AI-koodausavustimet, keskustelua AI-avustetusta koodaamisesta/skriptaamisesta/dokumentoinnista/...

Joo samoja fiiliksiä täällä. Mitähän ai sanoo jos kirjoitat 2 sääntöä joiden sisältö ovat ristiriidassa toistensa kanssa.
Saman kuin juniori ihminenkin, "wtf" ja tapahtuu mystisiä asioita. Oli sitten AI tai juniori niin saa parempaa ulos hyvillä ohjeilla versus jos ei anna ohjeita tai antaa ristiriitaisia ohjeita.

Itselläni sellainen kokemus, että Cursorissa ainakin unohtaa vähän väliä vaikka olisikin sääntöjä laatinut. Tarkkana saa olla.
Riippuu paljon käytetystä kielimallista miten hyvin noudattaa ohjeita. Uusin claude sonnet max versiona imho parhain. Eihän nuo täydellisiä ole, mutta heittävät vähemmän noppaa jos jaksaa kirjoitella paremmat ohjeet(agents.md) ja dokumentaation koodin sekaan.

Lieköhän Windsurf kuolee hiljalleen pois? cursor ja claude code lienevät suositumpia. Itse en ole hetkeen käyttänyt Windsurfia kun CC on niin paljon parempi. Uusin versio Claude Codesta toimii myös natiivisti Windowsissa!

Saman kuin juniori ihminenkin, "wtf" ja tapahtuu mystisiä asioita. Oli sitten AI tai juniori niin saa parempaa ulos hyvillä ohjeilla versus jos ei anna ohjeita tai antaa ristiriitaisia ohjeita.

Riippuu paljon käytetystä kielimallista miten hyvin noudattaa ohjeita. Uusin claude sonnet max versiona imho parhain. Eihän nuo täydellisiä ole, mutta heittävät vähemmän noppaa jos jaksaa kirjoitella paremmat ohjeet(agents.md) ja dokumentaation koodin sekaan.
Maxia taisin 3.7 sonnetin kanssa kokeilla vielä kun kuului kk tilaukseen. Silloin en vielä ollut noita sääntöjä niin paljon käyttänyt.

Joku taisi tässä ketjussa mainita, että kannattaa käyttää parasta mallia ja siinä kyllä olen tullut samaan lopputulokseen. Suoraan parhaalla mikä itsellä käytössä niin säästää aikaa ja hermoja.

Lieköhän Windsurf kuolee hiljalleen pois? cursor ja claude code lienevät suositumpia. Itse en ole hetkeen käyttänyt Windsurfia kun CC on niin paljon parempi. Uusin versio Claude Codesta toimii myös natiivisti Windowsissa!
Kyllähän tuosta systeemistä jäi sellainen kuva, että johto rahasti itsensä ulos acquisition hire+lisensoinnin kautta ja windsurf jäi "support" moodin. Ajan kanssa google tehnee itse paremman ai-koodaustyökalun. Windsurf näivettyy marginaaliin jos poislähteneet tyypit oli kriittisiä toiminnan kannalta.

En kyllä usko, että cursor ai:kaan pidemmän päälle jää eloon erillisenä yrityksenä ellei sitten amazon/anthropic osta osuutta/kokonaan cursor ai:sya. Varmaan foundation model firmojen omat avustimet se mikä voittaa. Vaikea 3rdparty firmana kilpailla kun pitää maksaa google/anthropic/openai jengille per token ja sitä kautta voitollisen palvelun hinta väistämättä oltava kovempi kuin google/anthropic/openai oma avustin.

Koodausavustimia on enemmän kuin sieniä sateella niin jossain kohtaa on tultava jonkinlainen pudotus ja konsolidaatiokierros.

Statistiikka

Viestiketjuista
282 075
Jäsenet
78 342
Uusin jäsen
Al_Eksi

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom