AliExpress, eBay yms. tilaaminen ja kokemuksia

Monilla tuotteilla on ilmaiset postit, mutta kun laittaakin kaksi koriin, niin tulee postikuluja. Onkohan tuo myyjien ovela kikka vai huolimattomuutta? :bored:
Ainakin parin euron elektroniikkakomponenttien tuotekuvauksissa on alkanut näkyä tekstiä, että AliExpress ei enää anna valita halvinta toimitustapaa yli 5 dollarin tilauksiin. Ja jos haluaa useamman kappaleen samaa tuotetta ilman postikuluja, ne kannattaa tilata erillisinä tilauksina.
 
Edit: 19 helmikuuta

Banggood PostNL lähetystunnus näyttää vieläkin että tietoja ei löydy (8 päivän jälkeen! siis että PostNL ei tiedä paketin tulosta mitään, GearBest tilauksessa se tieto näkyi lähes heti), vaikka tiedoissa lukee "Shipped", laitoin ihan huvikseen vähän viestiä "cancel order" muodossa, Banggood ei ole sitä mitä oli vuosi sitten :(

Kehtaavat edes laittaa "shipped" statuksen, kun paketti varmaan lojuu siellä heillä jossakin.

GearBest (Registered Air Mail, PostNL) +1
2018-02-17 07:45
The item is on transport to the country of destination

2018-02-15 10:40
The item is at the PostNL sorting center

2018-02-15 10:40
The item is processed at the PostNL sorting center

2018-02-09 09:05
The item is pre-advised

Edit: Tuli viesti banggoodin puolelta jossa luki "Dispatch date: February 11, 2018", eikö sen pitänyt olla Feb 10 :/ ei näin, ei ei. Ei voi perua enää tilausta, koska "lähetetty", niin jos on ;)
 
Viimeksi muokattu:
Edit: 19 helmikuuta

Banggood PostNL lähetystunnus näyttää vieläkin että tietoja ei löydy (8 päivän jälkeen! siis että PostNL ei tiedä paketin tulosta mitään, GearBest tilauksessa se tieto näkyi lähes heti), vaikka tiedoissa lukee "Shipped", laitoin ihan huvikseen vähän viestiä "cancel order" muodossa, Banggood ei ole sitä mitä oli vuosi sitten :(

Kehtaavat edes laittaa "shipped" statuksen, kun paketti varmaan lojuu siellä heillä jossakin.

GearBest (Registered Air Mail, PostNL) +1


Edit: Tuli viesti banggoodin puolelta jossa luki "Dispatch date: February 11, 2018", eikö sen pitänyt olla Feb 10 :/ ei näin, ei ei. Ei voi perua enää tilausta, koska "lähetetty", niin jos on ;)
Veikkaan että menee Kiinalaisen uuden vuoden kaaoksen piikkiin. Tämä tapahtuu siellä joka vuosi. On toisaalta aika vittumaista, mutta toisaalta sille ei yksikään kauppa voi oikein mitään.
Itselläkin on ilmeisesti vasta tänää lähtenyt paketti maasta.

2018-02-19 16:33

Despatched to overseas (Country code: FI)

2018-02-08 12:15
Information Received (This is not an acknowledgment of the physical receipt of the stated Registered Article)
 
Tilanne taitaa olla pahenemaan päin. Pakettien määrä Eurooppaan kasvaa ja ostajat pyrkivät varmasti ennakoimaan uuttavuotta tilaamalla ennakkoon. Rahtikuljetusten kapasiteetti vain pysyy samana ja paketit päätyvät muiden jatkeeksi. Lomien jälkeen odottamassa on kaikki lomien aikana tehdyt tilaukset, jotka pitäisi saada samoihin kuljetuksiin. eBayssa myyjät laittelivat "This seller is currently away until"-ilmoituksia jo viimeviikon lopulla vaikka uusi vuosi alkoi vasta tänään.
Pari nyssäkkää tilattu viimeviikolla ja rehellisesti en odota niiden saapuvan ennen huhtikuun alkua.
 
15. joulukuuta tilattu 2kpl UHF PL-259 SO-239 Female To UHF Female liitintä.

Myyjä on siitä asti ketkuillut ja pyytänyt aina odottamaan viisi päivää jne. Yhden kerran väitti lähettäneensä tuotteet uudestaan lentopostilla, että tulee muka nopeammin perille.

Kertoi, ettei ole sillä kertaa ollut antaa seuranatakoodia, mutta kun kyselin tämän uuden tuotteen lähettämisen jälkeen missä tuotteet viipyvät, hän valehteli että tuote on postitettu euroopasta, ja hän on postitusporukan seurantakoodin mukaan saanut tiedon että tuote on ihan pian perillä.

Viikko sitten paloi hihat ja otin yhteyttä eBayn supportiin ja sieltä vastattiin eilen että rahat palautetaan.

Myyjä yritti vielä tänä samaisena päivänä kusettaa lisää ja pahoitella tilannetta.

Kannattaa vältellä tätä myyjää: havetop9 on eBay

Tässä myyjän viimeisin viesti:

Dear customer,

We are so sorry for ur trouble,

i know the delaying parcel makes u angry,

we promise we have sent ur parcel asap when we get ur order.

could u pls wait a few more days?

it should be on the way now.

we know u are a nice person,

and we really need ur support and understanding.

we are begging ur forgiven.

best regards
 
Näkeekö Prosessing time aikaa mitenkään ennen tilausta? Laitoin tilaukseen plasmasytkärin (9 USD) niin prosessing time näyttää olevan 20 päivää??? Viime tilauksessa oli vain 5 päivää. Onko tuossa mitään rajaa kuinka kauan myyjä voi viivytellä postitusta? En kyllä ala odottelemaan 20 päivää, ja vielä sen jälkeen 30-40 päivää kunnes tuote vihdoin saapuu.

Ajattelin perua tilauksen. Kenelläkään kokemuksia kuinka helposti myyjä suostuu peruutukseen? Mitä äkikseltään luin sääntöjä, tilausta ei voi perua, jos myyjä ei siihen suostu. Mutta tosiaan, näkeekö tuon prosessing timen vasta kun on maksanut tuotteen?
 
Mitä vittua tilaat tavaraa kiinasta, jos et malta odottaa? Tuommoiset viiveet on ihan normihomma noilla seuduin.

No, en ole paljon tilannutkaan, mutta edellisissä tilauksissani on prosessiaika ollut vain 5 päivää. Kuvittelin että se olisi jokseenkin normaali aika, mutta tuo 20 päivää tuli kyllä yllätyksenä. Mietin vain miksi sitä prosessointiaikaa ei voida ilmoittaa jo myynti-ilmoituksessa? Tyyliin "seller ships within 20 days".
 
Banggood :D

Shipped
Feb/10/2018 05:28:22

2018-02-20 02:40
The item is pre-advised

Kestää vielä tovin. GearBest paketti tulee nopeammin hitaammalla toimituksella (tilattu vain pari päivää aikaisemmin, molemmat olivat "shipped" tilassa n. viikko ennen kiinalaisten uudenvuoden lomien aloitusta, mutta huomaa heti kumpi kävi oikeasti postittamassa sen paketin luvattuna aikana ;) )
2018-02-17 07:45
The item is on transport to the country of destination

2018-02-15 10:40
The item is at the PostNL sorting center

2018-02-15 10:40
The item is processed at the PostNL sorting center

2018-02-09 09:05
The item is pre-advised
 
Viimeksi muokattu:
No, en ole paljon tilannutkaan, mutta edellisissä tilauksissani on prosessiaika ollut vain 5 päivää. Kuvittelin että se olisi jokseenkin normaali aika, mutta tuo 20 päivää tuli kyllä yllätyksenä. Mietin vain miksi sitä prosessointiaikaa ei voida ilmoittaa jo myynti-ilmoituksessa? Tyyliin "seller ships within 20 days".
Ei kait myyjä voi noita max aikoja määrätä? Kysyisit supportista miksi 20 pv. Epäilen että syy on ne kiinalaisten uudenvuoden lomat vai mitä ne nyt olikaan.
 
No voihan ebayssakin myyjä määritellä itse milloin viimeistään postittaa tuotteen? Ei kait tuossa pitäisi olla mitään ongelmaa. Jos olisin tiennyt että pelkkä prosessointi kestää 20 päivää, olisin varmaan jättänyt tilaamatta. Olisi tosiaan hyvä ostajan kannalta tietää jo etukäteen, kestääkö prosessointi 5, 10, 15, 20 päivää, tai jotain enemmän. On kait tuossa joku raja?
 
No, en ole paljon tilannutkaan, mutta edellisissä tilauksissani on prosessiaika ollut vain 5 päivää. Kuvittelin että se olisi jokseenkin normaali aika, mutta tuo 20 päivää tuli kyllä yllätyksenä. Mietin vain miksi sitä prosessointiaikaa ei voida ilmoittaa jo myynti-ilmoituksessa? Tyyliin "seller ships within 20 days".
Nyt on kinkki uusvuosi ja se koko valtio on ollu stopilla jotain viikon. Verkkokaupat on ollu auki ja mitään ei oo käsitelly niin on monilla toimijoilla on backlogia satoja tilauksia.
 
Joo, eihän tuolla sytkärillä ole sinänsä mikään kiire, mutta kuvittelin että se 5 päivää on maksimi käsittelyaika, jonka jälkeen voi tilauksen peruuttaa halutessaan. Hyvä tietää että se voi olla paljon enemmänkin. Ei voi tietää ennenkuin tilaa, ja maksaa..
 
Joo, eihän tuolla sytkärillä ole sinänsä mikään kiire, mutta kuvittelin että se 5 päivää on maksimi käsittelyaika, jonka jälkeen voi tilauksen peruuttaa halutessaan. Hyvä tietää että se voi olla paljon enemmänkin. Ei voi tietää ennenkuin tilaa, ja maksaa..

Oikeassa olit, ei löytynyt kunnollista keinoa Aliexpessin tuestakaan. Pitää kait ottaa yhteys myyjään etukäteen jos haluaa varmistaa ajan.
How are you?
us80532353cgkae10:53
Hi, when I buying, can I see beforehand what is
the Seller's processing time. Why one seller has 20 days processing

time showing afterwards, I thought it is 5 days for every seller.
Zayden10:54
You mean you already p[laced an order?
Is that right?
us80532353cgkae10:55
Yes, but not I. It's my fellow.
Zayden10:55
Okay.
Zayden10:55
Letd me explain to you.
Zayden10:55
In that case for sellers processing time.
Zayden10:56
It depends to the seller how long the processing time because sometimes it manufacturer to get the item was too far for him.
Zayden10:57
I hope you understand.
Zayden10:57
May i ask your order number?
us80532353cgkae10:57
Yes, but how can I see it beforehand?
us80532353cgkae10:58
Before I buy the item.
Zayden10:58
You mean you want to place an order?
us80532353cgkae10:59
If I want to place an order, how can see what will be a processing time?
Zayden11:00
In that case you need to contact the seller for more information about the product you want to order and for the processing time.
us80532353cgkae11:01
So I have to contact always when I'm going to buy?
to get to know a processing time.
Zayden11:01
Yes for you to make sure how long it will take.
us80532353cgkae11:02
Do you know what is the max. processing time what is allowed to seller set?
us80532353cgkae11:02
More than 20 days?
Zayden11:03
Please know that Aliexpress is only a platform between buyer and seller to exchange business information. Because seller was the one who owns items or products posted on our site
Zayden11:04
However it depends to the seller how long it will take for the processing time.
Zayden11:04
Thank you.
Zayden11:04
I hope you understand.
us80532353cgkae11:05
Why the seller are not needet to tell it beforehand?
Zayden11:06
Because sometimes it manufacturer to get the item was too far for him.
us80532353cgkae11:07
What about if seller then set it to 1000 days?
us80532353cgkae11:08
First take your money and then set it to 1000 days.
Zayden11:08
In that case you need to contact the seller for you to know how long it take for the order you want to purchased.
us80532353cgkae11:09
But if we then not get to agreement, and the seller just keep the money?
Zayden11:11
In that case just a friendly reminder you need to contact the seller first before you place your money.
us80532353cgkae11:11
How can I know, is it "that case" beforehand?
Zayden11:12
You can contact the seller on his store page.
us80532353cgkae11:13
Ok, I will end to that. Thanks for your answers.
Zayden11:13
Thank you for your understanding [ww:玫瑰] .
 
Heh, oivaa kirjeenvaihtoa :D
Eli myyjä voi periaatteessa laittaa vaikka kuinka pitkän prosessiajan rahat saatuaan, eikä ostaja voi muuta kuin odottaa. Ylärajaa ei näytä olevan lainkaan. Suositus on että pitäisi kysyä ensin myyjältä milloin hän pystyy toimittamaan tuotteen, mutta sehän ei sido myyjää millään tavalla. Hän voi "luvata" vaikka 5 päivää, mutta laittaa käsittelyajaksi kuitenkin 20 päivää rahat saatuaan. Että sillee.
 
Heh, oivaa kirjeenvaihtoa :D
Eli myyjä voi periaatteessa laittaa vaikka kuinka pitkän prosessiajan rahat saatuaan, eikä ostaja voi muuta kuin odottaa. Ylärajaa ei näytä olevan lainkaan. Suositus on että pitäisi kysyä ensin myyjältä milloin hän pystyy toimittamaan tuotteen, mutta sehän ei sido myyjää millään tavalla. Hän voi "luvata" vaikka 5 päivää, mutta laittaa käsittelyajaksi kuitenkin 20 päivää rahat saatuaan. Että sillee.
Toisaalta Aliexpressilla on tuo Buyer Protection, joten ei siellä perseilevät myyjät kauaa tee kauppaa ;)
 
Toisaalta Aliexpressilla on tuo Buyer Protection, joten ei siellä perseilevät myyjät kauaa tee kauppaa ;)
Näin. Kannattaa oikeasti laittaa vaan rohkeasti diputea kehiin jos kokee aiheelliseksi. Alilla käsittelijät näkee suoraan myös kaiken sananvaihdon vendorin ja asiakkaan välillä. Itselle tullut rahoat takasin ja uusi tuote kun sain myyjältä aluksi pelkkää vittuilua asiallisiin kysymyksiin.
 
No, en ole paljon tilannutkaan, mutta edellisissä tilauksissani on prosessiaika ollut vain 5 päivää. Kuvittelin että se olisi jokseenkin normaali aika, mutta tuo 20 päivää tuli kyllä yllätyksenä. Mietin vain miksi sitä prosessointiaikaa ei voida ilmoittaa jo myynti-ilmoituksessa? Tyyliin "seller ships within 20 days".
eBayssa ainakin lukee toi prosessointiaika ihan sen arvioidun toimitusajan alapuolella.
:smoke:
 
Monilla tuotteilla on ilmaiset postit, mutta kun laittaakin kaksi koriin, niin tulee postikuluja. Onkohan tuo myyjien ovela kikka vai huolimattomuutta? :bored:
Kikkauluaha se on, jos et refreshaa sivua jää postit yhdellekkin. Osin myös sitä, että yhden menetys ei ole heille suuri, mutta jos useampi niin ne lähetetään kirjattuna.

Toisaalta Aliexpressilla on tuo Buyer Protection, joten ei siellä perseilevät myyjät kauaa tee kauppaa ;)
Tuo kyllä tarkoittaa seller protection.
Jos sinulla jää muutama tuote lyhellä ajalla saamatta tai on viallisia, niin aliexpress sulkee tilisi.
Vialliaisia ei korvata jos et videota lähetä. Huono laatuista ei korvata, vaan se pitää palauttaa myyjälle vaikka hinta olisi pari euroa.
Tuo on ihan aliexpress normi toimintaa. odota viikko postitusta ja 2kk postin kulkua. Nyt ne on 2vko lomallam niin käsittely aika voi olla kuukauden. Tuotekuvassa saa olla ihan eri tuote, mutta jos olet saanu tuotteen, niin asia ok. Pääsäääntöiseti vain toimittamattomat korvataan. Hidas toimitus ei aiheuta korvausta kuten ebayssa.


Joo, eihän tuolla sytkärillä ole sinänsä mikään kiire, mutta kuvittelin että se 5 päivää on maksimi käsittelyaika, jonka jälkeen voi tilauksen peruuttaa halutessaan. Hyvä tietää että se voi olla paljon enemmänkin. Ei voi tietää ennenkuin tilaa, ja maksaa..

Voi peruuttaa, mutta myyjä päättää peruuttaako. Yleensä ei ja myyjä voi jatkaa 20pvän aikaa lisääkin ilmeisesti 25 päivään asti. Jos ei jatka peruuntuu automaattisesti. Sitten toimitus aikaa voi jatkaa ainakin 120pvään asti.
 
Viimeksi muokattu:
Tuo kyllä tarkoittaa seller protection.
Jos sinulla jää muutama tuote saamatta, niin aliexpress sulkee tilisi.
Vialliaisia ei korvata jos et videota lähetä. Huono laatuista ei korvata, vaan se pitää palauttaa myyjälle vaikka hinta olisi pari euroa.
Tästä on kyllä ihan omakohtaisia kokemuksia. Olen joutunut tekemään kourallisen kiistoja Aliexpressin kautta. Joka ikinen kerta homma on tuomittu asiakkaan hyväksi. Tuosta tilin sulkemisesta kuulisin erittäin mieluusti lisää. Olen kovin skeptinen ainakin näillä tiedoilla.
 
Tietääkö joku miten nuo AliExpressin select couponit toimii? Ihan sama mitä yrittää ostaa, niin ei anna valita select couponia. Yritetty ostaa tuotteita siltä select coupon sivulta, johon ohjaa kun klikkaa kuponkia. Kokeiltu Firefoxilla ja iPadin appilla.
 
Tuubissa on paljon juttua noista mielivaltaisista AliExpressin tilien sulkemisista jos asiakas alkaa liian innokkaasti vaatimaan oikeuksiaan

 
Tietääkö joku miten nuo AliExpressin select couponit toimii? Ihan sama mitä yrittää ostaa, niin ei anna valita select couponia. Yritetty ostaa tuotteita siltä select coupon sivulta, johon ohjaa kun klikkaa kuponkia. Kokeiltu Firefoxilla ja iPadin appilla.
Yleensä ne kupongit toimii vaan alin mobiiliappista käsin, en tiedä onko nyt sitten kyse siitä.
 
Hienosti kyllä viimeksi Ali hoiti dispute tapauksen, kun myyjä meni lähetyksen perumaan parin viikon jälkeen. En kyllä ymmärrä miksi tälläiset tapaukset jää tuonne uinumaan, kun automaattisesti pitäisi kyllä rahatkin tulla takaisin, jos myyjä peruu tilauksen. Pitäisi olla vesiselvä juttu.

Onko teillä ollut vastaavia? "Parcel Status Shipment cancelled by seller"

edit: Ei kun nyt hokasinkin niillä on aikaa kaivella munia kaksi viikkoa ja eivät lähetä mitään ennen automaattinen peruminen tapahtuu. Ihme juutalaismyyjät..rahat kyllä kelpaa...
 
Mitä nyt olen ympäri internetsiä lukenut, niin AliExpress on paljon riskialttiimpi, kuin esim. ebay. Ebayssä voi aina luottaa siihen, että saa rahat takaisin jos jotain tulee. AliExpress on taas mysteeri jokaisen disputen kohdalla. Kokeilin tuota AliExpressiä ekaa kertaa pari viikkoa sitten, kun rekisteröinnin yhteydessä sain 4 dollarin kupungin ja ostin 64gb KingSpecin SSD:n. Hintaa jäi kupongin jälkeen 17€, joten ei paha ja tuohon hintaan uskaltaa ottaa riskin. Tuli alle kahdessa viikossa ja toistaiseksi ainakin toimii.

Ebayn kautta kun akkuja tilailtu, niin aina tullut rahat takaisin, jos on ollut jotain. Lenovo Thinkpad 8:n akku ei ollut uusi, vaan lataussyklejä oli 16 ja olivat lähettäneet väärän akun (yksi numero väärin model numberista, sopi ja toimi kuitenkin), tuosta sain 60% rahoista takaisin kun laitoin myyjälle viestiä.
 
Peruin nyt tuon oman tilaukseni kun ei sisu antanut periksi odotella sitä 20 päivän käsittelyä. Tuleepahan omakohtaisia kokemuksia kuinka vaikeaa/helppoa on saada rahat takaisin jos ei ole tyytyväinen noin pitkään käsittelyyn. Valitsin syyksi juurikin tuon edellämainitun, joten AliExpressin sääntöjen mukaan se katsotaan ostajan, eikä myyjän syyksi, joten myyjää ei rangaista, eikä tuotetta poisteta myynnistä.

Viimeksi kun myyjä perui lähetyksen, sain rahat takaisin heti seuraavana päivänä. Nyt menee varmaan pidempään. Saa nähdä.
 
Okohan kinukit alkaneet säästämään kankaassa vai onkohan ihan sattumalta pari viimeksi tilattua t-paitaa ja nyt sukat olleet aika ohuita. Paidoissa näkyy nännit läpi ja sukat jotka item description: "Thickness: Standard" näyttää oikeasti... :lol: Tulispa jo lämpimät kesäkelit. Ei kyllä harmita hintaansa nähden, mutta vahvistaa fiilistä että mitään arvokkaampaa en tule tilaamaan. Jo pelkkä "brand name" saa hyvälle tuulelle, vaikka enteilikin jotain pahaa.
 

Liitteet

  • IMG-3236.JPG
    IMG-3236.JPG
    1,5 MB · Luettu: 195
  • Capture.JPG
    Capture.JPG
    49,6 KB · Luettu: 188
Viimeksi muokattu:
Sitten kun paketti oikeasti lähti liikkeelle, niin homma toimii näköjään aika nopeasti. Maanantaina lähtenyt liikkeelle ja nyt on jo saapunut Helsinki-Vantaalle.
Ilmeisesti Kiinassa on opittu pikkuhiljaa näistä loma-aikojen kaaoksista. Kun itse olin tuolla toisessa päässä, niin pahimmillaan kaaos kesti toista kuukautta pakettien kanssa :D
 
GearBest:

2018-02-20 17:29
The item has arrived in the country of destination

2018-02-17 07:45
The item is on transport to the country of destination

2018-02-15 10:40
The item is at the PostNL sorting center

2018-02-15 10:40
The item is processed at the PostNL sorting center

2018-02-09 09:05
The item is pre-advised

Banggood (tässäkö se Priority Direct Mail ero verrattuna ilmaiseen PostNL toimitukseen sitten on?):

2018-02-21 13:31
The item is at the PostNL sorting center

2018-02-21 13:31
The item is processed at the PostNL sorting center

2018-02-20 02:40
The item is pre-advised
 
Viimeksi muokattu:
No tulliinhan se luuri meni. Pitää pyytää gearbestilta uusi kuitti, jossa näkyy alennus.
 
Kaveri törmäsi kiinalaiseen sivustoon nimeltä jd.com.
Kyseiseltä sivulta löytyi useita kiinnostavia asioita.

Esimerkiksi tämä 144hz 1080p kaareva monitori:
游戏悍将 曲面显示器24英寸窄边框三星屏23.6英寸台式电脑液晶电竞显示器 电竞144Hz 高分屏【图片 价格 品牌 报价】-京东


Onko kellään ennestään kokemuksia että onnistuuko tilaaminen tai tietäisikö toista sivustoa josta pystyisi tilaamaan?

Lienee sama näyttö:
ForGame MK24FC 23.6 inch 1800R Computer Monitor -$238.68 Online Shopping| GearBest.com

Itsellä nyt ekaa tilausta menossa gearbestista ja ainakin tähän mennessä on homma toiminut hyvin, jos kiinalaista uutta vuotta ei lasketa.
 
Laitat kuvan toimitus tai tilausvahvistuksesta + paypal tai pankkitiliotteesta jossa näkyy oikea hinta.
 
@turboahdin

osoittautui niin että tuolta sivulta noita ei lähetetä Kiinan ulkopuolelle. Ainoastaan joitakin harvoja.


@ttjm

Samahan tuo tosiaan on. Eikä hintakaan ole kovin paljoa eri.
 
Tästä on kyllä ihan omakohtaisia kokemuksia. Olen joutunut tekemään kourallisen kiistoja Aliexpressin kautta. Joka ikinen kerta homma on tuomittu asiakkaan hyväksi. Tuosta tilin sulkemisesta kuulisin erittäin mieluusti lisää. Olen kovin skeptinen ainakin näillä tiedoilla.
Mulla on myös pelkästään positiivisia kokemuksia (ostajana luonnollisesti).

Tein kiinalaisten uudenvuoden aikana kaksi disputea ja tänään tuli viesti, että molemmat menivät myös läpi (väärän väriset boxerit & eri kokoa oleva paita). Luonnollisesti dispute kannattaa tehdä yksilöidysti ja olla kohtelias (erityisesti niissä "priva-viesteissä" myyjälle koska Ali näkee ne kuitenkin). Yksinkertaisemmillaan dropdown menusta disputen peruste, vaatimus ja liitteeksi kuva tuotteesta. Vapaaseen kenttään ei varmaan kannata selitellä mitään ylimääräistä. Esim "ordered blue, received white" riittää hyvin. Varsinkin jos ne käyttää siellä päässä jotain käännöskonetta.

En sitten tiedä onko "member levelillä" muuta vaikutusta kuin että rahojen palautus $25 asti tulee ainakin platinum levelillä tosi nopeasti tilille.

Myyjissä löytyy yllätävän paljon idiootteja jotka tekee välillä koko touhun aika helpoksi. Rasittavaahan se tietysti on.. Paljon tulee typoja itellekii noissa viesteissä ku usein tulee laitettua vähän vasemmalla kädellä.... :dead:
1.JPG 2.JPG
 
Tänään kävin postista hakemassa Gearbest paketin, Banggoodin paketti tulossa suomeen päin.

Onko nykyään kaikissa noissa kiinan paketeissa jotka tulevat PostNL:n kautta se keltainen tarra mukana? (joo täytyy myöntää että eka kerta kun näin vaikka 2016-2017 aikana tilasin liiakseen paketteja kiinasta)
 
Viimeksi muokattu:
Mulla on yksi GearBestin 4K action camera, mutta juurikin joku sellainen 30-40€ vehje. Ajaa asiansa ja 4K näyttää olevan 24fps. Ei toki vertaannu sitten mitenkään oikean kameran 4K-videoon, mutta tuo ei ollut ylläri.
 
Miten kannattaisi menetellä tilanteessa, jossa tilasin ~10€ kuulokekaapelin, mutta myyjä lähetti väärän kaapelin. Olin myyjään yhteydessä ja useamman viestin ja valokuvatodisteen jälkeen hän sanoi, että voi maksimissaan 2$ korvata? Kannattaako laittaa disputea ja pyytää enemmän?
 
Miten kannattaisi menetellä tilanteessa, jossa tilasin ~10€ kuulokekaapelin, mutta myyjä lähetti väärän kaapelin. Olin myyjään yhteydessä ja useamman viestin ja valokuvatodisteen jälkeen hän sanoi, että voi maksimissaan 2$ korvata? Kannattaako laittaa disputea ja pyytää enemmän?

Jos kaapeli on väärä niin tietenkin dispute ja koko summa takaisin.
 
  • Tykkää
Reactions: jos
Dispute tietysti. Koskaan en ole jäänyt tyytymättömäksi ebay:n ongelmatilanteissa. Paypal myös kerran pelasti, kun saksalaiseen firmaan ei saanu tilauksen jälkeen mitään yhteyttä, eikä tuotteita lähetetty. Paypal ihan jees maksutapa ebayn ulkopuolellakin.
 
  • Tykkää
Reactions: jos
Dispute ja refund only ja full refund. Olettaen että oli alista tms. Paypalilla vastaava. Ihan varmasti saat koko summan takasin ja pitää härpäkkeen (postin viestintäjohtajalta opittu muotisana :geek:).
 
  • Tykkää
Reactions: jos
Onkos kukaan tilannut esim. Gearbestiltä mitään 4K action cameraa? Ihan noi halvimmat ei sinänsä kiinnosta mutta onko esim. tästä jo oikeasti hyvä haastaja GoProlle: Original SJCAM SJ7 STAR WiFi Action Camera 4K -$173.99 Online Shopping| GearBest.com ?

Ei mitään SJCAMeja.. Osta sellainen Xiaomi, johon rahat riittää.

edit: ei noilla ollutkaan kalleimpia Xiaomeja, vaikka tuosta:
[Germany Stock][Official International Version]Xiaoyi YI 4K Action Camera II 2.19 Retina Screen Ambarella A9SE75 Sony IMX377 12MP 155‎ Degree Wide Angle 1400mAh EIS LDC Sport Camera - Black
 

Tässä aamun lueskellu niin katse jo kohdistuikin enemmän Xiaomin suuntaan, YI 4K + malli näyttäisi oikeasti olevan helkkarin hyvä. 279e näyttäisi tuo malli olevan ihan verkkokauppa.comissa, melko kilpailukykyinen hinta tuntuisi tuo olevan.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
262 401
Viestejä
4 550 042
Jäsenet
74 984
Uusin jäsen
Tere

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom