AliExpress, eBay yms. tilaaminen ja kokemuksia

"Antamallasi lähetystunnuksella ei löytynyt yhtään lähetystä". Taitavat mennä asioiden edelle, no odotellaan vielä. Edit. Kotikaupungin nimi pompii firman omassa seurannassa kuitenkin.



  • 2020.12.11 06:09 (GMT-7): Shipment at local distribution center
  • 2020.12.10 04:10 (GMT-7): Shipment dispatched
  • 2020.12.08 10:22 (GMT-7): Shipment dispatched from warehouse

  • 2020.12.08 07:27 (GMT-7): Shipment packaging completed
  • 2020.12.08 07:21 (GMT-7): Shipment picking completed
  • 2020.12.07 13:11 (GMT-7): Order received by warehouse
Suomen koodin löysin sillä jollain ulkomaalaisella universaalilla lähetystunnusten etsintä sivulla syöttämällä AliExpressin koodin. Siihen oli useampi linkki tässä ketjussa pari kk sitten.

Sain itse sieltä selville että oma lähetys oli jäänyt tulliin ja tullin paperikirjeellä tullauksen vaatimiseen meni viikko, eikä se tullut edes OmaPostiin.
 
Juu ei löytynyt edes sillä universaalilla sivulla. Eikä edes näytä aliexpressin lähetystunnukselta, puuttuu yksi numero, tuon sivun mukaan alin numerot ilman kirjaimia on 12 numeroa ja meikäläisen on vain 11.
Edit. Cainaon omat sivutkaan ei löydä koko pakettia.
 
Viimeksi muokattu:
Ali ei vissiin kuljeta enää kännykänosia Suomeen? Uutta näyttöä olisin ostanut tytyn puhelimeen, mutta kaikki vaihtoehdot jokaiselta myyjältä Does not deliver to Finland.
 
Ali ei vissiin kuljeta enää kännykänosia Suomeen? Uutta näyttöä olisin ostanut tytyn puhelimeen, mutta kaikki vaihtoehdot jokaiselta myyjältä Does not deliver to Finland.
Omaan puhelimeen saa varsin hyvin näyttöjä. Ei toki aitoa 90Hz AMOLED-paneelia, vaan jotain ihan muuta.
 
Kunhan tuo tullaus muuttuu, niin mitkä on teidän suosikki kaupat tilata EU alueella? Meneekö sitten Amazoniksi, onko se suuri voittaja, vai onko jotain kovia haastajia? Tai ehkä AliExpress / vastaavat toimijat alkavat laajentamaan niiden varastoja EU-alueella? Luulisi, että jostain Itä-Euroopasta voisi suhteellisen jäkevästi toimittaa koko EU alueen lähetykset. - Kunhan vaan mietiskelen ääneen.
 
Kunhan tuo tullaus muuttuu, niin mitkä on teidän suosikki kaupat tilata EU alueella? Meneekö sitten Amazoniksi, onko se suuri voittaja, vai onko jotain kovia haastajia? Tai ehkä AliExpress / vastaavat toimijat alkavat laajentamaan niiden varastoja EU-alueella? Luulisi, että jostain Itä-Euroopasta voisi suhteellisen jäkevästi toimittaa koko EU alueen lähetykset. - Kunhan vaan mietiskelen ääneen.
Siihen on tarkoitus tulla systeemi missä lähettäjä maksaa ne etukäteen jonkinlaisen palvelun kautta. Ei tulli mitenkään kykenisi tuota määrää käsittelemään mitä tälläkin hetkellä liikkuu jos kaikki pitäisi sivuun ottaa.
 
Jos ostat sentin hintaisen tuotteen, niin mikä muu riski siinä olisi? Vai missasinko jotain tästä?
Et varmaan, itse amatööri vasta näissä ja varovaisena tuo tuntui kummalle että pitää kuitenki veloittaa sentti. Mutta siis ilmeisesti ainut mahdollisuus korjata asia.
 
Kunhan tuo tullaus muuttuu, niin mitkä on teidän suosikki kaupat tilata EU alueella? Meneekö sitten Amazoniksi, onko se suuri voittaja, vai onko jotain kovia haastajia? Tai ehkä AliExpress / vastaavat toimijat alkavat laajentamaan niiden varastoja EU-alueella? Luulisi, että jostain Itä-Euroopasta voisi suhteellisen jäkevästi toimittaa koko EU alueen lähetykset. - Kunhan vaan mietiskelen ääneen.
Geekbuyingissä oli ainaki splaudat halvimmat ja tuli nopeasti Espanjasta. Ehkä juuri Amazon kuten mainitsit.
 
Tilasin Alista akvaarion puhdistukseen tarkoitetun, ladattavalla akulla toimivan imurin (Fluval Pro Vac -klooni). Nyt kävi sitten ensimmäistä kertaa näin:

1607879377972.png


Onkos muille käynyt noin? Muuta syytä en keksi lentokuljetuksen epäonnistumiseen kuin laitteen sisältämä akku. Vaikka onhan noita akullisia laitteita tullut aiemmin tänä vuonnakin ihan onnistuneesti perille.

Mites tuo nyt sitten etenee? Laivalla muutama kuukausi Eurooppaan vai junalla Neuvostol... siis Venäjän halki? Vai pitäisikö itse kysyä kaupan purkua?
 
Tilasin Alista akvaarion puhdistukseen tarkoitetun, ladattavalla akulla toimivan imurin (Fluval Pro Vac -klooni). Nyt kävi sitten ensimmäistä kertaa näin:

1607879377972.png


Onkos muille käynyt noin? Muuta syytä en keksi lentokuljetuksen epäonnistumiseen kuin laitteen sisältämä akku. Vaikka onhan noita akullisia laitteita tullut aiemmin tänä vuonnakin ihan onnistuneesti perille.

Mites tuo nyt sitten etenee? Laivalla muutama kuukausi Eurooppaan vai junalla Neuvostol... siis Venäjän halki? Vai pitäisikö itse kysyä kaupan purkua?
Todennäköisesti johtuu siitä akusta, yleensä akulliset/paristolla olevat "AliExpress Standard Shipping" lähetykset ovat menneet PostNLn tai Singaporen postin kautta.
 
Mietin että mites kun tilasin noita muutamat lämmityslaitteet Ebaysta. Näytti (ebayn sivulla kun selaa tuotteita) lähetysmaata Sveitsistä, Basel joka on kaupunki Sveitsissä, Saksan ja Ranskan rajojen yhtymäkohdassa. Kun menin katsomaan myyjää niin näytti että Hong Kongista.

Laitoin viestiä, että voisin perua lähetyksen koska pitää maksaa tullit EU:n ulkopuolelta lähteville paketeille. Tuli vastaus: Ei tarvitse maksaa tulleja, haluatko silti peruuttaa tilauksen? > V: Jatkan tilausta, ei tarvitse perua tilaustani.

Tänään tuli Ebaylta sähköpostiin viestiä että paketti lähtenyt.

Tracking details
DHL tracking esimerkki "#1234"
Dec 12, 2020
6:46pm
Keine weiteren Details erforderlich
Dec 13, 2020
1:24am
Tracking number provided

Eli Saksaksi nuo tiedot laittanut automaagisesti.

Ei löytänyt DHL:n seuranta vielä mitään, mutta menin chinapostin seurannasta katsomaan ja näyttää tältä:

131069212_10157271201971403_3223185998790965348_o.jpg


131080743_10157271202141403_6373518305065684491_o.jpg



Eli onko näillä tapana tilata paketit Kiinasta ja laittaa joku jatkokuljetus Saksasta? Varaudunko tulleihin vai onko tuo nyt tulossa Saksasta mihin tämä lähettäjä on Sveitsin puolelta vienyt Saksan puolelle tuolta Baselilta joka on kyllä siinä Saksan rajalla?

Monimutkainen juttu, mutta yritin kuvailla tilannetta mahdollisimman yksinkertaisesti. Sekä myös kun ei ole kokemusta näistä kansainvälisistä tilauksista kovinkaan paljon.
 
Viimeksi muokattu:
Mietin että mites kun tilasin noita muutamat lämmityslaitteet Ebaysta. Näytti (ebayn sivulla kun selaa tuotteita) lähetysmaata Sveitsistä, Basel joka on kaupunki Sveitsissä, Saksan ja Ranskan rajojen yhtymäkohdassa. Kun menin katsomaan myyjää niin näytti että Hong Kongista.

Laitoin viestiä, että voisin perua lähetyksen koska pitää maksaa tullit EU:n ulkopuolelta lähteville paketeille. Tuli vastaus: Ei tarvitse maksaa tulleja, haluatko silti peruuttaa tilauksen? > V: Jatkan tilausta, ei tarvitse perua tilaustani.

Tänään tuli Ebaylta sähköpostiin viestiä että paketti lähtenyt.

Tracking details
DHL tracking esimerkki "#1234"
Dec 12, 2020
6:46pm
Keine weiteren Details erforderlich
Dec 13, 2020
1:24am
Tracking number provided

Eli Saksaksi nuo tiedot laittanut automaagisesti.

Ei löytänyt DHL:n seuranta vielä mitään, mutta menin chinapostin seurannasta katsomaan ja näyttää tältä:

131069212_10157271201971403_3223185998790965348_o.jpg


131080743_10157271202141403_6373518305065684491_o.jpg



Eli onko näillä tapana tilata paketit Kiinasta ja laittaa joku jatkokuljetus Saksasta? Varaudunko tulleihin vai onko tuo nyt tulossa Saksasta mihin tämä lähettäjä on Sveitsin puolelta vienyt Saksan puolelle tuolta Baselilta joka on kyllä siinä Saksan rajalla?

Monimutkainen juttu, mutta yritin kuvailla tilannetta mahdollisimman yksinkertaisesti. Sekä myös kun ei ole kokemusta näistä kansainvälisistä tilauksista kovinkaan paljon.
En kyllä näe tuossa missään viitettä siihen että Kiinasta olisi lähdössä (käyttämäsi seurantasivuston nimessä on "china" mutta sehän ei itse pakettiin vaikuta), screenshoteissa selvästi on kyse Saksan DHL:n paketista. Kyseessä varmaan normaali DHL:n 12-numeroinen seurantanumero? Jos ei niin sitten varmaan voi ollakin jotakin erikoista.

Tuskin tulee tulleja/veroja kun myyjä niin sanoo, mutta jos tulee niin luulisi refundin saavan helposti.
 
Siihen on tarkoitus tulla systeemi missä lähettäjä maksaa ne etukäteen jonkinlaisen palvelun kautta. Ei tulli mitenkään kykenisi tuota määrää käsittelemään mitä tälläkin hetkellä liikkuu jos kaikki pitäisi sivuun ottaa.

Toivottavasti on yhteystyössä Postin kanssa. Jos haluan edelleen tilata vaikka uudet suojakuoret kännykälle tai suojalaseja, niin tuo 2.90€ käsittelymaksu on enemmän kuin verot ikinä.
 
Siihen on tarkoitus tulla systeemi missä lähettäjä maksaa ne etukäteen jonkinlaisen palvelun kautta. Ei tulli mitenkään kykenisi tuota määrää käsittelemään mitä tälläkin hetkellä liikkuu jos kaikki pitäisi sivuun ottaa.
Juu tämän kaltaisen piti tulla jo aikoja sitten ja pienemmällä maksulla kuin nykyinen alvirajan ylittävien. Tosin oli sitä päin että vastaanottaja maksaa etukäteen oliko se 0.90€ postille. Nykyisinhän paketit tulee aika hyvin postin sovellukseen silloin kun lähettäjä lykkää kiinassa liikkeelle. Sovelluksen kautta pääsisi helposti maksamaan etukäteen. Nykyisinkin sovelluksessa käsittelymaksun maksu kohta, mutta se on vaan tulliin jääneille ja sen 2.90€.

Digitaalinen huolinta OmaPostissa etukäteen - nopeammin ja edullisemmin
...
Lähetyksen tullaus OmaPostissa on myös edullisempaa, digitaalinen huolinta on hinnaltaan 0,90 euroa. Asiakas voi myös ohjata OmaPostissa tavaralähetyksiä haluamaansa pakettiautomaattiin.
 
Viimeksi muokattu:
Alan menettää toivoni jo sen suhteen, että vaimon joululahja ehtisi kotiin jouluksi. 4.12 Asti seisonut paketti meinaan jossai PostNL sorting centterissä :( Ensiksi oli puolitoista viikkoa jossain Linehaun centterissä. Ei näköjään kovin nopeasti euroopan sisällä noi paketit kulje. Kuitenkin muutamassa päivässä paketti pääsi kiinasta eurooppaan.
 
Aliexpressistä tuli myyjältä kesäkuussa tilatusta tavarasta mikä ei ikinä saapunut ja refundikin tehty niin nyt yht’äkkiä tämmöinen viesti:


Dear client:
The system notice that you already received the goods.And we hope you will like our products.
But the Aliexpress system already return the money to you.
Would you transfer the money back to us?
We wait for your reply. Thanks.
 
Aliexpressistä tuli myyjältä kesäkuussa tilatusta tavarasta mikä ei ikinä saapunut ja refundikin tehty niin nyt yht’äkkiä tämmöinen viesti:


Dear client:
The system notice that you already received the goods.And we hope you will like our products.
But the Aliexpress system already return the money to you.
Would you transfer the money back to us?
We wait for your reply. Thanks.
Jos ja todennäköisesti myyty tiedoilla refundi jollei ajoissa tule niin myyjällä edes moraalista perustetta pyytää rahoja. Kauppa-alustan säännöillä pelataan ja myyjät nyt koittaa jos mitäkin välillä.

Todella usein kun myyjällä onkin ongelma saada tavaraa niin pyydetään ostajaa perumaan syyllä ettei haluakaan. Ja kun laittelet ettei myyjä pysty toimittamaan tai loppuunmyyty niin eivät hyväksy syyksi. Koska jää joku merkintä?
 
Viimeksi muokattu:
Joo näin oli eli sain rahat takaisin koska 90pv limiitti täyttyi. Mutta ei tavaraa silti ole näkynyt. Hinta 110€ joten selittänee myyjän intoa kokeilla kepillä jäätä.
 
Juu ei löytynyt edes sillä universaalilla sivulla. Eikä edes näytä aliexpressin lähetystunnukselta, puuttuu yksi numero, tuon sivun mukaan alin numerot ilman kirjaimia on 12 numeroa ja meikäläisen on vain 11.
Edit. Cainaon omat sivutkaan ei löydä koko pakettia.
Löyti cainaon sivuilta tuon paketin, ja sen mukaan on paketti pyörinyt melkein viikonpäivät meikäläisen kulmilla. Postin kenttään kun lyön lähetystunnuksen niin ei mitään infoa, saa nähdä mitähän tästäkin seuraa.
Edit. Tuli sitten DHLllä ilmanko en ensin löytänyt mistään tarkempaa infoa.
 
Viimeksi muokattu:
Disputeen liittyvistä todisteista vielä.

Itse arduinon nanoja tilailin joskus 10 kpl ja useampi ei pelannut. Disputee myyjälle ja kysyi, että teenkö sen ja sen oikein. Lopulta kuvasin luurilla temppuni, tallensin dropboxiin ja pistin linkin että katso sieltä. Dispute läpi ja osa rahoista takaisin. Siksi osa, että osa toimi kuten pitää.
Lienee ainut keino tallentaa kuva nettiin kun mitään liite mahista ei ole?
Mistä muuten dispute lähtee liikkeelle, itsellä nyt palautetta pitänyt antaa jo toisesta tuotteesta kun kuvassa ihan erilainen ja olen avannut keskustelun ja pyytävät kuvaa.
 
MIkähän tuossa on että Kiinasta tulee jopa alle parin viikon Suomeen ja täällä sit pyörää Hki-Vantaan tuntumassa parikin viikkoa?
 
MIkähän tuossa on että Kiinasta tulee jopa alle parin viikon Suomeen ja täällä sit pyörää Hki-Vantaan tuntumassa parikin viikkoa?
Ei ne postin seurannassa näkyvät kyllä paria päivää pidempää viivy ennen saapumista noudettavaksi. Jos ne lähetykset ei ole postin seurannassa näkyviä niin ne seurannan tiedot ei pidä paikkaansa.
 
Tilasin jenkeistä paketin, joka saapui hki-vantaalle 11.12. Hoidin samana päivän sille tullimuodollisuudet, mutta siitä huolimatta paketti ei ole liikahtanut vielä eteenpäin. Onkos muilla millaisia kokemuksia tullauksesta viimeajoilta?
 
Tilasin jenkeistä paketin, joka saapui hki-vantaalle 11.12. Hoidin samana päivän sille tullimuodollisuudet, mutta siitä huolimatta paketti ei ole liikahtanut vielä eteenpäin. Onkos muilla millaisia kokemuksia tullauksesta viimeajoilta?

Maksoitko sen Postille menevän parin euron maksun myös ?

Tämä sattunut itselle pari kertaa. Tullauksen maksanut, mutta se Postille menevä muutaman euron maksu jäänyt maksamatta ja sitten miettinyt miksei paketti liiku.
 
Maksoitko sen Postille menevän parin euron maksun myös ?

Tämä sattunut itselle pari kertaa. Tullauksen maksanut, mutta se Postille menevä muutaman euron maksu jäänyt maksamatta ja sitten miettinyt miksei paketti liiku.

En nyt enää kovin tarkkaan muista niitä kaikkia sivuja mitä siellä on, mutta johonkin piti kirjoittaa se 2,90 summa siellä sivuilla ja se tuli automaattisesti siihen loppusummaan? Vai pitääkö se jotenkin erikseen vielä maksaa?
 
En nyt enää kovin tarkkaan muista niitä kaikkia sivuja mitä siellä on, mutta johonkin piti kirjoittaa se 2,90 summa siellä sivuilla ja se tuli automaattisesti siihen loppusummaan? Vai pitääkö se jotenkin erikseen vielä maksaa?
Maksetaan postin apin/sivujen kautta.
 
Maksetaan postin apin/sivujen kautta.

Ilmankos :rolleyes:. Tämä olikin ensimmäinen paketti, mistä piti maksaa tuo käsittelymaksu...
 
Osaisiko joku neuvoa pikaisesti ebay kauppoihin liittyvässä rahojen palautuksessa?

Ostin tuossa jokunen viikko sitten tuotteen Saksasta ja maksoin sen paypalilla. Muutaman päivän päästä myyjä ilmoittaa lähettäneensä väärän tuotteen ja pyytää olemaan noutamatta pakettia, jotta se palautuisi takaisin. Myyjällä oli ihan hyvät palautteet ja oli ollut ebay:n jäsenenä jo pidemmän aikaa joten homma vaikutti ihan todelliselta virheeltä. Luulen, että hän lähetti jotain paljon arvokkaampaa kuin mistä olin maksanut, koska paketin seurantatieto päivittyi hänen yksityisviestien kautta aika tiuhaan ja muistutti moneen kertaan olla hakematta sitä. Sovittiin, että rahat palautetaan, kun paketti lähtee paluumatkalle, koska hän näkee seurantatiedoista, että en ole sitä hakenut. Nyt paketti on matkalla takaisin Saksaan ja ollaan sopimassa palautuksesta. Minulle ei ole kovin tuttuja nämä vaihtoehdot rahojen palautuksessa, joten kysyisin täältä, mikä olisi varmin ja nopein tapa.

Lainaan myyjän viestiä, jossa hän kertoo omasta ehdotuksestaan: "My idea is, I will abort the transaction by ebay. If you agree ebay will refund your full money."

Onko tässä jotain kusetuksen makua vai pyydänkö palauttamaan rahat suoraan paypal tilille? Pitiköhän tuon alunperin kirjoittaa paypal, eikä ebay? Myyjä ei vaikuta puhuvan kovin sujuvaa englantia muutenkaan...
 
Etenkin venäläisiltä pitäs estää pääsy antaan arvioita elektroniikasta aliexpressiin. Siellä on paljo tuotteita jotka on pääsääntöisesti saaneet 5 tähteä, jotka länsimaalaisilla standardeilla ehkä 1-3 tähden tuotteita max (kun itärajan takana ilmeisesti kelpaa että laite jotenkin toimii ja tulee perille)
 
Osaisiko joku neuvoa pikaisesti ebay kauppoihin liittyvässä rahojen palautuksessa?

Ostin tuossa jokunen viikko sitten tuotteen Saksasta ja maksoin sen paypalilla. Muutaman päivän päästä myyjä ilmoittaa lähettäneensä väärän tuotteen ja pyytää olemaan noutamatta pakettia, jotta se palautuisi takaisin. Myyjällä oli ihan hyvät palautteet ja oli ollut ebay:n jäsenenä jo pidemmän aikaa joten homma vaikutti ihan todelliselta virheeltä. Luulen, että hän lähetti jotain paljon arvokkaampaa kuin mistä olin maksanut, koska paketin seurantatieto päivittyi hänen yksityisviestien kautta aika tiuhaan ja muistutti moneen kertaan olla hakematta sitä. Sovittiin, että rahat palautetaan, kun paketti lähtee paluumatkalle, koska hän näkee seurantatiedoista, että en ole sitä hakenut. Nyt paketti on matkalla takaisin Saksaan ja ollaan sopimassa palautuksesta. Minulle ei ole kovin tuttuja nämä vaihtoehdot rahojen palautuksessa, joten kysyisin täältä, mikä olisi varmin ja nopein tapa.

Lainaan myyjän viestiä, jossa hän kertoo omasta ehdotuksestaan: "My idea is, I will abort the transaction by ebay. If you agree ebay will refund your full money."

Onko tässä jotain kusetuksen makua vai pyydänkö palauttamaan rahat suoraan paypal tilille? Pitiköhän tuon alunperin kirjoittaa paypal, eikä ebay? Myyjä ei vaikuta puhuvan kovin sujuvaa englantia muutenkaan...
Voi olla että on lähettäny jo monta olematonta tuotetta ja tilin sulkeminen on liipasimella. Siksi haluaa perua ennen kuin avaat casen.
Peruminen tai casen avaus. Suoriin siirtoihin ei kannata alkaa sillä silloin olet omillasi jos tulee ongelmaa.
Haluaa varmaan perua (cancel transaction) koska muuten menettää ebayn rahan siirto osuuden, jota ei enää nykyään palauteta.
Voihan siinä olla monelaista virhettä, esim tilaat 10kpl ja lähettääkin 10kpl 10kpl laatikoita.

Etenkin venäläisiltä pitäs estää pääsy antaan arvioita elektroniikasta aliexpressiin. Siellä on paljo tuotteita jotka on pääsääntöisesti saaneet 5 tähteä, jotka länsimaalaisilla standardeilla ehkä 1-3 tähden tuotteita max (kun itärajan takana ilmeisesti kelpaa että laite jotenkin toimii ja tulee perille)
Vaikea sanoa. Tilastoa voi vääristää esim että aliexpressillä on varasto venäjällä, tuotteet voi olla huomattavasti halvempia ja nopeammin tulla.
Suurin ongelma on jos tuote ei tule tai on huono, ei ne näy helposti.
Ehkä vain poimit venäläiset ja et huomaa että muutkin voi antaa 5 tähteä kun tuote tulee.
Itse en juuri noteeraa 5* palautteita, jos myyjä on joku 90% on se että mikään tuote ei varmaan tule jos on vielä hintataso alhainen.
Tuotteet on kuitenki kaikki samoja jos ne on saman näköisiä (paitsi joku elm327) niin palautteita kannattaa katsoa muiltakin myyjiltä.
Paljon myös yhden tähden arvioita kun selkeästi ostaja ei osaa käyttää tai ei ymmärrä mitä on ostanu.
 
Viimeksi muokattu:
Onko kellään kokemusta Gearbestin Priority Line toimitustavasta? Pitäisi mukamas olla nopeampi toimitus, kuin perus kirjattu lähetys. B2C Europe olisi kuriiripalveluna tälle Priority Linelle, mutta kyseiseltä sivulta ei löydy mitään seurantaan liittyvää tietoa.

Viikko sitten, eli 16.12. tila "Shipped", mutta vieläkään ei näy seurannassa mitään. Paketti lähti Kiinan varastolta.

Seurantakoodi alkaa kirjaimilla WT, joita seuraa 16 numeroa.
Lisäksi on jokin toinen koodi, "Shippment Number", joka alkaa kirjaimilla LM, joita seuraa 14 numeroa. 17track tunnistaa tuon LM-alkuisen Australian postilaitoksen seurantakoodiksi, mutta ei löydä koodilla mitään tietoja.

Toki mahdollista on, että Kiinassa edelleen jäätävä 11.11. + joulusesongin ruuhka, sekä korona sekoittamassa myös pakkaa, joten menee varmaan hetki ennenkuin mitään edes tapahtuu. Pitkään aikaan en ole Kiinasta tilannut mitään.
 
Onko kellään kokemusta Gearbestin Priority Line toimitustavasta? Pitäisi mukamas olla nopeampi toimitus, kuin perus kirjattu lähetys. B2C Europe olisi kuriiripalveluna tälle Priority Linelle, mutta kyseiseltä sivulta ei löydy mitään seurantaan liittyvää tietoa.

Viikko sitten, eli 16.12. tila "Shipped", mutta vieläkään ei näy seurannassa mitään. Paketti lähti Kiinan varastolta.

Seurantakoodi alkaa kirjaimilla WT, joita seuraa 16 numeroa.
Lisäksi on jokin toinen koodi, "Shippment Number", joka alkaa kirjaimilla LM, joita seuraa 14 numeroa. 17track tunnistaa tuon LM-alkuisen Australian postilaitoksen seurantakoodiksi, mutta ei löydä koodilla mitään tietoja.

Toki mahdollista on, että Kiinassa edelleen jäätävä 11.11. + joulusesongin ruuhka, sekä korona sekoittamassa myös pakkaa, joten menee varmaan hetki ennenkuin mitään edes tapahtuu. Pitkään aikaan en ole Kiinasta tilannut mitään.
Gearbestista ei ole kokemusta mutta mm. Amazonin ja eBayn paketteja on tullut B2C Europen kautta Briteistä ja USAsta. Tullut Postin paketteina n. 1-2 viikossa. Tosin näissä taisi B2C Europe hoitaa ihan vain viimeisen osuuden Euroopan sisällä.

B2C Europen seuranta löytyy ymmärtääkseni tästä: TrackYourParcel , mutta omat numeroni eivät ole olleet LM- tai WT-alkuisia.
 
Onko kellään kokemusta Gearbestin Priority Line toimitustavasta? Pitäisi mukamas olla nopeampi toimitus, kuin perus kirjattu lähetys. B2C Europe olisi kuriiripalveluna tälle Priority Linelle, mutta kyseiseltä sivulta ei löydy mitään seurantaan liittyvää tietoa.

Viikko sitten, eli 16.12. tila "Shipped", mutta vieläkään ei näy seurannassa mitään. Paketti lähti Kiinan varastolta.

Seurantakoodi alkaa kirjaimilla WT, joita seuraa 16 numeroa.
Lisäksi on jokin toinen koodi, "Shippment Number", joka alkaa kirjaimilla LM, joita seuraa 14 numeroa. 17track tunnistaa tuon LM-alkuisen Australian postilaitoksen seurantakoodiksi, mutta ei löydä koodilla mitään tietoja.

Toki mahdollista on, että Kiinassa edelleen jäätävä 11.11. + joulusesongin ruuhka, sekä korona sekoittamassa myös pakkaa, joten menee varmaan hetki ennenkuin mitään edes tapahtuu. Pitkään aikaan en ole Kiinasta tilannut mitään.
Edelliestä Gearbest tilauksesta on jo useampi vuosi, mutta muistelen että sivulle ilmestyy uusi serantakoodi kun paketti on saapunut Euroopan varastolle. Kannattaa myös tarkkailla ilmestyykö mitään OmaPosti-sovellukseen.
 
Etenkin venäläisiltä pitäs estää pääsy antaan arvioita elektroniikasta aliexpressiin. Siellä on paljo tuotteita jotka on pääsääntöisesti saaneet 5 tähteä, jotka länsimaalaisilla standardeilla ehkä 1-3 tähden tuotteita max (kun itärajan takana ilmeisesti kelpaa että laite jotenkin toimii ja tulee perille)

Juu katoin yks päivä jotain USB-laturia ni veli-venäläiset antanu 4 tai 5 tähteä ku toiminu 1kk ennen kun palanut töpseliin kiinni. ja 2A myyty laturi anto tyyliin 0,5A virtaa niin siinäkin oli "good enough for price" ja 5 stars. Meni kuuppa jumiin.
 
Miten mulla on vähän eri kuva venäläisistä... tai sit kohdetuotteet missä asian oon pistänyt merkille on erilaisia. Sieltä löytyy jengiä, jotka jaksaa purkaa tilattuja tuotteita atomeiksi ja testata niitä ihan oikeasti, että ne myytävät tuotteet ja lupaukset on mitä pitääkin. Ja kun ne ei ole, niin sieltä tippuu yhtä tähteä.
Toki tuotteet ei oo mitään parin euron tavaraa yleensä.
 
Edelliestä Gearbest tilauksesta on jo useampi vuosi, mutta muistelen että sivulle ilmestyy uusi serantakoodi kun paketti on saapunut Euroopan varastolle. Kannattaa myös tarkkailla ilmestyykö mitään OmaPosti-sovellukseen.
Noin tapahtuu kun kierretään tulli, laillisuus varmaan sillä toisella puolella. Tuohon saa varata 3 viikkoa jotta putkahtaa esiin.
 
Etenkin venäläisiltä pitäs estää pääsy antaan arvioita elektroniikasta aliexpressiin. Siellä on paljo tuotteita jotka on pääsääntöisesti saaneet 5 tähteä, jotka länsimaalaisilla standardeilla ehkä 1-3 tähden tuotteita max (kun itärajan takana ilmeisesti kelpaa että laite jotenkin toimii ja tulee perille)
Ihmettelen kyllä Alissa noita suuria tähtimääriä yleensäki. Heitetään tähdet ilmeisesti kun tuote saatu eikä pitemmän käytön perusteella.
 
Joulun ja uudenvuoden välisinä arkipäivinä pitäisi Englannissa eräs yritys lähettää auton osia pienessä paketissa. Nyt en pysy ihan kärryillä että mikä on tilanne Englannista ulkomaille lähtevän postin kanssa. Onko kukaan selvillä liikkuuko posti Englannista Suomeen edes kiertotietä?
 
UK ja EU pääsi vihdoinkin yhteisymmärrykseen ja diili on tehty, mutta tarkemmat tiedot julkaistaan vasta ensi viikolla.

Britannian postin sivuilla neuvotaan jo nyt täyttämään kaikki tullaus lappuset, jos on lähettämässä tavaraa EU alueelle ja olla valmiina maksamaan tullimaksuja siellä saapuvista paketeista 1.1.2021 jälkeen.

Eli, eiköhän sitä joudu tulevaisuudessa sitten tullaamaan kaiken Britanniasta tilatun tavaran ja siihen päälle vielä tuo Postin käsittelymaksu...
Jos tavara on kuitenkin lähetetty ennen 1.1.2021 (osto ajalla ei ole mitään vaikutusta, vaan milloin tavara on lähetetty), niin ne paketit käsitellään vielä normaalisti ja tulee ilman tullausta.

Mutta eiköhän nämä asiat varmistu kunnolla ensiviikolla.
 
Viimeksi muokattu:
Joulun ja uudenvuoden välisinä arkipäivinä pitäisi Englannissa eräs yritys lähettää auton osia pienessä paketissa. Nyt en pysy ihan kärryillä että mikä on tilanne Englannista ulkomaille lähtevän postin kanssa. Onko kukaan selvillä liikkuuko posti Englannista Suomeen edes kiertotietä?
Vaikea sanoa miten liikkuu, tai riippuuko kuljetusyrityksestä. Tiistaina tuli itselleni viesti erään tuotteen tilauksesta, että Royal Mail ilmoitti ettei ota tavaraa vastaan jos on menossa Eurooppaan, Kanadaan tai Turkkiin, koska eivät pysty kuljettamaan niitä toistaiseksi.
Tammikuun neljänteen astihan ainakin matkustajalennot on keskeytetty sieltä Suomeen.
 
Yhden hiljattain lähetetyn Ali-tilauksen uusimpana statuksena on "shipment cancelled", mitenköhän tämä nyt pitäisi tulkita. Pikaisella Googletuksella tuo tarkoittaisi ilmeisesti sitä että myyjä ei ole lähettänyt tavaraa ajallaan mutta mulle tuli ilmoitus sen lähettämisestä jo yli viikko sitten ja se oli muistaakseni ehtinyt liikkua Kiinan sisällä. Paketin kuljetushistoriaakaan ei näe enää. Kyseessä on vain n. 7€ arvoinen paketti mutta ei senkään takia jaksaisi odotella turhaan kuukausitolkulla. Olisiko seurantatunnus vain vaihtunut tms.? Pistin jo myyjälle viestiä että mitä tämä on ja varmaan sitten fiiliksen mukaan disputea kehiin...
 
Viimeksi muokattu:
Yhden hiljattain lähetetyn Ali-tilauksen uusimpana statuksena on "shipment cancelled", mitenköhän tämä nyt pitäisi tulkita. Pikaisella Googletuksella tuo tarkoittaisi ilmeisesti sitä että myyjä ei ole lähettänyt tavaraa ajallaan mutta mulle tuli ilmoitus sen lähettämisestä jo yli viikko sitten ja se oli muistaakseni ehtinyt liikkua Kiinan sisällä. Paketin kuljetushistoriaakaan ei näe enää. Kyseessä on vain n. 7€ arvoinen paketti mutta ei senkään takia jaksaisi odotella turhaan kuukausitolkulla. Olisiko seurantatunnus vain vaihtunut tms.? Pistin jo myyjälle viestiä että mitä tämä on ja varmaan sitten fiiliksen mukaan disputea kehiin...
Myyjä ostanu lähetyksesen mutta peruuttanu sen. Rahat saa takaisin avaamalla disputen että ei tracking tetoja ja lisäämällä vaikka kuvakaappauksen esim. MONIPUOLINEN LÄHETYSTEN SEURANTA | 17TRACK sivun seuranta tiedoista.

Muistaakseni reilu 10 päivää lähetyksestä voi avata. On normaalia että joskus yrittävät tätäkin huijausta saada rahoja. Joku 4kpl ollu itsellä tälläisiä. Syy ol luultavammin että suomeen on aika korkeat postit niin kate jää liian pieneksi tai menee tappiolle.

1609000112993.png


tai, kumpikin toimii jos ei tavara ole edenny tai cancel tullu
1609000233767.png
 
Viimeksi muokattu:
Myyjä ostanu lähetyksesen mutta peruuttanu sen. Rahat saa takaisin avaamalla disputen että ei tracking tetoja ja lisäämällä vaikka kuvakaappauksen esim. MONIPUOLINEN LÄHETYSTEN SEURANTA | 17TRACK sivun seuranta tiedoista.

Muistaakseni reilu 10 päivää lähetyksestä voi avata. On normaalia että joskus yrittävät tätäkin huijausta saada rahoja. Joku 4kpl ollu itsellä tälläisiä. Syy ol luultavammin että suomeen on aika korkeat postit niin kate jää liian pieneksi tai menee tappiolle.

Alin seuranta:

Yritin jo aikaisemmin avata disputen kun tänään tuo kymmenen päivää tuli täyteen mutta nyt sitä ei näköjään Alin järjestelmän mukaan pysty enää tekemään kun myyjä on mukamas lähettänyt paketin uudestaan. Myyjän selitys tälle oli kysäistessäni että tavara on voinut "kadota" matkalla. Eli olisi pitänyt aukaista dispute heti... Seurannatkin näyttää vähän ristiriitaista tietoa.

  • 2020-12-26 20:27

    H500aa15a28e84fc8b66fdfd9000d5e337.png

    Delivering
    Shipment at country of origin warehouse
  • 2020-12-26 20:24


    Shipment at country of origin distribution center
  • 2020-12-26 09:10


    [China]Shipment ready for dispatch
17track:
2020-12-26 20:27
Processing information input

2020-12-26 14:06
Yanwen Pickup scan

Tuohon 7€ sisältyi kyllä maksamani postit joten siinä mielessä myyjällä ei pitäisi olla valittamisen varaa. Täytyy varmaan sitten odottaa tuo toinen kymmenen päivää ja katsoa mitä tapahtuu.
 
Ekaa kertaa osu kohdalle elektroniikkaverme alissa joka alkaa jo hajoamaan 2 päivän käytön jälkeen, miten tuommosen kans kannattas tehdä. Monesti nähny noissa palautekommenteissa viestejä, että myyjät eivät palauta rahoja rikkinäisistä tuotteista. Kannattasko laittaa vaan että tuote ei saapunut perille? Kyrsii liikaa tuo paskaverme että jättäs asian sikseen.
 
Ekaa kertaa osu kohdalle elektroniikkaverme alissa joka alkaa jo hajoamaan 2 päivän käytön jälkeen, miten tuommosen kans kannattas tehdä. Monesti nähny noissa palautekommenteissa viestejä, että myyjät eivät palauta rahoja rikkinäisistä tuotteista. Kannattasko laittaa vaan että tuote ei saapunut perille? Kyrsii liikaa tuo paskaverme että jättäs asian sikseen.

Disputea suoraan vaan ja tietysti todisteiden kera. Siellä pitäisi olla "the item's quality doesn't match the seller's description" tjsp. Mulla hajosi kerran yksi laturi kahden päivän käytön jälkeen ja dispute meni läpi. Tosin kannattaa varautua siihen että et välttämättä saa täyttä rahanpalautusta jollei verme ole jo täysin käyttökelvoton mutta kuitenkin suurimman osan.
 
Viimeksi muokattu:
Ekaa kertaa osu kohdalle elektroniikkaverme alissa joka alkaa jo hajoamaan 2 päivän käytön jälkeen, miten tuommosen kans kannattas tehdä. Monesti nähny noissa palautekommenteissa viestejä, että myyjät eivät palauta rahoja rikkinäisistä tuotteista. Kannattasko laittaa vaan että tuote ei saapunut perille? Kyrsii liikaa tuo paskaverme että jättäs asian sikseen.
Helpoimmalla selviät jos sanot ettei tavara tullut perille ellet ole jo mennyt kuittaamaan sitä saapuneeksi eikä se ole tullut kirjattuna lähetyksenä.

Muuten rupeavat vaatimaan ties mitä videoita ja kuvia jne...
 
Hei, tietääkö kukaan mitä tapahtuu AliExpress paketille jos sitä ei nouda ajoissa?

Postin sivuilla lukee "Jos vastaanottaja ei nouda lähetystä säilytysajan sisällä, se palautetaan lähettäjälle hänen kotiosoitettaan lähinnä olevaan Postin palvelupisteeseen" ja "Jos lähettäjä kieltäytyy lunastamasta lähetystä Postista, se ohjataan perille saamattomien pakettien käsittelyyn. Posti säilyttää paketteja 3 kk, jonka aikana lähettäjä voi lunastaa lähetyksen maksamalla siitä lunastus- ja käsittelykulut alk. 10 €."

Eli päteekö tuo 3kk sääntö AliExpress paketeille, vai lähteekö noutamatta jätetty paketti seilaamaan takaisin Kiinaan...?

Oon ulkomailla, paketin viimeinen noutopäivä ylihuomenna. Paketille ilmeisesti voisi tilata lisää säilytysaikaa, mutta postin palvelunumeroon ei voi soittaa ulkomailta, hieno juttu.
 
Hei, tietääkö kukaan mitä tapahtuu AliExpress paketille jos sitä ei nouda ajoissa?

Postin sivuilla lukee "Jos vastaanottaja ei nouda lähetystä säilytysajan sisällä, se palautetaan lähettäjälle hänen kotiosoitettaan lähinnä olevaan Postin palvelupisteeseen" ja "Jos lähettäjä kieltäytyy lunastamasta lähetystä Postista, se ohjataan perille saamattomien pakettien käsittelyyn. Posti säilyttää paketteja 3 kk, jonka aikana lähettäjä voi lunastaa lähetyksen maksamalla siitä lunastus- ja käsittelykulut alk. 10 €."

Eli päteekö tuo 3kk sääntö AliExpress paketeille, vai lähteekö noutamatta jätetty paketti seilaamaan takaisin Kiinaan...?

Oon ulkomailla, paketin viimeinen noutopäivä ylihuomenna. Paketille ilmeisesti voisi tilata lisää säilytysaikaa, mutta postin palvelunumeroon ei voi soittaa ulkomailta, hieno juttu.
Palautuu lähettäjälle takaisin ja sama tapahtuu myös suomen paketeille ja jos alkuperäinen lähettäjä ei sitä nouda niin posti säilyttää tuon ilmoitetun ajan sitä ja tuo koskee vain Suomessa lähetettyjä tuo säilytys.

Laita joku muu noutamaan se?
 
Hei, tietääkö kukaan mitä tapahtuu AliExpress paketille jos sitä ei nouda ajoissa?

Postin sivuilla lukee "Jos vastaanottaja ei nouda lähetystä säilytysajan sisällä, se palautetaan lähettäjälle hänen kotiosoitettaan lähinnä olevaan Postin palvelupisteeseen" ja "Jos lähettäjä kieltäytyy lunastamasta lähetystä Postista, se ohjataan perille saamattomien pakettien käsittelyyn. Posti säilyttää paketteja 3 kk, jonka aikana lähettäjä voi lunastaa lähetyksen maksamalla siitä lunastus- ja käsittelykulut alk. 10 €."

Eli päteekö tuo 3kk sääntö AliExpress paketeille, vai lähteekö noutamatta jätetty paketti seilaamaan takaisin Kiinaan...?

Oon ulkomailla, paketin viimeinen noutopäivä ylihuomenna. Paketille ilmeisesti voisi tilata lisää säilytysaikaa, mutta postin palvelunumeroon ei voi soittaa ulkomailta, hieno juttu.
Siis se paketti lähtee takas Kiinaan, jos et sitä noutopäivään mennessä itse hae. Tuo 3kk säilytys taas on sen lähettäjän päässä, mutta kun kyse on Kiinan postista, niin sitähän ei voi tietää miten kauan ne siellä niitä säilyttää. (Ja nyt Korona aikana vaikuttaa moni muukin asia)

Etkö saa esimerkiksi jotain kaveria hakemaan tuota pakettia? Jos sulla on se seurantakoodi, niin kuka vaan voi hakea sen paketin, kunhan vilauttaa henkkareita, josta jää merkintä Postin järjestelmään.
 
Hei, tietääkö kukaan mitä tapahtuu AliExpress paketille jos sitä ei nouda ajoissa?

Postin sivuilla lukee "Jos vastaanottaja ei nouda lähetystä säilytysajan sisällä, se palautetaan lähettäjälle hänen kotiosoitettaan lähinnä olevaan Postin palvelupisteeseen" ja "Jos lähettäjä kieltäytyy lunastamasta lähetystä Postista, se ohjataan perille saamattomien pakettien käsittelyyn. Posti säilyttää paketteja 3 kk, jonka aikana lähettäjä voi lunastaa lähetyksen maksamalla siitä lunastus- ja käsittelykulut alk. 10 €."

Eli päteekö tuo 3kk sääntö AliExpress paketeille, vai lähteekö noutamatta jätetty paketti seilaamaan takaisin Kiinaan...?

Oon ulkomailla, paketin viimeinen noutopäivä ylihuomenna. Paketille ilmeisesti voisi tilata lisää säilytysaikaa, mutta postin palvelunumeroon ei voi soittaa ulkomailta, hieno juttu.

Tällaista löytyi Postin sivuilta( Usein kysyttyä Koronan vaikutuksista postin kulkuun - Posti ):

Huomasin, että Posti on alkanut palauttamaan ulkomaan paketteja takaisin lähettäjille. Mistä tiedän, koskeeko tämä minun pakettiani?

Palauttamme automaattisesti lähettäjille ulkomaan paketit, joiden kohdemaahan ei ole kuljetusyhteyksiä nyt tai lähitulevaisuudessa koronavirustilanteen takia. Voit tarkistaa postiliikenteen poikkeustiedot täältä. Lähetämme sinulle palautettavasta paketista saapumisilmoituksen. Voit hakea korvausta lähetyksen postimaksuista täyttämällä korvaushakemuksen. Liitäthän myös kuitin tai muun tositteen mukaan hakemukseen.

E: Paitsi että empäs ole varma puhutaanko tuossa Suomesta ulkomaille lähetetyistä paketeista...
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 182
Viestejä
4 485 135
Jäsenet
74 179
Uusin jäsen
Flere-Imsaho

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom