AliExpress, eBay yms. tilaaminen ja kokemuksia

Millähän nimellä löytäisi tullin tavara selvityksessä tuollaisen softaradion, eli radiovastaanotttimen/radioskannerin?
 
Ovelia noi Alin myyjät.

Tilasin eilen tuotteen, jossa lupaillaan lähettää tuote Tsekeistä ja laitoin myyjälle viestiä jos voisi postittaa mahdollisimman pian, koska tuotteelle olisi kova tarve.

Tänään aamulla tuli pyyntö lähettää 3,26€ lisää rahaa, koska postituskulut ovat nousseet.

Hauskaksi asiassa tekee sen, että maksamalla lisää, toimitusaika kasvaisi entisestään :lol:

Miksi hitossa tuolla on valintana euroopan maita, jos tuotteita ei todellisuudessa sieltä lähetetä ja voisiko näistä myyjistä "vasikoida" Alin ylläpitoon?

Tuohon viestiin vastasin, että lähettäkää tuote normaalisti euroopasta Tsekeistä, kuten olen tilauksessa valinnut.

Saa nähdä alkaako viivyttely, kun en ollut halukas maksamaan extraa postituksesta.

Tästä alla olevasta kuvasta sain sen käsityksen, että tuote on perillä 4-10 päivän kuluessa tilauksesta.
ali-tilaus-1.PNG


Tässä luvataan postittaa seitsemässä arkipäivässä, mutta toimitukselle on varattu aikaa 25 päivää.
ali-tilaus.PNG


Tilauksen maksamisen jälkeen oli pelkkä tuotteen postitusaika noussut 14:sta päivään
Capture.PNG
Tässä kävi lopulta niin, että laitoin viestiä meinaatko viivytellä tuotteen lähettämistä, kun kyseli toisen kerran lisää rahaa postimaksusta.

Vastasin, etten meinaa maksaa lisää, koska olen jo kerran maksanut tilauksen yhteydessä postikulut ja pyysin lähettämään Tsekeistä tuotteen kuten tilauksessa on (laitoin kuvaruutukopion.)

Vielä meinasi, että antaa hyvitystä jos tilaan sieltä uudelleen. Meni kyllä luotto täysin.

Peruutin tilauksen ja ihme kyllä vuorokaudessa myyjä hyväksyi sen. Ilmeisesti säikähti, kun sanoin ottavani pian yhteyttä Alin ylläpitoon.
Okay , could you please kindly cancel the order first , then we will refund for you first.

Sorry for the inconvenience, we would like to give you some discount in your next order , is it okay ?

Wish you can understand, thanks!
 
Tässä kävi lopulta niin, että laitoin viestiä meinaatko viivytellä tuotteen lähettämistä, kun kyseli toisen kerran lisää rahaa postimaksusta.

Vastasin, etten meinaa maksaa lisää, koska olen jo kerran maksanut tilauksen yhteydessä postikulut ja pyysin lähettämään Tsekeistä tuotteen kuten tilauksessa on (laitoin kuvaruutukopion.)

Vielä meinasi, että antaa hyvitystä jos tilaan sieltä uudelleen. Meni kyllä luotto täysin.

Peruutin tilauksen ja ihme kyllä vuorokaudessa myyjä hyväksyi sen. Ilmeisesti säikähti, kun sanoin ottavani pian yhteyttä Alin ylläpitoon.
Kyllä minä olen näissä tapauksissa (sen pari kertaa) disputen tehnyt ja antanut vielä jälkikäteen myyjälle yhden tähden arvostelun (huijaus)perusteluineen. Nythän myyjälle ei koidu tuosta mitään, koska itse peruutit tilauksen ja sama touhu jatkuu seuraavan asiakkaan kohdalla.
Dispute on myyjän painajainen, joten sitä pitää myös käyttää, kun sille on tarve ja perustelut.
 
Millähän nimellä löytäisi tullin tavara selvityksessä tuollaisen softaradion, eli radiovastaanotttimen/radioskannerin?

Siis tullinimikettä kaipaat? Tuolta ohjeet/haku: Mistä löydän tullinimikkeen? - Tulli

Useinhan nuo on vähän tulkinnanvaraisia, mutta itse laittaisin varmaan 8527 99 00 00, eli:
  • Reception apparatus for radio-broadcasting, whether or not combined, in the same housing, with sound recording or reproducing apparatus or a clock
  • Other
  • Other
Noissa on aina kaikenlaisia kummallisia hyvinkin spesifisiä alakategorioita, mutta onneksi on aina rinnalla nuo "Other"-kategoriat/kaatoluokat, jotka pelastavat tilanteen. Kannattaa tietenkin aina varmistaa, että päätyy sellaiseen nimikkeeseen, jonka tulli on 0%. Jos päätyy nimikkeeseen, josta peritään tullia, kannattaa yrittää miettiä sopisiko joku toinen 0%-nimike yhtä hyvin.
 
Viimeksi muokattu:
Alista tuleva paketti piti tullata ja sen tein. Laitoin vapautuspyynnön postille netin kautta, tähänkin tuli kuittaus, seurannassakin näkyy että lähetys tullattu. Paketti ei ole siltikään liikkunut viikkoon, kerran on tullut merkintä ettei vastaanottajan puhnro ole käytössä. Seuraavaksi yhteys postin aspaan?
Kaikkinensa yhdeksän päivää kesti vapautuksessa. Jokohan tuohon vapauttamiseen hiljalleen kehittelisivät jotain automaatiota... :whistling:
 
Siis tullinimikettä kaipaat? Tuolta ohjeet/haku: Mistä löydän tullinimikkeen? - Tulli

Useinhan nuo on vähän tulkinnanvaraisia, mutta itse laittaisin varmaan 8527 99 00 00, eli:
  • Reception apparatus for radio-broadcasting, whether or not combined, in the same housing, with sound recording or reproducing apparatus or a clock
  • Other
  • Other
Noissa on aina kaikenlaisia kummallisia hyvinkin spesifisiä alakategorioita, mutta onneksi on aina rinnalla nuo "Other"-kategoriat/kaatoluokat, jotka pelastavat tilanteen. Kannattaa tietenkin aina varmistaa, että päätyy sellaiseen nimikkeeseen, jonka tulli on 0%. Jos päätyy nimikkeeseen, josta peritään tullia, kannattaa yrittää miettiä sopisiko joku toinen 0%-nimike yhtä hyvin.

Koitin eilen etsiä vaikka millä nimikkeellä, mutta en löytänyt. En kyllä löytänyt nytkään edes tuolla antamallasi koodilla, mutta tuo ainakin kuulostaisi parhaimmalta vaihtoehdolta!

Koitin Fintaricin sivuilta tuolla koodilla ja hakusanalla, mutta ei palauttanut tulosta ollenkaan?
 
Täällä täysin sama tilanne. Viikko sitten tullasin ja lähetin vapautuspyynnön, tänään kyselin mikä kestää vapautuksessa. Kuulemma noiden vapauttelussa nyt kiirettä :)
Vapauttelussa kiirettä, mutta tekstiviestien lähettämisessä ei. Kolmas viesti jo sen jälkeen, kun olen vapauttamispyynnön laittanut.
 
Vähän alkaa jo haiskahtamaan kusetukselta tuo Postin tullauksen pyyteleminen moneen kertaan, varmaan siinä toivossa että jotkut erehtyisivät makselemaan noita käsittelymaksuja moneen kertaan. Ja se, että erikseen pitää ilmoitella postille noita vapautuksia on kanssa varsinainen aivopieru, eikö tuotakin muka saisi automaattisesti kulkemaan tietojärjestelmästä toiseen.

Sama täällä:

01.10.2021 12:50
Lähetyksen vastaanottajaa on tavoiteltu uudelleen tekstiviestitse (Viesti: Muistathan viimeistellä tilauksen lähetyksellesi xxx maksamalla Postin käsittelymaksun)
30.09.2021 12:42
Lähetys on tullattu. (Tehty nollatullaus ja vapautuspyyntö käsittelymaksusta samantien)
30.09.2021 12:16
Lähetyksen vastaanottajaa on tavoiteltu tekstiviestitse
NTF Notification Tool
30.09.2021 12:16
Tee tullaus ja maksa Postin käsittelymaksu 20 päivän kuluessa saapumisesta.
 
Perjantaina tein tilauksen alissa, mutta myyjä ei ole vieläkään reagoinut millään tavoin, eikö raha enää kelpaakaan...
 

Logistiikassa pitäisi siis olla olemassa vihreä linja lähetyksille, joilla on IOSS tunnus eli joista alv on jo maksettu. eBay välittää jo nyt IOSSin Postille, kuten Postin omasta seurannasta näkyy.

"Kuten kaikki EU:n ulkopuolelta tulevat lähetykset myös IOSS-ostos täytyy tullata. Kuitenkin esimerkiksi Posti hoitaa yleensä tullauksen puolestasi ilmaiseksi".

Eipä vaan tullannut, vaan tulliin meni. Oikeastaan tulli pitäisi heivata tästä IOSS-kuviosta välistä pois kokonaan sotkemasta. Lähetys menisi tulliin vain, jos postin vihreällä linjalla herää vakava epäily, että siellä on jotain rajoitusten alaisia tuotteita:

 
Sama täällä:

01.10.2021 12:50
Lähetyksen vastaanottajaa on tavoiteltu uudelleen tekstiviestitse (Viesti: Muistathan viimeistellä tilauksen lähetyksellesi xxx maksamalla Postin käsittelymaksun)
30.09.2021 12:42
Lähetys on tullattu. (Tehty nollatullaus ja vapautuspyyntö käsittelymaksusta samantien)
30.09.2021 12:16
Lähetyksen vastaanottajaa on tavoiteltu tekstiviestitse
NTF Notification Tool
30.09.2021 12:16
Tee tullaus ja maksa Postin käsittelymaksu 20 päivän kuluessa saapumisesta.
Melkoista spämmiä kyllä posti jaksaa laittaa, mutta paketti ei liiku mihinkään. Nollatullaus ja vapautuspyyntö tehty 1.10.
Screenshot_20211004-192540_OmaPosti.jpg
 
Perjantaina tein tilauksen alissa, mutta myyjä ei ole vieläkään reagoinut millään tavoin, eikö raha enää kelpaakaan...
Nykysin tuntuu kestävän kauan, muutamat ilmottaneet ettei lähetä ollenkaan kun postimaksut on taivaissa.
 
Siellähän se alissa lukee että mikä on milläkin käsittely aika.

Nojoo, mut yleensä myyjät on reagoineet heti tuohon tilaukseen, eikä odottaneet sitä reilua viikkoa, mikä yleensä noissa tilauksen käsittelyihin on annettu. Kai minä olen sitten liian hyvälle tottunut tuolla, kun ei ennen ole tarvinnut näin kauan odottaa, että saisi edes tuotteen lähtemään myyjältä.
 
Kiinassa on jonkinlainen kansallinen lomaviikko (Golden week) 1-7.10. Tuo vaikuttaa varmasti toimituksien lähtemiseen tällä hetkellä.
 
Kiinassa on jonkinlainen kansallinen lomaviikko (Golden week) 1-7.10. Tuo vaikuttaa varmasti toimituksien lähtemiseen tällä hetkellä.

Noniin, nyt myyjä vastasi ja tämähän se juuri syynä oli! Mistä näitä nyt arvaa tavan tallukka täältä koto Suomesta käsin. Täällä, kun ei yleensä verkkokauppoja suljeta lomankaan ajaksi.
 
Nyt tuli mielenkiintoinen, ostin eBaysta kuulokkeet joita myytiin Open boxina. Saapuivat Amazonin kuoressa niin dropshippauksesta lienee kyse. Selkeästi käytetyt ja osia puuttui ja kun palautus kun menee myyjän piikkiin niin ruljanssi tulille. Pari päivää myöhemmin tulee viesti että myyjä on lähettänyt palautuslapun tulostettavaksi niin sehän on Amazonin palautuslipare mikä vaatii postituksen hankkimisen erikseen. Tässä vaiheessa palautusprosessia kun myyjä on ns. toimittanut postituslapun niin ei pystykään enää eskaloimaan eBaylle ja myyjä ei luonnollisesti vastaa kun yritän ruinata maksettua lähetystä.

Hieno systeemi, pitänee jotain kautta saada tuonne eBayn asiakaspalveluun yhteys.
Tää on mennyt ihan vitun pelleilyksi. Sain jutun eskaloitua jolloin myyjälle tarjottiin viisi päivää tarjota jotain ratkaisua. Tarjosi taas samaa turhaa palautuslappua, nillitin aspaan mutta eskalointia jatkettiin vielä viisi päivää. Viisi päivää meni eikä mitään tapahtunut, jostain syystä aspa halusi jatkaa edelleen viisi päivää. Kolme päivää meni ja myyjä kyseli Paypal tilin perään että maksaa palautuksen. Annoin infot niin nyt ei ole kahteen päivään kuulunut mitään, mutta eskalointi päättyi ja palautuskeissi on taas voimassa vaikka mulla ei ole vieläkään mitään metodia palauttaa näitä. Vaikuttaa siltä että myyjä vaan lupailee tehdä jotain viivyttääkseen prosessia ja se kelpaa eBaylle.

Otan vielä kerran yhteyden aspaan ja jos ei tule ratkaisua niin lähen kyl Paypalin tai luottokorttifirman kautta hakemaan rahoja takaisin.

Edit: päättyi onnellisesti, rahat tulee takaisin ilman että tarttee tavaraa lähetellä minnekään. Ärsyttävää kuitenkin että tuo prosessi on noin pitkälle paskan myyjän vietåvissä.
 
Viimeksi muokattu:
Oon seurannu tätä ketjua aktiivisesti, mutta unohtanut jo että tuleeko Ebay:ssä kans se IOSS automaattisesti mukaan jokaiseen kiinaostokseen kuten alissa? Vai näkeekö sen jostain ennen ostoa, että onko IOSS-kuviot kunnossa?
 
Oon seurannu tätä ketjua aktiivisesti, mutta unohtanut jo että tuleeko Ebay:ssä kans se IOSS automaattisesti mukaan jokaiseen kiinaostokseen kuten alissa? Vai näkeekö sen jostain ennen ostoa, että onko IOSS-kuviot kunnossa?
Mul ei on ainakaan ainuttakaan eBay tilausta tullu suoraan läpi, vaan on ite täytyny tullailla ebayn ioss:n kanssa. Alista tainnu yhtä lukuunottamatta kaikki tulla suoraan kotii.
 
3d-printterini on ollut tulossa Euroopasta jo yli viikon. Mitään viestejä ei ole tullut myyjältä postitukseen liittyen. Ihme pelleilyä.

Nyt vaihtoehdot on:
- Annan myyjälle lisäaikaa (annoin jo 3 päivää ja on muutenkin ollut koko kuukausi aikaa postittaa).
- Odottelen torstaihin, jolloin nyt jo antamani lisäaika umpeutuu..
- Keskustelen myyjän kanssa.. Ei jaksaisi.. Kävin vaan huomauttamassa, että hintaan kuuluu 2x PLA , koska näin oli kuvassa ja tuotekuvauksessa...
 
Alin tilaus näytti mennenkin paikallisen matkahuollon automaattiin. Tuostahan pitäisi tulla kai meili & tekstari, eipä ole kuulunut.

Tavoittaako matkahuollon aspaa muutoin kuin soittamalla liki 2 euroa minuutilta maksavaan linjaan :hmm:
 
Alin tilaus näytti mennenkin paikallisen matkahuollon automaattiin. Tuostahan pitäisi tulla kai meili & tekstari, eipä ole kuulunut.

Tavoittaako matkahuollon aspaa muutoin kuin soittamalla liki 2 euroa minuutilta maksavaan linjaan :hmm:
Facebookissa tavoittaa muistaakseni 8-16 välisenä aikana, paljon muita ilmaisia tapoja ei taida olla. Tosin itselleni on MH:n seurannan perusteella tekstarikin lähtenyt vasta monta tuntia automaattiin toimituksen jälkeen.
 
Alin tilaus näytti mennenkin paikallisen matkahuollon automaattiin. Tuostahan pitäisi tulla kai meili & tekstari, eipä ole kuulunut.

Tavoittaako matkahuollon aspaa muutoin kuin soittamalla liki 2 euroa minuutilta maksavaan linjaan :hmm:

Autamme sinua mielellään itsepalvelukanavissa, palvelupisteissä ja puhelinpalvelussa sekä yksityisviestein sosiaalisen median kanavissa: Facebookissa, Twitterissä ja Instagramissa.
 
Paketti lähti myyjältä on nyt tuolla Shenzenin varastolla?? Onko tuo joku välivarasto vai miksi se tuonne nyt meni, ei ole liikkunut päiviin?

screenshot.6.jpg
 
Itsellä on yksi eBay lähetys kiinasta missälie. Seurannan mukaan laitettu tulemaan 15.9 ja 22.9 loppuu seuranta kohtaan "Handed over to airlines" eBayn seuranta sanoo viimeiseksi estimated delivery päiväksi 25.11, joten kai se pitää tuonne asti odottaa tapahtuuko mitään ennenkuin avaa asiasta disputen.
 
Itsellä on yksi eBay lähetys kiinasta missälie. Seurannan mukaan laitettu tulemaan 15.9 ja 22.9 loppuu seuranta kohtaan "Handed over to airlines" eBayn seuranta sanoo viimeiseksi estimated delivery päiväksi 25.11, joten kai se pitää tuonne asti odottaa tapahtuuko mitään ennenkuin avaa asiasta disputen.
Usein täällä mainitaan muutama näppärä sivusto, jotka monesti tuntuu löytävän paljon enemmän tietoa kuin nuo myyntisivujen omat seurannat (esimerkiksi koodi saattanut muuttua matkalla), kannattaa kokeilla koodia, ei niihinkään tietenkään voi sokeasti luottaa...
 
Usein täällä mainitaan muutama näppärä sivusto, jotka monesti tuntuu löytävän paljon enemmän tietoa kuin nuo myyntisivujen omat seurannat (esimerkiksi koodi saattanut muuttua matkalla), kannattaa kokeilla koodia, ei niihinkään tietenkään voi sokeasti luottaa...

Parcel Ninjalla tuota nimenomaan olen seurannutkin.
 
Paketti lähti myyjältä on nyt tuolla Shenzenin varastolla?? Onko tuo joku välivarasto vai miksi se tuonne nyt meni, ei ole liikkunut päiviin?

screenshot.6.jpg

Sille kohtaa se jämähtää joksikin aikaa, kunnes taas jatkuu, luultavasti Atran Airlinesin Hangzhou-Riika -lennolle, jonne saavuttua kestää vielä reilun viikon Suomeen Virolaisen Omnivan kautta Matkahuollon jakeluun. Oheisessa kuvassa samaa reittiä vastikään.

1634416517196.png
 
Juu, Shenzhenissä on ilmeisesti hirveä kaaos pakettien kanssa koronan ja suuren pakettimäärän takia, itselläkin paketti notkui siellä 9 päivää kunnes jatkoi matkaansa ja oli viikon päästä Matkahuollon toimipisteestä noudettavissa.
 
Kiinassa oli joku vuoden suurin loma 01.10. - 07.10., niin kaikki olivat lomilla. Myös postivirkailijat ja koko kansakunta.

..ja se tyyppi, jonka piti potkaista Euroopan varastolta syyskuussa tilattu paketti liikkeelle. Iloisesti minäkin odotin tämän viikon, vaikka Express-toimitus kuriiripalvelulla Saksasta. Tästä voisi Disputenkin tehdä, mutta en jaksa..

Nyt lomat on kuitenkin tältä vuodelta ohi Kiinassa ja seuraava kaaos on siinä 11.11. , kun on kansallinen shoppailupäivä. Silloin on pakettien määrä syynä sitten.
 
15.10.2021 20:39
Lähetimme vastaanottajalle viestin lähetyksen saapumisesta (kirje).
15.10.2021 10:22
Emme voineet toimittaa saapumisilmoitusta lähettäjän ilmoittamilla vastaanottajan yhteystiedoilla. Automaatista noutoa varten tarvitaan saapumisilmoituksessa tuleva PIN-koodi. Vastaanottajan tulee olla yhteydessä lähettäjään yhteystietojen korjaamiseksi.

15.10.2021 10:22
A PIN code is required for parcel vending machine. The recipient must contact the sender to correct their contact information.


Eli AliExpressistä tilattu lähetys olisi Matkahuollon pakettiautomaatissa, mutta myyjä ei ilmeisesti ollut kirjannut siihen puhelinnumeroa oikein.
Onkohan tuossa kirjeessä PIN koodi? Ja saas nähdä ehtiikö kirje edes perille ennen perjantaita ennenkuin paketti lähtee takaisin.
Laitoin myös myyjälle viestiä, mutta pystyyköhän/osaakohan ne siellä korjata saapumisilmoitusta...

Viimeksi kesti Matkahuollon saapumisilmoitus tulla kirjeenä yli viikon, tämä oli tosin passin tilaus missä on 14 päivää aikaa noutaa ja siitä tuli myös sms.
 
Alin tilaus näytti mennenkin paikallisen matkahuollon automaattiin. Tuostahan pitäisi tulla kai meili & tekstari, eipä ole kuulunut.

Tavoittaako matkahuollon aspaa muutoin kuin soittamalla liki 2 euroa minuutilta maksavaan linjaan :hmm:
Tässähän lopulta ei käynyt kovin hyvin. Matkahuolto ei voi muuttaa paketin tietoja, heidän mukaansa lähettäjä voi. Lähettäjät levittelevät käsiään. Kohta tilaukset lähtevät jo takaisin päin, nämä taisi mennä oppirahoina tällä kertaa.

ps. Oppikaa virheestäni ja pitäkää alissa meili ja / tai puhnro ajan tasalla! Luulin olevani kauhean viisas, kun käytin tuota applen tunnistautumista rekisteröityessäni. "Viisautta" oli myös se, ettei kiinalaisille pidä ikinä antaa oikeaa numeroaan, jolloin tieto paketin saapumisesta ei vahingossakaan tavoita... :D
 
Viimeksi muokattu:
Eikös tuo ny ole ollut jo pitkään selkeä asia, että puhelinnumero on erittäin tärkeä asia olla mukana noissa paketeissa. Ku se tieto saapumisesta tulee sen mukaan vastaanottajalle (ku suurin osa lokeroihin menee), myöskin OmaPosti palveluun, jos siellä on sama numero, niin pitäisi paketit ilmestyä suoraan (tästä on vaihtelevia kokemuksia).

Ikävä kyllä vaan tuntuu monesti olevan lähettäjä päässä ongelma laittaa se numero myöskin oikein siihen lappuseen...
Ja itsellä on kakkosnumero juurikin tätä varten, ei tarvii levitellä oikeaa numeroa joka hiton paikkaan, tiedä mihin kaikkialle ne sen myy eteenpäin tänäpäivänä. Voit sitten kätevästi käyttää sitä myöskin muihinkin palveluihin, joille pitää numero antaa nykyään, ku muka halutaan tunnistaa käyttäjä.
 
Mulla on AliExpressissä tiedot oikein ja maanantaina viimeksi tuli pakettiautomaattiin paketti jolle näkyy PIN seurannassa ja siitä tuli maili ja sms. Eli oisko lähettäjä tai välikäsi (omniva) kirjannut tiedot väärin.

Edit: ei näytä enää omnivan kautta menevän nuo ainakaan seurannan mukaan.
 
Viimeksi muokattu:
Mites tuo tullaushomma pitää nyt oikein nykyään suorittaa? Edellisestä tullauksesta aikaa jo vuosia.
Siis ostettu Ebaysta ja maksettu ne verot sinne.

Alkuviikosta tuli Postilta viestiä:
"Moi! Sinulle on saapumassa tullattava lähetys 1234567 EU:n ulkopuolelta. Kirjaudu Omapostiin aloittaakseni tullauksesi. Palvelu on maksullinen"

Nyt katsoin trackingistä että saapunut Suomeen. Tullataanko tuo nyt ihan normaalisti Tullin sivuilla? Aikaisemmin mitä olen tullannut, niin tuli vaan Tullilta sähköpostia tullauksesta ja sitten kun sen hoiti niin paketti ilmestyi kotia.
 
Mites tuo tullaushomma pitää nyt oikein nykyään suorittaa? Edellisestä tullauksesta aikaa jo vuosia.
Siis ostettu Ebaysta ja maksettu ne verot sinne.

Alkuviikosta tuli Postilta viestiä:
"Moi! Sinulle on saapumassa tullattava lähetys 1234567 EU:n ulkopuolelta. Kirjaudu Omapostiin aloittaakseni tullauksesi. Palvelu on maksullinen"

Nyt katsoin trackingistä että saapunut Suomeen. Tullataanko tuo nyt ihan normaalisti Tullin sivuilla? Aikaisemmin mitä olen tullannut, niin tuli vaan Tullilta sähköpostia tullauksesta ja sitten kun sen hoiti niin paketti ilmestyi kotia.
Tullaa vaan suoraan Tullin sivujen kautta, Posti tyrkyttää omaa tullauspalveluaan jota ei ole pakko käyttää.
 
Mulla on AliExpressissä tiedot oikein ja maanantaina viimeksi tuli pakettiautomaattiin paketti jolle näkyy PIN seurannassa ja siitä tuli maili ja sms. Eli oisko lähettäjä tai välikäsi (omniva) kirjannut tiedot väärin.

Selvisi tämä, eli AliExpressissä puhelinnumeroni oli kansainvälistä muotoa +358 50xxxxxxx eikä +358 050xxxxxxx
Eli tuo ensimmäinen nolla puuttui eikä sms tullut sen takia. Sain Matkahuollon facebookin kautta tuon korjattua.

Korjasin myös aliexpressiin omiin tietoihin, toivottavasti jatkossa toimii.
Aiemmin olin tuota korjannut, kun numero oli siellä jotenkin härösti +358 +35850xxxxxxx, eli maatunnus kahteen kertaan, mutta silloin viestit tuli kyllä läpi.

Edit: paketissa oli puhelinnumero muotoa 50xxxxxxx, eli ilman nollaa tai maakoodia.
 
Viimeksi muokattu:
Selvisi tämä, eli AliExpressissä puhelinnumeroni oli kansainvälistä muotoa +358 50xxxxxxx eikä +358 050xxxxxxx
Eli tuo ensimmäinen nolla puuttui eikä sms tullut sen takia. Sain Matkahuollon facebookin kautta tuon korjattua.

Korjasin myös aliexpressiin omiin tietoihin, toivottavasti jatkossa toimii.
Aiemmin olin tuota korjannut, kun numero oli siellä jotenkin härösti +358 +358xxxxxxxxx, eli maatunnus kahteen kertaan, mutta silloin viestit tuli kyllä läpi.
Itselläni on Alissa numero muotoa +358 40 xxx xxxx ja hyvin tulee SMS:t paketeista. Tosin, numero näkyy jossain päin AliExpressin sivuja jotenkin ihan hullusti, olikohan maatunnus kahteen kertaan tai maatunnus itse numeron jälkeen tms. Kun se toimii niin en ole uskaltanut koskea ettei hajoa.
 
Viimeksi muokattu:
Tilasin Alista parin euron hintaisen (sis postit) kalastukseen liittyvän tuotteen. Pari päivää ostamisen jälkeen myyjä otti yhteyttä ja pyysi perumaan kaupat vedoten laatuongelmaan. En perunut tilausta, vaan yritin tiedustella myyjältä todellista syytä peruuttamiseen, koska sama tuote oli kuitenkin edelleen myynnissä samalla hinnalla. Myyjä ei ilmseisesti tuosta tykännyt, vaan teki kivan tempun ja merkkasi tilauksen toimitetuksi feikkiseurantakoodin kera. Myönsi vielä tämän kun asiaa kyselin.

Mikähän juttu tuossa oli, että myyjä halusi niin kovasti perua tilauksen? Mistä kautta Alin aspasta saa kiinni oikean ihmisen, se botti on kyllä syvältä...
 
Viimeksi muokattu:
Moro

Missä vaiheessa ebaysta ostettu ja verot maksettu tuote pitää/kannattaa tullata? Tällä hetkellä näyttää postin omassa seurannassa että rekisteröity. Eli lienee Suomessa.

Tullin sivua kävin ihmettelemässä, kyseltiin mm. Saapumispäivää ym. onko väliä mitä tuohonkaa sitte laittaa.
 
Moro

Missä vaiheessa ebaysta ostettu ja verot maksettu tuote pitää/kannattaa tullata? Tällä hetkellä näyttää postin omassa seurannassa että rekisteröity. Eli lienee Suomessa.

Tullin sivua kävin ihmettelemässä, kyseltiin mm. Saapumispäivää ym. onko väliä mitä tuohonkaa sitte laittaa.
Siinä vaiheessa kun Postin seurannassa lukee "Tee tullaus ja maksa Postin käsittelymaksu 20 päivän kuluessa saapumisesta.".

Saapumispäivä täyttyy automaattisesti.

Käsittelymaksusta voi hakea vapautuksen, kun tullauksessa ei tule maksettavaa (eli verot maksettu tilatessa).
 
Tilasin Alista parin euron hintaisen (sis postit) kalastukseen liittyvän tuotteen. Pari päivää ostamisen jälkeen myyjä otti yhteyttä ja pyysi perumaan kaupat vedoten laatuongelmaan. En perunut tilausta, vaan yritin tiedustella myyjältä todellista syytä peruuttamiseen, koska sama tuote oli kuitenkin edelleen myynnissä samalla hinnalla. Myyjä ei ilmseisesti tuosta tykännyt, vaan teki kivan tempun ja merkkasi tilauksen toimitetuksi feikkiseurantakoodin kera. Myönsi vielä tämän kun asiaa kyselin.

Mikähän juttu tuossa oli, että myyjä halusi niin kovasti perua tilauksen? Mistä kautta Alin aspasta saa kiinni oikean ihmisen, se botti on kyllä syvältä...
Avaa dispute , jos tuote on kerta "toimitettu".

Botille kannattaa sanoa "I want to talk with support service" niin se yhdistää ihmiselle.
 
Googlasin robotti-imureita ja bongasin "Banggood" -kiinakaupan. Googlen perusteella tuo on ihan oikea kauppa joten tilasin sieltä kokeeksi imurin: Dreame Bot L10 Pro Robot Vacuum Cleaner Sweeping Mopping 4000Pa LDS Laser Navigation SLAM Algorithm Dry Wet Cleaning 5200mAh Battery Life Wifi APP Control Auto Recharge

Tilaus merkitty lähetetyksi tunti maksun jälkeen, ja tsekeistä pitäisi tulla. Katsotaan millaista vauhtia tulee, mutta vaikutti ihan selkeältä kaupalta ilman ärsyttäviä mainoksia/popuppeja vrt. AliExpress...
 
Onko ollut ongelmia tullauksen kanssa? Mulla ei tullin sivu hyväksy myyjän IOSS numeroa, jos otain väliviivat pois pääsee loppusivulle mutta lähetyksen yhteydessä tökkää että se on virheellinen. Ilmoittaako myyjät tahallaan väärän koska 8e tuotteen kohdalla ajatellaan, ettei asiakas jaksa pyytää refundia kun alv maksettu myyjälle ja sitten uudelleen tulliin?
 
Onko ollut ongelmia tullauksen kanssa? Mulla ei tullin sivu hyväksy myyjän IOSS numeroa, jos otain väliviivat pois pääsee loppusivulle mutta lähetyksen yhteydessä tökkää että se on virheellinen. Ilmoittaako myyjät tahallaan väärän koska 8e tuotteen kohdalla ajatellaan, ettei asiakas jaksa pyytää refundia kun alv maksettu myyjälle ja sitten uudelleen tulliin?
Mikä myyjä kyseessä?
 
Onko ollut ongelmia tullauksen kanssa? Mulla ei tullin sivu hyväksy myyjän IOSS numeroa, jos otain väliviivat pois pääsee loppusivulle mutta lähetyksen yhteydessä tökkää että se on virheellinen. Ilmoittaako myyjät tahallaan väärän koska 8e tuotteen kohdalla ajatellaan, ettei asiakas jaksa pyytää refundia kun alv maksettu myyjälle ja sitten uudelleen tulliin?
IOSS-numerot alkavat kirjaimilla "IM". Jos noin ei ole niin kyseessä on jokin muu numero.
 
Tax Invoice



Download PDF
Invoice Number
IOSS-157604-FI
Date of Invoice
Oct 17, 2021
Date of Supply
Oct 17, 2021
Order Purchase Date
Oct 17, 2021
Order No.
03-07744-75851
Ship From Country
United Kingdom
From: eBay GmbH
Albert-Einstein-Ring 2-6
14532 Kleinmachnow
Germany
Registered Court: District Court Potsdam
Company Reg. Number: HRB 13754 P
Managing Director: Oliver Klinck
VAT ID: DE200081785
 
Hups tuli kahteen kertaan, tuossa siis laskun numero alkoi IOSS niin päättelin, että se kelpaisi
 

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
258 305
Viestejä
4 490 328
Jäsenet
74 193
Uusin jäsen
MetsänSankari

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom