AliExpress, eBay yms. tilaaminen ja kokemuksia

Mistä tuo päätelmä, että Ali käyttäisi ainoastaan tuota Postin palvelua? Itsellä on joulukuussa pari tullut tuolla SP-alkuisella seurantanumerolla ja nyt tammikuussa tilatut kaikki RUxxxNL-koodilla. Kaikissa näkyy Alissa shipping methodina AliExpress Standard Shipping. Eiköhän heillä ole soppareita usean eri kuljetusfirman kanssa ja lähetellään sillä millä kulloinkin halvin jne.
Onko käyny mielessä että sinua on huijattu :)?
 
Mistä tuo päätelmä, että Ali käyttäisi ainoastaan tuota Postin palvelua? Itsellä on joulukuussa pari tullut tuolla SP-alkuisella seurantanumerolla ja nyt tammikuussa tilatut kaikki RUxxxNL-koodilla. Kaikissa näkyy Alissa shipping methodina AliExpress Standard Shipping. Eiköhän heillä ole soppareita usean eri kuljetusfirman kanssa ja lähetellään sillä millä kulloinkin halvin jne.

Ihan nopeasti nuo postNL:n kirjeetkin pamahtaa Eurooppaan mutta kestää siitä about viikko + että on Suomessa. Plussaa siitä, että seurantakoodi toimi Postilla lähes heti lähettämisen jälkeen. Plussaa Postin kirjeisiin verrattuna se, että ei tule sähköistä saapumisilmoitusta joten noita säilytetään Postissa 14 vuorokautta niin voi hieman odotella että useampi saapuu eikä tarvi kokoajan rampata Postissa.

Esim: RUxxNL seurantakoodi 17track-seurannassa ja alempana sama lähetys postNL-seurannassa:
Ainakin oma kokemus vaikuttaa että akulliset laitteet ja muut "vaaralliset lähetykset" tulevat tuon PostNLn kautta.
 
harvinaisen nopeesti tuli aliexpress standard shipping SP alkunen paketti tällä kertaa

  • 2021-02-03 13:35
    Delivered
    Delivery successful

  • 2021-02-03 12:59
    Delivering
    Shipment at local distribution center

  • 2021-02-01 10:13
    Accepted by Last Mile Carrier

  • 2021-01-31 14:20
    Arrived at destination country

  • 2021-01-31 09:00
    Departed country of origin

  • 2021-01-31 08:59
    Departed country of origin

  • 2021-01-28 18:05
    Shipment accepted by airline

  • 2021-01-28 04:54
    Shipment left country of origin warehouse

  • 2021-01-27 22:49
    Shipment at country of origin warehouse

  • 2021-01-27 22:19
    Shipment dispatched

  • 2021-01-27 17:21
    [China]Shipment ready for dispatch
 
Ebay:tä tullut käyteltyä. Kiinasta tulevat. Tosin nyt näyttää pakettien kuljettaminen kestävän. Marraskuussa tilatut tuotteet eivät ole vielä saapuneet. Lähetystunnukset ovat myös kadonneet Ebay:n sivuilta. Alapuolella olevassa sentään vielä tunnus. Nähtävästi heittää pidemmän lenkin ? Joulukuussa tilattu tuo kyseinen lähetys. Ehkä kesään mennessä ? Asiasta kolmanteen. Kellään kokemuksia ulkomailta P.O.Box:n vuokraamisesta ? Tarviiko tuohon jonkun assistentin hoitamaan asioita ?


iotech.png

iotech2.png
 
Viimeksi muokattu:
Kiinapaketti palautui lähettäjälle kentältä "security return" merkinnällä. Paketissa oli pari hiomakiveä veitsen teroitukseen, näyttivätkö läpivalaisussa liikaa räjähteiltä?
Laitoin lähettäjälle viestiä että laittaa uuden seurantakoodin nopsaan tai dispute...

2021-01-26 18:10
Taiyuan City, return to the proper cast

2021-01-26 17:51
Taiyuan City, "Taiyuan City Delivery Division on behalf of the receiving money to collect the investment department" arrangements for delivery, delivery: Sun Hudong, tel: 15735067918, the department tel: 13835157651

2021-01-26 17:38
Taiyuan City, arrived in Taiyuan City Delivery Division on behalf of the receipt of money to collect the investment department

2021-01-25 08:15
Taiyuan City, leave the "Shanxi Delivery Taiyuan Post District Central Bureau Mail Processing Center", the next stop "Taiyuan City Delivery Division on behalf of the receipt of money to the Investment Department"

2021-01-24 21:08
Taiyuan City, import customs release

2021-01-24 10:59
Taiyuan City, sent to the import customs

2021-01-24 06:18
Taiyuan City, arrived at the "Shanxi Delivery Taiyuan Air Mail Exchange Station"

2021-01-23 18:28
Beijing, leave the Beijing Terminal, the next stop "Shanxi Delivery Taiyuan Air Mail Exchange Station" (transit)

2021-01-22 15:25
Beijing, Beijing International Tianyu Processing Center return, Note: Security return


2021-01-18 19:32
Beijing, Beijing International Mail Exchange Station returned
 
Kiinapaketti palautui lähettäjälle kentältä "security return" merkinnällä. Paketissa oli pari hiomakiveä veitsen teroitukseen, näyttivätkö läpivalaisussa liikaa räjähteiltä?
Laitoin lähettäjälle viestiä että laittaa uuden seurantakoodin nopsaan tai dispute...

Niin meinaat että kirjepommit palautetaan havaittaessa lähettäjälle?
Veikkaan että lähetyksen sisällöksi on merkattu knife jotain ja se on palautettu siitä syystä.
 
Alista tilattu paketti lähti 28.1 Kiinasta. 7.2 lukee omapostissa että olisi Hki vantaa ulkomaanterminaalissa.
 
Ollu nyt monta pakettia matkalla yli 2kk ja nyt tuli tuo sähköposti että 15 päivää aikaa vielä tehdä reklamaatio. Vähä hirvittää enää tehdä lisää kun 2kpl jo laittanut, alkavat vielä epäileen väärinkäytöstä. Ehkä ne voi vielä sieltä tulla, eikö siellä oo hirvee ruuhka laivaliikenteessä tällä hetkel.
 
Alin paketeista; 28.1 lähtenyt tuli tänään luukusta, ei osunut edes tulliin. 03.02 lähtenyt nyt postissa. Samaan aikaa tilatut.

Yksi vielä huitelee jossain...
 
Tuntuu seurannan mukaan Suomen pääty olevan se hitain lenkki. Oma paketti saapunut seurannan mukaan 30.1 Suomeen, mutta ei ole sen jälkeen kuulunut.
 
Ollu nyt monta pakettia matkalla yli 2kk ja nyt tuli tuo sähköposti että 15 päivää aikaa vielä tehdä reklamaatio. Vähä hirvittää enää tehdä lisää kun 2kpl jo laittanut, alkavat vielä epäileen väärinkäytöstä. Ehkä ne voi vielä sieltä tulla, eikö siellä oo hirvee ruuhka laivaliikenteessä tällä hetkel.
Täälläkin näyttää olevan parin kuukauden Cainiao/Yanwen paketit kadoksissa.
 
Onko tää nyt oma kämmi vai meneekö muillakin: Toimitukset venyneet ae:stä.
Lokakuussa tilatut tuotteet matkalla, silti niissä vielä aikaa eli et voi tehdä disputea.
Samalla kun aika loppuu, kuittaantuu tuote myös vastaanotetuksi.
En ole omasta mielestä kuitannut että olisi saapunut.
Eli en voi ajankaan loputtua tehdä disputea.

Muilla käynyt samoin vai olenko itse jotenkin epähuomiossa kuitannut saapuneeksi?
 
Onko tää nyt oma kämmi vai meneekö muillakin: Toimitukset venyneet ae:stä.
Lokakuussa tilatut tuotteet matkalla, silti niissä vielä aikaa eli et voi tehdä disputea.
Samalla kun aika loppuu, kuittaantuu tuote myös vastaanotetuksi.
En ole omasta mielestä kuitannut että olisi saapunut.
Eli en voi ajankaan loputtua tehdä disputea.

Muilla käynyt samoin vai olenko itse jotenkin epähuomiossa kuitannut saapuneeksi?
Kyllä voi ajan loputtua tehdä disputen. Ajan loputtua se kuittaantuu aina itsestään, mutta ei mikään sitä disputen tekemistä estä.
 
Kyllä voi ajan loputtua tehdä disputen. Ajan loputtua se kuittaantuu aina itsestään, mutta ei mikään sitä disputen tekemistä estä.
No disputen joo,mutta syy refundiin olisi että tuote ei ole saapunut, niin järjestelmä herjaa että olen kuitannut tuotteen saaduksi.
Vähän lähtee "pohja" disputelta...

Edit: Kun eikö ajan loppumisen jälkeen pitäisi olla 15 vrk kuitata tuote saapuneeksi? Tjsp
 
No disputen joo,mutta syy refundiin olisi että tuote ei ole saapunut, niin järjestelmä herjaa että olen kuitannut tuotteen saaduksi.
Vähän lähtee "pohja" disputelta...

Edit: Kun eikö ajan loppumisen jälkeen pitäisi olla 15 vrk kuitata tuote saapuneeksi? Tjsp
Pari päivää sitten juuri viimeksi tein tuotteesta mistä aika meni umpeen ettei se ole saapunut eikä ollut mitään ongelmaa sen suhteen. Kuittauksen jälkeen on 15 päivää aikaa tehdä dispute niin tuolla lukee.
 
Kuinkas monta disputea Aliexpressissä voi (ja uskaltaa) tehä peräjälkeen ennenkuin saa bannit?
Itellä pitäs nyt kahesta tilauksesta vielä laittaa valitus menemään (tuote ei saapunut ajallaan) ja kolmas on vielä Alin käsiteltävänä (myyjä möi paskaa).
Uskaltaako tuolla nyt enää disputea tehä noista kahesta tilauksesta (jotka eivät saapuneet), ettei vaan saa banneja.
 
Kuinkas monta disputea Aliexpressissä voi (ja uskaltaa) tehä peräjälkeen ennenkuin saa bannit?
Itellä pitäs nyt kahesta tilauksesta vielä laittaa valitus menemään (tuote ei saapunut ajallaan) ja kolmas on vielä Alin käsiteltävänä (myyjä möi paskaa).
Uskaltaako tuolla nyt enää disputea tehä noista kahesta tilauksesta (jotka eivät saapuneet), ettei vaan saa banneja.

Riippuu varmaan paljonko tilauksia on tehtynä. Itse olen todella monta disputea tehnyt, kun on myyty paskaa. Tämä pitää toki pystyä osoittamaan kuvalla/videolla. Jos paketeilla on seurantakoodit, niin en näe ongelmaa tehdä disputea. Itsekin on tullut niistä tehtyä mitä ei ole saapuneet ajallaan.
 
Aloittelijan kysymys: pitäisi tilata kiinasta SER-jätettä. Paljonko pitää lisätä veroja ja tulleja hintaan, että osaan arvioida loppulaskua. Kyse $150 hintaisesta tuotteesta. Ja arvioidaan vaikka $20 toimituskulut (DHL/UPS) päälle. Eli 24% tulee alvia. Mitä muuta? Tuleeko täällä joku tullauspalvelumaksu lisäksi? Entä tulli?

Myös linkki johonkin FAQ:uun passaa.
 
Aloittelijan kysymys: pitäisi tilata kiinasta SER-jätettä. Paljonko pitää lisätä veroja ja tulleja hintaan, että osaan arvioida loppulaskua. Kyse $150 hintaisesta tuotteesta. Ja arvioidaan vaikka $20 toimituskulut (DHL/UPS) päälle. Eli 24% tulee alvia. Mitä muuta? Tuleeko täällä joku tullauspalvelumaksu lisäksi? Entä tulli?

Myös linkki johonkin FAQ:uun passaa.
Tuolla Tullin laskurilla voi tsekata, mitä maksuja tulee lisää, riippuen tavarasta ja mistä tilaa.
 
Mites se tullaus? Paljonko se maksaa lisää DHL:n/UPS:n kohdalla?
Eikös sen nykyään voi joko itsetullata netin kautta tai sitten antaa kuljetusyhtiön hoitaa asian (maksu hinnaston mukaan). Mutta tästä ei minulla ole kokemusta lähivuosina, joten en tarkemmin osaa sanoa, eiköhän joku muu osaa vinkata tarkemmin Ainakin tuo tullilaskuri neuvoo pääpiirteittäin, kuinka tullaus hoidetaan riippuen kuljetus tavasta.

Voit tullata itse netissä tai ostaa tullauksen palveluna Postilta tai kuljetusyritykseltä. Saat Postilta tai kuljetusyritykseltä ohjeet tullauksen ostamiseen usein jo saapumisilmoituksessa.

Eiköhän hinnastot löydy sitten kuljetusfirman sivustolta tarkemmin, jos haluaa sitä kautta hoitaa, mutta varmasti tulee halvemmaksi itsetullaus.
 
Eipä meinaa toimia Aliexpress tilaukset. Jotkut tilaukset kyllä tulee ihan ok , mutta varsinkin jotkut parin euron tilaukset voi unohtaa. Ennen kyllä china post small paketilla noikin tuli ihan hyvin, yleensä kuukaudessa, eipä tule enää.Ne mitkä sattuu tulemaan, toimituksessa menee 2-3 kk. Mutulla vaikuttaa, että jotkut tulee kyllä Suomeen mutta Posti ei toimita/hukkaa? Onko muilla vastaavan tuntuisia kokemuksia?
Mulla on syksyn jälkeen myös ollut todella nihkeetä Aliexpress-pakettien kanssa. Nyt on vajaa 10 pakettia "Arrive at destination country" -tilassa, vanhin saapunut Suomeen lokakuussa. Tässä välissä on tainnut 1-2 tulla perille. Kaikki on tilattu halvimmalla postituksella. Useimmissa seurantakoodi LPxxxxx, 1kpl UBxxxxSG, 1kpl SYxxxx.

Onneksi kaikista "vanhentuneista" on saanut disputen kautta refundin.

Eli ilmeisesti Tullipostissa kipataan kiinansälästä 90% roskiin tms :D
 
Nyt tarvittas karpoa tai jotain muuta whistlebloweria suomen postiin! "Mihin katosi kiinalähetykset :D"
 
Mulla on syksyn jälkeen myös ollut todella nihkeetä Aliexpress-pakettien kanssa. Nyt on vajaa 10 pakettia "Arrive at destination country" -tilassa, vanhin saapunut Suomeen lokakuussa. Tässä välissä on tainnut 1-2 tulla perille. Kaikki on tilattu halvimmalla postituksella. Useimmissa seurantakoodi LPxxxxx, 1kpl UBxxxxSG, 1kpl SYxxxx.

Onneksi kaikista "vanhentuneista" on saanut disputen kautta refundin.

Eli ilmeisesti Tullipostissa kipataan kiinansälästä 90% roskiin tms :D
Todellisuudessa nuo ei varmasti ole edes Suomessa. Noiden mainittujen seuranta, kun ei ole luotettava vaan lähetys voi olla jossain välipisteessä minkä seuranta väittää suomeksi vaikkei sitä ole. Ainoastaan oikeat kirjatut lähetykset ovat seurannan kannalta tarkkoja.
 
  • Tykkää
Reactions: Err
Mulla on syksyn jälkeen myös ollut todella nihkeetä Aliexpress-pakettien kanssa. Nyt on vajaa 10 pakettia "Arrive at destination country" -tilassa, vanhin saapunut Suomeen lokakuussa. Tässä välissä on tainnut 1-2 tulla perille. Kaikki on tilattu halvimmalla postituksella. Useimmissa seurantakoodi LPxxxxx, 1kpl UBxxxxSG, 1kpl SYxxxx.
Nuo UBxxxxSG-lähetykset ovat yleensä luokattoman hitaita, mutta aina ovat löytäneet perille. LPxxxxx-lähetyksien osalta aukaisin jo vuoden ensimmäisen disputen, jo toista kertaa loppuvuoden Cainiao/Yanwen-paketit näyttävän katoavan.
Halpojen lähetyksien osalta "SF Economic Air Mail" vaikuttaisi olevan luotettavin toimitustapa, tosin mikään ei takaa että myyjät oikeasti lähettäisi sillä.
 
Mulla yksi lähetys oli päättymättömässä luupissa Pekingin sisällä melkein kolme kuukautta, tilasin sen marraskuun 20. päivä ja sen jälkeen se vaan pääasiassa pyöri paikasta toiseen Pekingissä...

Nyt kuitenkin vaikuttaisi siltä, että se on kuin onkin löytänyt tiensä lentokoneeseen. Sain tuosta lähetyksestä jo hyvitykset, ja jos se mulle joskus kuitenkin vielä tulee, niin todennäköisesti saattaa olla aika huonossa kunnossa tuon rallin jälkeen... Ja näillä näkymin menee varmaan reippaasti maaliskuun puolelle sittenkin.

Yleisesti ottaen tilaukset on tulleet aika hitaasti ja epäluotettavasti, mutta tämä alkoi jo ennen koronaa mielestäni... Nyt korona on sitten vaan pahentanut asioita.

Pääasiassa kuitenkin tilaukset on tulleet kyllä perille, ennen pitkää.
 
Nuo UBxxxxSG-lähetykset ovat yleensä luokattoman hitaita, mutta aina ovat löytäneet perille. LPxxxxx-lähetyksien osalta aukaisin jo vuoden ensimmäisen disputen, jo toista kertaa loppuvuoden Cainiao/Yanwen-paketit näyttävän katoavan.
Halpojen lähetyksien osalta "SF Economic Air Mail" vaikuttaisi olevan luotettavin toimitustapa, tosin mikään ei takaa että myyjät oikeasti lähettäisi sillä.
Joo, täytyy jatkossa koittaa muita postittajia. Nyt on mennyt vähän maku koko Aexpressiin, kun tässä 2kk aikana joku 5 dispute+refundia tehnyt. Luulis kyllä että myyjiäkin alkaa vituttamaan, kun menettää rahat refundeihin epäluotettavien postittajien takia.
 
Juu, nuo kaikista halvimmat toimitustavat tuntuu kestävän kuukausikaupalla, emäntäkin tilasi jo joskus lokakuun alkupuolella jotain ja just jokunen päivä sitten tuli perille. Itselläkin yksi joulukuun alussa tilattu on jossain matkalla, joulukuun puolivälistä asti on näyttänyt kyllä "Arrived at destination country".

Just tässä mietin yhtä elektroniikkasälätilausta, suomessa maksaa noin 15e/kpl ja postikulut 9e tai paikanpäältä hakemalla, kiinasta alle 1e/kpl ja postikulut pari euroa. Toisaalta en haluaisi kuukausikaupalla odotella mutta toisaalta en haluaisi maksaa moninkertaista hintaa samasta tuotteesta. Samoja tuotteita tietty saisi Aliexpressin euroopan paikoistakin mutta postikulut pomppaavat johonkin 15e luokkaan. No, pitää vielä miettiä...
 
Tiedä häntä mikä BREXISSÄ mättää, mutta muutkin tavarat eri liikkeistä seisovat brittien puolella. Eivät ole lähteneet maassa. Tekevät vissiin kuningaskunta tyyliin uutta cartelli soppaa rajoille, että missä mennään. Kyse siis yksittäisistä kaupoista internetin / puhelimen kautta tilatut tavarat.
 
Tiedä häntä mikä BREXISSÄ mättää, mutta muutkin tavarat eri liikkeistä seisovat brittien puolella. Eivät ole lähteneet maassa. Tekevät vissiin kuningaskunta tyyliin uutta cartelli soppaa rajoille, että missä mennään. Kyse siis yksittäisistä kaupoista internetin / puhelimen kautta tilatut tavarat.
Riippuu mitä tilaat, mutta tällä hetkellä iso osa logistiikkatoimittajista ei kuljeta tiettyjä tuotteita rajan yli tahi ei ollenkaan kuljeta tavaraa. Taisi olla juurikin Schenker joka sanoi että tammikuussa 10% lähetyksistä oli papereilla joilla pääsi rajalla eteenpäin, 90% paketeista jäi rajalle koska lähettäjä ei ollut osannut hoitaa paperitöitä oikein. Heillä ei ole edellytyksiä kuljettaa jos lähettäjät eivät osaa täyttää tarvittavia kuponkeja.

DPD; will not carry goods that require checks at the Border, including food items and goods of plant and/or animal origin

DHL; temporarily suspend all B2C shipments requiring sanitary and phytosanitary control formalities. Shipments affected include animals and products of animal origin, plants and plant-based products and items that can be absorbed, like cosmetics and perfumes.

Due to Brexit related issues, DB SCHENKER is temporarily not bookable for shipments from and to the UK
 
Riippuu mitä tilaat, mutta tällä hetkellä iso osa logistiikkatoimittajista ei kuljeta tiettyjä tuotteita rajan yli tahi ei ollenkaan kuljeta tavaraa. Taisi olla juurikin Schenker joka sanoi että tammikuussa 10% lähetyksistä oli papereilla joilla pääsi rajalla eteenpäin, 90% paketeista jäi rajalle koska lähettäjä ei ollut osannut hoitaa paperitöitä oikein. Heillä ei ole edellytyksiä kuljettaa jos lähettäjät eivät osaa täyttää tarvittavia kuponkeja.

DPD; will not carry goods that require checks at the Border, including food items and goods of plant and/or animal origin

DHL; temporarily suspend all B2C shipments requiring sanitary and phytosanitary control formalities. Shipments affected include animals and products of animal origin, plants and plant-based products and items that can be absorbed, like cosmetics and perfumes.

Due to Brexit related issues, DB SCHENKER is temporarily not bookable for shipments from and to the UK

Tekevät uuden sen. Kiitos tästä.
 
Kuinkas pitkään noissa Aliexpress -tilauksissa nykyään menee? Tilasin kännykkätelineen autoon 43 pvää sitten eikä ole näkynyt. Historia näyttää, että 9.1.2021 olisi poistunut Kiinan maasta. Ilmeisesti maltti on valttia näiden kanssa?
2021.01.09 03:53 (GMT-7): Departed country of origin
2021.01.05 14:16 (GMT-7): Shipment left country of origin warehouse
2021.01.05 14:11 (GMT-7): Shipment at country of origin warehouse
2021.01.05 14:11 (GMT-7): Shipment dispatched
 
Kuinkas pitkään noissa Aliexpress -tilauksissa nykyään menee? Tilasin kännykkätelineen autoon 43 pvää sitten eikä ole näkynyt. Historia näyttää, että 9.1.2021 olisi poistunut Kiinan maasta. Ilmeisesti maltti on valttia näiden kanssa?
2021.01.09 03:53 (GMT-7): Departed country of origin
2021.01.05 14:16 (GMT-7): Shipment left country of origin warehouse
2021.01.05 14:11 (GMT-7): Shipment at country of origin warehouse
2021.01.05 14:11 (GMT-7): Shipment dispatched
No eihän tuota tarvii ku lukea aikaisempia viestejä, niin aika selvän kuvan saa, että saattaa mennä kuukausia, tuurilla viikkoja, riippuen myöskin postitus tavasta. Tähän ei ole mitään selkeätä vastausta ikävä kyllä...
 
Tuo tilatun tavaran toimitus riippuu mitä postipalvelua käyttää. Jos Cainion niin hukkaa tavaraa tai noin yli 3kk toimitus. Sitten parhaiten on toiminut Aliexpress oma 15 - 30pv toimitus. Tämä on vaan meikäläisen tutkimustulos. Niin Cainion on jo hukannut 6 pakettia matkalla ja kaikista on tehty dispute. Myös rahat on takas saanut.
 
Kuinkas pitkään noissa Aliexpress -tilauksissa nykyään menee? Tilasin kännykkätelineen autoon 43 pvää sitten eikä ole näkynyt. Historia näyttää, että 9.1.2021 olisi poistunut Kiinan maasta. Ilmeisesti maltti on valttia näiden kanssa?
2021.01.09 03:53 (GMT-7): Departed country of origin
2021.01.05 14:16 (GMT-7): Shipment left country of origin warehouse
2021.01.05 14:11 (GMT-7): Shipment at country of origin warehouse
2021.01.05 14:11 (GMT-7): Shipment dispatched

Joo, kuten tuossa jo edellä sanottu, melko arpapeliä tuntuu olevan. Itse tilasin 2.12.2020 neljä kpl kännykänkuoria. Yksi tuli ennen joulua, yksi joulun ja uv:n välissä, yksi viime viikolla ja yksi on edelleen jossain. Ja just nyt kiinalaisten uusivuosi ilmeisesti sotkee loputkin lähetykset vähäksi aikaa.
 
Joo, kuten tuossa jo edellä sanottu, melko arpapeliä tuntuu olevan. Itse tilasin 2.12.2020 neljä kpl kännykänkuoria. Yksi tuli ennen joulua, yksi joulun ja uv:n välissä, yksi viime viikolla ja yksi on edelleen jossain. Ja just nyt kiinalaisten uusivuosi ilmeisesti sotkee loputkin lähetykset vähäksi aikaa.

Tosiaan kannattaa varautua 3 kuukauden kuljetukseen. Ei mitään hajua miten logistiikka tuolla toimii mutta oletuksena, että tuote myydään " ei ole " ( valmistetaan ) tai odotetaan että " tilauksia " on tarpeeksi jolloin lähetykset lähetetään yhdellä kertaa. Jälkimmäinen vaihtoehto pätee myös tuohon " ei ole ". Eli siis odotellaan että tilauksia tulee jopa tarpeeksi jolloin vasta valmistetaan. Soittamalla voisi saada nopeammin . . .:smoke:

Lisätään tähän vielä : Valitettavasti näin on valmistuksen kannalta hieman kiemuraista, että eivät välttämättä jaksa valmistaa tuotetta vaikka tilauksia olisi. Siirtävät hieman syrjemmälle :lol:
 
Viimeksi muokattu:
onneksi itselläni ei ollut kyse kuin kännykkätelineestä autoon. Eli ärsyttää, mutta vakavuus on luokkaa ensimmäisen maailman ongelma :) jatkossa ehkä maksan muutaman euron enemmän ja tilaan jostain muualta, josta saa alle kahdessa viikossa..
 
Kummallisesti pari päivää disputen aukasusta alkoi Aliexpressin paketti liikkumaan. :smoke:
Myyjä ei lue lähetettyjä viestejä eikä ole vielä disputeenkaan reagoinut mitenkään.
 
Siis mikäänkö Aliexpressin seurannoista ei pidä paikkaansa?
Nuokaan että paketti olisi Suomessa tai "viimeisen mailin kuljettajalla"?

2021.02.15 11:08 (GMT-7): Accepted by Last Mile Carrier
2021.02.10 16:33 (GMT-7): Arrived at destination country
2021.02.08 22:00 (GMT-7): Departed country of origin
2021.02.06 18:58 (GMT-7): Shipment accepted by airline
2021.02.04 10:34 (GMT-7): Shipment left country of origin warehouse
2021.02.02 19:02 (GMT-7): Shipment at country of origin warehouse
2021.02.02 18:32 (GMT-7): Shipment dispatched
 
Oma 5.1. aliexpressistä tilattu lähetys lähti kiinasta 3.2. ja 5.2. saapui jonnekin jonne jäi jumiin melkein kahdeksi viikoksi. Tänään 18.2. saapunut Suomeen, lajiteltu ja kuljetuksessa. Seurantakoodi alkaa RV533 ja cainiaon sivuilta pystyi seuraamaan lähetyksen kulkuvaiheita. Postin seuranta näyttää virheellisesti että lähtenyt kiinasta jo 14.1. ja seuraava merkintä tulikin vasta tänään 18.2. hki-vantaan ulkomaanterminaalista. Ja kyseessä siis alle 22e:n lähetys eli lisämaksuja ei pitäisi tulla. Harmi kun laki muuttuu heinakuussa. Kivasti noin 8e olisi tuollekin tullut lisähintaa
 
Siis mikäänkö Aliexpressin seurannoista ei pidä paikkaansa?
Nuokaan että paketti olisi Suomessa tai "viimeisen mailin kuljettajalla"?

2021.02.15 11:08 (GMT-7): Accepted by Last Mile Carrier
2021.02.10 16:33 (GMT-7): Arrived at destination country
2021.02.08 22:00 (GMT-7): Departed country of origin
2021.02.06 18:58 (GMT-7): Shipment accepted by airline
2021.02.04 10:34 (GMT-7): Shipment left country of origin warehouse
2021.02.02 19:02 (GMT-7): Shipment at country of origin warehouse
2021.02.02 18:32 (GMT-7): Shipment dispatched
Ei tuo Suomessa ole.
 
Täällä myös kadonnut yli puolet aliexpressin tilauksista. Onneksi summat on pieniä ja rahat on saanut hyvin takaisin. Ilmeisesti oikean ja vähän "kalliimman" postituksen valinta tärkeää, jotta paketit tulisi perille. Onko ebayn puolella sama juttu? Kiinastahan suuri osa omista tilauksista tulisi, joten luulisi pakettien katoavan ihan samaan tahtiin myös ebayn puolella.
 
Täällä myös kadonnut yli puolet aliexpressin tilauksista. Onneksi summat on pieniä ja rahat on saanut hyvin takaisin. Ilmeisesti oikean ja vähän "kalliimman" postituksen valinta tärkeää, jotta paketit tulisi perille. Onko ebayn puolella sama juttu? Kiinastahan suuri osa omista tilauksista tulisi, joten luulisi pakettien katoavan ihan samaan tahtiin myös ebayn puolella.
Aliexpress Standard Shipping ollut ihan riittävä ja nopea. Pari viikkoa menee normaalisti ja tulee suoraan näkymään Postin sovellukseen.
 
2021.02.15 11:08 (GMT-7): Accepted by Last Mile Carrier
2021.02.10 16:33 (GMT-7): Arrived at destination country

Arrived at destination country = Kone on tehnyt ehkä onnistuneen laskeutumisen johonkin kiinasta lähdön jälkeen ja miehistö on heittänyt paketin kiitotielle.

Accepted by Last Mile Carrier = Joku länsimaalainen kuljetusfirma tai muu senkaltainen palvelu on saanut kerättyä paketin siitä kiitotieltä.

Destination country tarkoittaa tässä sitä Kiinasta lähteneen lentokoneen kohdemaata, ei paketin kohdemaata. Yleensä tuo leima tulee automaattisesti koneen etukäteen kerrotun saapumisajan mukaisesti. Eli leima tulee vaikka kone olisi tippunut matkalla. Yanwen on sitten vielä oma lukunsa, heillä tuo leima tulee x tuntia koneen lähdön jälkeen, eli eivät katso edes koneen oikeaa saapumisaikaakaan. X riippuu kuukaudesta, samassa kuussa tilatuilla paketeille tuo oli omalla kohdalla ainakin identtisen sama aina. Ja tasan tarkkaan Kiinasta ei lennä Suomeen 4 tunnissa.
 
Arrived at destination country = Kone on tehnyt ehkä onnistuneen laskeutumisen johonkin kiinasta lähdön jälkeen ja miehistö on heittänyt paketin kiitotielle.

Accepted by Last Mile Carrier = Joku länsimaalainen kuljetusfirma tai muu senkaltainen palvelu on saanut kerättyä paketin siitä kiitotieltä.

Destination country tarkoittaa tässä sitä Kiinasta lähteneen lentokoneen kohdemaata, ei paketin kohdemaata. Yleensä tuo leima tulee automaattisesti koneen etukäteen kerrotun saapumisajan mukaisesti. Eli leima tulee vaikka kone olisi tippunut matkalla. Yanwen on sitten vielä oma lukunsa, heillä tuo leima tulee x tuntia koneen lähdön jälkeen, eli eivät katso edes koneen oikeaa saapumisaikaakaan. X riippuu kuukaudesta, samassa kuussa tilatuilla paketeille tuo oli omalla kohdalla ainakin identtisen sama aina. Ja tasan tarkkaan Kiinasta ei lennä Suomeen 4 tunnissa.
Onhan tuossa kuitenkin toista vuorokautta Kiinan ja kohdemaan välillä. Voi olla jossain muussa maassa. Postin sivuilta haettuna viimeisin tilannepäivitys on skannattu ulkomailla 9.2.
 
Täällä myös kadonnut yli puolet aliexpressin tilauksista. Onneksi summat on pieniä ja rahat on saanut hyvin takaisin. Ilmeisesti oikean ja vähän "kalliimman" postituksen valinta tärkeää, jotta paketit tulisi perille. Onko ebayn puolella sama juttu? Kiinastahan suuri osa omista tilauksista tulisi, joten luulisi pakettien katoavan ihan samaan tahtiin myös ebayn puolella.
Kiinasta tulevat kyllä, mutta omalla vähäisellä kokemuksella harvemmin ebayn myyjät käyttävät YANWENia tai Cainiaota, vaan pistävät paketit menemään Kiinan oman postin kautta. Myöskin eBayn vastine Aliexpress Standard Shippinglle on SpeedPAK.
 
Ostin Alista tavaraa joka osoittautuikin huonolaatauiseksi kiina paskaksi. Avasin refundin n. puolella ostosummasta (tuote oli kuitenkin ihan toimiva, mutta laatu kuraa ja ominaisuuksiltaan puutteellinen) ja alkoi hirveä vääntö myyjän kanssa. Myyjä oli sitä mieltä, että tuote jonka arvo n. 20€ olisi pitänyt lähettää takaisin kiinaan omalla kustannuksellani jolloin olisivat hyvittäneet koko summan lukuunottamatta takasin lähetys kuluja. Lähetyskulut olisivat olleet kuitenkin yli tuon 20€, jolloin ei ollut mitään järkeä lähettää takaisin. Juttu meni sitten Alin päätettäväksi joka oli myös samaa mieltä myyjän kanssa, että takaisin vaan jonka jälkeen saat rahat takaisin. No minähän laittaa pamautin Aliin saman seurantanumeron jolla tuote saapui ja merkkasin tuotteen lähetetyksi, kun alko vituttaa myyjän käytös ja suoranainen valehtelu tuotteesta myynti kuvauksessa.
No nyt tuli sitten kuitenkin tästä rahat takasin "seller failed to either confirm receipt or flag an issue regarding your return shipment within the set time frame." syyllä.
Jotta kyllä minä osaan kanssa vittuilla niille, kun ne vittuilee myymällä paskaa mulle! :smoke:
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 136
Viestejä
4 484 800
Jäsenet
74 173
Uusin jäsen
kaljakonna

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom