Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Huijaus postin sivu. Laita postille tuosta viestiä.Mikäs tää tämmönen sivusto on? TT
Tuli tekstiviesti ihan suomeksi että pakettia ei voida toimittaa. Ja täytyisi maksaa joku lisämaksu. Kun sivulle menee selaimella tarjoaa se automaattisesti tuota samaa seurantakoodia kaikille. TT
Huijaushan tuo on, mutta jännä että odottelen juurikin näillä näppäimillä useampaa pakettia, hyvin ovat tuon ajoituksen hoitaneet.
Tänään oli lähetys tullut postilaatikkoon. Melkein kuukauden kesti kirjeellä matkustaa ulkomaanterminaalista Kuopioon.Alista tilasin varaosia 17.5 ja seurannan mukaan lähetys on eksynyt Suomeen 13.6 ja eikä ole vieläkään tullut postilaatikkoon. "Days in transit 34 days" Pitkään kyllä kestää, että kirje tulee postilaatiikkoon asti, jos tulee
Joo mikähän ihme siellä Helsinki-Vantaalla tökkii? Kaksi eri pakettia on jumissa siellä, toinen Suomessa 17.6. ja toinen 30.6.. Todella rasittavaa kun eivät saa paketteja liikkeelle tuolta. Luulisi tulevan parissa päivässä.Tänään oli lähetys tullut postilaatikkoon. Melkein kuukauden kesti kirjeellä matkustaa ulkomaanterminaalista Kuopioon.
8.5 lähtenyt paketti matkaan aliexpressin seurannan mukaan. Sen jälkeen ei mitään seurantaan. Tällä viikolla laitoin disputea ja nopeasti tulikin tällaista vastausta. Ymmärtääkseni olisin saamassa rahat takaisin, vai ymmärsinkö oikein? Mitä jos tuote sitten tuleekin joskus perille? Kyse reilu 400€ puhelimesta.
Entä ymmärsinkö oikein että odotan ensin 3 päivää, ennen kuin pääsen painamaan sitä acceptia? En nimittäin löydä mistään sellaista kohtaa ainakaan vielä.Jes, kyllä dispute on menossa läpi eli rahat takaisin, jos klikkaat accept
Odotat. Mistä tiedät, että se on väärä, kun ei kaikkien lähetystapojen seuranta toimi kunnolla? On vain muutamia mihin voi oikeasti luottaa.Mites, kun myyjä on antanut alissa väärän seurantakoodin, niin en voi avata disputea, kun näyttää, että on edelleen matkalla?
Odotat. Mistä tiedät, että se on väärä, kun ei kaikkien lähetystapojen seuranta toimi kunnolla? On vain muutamia mihin voi oikeasti luottaa.
No tänään saapui sitten tuo 17.6. Suomeen tullut paketti. Näemmä siis Helsinki-Vantaalla on noin kuukauden läpimenoaika Kiinan paketeilla.. Ehkä ne loputkin sieltä jossain välissä saapuu. Kaksi huhtikuussa tilattua pakettia vielä saapumatta, toinen ollut Suomessa 30.6. ja toinen seuraamaton, eli ei mitään tietoa missä menee.Joo mikähän ihme siellä Helsinki-Vantaalla tökkii? Kaksi eri pakettia on jumissa siellä, toinen Suomessa 17.6. ja toinen 30.6.. Todella rasittavaa kun eivät saa paketteja liikkeelle tuolta. Luulisi tulevan parissa päivässä.
Minulle saapui 9.7. Alin paketti joka tuli Suomeen 25.5. Vastaavasti saman myyjän 26.5. Suomeen saapunut samanlainen paketti tuli minulle jo 15.6. Ja viime viikolla saapui eräs maaliskuun alussa tilattu paketti, siitä sain rahat takaisin jo toukokuussa. Saas nähdä tuleeko pari muutakin samaan aikaan lähetettyä... Tammikuun lopussa tilattujen (eBay) suhteen olen jo toivoni menettänyt, toki niistä tuli rahat takaisin.No tänään saapui sitten tuo 17.6. Suomeen tullut paketti. Näemmä siis Helsinki-Vantaalla on noin kuukauden läpimenoaika Kiinan paketeilla.. Ehkä ne loputkin sieltä jossain välissä saapuu. Kaksi huhtikuussa tilattua pakettia vielä saapumatta, toinen ollut Suomessa 30.6. ja toinen seuraamaton, eli ei mitään tietoa missä menee.
3.4 alista tilattu puhelin saapui 10.7 minulle, disputen kautta olin saanut rahat takaisin 8.7. Xiaomi mistore pahoitteli että toimituksessa kesti pitkään ja pyysivät palauttamaan 129usd kun tilauksen alkuperäinen hinta oli 161eur.
Ennen kuin sain puhelimen käsiini edellinen merkintä seurannassa oli 10.4 handed over to airline.
Tyydyttävästi hoitui tämä, harmi että jouduin välissä hommaamaan Suomesta uuden puhelimen.
Et kai ole aktivoinut Ebaylle tota recurring payment systeemiä Paypalista? En kyllä tiedä onko tuo mahdollista edes laittaa Ebayhin, mutta kannattanee tarkistaa josko sieltä löytyy jotain ylimääräistä...Nyt ei kyllä paljoo naurata. paypalin kautta lähteny ebay.inc maksuun ihan itestään rahaa. ja lukee vielä että toistuva maksu joka ois käynnistyny olevinaan toukokuussa. mutta nyt lähti vasta ensimmäisen kerran maksu. Enkä äkkisältään ebay:sta löydä kohtaa missä olis ees kuukautisia maksuja. tai ylipäätään mihinkä ne rahat lähti
Sulla on selvästi liikaa rahaa jos ohi menneet.enpä ollu tommostaskaa huomannu. googlessaki ollu joku toistuva maksu jokakuukaus kerenny mennä jo 130e yhteensä enkää oo huomannu mitää
Ihmettelen kyl miten et ole huomannut, ainakin itselle tulee joka maksusta aina sähköpostia, olipa sitten itse aiheutettu taikka recurring payment (itsellä esim. Netflix).enpä ollu tommostaskaa huomannu. googlessaki ollu joku toistuva maksu jokakuukaus kerenny mennä jo 130e yhteensä enkää oo huomannu mitää. ebay ei näy ainenkaa tossa listassa olevan toistuvissa maksuissa
Onko minkälaisia kokemuksia kuljetuksen aikana tulleista vaurioista, ovatko myyjät olleet miten suostuvaisia tulemaan vastaan vaikka se ei niiden vika olekaan? Tuli lopulta 105 päivän jälkeen julisteet kiinasta, mutta muoviputki johon ne oli pakattu, oli taipunut kuljetuksen aikana ja se painoi pintaan aika mojovat jäljet. Tämä siitäkin huolimatta, että ne oli tulostettu silkki kankaalle. Lähestyin asian tiimoilta myyjää ja omaksi yllätykseksi se oli valmis lähettämään julisteet uudestaan, taikka kompensoimaan puolet myyntihinnasta. Sovittiin sitten, että laittaa ne uudestaan tulemaan, kun jälki oli muuten varsin kelvollista. Sain uuden seurantanumeron ja nyt sitten jännätään miten siellä kiinanpojilla putki tällä kertaa taipuu. Ensimmäinen kerta kun näin käy, kuitenkin jo aika kasa ebay tilauksia takana.
Miten sitä voi jatkaa ebayssa? Onko tuo muuten uusi asia, että myyjäpalautetta ei voi antaa enää 60 päivän jälkeen? Ihmettelin, kun oli summary sivulta kadonnut tilaushistoria, eikä tilaushistoria sivulta löytynyt mahdollisuutta antaa palautetta. Google kertoi sitten että takaraja ois 60 päivää minkä sisällä tuskin mikään näinä aikoina tulee. Harvoin aikaisemminkaan.DIspute aikaa voi aina jatkaa. Pääasia on ettei päästä asiaa vanhenemaan ennenkuin on tavara käsissä tai rahat takaisin.
Kuinkas suurella todennäköisyydellä Kiinapaketit jäävät tulliin? Jos tilaisi tuollaisen Mi Band -aktiivisuusrannekkeen, minkä hinta on noin 25€. Eipä siitä toki tulisi kuin noin 10€ lisäkuluja ALV:n ja Postin riistomaksun jälkeen.
Toim. huom. jos Tullilta pääsee tälläinen kämmi tapahtumaan, totta kai laitan jälkitullauksen liikenteeseen
Ok,my friend,please open a case by Paypal,and escalate into compensation events,we will refund to you in the paypal case,because our ebay has limited for refund,thanks.
Minulla olisi eBayn kautta yksi saapumaton paketti josta aloitin neuvottelun eBayn help -osion kautta. Myyjä suostuu refundiin, mutta haluaa, että pyydän sitä PayPalin kautta.
Onko tällä jotain merkitystä omalta kannalta, vai kannattaisiko vain pyytää eBayn väliintuloa, kun sekin vaihtoehto on jo auennut?
Ja sieltä tupsahti 30.6. Suomeen saapunut paketti. Viimeistä viedään, vähän alkaa tuntua sille ettei tuo seuraamaton ole tulossa ollenkaan, liekkö edes myyjä pakettia postittanut. Siitä tosin rahat sain takaisin INR-keissin kautta, kun arvioitu saapumisaika meni kesäkuun lopulla.No tänään saapui sitten tuo 17.6. Suomeen tullut paketti. Näemmä siis Helsinki-Vantaalla on noin kuukauden läpimenoaika Kiinan paketeilla.. Ehkä ne loputkin sieltä jossain välissä saapuu. Kaksi huhtikuussa tilattua pakettia vielä saapumatta, toinen ollut Suomessa 30.6. ja toinen seuraamaton, eli ei mitään tietoa missä menee.
Satko vielä supportista vastausta rahan menoon?laitoin supportiin viestii, mistä toi laskutus sit oli. kun maksun saajana näkyy ebay.
Itse olen tammikuusta lähtien tilannut erään tuotteen kolmeen kertaan Alista eikä yksikään ole tullut perille. Kolmannesta tilauksesta vielä rahat saamatta takaisin. Tilasin kesäkuun alussa ebaystä ja tuli kahdessa viikossa Kiinasta kotiin tuo.
Niillä kiinan seurannoilla voi heittää vesilintua. Jos ei ole postin seurannassa näkyvä lähetys niin ne tiedot eivät pidä paikkaansa. Todellisuudessa lähetys on vielä jossain välietapilla vaikka seuranta sanoisi sen olevan Suomessa.Oliko lähetysseurannassa? Joissain tapauksissa on nimittäin näkynyt lähetysseuranassa, että noi tuotteet katoavat Suomen päässä. Se on ihan uskomatonta. Makaako ne jossain varastossa, vai onko järjestelmällisesti tuhottu / kähvelletty?
Oliko lähetysseurannassa? Joissain tapauksissa on nimittäin näkynyt lähetysseuranassa, että noi tuotteet katoavat Suomen päässä. Se on ihan uskomatonta. Makaako ne jossain varastossa, vai onko järjestelmällisesti tuhottu / kähvelletty?
Lähinnä kai se että odottaa liian kauan niin aikaraja umpeutuu.Kyselin Ebay-tilauksen perään, kun arvioidusta toimitusajasta on jo menty pari viikkoa ohi. Myyjä pyysi odottelemaan vielä.
Voiko tässä jotenkin tehdä tyhmyyksiä, joilla menettäisi suojauksen? Ainakaan casea ei pidä mennä sulkemaan, koska sitten ei voi avata uutta.
Kyselin Ebay-tilauksen perään, kun arvioidusta toimitusajasta on jo menty pari viikkoa ohi. Myyjä pyysi odottelemaan vielä.
Voiko tässä jotenkin tehdä tyhmyyksiä, joilla menettäisi suojauksen? Ainakaan casea ei pidä mennä sulkemaan, koska sitten ei voi avata uutta.
Voit suoraan unohtaa tuon seurannan väitteen, että olisi Suomessa. Todellisuudessa se on jossain välietapilla vasta mikä rekisteröityy väärin näkyville. Ei pidä paikkaansa seurannan osalta ellei kyseessä ole kirjattu lähetys tai AliExpress standard mitkä on ainoat luotettavat seurannan osalta. Posti jakaa lähes kaiken, kuten tuonkin, koska se on ihan normaali kirje Suomessa.Tietääkö ketään mitä logistiikkafirmaa Suomessa käyttää Shenzhen Wind International? Koitin Googletella, mutta tuloksetta.
Seurantakoodi tässä kohtaa alkaa kirjaimilla QFL ja paketissa puhelimen akku, eli ei ole tullut lentorahtina. Posti ei tuota seurantakoodia tunne, mutta Aliexpressin oman seurannan mukaan ollut Suomessa "logistiikkakeskuksessa" jo 17.7. lähtien mistä ei ole tullut mitään lappua kotiin. Laittelin toki viestiä nyt Kiinankin suuntaan lähettäjälle, mutta jos täältäkin joku sattuisi tietämään..
Tässä ei ny oikein selkeästi sanota, miten maksu hoidettiin, koska jos kyseessä ollut rahan siirto "yksityiselle" (jotkut "firmatkin" pyytää vaan siirtämään rahat tuolla tavalla), niin PayPal nostaa kädet pystyyn samantein. Mutta jos liike, josta ostettiin, on tehnyt sopparit PayPal kanssa että maksu hoituu heidän kautta (Goods and Services), niin tilanne on kyllä eri mielestäni. Mutta yllättäen taaskaan tälläisiä asioita ei itse artikkelissa mitenkään mainita, taikka Kaija unohti kertoa tuollaiset yksityiskohdat...Mielenkiintoinen juttu. PayPal ei antanut rahoja takaisin vaikka tuote oli jotain ihan muuta mitä tilattu.
VAROITUS siis kaikille.
Kaija tilasi 119 dollarilla Marimekon tennarit, saikin lasten rihkamakorun – näin poliisi suhtautuu huijauksiin Suomen ulkopuolella
Marimekon tennareihin ihastunut nainen joutui vedätetyksi. Poliisi nosti kädet pystyyn.www.iltalehti.fi