Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Live: io-techin Tekniikkapodcast tänään perjantaina noin klo 15:05 alkaen. Keskustellaan viikon mielenkiintoisimmista tietotekniikka- ja mobiiliaiheista. Suora lähetys YouTubessa. Tule mukaan katselemaan ja keskustelemaan! Linkki lähetykseen >>
ootko sillä maksanu netissä mitään tätä ennen? eli onko ihan vaan nettiostokset pois päältä.Onko kellään ollut ongelmia aliexpress tilausten maksamisessa Norwegianin kortilla?
Dispute ja refund only ja full refund. Olettaen että oli alista tms. Paypalilla vastaava. Ihan varmasti saat koko summan takasin ja pitää härpäkkeen (postin viestintäjohtajalta opittu muotisana ).
Miten kannattaisi menetellä tilanteessa, jossa tilasin ~10€ kuulokekaapelin, mutta myyjä lähetti väärän kaapelin. Olin myyjään yhteydessä ja useamman viestin ja valokuvatodisteen jälkeen hän sanoi, että voi maksimissaan 2$ korvata? Kannattaako laittaa disputea ja pyytää enemmän?
Tämä myös usein riippuu tuotteen hinnasta. Sain vääränlaisia suojakalvoja puhelimelle ja rahat palautettiin kokonaan (about 4€).Myyjät ehdottavat aina ensiksi pientä korvausta jos tulee väärä tai vaurioitunut tuote, ja muutenkin koittavat tehdä asiasta aluksi hankalaa niin varmasti joku luovuttaa.
Yleensä kun esim ebayn ottaa mukaan niin halukkuus palauttaa rahat kokonaisuudessaan tai lähettää uusi tuote onnistuu.
Myös monesti vielä viestiä laittavat ettei pistäisi neutraalia tai negatiivistä palautetta.
2018-02-24 08:06
The item has arrived in the country of destination
2018-02-24 08:06
The consignment has arrived in the country of destination
2018-02-21 17:08
The item is on transport to the country of destination
2018-02-21 13:31
The item is at the PostNL sorting center
2018-02-21 13:31
The item is processed at the PostNL sorting center
2018-02-20 02:40
The item is pre-advised
Miten kannattaisi menetellä tilanteessa, jossa tilasin ~10€ kuulokekaapelin, mutta myyjä lähetti väärän kaapelin. Olin myyjään yhteydessä ja useamman viestin ja valokuvatodisteen jälkeen hän sanoi, että voi maksimissaan 2$ korvata? Kannattaako laittaa disputea ja pyytää enemmän?
100% varma todiste disputeen olisi kun kuvaa videon missä laittaa tuon rannekkeen lataukseen jos siinä pitäisi jotain elonmerkkejä näkyä. Ite ainakin käyttänyt tuota kun kyse ollut jostain sähkölaitteesta mikä ei lataudu ja on saanut rahat takaisin ilman vänkäämistä.Halpa aktiivisuusranneke tuli tilattua Alista. Eihän tuo lähde päälle haikka kuinka lataisi, eli dispute kehiin. Nyt 2vko myöhemmin myyjä vihdoin vastaa että olenko varmasti ladannut ranneketta kunnolla ja voisinko samantien perua disputen ja antaa ilmeisesti asian olla:
"Joan Chan: dear friend
i'm very sad to get your dispute,
i don't know you whether full charging
my friend,could you more detail description the problem?
we are willing help to you solve it,
could you kindly help to me cancel the dispute first?thanks
keep in touch
best wishes
kelly/:008"
...
Vittumaista Noissa spekseissä saa kyllä olla joskus olla aika sherlock. Ilmeisesti otsikossa saa lukea ihan mitä tahansa ja ratkaisevaa on se mitä siinä "product description" tabissa lukee. Vaatteissa tullut vastaan esim otsikko "comfortable cotton pajama pants" ja item descriptionissa lukeekin "material: acrylic and spandex".Tämä ratkaistiin myyjän hyväksi. Kaapeli oli sittenkin oikea, mutta kuvaus oli ainakin osittain väärä.
100% varma todiste disputeen olisi kun kuvaa videon missä laittaa tuon rannekkeen lataukseen jos siinä pitäisi jotain elonmerkkejä näkyä. Ite ainakin käyttänyt tuota kun kyse ollut jostain sähkölaitteesta mikä ei lataudu ja on saanut rahat takaisin ilman vänkäämistä.
Aliexpressiltä tilattu tuote lähetetty saksan varastolta 14.2 ja vieläkin näyttää lähetyksen seuranta seuraavaa. Postin seuranta ei löydä mitään lähetystunnuksella
Maanantaina pääsee varmaankin laittamaan disputea.
Halpa aktiivisuusranneke tuli tilattua Alista. Eihän tuo lähde päälle haikka kuinka lataisi, eli dispute kehiin. Nyt 2vko myöhemmin myyjä vihdoin vastaa että olenko varmasti ladannut ranneketta kunnolla ja voisinko samantien perua disputen ja antaa ilmeisesti asian olla:
"Joan Chan: dear friend
i'm very sad to get your dispute,
i don't know you whether full charging
my friend,could you more detail description the problem?
we are willing help to you solve it,
could you kindly help to me cancel the dispute first?thanks
keep in touch
best wishes
kelly/:008"
...
Tuo disputen poistamisesta vänkääminen on kyllä lähes aina huono merkki.Noniin lisää myyjältä kun laitoin videon viallisesta tuotteesta:
"my friend,ok,we can resend a new item to you or refunded to you via paypal,could you kindly help to me cancel the dispute first,thanks"
Edelleen haluaa että poistaisin disputen että voisi karata kuin pieru saharaan. Noh huomenna Aliexpress saa päättää miten käy.
Mulla oli joskus vastaavanlainen case. Annoin mun paypalin vendorille ja se hyvitti koko paskan ja poistin vasta sitten sen disputen.
Alissahan maksut menee alipayn kautta joka vastaa pitkälti paypaliaItse oon tilannut nyt kuukauden aikana ebaysta ja aliexpressistä tavaraa auton talvikunnostukseen kiinasta. Alissahan makselen luottokortilla, joten ongelmat ratkaisee luottokorttiyhtiö, ebayssa heidän oma tai paypalin järjestelmä.
Mitään ongelmia ei ole ollut tosin. Kaikki tullut suhtkoht nopeasti perille. Osa vielä matkalla mutta yleisesti myös pakettien hukkuessa olen saanut suorilta refundit
Noniin lisää myyjältä kun laitoin videon viallisesta tuotteesta:
"my friend,ok,we can resend a new item to you or refunded to you via paypal,could you kindly help to me cancel the dispute first,thanks"
Edelleen haluaa että poistaisin disputen että voisi karata kuin pieru saharaan. Noh huomenna Aliexpress saa päättää miten käy.
Kyl mä oon maksanu vain ja ainoastaan luottokortillaAlissahan maksut menee alipayn kautta joka vastaa pitkälti paypalia
Luottokortilla Alipaylle.Kyl mä oon maksanu vain ja ainoastaan luottokortilla
No se on sama minne mä maksan ni siinä on luottokorttiyhtiö välissä..Luottokortilla Alipaylle.
Pitääkö muka paikkansa, että ruotsissa veloitetaan 12€/kiinalähetys? Kuulostaa melko kovalta summalta.
Hyvin tuolta Kiinasta on tullu pikaliimat ehjänä perille.Mitähän ajattelin kun tilasin liimaa Kiinasta...
Kielletyt ja vaaralliset aineet - Posti henkilöasiakkaille
Luokka 3 Palavat nesteet
esim. asetoni, bensiini, metanoli, sprii, tinneri, tärpätti, useat desinfiointiaineet, maalit, liimat, kynsilakat ja parfyymit
Pitääkö muka paikkansa, että ruotsissa veloitetaan 12€/kiinalähetys? Kuulostaa melko kovalta summalta.
Mahtuisivat postin lajitteluautomatiikan läpi?Mitäs vaikutusta sillä olisi mihinkään?
Hyvin tuolta Kiinasta on tullu pikaliimat ehjänä perille.
Ei tosin itellekkään tullu mieleen, että niitä ei saisi postin kyydissä kulettaa.
Hmm, mitäköhän on paketilleni käynyt (vai onko käynyt mitään)? Eli briteistä tilattu varaosaa Ebayn kautta. Tuo seuranta siis otettu Ebayn seurannasta. Tosin seurannan aikajana näyttää vielä toimituksen olevan kesken ja siellä lukee
Estimated deliveryThu, Apr 5
- Your parcel has been delivered and signed for by A DRYLO
- Mar-20-2018, 08:11 AM, Smethwick, B66 1BY
- Your parcel will be with you today
- Mar-20-2018, 05:59 AM, Smethwick, B66 1BY
- Your parcel has arrived at our Smethwick depot
- Mar-20-2018, 02:52 AM, Smethwick, B66 1BY
- We have your parcel, and it's on its way to our Smethwick depot
- Mar-19-2018, 16:10 PM, Hinckley, LE10 3BQ
- We have your parcel and it's on its way to you
- Mar-19-2018, 12:33 PM, Sheffield, S35 1QP