AliExpress, eBay yms. tilaaminen ja kokemuksia

Taitaneempi joutua valittamaan eBayn suuntaan kun Global Shipping Program-paketti ei ole liikkunut mihinkään Amsterdamista.

2020-07-07_14-55-01.png
 
Mikäs tää tämmönen sivusto on? TT
Tuli tekstiviesti ihan suomeksi että pakettia ei voida toimittaa. Ja täytyisi maksaa joku lisämaksu. Kun sivulle menee selaimella tarjoaa se automaattisesti tuota samaa seurantakoodia kaikille. TT
Huijaushan tuo on, mutta jännä että odottelen juurikin näillä näppäimillä useampaa pakettia, hyvin ovat tuon ajoituksen hoitaneet.
 
Mikäs tää tämmönen sivusto on? TT
Tuli tekstiviesti ihan suomeksi että pakettia ei voida toimittaa. Ja täytyisi maksaa joku lisämaksu. Kun sivulle menee selaimella tarjoaa se automaattisesti tuota samaa seurantakoodia kaikille. TT
Huijaushan tuo on, mutta jännä että odottelen juurikin näillä näppäimillä useampaa pakettia, hyvin ovat tuon ajoituksen hoitaneet.
Huijaus postin sivu. Laita postille tuosta viestiä.
 
8.5 lähtenyt paketti matkaan aliexpressin seurannan mukaan. Sen jälkeen ei mitään seurantaan. Tällä viikolla laitoin disputea ja nopeasti tulikin tällaista vastausta. Ymmärtääkseni olisin saamassa rahat takaisin, vai ymmärsinkö oikein? Screenshot_20200709-122241~2.pngMitä jos tuote sitten tuleekin joskus perille? Kyse reilu 400€ puhelimesta.
 
Alista tilasin varaosia 17.5 ja seurannan mukaan lähetys on eksynyt Suomeen 13.6 ja eikä ole vieläkään tullut postilaatikkoon. "Days in transit 34 days" Pitkään kyllä kestää, että kirje tulee postilaatiikkoon asti, jos tulee :cautious:
Tänään oli lähetys tullut postilaatikkoon. Melkein kuukauden kesti kirjeellä matkustaa ulkomaanterminaalista Kuopioon.
 
Ensimmäistä kertaa R..CN seurannalla oleva paketti rekisteröityy suoraan OmaPostiin.
IMG_20200709_153058.jpg
 
Tänään oli lähetys tullut postilaatikkoon. Melkein kuukauden kesti kirjeellä matkustaa ulkomaanterminaalista Kuopioon.
Joo mikähän ihme siellä Helsinki-Vantaalla tökkii? Kaksi eri pakettia on jumissa siellä, toinen Suomessa 17.6. ja toinen 30.6.. Todella rasittavaa kun eivät saa paketteja liikkeelle tuolta. Luulisi tulevan parissa päivässä.
 
8.5 lähtenyt paketti matkaan aliexpressin seurannan mukaan. Sen jälkeen ei mitään seurantaan. Tällä viikolla laitoin disputea ja nopeasti tulikin tällaista vastausta. Ymmärtääkseni olisin saamassa rahat takaisin, vai ymmärsinkö oikein? Screenshot_20200709-122241~2.pngMitä jos tuote sitten tuleekin joskus perille? Kyse reilu 400€ puhelimesta.

Jes, kyllä dispute on menossa läpi eli rahat takaisin, jos klikkaat accept
 
Jes, kyllä dispute on menossa läpi eli rahat takaisin, jos klikkaat accept
Entä ymmärsinkö oikein että odotan ensin 3 päivää, ennen kuin pääsen painamaan sitä acceptia? En nimittäin löydä mistään sellaista kohtaa ainakaan vielä.

Taisinkin löytää redditistä vastauksen, eli odottaa ensin kolme päivää.
 
Viimeksi muokattu:
Mikäs juttu tää on, kun nää Aliexpress myyjät laittelee näitä pidennettyjä purchase protectioneja, mutta samalla myös pidentää toimitusaikaa?
"Your order xxxxxx will benefit from an extended Purchase Protection, now ending on 2020-09-18. The delivery date has also been extended to 2020-09-18. Please confirm within this date that you have received the items."
1,5kk sitten tilattu tavara ja pariin otteeseen tullut jo tuo ostosuojan ja toimitusajan pidennys, ja nyt vastikään vasta lähetetty.

Alunperin oli arvioitu toimitusaika 24-41vrk, hieman tulee kusetetun oloiseksi tästä...
En ole aiemmin joutunut Aliexpressiin tekemään disputea, mutta voinko siis tehdä disputen tuon alkuperäisin toimitusajan perusteella, vai sotkeeko tuo pidennetty buyer protection nyt jotenkin, että ei pysty tai ei kannata?
 
Mites, kun myyjä on antanut alissa väärän seurantakoodin, niin en voi avata disputea, kun näyttää, että on edelleen matkalla?
 
Joo mikähän ihme siellä Helsinki-Vantaalla tökkii? Kaksi eri pakettia on jumissa siellä, toinen Suomessa 17.6. ja toinen 30.6.. Todella rasittavaa kun eivät saa paketteja liikkeelle tuolta. Luulisi tulevan parissa päivässä.
No tänään saapui sitten tuo 17.6. Suomeen tullut paketti. Näemmä siis Helsinki-Vantaalla on noin kuukauden läpimenoaika Kiinan paketeilla.. Ehkä ne loputkin sieltä jossain välissä saapuu. Kaksi huhtikuussa tilattua pakettia vielä saapumatta, toinen ollut Suomessa 30.6. ja toinen seuraamaton, eli ei mitään tietoa missä menee.
 
No tänään saapui sitten tuo 17.6. Suomeen tullut paketti. Näemmä siis Helsinki-Vantaalla on noin kuukauden läpimenoaika Kiinan paketeilla.. Ehkä ne loputkin sieltä jossain välissä saapuu. Kaksi huhtikuussa tilattua pakettia vielä saapumatta, toinen ollut Suomessa 30.6. ja toinen seuraamaton, eli ei mitään tietoa missä menee.
Minulle saapui 9.7. Alin paketti joka tuli Suomeen 25.5. Vastaavasti saman myyjän 26.5. Suomeen saapunut samanlainen paketti tuli minulle jo 15.6. Ja viime viikolla saapui eräs maaliskuun alussa tilattu paketti, siitä sain rahat takaisin jo toukokuussa. Saas nähdä tuleeko pari muutakin samaan aikaan lähetettyä... Tammikuun lopussa tilattujen (eBay) suhteen olen jo toivoni menettänyt, toki niistä tuli rahat takaisin.
 
Onko minkälaisia kokemuksia kuljetuksen aikana tulleista vaurioista, ovatko myyjät olleet miten suostuvaisia tulemaan vastaan vaikka se ei niiden vika olekaan? Tuli lopulta 105 päivän jälkeen julisteet kiinasta, mutta muoviputki johon ne oli pakattu, oli taipunut kuljetuksen aikana ja se painoi pintaan aika mojovat jäljet. Tämä siitäkin huolimatta, että ne oli tulostettu silkki kankaalle. Lähestyin asian tiimoilta myyjää ja omaksi yllätykseksi se oli valmis lähettämään julisteet uudestaan, taikka kompensoimaan puolet myyntihinnasta. Sovittiin sitten, että laittaa ne uudestaan tulemaan, kun jälki oli muuten varsin kelvollista. Sain uuden seurantanumeron ja nyt sitten jännätään miten siellä kiinanpojilla putki tällä kertaa taipuu. Ensimmäinen kerta kun näin käy, kuitenkin jo aika kasa ebay tilauksia takana.
 
Tänään oli pakko laittaa disputea kehiin yhdestä tilauksesta, jonka liikkeistä ei ollu kolmeen kuukauteen havaintoa. Kaikki muut samaan aikaan tilatut rojut oli tullu perille, joista viimeisin maanantaina, joka oli saanut myös disputea samalla kun tämän toisenkin.

Pari muutakin disputea aiemmin tänä vuonna, kun vuodenvaihteesta matkalla olleet tavarat ei koskaan saapunu. Kesäkuun lopulla pistetty taas tavaraa tilaukseen joita onkin saapunut toistaiseksi säädyllisessä ajassa. Yksi paketti käväisi jopa tullin kautta.

Muutama piennippeli on vielä matkalla, mutta josko neki saapuisi. Olisikohan siellä hiljalleen palaamassa systeemit normaalimmaksi ainakin näitten viimeisimpien tilausten perusteella.
 
Disputea on mennyt tänä vuonna varmaan kymmenestä tilauksesta.

Nyt kuitenkin yksi tilaus tuli tänään läpi ja arvonta on käynnissä, mitä sen kanssa teen. Myyjä ei tietenkään ole vastannut mihinkään viesteihin ikinä, ei edes laittamaani disputeen (niin se timeouttasi ja antoi minulle rahat).
 
3.4 alista tilattu puhelin saapui 10.7 minulle, disputen kautta olin saanut rahat takaisin 8.7. Xiaomi mistore pahoitteli että toimituksessa kesti pitkään ja pyysivät palauttamaan 129usd kun tilauksen alkuperäinen hinta oli 161eur.


Ennen kuin sain puhelimen käsiini edellinen merkintä seurannassa oli 10.4 handed over to airline.

Tyydyttävästi hoitui tämä, harmi että jouduin välissä hommaamaan Suomesta uuden puhelimen.
 
Nyt ei kyllä paljoo naurata. paypalin kautta lähteny ebay.inc maksuun ihan itestään rahaa. ja lukee vielä että toistuva maksu joka ois käynnistyny olevinaan toukokuussa. mutta nyt lähti vasta ensimmäisen kerran maksu. Enkä äkkisältään ebay:sta löydä kohtaa missä olis ees kuukautisia maksuja. tai ylipäätään mihinkä ne rahat lähti
 
3.4 alista tilattu puhelin saapui 10.7 minulle, disputen kautta olin saanut rahat takaisin 8.7. Xiaomi mistore pahoitteli että toimituksessa kesti pitkään ja pyysivät palauttamaan 129usd kun tilauksen alkuperäinen hinta oli 161eur.


Ennen kuin sain puhelimen käsiini edellinen merkintä seurannassa oli 10.4 handed over to airline.

Tyydyttävästi hoitui tämä, harmi että jouduin välissä hommaamaan Suomesta uuden puhelimen.

Nehän pitää saapua X päivän kuluessa ja jos ei kuulu, niin rahat takas. Minä ajattelen tuota niin, että kyseessä sopimus ja jos tulee sitten joskus myöhemmin, niin en minä niitä rahoja enää palauttele. Maksoin alunperin tuotteesta X, jonka piti saapua viimeistään päivänä Y ja jos X tai Y kusee, niin rahat takas.
 
Nyt ei kyllä paljoo naurata. paypalin kautta lähteny ebay.inc maksuun ihan itestään rahaa. ja lukee vielä että toistuva maksu joka ois käynnistyny olevinaan toukokuussa. mutta nyt lähti vasta ensimmäisen kerran maksu. Enkä äkkisältään ebay:sta löydä kohtaa missä olis ees kuukautisia maksuja. tai ylipäätään mihinkä ne rahat lähti
Et kai ole aktivoinut Ebaylle tota recurring payment systeemiä Paypalista? En kyllä tiedä onko tuo mahdollista edes laittaa Ebayhin, mutta kannattanee tarkistaa josko sieltä löytyy jotain ylimääräistä...


Ja luulis PayPalista ny näkevän mihin ne rahat meni?
 
enpä ollu tommostaskaa huomannu. googlessaki ollu joku toistuva maksu jokakuukaus kerenny mennä jo 130e yhteensä enkää oo huomannu mitää. ebay ei näy ainenkaa tossa listassa olevan toistuvissa maksuissa


edit: sieltäse löyty ebayn tililtä financial informationeista joku automaattinen paymentti päällä. sinäänsä kumma etten ainenkaa itse ole laittanu. ellei sit oo joskus jonku myynti tapahtuman takia menny
 
Viimeksi muokattu:
enpä ollu tommostaskaa huomannu. googlessaki ollu joku toistuva maksu jokakuukaus kerenny mennä jo 130e yhteensä enkää oo huomannu mitää. ebay ei näy ainenkaa tossa listassa olevan toistuvissa maksuissa
Ihmettelen kyl miten et ole huomannut, ainakin itselle tulee joka maksusta aina sähköpostia, olipa sitten itse aiheutettu taikka recurring payment (itsellä esim. Netflix).
 
Onko minkälaisia kokemuksia kuljetuksen aikana tulleista vaurioista, ovatko myyjät olleet miten suostuvaisia tulemaan vastaan vaikka se ei niiden vika olekaan? Tuli lopulta 105 päivän jälkeen julisteet kiinasta, mutta muoviputki johon ne oli pakattu, oli taipunut kuljetuksen aikana ja se painoi pintaan aika mojovat jäljet. Tämä siitäkin huolimatta, että ne oli tulostettu silkki kankaalle. Lähestyin asian tiimoilta myyjää ja omaksi yllätykseksi se oli valmis lähettämään julisteet uudestaan, taikka kompensoimaan puolet myyntihinnasta. Sovittiin sitten, että laittaa ne uudestaan tulemaan, kun jälki oli muuten varsin kelvollista. Sain uuden seurantanumeron ja nyt sitten jännätään miten siellä kiinanpojilla putki tällä kertaa taipuu. Ensimmäinen kerta kun näin käy, kuitenkin jo aika kasa ebay tilauksia takana.

Dispute kannattaa aina laittaa ja sitten vasta alkaa neuvottelemaan dispute prosessin viestijärjestelmän kautta.

Jos valitusaika menee umpeen niin sitten on vain myyjän hyvätahtoisuudesta kiinni onko oikeasti postitettu ja mitä laatua. DIspute aikaa voi aina jatkaa. Pääasia on ettei päästä asiaa vanhenemaan ennenkuin on tavara käsissä tai rahat takaisin. Perälauta kannattaa pitää kiinni ainakin kalliimmissa investoinneissa.

Myyjät aina vinkuu että älä laita disputea ja että kaikki onnistuu, mutta todellisuudessa monet myyjät vain pelaavat aikaa että valitusaikaikkuna menee umpeen ja sitten kyselyihin ei enää vastata.

Muutaman kerran olen disputea käyttänyt (eli ollut jotain huomautettavaa tuotteessa/toimituksessa) ja aina on tullut rahat täysimääräisesti takaisin. Syitä on ollut laatuongelmat, kuljetusvauriot ja luvatusta ylimennyt toimitusaika. Aina on tähän asti ollut oikea tuote paketissa/pussissa eli Italian malliin tiiliskiviä ei ole vielä tullut elektroniikkapaketissa.

Viimeksi eilen AE:n asiakaspalvelu "... we have made the following mediation. Result: Refund: USD xxx.xx ....). Tuli täysi refund kun tuotteessa oli kuljetusvaurio.
 
mulla menee meilit noista ikivanhaan msn päätteiseen osotteesee. ne laukoo suoraan aina roskakoriin.

mut onpaha nyt ainenkin saatu luultavasti pois noi automaattisetmaksut. ettei mee enää tyhjään-.
 
laitoin supportiin viestii, mistä toi laskutus sit oli. kun maksun saajana näkyy ebay.
 
DIspute aikaa voi aina jatkaa. Pääasia on ettei päästä asiaa vanhenemaan ennenkuin on tavara käsissä tai rahat takaisin.
Miten sitä voi jatkaa ebayssa? Onko tuo muuten uusi asia, että myyjäpalautetta ei voi antaa enää 60 päivän jälkeen? Ihmettelin, kun oli summary sivulta kadonnut tilaushistoria, eikä tilaushistoria sivulta löytynyt mahdollisuutta antaa palautetta. Google kertoi sitten että takaraja ois 60 päivää minkä sisällä tuskin mikään näinä aikoina tulee. Harvoin aikaisemminkaan.
 
Kuinkas suurella todennäköisyydellä Kiinapaketit jäävät tulliin? Jos tilaisi tuollaisen Mi Band -aktiivisuusrannekkeen, minkä hinta on noin 25€. Eipä siitä toki tulisi kuin noin 10€ lisäkuluja ALV:n ja Postin riistomaksun jälkeen.

Toim. huom. jos Tullilta pääsee tälläinen kämmi tapahtumaan, totta kai laitan jälkitullauksen liikenteeseen :tup:
 
Kuinkas suurella todennäköisyydellä Kiinapaketit jäävät tulliin? Jos tilaisi tuollaisen Mi Band -aktiivisuusrannekkeen, minkä hinta on noin 25€. Eipä siitä toki tulisi kuin noin 10€ lisäkuluja ALV:n ja Postin riistomaksun jälkeen.

Toim. huom. jos Tullilta pääsee tälläinen kämmi tapahtumaan, totta kai laitan jälkitullauksen liikenteeseen :tup:

Erittäin pienellä. Jenkeistä tuntuu jäävän kaikki, Kiinasta ei oikein mikään.
 
Minulla olisi eBayn kautta yksi saapumaton paketti josta aloitin neuvottelun eBayn help -osion kautta. Myyjä suostuu refundiin, mutta haluaa, että pyydän sitä PayPalin kautta.

Ok,my friend,please open a case by Paypal,and escalate into compensation events,we will refund to you in the paypal case,because our ebay has limited for refund,thanks.

Onko tällä jotain merkitystä omalta kannalta, vai kannattaisiko vain pyytää eBayn väliintuloa, kun sekin vaihtoehto on jo auennut?
 
Minulla olisi eBayn kautta yksi saapumaton paketti josta aloitin neuvottelun eBayn help -osion kautta. Myyjä suostuu refundiin, mutta haluaa, että pyydän sitä PayPalin kautta.

Onko tällä jotain merkitystä omalta kannalta, vai kannattaisiko vain pyytää eBayn väliintuloa, kun sekin vaihtoehto on jo auennut?

"because our ebay has limited for refund "

En tiedä mitä tuo myyjä juonii mutta paskaa se kuitenkin sinulle puhuu. Pyydä ebayta ratkaisemaan claim koska satavarmasti tulet sen voittamaan.
 
No tänään saapui sitten tuo 17.6. Suomeen tullut paketti. Näemmä siis Helsinki-Vantaalla on noin kuukauden läpimenoaika Kiinan paketeilla.. Ehkä ne loputkin sieltä jossain välissä saapuu. Kaksi huhtikuussa tilattua pakettia vielä saapumatta, toinen ollut Suomessa 30.6. ja toinen seuraamaton, eli ei mitään tietoa missä menee.
Ja sieltä tupsahti 30.6. Suomeen saapunut paketti. Viimeistä viedään, vähän alkaa tuntua sille ettei tuo seuraamaton ole tulossa ollenkaan, liekkö edes myyjä pakettia postittanut. Siitä tosin rahat sain takaisin INR-keissin kautta, kun arvioitu saapumisaika meni kesäkuun lopulla.
 
Jahans. Aliexpressistä joskus helmikuussa tilattu cpu-delid tool tuli tänään perille. Eli kyllä noita näemmä tippuu vaikka toivo olisikin jo ajat sitten menetetty.
 
Itse olen tammikuusta lähtien tilannut erään tuotteen kolmeen kertaan Alista eikä yksikään ole tullut perille. Kolmannesta tilauksesta vielä rahat saamatta takaisin. Tilasin kesäkuun alussa ebaystä ja tuli kahdessa viikossa Kiinasta kotiin tuo.

Oliko lähetysseurannassa? Joissain tapauksissa on nimittäin näkynyt lähetysseuranassa, että noi tuotteet katoavat Suomen päässä. Se on ihan uskomatonta. Makaako ne jossain varastossa, vai onko järjestelmällisesti tuhottu / kähvelletty?
 
Oliko lähetysseurannassa? Joissain tapauksissa on nimittäin näkynyt lähetysseuranassa, että noi tuotteet katoavat Suomen päässä. Se on ihan uskomatonta. Makaako ne jossain varastossa, vai onko järjestelmällisesti tuhottu / kähvelletty?
Niillä kiinan seurannoilla voi heittää vesilintua. Jos ei ole postin seurannassa näkyvä lähetys niin ne tiedot eivät pidä paikkaansa. Todellisuudessa lähetys on vielä jossain välietapilla vaikka seuranta sanoisi sen olevan Suomessa.
 
Oliko lähetysseurannassa? Joissain tapauksissa on nimittäin näkynyt lähetysseuranassa, että noi tuotteet katoavat Suomen päässä. Se on ihan uskomatonta. Makaako ne jossain varastossa, vai onko järjestelmällisesti tuhottu / kähvelletty?

Aika moni paketti on seurannan mukaan tullut Suomeen eikä ikinä perille. Monesti myös Suomessa paketin tulo saattaa kestää kuukauden.
 
Kyselin Ebay-tilauksen perään, kun arvioidusta toimitusajasta on jo menty pari viikkoa ohi. Myyjä pyysi odottelemaan vielä.
Voiko tässä jotenkin tehdä tyhmyyksiä, joilla menettäisi suojauksen? Ainakaan casea ei pidä mennä sulkemaan, koska sitten ei voi avata uutta.
 
Kyselin Ebay-tilauksen perään, kun arvioidusta toimitusajasta on jo menty pari viikkoa ohi. Myyjä pyysi odottelemaan vielä.
Voiko tässä jotenkin tehdä tyhmyyksiä, joilla menettäisi suojauksen? Ainakaan casea ei pidä mennä sulkemaan, koska sitten ei voi avata uutta.
Lähinnä kai se että odottaa liian kauan niin aikaraja umpeutuu.
Case tulee avata 30 päivän sisällä toimitusajan loppumisesta ja eskaloida 30 päivän sisällä casen avaamisesta.
 
Kyselin Ebay-tilauksen perään, kun arvioidusta toimitusajasta on jo menty pari viikkoa ohi. Myyjä pyysi odottelemaan vielä.
Voiko tässä jotenkin tehdä tyhmyyksiä, joilla menettäisi suojauksen? Ainakaan casea ei pidä mennä sulkemaan, koska sitten ei voi avata uutta.

Pyydä ebayta mukaan ratkaisemaan claim heti kun mahdollista, älä jää odottelemaan paketin saapumista.

e. Omalla kohdalla toimintatapa on tämä: Luvatun toimituspäivän mentyä avaan claimin välittömästi ja vaadin refundia, mikäli myyjä ei palauta rahoja niin odottelen siihen asti kunnes saan ebayn mukaan ratkaisemaan claimin. Kaikista saamatta jääneistä toimituksista on tullut rahat takaisin. Se tyypillinen suomalainen kohteliaisuus käy lompakon päälle ulkomailla shoppaillessa.
 
Tietääkö ketään mitä logistiikkafirmaa Suomessa käyttää Shenzhen Wind International? Koitin Googletella, mutta tuloksetta.
Seurantakoodi tässä kohtaa alkaa kirjaimilla QFL ja paketissa puhelimen akku, eli ei ole tullut lentorahtina. Posti ei tuota seurantakoodia tunne, mutta Aliexpressin oman seurannan mukaan ollut Suomessa "logistiikkakeskuksessa" jo 17.7. lähtien mistä ei ole tullut mitään lappua kotiin. Laittelin toki viestiä nyt Kiinankin suuntaan lähettäjälle, mutta jos täältäkin joku sattuisi tietämään..
 
Tietääkö ketään mitä logistiikkafirmaa Suomessa käyttää Shenzhen Wind International? Koitin Googletella, mutta tuloksetta.
Seurantakoodi tässä kohtaa alkaa kirjaimilla QFL ja paketissa puhelimen akku, eli ei ole tullut lentorahtina. Posti ei tuota seurantakoodia tunne, mutta Aliexpressin oman seurannan mukaan ollut Suomessa "logistiikkakeskuksessa" jo 17.7. lähtien mistä ei ole tullut mitään lappua kotiin. Laittelin toki viestiä nyt Kiinankin suuntaan lähettäjälle, mutta jos täältäkin joku sattuisi tietämään..
Voit suoraan unohtaa tuon seurannan väitteen, että olisi Suomessa. Todellisuudessa se on jossain välietapilla vasta mikä rekisteröityy väärin näkyville. Ei pidä paikkaansa seurannan osalta ellei kyseessä ole kirjattu lähetys tai AliExpress standard mitkä on ainoat luotettavat seurannan osalta. Posti jakaa lähes kaiken, kuten tuonkin, koska se on ihan normaali kirje Suomessa.
 
Jääkö nykyään joka kerta tulliin jos vaikka AliExpressin omalla toimitustavalla tilaisi? Sillä tuli jokunen aika sitten aika nopsaan tavara perille, alv raja ei ylittynyt.
 
Mielenkiintoinen juttu. PayPal ei antanut rahoja takaisin vaikka tuote oli jotain ihan muuta mitä tilattu.

VAROITUS siis kaikille.

Tässä ei ny oikein selkeästi sanota, miten maksu hoidettiin, koska jos kyseessä ollut rahan siirto "yksityiselle" (jotkut "firmatkin" pyytää vaan siirtämään rahat tuolla tavalla), niin PayPal nostaa kädet pystyyn samantein. Mutta jos liike, josta ostettiin, on tehnyt sopparit PayPal kanssa että maksu hoituu heidän kautta (Goods and Services), niin tilanne on kyllä eri mielestäni. Mutta yllättäen taaskaan tälläisiä asioita ei itse artikkelissa mitenkään mainita, taikka Kaija unohti kertoa tuollaiset yksityiskohdat...

Esimerkiksi täällä on selitetty asiaa:
 
Viimeksi muokattu:
eBaysta tilasin briteistä 128Mb kortin joka oli feikki. Vähän raaputti kyljestä niin valkoinen maali irtosi. Myyjä vinku ja vonku että on aito mutta sain rahat takaisin. CN kortin myi aitona.

E: 128GB piti kirjoittaa. 100/60 nopeudet ei 100/90.
 
Viimeksi muokattu:

Statistiikka

Viestiketjuista
258 293
Viestejä
4 489 707
Jäsenet
74 190
Uusin jäsen
puririri

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom