Ajajan autoja?

zet

Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
2 390
Onko ohjaustuntuma näissä vielä hyvä? Entäs nelipyttyiset perusmoottorit, ovatko susia vai kestävätkö?
Tuo 6-kone on ainoa kestävä motti noissa E8x sarjalaisissa. Kuten tuossa arvostelussakin mainitaan ohjaustuntumasta " Vaikka koeajetussa autossa ei ollutkaan lisävarusteensa saatavaa aktiiviohjausta, ohjaus on silti äärimmäisen tarkka. Mutkaisella tiellä auto ohjautui millintarkasti kuin juna kiskoilla. "

Ongelma alkaa olla ikä, ei meinaa enää mistään löytyä alle 200 000km ajettu 130i ja isot kilsat valitettavasti näkyvät usein korissa ja tekniikassa.

Nyt 3kpl myynnissä Nettiautossa ja kaikilla reilusti ajettu https://classic.nettiauto.com/bmw/130?id_vehicle_type=1&id_country[]=73
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
2 932
Ne pitää ite rakentaa. Aihiona voi käyttää näitä ihan tavallisia autoja.
 
Liittynyt
16.01.2017
Viestejä
457
Rakentamalla ei helposti saa hyvää ohjausta tai herkkää kaasua, ellei sitten puhuta todella vanhoista, analogisista autoista. Ja sittenkin esim. custom-hammastanko saattaa olla hankala saada katsastuksesta läpi. Ajajan autoja saa valmiina, kysymys vain on missä ikäluokassa vasta saatavuus loppuu (siis kuinka uusia malleja vielä oli, joista ajovastetta ei ollut poistettu).
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
2 932
Rakentamalla ei helposti saa hyvää ohjausta tai herkkää kaasua, ellei sitten puhuta todella vanhoista, analogisista autoista. Ja sittenkin esim. custom-hammastanko saattaa olla hankala saada katsastuksesta läpi. Ajajan autoja saa valmiina, kysymys vain on missä ikäluokassa vasta saatavuus loppuu (siis kuinka uusia malleja vielä oli, joista ajovastetta ei ollut poistettu).
Kaasuvasteen voi kyllä muokata aika moneen softalla. Itse tehnyt tuota saabin trionicin sekä me7.5 kanssa. se ei ole ongelma. Voi tehdä ihan sellaisen vasteen kuin haluaa. Itse tykkään just hieman alkuperäistä "herkemmästä" kaasusta, mutta ei mistään överistä. Ohjauksen kanssa olet oikeassa, sitä on vaikea muokata. Jarrut taas pystyy tekemään paljonkin paremmaksi, mutta alimittasella jarruehostimella ei kuuhun mennä, eli PAITSI jos ei ole tilaa vaihtaa jarrutehostinta/pääsylinteriä, sillon ei kauhesti siihenkään voi vaikuttaa. Nykyautoissa tilanpuute on ongelma...
 
Liittynyt
24.12.2016
Viestejä
1 073
Todella hyvä keskusteluaihe!

Uudemmista autoista Kia Proceed CD (2018->) voi olla ihan kiinnostava peli, joka on ainakin uudeksi farkuksi ja omassa hintaluokassaan hyvä ajettava. Ei toki varmasti aloituspostaajan vaatimuksiin pääse. Itse ihastuin tämän ajettavuuteen ja ohjaukseen. Alusta on sellainen, että pienen totuttelun jälkeen pärjää hyvin myös Suomen karkeilla teillä. Mutta tiukoissa kaarteissa auton alusta on jämäkkä ja hyvin tasapainoinen. Radalla kun olen kokeillut, niin siellä toki huomaa, että ei nyt ihan niin sporttinen kuitenkaan loppujen lopuksi ja sarjatuotantohenkilöauto kyseessä eikä mikään formula. Mutta minulla on ollut hauskaa auton kanssa.

Plussaa
+sporttitilassa ihan ok jämäkkä ohjaus
+hyvä ja tasapainoinen alusta, jonkun BMW M-insinöörin suunnittelema mukamas
+auto tottelee hyvin ja on aika hauska ajaa
+luistoneston saa kytkettyä pois
+rattivaihteet
+edullinen
+pakoputkista kuuluu ääntä, koska siellä on joku lärpätin tekemässä sitä

Miinusta
-painava ja iso
-automaattilaatikko ei tottele pakkovaihteita, eli jos kiihdytät kakkosella niin auto vaihtaa 6000-7000 rpm kohdalla itse kolmoselle sen sijaan että junnaisi rajoitinta vasten - radalla todella huono ominaisuus
-turbokone ja siinä oleva viive
-pimputtimet ja hilavitkuttimet täytyy kytkeä joka kerta pois
-sport-tilassa kaasupolkimen herkkyys on typerä, minimi määrä kaasua antaa tyyliin vaikka 30 % tehoista, eli pintakaasulla 50-70 km/h alueella ajaessa on-off tyylistä meninkiä
-monet painikkeet eivät ole suoraan kuljettajan silmien alla, esim ajonvakauttimen ja kaistavahdin napit on jossain vasemman polven lähellä ja niihin pitää kurkotella
-oikeasti ajotuntumaa saisi olla vielä enemmän, välillä vähän vaikea sanoa missä mennään pidon ym. osalta
-etuveto

Köyhälle perheen isille varmaan ihan ok auto.

Kyllä mua itseä kiinnostais kokeilla MX-5 tai Giulia.

Mulla on ollut mielessä, että hankkis jonkun 90-00-luvun auton harrasteleluksi.
 

Ho Lee Fuk

Team R&T
Liittynyt
24.07.2017
Viestejä
863
Renault Clio Sport.
Renault Megane Sport.

Suht uusia ja noi jos jotkin on nykyaikaisia ajajan autoja. Ostaa niin uuden kuin lompakko antaa myöden.


-Tossa jää Focukset ja Fiastat toiseksi.
 
Liittynyt
24.12.2016
Viestejä
1 073
Renault Clio Sport.
Renault Megane Sport.

Suht uusia ja noi jos jotkin on nykyaikaisia ajajan autoja. Ostaa niin uuden kuin lompakko antaa myöden.


-Tossa jää Focukset ja Fiastat toiseksi.
Kerrotko vähän lisää. Millainen jousitus ym näissä on?
 
Liittynyt
30.11.2020
Viestejä
15
Renault Clio Sport.
Renault Megane Sport.

Suht uusia ja noi jos jotkin on nykyaikaisia ajajan autoja. Ostaa niin uuden kuin lompakko antaa myöden.


-Tossa jää Focukset ja Fiastat toiseksi.
Täytyy kompata kun Clio rs trophyllä ajellut nyt puolisentoista vuotta.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
245 757
Viestejä
4 296 704
Jäsenet
71 698
Uusin jäsen
Emilios

Hinta.fi

Ylös Bottom