Alan Wake II (PC, PS5, XBOX X/S) (27.10.2023)

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Kleimo
  • Aloitettu Aloitettu
Näin voi kiteyttää kaikki Remedyn pelit.
Ne tosi siistit hetket jota jää muistelemaan lämmöllä loistaa poissa olollaan. Siellä korkeintaan on joku suomiläppä jolle joko myötähäpeilet tai hekottelet ja siinä se.
Menevää toimintaa joka ajaa mielenkiintoista tarinaa eteenpäin on ollut SE juttu. Siinä tulee fiilistelyajelu koettua.
Tuon musikaalin voi laskea ikimuistoiseksi. Laskisin myös sen 20 minuutin Yötön yö elokuvan ikimuistoiseksi hetkeksi.
 
Tuon musikaalin voi laskea ikimuistoiseksi. Laskisin myös sen 20 minuutin Yötön yö elokuvan ikimuistoiseksi hetkeksi.
Että vältytään viiden sivun autistiselta vänkäykseltä mieleenpainuvuuden määritelmästä niin tässä taidettiin yleistää hieman. Totta kai AW1 löytyy myös pelitahtia muuttavia kohtia sekä erilaisia eeppisiä lavasteita. Toisin kun edellinen postaaja väitti saattaa nämä kyseiset kohtaukset joillekkin muuttaa sekä tuoda jotain sellaista pelikokemukseen ettei se tunnu tasapaksulta.
 
Näin voi kiteyttää kaikki Remedyn pelit.
Ne tosi siistit hetket jota jää muistelemaan lämmöllä loistaa poissa olollaan. Siellä korkeintaan on joku suomiläppä jolle joko myötähäpeilet tai hekottelet ja siinä se.
Menevää toimintaa joka ajaa mielenkiintoista tarinaa eteenpäin on ollut SE juttu. Siinä tulee fiilistelyajelu koettua.

Ja paskat. Max paynestä voi ehkä sanoa vähän samaa, mutta siinä se game/gunplay on niin hyvin tehty, että se kantaa koko pelit. Muissa Remedyn peleissä on ihan selvää progressiota ja enemmän vaihtelua gameplayn osalta.
 
Ja paskat. Max paynestä voi ehkä sanoa vähän samaa, mutta siinä se game/gunplay on niin hyvin tehty, että se kantaa koko pelit. Muissa Remedyn peleissä on ihan selvää progressiota ja enemmän vaihtelua gameplayn osalta.
No niinhän mä just sanoin, en ymmärrä miksi "ja paskat" vastasit mutta kuitenkin sanot samaa, mutta eri sanoilla. Ja koita ny päättää, äsken:
AW1 oli ihan jees, mutta pelillisesti hyvin hyvin tasapaksu alusta loppuun.
Mutta sitten:
on ihan selvää progressiota ja enemmän vaihtelua gameplayn osalta
 
No niinhän mä just sanoin, en ymmärrä miksi "ja paskat" vastasit mutta kuitenkin sanot samaa, mutta eri sanoilla. Ja koita ny päättää, äsken:

Mutta sitten:

Mitä hemmettiä. Itsehän kirjoitit että kaikki Remedyn pelit on yhtä tasapaksuja, kun AW1, mikä ei pidä alkuunkaan paikkaansa, kuten kirjoitin.

Että koitahan nyt ihan ite päättää, että voiko ne kaikki Remedyn pelit niputtaa samanlaiseksi vai ei...
 
Että koitahan nyt ihan ite päättää, että voiko ne kaikki Remedyn pelit niputtaa samanlaiseksi vai ei...
Kuten yllä mainitsin lainauksissa viestisi kohdat, kiteytit kärjistäen pelin, sivuuttaen eri pelaajien mieltymykset, tein minä samoin. Yhtä helposti voi kaikki pelit kiteyttää tasapaksuiksi pelattavuuden osalta. Ja se on OK,kun toiminta/pelattavuus on miellyttävää.
 
Nyt oli vihdoin aikaa aloittaa tämä ja pelasinkin joku 4 tuntia, mutta kahdesti tuli vastaan bugi jossa jonkun asian tutkimisesta ei pääse taaksepäin. Ja kerran se mind palace jäi oudosti jumittamaan näkyville vaikka sieltä poistui. Tulispa hotfixiä ja äkkiä tuohon ekaan ongelmaan :mad:
 
Kuten yllä mainitsin lainauksissa viestisi kohdat, kiteytit kärjistäen pelin, sivuuttaen eri pelaajien mieltymykset, tein minä samoin. Yhtä helposti voi kaikki pelit kiteyttää tasapaksuiksi pelattavuuden osalta. Ja se on OK,kun toiminta/pelattavuus on miellyttävää.

Niin remdyltä voi korkeintaan Max paynet pelattavuuden monipuolisuudesssa rinnastaa AW1:n ,ei muita. Sen minä myönsin ja korjasin virheellisen vöittämösi kaikista remedyn peleistä.

Se on edelleen paskaa, että kaikki Remedyn pelit voisi rinnastaa AW1:n tasapaksuudellaan. Uudemmissa peleissä on selvää progressiota ja vaihtelua gameplayssa.

Voi olla objektiivinen, vaikka sattuisi se AW1 olemaan oma lemppari. Minäkin tykkään Max Paynesita, mutta ymmärrän toki, että gameplay on ihan sitä samaa alusta loppuun, ilman mitään progressiota. Jos se bullet Time ammuskelu ei nappaa, niin eipä siinä mitään muuta jää. AW1 kohdalla se kombatti jakoi aika paljon enemmän mielipiteitä, eikä siitä yleisesti tykätty läheskään yhtä paljon. Lisäksi AW1 on pidempi, kun Maxit, joten senkin takia alkaa se monotonisuus enemmän rassata.
 
Viimeksi muokattu:
Nyt oli vihdoin aikaa aloittaa tämä ja pelasinkin joku 4 tuntia, mutta kahdesti tuli vastaan bugi jossa jonkun asian tutkimisesta ei pääse taaksepäin. Ja kerran se mind palace jäi oudosti jumittamaan näkyville vaikka sieltä poistui. Tulispa hotfixiä ja äkkiä tuohon ekaan ongelmaan :mad:
Ovat tosiaan saaneet tämän rikottua jossain vaiheessa. Aloitin toista kiekkaa ja pari kertaa jumitti jo, eli täytyy lykätä korjaukseen asti. Epicin automaattinen vastaus bugiraporttiin on melkeinpä vittuilua, mutta toisaalta äänekäs valittajaosasto pelimaailmassa taitaa olla niitä tappouhkauksia lähetteleviä narsisteja joten tilanne on mitä on. Ei suoraan sanottuna kiinnosta paskaakaan arvostavatko raporttiani tai mielipiteitäni :D Korjatkaa peli tai antakaa vaihtoehto edes pelata sitä vanhempaa toimivaa versiota.
 
Nyt oli vihdoin aikaa aloittaa tämä ja pelasinkin joku 4 tuntia, mutta kahdesti tuli vastaan bugi jossa jonkun asian tutkimisesta ei pääse taaksepäin. Ja kerran se mind palace jäi oudosti jumittamaan näkyville vaikka sieltä poistui. Tulispa hotfixiä ja äkkiä tuohon ekaan ongelmaan :mad:

Tarkoitatko, että esim. jotain dokumenttia tms. kun katselee ja lukee niin esc ei toimi ja olet siinä ruudussa jumissa? Mulla on tapahtunut tuota myös monta kertaa ja alt+f4:llä peli tappamalla on ainut tapa ollut saada mitään aikaiseksi.
 
Tarkoitatko, että esim. jotain dokumenttia tms. kun katselee ja lukee niin esc ei toimi ja olet siinä ruudussa jumissa? Mulla on tapahtunut tuota myös monta kertaa ja alt+f4:llä peli tappamalla on ainut tapa ollut saada mitään aikaiseksi.
Juu, tämä juurikin.

 
Spekulointi myynneistä voidaan lopettaa, nyt on virallista tietoa

Alan Wake 2 has sold 1 million units by the end of December 2023, and 1.3 million units as of the beginning of February 2024. Alan Wake 2 is Remedy’s fastest selling game so far.

Näyttää hyvältä. Alan Wake II on varmasti vauhdittanut myös Alan Wake ykkösen ja Controllin myyntejä.
 
Povaa hyvää, tässä on kuitenkin vielä pari lisäsisältöepisodia julkaisematta ja jalkoja selkeästi on jatkaa pidemmällekin. Nähtäväksi jää ottaako Epic Games kopin myös Control kakkosesta. Eiköhän tuolla 505 Gamesin emoyhtiöllä ole myös uudelleenjärjestelyt käynnissä ja Remedykin lykkäsi vähän tuloskatsausta "julkaisusopimuksen uudelleenneuvottelun" takia.
 
Spekulointi myynneistä voidaan lopettaa, nyt on virallista tietoa

Alan Wake 2 has sold 1 million units by the end of December 2023, and 1.3 million units as of the beginning of February 2024. Alan Wake 2 is Remedy’s fastest selling game so far.

Hieno homma Remedyn ja myös pelaajien kannalta! Tuskin tarvitsee lähiaikoina pelätä, ettei pääsisi enää Remedyn laatuteoksista nauttimaan. Mukavia valonpilkahduksia aina nämä julkaisut.
 
Hieno homma Remedyn ja myös pelaajien kannalta! Tuskin tarvitsee lähiaikoina pelätä, ettei pääsisi enää Remedyn laatuteoksista nauttimaan. Mukavia valonpilkahduksia aina nämä julkaisut.
Remedy ei ole kaatumassa mutta luvut ovat sinänsä pettymys, kun miettii mitä niihin vaadittiin.
Metacritic 89, journot mainostivat peliä paljon, monta palkintoa Geoffilta, EGS myi peliä puoleen hintaan jouluna.
Saavutukset lupaavat vähän enemmän, kuin pelkästään että peli maksaa itsensä takaisin ja pakottaa miettimään mitä tulevaisuudessa tarvitaan että pelit menestyy.
Pelurit varmaan tykkäisivät jos seuraavissa projekteissa budjetti nousisi 100mil+ päälle, mutta control 2 on arvioitu 50mil € luokalle.
 
Remedy ei ole kaatumassa mutta luvut ovat sinänsä pettymys, kun miettii mitä niihin vaadittiin.
Metacritic 89, journot mainostivat peliä paljon, monta palkintoa Geoffilta, EGS myi peliä puoleen hintaan jouluna.
Saavutukset lupaavat vähän enemmän, kuin pelkästään että peli maksaa itsensä takaisin ja pakottaa miettimään mitä tulevaisuudessa tarvitaan että pelit menestyy.
Pelurit varmaan tykkäisivät jos seuraavissa projekteissa budjetti nousisi 100mil+ päälle, mutta control 2 on arvioitu 50mil € luokalle.
Luulisi että AW2 toisi enemmän rahaa lopulta kuin Control, en tiedä sitten monta miljoonaa jää saamatta steamin takia:
Control has sold over 4 million units, generating net revenue (shareable revenue between Remedy and a publishing partner, excluding taxes and platform fees) of approximately EUR 100 million.

Varmoja lukuja ei ole AW2 budjetista edes, arviot voi heittää paljonkin.
 
Luulisi että AW2 toisi enemmän rahaa lopulta kuin Control, en tiedä sitten monta miljoonaa jää saamatta steamin takia:

Tosin myös Controlin myyntilukuja epäilemättä verotti Epicin vuoden kestänyt yksinoikeus PC:llä. Steamiin se tuli vasta sen loputtua, Ultimate Editionina.

Konsoleilla AW2:ta luonnollisesti verottaa sitten se ettei sitä ole toistaiseksi julkaistu fyysisenä (lähinnä näkyvyyden kautta, kun fyysisten varsinaiset myyntiluvut nyt ei enää ole kovin suuria).
 
Luulisi että AW2 toisi enemmän rahaa lopulta kuin Control, en tiedä sitten monta miljoonaa jää saamatta steamin takia:
Control has sold over 4 million units, generating net revenue (shareable revenue between Remedy and a publishing partner, excluding taxes and platform fees) of approximately EUR 100 million.

Varmoja lukuja ei ole AW2 budjetista edes, arviot voi heittää paljonkin.
50-70 milj. € pyöritelty useammassa paikassa. Kuvitellaan että pitää paikkaansa niin ei tuosta kyllä ihan kauheasti käteen myöskään näilläkään myynneillä jää. Konsoleilla molemmilta kauppapaikoilta lähtee sellanen 30% siivu, eli 60€ hintasesta pelistä sellanen 18€. 42€ jää täyshintaselle ns. tuottoa. PC:llä tota myytiin alunperinkin 50€ hintalapulla ja sitä sai aika tiukasta alennuksesta jo joulun nurkilla, tarkemmin vissiin jotain 30€ tjsp sen alekupongin kera?

Ei tarvi kovinkaan kummosta laskupäätä tajutakseen et ei tässä välttämättä nenä vielä vedenpinnan yllä ole, mut ei se kyllä sinänsä kaukanakaan ole, et siinä mielessä ihan jees.
 
Pakko sanoa.

Kaikki remendyn pelit ovat iskeneet aika kovaa. Silti tuo alan wake 2 jää mieleen viime vuosien parhaina peleinä aivan ehdottomasti. Tunnelma jotain sellaista mitä muissa peleissä ei juuri löydä.
 
Viimeksi muokattu:
Eiköhän se tämän pelin genre, survival horror aika paljon vaikuta noihin myynteihin, koska ei varmasti ole kaikkien mieleen ja monet varmasti karttaa kauhupelejä samalla tavalla, kuin elokuviakin. Tämäkin on monesti täällä sanottu, mutta sanompa uudelleen.
 
Eiköhän se tämän pelin genre, survival horror aika paljon vaikuta noihin myynteihin, koska ei varmasti ole kaikkien mieleen ja monet varmasti karttaa kauhupelejä samalla tavalla, kuin elokuviakin. Tämäkin on monesti täällä sanottu, mutta sanompa uudelleen.
En pistäis genren piikkiin, siinä on syynsä miks Resident Evilit saa remakeja käytännössä kun liukuhihnalta siihen malliin että jopa Konami heräs päiväuniltaan ja pisti Silent Hill 2 Remaken tuotantoon.


Sieltä muutamat myyntiluvut. Toki joo, nää on ollu pidempään ulkona ja alennukset yms toki myös vaikuttaa myynteihin, mut en mä kyllä ensimmäisenä genreä osottais sormella. Tällä pelillä on myös kuitenkin sellanen taakka, että on suora jatko-osa pelille joka julkaistiin vuonna 2010, huolimatta siitä että sai sen remasterin jokunen aika sitten.
 
En pistäis genren piikkiin, siinä on syynsä miks Resident Evilit saa remakeja käytännössä kun liukuhihnalta siihen malliin että jopa Konami heräs päiväuniltaan ja pisti Silent Hill 2 Remaken tuotantoon.


Sieltä muutamat myyntiluvut. Toki joo, nää on ollu pidempään ulkona ja alennukset yms toki myös vaikuttaa myynteihin, mut en mä kyllä ensimmäisenä genreä osottais sormella. Tällä pelillä on myös kuitenkin sellanen taakka, että on suora jatko-osa pelille joka julkaistiin vuonna 2010, huolimatta siitä että sai sen remasterin jokunen aika sitten.
En ymmärrä noita Resident Evil myyntejä. Peleinä ihan roskaa tähän verratessa, kun tarina on siellä vuosien takaisessa nollatasossa ja kontrollitkin vielä hirveämmät.
 
Onkos täällä kokemuksia AW2 ja DLSS3 modin kassa pelaamisesta RTX 20** korteilla? Jokohan olisi toivoa RTX 2070 Superilla 1440p pelailla?
 
Heti ykkösen perään huomaa kyllä että eroa oli 13 vuotta. Kaikki on ehtinyt kehittyä parikin sukupolvea. Hahmot tykkää höpöttää suht luontevasti ja muutenkin paljon elokuvamaisempi tuntuma. Pari ensimmäistä vihuakin tuntuu mukavammilta vastuksilta kuin ykkösen ainaiset sokeasta kulmasta iskevät kähisijät.

Avoimempi ympäristö pistäisi tutkimaan ja vahingossakin eksymään, mutta vapaan tallennuksen puute puoltaa ainakin alkuun tarinan seuraamista. Valopaikkojen nerffaus hämäsi aluksi, mutta yritän mieltää sen lisäävän kokonaisuuden uskottavuutta. Tosin olisivat saaneet samalla tehdä jotain tuolle taskulampun boostailulle ja älyttömälle virrankulutukselle.

Toimivuus Intelin näytönohjaimella on ainakin nyt ajuripäivitysten jälkeen varsin sulavaa. Pientä frametime-piikkiä oli ainakin valoislla kylänraitilla jossa siihen ehti kiinnittää huomiota, mutta nekin lähti LukeFZ:n FSR2FSR3-modilla.
 
En ymmärrä noita Resident Evil myyntejä.
Laatupelit myy. :cigar:
Vaikka onkin samaa genreä paperilla, toteutus ja asetelma on kuitenkin aivan eri tasoa josta useampi kiinnostuu. Miksi porukka edes vertailee jotain epic excluja joissa suuret laitevaatimukset ysäriltä asti tunnettuun ja suosittuun pelisarjaan?
Lisäksi Järven Samppa kun ei omaa Kojima statusta niin tuo outoja referenssejä täynnä oleva ja omia pieruja haisteleva käsikirjoitus ei välttämättä uppoa kaikkiin ulkomaalaisiin yhtä hyvin mitä suomalaisiin.
Mielummin vertaa Controlliin ja Quantum Breakkiin jolloin ilmenee, että ihan OK tasolla ollaan myynneissä kaikki seikat huomioon ottaen.
 
Onkos muilla tullut vastaan tilannetta, että safe roomissa tuo termospullo tallennus ei toimi? Pullo on joo siinä, mutta ei tuo mitään tekstiä/napinpainallusmahdollisuutta esiin (quick save/save). Itsellä on nyt käynyt parin viimeisimmän pelikerran aikana noin.

edit: alt tabbaamisella saataa olla vaikutusta asiaan.
 
Viimeksi muokattu:
Remedy ostaa Controlin takaisin 505 Gamesilta

Ei Remedyllä kauhean huonosti voi mennä jos ne maksaa 17 miljoonaa + vähän hyvää päälle Controlin...kontrollista 505 Gamesille. Tosin tää varmaan meinaa sitäettä ne joille EGS aiheuttaa syyhyä ei saa helpotusta jatkossakaan kun muistelee miten vuolaasti Remedy ja Epic ovat kehuneet toisiaan tässä Alan Wake 2:n julkaisun ympärillä. Plus se, että Epic vaikuttaisi olevan ainoa jolta on löytynyt uskallusta antaa Remedyn tehdä.

Ilmeisesti Remedy Connected Universe elää ja voi hyvin.
 
Viimeksi muokattu:
Mainitsivat jopa mahdollisuuden julkaista peli itse, mikä näillä näkymin taitaa olla ainut tie control kakkosen Steam julkaisuun.
 
Vielä kun saisivat Quantum Breakin Microsoftilta niin alkas olee hyvällä mallilla RCU. Ja eipä Max Payne Rockstariltakin olisi pahitteeksi :tup:
 
Laitan nyt varmuuden vuoksi spoileriin vaikka ei varsinaisesti sitä ole. Huomasitteko pelin loppuvaiheilla viitteen max payneen, kun

Saga astuu ulos mind placestaan viimeisen kerran pimeyteen ja kamera kiertää homman ylösalaisin, itselle tuli välitön mielleyhtymä max payneen jossa joudutaan siihen maze painajaiseen.
 
Piru, kun tekisi mieli tätä peliä, mutta FSR3-tuesta ei ole tainnut kuulua mitään. RX 7900 XT ei taida jaksaa 1440p 60FPS tämän pelin säteenseurannan kanssa ilman frame generationia. Sen verran hieno säteenseuranta tässä, ettei viitsisi ilmankaan pelata :think:
 
Piru, kun tekisi mieli tätä peliä, mutta FSR3-tuesta ei ole tainnut kuulua mitään. RX 7900 XT ei taida jaksaa 1440p 60FPS tämän pelin säteenseurannan kanssa ilman frame generationia. Sen verran hieno säteenseuranta tässä, ettei viitsisi ilmankaan pelata :think:

Eikö tässäkin toimi se FSR3 FG modi?


Edit: Eihän tuo tosiaan toimi kun nvidian korteilla.
 
Piru, kun tekisi mieli tätä peliä, mutta FSR3-tuesta ei ole tainnut kuulua mitään. RX 7900 XT ei taida jaksaa 1440p 60FPS tämän pelin säteenseurannan kanssa ilman frame generationia. Sen verran hieno säteenseuranta tässä, ettei viitsisi ilmankaan pelata :think:

Itse aloitin uudelleenpeluun 7900xt:llä kaikki asetukset tapissa ja sen lisäksi säteenseuranta päällä lowilla. Jos sulla kriteerinä 1440p 60fps niin omasta kokemuksesta voin sanoa että paljon alta ei mennä kokonaisuudessaan juurikaan. Välillä pudotus 5x fps:lle kyllä on tosiasia. Prossuna 13600kf.
 
Piru, kun tekisi mieli tätä peliä, mutta FSR3-tuesta ei ole tainnut kuulua mitään. RX 7900 XT ei taida jaksaa 1440p 60FPS tämän pelin säteenseurannan kanssa ilman frame generationia. Sen verran hieno säteenseuranta tässä, ettei viitsisi ilmankaan pelata :think:
7900XTX:llä säteenseuranta low:lla käytännössä puolittaa fps:än (100+ -> 50) ja kuvasta tulee jotenkin pehmeämpi/sumea. Omasta mielestä säteenseuranta ei ole mitenkään pakollinen tässä, on sen verran upean näköinen ilman sitäkin. Tämä siis 3440x1440 ja FSR2 Quality.

Tuolla screenshot ketjussa muutama mun ottama kuva ja ne on ilman säteenseurantaa otettuja.
 
@Mane ja @Qwerty, oletteko kokeilleet tässä pelissä AMD Fluid Motion Frames -tekniikkaa? Aiemmin se tuntui aika huonolta, mutta jotain parannusta on tullut. Äsken kokeilin Cyberpunkissa raskas säteenseuranta päällä ja FPS nousi 40-60 lukemista sadan tuntumaan. Selvä parannus sulavuudessa ja kuvanlaadussa ei ollut valittamista. Tuo FMF voisi olla Radeonin kanssa kova sana tässä.
 
@Mane ja @Qwerty, oletteko kokeilleet tässä pelissä AMD Fluid Motion Frames -tekniikkaa? Aiemmin se tuntui aika huonolta, mutta jotain parannusta on tullut. Äsken kokeilin Cyberpunkissa raskas säteenseuranta päällä ja FPS nousi 40-60 lukemista sadan tuntumaan. Selvä parannus sulavuudessa ja kuvanlaadussa ei ollut valittamista. Tuo FMF voisi olla Radeonin kanssa kova sana tässä.

Kiitos vinkistä, en ole kokeillut tai ylipäätään tiedä mistä on kyse. Ilmeisesti jotain ajuripohjaista juttua kun pelin valikoissa ei moisesta puhuta? Pitää vähän selvitellä.
 
Kiitos vinkistä, en ole kokeillut tai ylipäätään tiedä mistä on kyse. Ilmeisesti jotain ajuripohjaista juttua kun pelin valikoissa ei moisesta puhuta? Pitää vähän selvitellä.
Jep. AMD Adrenalinin softalla saa päälle. Muut FPS-mittarit eivät havaitse FPS:n nousua, mutta Adrenalinin oma suorituskyvyn kirjaus näyttää lisäyksen.
 
Apuja museokorttien omistajille (lähinnä NVIDIA) ilman Mesh Shadereita tulossa ensi viikolla

 
Jep. AMD Adrenalinin softalla saa päälle. Muut FPS-mittarit eivät havaitse FPS:n nousua, mutta Adrenalinin oma suorituskyvyn kirjaus näyttää lisäyksen.

Oli niin vanhat ajurit, että piti päivittää saadakseen tuon fluid motion framesin edes ajureista päälle. Mulla on peli Epicissä ja siinä ei tietääkseni ole mitään omaa fps overlay näyttäjää eli olen alusta saakka käyttänyt tuota adrenalinin overlaytä fps tarkkailuun.

Näyttis 7900xt ja näyttönä 1440p samsung g7 240hz, fsr ei päällä eli näyttis renderöi kuvan natiiviresolla ja RT lowilla normaalisti tulee siellä 60fps tuntumassa olemaan. Alanin new yorkissa vähän paikoitellen enempi mutta Sagan osuus tuntuu raskaammalta niin välillä putoaa sinne 45 tuntumaan pahimmillaan. Pääsääntöisesti tähän peliin vielä juuri pelattava lukema (60-55), vaikka ei kovin sulava olekaan ja nuo pahimmat dipit alkaa jo vähän tuntumaan huonolta.

En ole perehtynyt tähän fluid motion frames tekniikkaan pätkääkään, mutta käytettyäni sitä nyt tässä pelissä muutama huomio:

1. fps nousi laskurin mukaan lähes tuplat, joka tuntuu järjettömältä koska ihan oman perseen mukaan:
2. peli tuntui silti pyörivän huonommin ja lisäksi mukaan tuli suht runsaasti hiiren viivettä

Liittymättä fluid motion framesiin, ei tietysti tule yllätyksenä (amd rt puolella nvidiaa jälkijunassa) että jos rt asetuksia nostaa lowista ylemmäs niin fps droppi on kyllä kova, mennään sinne 3x lukemiin pahimmissa sukelluksissa. Mutta on tämä kyllä hienon näköinen kaikki täysillä.

Itse arvostan, että Remedyllä oma in-house pelimoottori eivätkä ole lähtenyt hankkimaan geneeristä engineä jostain muualta.

edit: loppujenlopuksi tuli käytettyä tuota fsr qualityä. Kovin paljoa ei näkymää heikennä ja fps boosti hyvä.
 
Viimeksi muokattu:
Nyt julkaistu päivitys laskee minimivaatimukset RTX 2060 -> GTX 1070 ja Amd:n osalta RX 6600 -> RX 5600 XT.

Tässä muutosloki:
These are the latest update notes for Alan Wake 2

6th March 2024

PC (1.0.16.1)

  • Optimized rendering for GPU’s that don’t support mesh shaders. As a result, lowered minimum GPU requirements to GeForce GTX 1070 / Radeon RX 5600 XT
 
Eilen illalla menin tämän läpi, kyllä itselle oli ehtaa parhautta alusta loppuun. Niin kuin joku aikaisemmin mainitsikin, taitaa Sam Lake olla suomen Hideo Kojima. Lähes nelikymppisenä, pikkulapsi arkea elävänä, ei ole aikaa pelata huonoja pelejä. Tässä jopa Final draft houkuttelee, vaikka yleensä en pelaile new game+ tyyppisiä ratkaisuja.
Pakkohan se oli pelata Final Draft läpi ja hinkata muutenkin kaikki 100%. Edelleen erittäin hyvä, lisäreitä odotellessa.
 
Pakkohan se oli pelata Final Draft läpi ja hinkata muutenkin kaikki 100%. Edelleen erittäin hyvä, lisäreitä odotellessa.

Näin oli itsellä myös. Kivana bonarina ei tullut tuota collect all charms saavutusta, vaikka 100% varmuudella kaikki kerätty. Netissä jonkun verran juttua että usealla muullakin käynyt sama.
 
Mikä ihme siinä on, ettei kukaan osaa nykyään tehdä PC-peliä, mikä vaan toimisi ilman turhaa hässäkkää. Koitan käynnistää peliä ekaa kertaa ja heti tulee eteen virheilmoitus:
The game failed to connect or authenticate with your Epic account. Third-party overlays may prevent the game from resolving this issue. Please try disabling third-party overlays temporarily and restart the game.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
262 286
Viestejä
4 551 032
Jäsenet
74 952
Uusin jäsen
Filppu32

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom