AliExpress, eBay yms. tilaaminen ja kokemuksia

Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
181
Nyt oli erikoinen.

Aliexpressin seurannassa olevan palkin mukaan, oli jo suomen tullin ohi ja matkalla kotikaupunkiin. Ihmettelin jo paketin nopeutta itsekin. Nyt oli hypännyt takaisin päin ja tuli teksti leaving transit country.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 243
Nyt oli erikoinen.

Aliexpressin seurannassa olevan palkin mukaan, oli jo suomen tullin ohi ja matkalla kotikaupunkiin. Ihmettelin jo paketin nopeutta itsekin. Nyt oli hypännyt takaisin päin ja tuli teksti leaving transit country.
Ei tuossa mitään ihmeellistä ole, Aliexpressin oma seuranta sekoilee ainakin itselläni juuri tuossa tullauksen ja Suomeen tulemisen seutuvilla ja näyttää välillä mitä sattuu eli välillä paketti pomppii edestakaisin. Tuon takia käytänkin muita palveluita pakettien seurantaan. Ja varsinkin nykyään tuo pomppii vielä pahemmin kun tullaus saatetaan suorittaa ilmeisesti jossain muuallakin kuin Suomessa, ainakin omien seurantojen mukaan tullausta olisi tapahtunut ainakin Virossa ja Belgiassa.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
181
Selvisi tämäkin, Matkahuollon järjestelmässä oli puhelinnumerokentässä kaksi kertaa peräkkäin minun puhelinnumeroni eli "+358xxxxxxxxx / +358xxxxxxxxx" ja tuosta ei aspa osannut edes manuaalisesti itse katsomalla ymmärtää että numero oli kahteen kertaan. On kuulemma yleinen ongelma että puhelinnumerossa on jotain ongelmia mutta jos ongelmat on tuota tasoa niin voisivat vaikka vähän edes kurkata ongelmatapausta niin suurin osa varmaan selviäisi "itsestään". Toki ymmärrän että järjestelmä todennäköisesti odottaa että kentässä on numero vain yhteen kertaan mutta jos tuo on säännönmukaista niin kaipa siihenkin jotain voisi ratkaisuksi keksiä.
Täällä sama homma. Paketti seurannan mukaan yli viikon Suomessa, mutta mitään viestiä ei kuulunut. Matkahuollon seuranta näytti, että useasti yritetty lähettää tekstiviestiä tuloksetta.

Satuin just katsomaan viimeisenä päivänä, ennen kuin olisi lähtenyt takaisin. Hain paketin, niin paketin päällä oli oikea numero, oli vaan 358 kahteen kertaan. Ei nyt olisi hirveästi päätellä mihin numeroon kannattaisi olla yhteydessä.
 
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
392
Tilasin OBDeleven 1.generation laitteen Skodaani obdeleven.com sivustolta. Tuotteen postipalveluksi valitsin Amazon koska se oli sivun mukaan edullinen ja nopea.
Nyt ei ole viiteen päivään seurantasivulla tapahtunut mitään ja minkäänlaista kokemusta kyseisestä postipalvelusta ei mulla ole.
obdkuva.PNG
 
Liittynyt
03.01.2017
Viestejä
1 007
Tilasin OBDeleven 1.generation laitteen Skodaani obdeleven.com sivustolta. Tuotteen postipalveluksi valitsin Amazon koska se oli sivun mukaan edullinen ja nopea.
Nyt ei ole viiteen päivään seurantasivulla tapahtunut mitään ja minkäänlaista kokemusta kyseisestä postipalvelusta ei mulla ole.
Deutsche Post Brief on seuraamaton kirje. Tulee Saksasta Suomeen useimmiten viikossa.
 
Liittynyt
10.01.2019
Viestejä
8 132
Satuin just katsomaan viimeisenä päivänä, ennen kuin olisi lähtenyt takaisin. Hain paketin, niin paketin päällä oli oikea numero, oli vaan 358 kahteen kertaan. Ei nyt olisi hirveästi päätellä mihin numeroon kannattaisi olla yhteydessä.
Minusta tuo kuullostaa väärältänumerolta.

Ei nyt olisi hirveästi päätellä mihin numeroon kannattaisi olla yhteydessä.
Meinaat että joku kesähessu siellä käsin lähettelee vistejä.

Jos käytetystä viestikeskuksesta tulee järjestelmään toimitusraportit, niin teknisesti voisi toki tehdä jonkin virhelistan, ja joku niitä palkata parsiin ja analysoimaan, ja ehkä sitten jotain selkeitä virheitä pystyisi automatisoimaan.

Taitaa olla halvempaa palauttaa lähettäjälle ja lähettäjä sitten korjaa systeeminsä.

Edit:
Tuohan ihan hyvä että oli seurannassa tieto ettei ole voitu toimittaa ilmoitusta.

Edit2. ilmeisesti yleisempää, jos vika on Kuriirin päässä, niin kai niillä nyt joku raportti systeemi virheistä omaan käyttöön, joka saa jonkun tonkimaan mikä mättää.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
392
Tarkoitus on tilata Ebaysta Skodan alkuperäisiä moottoritilassa olevia 40A sulakkeita.
Löysin myynnissä olevan ilmoituksen, ja myyjän ohjeen mukaan tilauksen kommenttikentässä pitää ilmoittaa sulakkeen koko. Eli ampeerimäärä.
Etsin jonkun aikaa tilauksen kommenttikenttää johon voisi kirjoittaa, mutta en älyä missä se kommenttikenttä on. Apua!
Voisi varmaan myös lähettää myyjälle meilin, mutta koska ohje oli ilmoitus kommenttikenttään, niin sen ajattelin tehdä.
 

Err

Liittynyt
08.11.2016
Viestejä
630
Tarkoitus on tilata Ebaysta Skodan alkuperäisiä moottoritilassa olevia 40A sulakkeita.
Löysin myynnissä olevan ilmoituksen, ja myyjän ohjeen mukaan tilauksen kommenttikentässä pitää ilmoittaa sulakkeen koko. Eli ampeerimäärä.
Etsin jonkun aikaa tilauksen kommenttikenttää johon voisi kirjoittaa, mutta en älyä missä se kommenttikenttä on. Apua!
Voisi varmaan myös lähettää myyjälle meilin, mutta koska ohje oli ilmoitus kommenttikenttään, niin sen ajattelin tehdä.
Maksusivulla näkyy tuo "Message to seller".
2022-07-08_10-59-25.png
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
104
Mitenkäs tullien/ALVien maksu menee ALiExpressistä tilatessa yli 150 euron arvoisten tilauksien kohdalla?

Ostoskorissa ja tuotteiden kohdalla lukee "Inclusive of VAT" eli ALV:n ainakin pitäisi sisältyä tuotteiden hintaan.

Esim. Tullin sivuilla sanotaan, että yli 150 euron ostojen tullaus ja ALV:n maksaminen tulee huolehtia itse. Enintään 150 euron ostojen kohdalla ALV on mahdollista maksaa etukäteen, jos myyjällä on IOSS-tunniste.

Eli siis maksaisin ALV:n tuotteen hinnassa, mutta sitä ei kuitenkaan voida suorittaa ostohetkellä...? Tekisinkö tässä tapauksessa siis paketin saapuessa Suomeen Tullille selvityksen siitä, että ALV on sisältynyt tuotteen hintaan ja maksaisin lisäksi tullimaksun? Vai mitä?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 243
Mitenkäs tullien/ALVien maksu menee ALiExpressistä tilatessa yli 150 euron arvoisten tilauksien kohdalla?

Ostoskorissa ja tuotteiden kohdalla lukee "Inclusive of VAT" eli ALV:n ainakin pitäisi sisältyä tuotteiden hintaan.

Esim. Tullin sivuilla sanotaan, että yli 150 euron ostojen tullaus ja ALV:n maksaminen tulee huolehtia itse. Enintään 150 euron ostojen kohdalla ALV on mahdollista maksaa etukäteen, jos myyjällä on IOSS-tunniste.

Eli siis maksaisin ALV:n tuotteen hinnassa, mutta sitä ei kuitenkaan voida suorittaa ostohetkellä...? Tekisinkö tässä tapauksessa siis paketin saapuessa Suomeen Tullille selvityksen siitä, että ALV on sisältynyt tuotteen hintaan ja maksaisin lisäksi tullimaksun? Vai mitä?
Käsittääkseni tuon pitäisi oieta maksaessa eli et maksa ALVia Aliexpressin kassalla vaan vasta tullatessa eli kassalla summa pienenee ALV:n verran.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
104
Kiitos vastauksesta.

Osaatko vielä tarkemmin sanoa, että missä vaiheessa tuo hinta korjaantuu? Ainakin vielä sivulla, jolla voin vahvistaa tilauksen, näkyy hinta ALV:n kanssa.


Sieppaa.JPG
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
980
Sulla on kaksi tuotetta ja niiden yhteenlaskettu hinta menee yli 150e? Ehkä se tulee silti nätisti tullin läpi.

Yhden tuotteen kanssa se näyttää tältä.
1657457137469.png
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
104
Sulla on kaksi tuotetta ja niiden yhteenlaskettu hinta menee yli 150e? Ehkä se tulee silti nätisti tullin läpi.

Yhden tuotteen kanssa se näyttää tältä.
Kyllä, ostoskorissa on kaksi tuotetta, joista kumpikin on arvoltaan alle 100e.

Mitä muualta selvittelin asiaa, niin ymmärsin, että merkitystä olisi lähinnä ostoksen loppusummalla. Sikäli erikoista, että myyjä hoitaisi ALV:n tässä tapauksessa, koska yleisesti ostajan pitäisi huolehtia ALV:n maksamisesta yli 150 euron ostosten kohdalta.

Toki voi olla mahdollista, että myyjä jakaisi tilauksen kahteen arvoltaan alle 150 euron lähetykseen. Pitänee vielä selvittää asiaa tai sitten vain kokeilen onneani :)

Onko kokemusta vastaavasta tilauksesta ja miten ALV:n/tullimaksun kanssa kävi?
 
Liittynyt
03.01.2017
Viestejä
1 007
Kyllä, ostoskorissa on kaksi tuotetta, joista kumpikin on arvoltaan alle 100e.

Mitä muualta selvittelin asiaa, niin ymmärsin, että merkitystä olisi lähinnä ostoksen loppusummalla. Sikäli erikoista, että myyjä hoitaisi ALV:n tässä tapauksessa, koska yleisesti ostajan pitäisi huolehtia ALV:n maksamisesta yli 150 euron ostosten kohdalta.

Toki voi olla mahdollista, että myyjä jakaisi tilauksen kahteen arvoltaan alle 150 euron lähetykseen. Pitänee vielä selvittää asiaa tai sitten vain kokeilen onneani :)

Onko kokemusta vastaavasta tilauksesta ja miten ALV:n/tullimaksun kanssa kävi?
150 euron raja on verottomasta tilauksen tuotteiden yhteishinnasta. Tuo kassalla näkyvä €165 on verollinen hinta, eli tilaus on vielä alle tuon 150 euron IOSS-rajan.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
104
150 euron raja on verottomasta tilauksen tuotteiden yhteishinnasta. Tuo kassalla näkyvä €165 on verollinen hinta, eli tilaus on vielä alle tuon 150 euron IOSS-rajan.
No aivan, niinpä tietenkin :rolleyes: Pistin tilausta menemään. Toivotaan että sujuu ongelmitta. Ensimmäinen kerta AliExpressin kanssa, vaikka Kiinasta on kyllä tullut aiemmin tilattua ja kokemukset ovat olleet ihan hyviä.
 
Liittynyt
23.02.2020
Viestejä
30
Onko kokemusta kauanko kestää isommat paketit tulla Cainio Heavy Parcel Line kuljetuksella? Pari isompaa auton osaa tilattuna. Kaikki pienemmät nyssäkät tulleet n. 2-4viikkoa nyt kesällä itselle. Ekaa kertaa tuollaista isompaa romua tulossa.

Mietin, että tuleeko nuo edes lentokoneella vaikka seurannassa väittääkin lentokoneen kyytiin päätyneen:hmm:
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
1 120
Menee ehkä vähän OT, muttei löytynyt parempaakaan paikkaa. Mikäs helvetin järki tuossa Verkkiksen outlet-touhussa oikein, kun pikkukamasta alkaen tuotteet pitää ostaa *yksitellen* ja kuljetusmaksu noutopisteeseen väh. 4,90e on pakollinen jokaiselle *yksittäiselle* artikkelille? Menee pikkuisen järki ostaa vaikka jotain kokeiltua ja käytettyä johdonpätkää, mikä on tuon 4,90 € kanssa kalliimpi, kuin myymälästä haettu sama uusi. Meinasin napsia USB C laturitarvikkeita läjän ja noutaa tiskiltä, mutta jäi todellakin tekemättä.

Esim:
 

Mco

Liittynyt
09.11.2021
Viestejä
55
Menee ehkä vähän OT, muttei löytynyt parempaakaan paikkaa. Mikäs helvetin järki tuossa Verkkiksen outlet-touhussa oikein, kun pikkukamasta alkaen tuotteet pitää ostaa *yksitellen* ja kuljetusmaksu noutopisteeseen väh. 4,90e on pakollinen jokaiselle *yksittäiselle* artikkelille? Menee pikkuisen järki ostaa vaikka jotain kokeiltua ja käytettyä johdonpätkää, mikä on tuon 4,90 € kanssa kalliimpi, kuin myymälästä haettu sama uusi. Meinasin napsia USB C laturitarvikkeita läjän ja noutaa tiskiltä, mutta jäi todellakin tekemättä.
Eiköhän nuo kaikki rojut ole siellä myymälän outlet-nurkassa, ja maksulla katetaan sitä aikaa, jota henkilökunnalta kuluu tuotteen etsimiseen/ohjataan asiakkaita menemään itse myymälään penkomaan outlet-tavaroita.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
668
Itse myös tuota ihmetellyt kun ei voi yhdistellä tuotteita samaan pakettiin. Ostellut jonkin verran kalliimpia tuotteita tuolta outletistä ja jos olisi saanut yhdistettyä niin olisi tullut otettua jotain laturinjohtoja, lamppuja jne samaan pakettiin.
 
Liittynyt
31.10.2017
Viestejä
150
Tuleeko tullista ilmoitus, jos tavara ei mene tullista läpi? Esimerkiksi nuo hyttystyynyt.
 
Liittynyt
31.10.2017
Viestejä
150
No hyvä. Ei kun ajattelin, että nyt tilauksesta mennyt noin 3 viikkoa eikä ole kuulunut mitään, että jäikö tilaus tulliin.
 
Liittynyt
10.01.2019
Viestejä
8 132
Eiköhän nuo kaikki rojut ole siellä myymälän outlet-nurkassa, ja maksulla katetaan sitä aikaa, jota henkilökunnalta kuluu tuotteen etsimiseen/ohjataan asiakkaita menemään itse myymälään penkomaan outlet-tavaroita.
Olen ymmärtänyt että verkkokaupan (* yksittäis kappaleet ei ole myymälästä haettavissa, vaan vai etämyynnissä.
Joten tuo on vain keinotekoinen tapa saada tuote näyttää halvemmalta, mikä sen todellinen kustannus on asiakkaalle.
Jos kuitenkin olisi myymälässä, niin siltikin verkkokaupassa voisi olla se todellinen loppullinen hinta. ja maininta mistä myymälästä voi käydä itse tonkimassa ja mihin hintaan.

Edit selvennys
(*
verkkokauppa, siis se netin outlet verkkokauppa, ei Verkkokauppa.com kivajalkamyymälä :)
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
1 120
Eiköhän nuo kaikki rojut ole siellä myymälän outlet-nurkassa, ja maksulla katetaan sitä aikaa, jota henkilökunnalta kuluu tuotteen etsimiseen/ohjataan asiakkaita menemään itse myymälään penkomaan outlet-tavaroita.
Aa, kiitos. Ajattelin, että vain ja ainoastaan netistä tilattavissa, koska siellä on hitosti myös sähköpotkulautoja, ja ajattelin ettei millään mahdu pieneen outlet-alueeseen. Tosin onhan siellä kylmälaitteitakin. Pitää mennä pällistelemään.

edit:
Olen ymmärtänyt että verkkokaupan yksittäis kappaleet ei ole myymälästä haettavissa, vaan vai etämyynnissä.
Joten tuo on vain keinotekoinen tapa saada tuote näyttää halvemmalta, mikä sen todellinen kustannus on asiakkaalle.
Jos kuitenkin olisi myymälässä, niin siltikin verkkokaupassa voisi olla se todellinen loppullinen hinta. ja maininta mistä myymälästä voi käydä itse tonkimassa ja mihin hintaan.
Joo, aivan, näin itsekin oletin. Ehkä asia selviää vain käväisemällä paikan päällä
 
Liittynyt
28.02.2017
Viestejä
107
Katselin saksan ebaysta sähköauton latauslaitteita. Ao. kuvan mukaan noista tuotteista saisi 5%, 6% tai 8% (max 50€) alennuksen koodilla. Mutta kun otan auki tuon sivun, ei siellä ole mitään mainintaa alennuskoodista. Otin yhteyttä ebayn aspaan ja heidän mukaan minun pitäisi ottaa yhteyttä tuohon myyjään, joka antaa alennuksen? Onko tosiaan noin? :hmm:

 
Liittynyt
07.07.2021
Viestejä
259
Katselin saksan ebaysta sähköauton latauslaitteita. Ao. kuvan mukaan noista tuotteista saisi 5%, 6% tai 8% (max 50€) alennuksen koodilla. Mutta kun otan auki tuon sivun, ei siellä ole mitään mainintaa alennuskoodista. Otin yhteyttä ebayn aspaan ja heidän mukaan minun pitäisi ottaa yhteyttä tuohon myyjään, joka antaa alennuksen? Onko tosiaan noin? :hmm:

Mulle näyttää kyllä esim 8% kohdalla koodiksi "POWEREBAY8", mutta tämä myyjähän ei lähetä suomeen oletuksena lainkaan (jos katsoin samaa ilmoitusta). Eli viestiä myyjälle, että lähettääkö suomeen ja jos lähettää, mihin hintaan ja kysyy samalla toimiiko tuo koodi myös suomalaisille, vaiko vain saksalaisille. Voi myös samalla kertoa, että kauppa on selvä mikäli alennetulla hinnalla onnistuu, joko koodia käyttämällä tai hyvitys jotenkin muulla tavalla.
 
Liittynyt
03.01.2017
Viestejä
1 007
Missä kohtaa sivusto näyttää tuon koodin?

Tämän saa ainakin tilattua suomeen ja siitä pitäisi tulla 5% alennusta. Testasin tuohon kohteeseen POWEREBAY5-koodia, mutta eipähän tuo sitä hyväksynyt.
Työpöytäselaimessa "€ 29,60 Rabatt auf diesen Artikel" -tekstin vieressä olevasta "So funktioniert's" -linkistä, tai mobiilissa "Diesen Artikel um € 29,60 reduzieren" -linkistä.

Mutta se koodi on juurikin tuo arvaamasi "POWEREBAY5".

edit: Koodi katosi näkyvistä kun kirjauduin sisään, eli voi olla maarajattu.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
181
Kannattaa noita matkahuollon kautta tulevia pitää silmällä. Nyt oli lähetetty sähköpostiin seurannan mukaan saapumisilmoitus. Harmi vaan, kun matkahuollolla ei ole minun sähköpostiosoitetta, eikä sitä ollut paketissakaan, kenellekään ilmoitus mennyt.

Aliexpressissä heittää nuo saapumisennusteet aika huolella. Näytti, että tulee syyskuun lopulla paketti. Kumminkin Suomeen tullut ennätysajassa, odottaakohan nuo, että posti muhii sitä pari kuukautta.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
76
odottaakohan nuo, että posti muhii sitä pari kuukautta
Varmaankin

03.08.2022 10:31
Lähetys on vapautettu toimitettavaksi

01.08.2022 12:42
Tee tullaus ja maksa Postin käsittelymaksu 20 päivän kuluessa saapumisesta.

20.07.2022 16:55
Lähetys on saapunut kohdemaahan.
VANTAA

14.07.2022 17:02
Lähetys on lähtenyt lähtömaasta
 
Liittynyt
27.10.2016
Viestejä
3 879
Jaahas tuollausta odottaa paketti, jonka sisällöstä ei mitään havaintoa. Seurantanumerolla kävin sähköpostit, ebay, ali ym. tilit läpi eikä kyllä tärpännyt. Vähän heikko tullata kun ei tiedä mitä tullaa ja mistä arvosta. Paketti ollut seurannan mukaan yli 3kk matkalla.
 
Liittynyt
07.07.2021
Viestejä
259
Jaahas tuollausta odottaa paketti, jonka sisällöstä ei mitään havaintoa. Seurantanumerolla kävin sähköpostit, ebay, ali ym. tilit läpi eikä kyllä tärpännyt. Vähän heikko tullata kun ei tiedä mitä tullaa ja mistä arvosta. Paketti ollut seurannan mukaan yli 3kk matkalla.
Ei siinä oikein muuta voi, kun katsoa ebay historiasta joku sopiva tilaus jossa aikataulu täsmää ja tehdä tullaus niillä tiedoilla.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 243
Ei siinä oikein muuta voi, kun katsoa ebay historiasta joku sopiva tilaus jossa aikataulu täsmää ja tehdä tullaus niillä tiedoilla.
Tai sitten koittaa jos joku postalninja, parcelsapp tai vastaava löytäisi paketin. Voi olla että seurantanumero on muuttunut matkalla joka tuntuu nykyään käyvän lähes joka kerta ainakin Aliexpress-paketeissa ja joku palvelu näyttäisi vanhan seurantanumeron jolla löytäisi lisää tietoja.
 
Liittynyt
20.01.2019
Viestejä
54
Joo kannattaa kokeilla eri hakupalveluilla, seurantanumerot vaihtuu melko usein joten kannattaa käydä tiedossa olevat seurantanumerot läpi ja katsella onko niissä sellaisia joiden seuranta yhtäkkiä loppuukin ja verrata näitä päivämääriä ja kellonaikoja uuden tuntemattomaan tietoihin -jos ajat täsmää niin siinähän se -näin olen muutamia paketteja saanut selviteltyä.
 
Liittynyt
04.02.2017
Viestejä
223
Pitkästä aikaa tuli tilattua Aliexpressistä tavaraa. Ilmeisesti nykyään tehdään niin, että Aliexpressin eri myyjien toimituksen yhdistetään jollain pisteellä, itellä Jingijangilla, yhdeksi paketiksi? Toimiiko näissä nuo IOSS automaattisesti, vai joutuuko erikseen tullaamaan?
 

Err

Liittynyt
08.11.2016
Viestejä
630
Pitkästä aikaa tuli tilattua Aliexpressistä tavaraa. Ilmeisesti nykyään tehdään niin, että Aliexpressin eri myyjien toimituksen yhdistetään jollain pisteellä, itellä Jingijangilla, yhdeksi paketiksi? Toimiiko näissä nuo IOSS automaattisesti, vai joutuuko erikseen tullaamaan?
Toimii IOSS automaattisesti. En kyllä muista että olisin joutunut tullaamaan yhtään "AliExpress Standard Shipping"-pakettia tämän uudistuksen jälkeen.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
668
Alilla tuntuu tuo homma toimivan, ei juurikaan ole jäänyt tulllin haaviin sieltä tilatut, ebaylla taas ainakin itsellä lähes joka paketti vaatii selvityksen. Tosin eivät tullissa noita hirveän tarkasti tutki, itsellä ollut myös hieman ongelmia selvittää mikä paketti odottaa tullausta niin olen vaan pistänyt arvalla jonkun paketin tiedot ja ainakin vielä on tullut parin viikon päästä kotiin.
 
Liittynyt
07.07.2021
Viestejä
259
Alilla tuntuu tuo homma toimivan, ei juurikaan ole jäänyt tulllin haaviin sieltä tilatut, ebaylla taas ainakin itsellä lähes joka paketti vaatii selvityksen. Tosin eivät tullissa noita hirveän tarkasti tutki, itsellä ollut myös hieman ongelmia selvittää mikä paketti odottaa tullausta niin olen vaan pistänyt arvalla jonkun paketin tiedot ja ainakin vielä on tullut parin viikon päästä kotiin.
Kiinalainen osaa tuon verkkokaupan, myynnin ja toimituksen kyllä tehdä sujuvaksi koska tietää että siitä se kauppa on hyvinkin paljon kiinni.
(hyvä esimerkki kun vertaa suurinta osaa kaikista muista verkkokaupoista, esimerkiksi suurin osa kotimaisista. Monessa kaupassa pitää kahlata melkoisen tahmean suon läpi ennen kuin ostos on hoidettu loppuun ja maksettu, kun siitä verkkokaupasta ei vaan osata tehdä sujuvaa.)
 
Liittynyt
23.09.2018
Viestejä
466
Onko muilla kokemus, että Aliexpress on kallistunut viime aikoina (viimeisen vuoden aikana) reilusti? Tuntuu vaan, että nykyään aina kun olen katsonut jotain juttuja, niin kotimaasta nettikaupoista tai Amazon.de on löytynyt samaan hintaan (mutta paljon nopeampi toimitus) tai jopa länsimerkit ollu kilpailykyisen hintaisia (+laatu ja takuu). Esimerkiksi vaellusvarusteet, kalastusvälineet jne. Esim. ihan jotkut 7cm hyvänlaatuiset jigit maksaa nykyään luokkaa 3+ euroa 10kpl, joka ei musta ole enää mitenkään hullun halpaa huomioiden 1kk+ postitus ja muut Aliexpressin huonot puolet.

Valinta on sikäli ollut mukavan helppo olla ostamatta Kiinasta.

Edit: Ehkä se on vaan inflaatio, yleinen hintason nousu ja ALV:n näkyminen suoraan hinnassa.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
1 319
Kiinalainen osaa tuon verkkokaupan, myynnin ja toimituksen kyllä tehdä sujuvaksi koska tietää että siitä se kauppa on hyvinkin paljon kiinni.
(hyvä esimerkki kun vertaa suurinta osaa kaikista muista verkkokaupoista, esimerkiksi suurin osa kotimaisista. Monessa kaupassa pitää kahlata melkoisen tahmean suon läpi ennen kuin ostos on hoidettu loppuun ja maksettu, kun siitä verkkokaupasta ei vaan osata tehdä sujuvaa.)
Osaa tehdä sujuvaksi == kiertää suosituksia, määräyksiä ja lakia systemaattisesti?
 
Liittynyt
07.07.2021
Viestejä
259
Osaa tehdä sujuvaksi == kiertää suosituksia, määräyksiä ja lakia systemaattisesti?
En mä nykyisellään näe mitä suositusta kiertävät tai lakia rikkovat, joskus aikoinaanhan ne ei paljon kyselleet kortin numeron ja päivämäärän lisäksi. Nykyään yleensä kysyy sen kaksivaiheisen kännykkäkoodin lisäksi. Se on sitten asia erikseen mitä kuraa siellä joku myy tai piraattia.

Pointtini oli siinä, että se kaupan sujuvuus siitä kun näet jonkun kiinnostavan tavaran ei vaadi montaakaan klikkausta niin se on korissa, maksettu ja matkalla. Tyypillisesti suomalainen kauppa vaatii aika pirun monta klikkausta ja sivunvaihtoa ennen kuin on homma maalissa, kankeat maksunjärjestäjän sivut siihen vielä päälle. Kauppojen käyttöliittymän käytettävyys on valovuoden jäljessä Aliexpressiä noin pääsääntöisesti. Ei kyllä ihan helpolla tule tehtyä heräteostoksia. Se käyttöliittymän käytettävyys on asia josta suomalainen webbisibun/webbikaupan kehittäjä/valmiin hyväksyjä ei ole kuullutkaan ainakin jos lopputulosta tarkastellaan ja sen tärkeyttä ei oikein ymmärretä.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
12.01.2022
Viestejä
112
Onko muilla kokemus, että Aliexpress on kallistunut viime aikoina (viimeisen vuoden aikana) reilusti? T
Samaan läjään on tullut paljon kustannuspaineita, korona, kuljetuskapasiteetti, kuljetusreitit, raaka-ainepula, kasvaneet terminointimaksut, hintoihin tulleet alvit. On kiistatta kalliimpaa, mutta monesta syystä.
 
Liittynyt
19.09.2017
Viestejä
338
Vertailin mielenkiinnosta Aliexpressin hintoja muutaman vuoden takaisiin ja totesin tilaamaanieni tuotteiden maksavan nyt 3 kertaisesti toimituskuluineen. Sen lisäksi toimitusaika pidentynyt 2 kertaiseksi ja
perille tulo epävarmempaa.
Eipä innosta tilaamaan Kiina huijareilta ( osa AliExpressin kauppiaista todellakin on huijareita!).
 
Liittynyt
12.01.2022
Viestejä
112
Tsekkasin joitian kolmen vuoden takaisia kamppeita, sellaisia missä aika ei hirveän nopeasti vanhentaisi malleja jne, osassa oli hinta noussut, osassa laskenut. Jossain oli peräti tuplahinta, mutta kuten aina, kannattaisi katsoa myyjät läpi eikä etsiä ensimmäistä kohdalle osunutta (vaikka sen on silloin katsonutkin sopivimmaksi = eli katsoin vain laiskasti hinnan samalla myyjällä).

Toimitusajat on yhtä vaihtelevat kuin aina ennenkin eikä matkallekaan ole jäänyt sen enempää kuin ennenkään.

Ja kyllä, osa kiinamyyjistä on huijareita. Niiltä kannattaa olla tilaamatta mitään.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
668
Noita mitä itse tilaillut niin hinnat noussut ehkä noin 10-20% tuotteissa, postituksen hinta sitten taas runsaammin. Ennen sai ilmaisilla posteilla tai alle eurolla, nyt postit pyörivät 2-4 euron luokkaa, vähentänyt itsellä kyllä reilusti tilausmääriä kun noissa pikkunippeleissä saa esim saksasta koko läjän 5-10€ posteilla vaikka hinta tuotteilla hieman isompi.

Toimitusaika nyt itseä niin paljoa kiinnosta kun tilailen yleensä reilusti etukäteen.
 
Liittynyt
23.09.2018
Viestejä
466
Tsekkasin joitian kolmen vuoden takaisia kamppeita, sellaisia missä aika ei hirveän nopeasti vanhentaisi malleja jne, osassa oli hinta noussut, osassa laskenut. Jossain oli peräti tuplahinta, mutta kuten aina, kannattaisi katsoa myyjät läpi eikä etsiä ensimmäistä kohdalle osunutta (vaikka sen on silloin katsonutkin sopivimmaksi = eli katsoin vain laiskasti hinnan samalla myyjällä).
Tarkastelin kanssa omiani vuodelta 2019 ja omissa ostoksissani hinnat 2- tai 3-kertaistunu postikulujen kanssa. Hintavertailu on toki vaikeaa yllä mainitsemistasi syistä.

Onhan tässä toki paljon jo virrannu vettä Tonavassa, koronat ja mitä näitä nyt on :) Sikäli hintojen nousu on täysin ymmärrettävää. Eipä vaan tässä ole palkat nousseet samaa tahtia, joten kalliimmaksi on kiinantavarat muuttuneet.

Ja kyllä, osa kiinamyyjistä on huijareita. Niiltä kannattaa olla tilaamatta mitään.
Joo, valitettavasti huijareita on kaikilla alustoilla. Ongelma Aliexpressissä on enemmän se, että se dispute-prosessi on enemmän myyjän puolella kuin esim. Ebayssa/Paypalilla. Ongelmat tulee erityisesti siinä tilanteessa, että tavara tulee perille, mutta on laadullisest/materiaaleilta muuta kuin pitäisi. Sitä on valokuvilla tai videollakaan usein mahdoton todistaa. Aliexpressillä on myös paha tapa tarjota ratkaisuna jotain 5-10% hinnanalennuksia.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 243
Tarkastelin kanssa omiani vuodelta 2019 ja omissa ostoksissani hinnat 2- tai 3-kertaistunu postikulujen kanssa. Hintavertailu on toki vaikeaa yllä mainitsemistasi syistä.

Onhan tässä toki paljon jo virrannu vettä Tonavassa, koronat ja mitä näitä nyt on :) Sikäli hintojen nousu on täysin ymmärrettävää. Eipä vaan tässä ole palkat nousseet samaa tahtia, joten kalliimmaksi on kiinantavarat muuttuneet.



Joo, valitettavasti huijareita on kaikilla alustoilla. Ongelma Aliexpressissä on enemmän se, että se dispute-prosessi on enemmän myyjän puolella kuin esim. Ebayssa/Paypalilla. Ongelmat tulee erityisesti siinä tilanteessa, että tavara tulee perille, mutta on laadullisest/materiaaleilta muuta kuin pitäisi. Sitä on valokuvilla tai videollakaan usein mahdoton todistaa. Aliexpressillä on myös paha tapa tarjota ratkaisuna jotain 5-10% hinnanalennuksia.
Muutamia pikkutiluja on tässä tullut vuosien varrella ostettua useammankin kerran ja tosiaan nyt viimeisen puolen vuoden aikana tuotteen hinta on itsessään noussut ehkä 10% luokkaa (muutenkin pikkuhiljaa kyllä noussut vuosien varrella) mutta tosiaan postikulut ovat varmaan ainakin tuplaantuneet, joten nyt viimeksi tulikin otettua noita parin euron nippeleitä sitten vähän isompi erä kerralla että postikulujen osuus ole ihan niin älytön.

Disputen kanssa ei ole ikinä itsellä ollut ongelmia, tosin käytännössä aina disputen aiheena on ollut saapumaton tuote, yhden kerran olen tainnut ala-arvoisesta tuotteesta valittaa ja siitäkin sain mielestäni kohtuullisen hyvityksen pienen väännön jälkeen.
 
Liittynyt
23.09.2018
Viestejä
466
Pointtini oli siinä, että se kaupan sujuvuus siitä kun näet jonkun kiinnostavan tavaran ei vaadi montaakaan klikkausta niin se on korissa, maksettu ja matkalla. Tyypillisesti suomalainen kauppa vaatii aika pirun monta klikkausta ja sivunvaihtoa ennen kuin on homma maalissa, kankeat maksunjärjestäjän sivut siihen vielä päälle. Kauppojen käyttöliittymän käytettävyys on valovuoden jäljessä Aliexpressiä noin pääsääntöisesti. Ei kyllä ihan helpolla tule tehtyä heräteostoksia. Se käyttöliittymän käytettävyys on asia josta suomalainen webbisibun/webbikaupan kehittäjä/valmiin hyväksyjä ei ole kuullutkaan ainakin jos lopputulosta tarkastellaan ja sen tärkeyttä ei oikein ymmärretä.
Oot siinä aivan oikeassa, että useammassa kotimaisessa verkkokaupassa sais olla optimoitu tuo ostotapahtuma. Testasin, että Verkkokauppa.com maaliin pääsi 8 klikkauksella käyttäen "tee pikatilaus"-vaihtoehtoa. Jostain syystä halusi kirjautuakin uudestaan vaikka olin jo kirjautunut? Amazonissa tai Aliexpressissä ostos tosiaan tapahtuu 2 klikkauksessa "buy now"-napista painamalla. Aikamoinen ero.

Muuten pidän kyllä tuota Aliexpressin käyttöliittymää varsin tuskastuttavana. Esimerkiksi haku näyttää olevan taas rikki (on usein ollut kuukausia):


Oletuksena tuossa on sort by "best match". Ainakin itselläni jos sen vaihtaa kohtaan "price" niin kaikki tuotteet katoavat listalta. Samoin hintahaarukan käyttö rikkoo haun. Samoin tuo usein tarjoaa tavaroita ihan oman mielensä mukaan riippumatta hakusanoista (tätä samaa tekee kylläkin myös Amazon). Käytännössä tuolta tarkempi hakeminen on usein ihan arvontaa. Googlesta tms. voi löytää helpommin.

Välillä tuntuu vaan niin vanhalta, kun pidän kaupan hakukoneissa tärkeänä boolean-operaattoreita (toimii rajatusti esim. Torissa). Nykymeiningin mukaista taas on esim. Amazonissakin, että haku sylkee vastaukset sinne päin ja maksettuja mainoksia on yhä vaikeampi erottaa. Amazonillakin oli edes NOT-operaattori, mutta sekin on lakannu toimimasta vuosia sitten.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
130
Ongelma Aliexpressissä on enemmän se, että se dispute-prosessi on enemmän myyjän puolella kuin esim. Ebayssa/Paypalilla. Ongelmat tulee erityisesti siinä tilanteessa, että tavara tulee perille, mutta on laadullisest/materiaaleilta muuta kuin pitäisi. Sitä on valokuvilla tai videollakaan usein mahdoton todistaa. Aliexpressillä on myös paha tapa tarjota ratkaisuna jotain 5-10% hinnanalennuksia.
Itellä tuli just jännä viesti että aliexpress on automaattisesti peruuttanut jonkun tilaukseni koska seurantakoodissa jotain häikkää. Myyjä saa varoituksen ja rahat palautetaan tilille x päivän sisällä. Ilmeisesti nuo suorat perseilyt kuitenkin hoidetaan kohtalaisen hyvin, ilmeisesti nojaavat todella raskaasti noihin seurantatietoihin, eli jos lukee delivered niin paha koittaa todistella ettei ole saanut tuotetta?
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
178 763
Viestejä
3 291 193
Jäsenet
59 181
Uusin jäsen
Jonssoni

Hinta.fi

Ylös Bottom