AliExpress, eBay yms. tilaaminen ja kokemuksia

Ite ainaki viimeaikoina joutunu käyttää tota GSP settiä kun tiettyjä tuotteita autoa varten briteistä ja jenkeistä ei saa kuin tolla GSP:llä. Ihan toimivaa settiä mut hitaampaa kuin suorat postit.
 
Kuulostaa siltä että olet ostanut tuotteen Global Shipping program kautta. Eli myyjä lähettää briteissä tuotteen jakelukeskukseen, ja jakelukeskus lähettää tuotteet eteenpäin vastaanottajalle. Jakelukeskuksen työntekijä on kuitannut paketin, ja sieltä tulee uusi seurantakoodi sitten kun paketti aikanaan lähtee sinulle.

No näinhän se juuri oli. Eli uusi seurantakoodi tuli (paketti saapui Global Shipping keskukseen).
 
Onko kenelläkään tullut tuplaveloitusta maksaessa kortilla?
Itsellä kävi tälläinen tapaus että ilmestyi outo veloitus pari viikkoa oston jälkeen ja vielä hieman eri summalla.
Myyjä pyytelee paypal maksu id:itä mutta en näe niitä mistään kun suoraan kortilla maksu?
 
Joo täytyy seuraavaksi ottaa sinne yhteyttä kun ensiksi saa ebayltä vastauksen tuosta.

Eniten ihmetyttää miten tuo voi olla edes mahdollista?, kun maksuhan suoritetaan suoraan oston yhteydessä paypalin kautta kortilla maksaessakin ja ei silloin myyjän pitäisi saada mitään tietoja joilla pystyy uuden veloituksen ilman hyväksyntää tekemään?
 
Joo täytyy seuraavaksi ottaa sinne yhteyttä kun ensiksi saa ebayltä vastauksen tuosta.

Eniten ihmetyttää miten tuo voi olla edes mahdollista?, kun maksuhan suoritetaan suoraan oston yhteydessä paypalin kautta kortilla maksaessakin ja ei silloin myyjän pitäisi saada mitään tietoja joilla pystyy uuden veloituksen ilman hyväksyntää tekemään?

Ei myyjä mitään omia veloituksia pysty tekemään.
 
Eikö Posti voisi käsittelyynsä luokitella noi kirjeet jotka ei sisällä paperia paketeiksi niin ongelma poistuisi?!
Lähtömaan luokitus vaikuttaa, sieltä kaikki alle 2kg on kirjeitä. Suomessa pitää olla alle 3cm.
Olihan suomessakin ennen maksikirje, mutta ei enää.

Onko kenelläkään tullut tuplaveloitusta maksaessa kortilla?
Itsellä kävi tälläinen tapaus että ilmestyi outo veloitus pari viikkoa oston jälkeen ja vielä hieman eri summalla.
Myyjä pyytelee paypal maksu id:itä mutta en näe niitä mistään kun suoraan kortilla maksu?

Paypalilla näykyy kaikki maksut summary kohdassa, kun kirjaudut sinne. Kannattaa huomata että ostat 10$ tuotteen, niin pankkikortilta voi käytännössä lähtä 10.1$ arvota koska pankkien muunnoskurssi on eri kuin ebayn:n näyttämä. Lisäksi tulee tietenki toimituskulut jos niitä on.
Vaihtoehtoisesti voit maksaa euroissa jolloin paypal ottaa oman provikan muunnoksesta (ei erillisenä maksuna vaan erilaisena muunnoskurssina)

En usko että mikään kusetus on mahdollista, et vain ole tiedostanu mitä olet ostanu.


Katso vielä mitä tilauksia sinulla on ebayssa. Jos olet tilannu kahteen kertaan. Kerran paypalilla ja kerran visalla.
 
Viimeksi muokattu:
Paypalilla näykyy kaikki maksut summary kohdassa, kun kirjaudut sinne. Kannattaa huomata että ostat 10$ tuotteen, niin pankkikortilta voi käytännössä lähtä 10.1$ arvota koska pankkien muunnoskurssi on eri kuin ebayn:n näyttämä. Lisäksi tulee tietenki toimituskulut jos niitä on.
Vaihtoehtoisesti voit maksaa euroissa jolloin paypal ottaa oman provikan muunnoksesta (ei erillisenä maksuna vaan erilaisena muunnoskurssina)

En usko että mikään kusetus on mahdollista, et vain ole tiedostanu mitä olet ostanu.


Katso vielä mitä tilauksia sinulla on ebayssa. Jos olet tilannu kahteen kertaan. Kerran paypalilla ja kerran visalla.

Niin tämä veloitus tuli siis pari viikkoa oston jälkeen, ja tiliotteessa näkyy sama veloittaja kuin alkuperäisessä ostossa joka on veloitettu tililtä 3 päivää myöhemmin.
Alkuperäinen veloitus 26.02 ja tämä toinen 13.03 ja en tuon 23.02 jälkeen ole käyttänyt tuota korttia maksamiseen.

Ei ole edes paypaliin linkitetty korttia niin aika mahdotonta sieltä maksaa.

Edit: Nyt ebayn kanssa selvitelty niin heilläkään ei ole tuosta toisesta veloituksesta mitään tietoa, eli seuraavaksi kyselyä paypalin suuntaan.
 
Viimeksi muokattu:
eBaystä (Puola) lauantaina tilattu kotikemistin marquis-testeri kolahti tänään keskiviikkona postiin, eli melkein yhtä nopeasti kuin sillanpään matka helsinkivantaalta kotiin. Kerrankin oli logistiikkapalaset suotuisat.
 
Offtopic: ei Amazon, mutta tilasin pojalle (itselle, höhö) kamaa Wishistä. Perus markan pasketta ja todella tarpeellisia gadgetteja. Oli hankalaa saada maksu PayPalille, tarjosi vaan jotain Klarnaa kokoajan. Todella huono käyttöliitymä. Käytän tosin mäkkiä mooseksen vanhalla iossilla.
 
miten aliexpresin dispute toimii? tuotteen tilauksesta on nyt yli kuukausi. tracking näyttää parcelilta viimeiseksi statukseksi order cancelled, sekin viimekuun puolella.

avasin disputen, laitoin refund pyynnön johon myyjä heti vastasi että parcelilla on pientä viivettä, sulje dispute ja odottele vielä muutama päivä.

jos tuon nyt kertaalleen sulkee ja jää odotteleen niin voiko toistamiseen disputea enää avata samalle tuotteelle?
 
miten aliexpresin dispute toimii? tuotteen tilauksesta on nyt yli kuukausi. tracking näyttää parcelilta viimeiseksi statukseksi order cancelled, sekin viimekuun puolella.

avasin disputen, laitoin refund pyynnön johon myyjä heti vastasi että parcelilla on pientä viivettä, sulje dispute ja odottele vielä muutama päivä.

jos tuon nyt kertaalleen sulkee ja jää odotteleen niin voiko toistamiseen disputea enää avata samalle tuotteelle?
Muistaakseni sen voi avata uudestaan niin kauan kuin purchase protection voimassa. Mutta turvallisinta on olla sulkematta sitä ja vaan odotaa että Aliexpress astuu väliin ja todennäköisesti ratkaisee jutun sinun hyväksesi.

PS. Kuukausi on naurettavan lyhyt aika odottaa noita tilauksia, mutta jos tilaus on jonkun seurannan mukaan peruttu niin dispute on ihan paikallaan.
 
Hiljattain itselläni jäänyt Aliexpressistä kaksi pakettia saapumatta. Molemmat myyjät pyysivät perumaan disputen ja antoivat ratkaisuehdotukseksi 0€ palautusta. Hylkäsin nuo ehdotukset enkä vastannut viesteihin mitään. Aliexpress.com sitten palautti rahat kokonaisuudessaan.

Näköjään saa olla tarkkana noiden kanssa, kun myyjät venyttää toimitusajan mahdollisimman pitkäksi. Dispute-aikaa jää alle vuorokausi ennen kuin tuo buyer protection aika menee umpeen.

Voihan se olla että paketit joskus tulee, olivat tilattu tammikuun loppupuolella.
 
Näköjään saa olla tarkkana noiden kanssa, kun myyjät venyttää toimitusajan mahdollisimman pitkäksi. Dispute-aikaa jää alle vuorokausi ennen kuin tuo buyer protection aika menee umpeen.

Onhan siinä vielä 15 päivää (jos oikein muistan) aikaa tehdä dispute vielä senkin jälkeen kun arvioitu saapumisaika (ja buyer protection) menee umpeen ja tilaksi muuttuu completed. Ja tuosta tulee ilmoitus sähköpostiin.
 
Muistaakseni sen voi avata uudestaan niin kauan kuin purchase protection voimassa. Mutta turvallisinta on olla sulkematta sitä ja vaan odotaa että Aliexpress astuu väliin ja todennäköisesti ratkaisee jutun sinun hyväksesi.

PS. Kuukausi on naurettavan lyhyt aika odottaa noita tilauksia, mutta jos tilaus on jonkun seurannan mukaan peruttu niin dispute on ihan paikallaan.

tilaus tehty siis Feb. 25 2018.

ja tracking näyttää tälläiset tapahtumat:
  • 2018.03.11: Shipment cancelled
  • 2018.02.28: Waiting for pick up
myyjän vastaus oli että
"we are so sorry for the long shipment, but the parcel is still in normal transit, could you kindly cancel the dispute and wait for a few more days?"

miten se voi olla normaalissa kuljetuksessa jos viimeisin status on kolmen viikon takaa, että shipment cancelled :confused:
 
tilaus tehty siis Feb. 25 2018.

ja tracking näyttää tälläiset tapahtumat:
  • 2018.03.11: Shipment cancelled
  • 2018.02.28: Waiting for pick up
myyjän vastaus oli että
"we are so sorry for the long shipment, but the parcel is still in normal transit, could you kindly cancel the dispute and wait for a few more days?"

miten se voi olla normaalissa kuljetuksessa jos viimeisin status on kolmen viikon takaa, että shipment cancelled :confused:

Mulla ollu samanlainen tapaus aikoinaan ja silloinkin myyjä selitti vastaavaa, vasta kun laitoin printscreenin tosta tilausseurannasta niin ei myyjäkään enempää valittanut ja sain rahat takaisin.

Tosin paketti tuli sitten pari viikkoa sen jälkeen. :)
 
tilaus tehty siis Feb. 25 2018.

ja tracking näyttää tälläiset tapahtumat:
  • 2018.03.11: Shipment cancelled
  • 2018.02.28: Waiting for pick up
myyjän vastaus oli että
"we are so sorry for the long shipment, but the parcel is still in normal transit, could you kindly cancel the dispute and wait for a few more days?"

miten se voi olla normaalissa kuljetuksessa jos viimeisin status on kolmen viikon takaa, että shipment cancelled :confused:
Mulla tuli tilaus perille huolimatta tuollaisesta statuksesta, mutta siinä oli joku eri seurantakoodi.
Kysyppä myyjältä miksi tilaus on "Shipment cancelled"-tilassa, ja mikä on seurantakoodi jolla sen eteneminen näkyy niin näkee mitä hän val... kertoo.

Disputea ei kannata perua. Jos siitä tulee myönteinen päätös, ja paketti silti saapuukin perille, korvaa myyjälle ostamalla häneltä jotain.
 
Varokaa lähettämästä ebayn supportiin mitään viestejä!

Oma viestini:
Recently I bought an item (xxx) from this seller xxx and they have now added my email address to their company (xxx) email newsletter without my consent. I today received the first newsletter email from them. This kind of abuse of buyer contact information used to be strictly forbidden. Is it still the policy of eBay? That sellers can _only_ use buyer contact information for communicating about bought eBay items?

eBayn taliaivojen vastaus:
Thank you for contacting eBay about your account being accessed without your authorization. I understand that you are worried about the security of your account. I know how it is important to you. Don’t worry, my name is Pauline and I will be glad to check on this for you and provide you options on what you need to do next.
...
Since you mention that the seller used your email address, we need to report the fraudulent transaction made using your account before the account can be closed.
...
To retrieve your account back to its original state and to report the fraudulent activity made on your account, we want to confirm your identity. This can be done via phone verification only. So the best thing that you need to do right now is to contact us by phone.

Siis ei vittu mitä... ei riitä sanat kuvaamaan tätä täydellistä idiotismia... ei toi minun enklanti voi olla niin huonoa, että noin vituralleen voi käsittää asian..

Tiedä sitten pistävätkö kohta tilini kiinni, ei vielä ainakaan ollut. Laitoin äkkiä viestiä kissankokoisin kirjaimin heille että stop stop stop.. uskomattomia pässinpäitä.. ebayn support: ajanhukkaa ja vaarallista.
 
No, itsehän ne sanoivat että voivat sulkea tilin vain puhelinsoitolla, joten ei liene hätää.:)
Mikset vain laittanut uutiskirjettä spämmilokeroon?
 
Mikset vain laittanut uutiskirjettä spämmilokeroon?
Joillain ihmisillä on "vikana" se, että he välittävät ja yrittävät, ja samalla kuluttavat aikaansa saadakseen asiat parempaan jamaan, toki myös itselle, mutta myös kaikille muille. Tällaisille ihmisille on vaikeaa vain sivuuttaa asia tekemättä sille mitään.
 
No aika vahvasti väärin ymmärretty myös tuossa ylempänä tuo tilin sulkeminen...
Parempi ilmeisesti vääntää vain kapula lontoolla sinne viestejä, jos ne ymmärtäisi sellaiset paremmin.
 
To retrieve your account back to its original state and to report the fraudulent activity made on your account, we want to confirm your identity.
Palauttaaksesi tilisi alkuperäiseen tilaan ja raportoidaksesi tilillesi tehdyn vilpillisen toimen, me haluamme varmistaa identiteettisi......jonka voi tehdä vain puhelimella.
 
To retrieve your account back to its original state and to report the fraudulent activity made on your account, we want to confirm your identity.
Palauttaaksesi tilisi alkuperäiseen tilaan ja raportoidaksesi tilillesi tehdyn vilpillisen toimen, me haluamme varmistaa identiteettisi......jonka voi tehdä vain puhelimella.
Auttaisi asiaa jos täsmentäisit kuka sanoi väärin, minäkö? Ja millä tavoin meni väärin?
 
Auttaisi asiaa jos täsmentäisit kuka sanoi väärin, minäkö? Ja millä tavoin meni väärin?

Tässä:
No, itsehän ne sanoivat että voivat sulkea tilin vain puhelinsoitolla, joten ei liene hätää.:)
Mikset vain laittanut uutiskirjettä spämmilokeroon?

Itse käsitin että Ebay sulkee tilin, ja sen voi palauttaa alkuperäiseen tilaan vain puhelin varmistuksella.
 
Onko tuo Gearbest luotettava? Tekis mieli ostaa tuo Xiaomi Mi Notebook Pro 15.6” kun hintaakin olis n. 750e mutta arveluttaa tuo kauppa. Olen ostanut paljonkin ulkomailta, mutta melkein aina vain ebay.co.uk kaupasta.
 
Onko tuo Gearbest luotettava? Tekis mieli ostaa tuo Xiaomi Mi Notebook Pro 15.6” kun hintaakin olis n. 750e mutta arveluttaa tuo kauppa. Olen ostanut paljonkin ulkomailta, mutta melkein aina vain ebay.co.uk kaupasta.

Tilausta vaan sisään.
 
Onko tuo Gearbest luotettava? Tekis mieli ostaa tuo Xiaomi Mi Notebook Pro 15.6” kun hintaakin olis n. 750e mutta arveluttaa tuo kauppa. Olen ostanut paljonkin ulkomailta, mutta melkein aina vain ebay.co.uk kaupasta.
Ihan luotettava on mutta suosittelen käyttämään PayPalia maksamiseen. Kerran jouduin vääntämään hajonneesta tuotteesta ja olivat aspassa kovasti sitä mieltä, että toimitusta varten olisi pitänyt ostaa jokin heidän maksullinen muutaman dollarin vakuutus ja tarjosivat hyvitykseksi vain muutamaa dollaria parinkympin tuotteesta. PayPalin disputea sisään ja sain ihan koko summan vuorokaudessa takaisin.
 
Onko tuo Gearbest luotettava? Tekis mieli ostaa tuo Xiaomi Mi Notebook Pro 15.6” kun hintaakin olis n. 750e mutta arveluttaa tuo kauppa. Olen ostanut paljonkin ulkomailta, mutta melkein aina vain ebay.co.uk kaupasta.
Ihan luotettava on. Yksi Xiaomin luuri ja parit kaapelit tilattu.
 
Onko tuo Gearbest luotettava? Tekis mieli ostaa tuo Xiaomi Mi Notebook Pro 15.6” kun hintaakin olis n. 750e mutta arveluttaa tuo kauppa. Olen ostanut paljonkin ulkomailta, mutta melkein aina vain ebay.co.uk kaupasta.

On se luotettava. Toimituksissa se perinteinen parin viikon lisä. Pelkkiä akkuja ja sähköröökijuttuja tosin vaan itse tilaillut. Ainakaan feikkejä ei ole tullut.
 
No sinne meni tilaus, €783.93 EUR otin pikatoimituksen ja vakuutuksen. Paypalilla maksoin. Noista ylim. kuluista huolimatta kuitenkin aika kohtuullinen hinta, esim ebay.co.uk:ssa on sama läppäri 750 puntaa + postit 17.50 puntaa, mutta kun nykyään punnan kurssi on niin heikko niin ei se olekaan kovin hyvä kauppa.
 
Tässä:


Itse käsitin että Ebay sulkee tilin, ja sen voi palauttaa alkuperäiseen tilaan vain puhelin varmistuksella.
Mutta kun ne aluksi sanoi että heidän täytyy raportoida ennen kuin tili voidaan sulkea. Ja raportoidakseen he tarvisivat puhelinsoiton.
Joten loogisesti ajatellen he eivät pääse raportoimaan ja sitten sulkemaan tiliä jos henkilö ei soita.

En tiedä mitä tuo "palauttaa tili alkuperäiseen tilaan" tarkoittaa. En usko että se tarkoittaa että tili on jo suljettu, koska siinä aiemmin sanoivat että täytyy tehdä toimenpiteitä ennen kuin tili voidaan sulkea.
Ehkä voi myös tarkoittaa tilaan ennen sen "kaappausta"
 
No sinne meni tilaus, €783.93 EUR otin pikatoimituksen ja vakuutuksen. Paypalilla maksoin. Noista ylim. kuluista huolimatta kuitenkin aika kohtuullinen hinta, esim ebay.co.uk:ssa on sama läppäri 750 puntaa + postit 17.50 puntaa, mutta kun nykyään punnan kurssi on niin heikko niin ei se olekaan kovin hyvä kauppa.

Otitko huomioon että tuohon tulee vielä ~200€ tullaukset päälle?
 
G-W-4 varastosta tulee tuo läppäri, mun käsittääkseni se on eu:n alueelta mutta katotaan miten käy.
 
Onko tosiaan totta että Ebay kääntää nykyään myyjän ja ostajan väliset viestit automaattisesti Suomeksi. Hieno tässä nyt sitten yrittää tajuta viestin yksityiskohtia kun tuo viesti näkyy ihan siansaksana.
Onko mitään vinkkiä mitä kautta tuon myyjän minulle lähettämän viestin saisi näkymään alkuperäisellä kielellä?
 
Onko tosiaan totta että Ebay kääntää nykyään myyjän ja ostajan väliset viestit automaattisesti Suomeksi. Hieno tässä nyt sitten yrittää tajuta viestin yksityiskohtia kun tuo viesti näkyy ihan siansaksana.
Onko mitään vinkkiä mitä kautta tuon myyjän minulle lähettämän viestin saisi näkymään alkuperäisellä kielellä?
En ole huomannut tuollaista. Ihan englanniksi tulee viestejä myyjältä.
 
Aliexpressin emolevyjä ei kannata juuri ostaa. Tilasin 10kpl Z68- emolevyjä vuosi sitten. 7 toimi, yhdestä oli verkkokortin pieni piiri irronnut, mutta toimi muuten. Kaksi oli bootloopissa. Yhden hyvittivät. Varokaa, välttäkää ja kavahtakaa. Ebay ja Paypal ovat ainoat potentiaaliset osto-, ja maksukanavat, joissa on edes jonkunlainen kuluttajansuoja joskaan ei ongelmatonta niissäkään. Myyjäpuoli voi tehdä reklamaation hoitamisen melko työlääksi.
 
Tästä tulliasiasta kommentoitiin, niin Gearbestin 04 varasto on Saksassa eikä läppäriin siis tullut tullia. Tasan viikko kesti tilauksesta, itse sain kyllä postista hakea.
 
"Yllätysvaikutusten vuoksi" Ei helvetti :lol: voiko noin näköalatonta porukkaa edes olla!? Noh, kerrankin ehtivät Ruotissa hölmöilemään ennen meitä. Kavahdin kyllä kun luin alkuvuodesta sen postin johtajan "härpäke" kommentit ja sutkautukset kirjeissä olevien esineiden hinnoista.

Back to topic... huomasin että tilaamani lihakirveen seurannassa lukee "dismanteled in customs". Toivottavasti ne nyt ei kuitenaan ole repineet terää irti siellä :tdown:
 
Postnordin ahneus kostautui :D Mahtaa kiinalaisia toimittajiakin vituttaa selvitellä disputeja hakemattomista paketeista. Saadaan nyt toivottavasti vielä pari vuotta tilata turhaa krääsää kiinasta.


Ruotsin esimerkki ei houkuta Postia: Kiina-lähetysten lisämaksu ei enää "aktiivisesti harkinnassa" yllätysvaikutusten vuoksi

Ruotsi pääsee vielä mustalle listalle kuten Italia, Nigeria jne. Juutalaishenkiset porvarisedät siellä miettineet miten näivetetään kaupallisia kuvioita ahneudellaan. Vajaan euron tuotteeseen 7 euroa lisää..hulluutta.:D
 
Ite oon koittanu suosia aliexpressissäkin sitä että koittaa yhdeltä myyjältä/kaupalta tilata mahdollisimman monta asiaa kerralla että ne tulisivat samassa paketissa. Vaikka ovatkin postikuluttomia yleensä niin ärsyttää paikallisesta postista hakea kymmentä eri pakettia kymmenenä eri päivänä kun saapuvat eri aikoihinkin.
 
  • Tykkää
Reactions: Err
Kerrostaloissa pitäisi olla joku lokerikko homma johon posti voisi jättää ne tavarat mitkä ei mahdu postiluukusta. Paljon on kuitenkin semmoista tavaraa joka ei juuri ja juuri mahdu postiluukusta niin tulee varmaan älyttömät kulut niitä roudata edes takaisin ja sitten jonotuttaa asiakkaita postissa niitä hakemassa. Tai sitten postiluukut voisi poistaa ja korvata ne rappukäytävässä olevalla isommalla posti lokerikolla, johon mahtuu isompiakin paketteja. Ei tietysti kaikkiin taloihin mahdu, mutta uusiin taloihin voitaisiin vakiona tehdä tällainen, tuskin kauheasti maksaisi rakennusvaiheessa.

Jonkun jutun luin missä kerrostaloon voisi tilata jonkun pakettiautomaatin tyyppisen homman, mutta mielestäni joku kevyempikin ratkaisu olisi jo hyvä.
 
Kerrostaloissa pitäisi olla joku lokerikko homma johon posti voisi jättää ne tavarat mitkä ei mahdu postiluukusta. Paljon on kuitenkin semmoista tavaraa joka ei juuri ja juuri mahdu postiluukusta niin tulee varmaan älyttömät kulut niitä roudata edes takaisin ja sitten jonotuttaa asiakkaita postissa niitä hakemassa. Tai sitten postiluukut voisi poistaa ja korvata ne rappukäytävässä olevalla isommalla posti lokerikolla, johon mahtuu isompiakin paketteja. Ei tietysti kaikkiin taloihin mahdu, mutta uusiin taloihin voitaisiin vakiona tehdä tällainen, tuskin kauheasti maksaisi rakennusvaiheessa.

Jonkun jutun luin missä kerrostaloon voisi tilata jonkun pakettiautomaatin tyyppisen homman, mutta mielestäni joku kevyempikin ratkaisu olisi jo hyvä.
Uudiskohteissa on nimenomaan otettu käyttöön näitä pakettilokeroita mihin voidaan toimittaa sitten isompiakin lähetyksiä, mutta vanhoihin kerrostaloihin tuskin koskaan saadaan tämmöisiä järjestelmiä saneerattua ellei taloyhtiöillä ole itsellään halua lähteä siihen.
 
Eikös tuon kiinasta tilauksen pitäis olla postille vaan hyvä asia, koska se tuo lisää työpaikkoja :lol:
 
Eikös tuon kiinasta tilauksen pitäis olla postille vaan hyvä asia, koska se tuo lisää työpaikkoja :lol:
Tuo kiinapakettien jakelu on postille aika pitkälti tappiollista. Kiina haluaa olla tässä asiassa "kehitysmaa", jolloin se saa sääntöjen mukaan maksattaa noita jakelukuluja länsimailla.
 
Tuo kiinapakettien jakelu on postille aika pitkälti tappiollista. Kiina haluaa olla tässä asiassa "kehitysmaa", jolloin se saa sääntöjen mukaan maksattaa noita jakelukuluja länsimailla.

Kyllä se silti varmasti useamman lajittelijan työllistää, mutta eihän posti tunnu työntekijöitä muutenkaan haluavan :tup:
 
Kyllä se silti varmasti useamman lajittelijan työllistää, mutta eihän posti tunnu työntekijöitä muutenkaan haluavan :tup:
Varmasti töitä olisi, mutta kun ei ole varaa maksaa tekijöille. Nuo kiinapaketit juuri aiheuttavat postille hommia, mutta niistä saatava korvaus on aika olematon juuri sen kehitysmaa-statuksen takia. Luulisi tuo Kiinan kehitysmaa-statuksen pikkuhiljaa rapisevan pois, kun valtiolla on kaikenmaailman avaruusasemaa ja tekoälyprojekteja ym. meneillään :D
 

Statistiikka

Viestiketjuista
262 372
Viestejä
4 548 786
Jäsenet
74 978
Uusin jäsen
Omi77

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom