Itse miettinyt, että auton omistaminen ellei ole pakko niin minulle aika huono sijoitus. Auto mikä kiinnostaisi menettäisi ehkä 10k$/vuosi arvoansa, 4k$/vuosi vakuutukset, kesän ajalle(3kk) säilytys tallissa(suomenreissu, auton pitäminen reissun ajan taloyhtiön parkkipaikalla hinausriski) 1k$.
Mun ratkaisu ollut käyttää vuokra-autoja, uberia, kotitoimituksia ja sähköfillaria. Pieni epämukavuustekijähän tässä on versus oma auto. Otan paranevat robotaksipalvelut ilolla vastaan jos ne yleistyvät ja jätän oman auton ostamisen edelleen välistä.
Vuokra-autoihin meni viime vuonna noin 3k$, uberiin vajaa tonni ja kotitoimituksiin satasia(tipit+vuosimaksu instacart, amazon prime)
Sama juttu rata-autojen ja mikroauton kanssa. Halvempi vuokrata jos harrastaa harvemmin. Pitäisi olla aika all in, että joku rata-auto tai vaikka iso vene kannattaisi versus vuokraaminen. Toki se vuokraus tuntuu kalliilta hetkessä, mutta kun laskee kokonaiskustannuksen vuosien ajalle niin aina ei kannata omistaa ellei sitten saa omistamisesta kicksejä.