AliExpress, eBay yms. tilaaminen ja kokemuksia

Etkö saa esimerkiksi jotain kaveria hakemaan tuota pakettia? Jos sulla on se seurantakoodi, niin kuka vaan voi hakea sen paketin, kunhan vilauttaa henkkareita, josta jää merkintä Postin järjestelmään.

Tämä onnistuisi kyllä, luulin että pitäisi olla valtakirja jos toinen henkilö käy hakemassa paketin.
 
Tämä onnistuisi kyllä, luulin että pitäisi olla valtakirja jos toinen henkilö käy hakemassa paketin.
Haetko paketin toisen puolesta?
Aina ei vaan ehdi! Voit hakea kaverin, kummin tai kaiman paketin. Ota mukaan lähetystunnus ja omat henkkarit, valtakirjaa ei tarvita. Kirjatun lähetyksen noutamiseen tarvitaan valtakirja.


Valtakirjaksi kelpaa ihan sähköisessä muodossa oleva minkä lähetät kaverille jos kirjattu lähetys kyseessä.
 
Tämä onnistuisi kyllä, luulin että pitäisi olla valtakirja jos toinen henkilö käy hakemassa paketin.

Ja myöskin lisäaikaa voi ostaa OmaPostin kautta, luulis toimivan ulkomailtakin?
Osta lisää säilytysaikaa
Kun paketti on toimitettu postiin, voit ostaa sille lisää säilytysaikaa. Klikkaa OmaPostin Lähetysten seuranta ja ohjaus -sivulta “Osta lisää säilytysaikaa”. Kuvake näkyy vain, jos säilytysaikaa voi ostaa.
Minimi säilytysajan pidennys on 5 päivää (5 €). Sen jälkeen hinta on 1 €/päivä. Maksimissaan säilytysaikaa voi pidentää 28 päivään.
 
Välillä ihmetyttää hivenen tuo aliexpressin kauppiaiden logiikka toimituksissa. Haluamani tuotteen toimitusvaihtoehdoissa oli mm. Kiina, Puola, Saksa, Yhdysvallat, Venäjä, ym., mutta silti vain Kiina oli ainoa paikka josta tavaraa toimitetaan Suomeen. Muista herjaa vain, että "Can not deliver to Finland".
 
Välillä ihmetyttää hivenen tuo aliexpressin kauppiaiden logiikka toimituksissa. Haluamani tuotteen toimitusvaihtoehdoissa oli mm. Kiina, Puola, Saksa, Yhdysvallat, Venäjä, ym., mutta silti vain Kiina oli ainoa paikka josta tavaraa toimitetaan Suomeen. Muista herjaa vain, että "Can not deliver to Finland".
Se on varsin normaali toimintatapa, missä pyritään tavara varastoimaan sisämarkkinoiden mukaan. Joskus myyjillä on erikseen Euroopan varastot, mistä lähetetään Suomeenkin, mutta siitä on usein selkeä ilmaisu. Ehkä olisi parempi vain jättää automaattisesti näyttämättä maat, josita tavaraa ei toimiteta.
 
Se on varsin normaali toimintatapa, missä pyritään tavara varastoimaan sisämarkkinoiden mukaan. Joskus myyjillä on erikseen Euroopan varastot, mistä lähetetään Suomeenkin, mutta siitä on usein selkeä ilmaisu. Ehkä olisi parempi vain jättää automaattisesti näyttämättä maat, josita tavaraa ei toimiteta.
Toi myös sotkee kivasti halvimman mukaan lajittelun ja myös se että listataan tuotteen kohalle siihen kuulumaton tyyliin 1 sentin ruuvi!
 
Toi myös sotkee kivasti halvimman mukaan lajittelun ja myös se että listataan tuotteen kohalle siihen kuulumaton tyyliin 1 sentin ruuvi!
Toi on kieltämättä kiusannut itteänikin niin kauan kuin muistan. Ihan periaaatteesta maksan vaikka vähän enemmän toiselle vendorille, kuin noille hakutuloksien manipuloijille. Koskee toki lähes kaikkia tuotteita ja varmaan suurin osa kiroaa temppua ja ostaa silti haluamansa jos ei selvästi parempia vaihtoehtoja ole tyrkyllä. Esim jotain t-paitoja tms bulkkituotteita on ihan mahdoton vertailla hintojen perusteella. Etit valkoista, m-koon Amiga t-paitaa, niin aina sinne vaihtoehtoihin on ujutettu halvalla joku xxxxs-koon pinkki toppi ilman painatusta :cautious:
 
Itsellä vajaan kympin ebaysta tilattu puhelintarvike ytxxxxxxxxxxx alkuinen seuranta näyttää että on perillä (Yunexpress's Track End) ja mietin tuleeko se normaalisti kiinasta sitten myöhemmin vai onko tässä huijaus kyseessä jossa väittävät sitten kun aika mennyt umpeen että kyllä olet sen jo monta kuukautta sitten saanut. 17track.net näyttää että Suomeen sen olisi tarkoitus tulla.

Joskus mua yritetty huijata mutta periaatteesta en edes halvoista muutaman euron tuotteista anna huijareille mitään ja aina lopulta ebay ollut kanssani samaa mieltä. Luonnollisesti maksoin myös paypalilla.

Edit kyselin myyjältä ja vastasivat että on vasta lähtenyt kiinasta ja ihan normaalia.
 
Ensimmäisiä Ali-tilauksia marraskuun 14.pv täältä:

JOSHNESE outdoor fitness Store
91.9% Positive feedback

Olen kysellyt viesteillä 3 kertaa mitä kuuluu tilaukselle kun ei näy mitenkään, ensimmäinen joka ei ole vastannut viesteihinkään.
 
Ensimmäisiä Ali-tilauksia marraskuun 14.pv täältä:

JOSHNESE outdoor fitness Store
91.9% Positive feedback

Olen kysellyt viesteillä 3 kertaa mitä kuuluu tilaukselle kun ei näy mitenkään, ensimmäinen joka ei ole vastannut viesteihinkään.
Nopeesti katsottuna pari venäläsitä valitti yli kahden kuukauden toimitusajasta, parin euron tuotteessa. Eli eiköhän ne tammikuun aikana tule.
 
Itsellä vajaan kympin ebaysta tilattu puhelintarvike ytxxxxxxxxxxx alkuinen seuranta näyttää että on perillä (Yunexpress's Track End) ja mietin tuleeko se normaalisti kiinasta sitten myöhemmin vai onko tässä huijaus kyseessä jossa väittävät sitten kun aika mennyt umpeen että kyllä olet sen jo monta kuukautta sitten saanut. 17track.net näyttää että Suomeen sen olisi tarkoitus tulla.

Joskus mua yritetty huijata mutta periaatteesta en edes halvoista muutaman euron tuotteista anna huijareille mitään ja aina lopulta ebay ollut kanssani samaa mieltä. Luonnollisesti maksoin myös paypalilla.

Edit kyselin myyjältä ja vastasivat että on vasta lähtenyt kiinasta ja ihan normaalia.
Niin millos tämä oli tilattu?
Kyllä sieltä menee se reilu 1,5kk tällä hetkellä tulla... Aliexpressista Aliexpress Standard Shippingillä se 2 viikosta 1kk menny mulla kun tullut.
 
Niin millos tämä oli tilattu?
Kyllä sieltä menee se reilu 1,5kk tällä hetkellä tulla... Aliexpressista Aliexpress Standard Shippingillä se 2 viikosta 1kk menny mulla kun tullut.

Viime kuun alussa enkä ole huolissani siitä vaan että seuranta näytti tuotteen toimitetun ja siihen että kun ebayhin merkitty toimitusaika umpeutuu tuotteelle helmikuussa jolloin jos tuote ei ole tullut hakisin refundia ja mietin jos kauppias toteaa että se on toimitettu seurannan mukaan kuukausia sitten.

Eiköhän tuo nyt kuitenkin tule ajan kanssa eikä huijaus ole kyseessä, mietin vain jos jollakulla on samanlaista ollut ja miten käynyt.
 
90% tulemattomista paketeista on ollu SunYou nimissä lähetettyjä (SY.......) eli olen jonkin aikaa ptäny sitä huijarifirmana ja aika samanlaista näyttää olevan arvostelu muuallaki.
Seuranta aina näyttää parin viikon tuloaikaa helsinkiin ja sitten ei tule kuitenkaa. Koskaan ei tule hitaasti kiinasta.


Itsellä vajaan kympin ebaysta tilattu puhelintarvike ytxxxxxxxxxxx alkuinen seuranta näyttää että on perillä (Yunexpress's Track End) ja mietin tuleeko se normaalisti kiinasta sitten myöhemmin vai onko tässä huijaus kyseessä jossa väittävät sitten kun aika mennyt umpeen että kyllä olet sen jo monta kuukautta sitten saanut. 17track.net näyttää että Suomeen sen olisi tarkoitus tulla.

Joskus mua yritetty huijata mutta periaatteesta en edes halvoista muutaman euron tuotteista anna huijareille mitään ja aina lopulta ebay ollut kanssani samaa mieltä. Luonnollisesti maksoin myös paypalilla.

Edit kyselin myyjältä ja vastasivat että on vasta lähtenyt kiinasta ja ihan normaalia.
Itsellä dispute auki vastaavasta, vaikuttaa että tavara tulee välikäden kautta saksasta, joko uudelleen postittaja on vetäny liiveihin tai lähetetty tyhjä kuori joka odottaa roskaämpärissä uudelleen pakkausta.

1609650611619.png



Ebay näyttää olevan ärsyttävä nykyään, casea ei saa enää avattua normaalisti koska toimitusajat on venytetty pidemmiksi kuin Resolution center listassa näytettävillä tuotteilla.
Casen saa avattua kun avaa kaikki tilaukset ja valitsee viestin myyjälle tuote ei ole tullu ja sieltä löytyy linkki open dispute tms. Kannattaa avata case heti seuraavana päivänä kun aika on menny, en tiedä
montako päivää se näkyy tuolla kun on jo hävinny resolution centeristä.
1609651560106.png
 
Viimeksi muokattu:
Onko noi lähetykset jääneet entistäkin pidemmäksi ajaksi postin hoiviin?
Mulla AE tilaus joka lähettäjän seurannan mukaan tullut postille 6 marraskuuta ei vieläkään näy postin omassa seurannassa?!?

Postihan on ilmeisesti aika tatti otsassa noiden kiinakirjeiden vuoksi ja onko ne nyt sysätty jouluruuhkan jonon hännille?
 
Onko noi lähetykset jääneet entistäkin pidemmäksi ajaksi postin hoiviin?
Mulla AE tilaus joka lähettäjän seurannan mukaan tullut postille 6 marraskuuta ei vieläkään näy postin omassa seurannassa?!?

Postihan on ilmeisesti aika tatti otsassa noiden kiinakirjeiden vuoksi ja onko ne nyt sysätty jouluruuhkan jonon hännille?
Ei ne näy postin seurannassa jos ne ei ole kirjattuja lähetyksiä jolloin niiden seurantatiedot ei myöskään pidä paikkaansa. Todellisuudessa ei ole varmasti edes Suomessa vielä koko lähetys.
 
90% tulemattomista paketeista on ollu SunYou nimissä lähetettyjä (SY.......) eli olen jonkin aikaa ptäny sitä huijarifirmana ja aika samanlaista näyttää olevan arvostelu muuallaki.
Seuranta aina näyttää parin viikon tuloaikaa helsinkiin ja sitten ei tule kuitenkaa. Koskaan ei tule hitaasti kiinasta.



Itsellä dispute auki vastaavasta, vaikuttaa että tavara tulee välikäden kautta saksasta, joko uudelleen postittaja on vetäny liiveihin tai lähetetty tyhjä kuori joka odottaa roskaämpärissä uudelleen pakkausta.

Mulle on tainut tulla joitakin SY-paketteja perillekin mutta niistä on sellainen muistikuva että tavaran toimitus kesti aina ikuisuuden. Tuntuu olevan aika yleinen toimitustapa joillakin halpaa rihkamaa myyvillä myyjillä.

Mulla on tämmönen tilanne päällänsä: menin tyhmyyttäni ostamaan takin Alista ns. sokkona (tuotteella ei paljoa tilauksia eikä asiakkaiden palautetta/kuvia) "kun nyt halvalla sai". Noh, hokasasin sitten yksi päivä tuolle tuotesivulle eksysessäni että joku toinen ostaja avautui palauteosiossa tuotekuvauksen vastaisesta tuotteesta ja oli laittanut kuvaa saamastaan takista, no eihän se tietenkään ollut sinne päinkään. Hetken päästä siellä oli jo useampi asiakas valittamassa takista ja jollei nyt myyjä mokannut ja lähettänyt kolmelle ihmiselle sattumalta väärää tuotetta niin mullekin taitaa olla tulossa sama tekele. Tänään sitten huomasin että tuotesivu ei enää toimi. Onko järkevää aukaista jo nyt disputea vetoamalla muiden asiakkaiden kuviin ja palautteisiin vai onko parempi odottaa siihen asti että takki on perillä (näkyy jo saapuneen Postin seurannan mukaan Helsinki-Vantaalle) kun on ihan konkreettista todistetta?
 
Mites tämä alkaa vaikuttaa kiinan tavaran kulkuun Suomeen?

Tuonnin tulli-ilmoitusten määrä kasvaa, kun arvonlisäveron minimikantoraja poistuu 1.1.2021
Tuonnin tulli-ilmoitusten määrä kasvaa, kun vuoden 2021 alusta alkaen on maksettava arvonlisävero kaikista EU:n ulkopuolelta tuotavista tavaroista, arvosta riippumatta. Myös alle 22 euron arvoisista tavaroista on annettava tulli-ilmoitus. Samalla tulee käyttöön uusi vähäarvoisten tavaroiden ilmoitus. Tätä tietosisällöltään helpotettua ilmoitusta voi käyttää, kun tavaran arvo on enintään 150 euroa eikä tavara ole rajoitusten tai kieltojen alaista.
 
Mites tämä alkaa vaikuttaa kiinan tavaran kulkuun Suomeen?

Tuonnin tulli-ilmoitusten määrä kasvaa, kun arvonlisäveron minimikantoraja poistuu 1.1.2021
Tuonnin tulli-ilmoitusten määrä kasvaa, kun vuoden 2021 alusta alkaen on maksettava arvonlisävero kaikista EU:n ulkopuolelta tuotavista tavaroista, arvosta riippumatta. Myös alle 22 euron arvoisista tavaroista on annettava tulli-ilmoitus. Samalla tulee käyttöön uusi vähäarvoisten tavaroiden ilmoitus. Tätä tietosisällöltään helpotettua ilmoitusta voi käyttää, kun tavaran arvo on enintään 150 euroa eikä tavara ole rajoitusten tai kieltojen alaista.
Ei mitenkään, kun tuo on väärää/vanhaa tietoa. Minimikantoraja poistuu vasta 1.7.2021.
 
Mites tämä alkaa vaikuttaa kiinan tavaran kulkuun Suomeen?

Tuonnin tulli-ilmoitusten määrä kasvaa, kun arvonlisäveron minimikantoraja poistuu 1.1.2021
Tuonnin tulli-ilmoitusten määrä kasvaa, kun vuoden 2021 alusta alkaen on maksettava arvonlisävero kaikista EU:n ulkopuolelta tuotavista tavaroista, arvosta riippumatta. Myös alle 22 euron arvoisista tavaroista on annettava tulli-ilmoitus. Samalla tulee käyttöön uusi vähäarvoisten tavaroiden ilmoitus. Tätä tietosisällöltään helpotettua ilmoitusta voi käyttää, kun tavaran arvo on enintään 150 euroa eikä tavara ole rajoitusten tai kieltojen alaista.
Lykätty tosiaan Koronan takia, tässä ihan vielä virallinen tiedote asian suhteen ja täällä ollut useampaankin otteeseen juttua aiheesta aikaisemmin:
 
Vaikuttaako korona -tilanne jotenkin esim. Banggoodin EU-varastolta tehtyjen tilausten kuljetukseen?

Tein tilauksen 27.12. ja tavara lähti Tsekistä 28.12. Seurannan mukaan tavara oli 29.12. ja 30.12. kulkenut Saksan halki (idästä länteen) mutta nyt ei ole seuranta päivittynyt sitten 30.12. jälkeen.

1609745819661.png


Tavara oli 29.12. Kesselsdorfssa itäisessä Saksassa ja 30.12. Unnassa läntisessä Saksassa. Sen jälkeen ei ole seuranta pävittynyt. Onkohan idea ollut kuljettaa tavara rekalla Tanskan salmien yli Ruotsiin ja sieltä Suomeen. Vaikuuttaako Ruotsin ja Tanskan rajan sulkeutuminen henkilöliikenteeltä jotenkin myös rahdin liikkumiseen? Kyseessä painava tavara (noin 30 kg) eli tuleeko se edes lentäen vai teitä pitkin?

EDIT: tietenkin kun täällä alkoi asiaa ihmetellä niin seuranta päivittyi muutaman tunnin päästä. Nyt on lähetys Suomen Turussa jonne saapunut vaivihkaa :lol:

1609758239006.png
 
Viimeksi muokattu:
Morjesta. Etsystä tilailin tietokonekaapeleita ja toimittajana siellä päässä yun express ja täällä päässä posti. Mitään muita tietoja en saanut etsyn kautta kuin tilauksen seuranta koodin, joka on muotoa ei käy mihinkään suomen palveluun :D Aftership näyttää, että tulliselvitys ois tehty 26.12 ja minun tietääkseni alveja tosta pitäisi muutama euro maksella, mutta vieläkään ei ole minuun oltu tullin puolesta yhteydessä. Meneekö tämmönen viive juhlapyhien piikkiin vai joko tässä kannattaa ruveta soittelemaan paikkoihin :D

Postilla siirtyy siis kotimaassa ja heidän palvelunsa sanoo ettei ole vielä saapunut tullattavaksi, että vissiinkin oottelua siis vielä. Mietin vain jos jollakin samanlaisia kokemuksia.
 
Viimeksi muokattu:
Geekbyuingistä tuli tilattua spl ja takalokasuoja meni rikki (man-made). Jostain syystä sivulla ei myydä tuon mallin varaosaa vaan he tarjoavat linkin (kuvattoman, kuva osasta piti pyytää erikseen) josta käynnistyy varaosan tilaus. Taisipa melkein muihin malleihin olla tuo saatavilla nettisivuiltaan. Perustelivat tuon ko. mallin varaosan saatamattomuutta suoraan verkkosivujen sääntelyllä mikäli oikein käänsin. Osaako joku tietävä sanoa miksi näin on? Hyvin vaikea heiltä on saada vastausta kuitenkin kysymyksiin.
 
Hyvin tuntuu pelaavan Ali. 21. päivä tilasin, eilen oli postissa haettavana. AE Standard Shippingiä käytin kuten aina.
 
Hyvin tuntuu pelaavan Ali. 21. päivä tilasin, eilen oli postissa haettavana. AE Standard Shippingiä käytin kuten aina.

Tuliko Postilla eli SPxxxFI seurantakoodilla?

Omat tän vuoden puolella tilatut tilaukset lähti kaikki RUxxxNL seurantakoodilla liikenteeseen. Oiskohan Posti hävinnyt Alin kilpailutuksen tms. ja Hollannin pojjaat saaneet :rolleyes:
 
Tuliko Postilla eli SPxxxFI seurantakoodilla?

Omat tän vuoden puolella tilatut tilaukset lähti kaikki RUxxxNL seurantakoodilla liikenteeseen. Oiskohan Posti hävinnyt Alin kilpailutuksen tms. ja Hollannin pojjaat saaneet :rolleyes:
Kyllä on tullut itselle viimeksi ihan suomen koodilla joulukuussa. On myös tullut tuolla toisellakin. Todennäköisesti myyjä voi vaikuttaa siihen millä se todellisuudessa tulee.
 
Tuliko Postilla eli SPxxxFI seurantakoodilla?

Omat tän vuoden puolella tilatut tilaukset lähti kaikki RUxxxNL seurantakoodilla liikenteeseen. Oiskohan Posti hävinnyt Alin kilpailutuksen tms. ja Hollannin pojjaat saaneet :rolleyes:

Varaudu sitten odottelemaan pitkään. NL:n kautta tulevat kestää, kestää ja kestää.
 
Aliexpress neuvoa kaivataan:
Mulla on yksi 20€ arvoinen lähetys joka tuli ruhjoutuneena postissa.
Avasin disputen ja AE hyväksyi sen.
Hyvityksenä tarjoavat mulle 50% rahojen palautusta ja saan pitää tuotteen (tuolla ei tee rikkinäisenä mitään) tai lähetys takaisin ja 100% palautus.
Takaisin lähetys ei kannata koska postimaksut.
Mitäs tuossa tapahtuu jos hylkään tuon nykyisen ehdotuksen?
Haluaisin tietty koko summan palautuksena.
 
Aliexpress neuvoa kaivataan:
Mulla on yksi 20€ arvoinen lähetys joka tuli ruhjoutuneena postissa.
Avasin disputen ja AE hyväksyi sen.
Hyvityksenä tarjoavat mulle 50% rahojen palautusta ja saan pitää tuotteen (tuolla ei tee rikkinäisenä mitään) tai lähetys takaisin ja 100% palautus.
Takaisin lähetys ei kannata koska postimaksut.
Mitäs tuossa tapahtuu jos hylkään tuon nykyisen ehdotuksen?
Haluaisin tietty koko summan palautuksena.

Hylkää ja Ali tekee uuden ehdotuksen. Viime viikolla ehdotin 30€ refundia, Alin vastatarjous 15€. Hylkäsin sen ja Alin seuraava tarjous 30€, sen hyväksyin
 
Tuli tilattua eka kertaa Ali myyjältä Ranskan varastolta 7 päivän toimitus tavalla paketti. Vähän olen optimistinen toimituksen suhteen, kun kuljetusyhtiöksi paljastui DPD eli PostNord. Ei oo ykskään lähetys saapunut ajallaan PostNordilla mulle ja aina ollu hirvee säätö ennenkuin olen paketin saanut...
 
Tuli tilattua eka kertaa Ali myyjältä Ranskan varastolta 7 päivän toimitus tavalla paketti. Vähän olen optimistinen toimituksen suhteen, kun kuljetusyhtiöksi paljastui DPD eli PostNord. Ei oo ykskään lähetys saapunut ajallaan PostNordilla mulle ja aina ollu hirvee säätö ennenkuin olen paketin saanut...
Itsellä taas ihan päinvastainen kokemus DPD/PostNord. Tilasin 27.12.2020 Banggood:sta Tsekin varastolta ison ja painavan tuotteen. Arvioiduksi saapumispäiväksi annettiin 8.1.2021. Lähettipalvelu jätti paketin eilen 7.1.2021 ovelle annetun (laajan 8:00 - 16:00) aikaikkunan puitteissa.
 
Ei ne postin seurannassa näkyvät kyllä paria päivää pidempää viivy ennen saapumista noudettavaksi. Jos ne lähetykset ei ole postin seurannassa näkyviä niin ne seurannan tiedot ei pidä paikkaansa.
Kinkki vastas tiedusteluuni 22/12/2020 "
have arrival at your country, please wait more 15 days patiently, thanks"
Niin jos tuohon on luottaminen...
 
Kinkki vastas tiedusteluuni 22/12/2020 "
have arrival at your country, please wait more 15 days patiently, thanks"
Niin jos tuohon on luottaminen...
No ei niihin voi luottaa, kuin silloin vain jos se lähetys on semmoinen mikä tulee postin seurantaan näkyviin. Muuten ne näyttää ihan mitä sattuu ja lähetys voi olla todellisuudessa jossain välietapilla minkä ne tulkitsee määränpääksi. Lisäksi niissä halvoissa lähetyksissä ei ole edes pakettikohtaista seurantaa perille asti.
 
Varaudu sitten odottelemaan pitkään. NL:n kautta tulevat kestää, kestää ja kestää.

Positiivinen yllätys, ensimmäinen paketti nytkähti noudettavaksi jo tänään. 4.1. lähetetty eli 1,5vko meni. Seurantakoodi toimi Postin palvelussa heti lähetyksen jälkeen. PostNL:n sivuilta myös näki, että tullut Belgian kautta mutta muuta sieltä ei oikein löytynyt. 3 vielä tulematta, mutta ovat matkalla Keski-Euroopasta tänne pohjoiseen.
 
Aliexpressin tilaus on viipynyt jo reilut pari kuukautta.

Awaiting delivery
Your order will be closed in: 12 days 4 hours 56 minutes

Meinaako tuo että tuohon mennessä pitää tehdä dispute, jos haluaa rahansa takaisin? Missä tuolla edes on disputenappula?
 
Aliexpressin tilaus on viipynyt jo reilut pari kuukautta.

Awaiting delivery
Your order will be closed in: 12 days 4 hours 56 minutes

Meinaako tuo että tuohon mennessä pitää tehdä dispute, jos haluaa rahansa takaisin? Missä tuolla edes on disputenappula?

Disputen voit tehdä jo nyt, mutta "oikea" syy disputelle on vasta tuon ajan umpeuduttua.

Tilauslistasta order id ja view details > aukeavalla sivulla on open dispute- nappula
 
Positiivinen yllätys, ensimmäinen paketti nytkähti noudettavaksi jo tänään. 4.1. lähetetty eli 1,5vko meni. Seurantakoodi toimi Postin palvelussa heti lähetyksen jälkeen. PostNL:n sivuilta myös näki, että tullut Belgian kautta mutta muuta sieltä ei oikein löytynyt. 3 vielä tulematta, mutta ovat matkalla Keski-Euroopasta tänne pohjoiseen.

Minulla kolme NL-päätteistä lähetystä kanissa, ymmärtääkseni Hollannissa. Saapuneet sinne 25.11., 29.11. ja 7.12.
 
Tuli tilattua eka kertaa Ali myyjältä Ranskan varastolta 7 päivän toimitus tavalla paketti. Vähän olen optimistinen toimituksen suhteen, kun kuljetusyhtiöksi paljastui DPD eli PostNord. Ei oo ykskään lähetys saapunut ajallaan PostNordilla mulle ja aina ollu hirvee säätö ennenkuin olen paketin saanut...
Tänään olisi päivä aikaa toimittaa (7 työpäivän sisällä) tämä paketti noutopisteeseen jonka tällä kertaa antovat jopa valita. Tässä kaupungissa Postnordin terminaalissa paketti on ollu jo eilis aamusta asti, mutta eivät ole vieläkään saaneet tonne noutopisteeseen asti sitä.
Edit: Niinhän siinä sitten kävi, että eiväthän ne mulkut saaneet sitä toimitettua!
 
Viimeksi muokattu:
Nyt on ongelmia luottokortilla maksamisessa useassa paikassa kuten Ebay, DealExtreme. Tinderin maksu meni läpi.
Kyseessä on prepaid Paygoo Gift -mastercard luottokortti jossa R-kioskilla maksetaan etukäteen siihen saldo. Puhelinnumero pitää ilmoittaa netin kautta kun sen aktivoi.
Ilmeisesti ongelmana on nyt laskutusosoitteen kanssa, joka pitää tilausta maksaessa ilmoittaa. Tinderiä maksaessa laskutusosoitetta ei kysytä. Tämä laskutusosoite on ilmoitettu Paygoo Gift verkkosivuilla ja se pitää olla juuri se oikea. Puhelimeen tulee varmistuskoodi maksua tehtäessä, mutta maksu hylätään. Onko muilla ollut kokemusta vastaavasta asiasta?
 
Payment revision needed


Mistähän johtuu että Amazon lyö tota kokoajan tilaukselle vaikka kaikki tiedot on oikein? Kokeiltu luottokortilla ja electronilla, molemmissa verkko-ostokset sallittu eikä maarajoituksia
 
Payment revision needed

Mistähän johtuu että Amazon lyö tota kokoajan tilaukselle vaikka kaikki tiedot on oikein? Kokeiltu luottokortilla ja electronilla, molemmissa verkko-ostokset sallittu eikä maarajoituksia
Johtuneeko juurikin tuosta vuodenvaihteessa voimaan tulleesta PS2D -direktiivistä, eli vaatinee vahvistusta maksun etenemiseen. Oletettavasti menee tällei:

To revise payment on your order, follow the steps given below:
  1. Go to "Your Orders"
  2. Go to the order for which you wish to revise payment and click Revise Payment Method
  3. Select the payment method of your choice and click Retry Payment
Ainakin tässä viestissä joku on toiminut tuolla tavalla, valinnut siis saman maksutavan ja sitten tullut vahvistuspyyntö (verkkopankkiin kirjautuminen):
Ja tosiaan, Amazonista tilaamiselle on oma ketju :)
 
Johtuneeko juurikin tuosta vuodenvaihteessa voimaan tulleesta PS2D -direktiivistä, eli vaatinee vahvistusta maksun etenemiseen. Oletettavasti menee tällei:

To revise payment on your order, follow the steps given below:
  1. Go to "Your Orders"
  2. Go to the order for which you wish to revise payment and click Revise Payment Method
  3. Select the payment method of your choice and click Retry Payment
Ainakin tässä viestissä joku on toiminut tuolla tavalla, valinnut siis saman maksutavan ja sitten tullut vahvistuspyyntö (verkkopankkiin kirjautuminen):
Ja tosiaan, Amazonista tilaamiselle on oma ketju :)
No katohan niin onkin oma ketju.

Mutta sanon vielä tähän samaan että mulla ei ole Retry Paymenttiä ollenkaan vaan suoraan Continue ja heti tulee
Payment information has been updated. Eikä tule vahvistuspyyntöä lainkaan.
 
Onko kukaan koskaan ostanut mitään Ricardo.ch:n kautta? Ilmeisesti vähän niin kuin Sveitsiläinen Huuto.net. Ebayssahan näkee suoraan postimaksut, mutta tämä sivusto näyttää oudon pieniä postimaksuja. 9 euroa ~10kg paketille. Eikö sivusto tunnista, että olen Suomessa (vaikka olen vahvistanut osoitteeni)? Saksa ei oikein taivu enkä osaa etsiä oikeita kohtia ohjeesta käännettäväksi.

Ostamalla jotain asia toki selviää, mutta en heti haluaisi negatiivista palautetta jos tuleekin helposti ärsyyntyvä myyjä :D
 
Onko kukaan koskaan ostanut mitään Ricardo.ch:n kautta? Ilmeisesti vähän niin kuin Sveitsiläinen Huuto.net. Ebayssahan näkee suoraan postimaksut, mutta tämä sivusto näyttää oudon pieniä postimaksuja. 9 euroa ~10kg paketille. Eikö sivusto tunnista, että olen Suomessa (vaikka olen vahvistanut osoitteeni)? Saksa ei oikein taivu enkä osaa etsiä oikeita kohtia ohjeesta käännettäväksi.

Ostamalla jotain asia toki selviää, mutta en heti haluaisi negatiivista palautetta jos tuleekin helposti ärsyyntyvä myyjä :D

Et ajatellut kysäistä asiaa vaikkapa asiakaspalvelusta?
 
Ebaysta tilattu 21.11. ja viimeisin merkintä seurannassa 25.11. Ei ainakaan vielä perjantaina ollut saapunut. Ebayn mukaan tänään olisi pitänyt saapua, pitää huomenna katsoa kun menen kotiin. Jos ei ole saapunut, kannattaako heti Ebayssa laittaa se "I didn't receive item" valinta vai odottaa vielä? Kiinasta tulossa seurannan mukaan.
 
Ebaysta tilattu 21.11. ja viimeisin merkintä seurannassa 25.11. Ei ainakaan vielä perjantaina ollut saapunut. Ebayn mukaan tänään olisi pitänyt saapua, pitää huomenna katsoa kun menen kotiin. Jos ei ole saapunut, kannattaako heti Ebayssa laittaa se "I didn't receive item" valinta vai odottaa vielä? Kiinasta tulossa seurannan mukaan.

No enpä vielä hätäilisi. Tänä maailmanaikana saattaa esim. Kiinasta ja Jenkeistä paketit kulkea kuukausia. Osa päätyy lentokoneen sijaan laivaan, ja silloin kestää.
 
Ebaysta tilattu 21.11. ja viimeisin merkintä seurannassa 25.11. Ei ainakaan vielä perjantaina ollut saapunut. Ebayn mukaan tänään olisi pitänyt saapua, pitää huomenna katsoa kun menen kotiin. Jos ei ole saapunut, kannattaako heti Ebayssa laittaa se "I didn't receive item" valinta vai odottaa vielä? Kiinasta tulossa seurannan mukaan.
Jos se ilmoitettu aikaraja tulee täyteen niin kannattaa heti laittaa did not receive ja ottaa refundi. Tuskin se tavara sieltä tulee, ja jos tulee kuukauden myöhässä niin tarvekin voi olla poistunut.

Onkos porukalla muuten tosta YANWEN toimituksesta tietoa, kun mulla on yksi ebay paketti tulossa, josta on 17 trackin seurantasivulla ihan joulukuun alussa tehdystä tilauksesta asti ollut säännölliset tapahtumamerkinnät (tulossa ilmeisesti lentorahtina) kiinan kielellä, joita olen google translatessa kääntänyt. Viimeisin tapahtuma on 5.1. "Arrive at the palce of destination Helsinki" kun kiinasta englantiin kääntää, eli kaiken järjen mukaan olisi suomessa. Aiempia merkintöjä on lentokonekuljetuksiin yms koskien. Ei kuitenkaan näin pari viikkoa tuon tapahtuman jälkeen näy vielä postin seurannassa mitään merkintöjä. Aluksi epäilin, että josko tuo tulee jonain maksikirjeenä tms eli suomessa ilman seurantaa, mutta kai tässä ajassa paketista jotain tietoa olisi pitänyt jo tulla, jos on suomessa. Voikohan noihin merkintöihin luottaa?
 
Jos se ilmoitettu aikaraja tulee täyteen niin kannattaa heti laittaa did not receive ja ottaa refundi. Tuskin se tavara sieltä tulee, ja jos tulee kuukauden myöhässä niin tarvekin voi olla poistunut.

Onkos porukalla muuten tosta YANWEN toimituksesta tietoa, kun mulla on yksi ebay paketti tulossa, josta on 17 trackin seurantasivulla ihan joulukuun alussa tehdystä tilauksesta asti ollut säännölliset tapahtumamerkinnät (tulossa ilmeisesti lentorahtina) kiinan kielellä, joita olen google translatessa kääntänyt. Viimeisin tapahtuma on 5.1. "Arrive at the palce of destination Helsinki" kun kiinasta englantiin kääntää, eli kaiken järjen mukaan olisi suomessa. Aiempia merkintöjä on lentokonekuljetuksiin yms koskien. Ei kuitenkaan näin pari viikkoa tuon tapahtuman jälkeen näy vielä postin seurannassa mitään merkintöjä. Aluksi epäilin, että josko tuo tulee jonain maksikirjeenä tms eli suomessa ilman seurantaa, mutta kai tässä ajassa paketista jotain tietoa olisi pitänyt jo tulla, jos on suomessa. Voikohan noihin merkintöihin luottaa?
Ei voi luottaa noiden tietoihin eikä nuo tule myöskään postin seurantaan.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 156
Viestejä
4 485 424
Jäsenet
74 176
Uusin jäsen
Nahkapaska

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom