AliExpress, eBay yms. tilaaminen ja kokemuksia

Liittynyt
20.08.2020
Viestejä
189
Ainakaan arvo ei vaikuta suoraan, on mulla tullut SP:nä just noin 50e kamaakin. Yleisesti nämä on kyllä keskikokoista ja sitä pienempää olleet nykyään. RU kamoissa kestää ikävä kyllä kauemmin, samoin RB alkuiset SG päätteellä eli Singaporesta.
Vaikea joskus pysyä kärryillä miten mikäkin lähetyslaji käyttäytyy ja muutoksia tulee usein.
Onko mitään tietoa mitä nuo alkukirjaimet tarkoittavat? Päätteet lienee selvät, SP paketissa FI eli Finland ja RU paketissa NL eli Netherlands.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 733
Onko mitään tietoa mitä nuo alkukirjaimet tarkoittavat? Päätteet lienee selvät, SP paketissa FI eli Finland ja RU paketissa NL eli Netherlands.
Ne alkukirjaimet kertoo lähetyksen tyypin, mutta en oo ikinä löytänyt mitään täydellistä listaa siitä että mitä ne tarkalleen tarkoittaa. Wikipediasta löytyy lista missä on vähän osviittaa niiden merkityksestä: S10 (UPU standard) - Wikipedia
 
Liittynyt
01.01.2019
Viestejä
627
Tilasin Virosta nettikaupasta auton osia. Toimitus piti olla 21.8, eli eilen. Liikkeen omien sivujen seurannan mukaan paketin tilanne on seuraava:

  • Paketti hyväksyi ja rekisteröi toimituspalvelun kautta
    Location: Estonia, LEHMJA küla , Rae vald
    19.08.2020 14:59



* In transit
Location: Finland, Vantaa
20.08.2020 00:00


  • At parcel delivery centre
    Location: Finland, Vantaa
    20.08.2020 00:00

Eli ilmeisesti paketti seisoo Vantaan lajittelukeskuksessa?? mitä ihmettä ne tekee siellä sille, kun sen jo olisi pitänyt olla minun lähikaupasta noudettavissa.
 
Liittynyt
10.03.2017
Viestejä
4 265
Tilasin Virosta nettikaupasta auton osia. Toimitus piti olla 21.8, eli eilen. Liikkeen omien sivujen seurannan mukaan paketin tilanne on seuraava:

  • Paketti hyväksyi ja rekisteröi toimituspalvelun kautta
    Location: Estonia, LEHMJA küla , Rae vald
    19.08.2020 14:59



* In transit
Location: Finland, Vantaa
20.08.2020 00:00


  • At parcel delivery centre
    Location: Finland, Vantaa
    20.08.2020 00:00

Eli ilmeisesti paketti seisoo Vantaan lajittelukeskuksessa?? mitä ihmettä ne tekee siellä sille, kun sen jo olisi pitänyt olla minun lähikaupasta noudettavissa.
Ne ajat on arvioita. Kyllä se sieltä tulee. Ei täällä kitiseminen mitään auta. Jos on kiire niin hae Suomesta kaupan hyllystä.
 

Timo 2

Premium-jäsen
Liittynyt
11.02.2018
Viestejä
12 226
En nyt varmaksi väitä, mutta suurin osa Alin SS on Suomessa tuotu SP-aikuisilla tunnuksilla ja ne matkaavat Suomeen melko hyvin, yleensä parissa viikossa tilaushetkestä.
Minulla 6 pakettia / 8 paketista jotka tilasin 26.7. sillä alin standard shippingillä tulivat kaikki 2-3 viikossa ja 3 ensimmäistä oli noudettavissa jo 5.8. ja viimeinen tuli 17.8. koska piti tullata, joten tästä tuli 2,9 € lisälasku kiitos postin, vaikka ei ollut tullattavaa.

1 paketti tulee Singapore postilla
Ja tämän viimeisin merkintä on:

Despatched to OverSeas Postal Admin (From SG/SIN to FI/HEL) 2020-08-13 22:37

1 paketti pitää tulla syyskuun loppuun mennessä tai myyjä palauttaa rahat.
 
Liittynyt
02.04.2017
Viestejä
2 269
Onko mitään tietoa mitä nuo alkukirjaimet tarkoittavat? Päätteet lienee selvät, SP paketissa FI eli Finland ja RU paketissa NL eli Netherlands.
S kirjaimella alkavasta en osaa sanoa, mutta R on China Post Air Mail, tai China Post Small Packet.

China Post Air Mail = Alkaa kirjaimella R.
Tracking China Post Unregistered = Alkaa kirjaimella U. Seuranta loppuu kun paketti lähtee kiinasta.
China Post Small Packet = Alkaa kirjaimella R, P tai V.
China Post International Large Package = Alkaa kirjaimilla CP.
China EMS (Express Mail Service) = Alkaa kirjaimilla CT.
China Post International EMS = Alkaa kirjaimella E.
China Post EMS Parcel = Alkaa kirjaimella A.
China Post ePacket Parcel = Alkaa kirjaimella L, tai E.
China Post Registered Surface Mail = Alkaa kirjaimella C.
Special Line Shipments = Alkaa kirjaimilla YT.
 
Liittynyt
01.01.2019
Viestejä
627
Ne ajat on arvioita. Kyllä se sieltä tulee. Ei täällä kitiseminen mitään auta. Jos on kiire niin hae Suomesta kaupan hyllystä.
En tiedä mikä on ongelmasi, mutta jos tuote on luvattu toimittaa tiettynä päivänä ja olen maksanut toimitustavan mukaan, sen pitäisi silloin olla ko. päivänä minulla hallussa. Nyt Suomen posti päätti toisin. Osan tilasin ulkomailta, koska Suomessa sama tuote olisi maksanut yli viisi kertaa enemmän!
 
Liittynyt
10.03.2017
Viestejä
4 265
En tiedä mikä on ongelmasi, mutta jos tuote on luvattu toimittaa tiettynä päivänä ja olen maksanut toimitustavan mukaan, sen pitäisi silloin olla ko. päivänä minulla hallussa. Nyt Suomen posti päätti toisin. Osan tilasin ulkomailta, koska Suomessa sama tuote olisi maksanut yli viisi kertaa enemmän!
Edelleenkin se aika on arvio ei mikään 100% lupaus. Jos olet aeromotorsilta tilannut eivät edes tule postilla vaan postnordilla ja noutopistepakettien kuljetuksen hoitaa matkahuolto noilla. Ja viestisi on muutenkin väärässä ketjussa.
 
Liittynyt
26.09.2017
Viestejä
45
Alista tilasin tablettiin näyttö ja runkopaketin. Tilaus saapui nopeasti noin parissa viikossa. Saapunut näyttö ja runko oli kuitenkin rinnakkaismalliin tarkoitettu. Selkeästi siis myyjä lähettänyt väärän tuotteen. Tein tuosta disputen, vaadin koko kauppasummaa takaisin. En valinnut sitä palautusta ollenkaan, vaan pelkkä refund.

Nyt myyjä teki vastatarjouksen. Ehdottaa että saan täyden palautuksen rahoista ja tekstissä kertoo maksavansa myös paluurahdin. Epäilen kuitenkin halukkuutta maksaa tuo ja millä hän sen minulle sitten maksaisi kun tuolla alissa virallisesti refund amountissa näkyy se summa minkä olen maksanut. Postipaketti kiinaan näyttäisi maksavan edullisimmillaan 44,90, joka on karvan verran enemmän kuin koko tilauksen alkuperäinen arvo. Laitoin tästä myyjälle viestiä.

Miten olette vastaavia tilanteita ratkoneet?
 

Liitteet

Liittynyt
20.08.2020
Viestejä
189
Alista tilasin tablettiin näyttö ja runkopaketin. Tilaus saapui nopeasti noin parissa viikossa. Saapunut näyttö ja runko oli kuitenkin rinnakkaismalliin tarkoitettu. Selkeästi siis myyjä lähettänyt väärän tuotteen. Tein tuosta disputen, vaadin koko kauppasummaa takaisin. En valinnut sitä palautusta ollenkaan, vaan pelkkä refund.

Nyt myyjä teki vastatarjouksen. Ehdottaa että saan täyden palautuksen rahoista ja tekstissä kertoo maksavansa myös paluurahdin. Epäilen kuitenkin halukkuutta maksaa tuo ja millä hän sen minulle sitten maksaisi kun tuolla alissa virallisesti refund amountissa näkyy se summa minkä olen maksanut. Postipaketti kiinaan näyttäisi maksavan edullisimmillaan 44,90, joka on karvan verran enemmän kuin koko tilauksen alkuperäinen arvo. Laitoin tästä myyjälle viestiä.

Miten olette vastaavia tilanteita ratkoneet?
Itse olen lähettänyt postipaketteja tämän kautta paljon edullisemmin kuin Postista: Paketin lähettäminen – helposti ja edullisesti. Valitse sopivin | Shipit.fi
 

Err

Liittynyt
08.11.2016
Viestejä
704
Vaikuttaako lähetyksen koko tai arvo siihen tuleeko SP alkuinen numero vai joku muu, vai onko täysin satunnaista? Minun RU alkuinen lähetys on arvoltaan 50 euroa. SP alkuinen lähetys joka saapui jo oli alle 5 euroa toimituskuluineen.
Enemmän uskoisin että lähetyksen sisältö vaikuttaa tuohon, akulliset ja muut "semi-vaaralliset" lähetykset näyttävät menevän sen Singaporen postin kautta.
 
Liittynyt
07.07.2019
Viestejä
1 425
8.8.2020 Aliexpress Standard Shippingillä tilattu tuote toimitettiin tänään. Tämä tuli suoraan Kiinasta Suomeen. Toinen Aliexpress Standard Shipping paketti joka on tilattu 6.8 on vielä matkalla jossain Hollanissa. Miksi jotkut paketit tulee suoraan ja jotkut kiertää Hollannin kautta?
Uskomatonta, kun mulla on nyt syksylläkin tilatut vielä jossain jumissa, seuranta näyttää että tullut Suomeen ja sen jälkeen on kadonnut.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 096
Tekis mieli taas tilata yhtä sun toista, mutta joko toimitusajat on normalisoituneet kiinanpaketeille?
 
Liittynyt
25.01.2019
Viestejä
3 805
Parissa viikossa SP alkuiset nyt tulleet RU alkuiset NL päätteellä +3vkoa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 161
En ole ikinä edes katsonut mitä Wish tarjoaa ja mikä se oikeastaan edes on, vaikka monet ovat siitä puhuneet. Lienee ymmärtämättömän AliE? Tämä mainos kyllä aiheutti hieman mielenkiintoa. Olisi vain parikymppiä.

DE70DD1E-4D8A-49D9-BA6B-702FB57F8C92.jpeg

Edit: oli pakko katsoa wikistä. Jenkki yhteys tuli totaali yllärinä, mutta muu ei niinkään.
 

Err

Liittynyt
08.11.2016
Viestejä
704
En ole ikinä edes katsonut mitä Wish tarjoaa ja mikä se oikeastaan edes on, vaikka monet ovat siitä puhuneet. Lienee ymmärtämättömän AliE? Tämä mainos kyllä aiheutti hieman mielenkiintoa. Olisi vain parikymppiä.
Kyllä. Aliexpressin tyylinen kauppapaikka, mutta ilman laadunvalvontaa sivuston puolesta, eli tuotteet ovat kusetuksia, tai aidot tuotteet ovat 90% alennuksessa, mutta silti kalliimpia kuin muualla.
Luulisi hälyytyskellojen soivan päässä kun Wish rupeaa kyselemään sähköpostia ennen kuin näyttävät edes mitään tuotteita.

 
Liittynyt
22.12.2016
Viestejä
18 291
Wish taitaa olla vähän kuin yksinkertaisten ihmisten Aliexpress/eBay.

Vähän kuin Facebook on yksinkertaisten ihmisten keskustelufoorumi... :D Tällä tavalla siitä ajattelin 15 vuotta sitten ja olen samaa mieltä oikeastaan edelleen.

Mulla on mennyt koko toi Wish sillä tavalla ohi, etten edes tiedä, että minä vuonna siitä oikeastaan edes tuli "juttu".
 

Eräilves

Turrien turri
Tukijäsen
Liittynyt
18.01.2019
Viestejä
2 089
Wishistä on tullut tilattua juuri tuollaista pientä tilpehööriä, ne kyllä tuntuu ihan hyviä olevan. Esim. Tarrakiinnikkeitä, auton erikoisempia led polttimoita yms.. mitään kalliimpaa en ehkä sieltä ostelisi.
 
Liittynyt
30.12.2016
Viestejä
377
Melko mielenkiintoisen kuvan ainakin Wishin teknologiatarjonnasta saa näistä Mrwhosetheboss: n videoista. En ole tutkinut tarjontaa, mutta noiden perusteella en taitaisi uskaltaa ainakaan puhelinta ostaa sieltä.



 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 727
Wish taitaa olla vähän kuin yksinkertaisten ihmisten Aliexpress/eBay.

Vähän kuin Facebook on yksinkertaisten ihmisten keskustelufoorumi... :D Tällä tavalla siitä ajattelin 15 vuotta sitten ja olen samaa mieltä oikeastaan edelleen.

Mulla on mennyt koko toi Wish sillä tavalla ohi, etten edes tiedä, että minä vuonna siitä oikeastaan edes tuli "juttu".
Hyvin sanottu ja samaa mieltä olen itsekkin! :)
 
Liittynyt
28.03.2019
Viestejä
255
Onko normaalia, että Aliexpressissä kun tekee refund pyynnön niin se veloittaa tuotteen hinnan uudestaan tililtä? Tuote siis maksoi 200e ja tililtä on veloitettu 400e josta puolet sain takaisin refundin kautta, mutta toinen puoli on vielä katevarauksena.
 
Liittynyt
29.11.2018
Viestejä
361
Onko normaalia, että Aliexpressissä kun tekee refund pyynnön niin se veloittaa tuotteen hinnan uudestaan tililtä? Tuote siis maksoi 200e ja tililtä on veloitettu 400e josta puolet sain takaisin refundin kautta, mutta toinen puoli on vielä katevarauksena.
Ei ole normaalia.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
236
Pitkästä aikaa tuli eBaysta tilattua pari peliä. Kauppa josta ostin käyttää 'Global Shipping Program' -järjestelmää. Ja kysymys kuuluu, tulkitsinko PayPalliin saadun kuitin oikein?

Eli PayPallin mukaan rahaa lähtenyt kahteen eri osoitteeseen. Pelikaupalle 54,98 USD ja tälle GSP:lle yhteensä 44,16 USD. Tuosta summasta Shipping on 23,02 USD ja Import Charges 21,14 USD. Eli tarvitseeko mun sitten tulevaisuudessa tullata ja maksaa alveja ynnä muita. Vai hoitaako nuo sen puolestani, vai mikä tuo Import charges on?

Tässä screeni kuitista : Screenshot-4
 
Liittynyt
10.03.2017
Viestejä
4 265
Pitkästä aikaa tuli eBaysta tilattua pari peliä. Kauppa josta ostin käyttää 'Global Shipping Program' -järjestelmää. Ja kysymys kuuluu, tulkitsinko PayPalliin saadun kuitin oikein?

Eli PayPallin mukaan rahaa lähtenyt kahteen eri osoitteeseen. Pelikaupalle 54,98 USD ja tälle GSP:lle yhteensä 44,16 USD. Tuosta summasta Shipping on 23,02 USD ja Import Charges 21,14 USD. Eli tarvitseeko mun sitten tulevaisuudessa tullata ja maksaa alveja ynnä muita. Vai hoitaako nuo sen puolestani, vai mikä tuo Import charges on?

Tässä screeni kuitista : Screenshot-4
Ei tarvitse tullata vaan se lähetys tulee suoraan perille. Se idea tuossa on, että hoitavat tullauksen.
 
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
4 079
Ja tätä 'uutta' 2,90€ käsittelymaksuakaan ei tarvitse itse tehdä?
Periaatteessa ei, käytäntö on toinen. Mutta suosittelen laittamaan vapautuspyynnön ja selvityksen että tullit siitä on jo maksettu jos jää sinne.
Aina kannattaa yritää ainakin jos on syy olla maksamatta.

No niin, tänään tuli toinen. Nimi, osoite ja puhelin samat kuin edellä, eri lähettäjä/palautusosoite. Erikoinen tilanne, ei kai kukaan voi olla huomaamatta jos omat nimi- ja osoitetiedot on väärin kauppapaikan tilillä, mutta kuinka kaksi eri myyjää onnistuisi saamaan samat väärät tiedot muuten. Edelleenkään ei mitään laitonta.
Mitä niissä oli, jos oli joku kumitutti niin huijaus paketteja joiden ei ole tarkoituskaa mennä oikeaan osoitteeseen.
 
Liittynyt
20.06.2017
Viestejä
1 907
Mitä niissä oli, jos oli joku kumitutti niin huijaus paketteja joiden ei ole tarkoituskaa mennä oikeaan osoitteeseen.
No raportoin jo ensimmäisen, jonkinlaisia poranteriä ja tässä toisessa USB-latauspistoke tms. Ehkä esim. moottoripyörään koska oli kuminen kansi, toisessa päässä johdot.

Mitä noilla huijauksilla haettaisiin?
 
Liittynyt
07.02.2017
Viestejä
2 016
Eipä kovin usein "aliexpress standard shipping" saavu perille näin ripeästi. Ugreeniltä HDMI-kaapeli. Joskus osuu jopa postinkin usein niin kummalliset logistiikkapuuhastelut kohdilleen ja tuote noudettavissa reilusti alle viikossa tilausnapin klikkauksesta.
:) :thumbsup:

Screenshot_2020-08-28 Lähetysten seuranta - Posti.png
 
Liittynyt
18.11.2016
Viestejä
3 744
Mites tuo Ebay ja myyjät yleensä tukee poste restante osoitteeseen lähettämistä? Mä tarvin muutaman euron tarvikkeen joita näköjään enää myydään vain Kiinassa. Mutta kun mä olen muuttamassa ensi kuussa niin sitä ei voi ainakaan tähän tilata, koska ei noista tiedä koska ne tulee perille.
 

Timo 2

Premium-jäsen
Liittynyt
11.02.2018
Viestejä
12 226
Mites tuo Ebay ja myyjät yleensä tukee poste restante osoitteeseen lähettämistä? Mä tarvin muutaman euron tarvikkeen joita näköjään enää myydään vain Kiinassa. Mutta kun mä olen muuttamassa ensi kuussa niin sitä ei voi ainakaan tähän tilata, koska ei noista tiedä koska ne tulee perille.
Tilaa uuteen osoitteeseen. Toimituksessa kuitenkin kestää vähintään kaksi viikkoa, todennäköisesti n. kuukausi ebaysta, alista tilanteessa näet sen toimitusajan ja voit maksaa nopeammasta toimituksesta.
 

Timo 2

Premium-jäsen
Liittynyt
11.02.2018
Viestejä
12 226
No se onnistuu vain jos tietää nyt, että lähetyksellä kestää tulla yli kuukauden. Mistä tuollaista voi tietää?
Tilaa alista ja otat sen halvan toimituksen, jolla kestää vähintään se kuukausi tai tilaat alin standard shippingillä(maksaa n. 3-5€) jolloin saat sen n. Kahdessa viikossa vanhaan osoitteeseen.

Ja ebayssa se toimitus on todennäköisesti se halvin mahdollinen jolla kestää se kuukausi vähintään.
 
Liittynyt
23.07.2017
Viestejä
254
Mites tuo Ebay ja myyjät yleensä tukee poste restante osoitteeseen lähettämistä? Mä tarvin muutaman euron tarvikkeen joita näköjään enää myydään vain Kiinassa. Mutta kun mä olen muuttamassa ensi kuussa niin sitä ei voi ainakaan tähän tilata, koska ei noista tiedä koska ne tulee perille.
Tilaat nykyiseen osoitteeseesi. Teet osoitteenmuutoksen muuttaessasi, niin Posti toimittaa sen sinne missä paketin saapuessa asut.
 
Liittynyt
25.01.2019
Viestejä
3 805
Mites tuo Ebay ja myyjät yleensä tukee poste restante osoitteeseen lähettämistä? Mä tarvin muutaman euron tarvikkeen joita näköjään enää myydään vain Kiinassa. Mutta kun mä olen muuttamassa ensi kuussa niin sitä ei voi ainakaan tähän tilata, koska ei noista tiedä koska ne tulee perille.
Ihan sama vaikka tilaat sen nyt millä hyvänsä tilausmuodolla ja osoitteella, ellet ole kauhean kauas muuttamassa nykyisestä. Teet kuitenkin muuttoilmoituksen, eli jos se on pienlähetys joka kannetaan kotiin -> se tulee uuteen osoitteeseen ihan ilmaiseksi ja sen enempiä miettimättä.

Jos se taas on noudettavaa mallia, haet sen vanhan osoitteen noutopaikasta mistä ennenkin. Koodi OmaPosti appiin ellei ole jopa sinne itse itsestään tulevaa mallia.
 
Liittynyt
20.08.2020
Viestejä
189
NL loppuinen Aliexpress Standard Shipping lähetys saapui. Kierretäänkö NL pakettien avulla Suomen tullit ja Postin käsittelymaksut? Ei näy mitenkään paketin päältä että lähetys olisi Kiinasta. Joku Netherlands osoite siinä vain näkyy lähettäjänä.
 
Liittynyt
10.03.2017
Viestejä
4 265
NL loppuinen Aliexpress Standard Shipping lähetys saapui. Kierretäänkö NL pakettien avulla Suomen tullit ja Postin käsittelymaksut? Ei näy mitenkään paketin päältä että lähetys olisi Kiinasta. Joku Netherlands osoite siinä vain näkyy lähettäjänä.
Ei ne mitään tulleja kierrä ja niihin tulee tarra missä lukee, että paketti tulee EU ulkopuolelta.
 

Timo 2

Premium-jäsen
Liittynyt
11.02.2018
Viestejä
12 226
Ei ne mitään tulleja kierrä ja niihin tulee tarra missä lukee, että paketti tulee EU ulkopuolelta.
Mutta eikös tullaus tapahdu heti kun saapuu EU:n rajojen sisälle, ja tällöin se tapahtuu Hollannissa ja sieltä pitäisi tulla Suomeen ilman tullausta tai Postin 2,9 € käsittely maksuja?
 
Liittynyt
10.03.2017
Viestejä
4 265
Mutta eikös tullaus tapahdu heti kun saapuu EU:n rajojen sisälle, ja tällöin se tapahtuu Hollannissa ja sieltä pitäisi tulla Suomeen ilman tullausta tai Postin 2,9 € käsittely maksuja?
Ei niitä tullata siellä tässä tapauksessa. Koko logistiikkaketjun määräpäähän hoitaa postnl. Myös suomen posti, ruotsin posti, viron posti jne.. tarjoavat kiinalaisille vastaavaa palvelua. Lähetyksiin tulee keltainen tarra missä lukee lähetyksen tulevan eu:n ulkopuolelta.
 
Liittynyt
25.01.2019
Viestejä
3 805
Näihin PostNL:n lähetyksiin ei kertaakaan ole tuota keltaista tarraa lätkitty omien lähetysten osalta. Sen sijaan esim. iHerbeissä se on aina. Ovelin kiinalähetys tuli Saksaan ensin, siellä lätkitty DHL:n normaali Express tarra päälle. Kun katsoi valoa vasten paketin muoveja, näkyi alkuperäinen lappu, 0$ arvoinen commercial sample sisällöksi merkittynä johonkin saksalaiseen yritykseen, joka sitten lähetti sen Suomeen. Arvo ylitti alvikannon.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 727
Näihin PostNL:n lähetyksiin ei kertaakaan ole tuota keltaista tarraa lätkitty omien lähetysten osalta. Sen sijaan esim. iHerbeissä se on aina. Ovelin kiinalähetys tuli Saksaan ensin, siellä lätkitty DHL:n normaali Express tarra päälle. Kun katsoi valoa vasten paketin muoveja, näkyi alkuperäinen lappu, 0$ arvoinen commercial sample sisällöksi merkittynä johonkin saksalaiseen yritykseen, joka sitten lähetti sen Suomeen. Arvo ylitti alvikannon.
Eipä oo mullakaan tullut keltasella lapulla muistaaksein kuin kerran eikä sekään jääny tulliin vaikka ois pitäny. Varmaan sen yli 20 tilausta PostNL toimituksella takana vuosien varrelta.
 
Liittynyt
20.08.2020
Viestejä
189
Ei ole mitään keltaista lappua, ainoastaan PostNL osoitekortti jossa arvoksi laitettu $20 vaikka oikeesti maksoi 50€.
 
Liittynyt
17.01.2019
Viestejä
572
Onko normaalia, että Aliexpressissä kun tekee refund pyynnön niin se veloittaa tuotteen hinnan uudestaan tililtä? Tuote siis maksoi 200e ja tililtä on veloitettu 400e josta puolet sain takaisin refundin kautta, mutta toinen puoli on vielä katevarauksena.
Tilasin kaksi eri tuotetta toukokuun alussa, ja tietenkin ne veloitettiin saman tein tililtäni, yhteensä onneksi vain kympin luokkaa. Nämä tuotteet eivät koskaan saapuneet perille, joten tein refundit, ja ne hyväksyttin. Nyt kuitenkin tililleni on tullut katevaraukset näillä samoilla jo kertaalleen maksamillani summilla! Äkkiä katsoen homma näyttää siltä, että minun pitäisi maksaa kahteen kertaan ostoistani, joita en ole saanut!

Todennäköisesti nämä katevaraukset ovat keino tarkistaa, että tili rahojen palautuksille on käytettävissä. Mutta se ihmetyttää, että tämä tarkistus tehdään mielivaltaisesti ostosummilla eikä jollain yhden euron katevarauksena kuten normaalisti. Jos ostoni olisivat olleet vaikka 1000 euroa eikä tililläni olisi ollut tätä summaa, niin olisivatko refundit sitten peruuntuneet? Lisäksi tämä tonni olisi ollut pois normaalista käytöstäni, ja tiukkaa olisi tehnyt, jos tililläni olisi ollut varoja esim. 1009 euroa... Katevarauksen pitäisi Nordealla kuitenkin purkautua 5 päivän kuluttua.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
275
En muista että olisi tullut katevarausta omalle tilille kun sain kesäkuussa AliExpress refundin, pari pv kesti että se ilmestyi tilille.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
3 725
Tilasin kaksi eri tuotetta toukokuun alussa, ja tietenkin ne veloitettiin saman tein tililtäni, yhteensä onneksi vain kympin luokkaa. Nämä tuotteet eivät koskaan saapuneet perille, joten tein refundit, ja ne hyväksyttin. Nyt kuitenkin tililleni on tullut katevaraukset näillä samoilla jo kertaalleen maksamillani summilla! Äkkiä katsoen homma näyttää siltä, että minun pitäisi maksaa kahteen kertaan ostoistani, joita en ole saanut!

Todennäköisesti nämä katevaraukset ovat keino tarkistaa, että tili rahojen palautuksille on käytettävissä. Mutta se ihmetyttää, että tämä tarkistus tehdään mielivaltaisesti ostosummilla eikä jollain yhden euron katevarauksena kuten normaalisti. Jos ostoni olisivat olleet vaikka 1000 euroa eikä tililläni olisi ollut tätä summaa, niin olisivatko refundit sitten peruuntuneet? Lisäksi tämä tonni olisi ollut pois normaalista käytöstäni, ja tiukkaa olisi tehnyt, jos tililläni olisi ollut varoja esim. 1009 euroa... Katevarauksen pitäisi Nordealla kuitenkin purkautua 5 päivän kuluttua.
Ei toi ole mitenkään normaalia, jotenkin tulee mieleen joku kusetus yritys. Kannattaa olla pankkiin yhteyttä jos noi menee varauksesta maksuun. Itselle ei ole tullut mitään katevarauksia refundien kanssa.
 
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
4 079
Näihin PostNL:n lähetyksiin ei kertaakaan ole tuota keltaista tarraa lätkitty omien lähetysten osalta. Sen sijaan esim. iHerbeissä se on aina. Ovelin kiinalähetys tuli Saksaan ensin, siellä lätkitty DHL:n normaali Express tarra päälle. Kun katsoi valoa vasten paketin muoveja, näkyi alkuperäinen lappu, 0$ arvoinen commercial sample sisällöksi merkittynä johonkin saksalaiseen yritykseen, joka sitten lähetti sen Suomeen. Arvo ylitti alvikannon.
Joo ne tekee melko julkisesti tätä veron kiertoa, viron kautta tullessa kiertää jonkun hepun kautta. Olen ihmetelly pitkään kun siitä ei meteliä tule, Ruotsalaiseti tekee, mutta pienemmällä volymillä. Aina tietää kun jonku kiinasta belgian postin kautta tulee että huoh, kiertää jotenki verot.
Mitenhä tuokin homma laajenee ensivuonna niin että eu alkaa puuttua siihen.


Onko normaalia, että Aliexpressissä kun tekee refund pyynnön niin se veloittaa tuotteen hinnan uudestaan tililtä? Tuote siis maksoi 200e ja tililtä on veloitettu 400e josta puolet sain takaisin refundin kautta, mutta toinen puoli on vielä katevarauksena.
Voihan monessa paikassa myyjä avata vasta tapauksen jos näyttää että paketti on liikkeessä. Joskus käsittely voi viedä viikkoja. Kannattaa tarkistaa mitä sähköposteja sieltä on lähetelty.
Aika kyllä on pitkä, Jos olet saanu 50% refundin, eikö ole normaalia että 50% maksat. Tuotteen tiedoista ali tilitä näet mitä asialle kuuluu.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
15.11.2016
Viestejä
857
Ei ole mitään keltaista lappua, ainoastaan PostNL osoitekortti jossa arvoksi laitettu $20 vaikka oikeesti maksoi 50€.
Jos ei sulle ole tullut pakettia keltaisella tarralla varustettuna, niin ei se tarkoita ettei niitä ole. Joskus on omissakin ollut, vaikkei olisi alv-raja ylittynytkään. Myöskin on kerran alv-rajan ylittävässä ollu, mutta ei jäänyt tulliin.
 
Liittynyt
20.08.2020
Viestejä
189
Jos ei sulle ole tullut pakettia keltaisella tarralla varustettuna, niin ei se tarkoita ettei niitä ole. Joskus on omissakin ollut, vaikkei olisi alv-raja ylittynytkään. Myöskin on kerran alv-rajan ylittävässä ollu, mutta ei jäänyt tulliin.
En väittänytkään ettei niitä olisi. Ihmettelin vain kun siinä ei ollut.
 
Liittynyt
12.12.2016
Viestejä
1 863
Mikähän budjetti toimitustapa olis aliexpressissä varmin? Toukokuussa jäi kaksi 4PX Singapore Post OM Pro pakettia saapumatta, kun taas Caniaot tuli hitaasti perille ja perus China post nopsaan. China postia eivät vaan juuri tarjoa. Nyt aika moni tarjoaa SunYou Economic Air Mail ilmaiseksi toimitustavaksi, onko tästä kokemuksia? Suojalasia ja puhelimen koteloa tilailen enkä viitteis parin dollarin tilaukselle ottaa hintavampaa toimitusta. Toiveissa olisi, että kuukaudessa tulisi enkä jaksaisi disputejen kanssa vääntää.

Ebayssa eivät tunnu ilmoittavan postifirmaa, miten hyvin niiden halpistoimitukset tulee perille?
 

Timo 2

Premium-jäsen
Liittynyt
11.02.2018
Viestejä
12 226
Mikähän budjetti toimitustapa olis aliexpressissä varmin? Toukokuussa jäi kaksi 4PX Singapore Post OM Pro pakettia saapumatta, kun taas Caniaot tuli hitaasti perille ja perus China post nopsaan. China postia eivät vaan juuri tarjoa. Nyt aika moni tarjoaa SunYou Economic Air Mail ilmaiseksi toimitustavaksi, onko tästä kokemuksia? Suojalasia ja puhelimen koteloa tilailen enkä viitteis parin dollarin tilaukselle ottaa hintavampaa toimitusta. Toiveissa olisi, että kuukaudessa tulisi enkä jaksaisi disputejen kanssa vääntää.

Ebayssa eivät tunnu ilmoittavan postifirmaa, miten hyvin niiden halpistoimitukset tulee perille?
Standard shipping (n. 14 - 24 päivää virallisesti) on se millä luulisi tulevan.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
241 662
Viestejä
4 220 972
Jäsenet
71 091
Uusin jäsen
TiieM

Hinta.fi

Ylös Bottom