AliExpress, eBay yms. tilaaminen ja kokemuksia

Mikähän idea on eBayssa kaapata jonkuin 100% palautteen omaavan tili ja alkaa myymään halvalla olematonta tavaraa?
Muutama sattunu vastaan tälläsiä, mutta aina on parin päivän päästä tullu viesti että eBay epäilee tilin olleen kaapattu ja laita vaan dispute vetämään...
Onkohan tuossa ajassa kereny vielä raha siirtymään huijarin tilille? Ja jos on niin meneekö se sillon eBayn tappioksi vai kenen?
Ei se tarvitse kuin että saa yhdeltä kusetettua ne rahat niin se huijari on jo plussalla.
 
Katoin video missä käytin Kiinassa ostaa rautaa niin kaikki "Merkki" tavaraa maksoi aikalailla saman verran sielä kun täällä päin. Jos luulee saavansa Halpaa "Merkki" tavaraa Kiinasta niin se on joko varastettu tai sitten väärenetty. Tuli testi mielessä ostettu "SanDisk" MicroSD korteja halvalla niin kaikkissa oli ihan normi myynti pakkaus paitsi että kaikkissa oli sama sarjanumero. Eikä täyttänyt nopeusluokaa mitä mainostetiin.
 
Viimeksi muokattu:
Katoin video missä käytin Kiinassa ostaa rautaa niin kaikki "Merkki" tavaraa maksoi aikalailla saman verran sielä kun täällä päin. Jos luulee saavansa Halpaa "Merkki" tavaraa Kiinasta niin se on joko varastettu tai sitten väärenetty.
Ei pidä paikkansa. Kiinassa on myös paljon ns. elektroniikkatoreja/marketteja missä myydään paljon aitoa merkkitavaraa, mutta ne on (sala)kuljetettu (enemmän tai vähemmän laillisesti) Hong Kongista missä alv on 0%. Ostin itse aikoinaan iPad:n, Canonin järkkärin ja muuta tavaraa 100-300e halvemmalla kuin Suomesta.
 
Eikö TrackCheckerissä pysty valitsemaan kuin enintään 10 postipalvelua joiden kautta pakettia seurataan? ei ainakaan itsellä ohjelma suostu enempää rukseja laittamaan.
 
Nyt tuli taatusti automaattinen vastaus. Verratkaa viestini #1171 palautteeseen hieman ylempänä:
AliExpress, eBay yms. tilaaminen ja kokemuksia



Hello, Could you try to use it again?If it still not works,you can send us email back.We can try our best to help you.is that ok for you?Anything I can do for you, please feel free to contact me. Looking forward to your early reply. Regards, Heidi We'll send you an email when the seller responds to your request. If you have not agreed on a solution or the seller has not responded by May 16, 2018, you can ask us to step in and help.If you and your seller need more time to work things out, your request will stay open until Jun 25, 2018.





:confused:...:confused2:...:rolleyes:...:lol:...:rofl: .......:happy: HAHAHAHA!
 
Viimeksi muokattu:
Nyt tuli taatusti automaattinen vastaus. Verratkaa viestini #1171 palautteeseen hieman ylempänä:
AliExpress, eBay yms. tilaaminen ja kokemuksia



Hello, Could you try to use it again?If it still not works,you can send us email back.We can try our best to help you.is that ok for you?Anything I can do for you, please feel free to contact me. Looking forward to your early reply. Regards, Heidi We'll send you an email when the seller responds to your request. If you have not agreed on a solution or the seller has not responded by May 16, 2018, you can ask us to step in and help.If you and your seller need more time to work things out, your request will stay open until Jun 25, 2018.





:confused:...:confused2:...:rolleyes:...:lol:...:rofl: .......:happy: HAHAHAHA!

Aikalailla ne on aina tuollaisia google translate yleisviestejä, tuskin ymmärtävät kuitenkaan kysymystäsi ja/tai vastauksiasiakaan jos google translate ei niitä osaa kunnolla kääntää :(
 
Noihin viesteihin ei tunnu vastaavan aina edes samat myyjät. Samat asiat voi joutua selittämään monta kertaa ennenkuin saa järkevän vastauksen kysymyksiin. Yksi viesti saattaa olla kirjoitusvirheillä kyllästettyä google translate-englantia ja seuraava lähes virheetöntä.
 
No nyt yhden paketin kohdalla tuli ilmoitus:

"Vastaanottajan osoitetiedot ovat puutteelliset. Lähetys voi viivästyä työpäivällä."

Millainen riski tuossa nyt on, että lähettävät takaisin kiinaan? näkeekö posti, että tätä pakettia haetaan seurantajärjestelmästä kuitenkin tilaajan toimesta?
 
Saako mitenkään helposti otettua yhteyttä eBayn supportiin jos tuotteen myyjä on osoittautunut huijariksi, ja nyt hänellä ei ole enää yhtään tuotetta myynnissä?

Yritin monta kertaa, mutta eBay vaan ilmoittaa, että tuotteella on toimitusaikaa jäljellä 1.kesäkuuta saakka.

Tilanne on tosiaan se, että myyjän sivu on ihan tyhjä ja samasta myydystä tuotteesta on joku muukin antanut negatiivisen palautteen ja kertonut, että seurantatunnus ei toiminut ja tuote on jäänyt toimittamatta (ihan sama minullakin).

Vituttaa! Tämä on jo toinen kissan raapimispuu jonka olen tilannut eBayn kautta ja taas sama juttu :mad:

EDIT: Olen ottanut kolmesti yhteyttä myyjään ilman, että olisin saanut vastausta.

ndmwcfree on eBay

123123123.PNG
 
Ookoo. Eli pitää vaan odotella pari viikkoa vielä.
Näinpä, Ole kiitollinen ettei ole Ali kun siellä joutuu odottelemaan vielä pidempään :)! Toki jos lähetät viestiä contact helpin kautta ebay ja ne tulevat täysin varmoiksi siitä, että tuo kyseinen myyjä on huijari niin mahdollisesti saat ne rahat samantien takaisin. Yleensä kyllä tuon ajan joutuu odottamaan, koska voihan se olla, että tuokin muuttuu vielä 'kunnon kansalaiseksi'.
 
Määräaika voi olla liian pitkä. En välttämättä odottaisi yli kahta kuukautta. Tuo toiminto I didn't
receive it voi auttaa.

upload_2018-5-15_13-29-52.png
 
Eipä se näköjään Kiinasta ole juuri sen halvempaa lähettää postia muualle päin maailmaa yksityishenkilönä. Ainakin puhuu että monesti postitus saattaa jopa maksaa saman verran tai enemmänkin kuin mitä itse lähetettävän tuotteen arvo on (puhelimet, älypuhelimet yms. akulliset tuotteet).

 
disputeen tuli sittenkin vastaus myyjältä, ymmärsinkö nyt oikein että tuo myyjä yrittää saada multa tavaraa takaisin JA pitää rahat? Vittu mitä touhua.

RlIgVo.jpg
 
disputeen tuli sittenkin vastaus myyjältä, ymmärsinkö nyt oikein että tuo myyjä yrittää saada multa tavaraa takaisin JA pitää rahat? Vittu mitä touhua.

Kyllä.

Odotat vaan että aika umpeutuu niin AliExpress arpoo jotain. Varoitan tosin, jos tuote ei ole aivan täysin rikki, et saa todennäköisesti kaikkia rahojasi takaisin ellet palauta. Ison osan mahdollisesti.

Mulla yhden kamerasalaman näyttö menetti kontrastinsa käytössä aika nopeasti ja palautui useamman tunnin tai päivänkin odottelulla. Sain tyyliin 80% rahoista takaisin, mikä oli oikeastaan aika hyvä diili kun automaatilla sitä salamaa pystyi käyttämään yhä ongelmitta ja -80% hintaan se oli ihan kelpo vehje tuon viankin kanssa.
 
Kyllä.

Odotat vaan että aika umpeutuu niin AliExpress arpoo jotain. Varoitan tosin, jos tuote ei ole aivan täysin rikki, et saa todennäköisesti kaikkia rahojasi takaisin ellet palauta. Ison osan mahdollisesti.

Mulla yhden kamerasalaman näyttö menetti kontrastinsa käytössä aika nopeasti ja palautui useamman tunnin tai päivänkin odottelulla. Sain tyyliin 80% rahoista takaisin, mikä oli oikeastaan aika hyvä diili kun automaatilla sitä salamaa pystyi käyttämään yhä ongelmitta ja -80% hintaan se oli ihan kelpo vehje tuon viankin kanssa.

Noissa kuulokkeissa on sankojen alapäät rikki ja toinen sanka on vääntynyt, toinen puoli on jumissa eikä pyöri juuri lainkaan ja toinen taas on pelottavan löysän tuntuinen. Lisäksi toinen piuhapaikka meinasi irrota kun yritin irroittaa piuhaa siitä.

Tässä on vielä kuvia joita lähetin myyjälle:

UTB8fkqlyo_4iuJk43Fqq6z.FpXa4.jpg

UTB8eehEzmnEXKJk43Ubq6zLppXa0.jpg

UTB8x0_nyMQydeJk43PUq6AyQpXab.jpg

Tässä kuva toisesta parista joka on otettu toisen myyjän palauteosiosta. Eri väri mutta sama malli.

UTB8wtVQqCnEXKJk43Ubq6zLppXay.jpg
 
Eipä se näköjään Kiinasta ole juuri sen halvempaa lähettää postia muualle päin maailmaa yksityishenkilönä. Ainakin puhuu että monesti postitus saattaa jopa maksaa saman verran tai enemmänkin kuin mitä itse lähetettävän tuotteen arvo on (puhelimet, älypuhelimet yms. akulliset tuotteet).


Tuota on tullut itsekin katsottua kuinka Saksan DHL postittaa halvemmalla (myöskin Kiinaan), kuin Kiinalaiset tänne kun taobao ostoksia on tehnyt.

Mutta onhan tuo täysin ymmärrettävää että Aliexpressin ja Ebayn myyjillä on paremmat sopimukset postin ja DHL Expressin kanssa kun tehtaalta lähtee tuhansia paketteja kerralla.
 
Noissa kuulokkeissa on sankojen alapäät rikki ja toinen sanka on vääntynyt, toinen puoli on jumissa eikä pyöri juuri lainkaan ja toinen taas on pelottavan löysän tuntuinen. Lisäksi toinen piuhapaikka meinasi irrota kun yritin irroittaa piuhaa siitä.

Tässä on vielä kuvia joita lähetin myyjälle:

UTB8fkqlyo_4iuJk43Fqq6z.FpXa4.jpg

UTB8eehEzmnEXKJk43Ubq6zLppXa0.jpg

UTB8x0_nyMQydeJk43PUq6AyQpXab.jpg

Tässä kuva toisesta parista joka on otettu toisen myyjän palauteosiosta. Eri väri mutta sama malli.

Suosittelen kuvaamaan videolle vian ja mielellään lisäämään äärimmäisen yksinkertaisia lauseita tekstinä videolle täydennykseksi. Kyllä tuosta jotain käryä saa viasta, mutta sen vakavuudesta noin esimerkiksi ei ellei tuotetta tunne.
 
Kävi mielessä mutta tuota on kyllä todella vaikea kuvata videolle, ongelmahan tuossa on se että sen tuntee paremmin kuin näkee. Täytyy katsoa mitä Aliexpressin käsittelijä sanoo ja miettiä sitten mitä tehdä jos nuo ei riitä.

E: Eipäs kun onhan mulla webcamera tuolla, sillä voisi yrittää ottaa.
 
Viimeksi muokattu:
Alkaa turhauttaa kun paketti joka rekisteröitiin lähteväksi kiinasta (Origin leaving) 21.4. ei ole vieläkään päivittynyt suuntaan tai toiseen ja lentokoneella pitäisi kumminkin tulla. Täytyy ihmetellä miten lennoissa voi mennä 15+ päivää.
VIHDOIN Suomessa ja postin hellässä huomassa :) kyllä näitä on jo odotettu ja nyt toivotaan, että ovat ehjät.
 
Joku 15+ ostoa eBayssa ja nyt osui kohdalle se ensimmäinen kusetusyritys, ei lähettänyt pakettia ja kovasti koitti viivyttää kunnes rahat siirtyivät hänelle. Ensin väitti rahansiirron viivästyneen ja kun mainitsin ebayn turvamekanismista joka siirtää rahat vasta tietyn ajan kuluttua tarina vaihtuikin siihen että odotti tarkoituksella rahojen siirtoa koska sitä on aikaisemmin huijattu. Ilmoitti maksavansa rahat takaisin sitten kun rahat ovat siirtyneet ensin hänelle, hohhoijaa.

Rahat tulikin yhtäkkiä pikavauhtia takaisin kun ilmoitin vieväni asian ebayn hoidettavaksi heti kun odotettu toimituspäivä menee ohi eikä reagoi takaisinmaksupyyntöön. Harmi kun tuolla ei voi antaa palautetta jos osto ei mene läpi asti, eiköhän tuo sankari jatka touhujaan.

Palautetta voi moneen tuotteeseen antaa jotka ehtii tipahtaa näkyvistä ostoista, account->feedback


Suosittelen kuvaamaan videolle vian ja mielellään lisäämään äärimmäisen yksinkertaisia lauseita tekstinä videolle täydennykseksi. Kyllä tuosta jotain käryä saa viasta, mutta sen vakavuudesta noin esimerkiksi ei ellei tuotetta tunne.
Aliexpress vaatii videot, kiinalaiset on niin kovia väärentämään kuvia etteivät sitten itse luota.
 
Postnordin ahneus kostautui :D Mahtaa kiinalaisia toimittajiakin vituttaa selvitellä disputeja hakemattomista paketeista. Saadaan nyt toivottavasti vielä pari vuotta tilata turhaa krääsää kiinasta.


Ruotsin esimerkki ei houkuta Postia: Kiina-lähetysten lisämaksu ei enää "aktiivisesti harkinnassa" yllätysvaikutusten vuoksi

No 2021 tulee euhun joka tapauksessa automaattiseti. Kyllä varmaan tilaukset ruotsiin väheni. Nuo palautukset voi olla liian hitaasti tulleista tilauksista.
Veikkaan että suomeen tulee pakkomaksu, vaikka tuote palautettaisiinki.
European Commission - PRESS RELEASES - Press release - Modernising VAT for e-commerce: Question and Answer
After 2021, all goods bought online by EU consumers from sellers outside the EU will also be subject to VAT

Jos eivät aikaista. Mutta monesti suomessa kun jokin ei ole tulossa onkin tulossa.
 
Moinen uudistus varmasti lisää e-villen kaltaisia nettikauppoja, jotka myy kiinatavaraa suomessa.
 
Noniin, tänään tuli uusi lasinen näytönsuoja ja jollain ihmeen kaupalla selvisi virheettömänä perille asti vaikka oli pakattu pelkkään kuplakuoreen (tabletin suoja siis kyseessä niin on tuota kokoakin vähän enemmän) eikä mitään muuta suojaa. Kopsahti vielä oikein kovaa postiluukusta että ehdin jo nähdä kauhukuvat silmissäni toisesta särkyneestä suojasta. :D

Edellinen sentään oli siinä styroksilaatikossa mutta saapui ihan murjottuna, liekö tuollaisia "slimmejä" paketteja käsitellään hellemmin? Tuntemattomia ovat postin tiet.
 
Mielenkiintoista, tilasin erään härpäkkeen Kiinasta ja kun tuossa juuri paketin aukaisin, oli sisällä neljä sellaista kirkkaanväristä muovisuulaketta ikäänkuin sulanut. Osa oli kiinni siinä muovisessa kapselissa jossa tuotteet toimitettiin. Osa niin tahmaisia, että tarttuivat sormiin.

Onko Kiinanmuovi jotain erikoista vai altistuuko nuo paketit jossain vaiheessa kovalle lämmölle joka tuon aiheuttaisi?
 
Nyt oli nopea AliExpress kauppias, tasan viikko sitten tilasin ja nyt näyttää olevan Suomessa Postissa. Toki Posti voi vielä sotkea kaiken...

On muuten kypsä juttu noissa myyjissä kun monet niistä ovatkin samaa firmaa tai käyttävät samaa tukkuria. Olen pyrkinnyt hajauttamaan ostoksia eri myyjien kesken tai tilannut kaksi samaa tavaraa eri myyjiltä jotta edes toinen tulisi kohtuullisessa ajassa. No nyt sitten monissa tapauksissa ne lähteekin samaan aikaan samasta paikasta... Pitäisi kokeilla tilata osa Alista ja osa Ebaysta, jos sitten onnistuisi paremmin.
 
Jaaha, ekan kerran jäi ebay-tilaus tulematta määräajassa (joka oli 2 kk!). Laitoin jo myyjäälle mailia.. varmaan joku copy-paste vastaus tulee "friend, odota vielä hetki.."
tuuppaanko nyt palautteen punaiselle? kuinka otan EBay:n keskusteluun mukaan?
 
Minkähän takia kaikki tuntuu tulevan Kiinasta yhtäkkiä todella nopeasti? 14 päivänä Alista tilattu tavara tuli jo eilen postin seurantaan (eli viikossa).
 
Viimeksi muokattu:
Tännekin on viimeisimmät kiinanpaketit tulleet nopeasti. Mutta yksi helmikuun lopussa tehty Ali-tilaus on edelleen jossain matkalla. Tänään piti tehdä tuosta dispute, mutta myyjä on näköjään pistänyt Buyers Protectionia kuukauden lisää.
 
Nyt oli nopea AliExpress kauppias, tasan viikko sitten tilasin ja nyt näyttää olevan Suomessa Postissa. Toki Posti voi vielä sotkea kaiken...

Ja kyllä, tokihan se piti sitten kolmen päivän hautomisen jälkeen laittaa Tulliin, vaikka arvo on alle tullausrajan. Eli turha odottaa tällä viikolla...
 
Mullakin näyttäs jääneen tulliin ensimmäinen kiinatilaus ikinä. Täytyykö odottaa kirjettä vai voinko tehdä jotakin ilman?
 
Ja kyllä, tokihan se piti sitten kolmen päivän hautomisen jälkeen laittaa Tulliin, vaikka arvo on alle tullausrajan. Eli turha odottaa tällä viikolla...
Aion kyllä (Postin erinomaisesta chatista...) kysyä miksi tuo meni Tullin kautta jos paketissa näkyy oikea arvo tai edes järkevänoloinen paketin kokoon nähden. Kyseessä siis USB-liittimeen tuleva jännite-/virtamittari.
 
Jaaha, ekan kerran jäi ebay-tilaus tulematta määräajassa (joka oli 2 kk!). Laitoin jo myyjäälle mailia.. varmaan joku copy-paste vastaus tulee "friend, odota vielä hetki.."
tuuppaanko nyt palautteen punaiselle? kuinka otan EBay:n keskusteluun mukaan?

Ilmoitat sen tavaran saapumatta jääneeksi sieltä more actionsista ja valkkaat haluatko rahat takaisin vai sen tavaran. Myyjällä on kolme arkipäivää aikaa reagoida siihen ja jos ei reagoi niin sitten voit pyytää eBayta hoitamaan homman kotiin.

Älä anna negatiivista palautetta ennen kun on selvää että koittaa pissittää, jos posti on sen hukannut niin minkäs se sille mahtaa.

Get help with an item that hasn't arrived
Ask eBay to step in and help for buyers
 
Aion kyllä (Postin erinomaisesta chatista...) kysyä miksi tuo meni Tullin kautta jos paketissa näkyy oikea arvo tai edes järkevänoloinen paketin kokoon nähden. Kyseessä siis USB-liittimeen tuleva jännite-/virtamittari.

Eiköhän Postissakin ole tiedossa, että kiinalaiset merkkailevat paketin arvoksi milloin mitäkin.
 
Mulla on melkein 40 Aliexpress-tilausta takana eikä mikään ole joutunut tähän asti tullattavaksi vaikka on tullut tilattua suhteellisen arvokastakin (100€+) tavaraa. Tullissa taidetaan olla melko valikoivia noiden maksujen suhteen, joidenkin neverheard-kiinamerkkien tavarat päästetään muitta mutkitta läpi mutta nyt kun tilasin jonkun isomman lafkan tuotteen (Philips) niin yllättäen joutui tullattavaksi.
 
Miksiköhän mun lähetys on siirretty ensin tullivarastoon Vantaalle ja sitten takaisin ulkomaanterminaaliin? Ainakin tuo seuranta antaa ymmärtää niin.

  • Lähetys on rekisteröity



    23.05.2018 klo 12:54

    HKI VANTAA, ULKOMAANTERMINAALI 01000
  • Lähetys on saapunut tullivarastoon. Teillä on saapumispäivästä lukien 20 päivää aikaa hoitaa tulliselvitys.



    23.05.2018 klo 10:18

    TULLIPOSTI / Vantaa 01530 01534
 
Tullivarasto sijaitsee ulkomaanterminaalissa. Paketti ei välttämättä liiku mihinkään. Se vain kirjataan se mukaan, onko tullattava, tullattavana vai jo tullattu.

Tämä mun mutua, kun oon seurannut jenkeistä tulleita paketteja.
 
Kyllä nuo vaatteet ainakin aikamoista kuraa Kiinasta on. Pari tuli huvikseen tilattua, eikä noilla tee yhtään mitään. Koot on mitä sattuu vaikka kuinka mittaili ja materiaali on jotain jätesäkin ja puuvillan sekoitusta melkeinpä.
 
Kyllä nuo vaatteet ainakin aikamoista kuraa Kiinasta on. Pari tuli huvikseen tilattua, eikä noilla tee yhtään mitään. Koot on mitä sattuu vaikka kuinka mittaili ja materiaali on jotain jätesäkin ja puuvillan sekoitusta melkeinpä.

Toi on kyllä ihan totta. Tilasin kerran yhdet verkkarit kotikäyttöön jotka näytti kuvissa sellaisesta paksusta collegekankaasta tehdyiltä eikä ne palauteosiossa näyttäneet olevan kauhean kaukana siitä ja oli paljon tilauksia ja tullut enimmäkseen hyvää palautetta. No sitten kun sain ne niin nehän oli tietenkin tehty erittäin ohuesta kankaasta josta lähestulkoon näkyi läpi. Haaroihin repesi reikä noin kuukauden käytön jälkeen, en mä niistä onneksi kymppiä enempää maksanut.

Kerran tilasin muutaman setin hihattomia t-paitoja jotka paljastuivat ihan kelvollisiksi.
 
Viimeksi muokattu:
Kyllä nuo vaatteet ainakin aikamoista kuraa Kiinasta on. Pari tuli huvikseen tilattua, eikä noilla tee yhtään mitään. Koot on mitä sattuu vaikka kuinka mittaili ja materiaali on jotain jätesäkin ja puuvillan sekoitusta melkeinpä.
Suurin osa kieltämättä. Jos mittataulukossa on esim cm tai inch mitat, niin kannattaa mitata poikkeavuudet ja tehä dispute kera kuvan jossa mittaväline ja tuote. Aina tulleet rahat takasin noista.

Tilasin 2 vuotta sitten nipun boxereita ja ne on kestäny tosi hyvin. Kokoni on just sopiva, eli mun Suomikoko on M ja Kiinakoko XXL :geek: Nyt keväällä tilasin 10 kpl lisää, mutta paketti on Alin seurannan mukaan jo kohdemaassa ja 17track näyttää tätä:

2018-05-13 14:29
Doha, arrive
2018-04-18 10:01
BEIJING, the export has been opened and dismantled
2018-04-08 13:26
Fuzhou Processing Center, has been exported to each other (domestic)

2018-04-08 13:20
Fuzhou, the export has been opened and demolished

2018-04-05 13:41
Fujian Fuzhou receiving and forwarding center, has left, the next station processing center
2018-04-04 12:35
Fuzhou, Fujian collect and send the center, has been sealed hair
2018-04-04 10:18
Fuzhou, Fujian collect and send the center, has received the mail
2018-04-03 10:30
Logistics order has been created (fast sell-through platform)
 
Huomasivat varmaan kiinankin päässä että nyt on niin kuraa et parempi tuhota :D

Jos laittaa googleen china clothes reality vs expectation saa kyllä hyvän käsityksen mitä se Kinukeilta vaatteiden tilaaminen on.
 
Tilasin 2 vuotta sitten nipun boxereita ja ne on kestäny tosi hyvin. Kokoni on just sopiva, eli mun Suomikoko on M ja Kiinakoko XXL :geek: Nyt keväällä tilasin 10 kpl lisää, mutta paketti on Alin seurannan mukaan jo kohdemaassa ja 17track näyttää tätä:

Kiinamuovi voi olla mitä tahansa ja sinun tapauksessa heittäisin tuotteen roskiin samointein.

flipflop2.jpg

Tämä mielessä en kyllä mitään boksereita uskaltaisi tilata.

Mulla on melkein 40 Aliexpress-tilausta takana eikä mikään ole joutunut tähän asti tullattavaksi vaikka on tullut tilattua suhteellisen arvokastakin (100€+) tavaraa. Tullissa taidetaan olla melko valikoivia noiden maksujen suhteen, joidenkin neverheard-kiinamerkkien tavarat päästetään muitta mutkitta läpi mutta nyt kun tilasin jonkun isomman lafkan tuotteen (Philips) niin yllättäen joutui tullattavaksi.
Näkyykö paketeissa se paketin sisällön valmistaja?
 
Kunhan mutuilen, mutta tullilla taitaa olla oikeus aukaista paketti (ei kuitenkaan itse tuotepakettia) ja katsoa mitä se sisältää.

Eihän ne nyt kaikkia paketteja rupea aukomaan? Ja sen kyllä huomaa jos se on avattu?
Sillä vain kysyin, että onko pakettien päälle ilmaantunut nykyään myös sisällön valmistaja.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
262 486
Viestejä
4 558 217
Jäsenet
74 972
Uusin jäsen
Nagi

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom