Alan Wake II (PC, PS5, XBOX X/S) (27.10.2023)

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Kleimo
  • Aloitettu Aloitettu
Ja tuo ei oikeasti ole pelin bugi vaan Epic Store clientin ongelma Rivatunerin kanssa.
 
Viime yönä tuli tämä pelattua läpi ja olihan melkoinen tarina!
Vahvasti David Lynch tyylistä kerrontaa joka saa ihokarvat pystyyn, vähän liiankin sairasta omaan makuun.
En ole erityisesti kauhun ystävä, mutta ehdottomasti mestariteos peliksi.
Jotain taikasieniä täytyy syödä tai sairastaa skitsofreniaa keksiäkseen tällaisen tarinan :redface:
 


Tätä tuoretta haastattelua voin suositella. Tuli esille paljon kaikenlaista jota en ollut tiennyt tai yhdistänyt Remedyyn liittyen.

Esim että Remedyn vanha tapa jossa kullakin hahmolla oli eri näyttelijät visuaalisesti ja ääninäyttelijänä (tapa katkaistiin vasta Quantum Breakissa, mutta sen perintö seuraa AW2:een) oli ollut silkkaa ajattelemattomuutta eikä harkittua – saman näyttelijän käyttäminen kumpaankin ei vain ollut tullut mieleenkään vuosituhannen alussa eikä vielä edes Alan Wake 1:ssä.

Ja Alan Waken miljöö ja meininki pohjautuu hyvin pitkälti kauhutarinaan, jonka Sam Lake oli kirjoittanut Teatterikorkeakoulun käsikirjoituskurssilla pohjaten omiin lapsuudenpelkoihinsa (se vain sijoittui Suomeen).

+ liikuttavia juttuja James McCaffreyn kanssa työskentelystä ja paljon muuta.
 
Viimeksi muokattu:

MP 1&2 remake, jonka kehityksen Rockstar maksaa, on samanlainen budjetti kuin AW2. Taitaa viitata molempiin peliin kokonaisuudessaan?

Max Payne 1&2 Remake also continued in the production readiness stage. The team made considerable progress throughout the year. Max Payne 1&2 remake is going to be a major new game with great potential, enabled by a similar development budget as Alan Wake 2.
 

MP 1&2 remake, jonka kehityksen Rockstar maksaa, on samanlainen budjetti kuin AW2. Taitaa viitata molempiin peliin kokonaisuudessaan?
Mä jotenkin oon kuvitellut että ne julkaistaan yhtenä pelinä 1+2 remake, tosin voi olla väärinkäsitys.
 
Näin ymmärtääkseni on tarkoitus. Ovat aika lyhyitä pelejä joten erillisinä olisi varmaan haastavaa myydä lähellekkään täysihintaisena. Kahden pelin paketti voisi ehkä mennä.
 
Näin ymmärtääkseni on tarkoitus. Ovat aika lyhyitä pelejä joten erillisinä olisi varmaan haastavaa myydä lähellekkään täysihintaisena. Kahden pelin paketti voisi ehkä mennä.
Molemmat pelit ilmeisesti liitetään yhdeksi peliksi

Remedy Entertainment will remake the iconic Max Payne and Max Payne 2: The Fall of Max Payne as a single title, in a development agreement with Rockstar Games.
 
PELIYHTIÖ Remedy Entertainmentin liikevoitto painui loka–joulukuussa 12,8 miljoonaa euroa tappiolliseksi, kun se vuotta aiemmin samaan aikaan oli 2,1 miljoonaa euroa voitollinen.

Yhtiön loka–joulukuun liikevaihto laski lähes neljänneksen 10,3 miljoonaan euroon vuotta aiemmasta 13,6 miljoonasta eurosta.

Vaikka Remedyn tulos oli vahvasti tappiollinen ja liikevaihto supistui, oli viimeinen vuosineljännes toimitusjohtaja Tero Virtalan mukaan Remedylle erityinen ja ikimuistoinen Alan Wake 2 -pelin julkaisemisen takia.

Peli on jatko-osa Remedyn 13 vuotta sitten julkaisemalle Alan Wake -kauhupelille. Sen kehittelyn on arvioitu maksaneen 50 miljoonaa euroa ja markkinoinnin 20 miljoonaa euroa.

Markkinoilla kuitenkin petyttiin jättipanostuksen myyntiin. Remedy kertoi helmikuussa, että lokakuussa julkaistua peliä oli myyty 1,3 miljoonaa kappaletta helmikuun 2024 alkuun mennessä.

Remedy arvioi nyt yhtiön liikevaihdon kasvavan tänä vuonna edellisvuodesta ja liikevoiton parantuvan.

Lähde: Peliteollisuus | Alan Waken kehittäneen Remedyn tulos vahvasti tappiolla ja liikevaihto supistui

Ei näytä kovin hyvin pyyhkivän. Tähän vaikuttanee varmaan se, että peliä ei ole saatavilla Steamista. Silloin on mitään megamenestystä turha odottaakkaan. Niin ja tietysti #GetWokeGoBroke pitää paikkaansa tämänkin tekeleen kohdalla.
 
Lähde: Peliteollisuus | Alan Waken kehittäneen Remedyn tulos vahvasti tappiolla ja liikevaihto supistui

Ei näytä kovin hyvin pyyhkivän. Tähän vaikuttanee varmaan se, että peliä ei ole saatavilla Steamista. Silloin on mitään megamenestystä turha odottaakkaan. Niin ja tietysti #GetWokeGoBroke pitää paikkaansa tämänkin tekeleen kohdalla.
Tuskimpa peli olisi paremmin menestynyt vaikka oliskin ollut valkoinen nainen pääosassa.
Jos ekakin osa olisi ollut isohitti niin olishan Mäsä laittanut AW2 Remedyn kanssa tuotantoon asap.

Kauhugenre yleensäkin peleissä ja elokuvissa ei ole mikään ison massan kosiskelu kuten esim isot toiminta/super sankari rymistelyt

Tämä tuli myös mieleen jos puoliseiska jäi näkemättä. Ihan mielenkiintoista tarinaa tuossakiin:
Nytten taisi olla eka haastettelu mitä Samista katsoin(suomeksi) vaikka olen tiennyt ukon lähes 20v ajan pelimaailmasta mutta jäi positiivinen fillis haastettelusta
 
Lähde: Peliteollisuus | Alan Waken kehittäneen Remedyn tulos vahvasti tappiolla ja liikevaihto supistui

Ei näytä kovin hyvin pyyhkivän. Tähän vaikuttanee varmaan se, että peliä ei ole saatavilla Steamista. Silloin on mitään megamenestystä turha odottaakkaan. Niin ja tietysti #GetWokeGoBroke pitää paikkaansa tämänkin tekeleen kohdalla.
Jep ja nyt myynti ainakin todennäköisesti sakkaa tämän Sweet Baby Inc kohun takia, ei olisi Remedyn kannattanut lähteä samaan kelkkaan näiden syöpäläisten kanssa, taisi ESG rahat houkuttaa liikaa...
 
Lähde: Peliteollisuus | Alan Waken kehittäneen Remedyn tulos vahvasti tappiolla ja liikevaihto supistui

Ei näytä kovin hyvin pyyhkivän. Tähän vaikuttanee varmaan se, että peliä ei ole saatavilla Steamista. Silloin on mitään megamenestystä turha odottaakkaan. Niin ja tietysti #GetWokeGoBroke pitää paikkaansa tämänkin tekeleen kohdalla.

Toki tulos on tappiolla, kun AW2 ei ole vielä recoupannut kehityskustannuksia. Sitten vasta alkaa tulla Remedylle rojalteja 50/50-suhteessa Epicin kanssa.
 
Niin ja tietysti #GetWokeGoBroke pitää paikkaansa tämänkin tekeleen kohdalla.
Jep ja nyt myynti ainakin todennäköisesti sakkaa tämän Sweet Baby Inc kohun takia, ei olisi Remedyn kannattanut lähteä samaan kelkkaan näiden syöpäläisten kanssa, taisi ESG rahat houkuttaa liikaa...
Oletteko pelanneet tätä peliä? Alkuintroa pidemmälle?
 
Oletteko pelanneet tätä peliä? Alkuintroa pidemmälle?

En ole. Minä en ole pelannut tätä koska peliä ei saa Steamista. Ihan periaatesyistä en ala pelejäni levittelemään muihin launchereihin, Steam on kuitenkin ollut käytössä jo yli 20 vuotta itselläni ja siellä on satojen pelien kirjasto.

Kuten sanoin viestissäni niin tähän menestykseen (tai sen puutteeseen) vaikuttanee vahvasti se että peliä ei Steamista saa. Teoriassa minuakin voisi peli kiinnostaa, mutta kun ei Steamista saa niin pitäkööt tunkkinsa. Mainitsin vain lisänä, että tuskin tämän pelin ympärillä pyörinyt wokekeskustelu on ainakaan auttanut asiaa millään lailla. Yleensä ne yhtiöt jotka lähtevät wokeiluun näkevät sen myös tuloksissaan, esimerkkinä nyt vaikka Disney.
 
Alan Waken maksoi Epic, joten jos SBI on hankittu saamaan checkboxi ESG-rahoitusta varten niin syypäätä voi etsiä Epicin suunnalta. Jatkossa tosiaan taitaa kyllä olla ESG-investoinnitkin olla kiven alla joten ennustan kovia aikoja SBI:n kaltaisille konsulttipuljuille jotka ei muuta lisäarvoa juuri tuota.

Tuskin tuo Sagan mustaksi muuttuminen loppujen lopuksi myynteihin hirveämmin vaikuttaa. Harvempi pelaaja lienee erityisen kiinnostunut yksinhuoltajaäidin tarinasta, oli hipiä minkävärinen tahansa. Toisaalta aika harva oikeasti on ostamatta peliä sen takia että siitä tällainen löytyy.

Netissä toki kuulee väitteitä toiseen suuntaan, mutta nämä äärihuutelijat molemmin puolin kulttuurisotaa ovat loppujen lopuksi suht pieni osuus oikeista maksavasta asiakaskunnasta. Useimmiten kuitenkin ostavat ulisemisestaan huolimatta, tai vaihtoehtoisesti eivät olisi ostaneet vaikka mitään ongelmaa ei olisikaan. Jotkut tyypit vaan tykkää ulisemisesta pelaamisen sijaan. Sen kun oppii ymmärtämään niin voi suosiolla ignoorata nämä, ei heidän vaahtoamisiaan kannata kuunnella, sillä jos asian tekisi heidän mielestään oikein, niin samat tyypit siirtyisivät vain seuraavaan "ongelmaan", koska heidän oikea intohimonsa on se uliseminen, joka ei koskaan tule loppumaan.
 
Ei Alan Wake 2 oikeasti ole samaa kamaa kuin nämä raskaasti flopanneet Woke-roskat (Forspoken, Kill Justice League, uusi Saints Row jne). Joo, on AW2:n mukana selvästi jotain "parannuksia" tuotu johonkin vuorosanoihin jotka vähän rasahtavat, mutta rehellisesti sanoen tuo pieni määrä roskaa ei heilauta peliä mihinkään suuntaan vaan se on silti loistava.
 

MP 1&2 remake, jonka kehityksen Rockstar maksaa, on samanlainen budjetti kuin AW2. Taitaa viitata molempiin peliin kokonaisuudessaan?
Liittyykö nää jotenkin ketjun aiheeseen? Meinaan että onkohon nämä säilyttäneet tarinan 1:1 alkuperäisiin verrattuna vai tuodaanko MP remaket mukaan tähän Remedy-verseen? Toivottavasti ainakin pelattavuus on samaa simppeliä puhdasta toimintaa.

Niin ja tietysti #GetWokeGoBroke pitää paikkaansa tämänkin tekeleen kohdalla.
Muuttujia on monia, ainakin tuo Epic ekslusiivisuus sekä suuret laitteistovaatimukset ovat yksiä niistä. Myöskin fyysisen kappaleen puuttuminen konsolipuolella vähentää myyntiä.
Mutta hyväksyi sitä tai ei, niin vaikuttaa myös tuo ESG (environmental, social and governance) pisteiden perässä juokseminen.
Japanissa on jo hoksattu, että ei kannata kumarrella noille, sillä siinä sitten pyllistät fanien suuntaan. Myöskin Steamin puolella some kohua aiheuttanut "sbi-detected" saanut monen tietoiseksi asiasta, ja kun tämän lafkan sivuille menet niin sieltä löytyy mm. AW2 joten saattaa hyvinkin vaikuttaa tuokin pelin myynteihin.
Remedy kertoi helmikuussa, että lokakuussa julkaistua peliä oli myyty 1,3 miljoonaa kappaletta helmikuun 2024 alkuun mennessä
Lasketaankohan tähän noi näyttisten mukana bundlatut kappaleet? Kukas niistä maksaa ja kenelle?
 
NVIDIA maksaa Epicille/Remedylle per kappale. Ei täyttä hintaa, mutta kyllä ihan oikeaa rahaa jokaisesta kopiosta joka jaellaan näyttisten ostajille. Avoin kysymys sitten mikä hinta on. Paljousalennusta varmasti, mutta voi hyvinkin olla jotain tyyliin 30€/kpl

Nämä ovat eräällä tavalla myös NVIDIAn tapa antaa hyvää korttivalmistajille ilman että rahaa liikutellaan. Korttien myyjien ei tarvitse laskea hintaa, mutta diili on asiakkaalle parempi kun mukana tulee tuore "täysihintainen" pelikappale. Käytännössä raha tulee NVIDIAn markkinointibudjetista.
 
Ei, vaan Sweet Baby Inc. Aktivisti-konsulttilafka joka tarjoaa Valaistunutta ja Niin Maan Sivistynyttä Tarinanparantelua Woke-hengessä. Inklusiivisuustarkistusta, sensitiivisyyslukemista sun muuta. Jos haluat peliisi koko kirjainsetin erilaisia seksuaalisia suuntauksia sekä koko väripaletin hahmoja jotka vuodattavat paatosta valkoisen miehen rasistisesta pahuudesta, täältä sitä saa.

Ei automaattisesti tarkoita että pelistä tulisi kuraa, se riippuu aika lailla pelin kehitystiimin tekemisistä edelleen, mutta jos nämä konsultit päästetään vapaasti mellastamaan, tarina saattaa ottaa sen verran osumaa että merkittävä osa asiakaskunnasta sanoo "hyi mitä sontaa, en syö" ja sitten peliprojektin kohta "Profit" jää toteutumatta.
 
Tämä aiempi ohjeistus pätee sitten edelleen tässä ketjussa, eli ei kaivata jälleen kerran samaa uutta jankkausrumbaa käyntiin:
Näemmä joulunpyhien aikaan oli saatu sotkettua ketju "mukavasti" taas kerran ihonväri/sukupuoli/woke-jankkauksella - tuota sotkua siivottu noin sivullisen verran.

Kun kerran asiallinen keskustelu pelikontekstissa tuosta aihepiiristä ei selvästikään onnistu, niin pidetään se omalla alueellaan Politiikka- ja yhteiskunta-alueella, joka on tarkoitettu kyseisiä aihepiirejä varten.

Keskustelua voi käydä esim. täällä: Feminismi ja sosiaalinen oikeudenmukaisuus

Tai sitten jos keskusteluhaluja riittää, niin oman ketjun voi perustaa myös aiheen pelikontekstille.

Ja vielä sellanen muistutus loppuun, että kukaan ei pysty yksin jankkaamaan, eli siihen ketju sotkemiseen tarvitaan aina kaks tai useampi, tai muussa tapauksessa ylläpidon on ainakin tosi helppo siihen yksin ketjua sotkevaan puuttua. Avoimessa nettikeskustelussa on myös varsin oleellista ymmärtää, että keskusteluun saattaa tulla myös mielipiteitä, jotka ovat omasta mielestä vääriä, huonoja tai asiattomia, ja ne täytyy ihan jokaisen pystyä siinä tilanteessa itse suodattamaan asiallisella tavalla.
 
Sain vihdoin ja viimein ostettua kyseisen pelin. Jostain syystä julkaisusta asti en ole tätä pystynyt ostamaan Epic storesta. Viime viikolla päätin taas kokeilla ja tällä kertaa maksu meni läpi.

Nyt on pelitunteja takana +16h. Siitä ja saavutuksista päätellen alkaa loppusuora häämöttää.

Peli on kyllä kaunista katseltavaa isolta oled näytöltä, Pc:llä pelatessa. Toki myös varjopuolena vaatii aika paljon vääntöä 4K:na, silmäkarkit tapissa. Ja jos haluaa lähemmäs 100fps, niin ehdoton dlss:n käyttö tarvitaan. Koneen kombona siis 4090 + 7900x3D.

Juoneltaan peli viime aikojen/ viimeisen parin vuoden parhaimmistoa. Ensimmäisen kerran tämän kun käynnistin, niin ei olisi millään malttanut lopettaa pelaamista ja menikin 8h heittämällä. Sen sitten huomasi töissä, kun meni pikkutunneille asti :D Maailma, tunnelma + äänet on vaan hiottu hyvin... Pieniä puutteita siellä täällä, mutta ei mitään mikä häiritsisi pelikokemusta. Bugiton kokemus ollut tähän mennessä.

Ja onhan toi Martti Suosalon talonmies vain hyvä hahmo, rallienglantineen ja suomalaisia iskelmä biisejä laulaen.
Paljon pieniä yksityiskohtia, ei ehkä niin tarpeellisia, mutta tekee pelistä elävämmän.
 
Pari ensimmäistä vihuakin tuntuu mukavammilta vastuksilta kuin ykkösen ainaiset sokeasta kulmasta iskevät kähisijät.
Nyt sain viimein aikaiseksi pelata Alanin ensimmäisen osuuden ja täytyy perua puheet tältä osin. Metrossa joka puolella kähisevät varjot kävi ärsyttämään niin paljon, ettei niiden seassa huvittanut enää hiippailla vaan helpompi vain juosta läpi jos pääsee, tapella jos ei.

Ennakkoon varoiteltiin, että tässä pitäisi käyttää resursseja tarkemmin ja säästeliäämmin. Mutta tuli huomattua että lokerikot ovat tyhjiä jos taskussa on jo tarpeeksi tavaraa. Eli liiasta säästämisestä ei ole mitään hyötyä, mikä myös suosii rynnäköintiä hiippailun sijaan.
 
PS konsolille vanhaa Alan Wake peliä 10€.

Screenshot_20240410_224031_Opera.jpg

Tuota Alan Wake kakkosta en vielä ole itse päässyt pelaamaan.
 
Alanille Artistic ja Audio -Baftat, mutta parhaan pelin Baftan vei... yllätys yllätys BG3.

En ole pelannut kuin paria ensimmäistä baldur's gatea, jotka olivat erinomaisia pelejä, niin vaikea ottaa kunnolla kantaa. Mutta jokainen palkinto, minkä AW2 saa, on kyllä mielestäni ansaittu. Upea peli ja tekijät saavat kyllä olla ylpeitä mitä ovat tehneet, teknisesti, pelillisesti ja tarinallisesti.
 
Ei taida pelin myynti vetää, menestyksestä huolimatta. Lieköhän syynä inflaation ja piratismin summa.

Syitä voi olla monia. Osasyy voi olla Steamin puute ja/tai kovat järjestelmävaatimukset. Pelisarjana Alan Wake saattaa olla monille tuntematon. Codit, Fifat ja Rockstarsin pelit myyvät, kuin häkä. Nuorempia pelaajia saattaa kiinnostaa enemmän moninpelit. Pelityyppi ei myöskään iske kaikkiin (kauhu).

Todennäköisesti peli myy tasaiseen rauhalliseen tahtiin vuosien ajan. Muistelen, että ensimmäinen Alan Wake ei ollut myyntimenestys, mutta se myi vuosien saatossa tasaiseen tahtiin ja myy edelleen. Toki asiaa auttoi se, että peli tuli myöhemmin muillekin laitteille, kuin Xbox 360:lle.
 
Syitä voi olla monia. Osasyy voi olla Steamin puute ja/tai kovat järjestelmävaatimukset. Pelisarjana Alan Wake saattaa olla monille tuntematon. Codit, Fifat ja Rockstarsin pelit myyvät, kuin häkä. Nuorempia pelaajia saattaa kiinnostaa enemmän moninpelit. Pelityyppi ei myöskään iske kaikkiin (kauhu).

Todennäköisesti peli myy tasaiseen rauhalliseen tahtiin vuosien ajan. Muistelen, että ensimmäinen Alan Wake ei ollut myyntimenestys, mutta se myi vuosien saatossa tasaiseen tahtiin ja myy edelleen. Toki asiaa auttoi se, että peli tuli myöhemmin muillekin laitteille, kuin Xbox 360:lle.
Peliin tuli päivitys joka alensi että myös heikoimilla koneilla pitäisi ilmeisesti nyt toimia
 
Epic yksinoikeus PC:llä ja fyysisen version puute konsoleilla ei ainakaan myyntiä edistä. Ja onhan tämä selviytymiskaugenre sellainen ettei se ole kaikille vaikka kuinka hyvä peli olisi.

Mä nostan hattua että näitä tehdään vaikka varmasti tiedetään etukäteen ettei näistä mitään rahasampoa tule.
 
Suurin syy on se, että peli on aika niche ja genressäänkin erikoinen. On metaa ja metan metaa ja pitää tietää sitä ja tätä että ymmärtää mistä on kyse. Eihän alluperäinenkään mikään myyntimenestys ollut vaan nimenomaan ns kulttiklassikko. Ykköstä on myyty reilu 3 miljoonaa. Controlia 4 miljoonaa. Ihan linjassa sen kanssa. Remedy ei tee kovin myyviä pelejä, kasusaliyleisö ei ole näistä kiinnostunut.
 
Unohtamatta myöskään paljastunutta yhteistyötä Sweet Baby Inc kahjojen kanssa, joka valitettavasti vaikuttaa myynteihin
 
Onneksi tämä ei kaada maailmaa Remedylle koska Epic maksoi viulut ja kehitysmaksuissa on kuitenkin jonkin verran tuottoa palkkojen kattamisen päälle. Ja eiköhän tuo peli ala vääntämään ihan rojalteja Epicin kustannusten kattamisen jälkeen lähikuukausien aikana.

Oikeastaan ainoa kiinnostava muuttuja on että mitä Epic tekee Steamin suhteen. Koska Epic saa 50% kaikesta tuotosta kulujen kattamisen jälkeen, sille saattaa olla taloudellisesti järkevää pistää peli Steamiin ennen pitkää. Muutoinhan peli oikeastaan oli pienimuotoinen kokeilu - mikä on menekki Epicin kaupassa jos kustantaa kokonaan AAA-pelin ilman mitään rajattua eksklu-julkaisudiiliä jolloin pitäisi porukoille olla selvää että peli on "aina ja ikuisesti" Epicin kaupassa. Näyttäisi siltä että kansa ei tätä ymmärrä tai ei välitä vaan reaktio on sama kuin tavanomaisilla yksinoikeusdiileillä, eli suuri osa toteaa vain että odottaa vuoden ja ostaa sitten Steamista. Sitten kun vuosi on mittarissa ja Steam-versiota ei kuulu, en sitten tiedä muuttuuko tilanne...

Mitä tulee fyysisiin kappaleisiin, enpä järkyttyisi jos sieltä konsoleille tulisi GOTY-versio kiekoilla kunhan DLCt on saatu ulos (jossa on sitten kaikki yhdessä paketissa)
 
Onneksi tämä ei kaada maailmaa Remedylle koska Epic maksoi viulut ja kehitysmaksuissa on kuitenkin jonkin verran tuottoa palkkojen kattamisen päälle. Ja eiköhän tuo peli ala vääntämään ihan rojalteja Epicin kustannusten kattamisen jälkeen lähikuukausien aikana.

Oikeastaan ainoa kiinnostava muuttuja on että mitä Epic tekee Steamin suhteen. Koska Epic saa 50% kaikesta tuotosta kulujen kattamisen jälkeen, sille saattaa olla taloudellisesti järkevää pistää peli Steamiin ennen pitkää. Muutoinhan peli oikeastaan oli pienimuotoinen kokeilu - mikä on menekki Epicin kaupassa jos kustantaa kokonaan AAA-pelin ilman mitään rajattua eksklu-julkaisudiiliä jolloin pitäisi porukoille olla selvää että peli on "aina ja ikuisesti" Epicin kaupassa. Näyttäisi siltä että kansa ei tätä ymmärrä tai ei välitä vaan reaktio on sama kuin tavanomaisilla yksinoikeusdiileillä, eli suuri osa toteaa vain että odottaa vuoden ja ostaa sitten Steamista. Sitten kun vuosi on mittarissa ja Steam-versiota ei kuulu, en sitten tiedä muuttuuko tilanne...

Mitä tulee fyysisiin kappaleisiin, enpä järkyttyisi jos sieltä konsoleille tulisi GOTY-versio kiekoilla kunhan DLCt on saatu ulos (jossa on sitten kaikki yhdessä paketissa)
Ihmisiltä myös sattuu aina unohtumaan just tuo että jos Epic Game store ei olisi maksanut pelin tekemistä niin peliä ei olisi edes tehty
 
Harvoin, jos koskaan, tulee peliä kahta kertaa peräkkäin läpi pelattua, mutta tämä jotenkin vaan iski, sen verran kova.

Lisäriähän tässä jo odottelee, ei oo vissiin kuulunut mitään uutta aikataulusta...
 
Viimeksi muokattu:
Harvoin, jos koskaan, tulee peliä kahta kertaa peräkkäin läpi pelattua, mutta tämä jotenkin vaan iski, sen verran kova.

Lisäriähän tässä jo odottelee, ei oo vissiin kuulunut mitään uutta aikataulusta...
Juu, tuntuu hidasta olevan dlc kanssa. Control eka dlc tuli noin 7 kk julkaisun jälkeen. Outoa olisi jos melkein vuosi julkaisun jälkeen tulee eka dlc vasta.
 
Oma teoriani on että ehkä kesän ei-E3 -julkistussopan yhteydessä vedettäisiin "hei tässä traileri DLCstä ja hei se on ostettavissa... nyt heti"

Digituotteet kun mahdollistavat tällaisen puskista julkaisun.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 389
Viestejä
4 493 664
Jäsenet
74 123
Uusin jäsen
Eezy

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom