- Liittynyt
- 05.08.2021
- Viestejä
- 1 118
1. Se tapahtuu itsestään. Ajele nyt ensin 10000 tuntia autolla ja totea asia. Cyberpunkissa pitää aktiivisesti skannata ympäristöä.1. Ei tarvitse konkreettisesti pöyrittää päätä, johan siinä katkeaisi niska. Mutta varsinkin huonoissa olosuhteissa täytyy skannata aktiivisesti silmillä suojateiden ympäristöä. Sen sijaan tutuissa paikoissa väistettävät autot pystyy passiivisesti huomaamaan, koska liikenneympäristö on rakennettu niin autolähtöisesti.
2. Nopeutta oli suojatietä lähestyttäessä liikaa. Tieliikennelaki pykälä 25.
3. Tämä on kaikista pahin asia:
Autoilijan kohdalla tämä tarkoittaa käytännössä sitä, että väistetään vain autoja ja keskitytään vain autoihin. Väitän että 95 % itseään hyvänä ja kokeneena kuskina pitävistä kuljettajista ei pysty mainitsemallasi passivisella tavalla havaitsemaan oikealta lähestyvää polkupyörää tilanteessa, jossa on itse kääntymässä autolla kolmion takaa oikealle.
Pianistin työssä ei ole mitään vaaroja, joten pianisti voi mennä flown mukana. Sen sijaan esimerkiksi lentäjillä on ennen jokaista lentoa pakolliset tarkastuslistat tsekattavana ja toimintamallit toteutettavana, vaikka kokenut lentäjä osaisikin tehdä kaiken ilmankin kokemuksen ja intuition perusteella. Lentäjän unohdus voi johtaa ihmishenkien menetykseen samalla tavalla kuin autoilijan "oho, en huomannut" suojatiellä. Siksi varsinkin taajamassa autoillessa on syytä keskittyä aktiivisesti varsinkin suojateihin.
Seuraavalla kerralla suojatielle astuvan henkilön kohdalla opetetut aivot toteavat, että noin pienen kohteen yli voi ajaa, kun eihän se ole edes hirven kokoinen. Melkoisen pelottava toimintatapa.
2. Nopeus oli juuri sopiva. kuten tässä ovat monet todenneet.
3. Kun sanon epäolennaiset asiat, tarkoitan epäolennaisia. Hyvinmuotoutunut vartalo, putoavat lehdet, typerät mainokset. Älä yleistä jos itse et osaa. Ajattelin itsekin juuri tuota oikealle kääntymistä eilen illalla ja jos en ole täysin varma tuleeko sieltä ketään, on ryömitettävä todella varovasti. Ei sitä silti tarvitse erikseen päättää. Juuri se, että turha informaatio suodattuu pois, helpottaa ajamista. Tuoreella kuskilla tulee varsinkin kaupungissa valtavasti turhaa käsiteltävää aivoille.
Se, mitä sinä väität pelottavaksi toimintatavaksi, lisää turvallisuutta. Kokenut kuljettaja on luopunut jarrutuspäätöksestä jo ennen jarruvalojen syttymistä, kun äkkinäinen polkaisee polkimen pohjaan. Sitten syntyykin ketjukolari liian pienistä turvaväleistä johtuen. Sangen harvoin on itselle näin tapahtunut, mutta huomaan selkeän muutoksen. Toimintavalmius nousee, jalka siirtyy jarrulle, mutta ulospäin ei tapahdu mitään havaittavaa. Orava jää alle. Liikenne jatkuu rauhallisena.
Viimeksi muokattu: