoritin. Toinen mikä tekee tuosta Klarnasta vähän huonon, että se kirjaa hyvin tarkasti kaikki ne ostetut tuotteet sivuilleen. Vaikka en nyt mitään epämääräistä tilaakaan, niin jotenkin ärsyttävää, että siellä on kaikki ostokset hyvin yksityiskohtaisesti listattuna.
 
Tilasin kokeeksi tuolla Klarnan maksamisen kautta Alista nyt pienen tavaran. Ei minulle luvattu ainakaan kuin se 30pv, kun maksua suoritin. Toinen mikä tekee tuosta Klarnasta vähän huonon, että se kirjaa hyvin tarkasti kaikki ne ostetut tuotteet sivuilleen. Vaikka en nyt mitään epämääräistä tilaakaan, niin jotenkin ärsyttävää, että siellä on kaikki ostokset hyvin yksityiskohtaisesti listattuna.
Tilauspäivä oli 23.4 ja eräpäivä 16.6. Saattaa olla muuttunut kun en ole tilannut tuon jälkeen yhtään mitään.
 

Liitteet

  • Sieppaa.JPG
    Sieppaa.JPG
    16,3 KB · Luettu: 25
Hetkinen tilasin robotti-imurin puolasta ja myyjä lähettää sen DHL:llä ja maksaessa piti maksaa myös VAT. Eikai sitä euroopasta tarvi maksaa?
 
Mites porukalla on viimeaikoina tullut Aliexpress tilaukset perille? Alvithan nykyään maksellaan ostoksen yhteydessä sielläkin, mutta harvemmin on itsellä tullut pikkusälät ilman tullausta ja Postin käsittelymaksun vapautuspyyntöä perille. Mistä ongitte tullaukseen IOSS tunnisteen? Kuuluuko noiden tullauksessa käyttää myyjän (joka nyt voi olla ihan mikälie) vai kauppapaikan (Alibaba.com Singapore E-Commerce Private Limited) IOSS tunnistetta?
 
Mites porukalla on viimeaikoina tullut Aliexpress tilaukset perille? Alvithan nykyään maksellaan ostoksen yhteydessä sielläkin, mutta harvemmin on itsellä tullut pikkusälät ilman tullausta ja Postin käsittelymaksun vapautuspyyntöä perille. Mistä ongitte tullaukseen IOSS tunnisteen? Kuuluuko noiden tullauksessa käyttää myyjän (joka nyt voi olla ihan mikälie) vai kauppapaikan (Alibaba.com Singapore E-Commerce Private Limited) IOSS tunnistetta?

Itsekin tilasin kokeeksi 0,50€ tuotteen :lol: viimeksi tilasin v.2018, joten saas nähdä joudunko tästä kans tullit maksaa ja miten se hoituu.
 
Mites porukalla on viimeaikoina tullut Aliexpress tilaukset perille? Alvithan nykyään maksellaan ostoksen yhteydessä sielläkin, mutta harvemmin on itsellä tullut pikkusälät ilman tullausta ja Postin käsittelymaksun vapautuspyyntöä perille. Mistä ongitte tullaukseen IOSS tunnisteen? Kuuluuko noiden tullauksessa käyttää myyjän (joka nyt voi olla ihan mikälie) vai kauppapaikan (Alibaba.com Singapore E-Commerce Private Limited) IOSS tunnistetta?
Ite oon nyt saanut noin 15 pakettia yhteensä perille käyttämällä aina ebayn tai AliExpressin IOSS:ää, eli sen minne maksun olen suorittanut. Ei ole ongelmia sen kanssa ollut.
 
Ilmeisesti Shenzhenissä on joku postijumitus, ennen on paketit mennyt sieltä läpi parissa päivässä ja nyt on 3 pakettia ollut viikon siellä makoilemassa. Hiton kiinalaiset, älkää ottako mallia suomen postilaitoksesta...
 
Mikä oli se softa jolla pystyi seuraamaan noiden pakettien kulkua? En muista enää sen nimeä.
 
Mikä oli se softa jolla pystyi seuraamaan noiden pakettien kulkua? En muista enää sen nimeä.
En kyllä softista tiedä, mutta kaksi yleisintä web sivustoa taitaa olla:
 
En kyllä softista tiedä, mutta kaksi yleisintä web sivustoa taitaa olla:

Käytin sitä viimeksi joskus 2018 ja oli tosi kätevä. Aina, kun koneen aukaisi, samalla aukeni tämä ohjelma ja näki heti missä paketit menee ja hälytti, kun olivat saapuneet. Ohjelma käytti monta kymmentä eri tracking sivustoa hyväkseen ja oli tarkka! Se oli entisessä läppärissäni, joka hajosi, täytyy koittaa vielä yrittää elvyttää sitä.
 
Mikä oli se softa jolla pystyi seuraamaan noiden pakettien kulkua? En muista enää sen nimeä.

track17
 
track17

Löysinkin sen jo. Ohjelma on TrackChecker. Varsinkin jos tilaa paljon ulkomailta, on tämä ehdoton. Voi yhdellä vilkaisulla nähdä kaikkien pakettien tilanteen.
 
track17

Itse käytän postal.ninja/en sen kautta näkee yli 540 kansainvälisen posti- ja kuriiripalvelut. Ja hyvin on pitänyt paikkansa. Suosittelen!
 
Mitenkähän tähän pitäisi suhtautua? Viikonloppuna ilmestyi Postin seurantaan kiinanpaketti. Eihän siinä mitään, mutta kyseessä on tuote minkä tilasin huhtikuussa ja reklamoin Alia kun tuote ei koskaan saapunut ja sain rahat takaisin. Nyt tuote on ilmestynyt uudestaan Postin seurantaan. Sekoileeko Posti vai onko tuote muka tulossa nyt kuukausia sen jälkeen kun tilaus on peruttu ja rahat palautettu? Seurannan mukaan viimeisin tapahtumakirjaus olisi toukokuun lopulta eli vähän ennen kuin reklamoin. Vaikuttaa Postin sekoilulta itsestäni.
 
Miten tuo Dispute nyt pitäis oikeaoppisesti tehdä kun myyjä perui tilauksen (mussuttaa jotain logistiikkaongelmaa). Lukee siis selkeesti "Cancelled". Myyjä suositteli tekemään disputen niin kun kysyin viestillä asiasta. Ongelma on se, että en voi tehdä disputea. Saan vaan viestin, että sen voi tehdä kun myyjä on lähettänyt tuotteen ??
 
Mitenkähän tähän pitäisi suhtautua? Viikonloppuna ilmestyi Postin seurantaan kiinanpaketti. Eihän siinä mitään, mutta kyseessä on tuote minkä tilasin huhtikuussa ja reklamoin Alia kun tuote ei koskaan saapunut ja sain rahat takaisin. Nyt tuote on ilmestynyt uudestaan Postin seurantaan. Sekoileeko Posti vai onko tuote muka tulossa nyt kuukausia sen jälkeen kun tilaus on peruttu ja rahat palautettu? Seurannan mukaan viimeisin tapahtumakirjaus olisi toukokuun lopulta eli vähän ennen kuin reklamoin. Vaikuttaa Postin sekoilulta itsestäni.
Onhan näitä caseja ollut paljonkin tässäkin threadissa että Kiinasta tuleva paketti tulee puoli vuotta tai enemmän myöhässä. Viime aikoina toki vähemmän yleistä.
 
Onhan näitä caseja ollut paljonkin tässäkin threadissa että Kiinasta tuleva paketti tulee puoli vuotta tai enemmän myöhässä. Viime aikoina toki vähemmän yleistä.
Juu, ja varsinkin ne "free shipping" ja muut vastaavat erittäin edullisella postilla tulevat joissa ei ole juuri minkäänlaista seurantaa katoilivat ainakin itselläni ja sitten saattoi tulla joskus liki vuoden päästä yhtäkkiä. Nyt kun on käyttänyt Aliexpress Saver tai Aliexpress Standard niin kaikki paketit ovat tulleet joko perille 3kk sisällä tai sitten seurannasta on jo voinut päätellä ettei se tule koskaan päätymään perille asti.

Nyt tosin on ilmeisesti Shenzhenissä terminaalit aika pahasti tukossa kun siellä on jotain Covid-hässäköitä ollut. Kuulin vaan yhdeltä tutulta joka on logistiikkapuolella duunissa ja hoitelee jotain ulkomaan lähetyksiä työkseen.
 
Juu, ja varsinkin ne "free shipping" ja muut vastaavat erittäin edullisella postilla tulevat joissa ei ole juuri minkäänlaista seurantaa katoilivat ainakin itselläni ja sitten saattoi tulla joskus liki vuoden päästä yhtäkkiä. Nyt kun on käyttänyt Aliexpress Saver tai Aliexpress Standard niin kaikki paketit ovat tulleet joko perille 3kk sisällä tai sitten seurannasta on jo voinut päätellä ettei se tule koskaan päätymään perille asti.

Nyt tosin on ilmeisesti Shenzhenissä terminaalit aika pahasti tukossa kun siellä on jotain Covid-hässäköitä ollut. Kuulin vaan yhdeltä tutulta joka on logistiikkapuolella duunissa ja hoitelee jotain ulkomaan lähetyksiä työkseen.

Kuinkahan kauan "free shipping" -myyjät on valmiit niitä halparomujaan laittamaan free. Nyt kun Kiinan satamat alkaa täyttymään joulusesongin (ja Black Friday) rojusta niin rahtien hinnat alkaa olla uskomattomia. Esim. konttirahtien hinnat jenkkeihin on reilussa vuodessa viisinkertaistunut ja edelleen nousussa! Voi olla aika ikäviä ylläreitä luvassa Black Fridayn kyttääjille. Tai sitten täytyy suosia EU:n sisäistä tuotantoa jolloin ei tarvita (välttämättä) merirahteja.

1632834833323.png
 
Mistä helvetistä mä löydän nyt sen IOSS numeron ku Ebay kiinaroinaa tuli? On veloitettu jo ostin yhteydessä verot. Jokku puhuu Ebay "Tax Invoicesta" mutta missä helvetissä se tuolta löytyy?
 
Tarvitko oikeesti sitä numeroa? Jos postin seuranta sanoo että alvit on jo maksettu ostovaiheessa niin tullaat vaan ja sen jälkeen pyydät käsittelymaksusta vapautusta. Ei tarvittu mitään ioss numeroita eikä muutakaan ihmeellistä kikkailua.
 
Tarvitko oikeesti sitä numeroa? Jos postin seuranta sanoo että alvit on jo maksettu ostovaiheessa niin tullaat vaan ja sen jälkeen pyydät käsittelymaksusta vapautusta. Ei tarvittu mitään ioss numeroita eikä muutakaan ihmeellistä kikkailua.
Itseasiassa nyt sen jollain ilveellä löysin ja pääsin eteenpäin. Nyt vaan pitäis tietää mihin kategoriaan mikrokytkimet laitetaan.. ei ole elektroniikkaa ja "kykimet" lykkää vaan jotain 240v toimivia.
Onko vinkkejä kategoriasta?
 
Tarvitko oikeesti sitä numeroa? Jos postin seuranta sanoo että alvit on jo maksettu ostovaiheessa niin tullaat vaan ja sen jälkeen pyydät käsittelymaksusta vapautusta. Ei tarvittu mitään ioss numeroita eikä muutakaan ihmeellistä kikkailua.

Mulla sama ongelma. Tullataanko siis tullin vai postin sivujen kautta?
 
Mulla sama ongelma. Tullataanko siis tullin vai postin sivujen kautta?
Tullin sivujen, sielä kysytään IOSS sen jälkeen kun olet syöttänyt tilauksen arvon ja tämän jälkeen pitäis tulla 0€ tullauspäätös mikä pitää lähettää postille vapautuspyynön kylkiäisenä
 
Ilmeisesti tuon tullauksen voi tehdä vasta kun paketti on Suomessa?
 
Viimeksi muokattu:
Alista tuleva paketti piti tullata ja sen tein. Laitoin vapautuspyynnön postille netin kautta, tähänkin tuli kuittaus, seurannassakin näkyy että lähetys tullattu. Paketti ei ole siltikään liikkunut viikkoon, kerran on tullut merkintä ettei vastaanottajan puhnro ole käytössä. Seuraavaksi yhteys postin aspaan?
 
Onkohan alin myyjillä joku uusi(?) huijausviritys aluillaan?

Nyt on 3 pakettia tilassa "Pending shipping by the seller". Kaksi näistä pitäisi tulla Kiinasta ja niihin on otettu AE standard shipping ja yksi Ranskasta myyjän valitsemalla postituksella. Kiinan paketit ovat olleet tässä tilassa jo useamman viikon ja Ranskan paketti vajaan viikon.

Sen vielä ymmärrän, että Ranskan paketti ei tulekaan, koska postitusmaksu (1,29€) oli aivan mitätön, kun paketti painaa varmasti useampia kiloja ja koko on ehkä banaanilaatikon verran. Siellä on varmaan huomattu, että paketti ei liiku tuolla summalla metriäkään. Voisihan tuossakin tietysti toimia avoimesti ja laittaa viestin, että nyt kävi näin. Kilpailijoilla tuo postitusmaksu olisi ollut +20€. Arvelinkin, että paketti ei lähde, mutta ajattelin kuitenkin kokeilla, kun ei ole mikään kiire ja rahat saa takaisin jo reilun viikon päästä.

Kiinan paketeissa tuo odotteluaika onkin pidempi, mutta laitoin kalenteriin muistutuksen, ettei mene dispute-aika vahingossa ohi.

Ja huijaus siis perustuisi siihen, että pakettia ei ikinä lähetetä (tehdään vain se ennakkoilmoitus) ja toivotaan, että asiakas ei muista tehdä disputea ajoissa sen jälkeen, kun paketti on automaattisesti kuitattu vastaanotetuksi.
 
Mitenkähän tähän pitäisi suhtautua? Viikonloppuna ilmestyi Postin seurantaan kiinanpaketti. Eihän siinä mitään, mutta kyseessä on tuote minkä tilasin huhtikuussa ja reklamoin Alia kun tuote ei koskaan saapunut ja sain rahat takaisin. Nyt tuote on ilmestynyt uudestaan Postin seurantaan. Sekoileeko Posti vai onko tuote muka tulossa nyt kuukausia sen jälkeen kun tilaus on peruttu ja rahat palautettu? Seurannan mukaan viimeisin tapahtumakirjaus olisi toukokuun lopulta eli vähän ennen kuin reklamoin. Vaikuttaa Postin sekoilulta itsestäni.
Taisi olla kyse vain Postin sekoilusta kuten arvelinkin. Tänä aamuna oli Postin seurannasta kadonnut taas se paketti. Lisäksi kun tsekkasin Postal Ninjalla seurantakoodin, niin siellä seisoi selvästi että "returned" juuri niihin aikoihin kun reklamoin ja peruin tilauksen.
 
Alista tuleva paketti piti tullata ja sen tein. Laitoin vapautuspyynnön postille netin kautta, tähänkin tuli kuittaus, seurannassakin näkyy että lähetys tullattu. Paketti ei ole siltikään liikkunut viikkoon, kerran on tullut merkintä ettei vastaanottajan puhnro ole käytössä. Seuraavaksi yhteys postin aspaan?
Mulla kesti yks paketti kuukauden. Kolmesti chättiin ja kahdesti puhelua perään ennen kuin lähti tulee.
 
Ovelia noi Alin myyjät.

Tilasin eilen tuotteen, jossa lupaillaan lähettää tuote Tsekeistä ja laitoin myyjälle viestiä jos voisi postittaa mahdollisimman pian, koska tuotteelle olisi kova tarve.

Tänään aamulla tuli pyyntö lähettää 3,26€ lisää rahaa, koska postituskulut ovat nousseet.

Hauskaksi asiassa tekee sen, että maksamalla lisää, toimitusaika kasvaisi entisestään :lol:

Miksi hitossa tuolla on valintana euroopan maita, jos tuotteita ei todellisuudessa sieltä lähetetä ja voisiko näistä myyjistä "vasikoida" Alin ylläpitoon?
Dear , we have checked your order. At present, the logistics cost has risen sharply. You need to pay an extra $3 to send the package for you. If you think it is too expensive, Please cancel the order, we will give you a full refund
Tuohon viestiin vastasin, että lähettäkää tuote normaalisti euroopasta Tsekeistä, kuten olen tilauksessa valinnut.

Saa nähdä alkaako viivyttely, kun en ollut halukas maksamaan extraa postituksesta.

Tästä alla olevasta kuvasta sain sen käsityksen, että tuote on perillä 4-10 päivän kuluessa tilauksesta.
ali-tilaus-1.PNG


Tässä luvataan postittaa seitsemässä arkipäivässä, mutta toimitukselle on varattu aikaa 25 päivää.
ali-tilaus.PNG


Tilauksen maksamisen jälkeen oli pelkkä tuotteen postitusaika noussut 14:sta päivään
Capture.PNG
 
Eipä ollut eBaysta apua tässä tapauksessa. Turhauttavasti sieltä vastattiin jokaiseen meiliin että "We reviewed the details of this case and the additional appeal and decided that our original decision ist correct". Sitten piti aina laittaa perään viestiä, että mitäs höpisette, kun ei ole mitään alkuperäistä päätöstä ja että edellinen asiakaspalvelija juuri totesi että pahoittelut sekaannuksesta ja että tapaus on välitetty edelleen toiselle tiimille jne. Tuota tapahtui joku 5-6 kertaa eBayn kanssa tämän saman tapauksen käsittelyssä. Ihan kuin eivät siellä osaisi tai viitsisi lukea aiempaa keskustelua lainkaan.

Nyt loppui pinna eBayn kanssa säätämiseen ja avasin tapauksen Paypalille. Jos sitä kautta ei asia etene parissa päivässä myyjän kanssa, niin sitten eskaloin tapauksen Paypalissa claimiksi. Jos ei sekään auta, niin sitten pääsee testaamaan samaa prosessia luottoyhtiön kanssa. Maksu on lähtenyt tililtä jo 3.5.2021, joten vähitellen olisi kiva saada rahat takaisin lainasta.
No niin, Paypal-eskalointi tuotti lopulta tulossa ja päätös refundista tuli reilussa viikossa. Ei tässä tuntipalkoille päässyt, mutta puoli vuotta kestänyt säätäminen myyjän ja eBayn kanssa saa vihdoinkin ansaitsemansa päätöksen.

1632899893867.png
 
Mitenkähän tähän pitäisi suhtautua? Viikonloppuna ilmestyi Postin seurantaan kiinanpaketti. Eihän siinä mitään, mutta kyseessä on tuote minkä tilasin huhtikuussa ja reklamoin Alia kun tuote ei koskaan saapunut ja sain rahat takaisin. Nyt tuote on ilmestynyt uudestaan Postin seurantaan. Sekoileeko Posti vai onko tuote muka tulossa nyt kuukausia sen jälkeen kun tilaus on peruttu ja rahat palautettu? Seurannan mukaan viimeisin tapahtumakirjaus olisi toukokuun lopulta eli vähän ennen kuin reklamoin. Vaikuttaa Postin sekoilulta itsestäni.

Aika-ajoin postin oma sovellus nostaa arkistoista seurantaan jotain vanhoja, lunastettuja / peruttuja tilauksia, en keksi että miksi :D

Valittelin aspaan kun alin paketin vapautus kestää, pakettien vaputuksissa kuuleman mukaan ruuhkaa. Eiköhän tuo kohta lähde jo takaisin lähettäjälle :D
 
Mitäköhän tässä nyt pitäis tehdä? Paketti on alin seurannan mukaan Suomessa tullissa, mutta seurantanumerolla sitä ei löydy mistään. Eli en voi tehdä paketille mitään kun ei ole sen suomen? seurantanumeroa.

Oletettavasti pitäisi se vapautuspyyntö ym suorittaa mutta milläs suoritat..
 
Mitäköhän tässä nyt pitäis tehdä? Paketti on alin seurannan mukaan Suomessa tullissa, mutta seurantanumerolla sitä ei löydy mistään. Eli en voi tehdä paketille mitään kun ei ole sen suomen? seurantanumeroa.

Oletettavasti pitäisi se vapautuspyyntö ym suorittaa mutta milläs suoritat..
Jos syötät postal.ninja saitin hakuun alin antaman seurantakoodin, pitäisi sitä kautta paljastua muutkin mahdolliset seurantakoodit. Posti toki lähestyy vielä kirjeellä asiaan liittyen.
 
Mitä vittua nyt taas.
Tullasin nyssäkän ja Oma Postyiin tuli ilmoitus että lähetys on tullattu. Nyt siellä taas lukee että lähetys on tullattava ja voin valtuuttaa postin hoitamaan sen. Huoh. Mitä tässä nyt pitää taas tehdä?
Screenshot 2021-09-29 at 18-45-15 OmaPosti.png
 
Mitä vittua nyt taas.
Tullasin nyssäkän ja Oma Postyiin tuli ilmoitus että lähetys on tullattu. Nyt siellä taas lukee että lähetys on tullattava ja voin valtuuttaa postin hoitamaan sen. Huoh. Mitä tässä nyt pitää taas tehdä?
Screenshot 2021-09-29 at 18-45-15 OmaPosti.png
Odottaa. Mulla tullu parhaimmillaan neljään kertaan tuo ilmoitus. Olethan postille sen vaputuapyynnön laittanut? Siitä tulee oma ilmoitus tuonne myös. Tosin sen jälkeenkin noita viestejä tullauksesta voi tulla.
 
Odottaa. Mulla tullu parhaimmillaan neljään kertaan tuo ilmoitus. Olethan postille sen vaputuapyynnön laittanut? Siitä tulee oma ilmoitus tuonne myös. Tosin sen jälkeenkin noita viestejä tullauksesta voi tulla.
Minkä ihmeen vapautuspyynnön? Eiks tossa lue että se on tullattu. Mitä ne enää sen kanssa nuhjaa?
 
Minkä ihmeen vapautuspyynnön? Eiks tossa lue että se on tullattu. Mitä ne enää sen kanssa nuhjaa?
Se lukee siinä tullauksen jälkeenkin ja on linkit, mutta sun täytyy ton käsittelymaksun vapautus pyytää niillä tullilta saamillas tiedoilla:
 
Vähän alkaa jo haiskahtamaan kusetukselta tuo Postin tullauksen pyyteleminen moneen kertaan, varmaan siinä toivossa että jotkut erehtyisivät makselemaan noita käsittelymaksuja moneen kertaan. Ja se, että erikseen pitää ilmoitella postille noita vapautuksia on kanssa varsinainen aivopieru, eikö tuotakin muka saisi automaattisesti kulkemaan tietojärjestelmästä toiseen.

Ei kyllä käy kateeksi paikallista asiamiespostiakaan, kävin kaupan infopisteellä ja katselin kun tiskin toisella puolella oli ties kuin monta täyttä rullakkoa paketteja odottamassa hyllytystä ja hyllytkin olivat liki täynnä. Ja joulu ei edes ole vielä kovin lähellä.

Omatkin Shenzhenissä jumittaneet paketitkin olivat viimein 9 päivän jumituksen jälkeen päässeet jatkamaan matkaa, näyttivät olevan menossa Hong Kongin lentokentän suuntaan joten muutaman päivän päästä saattavat ehkä selvitä jo Eurooppaan. Yksi paketti tosin on vieläkin seurannan mukaan "odottaa että lähettäjä vie paketin postiin" -tilassa, jo kymmenettä päivää.
 
Se lukee siinä tullauksen jälkeenkin ja on linkit, mutta sun täytyy ton käsittelymaksun vapautus pyytää niillä tullilta saamillas tiedoilla:
Voi pyhä jumala sentään. Eikä tota ole voinut jotenkin automatisoidan kun kerran Posti näkee että se on tullattu ni luulis nyt perkele riittävän. Ja miks tohon vapautuspyyntöön ei voi olla suoraa linkkiä tossa tullauksen jälkeen vaan kehoitetaan vaan uudelleen tullaamaan? Jeesus mitä säätöä muutaman kymmenen sentin takia..
 
Mitä vittua nyt taas.
Tullasin nyssäkän ja Oma Postyiin tuli ilmoitus että lähetys on tullattu. Nyt siellä taas lukee että lähetys on tullattava ja voin valtuuttaa postin hoitamaan sen. Huoh. Mitä tässä nyt pitää taas tehdä?
Screenshot 2021-09-29 at 18-45-15 OmaPosti.png
Täällä täysin sama tilanne. Viikko sitten tullasin ja lähetin vapautuspyynnön, tänään kyselin mikä kestää vapautuksessa. Kuulemma noiden vapauttelussa nyt kiirettä :)
 
Täällä täysin sama tilanne. Viikko sitten tullasin ja lähetin vapautuspyynnön, tänään kyselin mikä kestää vapautuksessa. Kuulemma noiden vapauttelussa nyt kiirettä :)
No aika ylläri että kestää kun jokainen muutaman kymmenen sentin nippelinyssäkkä pitää vapauttaa erikseen manuaalisesti.. no, on sillä ainakin työllistävä vaikutus. Mutta ei herranen aika sentää. Toivottavasti toi on vaan alkukankeutta ja toi automatisoitaisiin.
 
Ja sitten kun se vapautettu nyssykkä saapuu niin siinä on/oli hyvä tarra. Pitäis varmaan kokeilla maksaa ja sen jälkeen pyytää käsittelymaksun palautusta niin olis prosessi täydellisesti suoritettu. :D
1632940278419.png
 
Nyt tuli mielenkiintoinen, ostin eBaysta kuulokkeet joita myytiin Open boxina. Saapuivat Amazonin kuoressa niin dropshippauksesta lienee kyse. Selkeästi käytetyt ja osia puuttui ja kun palautus kun menee myyjän piikkiin niin ruljanssi tulille. Pari päivää myöhemmin tulee viesti että myyjä on lähettänyt palautuslapun tulostettavaksi niin sehän on Amazonin palautuslipare mikä vaatii postituksen hankkimisen erikseen. Tässä vaiheessa palautusprosessia kun myyjä on ns. toimittanut postituslapun niin ei pystykään enää eskaloimaan eBaylle ja myyjä ei luonnollisesti vastaa kun yritän ruinata maksettua lähetystä.

Hieno systeemi, pitänee jotain kautta saada tuonne eBayn asiakaspalveluun yhteys.
 
Nyt tuli mielenkiintoinen, ostin eBaysta kuulokkeet joita myytiin Open boxina. Saapuivat Amazonin kuoressa niin dropshippauksesta lienee kyse. Selkeästi käytetyt ja osia puuttui ja kun palautus kun menee myyjän piikkiin niin ruljanssi tulille. Pari päivää myöhemmin tulee viesti että myyjä on lähettänyt palautuslapun tulostettavaksi niin sehän on Amazonin palautuslipare mikä vaatii postituksen hankkimisen erikseen. Tässä vaiheessa palautusprosessia kun myyjä on ns. toimittanut postituslapun niin ei pystykään enää eskaloimaan eBaylle ja myyjä ei luonnollisesti vastaa kun yritän ruinata maksettua lähetystä.

Hieno systeemi, pitänee jotain kautta saada tuonne eBayn asiakaspalveluun yhteys.
Tuolla oli joku saanut vastaavassa tilanteessa (toimimaton palautuslappu) refundin eBayn asiakaspalvelun kautta.
 
Vaikuttaa lupaavalta. Löytyi asiakaspalvelun chatti, mutta oli jo säpissä, kokeillaan huomenna mitä sanovat.
Kannattaa eskaloida homma. Tuo dropshippaus-kusetus jostain Amazonin kautta ei tietääkseni ole eBayn sääntöjen mukaista, ja toiminta loppuu hyvin äkkiä kun jengi alkaakin palauttamaan tavaroita.
 
Kannattaa eskaloida homma. Tuo dropshippaus-kusetus jostain Amazonin kautta ei tietääkseni ole eBayn sääntöjen mukaista, ja toiminta loppuu hyvin äkkiä kun jengi alkaakin palauttamaan tavaroita.
Aspa lähetti myyjälle kehotuksen toimittaa toimiva postituslappu. Jos ei kolmeen päivään mitään kuulu niin pääsee eskaloimaan.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 305
Viestejä
4 490 328
Jäsenet
74 193
Uusin jäsen
MetsänSankari

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom