Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Tässä kävi lopulta niin, että laitoin viestiä meinaatko viivytellä tuotteen lähettämistä, kun kyseli toisen kerran lisää rahaa postimaksusta.Ovelia noi Alin myyjät.
Tilasin eilen tuotteen, jossa lupaillaan lähettää tuote Tsekeistä ja laitoin myyjälle viestiä jos voisi postittaa mahdollisimman pian, koska tuotteelle olisi kova tarve.
Tänään aamulla tuli pyyntö lähettää 3,26€ lisää rahaa, koska postituskulut ovat nousseet.
Hauskaksi asiassa tekee sen, että maksamalla lisää, toimitusaika kasvaisi entisestään
Miksi hitossa tuolla on valintana euroopan maita, jos tuotteita ei todellisuudessa sieltä lähetetä ja voisiko näistä myyjistä "vasikoida" Alin ylläpitoon?
Tuohon viestiin vastasin, että lähettäkää tuote normaalisti euroopasta Tsekeistä, kuten olen tilauksessa valinnut.
Saa nähdä alkaako viivyttely, kun en ollut halukas maksamaan extraa postituksesta.
Tästä alla olevasta kuvasta sain sen käsityksen, että tuote on perillä 4-10 päivän kuluessa tilauksesta.
Tässä luvataan postittaa seitsemässä arkipäivässä, mutta toimitukselle on varattu aikaa 25 päivää.
Tilauksen maksamisen jälkeen oli pelkkä tuotteen postitusaika noussut 14:sta päivään
Okay , could you please kindly cancel the order first , then we will refund for you first.
Sorry for the inconvenience, we would like to give you some discount in your next order , is it okay ?
Wish you can understand, thanks!
Kyllä minä olen näissä tapauksissa (sen pari kertaa) disputen tehnyt ja antanut vielä jälkikäteen myyjälle yhden tähden arvostelun (huijaus)perusteluineen. Nythän myyjälle ei koidu tuosta mitään, koska itse peruutit tilauksen ja sama touhu jatkuu seuraavan asiakkaan kohdalla.Tässä kävi lopulta niin, että laitoin viestiä meinaatko viivytellä tuotteen lähettämistä, kun kyseli toisen kerran lisää rahaa postimaksusta.
Vastasin, etten meinaa maksaa lisää, koska olen jo kerran maksanut tilauksen yhteydessä postikulut ja pyysin lähettämään Tsekeistä tuotteen kuten tilauksessa on (laitoin kuvaruutukopion.)
Vielä meinasi, että antaa hyvitystä jos tilaan sieltä uudelleen. Meni kyllä luotto täysin.
Peruutin tilauksen ja ihme kyllä vuorokaudessa myyjä hyväksyi sen. Ilmeisesti säikähti, kun sanoin ottavani pian yhteyttä Alin ylläpitoon.
Millähän nimellä löytäisi tullin tavara selvityksessä tuollaisen softaradion, eli radiovastaanotttimen/radioskannerin?
Kaikkinensa yhdeksän päivää kesti vapautuksessa. Jokohan tuohon vapauttamiseen hiljalleen kehittelisivät jotain automaatiota...Alista tuleva paketti piti tullata ja sen tein. Laitoin vapautuspyynnön postille netin kautta, tähänkin tuli kuittaus, seurannassakin näkyy että lähetys tullattu. Paketti ei ole siltikään liikkunut viikkoon, kerran on tullut merkintä ettei vastaanottajan puhnro ole käytössä. Seuraavaksi yhteys postin aspaan?
Siis tullinimikettä kaipaat? Tuolta ohjeet/haku: Mistä löydän tullinimikkeen? - Tulli
Useinhan nuo on vähän tulkinnanvaraisia, mutta itse laittaisin varmaan 8527 99 00 00, eli:
Noissa on aina kaikenlaisia kummallisia hyvinkin spesifisiä alakategorioita, mutta onneksi on aina rinnalla nuo "Other"-kategoriat/kaatoluokat, jotka pelastavat tilanteen. Kannattaa tietenkin aina varmistaa, että päätyy sellaiseen nimikkeeseen, jonka tulli on 0%. Jos päätyy nimikkeeseen, josta peritään tullia, kannattaa yrittää miettiä sopisiko joku toinen 0%-nimike yhtä hyvin.
- Reception apparatus for radio-broadcasting, whether or not combined, in the same housing, with sound recording or reproducing apparatus or a clock
- Other
- Other
Vapauttelussa kiirettä, mutta tekstiviestien lähettämisessä ei. Kolmas viesti jo sen jälkeen, kun olen vapauttamispyynnön laittanut.Täällä täysin sama tilanne. Viikko sitten tullasin ja lähetin vapautuspyynnön, tänään kyselin mikä kestää vapautuksessa. Kuulemma noiden vapauttelussa nyt kiirettä
Vähän alkaa jo haiskahtamaan kusetukselta tuo Postin tullauksen pyyteleminen moneen kertaan, varmaan siinä toivossa että jotkut erehtyisivät makselemaan noita käsittelymaksuja moneen kertaan. Ja se, että erikseen pitää ilmoitella postille noita vapautuksia on kanssa varsinainen aivopieru, eikö tuotakin muka saisi automaattisesti kulkemaan tietojärjestelmästä toiseen.
Melkoista spämmiä kyllä posti jaksaa laittaa, mutta paketti ei liiku mihinkään. Nollatullaus ja vapautuspyyntö tehty 1.10.Sama täällä:
01.10.2021 12:50
Lähetyksen vastaanottajaa on tavoiteltu uudelleen tekstiviestitse (Viesti: Muistathan viimeistellä tilauksen lähetyksellesi xxx maksamalla Postin käsittelymaksun)
30.09.2021 12:42
Lähetys on tullattu. (Tehty nollatullaus ja vapautuspyyntö käsittelymaksusta samantien)
30.09.2021 12:16
Lähetyksen vastaanottajaa on tavoiteltu tekstiviestitse
NTF Notification Tool
30.09.2021 12:16
Tee tullaus ja maksa Postin käsittelymaksu 20 päivän kuluessa saapumisesta.
Nykysin tuntuu kestävän kauan, muutamat ilmottaneet ettei lähetä ollenkaan kun postimaksut on taivaissa.Perjantaina tein tilauksen alissa, mutta myyjä ei ole vieläkään reagoinut millään tavoin, eikö raha enää kelpaakaan...
Siellähän se alissa lukee että mikä on milläkin käsittely aika.Perjantaina tein tilauksen alissa, mutta myyjä ei ole vieläkään reagoinut millään tavoin, eikö raha enää kelpaakaan...
Siellähän se alissa lukee että mikä on milläkin käsittely aika.
Kiinassa on jonkinlainen kansallinen lomaviikko (Golden week) 1-7.10. Tuo vaikuttaa varmasti toimituksien lähtemiseen tällä hetkellä.
Kiinassa on jonkinlainen kansallinen lomaviikko (Golden week) 1-7.10. Tuo vaikuttaa varmasti toimituksien lähtemiseen tällä hetkellä.
Tää on mennyt ihan vitun pelleilyksi. Sain jutun eskaloitua jolloin myyjälle tarjottiin viisi päivää tarjota jotain ratkaisua. Tarjosi taas samaa turhaa palautuslappua, nillitin aspaan mutta eskalointia jatkettiin vielä viisi päivää. Viisi päivää meni eikä mitään tapahtunut, jostain syystä aspa halusi jatkaa edelleen viisi päivää. Kolme päivää meni ja myyjä kyseli Paypal tilin perään että maksaa palautuksen. Annoin infot niin nyt ei ole kahteen päivään kuulunut mitään, mutta eskalointi päättyi ja palautuskeissi on taas voimassa vaikka mulla ei ole vieläkään mitään metodia palauttaa näitä. Vaikuttaa siltä että myyjä vaan lupailee tehdä jotain viivyttääkseen prosessia ja se kelpaa eBaylle.Nyt tuli mielenkiintoinen, ostin eBaysta kuulokkeet joita myytiin Open boxina. Saapuivat Amazonin kuoressa niin dropshippauksesta lienee kyse. Selkeästi käytetyt ja osia puuttui ja kun palautus kun menee myyjän piikkiin niin ruljanssi tulille. Pari päivää myöhemmin tulee viesti että myyjä on lähettänyt palautuslapun tulostettavaksi niin sehän on Amazonin palautuslipare mikä vaatii postituksen hankkimisen erikseen. Tässä vaiheessa palautusprosessia kun myyjä on ns. toimittanut postituslapun niin ei pystykään enää eskaloimaan eBaylle ja myyjä ei luonnollisesti vastaa kun yritän ruinata maksettua lähetystä.
Hieno systeemi, pitänee jotain kautta saada tuonne eBayn asiakaspalveluun yhteys.
Mul ei on ainakaan ainuttakaan eBay tilausta tullu suoraan läpi, vaan on ite täytyny tullailla ebayn ioss:n kanssa. Alista tainnu yhtä lukuunottamatta kaikki tulla suoraan kotii.Oon seurannu tätä ketjua aktiivisesti, mutta unohtanut jo että tuleeko Ebay:ssä kans se IOSS automaattisesti mukaan jokaiseen kiinaostokseen kuten alissa? Vai näkeekö sen jostain ennen ostoa, että onko IOSS-kuviot kunnossa?
Facebookissa tavoittaa muistaakseni 8-16 välisenä aikana, paljon muita ilmaisia tapoja ei taida olla. Tosin itselleni on MH:n seurannan perusteella tekstarikin lähtenyt vasta monta tuntia automaattiin toimituksen jälkeen.Alin tilaus näytti mennenkin paikallisen matkahuollon automaattiin. Tuostahan pitäisi tulla kai meili & tekstari, eipä ole kuulunut.
Tavoittaako matkahuollon aspaa muutoin kuin soittamalla liki 2 euroa minuutilta maksavaan linjaan
Alin tilaus näytti mennenkin paikallisen matkahuollon automaattiin. Tuostahan pitäisi tulla kai meili & tekstari, eipä ole kuulunut.
Tavoittaako matkahuollon aspaa muutoin kuin soittamalla liki 2 euroa minuutilta maksavaan linjaan
Usein täällä mainitaan muutama näppärä sivusto, jotka monesti tuntuu löytävän paljon enemmän tietoa kuin nuo myyntisivujen omat seurannat (esimerkiksi koodi saattanut muuttua matkalla), kannattaa kokeilla koodia, ei niihinkään tietenkään voi sokeasti luottaa...Itsellä on yksi eBay lähetys kiinasta missälie. Seurannan mukaan laitettu tulemaan 15.9 ja 22.9 loppuu seuranta kohtaan "Handed over to airlines" eBayn seuranta sanoo viimeiseksi estimated delivery päiväksi 25.11, joten kai se pitää tuonne asti odottaa tapahtuuko mitään ennenkuin avaa asiasta disputen.
Usein täällä mainitaan muutama näppärä sivusto, jotka monesti tuntuu löytävän paljon enemmän tietoa kuin nuo myyntisivujen omat seurannat (esimerkiksi koodi saattanut muuttua matkalla), kannattaa kokeilla koodia, ei niihinkään tietenkään voi sokeasti luottaa...
AliExpress, eBay yms. tilaaminen ja kokemuksia
Eikös se Klarnalla ole 30pv kulutonta maksuaikaa? sen jälkeen voi viivytellä maksamalla siitä erikseen. Jaa no jos suomesta tilaa niin 14pv mutta jos alista niin on pidempi. Justiinsa tarkistin niin muutama päivä vaille pari kuukautta tilauspäivästä. Varmaan sen takia että ehtii tavarat tulla...bbs.io-tech.fi
Paketti lähti myyjältä on nyt tuolla Shenzenin varastolla?? Onko tuo joku välivarasto vai miksi se tuonne nyt meni, ei ole liikkunut päiviin?
Tässähän lopulta ei käynyt kovin hyvin. Matkahuolto ei voi muuttaa paketin tietoja, heidän mukaansa lähettäjä voi. Lähettäjät levittelevät käsiään. Kohta tilaukset lähtevät jo takaisin päin, nämä taisi mennä oppirahoina tällä kertaa.Alin tilaus näytti mennenkin paikallisen matkahuollon automaattiin. Tuostahan pitäisi tulla kai meili & tekstari, eipä ole kuulunut.
Tavoittaako matkahuollon aspaa muutoin kuin soittamalla liki 2 euroa minuutilta maksavaan linjaan
Tullaa vaan suoraan Tullin sivujen kautta, Posti tyrkyttää omaa tullauspalveluaan jota ei ole pakko käyttää.Mites tuo tullaushomma pitää nyt oikein nykyään suorittaa? Edellisestä tullauksesta aikaa jo vuosia.
Siis ostettu Ebaysta ja maksettu ne verot sinne.
Alkuviikosta tuli Postilta viestiä:
"Moi! Sinulle on saapumassa tullattava lähetys 1234567 EU:n ulkopuolelta. Kirjaudu Omapostiin aloittaakseni tullauksesi. Palvelu on maksullinen"
Nyt katsoin trackingistä että saapunut Suomeen. Tullataanko tuo nyt ihan normaalisti Tullin sivuilla? Aikaisemmin mitä olen tullannut, niin tuli vaan Tullilta sähköpostia tullauksesta ja sitten kun sen hoiti niin paketti ilmestyi kotia.
Mulla on AliExpressissä tiedot oikein ja maanantaina viimeksi tuli pakettiautomaattiin paketti jolle näkyy PIN seurannassa ja siitä tuli maili ja sms. Eli oisko lähettäjä tai välikäsi (omniva) kirjannut tiedot väärin.
Itselläni on Alissa numero muotoa +358 40 xxx xxxx ja hyvin tulee SMS:t paketeista. Tosin, numero näkyy jossain päin AliExpressin sivuja jotenkin ihan hullusti, olikohan maatunnus kahteen kertaan tai maatunnus itse numeron jälkeen tms. Kun se toimii niin en ole uskaltanut koskea ettei hajoa.Selvisi tämä, eli AliExpressissä puhelinnumeroni oli kansainvälistä muotoa +358 50xxxxxxx eikä +358 050xxxxxxx
Eli tuo ensimmäinen nolla puuttui eikä sms tullut sen takia. Sain Matkahuollon facebookin kautta tuon korjattua.
Korjasin myös aliexpressiin omiin tietoihin, toivottavasti jatkossa toimii.
Aiemmin olin tuota korjannut, kun numero oli siellä jotenkin härösti +358 +358xxxxxxxxx, eli maatunnus kahteen kertaan, mutta silloin viestit tuli kyllä läpi.
Veljellä ollut paketti Suomessa lentokentällä jumissa joulukuun alusta lähtien. Uskaltaako tuota enää odottaa?
Siinä vaiheessa kun Postin seurannassa lukee "Tee tullaus ja maksa Postin käsittelymaksu 20 päivän kuluessa saapumisesta.".Moro
Missä vaiheessa ebaysta ostettu ja verot maksettu tuote pitää/kannattaa tullata? Tällä hetkellä näyttää postin omassa seurannassa että rekisteröity. Eli lienee Suomessa.
Tullin sivua kävin ihmettelemässä, kyseltiin mm. Saapumispäivää ym. onko väliä mitä tuohonkaa sitte laittaa.
Avaa dispute , jos tuote on kerta "toimitettu".Tilasin Alista parin euron hintaisen (sis postit) kalastukseen liittyvän tuotteen. Pari päivää ostamisen jälkeen myyjä otti yhteyttä ja pyysi perumaan kaupat vedoten laatuongelmaan. En perunut tilausta, vaan yritin tiedustella myyjältä todellista syytä peruuttamiseen, koska sama tuote oli kuitenkin edelleen myynnissä samalla hinnalla. Myyjä ei ilmseisesti tuosta tykännyt, vaan teki kivan tempun ja merkkasi tilauksen toimitetuksi feikkiseurantakoodin kera. Myönsi vielä tämän kun asiaa kyselin.
Mikähän juttu tuossa oli, että myyjä halusi niin kovasti perua tilauksen? Mistä kautta Alin aspasta saa kiinni oikean ihmisen, se botti on kyllä syvältä...
Mikä myyjä kyseessä?Onko ollut ongelmia tullauksen kanssa? Mulla ei tullin sivu hyväksy myyjän IOSS numeroa, jos otain väliviivat pois pääsee loppusivulle mutta lähetyksen yhteydessä tökkää että se on virheellinen. Ilmoittaako myyjät tahallaan väärän koska 8e tuotteen kohdalla ajatellaan, ettei asiakas jaksa pyytää refundia kun alv maksettu myyjälle ja sitten uudelleen tulliin?
IOSS-numerot alkavat kirjaimilla "IM". Jos noin ei ole niin kyseessä on jokin muu numero.Onko ollut ongelmia tullauksen kanssa? Mulla ei tullin sivu hyväksy myyjän IOSS numeroa, jos otain väliviivat pois pääsee loppusivulle mutta lähetyksen yhteydessä tökkää että se on virheellinen. Ilmoittaako myyjät tahallaan väärän koska 8e tuotteen kohdalla ajatellaan, ettei asiakas jaksa pyytää refundia kun alv maksettu myyjälle ja sitten uudelleen tulliin?
Invoice Number IOSS-157604-FI Date of Invoice Oct 17, 2021 Date of Supply Oct 17, 2021 Order Purchase Date Oct 17, 2021 Order No. 03-07744-75851 Ship From Country United Kingdom | From: eBay GmbH Albert-Einstein-Ring 2-6 14532 Kleinmachnow Germany Registered Court: District Court Potsdam Company Reg. Number: HRB 13754 P Managing Director: Oliver Klinck VAT ID: DE200081785 |