Alan Wake II (PC, PS5, XBOX X/S) (27.10.2023)

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Kleimo
  • Aloitettu Aloitettu
Toistamiseen peliä en tule pelaamaan. DLC:t voin ehkä hankkia mutta mitään kutkuttavaa koukkua ei uudelleenläpäisylle jäänyt. Miksi toisaalta pitäisikään?

Sitä niin kovasti toivoisi Remedyn tekevän jatkoa Max Paynelle mutta oikeuksien ollessa toisaalla, on tyytyminen tuleviin uusioversioihin. Noh toisaalta, saatiinhan tässä nauttia Paynestä mutta eri nimellä. Remedymaailmassa Alan Wake on siis luonut tuon hahmon, vaikkei sitä voikaan nimetä. Tai näin sen ainakin itse näen.

Voi suositella. Helposti.
Periaatteessa todellista loppua ei saa käsittääkseni jos ei oo pelannut uudestaan, eli final draftia. En ole itsekään vielä suorittanut.

Jos remaket maxeista myy, tulee max paynea lisää varmasti. Esim. Yhteistyökuvio rockstarin kanssa. Toki siihen sitten menee se 3-5 vuotta tms...
 
Huomautus - woke-vääntö ohjattiin juuri jatkumaan muualla, älä jatka sitä tässä keskustelussa
No en tiedä onko se yhtään parempi asia, että ihonvärin sijaan jättää pelin pelaamatta, koska päähenkilö on nainen :D Eiköhän pelifirmojen kannata jättää sellaisetkin pelaajat suosiolla kohderyhmänsä ulkopuolelle.
Ei, ei ja vielä kerran ei. Olet täysin pihalla ajatuksiesi kanssa. Jos haluat käsikirjoittajana että sinun teoksesi otetaan tosissaan niin ei kannata muutella kesken kaiken jo pohjustettuja hahmoja. Tässä Remedy ampui itseään jalkaan. Olisi mielummin kannattanut luoda uusi hahmo. Microsoft omistaa Quantum Break lisenssin eikä sen pelin päähahmoja olla käytetty, mutta taas QB:stä tuttu Alex Casey on 1:1 AW2:ssa, sitten taas Saga on muutettu, kuitenkin näiden kummankin manierismi on sama QB:stä tuttu. Tuollaisessa tapauksessa saattaa helposti tulla kuva että mitä väliä millään tapahtumalla on jos kerta asiat saattaa muuttua. Tämä on hankalaa varsinkin jos olet ollut fani alusta asti ja tällainen temppu vain luo epäluuloa faneissa että onko niillä vanhoilla peleillä - josta faniksi on tullut - mitään väliä, kuuluuko ne kaanoniin ja että mitä hittoa.

Tässä tapauksessa ei myöskään ole kyse mistään 'memberberries tason nostalgia baitista tai remaster/remake/reboot hommasta sillä QB referoi AW, sekä QB:ssä kerrotaan suurpiirteisesti AW2:en juoni. Lisäksi Control pelissä on referointia QB:iin ja Ahti laulelee Jack Joycestä (päähahmo QB pelissä). AW2 yhden sheriffin näyttelijä vetää myös tuon Jackin roolin ja tämä sheriffi kertoo AW2:ssa miten putoilee todellisuudesta (referoiden QB:n Shiftereihin -jotka voi kontrolloida aikaa ja todellisuutta- ja miten tämä Jack oli sellainen).

En syytä Remedyä täysin tuosta, sillä tuossa haisee kyllä näiden "neuvonantajien" vinkit ja pahasti. Varsinkin kun Remedy on näyttänyt miten hyvin siellä osataan kertoa tarinaa. Ei kukaan täysijärkinen ala muuttelemaan hahmoja. Ei hämistäkään muutettu miksikään vaan luotiin Miles Morales sen kaveriksi... (uskomaton konsepti)

Se että sinä olet OK jonkun asian kanssa ei tarkoita että kaikki olisi.

Ja mitä tulee tuohon girlboss hommaan niin Saga on viikinki lorujen mukaan näkijä-jumalatar sekä kaiken osaava poliisi joka menee ratkomaan kulttimurhia jonnekkin korpeen ilman minkään tason apuvoimia.

Se mikä osuus on jättänyt ostamatta näistä syistä ei ole tiedossa mutta kai siinä jokin mättää sillä myynnit on varsin vajaat jos verrataan Controllin menestykseen. Otetaan vielä huomioon miten tässä on yritetty havitella pelaajia sieltä Resident Evil leiristä muuttelemalla tuota gameplay puolta. Enkä nyt kaikkea huonoa menestystä laittaisi tuon Epic ekslusiivisuuden piikkiin, nyt kun ei huonommatkaan speksit rajoita ostajia päivitysten jälkeen.

Itse ostin AW1 collector's edition Xbox 360:lle julkaisussa - jonka mukana tullut kirja on muuten hiton hyvä sekä loisto esimerkki siitä tarinan kerronnasta - ja olen ollut siitä asti näiden fani (jos ei MP2 lasketa). Ymmärrän täysin jos jotakuta närkästyttää tuo uusin, oli syy närkästykselle mikä tahansa, se heille suotakoon.
 
Se mikä osuus on jättänyt ostamatta näistä syistä ei ole tiedossa mutta kai siinä jokin mättää sillä myynnit on varsin vajaat jos verrataan Controllin menestykseen. Otetaan vielä huomioon miten tässä on yritetty havitella pelaajia sieltä Resident Evil leiristä muuttelemalla tuota gameplay puolta. Enkä nyt kaikkea huonoa menestystä laittaisi tuon Epic ekslusiivisuuden piikkiin, nyt kun ei huonommatkaan speksit rajoita ostajia päivitysten jälkeen.
Alan Wake 2 on Remedyn peleistä myynyt nopeiten. Eli voi olla että tuo enemmän rahaa sisään lopulta kuin Control. AW2 budjetti oli vaan ilmeisesti suurempi kuin Controlin.
 
Joo ei se Controlkaan mitään ostoryntäystä aiheuttanut, kuten ei varmaan juuri mikään Remedyn peli, poislukien Max paynet.

Se taas johtuu varmasti siitä, että Maxien jälkeen Remedyn tekemien pelien genre on ollut "oudompi", eivätkä pelit ole olleet mitään ihan perus burgeri shoottereita tms. Toisaalta ei olla juuri tehty jatko-osiaan, vaan aina melkein uutta tuntematonta IP:ä vaikka yhteyksiä eri pelien välillä onkin suht paljon.

Hitaille myynnille on monta syytä.
 
Viimeksi muokattu:
Ne ei oo malttaneet pitää screamereita pois edes trailerista...

Toivottavasti screamerit poistava modi toimii delsussakin. Säikky näytti tutulta, voi olla samoja mitä pääpelissäkin oli.
 
Ne ei oo malttaneet pitää screamereita pois edes trailerista...

Toivottavasti screamerit poistava modi toimii delsussakin. Säikky näytti tutulta, voi olla samoja mitä pääpelissäkin oli.
Itse olen ollut aina ns. screamer jump scareja vastaan joka median muodossa mutta tässä pelissä ne vaan.. toimii hyvällä tapaa? Itselle ainakin. Peli antaa ensin kuumottavan tilanteen joka vähän kokeilee kanttia edetä, menet eteenpäin, mitään ei tapahdu ja luo jopa turvallisuuden tunteen ja sitten kun sitä vähiten odottaa niin räpsäytetään pelaaja hereille. Tässä trailerissakin haistoin tuon jo kaukaa mutta silti se yllätti, luulin että se olisi tullut aiemmin. Hörähdin että "kiinni jäin".

Ekalla läpipeluulla jokainen noista sai mut nalkkiin vaikka niitä opin vähitellen odottamaan. Final Draft veti vielä maton alta kun luulin muistavani missä ne tapahtuu mutta niitä olikin siirrelty. Olihan ne alkuun vähän sellaisia "oliko pakko?" mutta itse koin että niillä oli tarkoituksensa. Tulen ikuisesti muistamaan sen kun lähdetään suuntaamaan Cauldron Laken metsän syövereihin ensimmäisen poliisiasema visiitin jälkeen. Tietää mitä siellä on oletettavasti vastassa, ilta synkkenee ja sade yltyy.. kaikki on näennäisesti hyvin kunnes - mutta pakko on eteenpäin mennä kun kiinnostus edetä kumoaa sen säikäytyksen pelon.
 
En nyt tiedä. Näistä jumpscareista on osa porukasta valitellut mutta tosiasia on se, että niitä ei koko pelissä ole kuin muutama. Joku muu peli pohjautuu jumpscaretouhuun mutta AW2 ei. Niitä on oikeasti vain se muutama koko pelissä. Koska niitä on hyvin säästelty, omasta mielestä ne vähät sopii peliin tosi hyvin.
 

Statistiikka

Viestiketjut
253 826
Viestejä
4 411 053
Jäsenet
73 260
Uusin jäsen
Avaruuslapsi

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom