Ajopeliketju

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja abc
  • Aloitettu Aloitettu
Ostitko?

Tullut tänä viikonloppuna testailtua niin iRacing:n kuin AMS2:sen AI:ta vastaan peluuta ja kyllä Automobilista 2 vie kyllä selkeän voiton.
Ei ne kumpikaan täydellisiä ole, mutta selkeästi tekoälyä hierottu toisessa pidemmälle.

Tässä vastus oli liian helppo, eikä muutenkaan mennyt ajo ihan putkeen...piti kuitenkin ottaa yksi video uudella rigillä huristelusta ;)


Ei tullut tuollon hankittua, yleinen mielipide omani mukaan lukien on se että Iracingin AI on nykyään aivan liian kliininen, ei juuri virheitä tee, ilmeisesti support on tämän myös huomioinut ja aikovat palauttaa inhimilliset virheet ennen pitään AI:lle.

En tiedä johtuuko pitkästä tauosta vain vaiko siitä että nykyisin ajan vaihdekepillä,100% AI on itselleni aivan liian nopea.
 
Ei tullut tuollon hankittua, yleinen mielipide omani mukaan lukien on se että Iracingin AI on nykyään aivan liian kliininen, ei juuri virheitä tee, ilmeisesti support on tämän myös huomioinut ja aikovat palauttaa inhimilliset virheet ennen pitään AI:lle.

En tiedä johtuuko pitkästä tauosta vain vaiko siitä että nykyisin ajan vaihdekepillä,100% AI on itselleni aivan liian nopea.
Se mitä mm. Green Hell:ä iRacing:llä ajoin jollain 65% tasolla, niin autot (GT3) lentelivät miten sattuu ja jopa kaatui kyljelleen ja sitten katolleen kaarteessa eli jotain pahasti pielessä fysiikoissa sen suhteen.

AMS2:ssa riittää kyllä säätö kun menee 120%:iin asti, tuossa videolla oli vain 90 ja agressio 30.
Ainut mikä risoo, niin ajavat välillä konttiin vaikka ei ole tilaa ohitukseen...tosin noita konttiin ajajia on multiplayerissa paljon enemmän.
 
Monza DLC julkaistu Automobilista 2:lle
AMS2 Monzajpg.jpg

edit:
Nyt pelissä myös BMW 2002 Turbo
AMS2 BMW.jpg
 
Viimeksi muokattu:
Tuli ostettua Ride 4 -moottoripyöräpeli, kun oli alennuksessa. Täytyy kyllä sanoa, että autosimuihin verrattuna paljon haastavampi, koska pyörän asemointi ennen mutkaa merkitsee niin paljon. Vaan on tämä kyllä myös paljon palkitsevampi, kun saa prätkän ohjastettua hyviä ajolinjoja pitkin mutkista läpi. Peli myös näyttää todella hyvältä ja sisältää elintärkeän ominaisuuden: rewind-napin. Suosittelen :tup:
 
Tuli ostettua Ride 4 -moottoripyöräpeli, kun oli alennuksessa. Täytyy kyllä sanoa, että autosimuihin verrattuna paljon haastavampi, koska pyörän asemointi ennen mutkaa merkitsee niin paljon. Vaan on tämä kyllä myös paljon palkitsevampi, kun saa prätkän ohjastettua hyviä ajolinjoja pitkin mutkista läpi. Peli myös näyttää todella hyvältä ja sisältää elintärkeän ominaisuuden: rewind-napin. Suosittelen :tup:
Näihin moottoripyörä peleihin liittyen itse ostin juuri sellaisen kun RIMS. En muista aiemmin moottoripyörä peliä jossa olisi niin helppo ajaa kun siinä on eri pyöriä. Pyöriä ei tosin olekaan kuin 8. Kaikki pelin radat on myös laserskannattuja.
 
Ite ostin MX Bikes pelin joka tukee VR:ää ja Motionia, mutta aika pian muistin miksi en pelaa niitä...tuli melkoisen paha olo VR:llä vaikka autopeleissä ei tule minkäänlaisia oloja, aiemmin tullut huonovointisuutta myös ihan litulta pelattuna.
Samoin prätkän ohjaaminen, niin millä sitä kuuluu pelata? Ratti ei tunnu kovin luonnolliselta siihen hommaan.
Tunnin kokeilin ja otin rahat takaisin Steamista.
 
Ei helvetti. :rofl2:
Kannattaa kattoa ainakin kisalähtö apout kuuden minuutin tienoilta, helvetti mikä kakofonia. :D

 
Kun ekaa kertaa kokeilin DD basea tuli sellainen fiilis että elisi kiva ajella sladissa.
Oikeastaan en ikinä ole kokeillut kun kisatessa aikaa ja toisia vastaan sivuluisusta harvoin mitään hyötyä.
Eilen innostuin tuolla BMW:llä ja Nissan Skylinellä kokeilemaan.
Täytyy sanoa että oli niin hauskaa että kisat unohtui.
 
Kun ekaa kertaa kokeilin DD basea tuli sellainen fiilis että elisi kiva ajella sladissa.
Oikeastaan en ikinä ole kokeillut kun kisatessa aikaa ja toisia vastaan sivuluisusta harvoin mitään hyötyä.
Eilen innostuin tuolla BMW:llä ja Nissan Skylinellä kokeilemaan.
Täytyy sanoa että oli niin hauskaa että kisat unohtui.

Itse sytyin ylipäätään Assetto Corsalle vuosien tauon jälkeen uudelleen. Content Manager +Sol post processing tuo pelin vielä graafisestikin nykyaikaan, ja samalla content managerin kautta saa lukuisia parannuksia esim ffb:hen. Latasin vielä kokeeksi hiukan autoja (ei virallisia sisältöjä), joista löytyi ihan huikeita tekeleitä. Muun muassa BMW E30 2JZ väkerrys omaa niin hienot äänet että ei halua tehdä mitään muuta kuin ajaa kahvassa ja kuunnella. Jotenkin tuo ajoi kaikki muut simut ja vakavamman ajamisen tauolle.
 
Itelle ei nuo grafiikat ole niin tärkeitä mutta oli se hieno kokemus testata DD rattia ekaa kertaa Assetto Corsassa. Mitään virityksiä ratin default asetuksiin ei tarvinnut tehdä ja ajotuntuma ja fiilis ihan eri planeetalta kuin Iracingissä.

Pari päivää sitten oli tosi hauskaa Iracingin parissa.Muistui taas mieleen kuinka surkea ajotuntuma Iracingissä on.
Ihmettelin mikä pielessä kun ekaa kertaa pariin päivään Iracinkiä... ratin asetukset pielessä... ei ajotuntuma on vaan niin syvältä. Päivän kun leikki Assetto Corsan parissa niin paluu Iracinkiin oli karu, kun venettä ajaisi.
Sanoisin että ajotuntumassa pelien välillä on paljon suurempi ero kuin hyppäisit esim. Logitech G25:stä direct drive rattiin.
Harmi että ne kunnon kisat on Iracingin puolella.
 
Forceissa on käsittääkseni ainakin se ero, että iRacing käyttää oikeaa telemetriaa, kun taas monessa muussa pelissä on lisätty efektejä joita ei oikeasti rattiin välity.

Edit:
"It all comes down to philosophy. iRacing insists on giving you steering column torque FFB only, just like IRL, while other sims supplement that torque with other "effects" that may or may not be physics based, and are certainly not realistic."

LFS ja RRE vissiin sama filosofia.
 
Viimeksi muokattu:
Ajotuntuma ei varmaan ole yksi yhteen sama asia kuin pelkkä FFB, mutta kehittäjän näkemys samasta ketjusta, miksi (vahvalla) DD:llä peli herää eloon:

"I agree, the SimCube firmware does not get in the way, and it is one of the nicer DD wheels. But all (high force) DD wheels really let the sim come alive.

I think it is primarily the force levels, going above 10 Nm or so really lets you start to feel everything and lets the sim react much faster to a slide. It is strange how binary this is, a 7 Nm wheel is not the same as a 10 or 15 Nm wheel at all (granted that is approximately a 2x increase in force)

There is also a big reduction in resistance, most belt drive wheels have at least a Nm of resistance to turning, that eats up small changes in force, especially small changes in direction since it cuts 1 Nm off those everytime.

And the DD wheels are typically very smooth, with little to no ripple, so you don't get phantom forces. That also lets you really pick up on small changes (high fidelity).

For all wheels, but especially DD wheels I recommend turning the forces up (if it makes sense) in firmware and turning the various effects down as much as possible till the feel in the wheel starts to suffer and then back up just a smidge. The goal is to use as little filtering as you can to just keep the wheel stable and the signal smooth. SimCube has good defaults, some other DD wheels over apply filtering but if you turn things back off a bit then they feel similar to the SimCube.

Leo Bodnar's wheel has the best firmware I have ever seen by the way. It is simple and sweet, but every effect has a noticeable and positive impact. His implementation of inertia (weight) is amazing, I could spin the wheel back and forth all day just to play with it."
 
Tässä yrittänyt etsiä DD rattiin parhaita asetuksia. Kumma miten erilaisia ehdotuksia löytyy esim. tälle Simagic ratille. Nämä tekee siis videoita simuilusta ettei mitään ihan harrastelijoita.
Itse kokeilin Iracingissä ihan vaan laittaa ratin softasta FFB 100% ja kaikki muut pois. Tuntui jo ajettavalta. Vielä 10% damper, friction 10% ja kaikki muut pois häiritsemästä pelin signaalia.
Näillä mennään.
 
Tässä yrittänyt etsiä DD rattiin parhaita asetuksia. Kumma miten erilaisia ehdotuksia löytyy esim. tälle Simagic ratille. Nämä tekee siis videoita simuilusta ettei mitään ihan harrastelijoita.
Itse kokeilin Iracingissä ihan vaan laittaa ratin softasta FFB 100% ja kaikki muut pois. Tuntui jo ajettavalta. Vielä 10% damper, friction 10% ja kaikki muut pois häiritsemästä pelin signaalia.
Näillä mennään.

Fisran Discosta kyselemään oikeat asetukset, varmasti löytyy apuja.

 
Luulen että nuo ratin asetukset ovat vähän makuasia. Nuo "simuammattilaisetkin" ehdottelivat niin erllaisia asetuksia Youtubessa että oksat pois. Itse hain asetuksia missä ratin asetukset häiritsevät mahdollisimman vähän pelin signaalia. Tuntuu toimivan hyvin kisaillessa.
 
Nähtävästi uuden pätsin myötä Jeddah lisätty F1 2021-peliin, eli pääsee saudeihin vähän vetään.
 
Onko kukaan välillä tsekkaillut Project Cars 3:sta että onko pätsit(siis jos niitä on tullut?) parantaneet mitään? Itsellä ei ole pitkään aikaan ollut asennettuna XsX:n puolella mutta aina joskus miettinyt onko mikään kehittynyt mitenkään.
 
Automobilista 2 demo:
Automobilista 2 on Steam
The Demo currently features:
  • Custom Event / Test Day / Time Trial Game modes
  • Volkswagen Polo & Virtus TSI 1.0
  • Autódromo Velo Città (3 layouts)
 
Nyt olis melkein ilmaiseksi saatavana mikkisoftalta boxille assetto corsa competzione niin tuleekohan toi series x patchi muuttamaan peliä yhtään paremmaksi kun julkaistaan alkuvuodesta 2022??? Olen joskun testannut tuon normivetsion abaut puol vuotta sitten niin oli niin syvältä että paskempaa ajopeliä saa hakea. Pc puolellahan toi peli on helmi.

Tuohon siis saa ilmaisen päivityksen kun aikoinaan julkaistaan series x .... Mut kannattaako ehkä venaa ja lukea revikat. Toi reilu kymppi ei ole paljoa mutta kumminkin niin paljon että veetetuttää kyl huolella jos peli on ihan pyyllystä.
 
Viimeksi muokattu:
No ompas alustalla eroa acc ssä. En ole kuin pc llä pelannut eikä valittamista.

E. Väärä ketju rattiarvosteluun.
 
Viimeksi muokattu:
AMS2:lle tuli eilen päivitys joka muutti autojen käyttäytymistä melko radikaalisti, kovasti ainakin kehuvat Reizan foorumilla.
Itse en kokeillut kuin GT1 McLaren Nordschleifella ja muutosta tosiaan on, auton epärealistinen liikehdintä on poissa.
Myös FFB:ssä on eroa aiempaan ja SFX-150:llä huomasin myös muutosta, parempaan.

Tärkeätä on poistaa kansio:
Documents(Tiedostot)\Automobilista 2\savegame\numerosarja\automobilista 2\tuningsetups
Näin ei tallennetut asetukset sekoita auton fysiikoita.
 
AMS2:lle tuli eilen päivitys joka muutti autojen käyttäytymistä melko radikaalisti, kovasti ainakin kehuvat Reizan foorumilla.
Itse en kokeillut kuin GT1 McLaren Nordschleifella ja muutosta tosiaan on, auton epärealistinen liikehdintä on poissa.
Myös FFB:ssä on eroa aiempaan ja SFX-150:llä huomasin myös muutosta, parempaan.

Tärkeätä on poistaa kansio:
Documents(Tiedostot)\Automobilista 2\savegame\numerosarja\automobilista 2\tuningsetups
Näin ei tallennetut asetukset sekoita auton fysiikoita.

On kyllä sopiva omaan makuun nyt AMS2 tuntuma, ajan käytännössä pelkästään McLaren Mp4/12:lla time trialia eri radoille. Nyt päivityksen jälkeen uudet pohjat jo neljälle radalle :D Toki uusi näytönohjainkin tuo ajamiseen pehmeyttä. VR-tilassa varsinkin aivan huikea simu nyt, suosittelen kaikille!
ps. kanavallani useampikin hotlappi:
Hotlaps #speedfinn Youtube-kanava
 
joko ne nollasivat ne timetrial ajat? että kannattaa edes ajella niitä vielä...
1638286326893.png
 
joko ne nollasivat ne timetrial ajat? että kannattaa edes ajella niitä vielä...
1638286326893.png
Ei niitä ole resetoitu, ajat sitten piti minun mielestä olla jo se resetti.. Kysymys kuuluu, että miksi sitä ei tehty nyt samalla kun oli tuo viimeisin päivitys. Mutta josko lähipäivinä sitten
 
Peli ja sen lisäosat Steamissa alessa, ni nyt hyvä hankkia jos ei vielä ole.
Perjantaina tulee uusi lisäosa, USA part 2.
Ratoina ainakin Watkins Glen ja Cleveland, kolmannesta ei vielä ole kerrottu.
Autot ilmeisesti Open Wheelereitä kaikki.

iRacing vie täryttimien suhteen voiton, sladit ja sutiminen tuntuu heti ja selkästi.
AMS2:lla en ole yhtä herkäksi saanut säädettyä, tehoa kun lisää alkaa ButtKicker:it kolista.
 
Mä voin tuota Automobilistaa kokeilla taas ens viikolla kun tämä iRacing kausi loppuu tällä viikolla. :)
 
On kyllä sopiva omaan makuun nyt AMS2 tuntuma, ajan käytännössä pelkästään McLaren Mp4/12:lla time trialia eri radoille. Nyt päivityksen jälkeen uudet pohjat jo neljälle radalle :D Toki uusi näytönohjainkin tuo ajamiseen pehmeyttä. VR-tilassa varsinkin aivan huikea simu nyt, suosittelen kaikille!
ps. kanavallani useampikin hotlappi:
Hotlaps #speedfinn Youtube-kanava
Tuo olikin hauska formula ajella :)
Pysyy tiessä kuin kärpäspaperi, ei tarvii sovittaa kuin vauhti ja ajolinjat.
1638475771980.png
 
En saanut liipaisinta vedettyä AMS2, kun löytyy jo AC, ACC, PC2, RRE, Dirtit, RBR ja muutama vanhempi. Käytännössä RBR on syrjäyttänyt Dirtit, nyt kun rallysimfans.hu installeri on tehty niin helpoksi asentaa ja ylläpitää. Radalle tulee välillä käynnistettyä AC omaksi iloksi ja RRE online iloksi. Täytyisi sitä ACCkin joskus mennä onlineen, mutta pelitunnit on vaan hiipunut ylipäätään niin pieneksi, että ei useampaa peliä ehdi pyöritellä.

Ainoa mikä on tehnyt jo pitempään mieli lisätä kirjastoon on Wreckfest. Se voisi olla hauskaa vaihtelua vetää tarkoituksella pienellä kontaktilla ohi. Kävin tällä viikolla pitkästä aikaa vetämässä AC online kisan GT3. En ehtinyt aika-ajoon, niin lähdin jonon hänniltä. Väistelin ekojen mutkien sumat ja ajelin omaa vauhtiani ja olin 5 kierroksella P4. Sitten joku nopeampi joka oli jäänyt varmaan niihin alkukarkeloihin tuli takaa ja jyräsi kurvin entryssä konttiin, niin että rengasvallit kutsui. Juuri joku päivä tällä viikolla Suninen striimasi kun ajoivat katsojien kanssa Wreckfestiä. Oli hauskan näköistä kisaamista.
 
Joo on täälläkin jäänyt moni peli kokonaan pelaamatta alun testauksien jälkeen vaikka hyviä pelejä ovatkin.
AMS2, iRacing ja RBR Unkari ne mitä nykyään pelaan.
Wreckfest kiinnostaisi vaihteluna myös, mutta koska ei ole VR:ää niin en osta.

Se Automobilista 2 demo ei anna oikeutta pelille, en tajua miten kukaan edes jaksaa ajaa noilla Volkkareilla ja vieläpä jotain sarjaa.

Saas nähdä tuleeko DiRT Rally 2.0:lle seuraajaa, eilen kokeilin Googletella mutta ei ole mitään vihjettä että olisi tulossa.
2023 siirtyy WRC lisenssi heille että ehkä silloin voisi odottaa seuraavaa hyvää rallipeliä.
 
Mites ACC:n tuntuma nyt päivityksen jälkeen?
Pitää käynnistellä se ja ams2 kun vaan jaksaa taas.
 
AMS2 lähti omalta kohdalta nyt nousuun kun tuli tää pätsi, maistuu :kippis:
Väkeäkin ollut onlinessa, vaikka lähinnä omalla porukalla ajeltu.
 
Tänään innostuin kurkkaamaan RRE online tarjonnan, niin oli kyllä kovin vähän pelaajia linjoilla. Kävin sitten ajamassa ACssa MX-5 skaban, melkein täydellä ruudukolla ja kivaahan se oli, kun etukäteen henkisesti valmistautui väistelemään niitä torpedoita. Toissa iltana käytiin omalla porukalla leikkimässä turisteja AC Nordschleife servulla ja se oli yllättävän kivaa ja siellä suurin osa muusta porukasta oli herrasmiehiä. Nopeammille annettiin tilaa ja kukaan ei ajanut tahalleen päin. Toki siis pelkkää practicee ja radan fiilistelyä, mutta kuitenkin.
 
Joskus näissä hankinnoissa ei ole mitään järkeä mutta kun tunteet välillä vievät miestä, voi lopputulos näyttää tältä ja tili tyhjältä ;)

Ebaysta jenkeistä sekä saksasta tuli hankittua alkuperäiset avaamattomat muoveissa olevat pc- & amiga-versiot David Kaemmerin esikoispelistä Indianapolis 500: The Simulation.

Samainen firma Papyrus julkaisi myöhemmin mm. Indycar Racing 1 & 2, Nascar-sarjan sekä monien tunteman Grand Prix Legends pelin.

Kaemmer perusti myöhemmin uuden yrityksen jonka ainoa tuotos on iRacing peli.

Yli 30v sitten tämä oli siis allekirjoittaneen ensimmäinen peli hankinta pc:lle jota tuli käytyä kaverin luona pelaamassa, myöhemmin tuli hankittua peli myös amigalle.

En tiedä ihan varmuudella mitä tulen pelien kanssa tekemään, mielessä joko taulun teettäminen tai sitten akyryylimuovista hienot kaiverretut kotelot.

Yksi on kuitenkin varmaa, laatikoita en tule koskaan avaamaan :)

AE337F7A-3451-4B1D-8858-0A116B229E99.jpeg8E8D2E7B-2686-49E9-A6E9-59CA85DFADA9.jpeg
 
Indy 500:sta se itelläkin aikoinaan lähti. Kaemmer teki jo tuolloin kyllä hienoa työtä realismin suhteen.
 
Mun eka autopeli


Kaverilla käytiin pelailemassa ja hauskaa oli :)

Nyt olis AMS2:lla USA paketit 1 & 2 vapaassa pelailussa kolme päivää, 7.12. pitää maksaa jos jatkaa niiden pelailua.
 
Ai että, Rally Speedway ja bugi joka yhtäkkiä suurenti autot radanlevyisiksi. :D
 
Joskus näissä hankinnoissa ei ole mitään järkeä mutta kun tunteet välillä vievät miestä, voi lopputulos näyttää tältä ja tili tyhjältä ;)

Ebaysta jenkeistä sekä saksasta tuli hankittua alkuperäiset avaamattomat muoveissa olevat pc- & amiga-versiot David Kaemmerin esikoispelistä Indianapolis 500: The Simulation.

Samainen firma Papyrus julkaisi myöhemmin mm. Indycar Racing 1 & 2, Nascar-sarjan sekä monien tunteman Grand Prix Legends pelin.

Kaemmer perusti myöhemmin uuden yrityksen jonka ainoa tuotos on iRacing peli.

Yli 30v sitten tämä oli siis allekirjoittaneen ensimmäinen peli hankinta pc:lle jota tuli käytyä kaverin luona pelaamassa, myöhemmin tuli hankittua peli myös amigalle.

En tiedä ihan varmuudella mitä tulen pelien kanssa tekemään, mielessä joko taulun teettäminen tai sitten akyryylimuovista hienot kaiverretut kotelot.

Yksi on kuitenkin varmaa, laatikoita en tule koskaan avaamaan :)

Ai että! Indy 500 ja ekat Nascarit oli kyllä todella realistisia aikanaan. Aivan todella hyviä tuotoksia.

Mun eka autopeli


Kaverilla käytiin pelailemassa ja hauskaa oli :)

Nyt olis AMS2:lla USA paketit 1 & 2 vapaassa pelailussa kolme päivää, 7.12. pitää maksaa jos jatkaa niiden pelailua.


Rally Speedway oli kyllä legendaarinen. Älytöntä kuinka monta tuntia sitä jaksoi aikanaan porukalla hakata pvp oli kyllä hyvää viihdettä C64:llä.
 
Rally Speedway oli kyllä legendaarinen. Älytöntä kuinka monta tuntia sitä jaksoi aikanaan porukalla hakata pvp oli kyllä hyvää viihdettä C64:llä.
Tuo oli Intellivision konsolin peli vuodelta 1979, siis 6 vuotta ennen Rally Speedwayn julkaisua Commodorelle :)
 
Innostuin kokeilemaan Automobilista 2:n demoa, kun siitä on tässä ketjussa puhuttu. Demon perusteella todella iso pettymys. Harvemmin tälläiseen kiinnitän edes huomiota, mutta ne alkumusiikit sai jo hermostunutta hymyilyä aikaiseksi.. no grafiikat ajaa asiansa, mutta muuten ajofysiikka, äänet ja oikeastaan ihan kaikki muu tuotti pettymyksen. Jonkin verran demon kotterolla tullut ajettua livenäkin.. ja eihän se tollaista luistelua ole. Force-efektit suorastaan loistaa poissaolollaan. Jatkan ACC:n ja iRacingin pelaamista..
 
Joo Reiza mokasi pahasti kun pisti demoon vain nuo uuden VW sarjan pari autoa jotka on ihan kuin eri pelistä kun vertaa muihin autoihin, GT luokkiin, open wheelereihin, P-luokkiin jne.
 
Toki ne kuplat yms on todella suosittuja luokkia Etelä-Amerikassa. Sama kuin eihän täällä kukaan ennen tiennyt niistä brassien "supercareista"(mikäs sen sarjan nimi nyt taas onkaan) ennen kuin pelinsä/simunsa tulivat ensi kertaa jo vuosia sitten. Itsekin taisin ensin, hieman epävirallisesti, asentaa modina rfactoriin ennenkuin maksoin oikeasti.

edit. Stock car(brasil) se sarja siis.
 
Viimeksi muokattu:
Vähän ehkä ajastaan jo jäänyt, mutta aikanaan ihan kelpo ajopeli, varsinkin hintaan nähden (ilmainen koko peli) Copa Petrobras de Marcas. (nyt muuten huomasin, että Reizan tekele) Ei tullut niin kauheasti ajettua kun oli jo näitä maksullisia ehtinyt kertymään, mutta sen mitä ajoin, niin ihan simusta oli kyse.

Yksi mitä aikoinaan tuli jonkun verran ajeltua, oli Race07. Siihen sai modeina Ahveniston ja DLCnä hienoja historic vehkeitä.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 246
Viestejä
4 490 885
Jäsenet
74 169
Uusin jäsen
tater

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom