Sori huonosti kirjoitettu.
Varmuusvähennystä en pidä haitallisena, hyvänä jos sillä vältetään selvittelyt onko joku mittaus ollut yhden numeron tarkkuudella tarkka. Nopeusvalvonnan toimivuus ei kärsi siitä jos sellainen vähennys tehdään, oikeusturvan kannalta pitää mennä noin päin, poliisin rangaistuksen pohjana käyttämä mittaus on alle todellisen.. ei missään tapauksessa yli.
Tämä totta, yritin tuolla esille että jos puuttumiskynnys on +1, ja mittaus on aina enintään todellinen - vähän, oikeusturva toteutuu. Jos joku onnistuu ajamaan +3 ylinopeutta, niin sitten pystyy. (* sen siedän. Se olisi jo hyvä saavutus nykyiseen missä osa vetelee tahallaan +10km/h ja tuuppii muita samaan.
Toinen missä asiakkaalla varmuus että mitattu nopeus on oikeudenmukainen on ne ylinopeudet joissa ylitetty raja mistä seuraa kovempia, niin seuraamus on helpompi hyväksyä kuin voit luottaa että todennäköisesti se nopeus on ollut vielä vähän enemmän, ettei kyse olisi pyöristyksestä, vaan raja on ylitetty.
Rangaistuksissa tärkeintä ettei syytöntä rangaista.
(*
Käytännössä tuo tarkoittaa autoa jossa erittäin tarkka nopeuden mittaus, ja kyky sitä nopeutta hallita, jos onnistuu pitämään max nopeuden ylärajan +3, niin keskinopeus on sitten jotain alle. Ehkä tuossa enemmän kyse siitä että jos tähtää siihen max sataseen todellista, mutta hyväksyy pienen ylityksen, niin tavis vo toki nostaa keskinopeutta lähemmäksi sitä kuskia joka vetää tarkasti max tikkarri rajoitus.