Älyvalot (Smart Lights), Philips Hue, Ikea Trådfri yms.

cman

Make ATK Great Again
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 805
Minkä mallin saa ruuvattua suoraan kytkimen tilalle?
Googlaa Friends of Hue -kytkin yms. Esim. tämmönen. Vastaavia löytyy mm. ABB:tä mutta ovat melko kalliita.

Tuossa on useita erilaisia malleja mistä valita
 
Liittynyt
28.12.2018
Viestejä
587
Voi olla typerä kysymys, mutta kysyn silti, kun olen vähän pihalla näistä Hue yhteensopivista jutuista...
Philips Huen kattoplafondit yms kokonaiset valaisitmet ovat melko hinnakkaita. Onko jotain edullisempia älyvalaisimia mitkä toimisivat huen kanssa yhteen niinkuin se kuuluisa junan vessa?

Edit: eli siis, toimiiko kaikki Zigbee valaisimet vai onko siinä arpapeliä?
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
13 595
Voi olla typerä kysymys, mutta kysyn silti, kun olen vähän pihalla näistä Hue yhteensopivista jutuista...
Philips Huen kattoplafondit yms kokonaiset valaisitmet ovat melko hinnakkaita. Onko jotain edullisempia älyvalaisimia mitkä toimisivat huen kanssa yhteen niinkuin se kuuluisa junan vessa?

Edit: eli siis, toimiiko kaikki Zigbee valaisimet vai onko siinä arpapeliä?
Taitaa vissiin olla enemmän tai vähemmän arpapelia jos käyttää HUE siltaa. Vissii HA saa sitten säädettyä mitä vaan jos on Zigbee laite.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
2 033
Voi olla typerä kysymys, mutta kysyn silti, kun olen vähän pihalla näistä Hue yhteensopivista jutuista...
Philips Huen kattoplafondit yms kokonaiset valaisitmet ovat melko hinnakkaita. Onko jotain edullisempia älyvalaisimia mitkä toimisivat huen kanssa yhteen niinkuin se kuuluisa junan vessa?

Edit: eli siis, toimiiko kaikki Zigbee valaisimet vai onko siinä arpapeliä?
Hue on kerrassaan loistava älyvalaistusjärjestelmä, mutta samaan aikaan kilpailuteknisistä syistä johtuen todella rajoitettu. Tarkoittaa sitä, että ei sillä oikein saumattomasti toimi mikään muu kuin Huen oma ylihintainen lamppu. Esim. Ikeat tippuu välillä verkosta eivätkä ymmärrä valosäätöjä yhtä orjallisesti kuin Huen omat valot.
Itse olen pari kertaa meinannut vaihtaa leiriä ja rakentaa koko paska joku hubitatiin tai hassistantiin jolloin lamppujen merkillä ei niinkään olisi merkitystä. Aina lopuksi olen kuitenkin alistunut ja käynyt hakemassa uuden ylihintaisen hue-lampun. Järjestelmästä on siis vaikea luopua ja käytettävyys on tällä hetkellä tärkeämpää kuin hinta.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
13 595
Hue on kerrassaan loistava älyvalaistusjärjestelmä, mutta samaan aikaan kilpailuteknisistä syistä johtuen todella rajoitettu. Tarkoittaa sitä, että ei sillä oikein saumattomasti toimi mikään muu kuin Huen oma ylihintainen lamppu. Esim. Ikeat tippuu välillä verkosta eivätkä ymmärrä valosäätöjä yhtä orjallisesti kuin Huen omat valot.
Itse olen pari kertaa meinannut vaihtaa leiriä ja rakentaa koko paska joku hubitatiin tai hassistantiin jolloin lamppujen merkillä ei niinkään olisi merkitystä. Aina lopuksi olen kuitenkin alistunut ja käynyt hakemassa uuden ylihintaisen hue-lampun. Järjestelmästä on siis vaikea luopua ja käytettävyys on tällä hetkellä tärkeämpää kuin hinta.
Mulla taas on ratkaistu asia niin että mulla on HUE ja Tuyan (wifillä, kaikki halpikset toimii tässä, esim Airam, Biltema, Ledvance jne.). Ohjaamiseen käytän Google Homea joka osaa kätellä kaikkien järjestelmien kanssa yhdessä sovelluksessa.
Hueen on tarkoitus kaikki joskus päivittää, mutta aika hinnakasta puuhaa..
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
2 033
Mulla taas on ratkaistu asia niin että mulla on HUE ja Tuyan (wifillä, kaikki halpikset toimii tässä, esim Airam, Biltema, Ledvance jne.). Ohjaamiseen käytän Google Homea joka osaa kätellä kaikkien järjestelmien kanssa yhdessä sovelluksessa.
Hueen on tarkoitus kaikki joskus päivittää, mutta aika hinnakasta puuhaa..
mutta kun Home ei ole lokaali.. :( sehän on pilvipalvelu kuten myös useimmissa caseissa Tuyakin. Eli lokaalisti saat huen valot toimimaan, mutta kaikki mikä on cloudin takana ei toimi kun bitti tai palvelu vinossa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 571
Homey ilmeisesti olisi yksi kaupallinen vaihtoehto, johon pitäisi onnistua liittää useimpia eri merkkisiä laitteita.
Pro hubi kertamaksullisella lisenssillä tosin kustantaa 400€, mutta ehkä sitä ei tarvitsisi hetkeen päivittää, kun löytyy Matter/Thread tuki myös (Thread ilmeisesti vielä tulossa Q4?).
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
13 595
mutta kun Home ei ole lokaali.. :( sehän on pilvipalvelu kuten myös useimmissa caseissa Tuyakin. Eli lokaalisti saat huen valot toimimaan, mutta kaikki mikä on cloudin takana ei toimi kun bitti tai palvelu vinossa.
No toi on kyllä taivahan tosi. Mutta niinkuin sanoin niin Tuya on vaan väliaikainen halpis ja HUEn haluun joskus kaikki koska lokaali.
Tosin jos jaksais perehtyä HA niin sais kaikki toimimaan ja lokaalisti, jopa Tuyan mutta se on vissiin semmonen säätö että en taida lähtee yrittää. Zigbee laitteita vois yrittää.
 
Liittynyt
15.11.2016
Viestejä
880
Voi olla typerä kysymys, mutta kysyn silti, kun olen vähän pihalla näistä Hue yhteensopivista jutuista...
Philips Huen kattoplafondit yms kokonaiset valaisitmet ovat melko hinnakkaita. Onko jotain edullisempia älyvalaisimia mitkä toimisivat huen kanssa yhteen niinkuin se kuuluisa junan vessa?

Edit: eli siis, toimiiko kaikki Zigbee valaisimet vai onko siinä arpapeliä?
Gledopto on ainakin yksi, joka pelaa hyvin yhteen HUEn kanssa. Ikea on vähän sellainen, että se kyllä pelaa, mutta ehkä vaihtelevasti. Mulla ainakin on Ikeat toimineet HUE-sillassa ihan hyvin. Liekö sitten verkon kattavuudesta vai mistä kiinni, että jotkut valittelevat verkosta katoamisia.
Mutta siis ei tosiaankaan kaikki Zigbeet toimi HUEn kanssa yhteen.
No toi on kyllä taivahan tosi. Mutta niinkuin sanoin niin Tuya on vaan väliaikainen halpis ja HUEn haluun joskus kaikki koska lokaali.
Tosin jos jaksais perehtyä HA niin sais kaikki toimimaan ja lokaalisti, jopa Tuyan mutta se on vissiin semmonen säätö että en taida lähtee yrittää. Zigbee laitteita vois yrittää.
Turhaa sitä Home Assistantia on pelätä. Nykypäivänä paljon helpompi, kuin esim. ihan parikin vuotta sitten. Toisaalta ei sillä HUEllakaan paljon metsään mene ja senkin saa sitten tarvittaessa joskus tulevaisuudessa siihen HA:iin kiinni. Mutta lähinnä sun tilanteessa noilla seteillä pystyy suoraan hyppäämään HA:n kelkkaan ja saada siihen jo kaikki olemassa olevat vermeet kiinni.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
13 595
Gledopto on ainakin yksi, joka pelaa hyvin yhteen HUEn kanssa. Ikea on vähän sellainen, että se kyllä pelaa, mutta ehkä vaihtelevasti. Mulla ainakin on Ikeat toimineet HUE-sillassa ihan hyvin. Liekö sitten verkon kattavuudesta vai mistä kiinni, että jotkut valittelevat verkosta katoamisia.
Mutta siis ei tosiaankaan kaikki Zigbeet toimi HUEn kanssa yhteen.
Turhaa sitä Home Assistantia on pelätä. Nykypäivänä paljon helpompi, kuin esim. ihan parikin vuotta sitten. Toisaalta ei sillä HUEllakaan paljon metsään mene ja senkin saa sitten tarvittaessa joskus tulevaisuudessa siihen HA:iin kiinni. Mutta lähinnä sun tilanteessa noilla seteillä pystyy suoraan hyppäämään HA:n kelkkaan ja saada siihen jo kaikki olemassa olevat vermeet kiinni.
Lähinnä mitä tota HA on katellu niin se on semmosta velhokieltä että en tajuu niistä koodeista mitään.. toisekseen noita Tuyan sun muiden Wifi pohjaisten laitteiden saaminen siihen toimivaks ei oo mikään helpoin asia salausavaimineen..
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
2 408
Lähinnä mitä tota HA on katellu niin se on semmosta velhokieltä että en tajuu niistä koodeista mitään.. toisekseen noita Tuyan sun muiden Wifi pohjaisten laitteiden saaminen siihen toimivaks ei oo mikään helpoin asia salausavaimineen..
Jos pystyt asentamaan ubuntun tms. valmiin linux-distron niin HA menee samalla vaivalla. Käytännössä kaikki softapalikat asennetaan napeista klikkaamalla ja automaatiot voi tehdä vetovalikoista hiirellä klikkailemalla halutut laitteet ja mitä niillä tehdään milloinkin.
Toki jos haluat itse ruveta rakentamaan tukea jollekin omatekoiselle suristimelle niin tuskin ilman koodaamista onnistuu, mutta käytännössä kaikkeen kivijalkakauppatavaraannon valmis nappia painamalla asentuva tuki.

Edit. esim. minun arkipäivien auton lämppärin ajastus:

1000170090.png


"Auton lämmitys" on kellonaika ihan HA:n valmiista aikavalitsimesta, ehtona on vain arkipäivät ja lämmitysaika on kiinteä 1,5h

Sama koodina (joka generoituu automaattisesti noiden valikkojen valintojen perusteella):
YAML:
alias: Autoajastus
description: ""
trigger:
  - platform: time
    at: input_datetime.auto_lammitys
condition:
  - condition: time
    weekday:
      - mon
      - tue
      - wed
      - thu
      - fri
action:
  - type: turn_on
    device_id: fe08463365229672d9c25c8f6daa3640
    entity_id: switch.autotalli_sh_plug
    domain: switch
  - delay:
      hours: 1
      minutes: 30
      seconds: 0
      milliseconds: 0
  - type: turn_off
    device_id: fe08463365229672d9c25c8f6daa3640
    entity_id: switch.autotalli_sh_plug
    domain: switch
mode: restart

Edit2. Varmaan löytyy paljonkin laitteita jotka on vaikea tai mahdoton saada HA:an, mutta tarkoitin että tuetut laitteet tippuu helposti sisään ja automaatiot on helppo rakentaa ilman koodaamista...
 
Viimeksi muokattu:

Rantakemisti

Moderator
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 284
Voi olla typerä kysymys, mutta kysyn silti, kun olen vähän pihalla näistä Hue yhteensopivista jutuista...
Philips Huen kattoplafondit yms kokonaiset valaisitmet ovat melko hinnakkaita. Onko jotain edullisempia älyvalaisimia mitkä toimisivat huen kanssa yhteen niinkuin se kuuluisa junan vessa?

Edit: eli siis, toimiiko kaikki Zigbee valaisimet vai onko siinä arpapeliä?
Huen lamput ovat melko hinnakkaita, mutta oman kokemuksen mukaan tosi kestäviä. Mulla rapiat 50 Huen lamppua ja joista vanhimmat kohta kahdeksan vuotta vanhoja. Vain yksi lamppu on kuollut ja sekin tapahtui vuoden sisällä käyttöönotosta ja meni takuuseen.

Gledopton lamput ja controllerit toimivat ihan OK. Värisävyt eivät ole ihan samat ja loppujen lopuksi nuo eivät ole niin paljon halvempia.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 157
Täälläkin on saituus on edesauttanut sekavalaistuksen syntymiseen, löytyy Ikeaa, Osramia ja Hue:a. Aiemmin oli myös parit Gledoptot mutta molemmat hajosivat parin kuukauden sisällä toisistaan n. 2~3 vuoden käytön jälkeen samalla tavalla.

Yksi päivä katosivat Zigbee-verkosta, ei ottanut vastaan komentoja, ei lähettänyt mitään eikä reitittänyt edelleen. Resetit sun muut eivät vaikuttaneet, ainoastaan valo syttyi mutta muuten täysin mykkä. SER-laatikkoon päätyivät ja kaivelin jemmasta mainitut Osramit tilalle.
 
Liittynyt
13.11.2018
Viestejä
696
Aqara hub meni täysin mykäksi ja jotain uutta pitäisi kehitellä. Ostaakko Aqaran uusi hubi vai Nediksen hubi ja lämpösensori...ennestään on käytössä Aqaran lämpösensori, mutta toimiiko se tuossa Nediksen gatewayssa?

Niin ja onhan täällä yksi Ikean valokytkin ohjaamassa jotain Ikean poltinta. Lisäksi on led-älylamppu, jota pitäisi voida ohjata Bluetoothin, ZigBee 3.0:n sekä yhteensopivien ääniavustajien kautta (myynti-ilmoituksen mukaan).

Tarkoitus olisi jotain lamppuja joskus tähän lisätä liiketunnistuksella, mutta ei tässä vaiheessa ehkä muuta.

Ja sellainen huomio vielä, että paketin olisi hyvä olla Apple yhteensopiva.
 
Liittynyt
28.12.2018
Viestejä
587
Huen lamput ovat melko hinnakkaita, mutta oman kokemuksen mukaan tosi kestäviä. Mulla rapiat 50 Huen lamppua ja joista vanhimmat kohta kahdeksan vuotta vanhoja. Vain yksi lamppu on kuollut ja sekin tapahtui vuoden sisällä käyttöönotosta ja meni takuuseen.

Gledopton lamput ja controllerit toimivat ihan OK. Värisävyt eivät ole ihan samat ja loppujen lopuksi nuo eivät ole niin paljon halvempia.
Jep, taidan pitäytyä Hue lampuissa kuitenkin. Toimintavarmuus on minulle kuitenkin oikeasti tärkeä juttu näissä. Etenkin kun on tarkoitus korvata mekaanisia katkaisijoita huen kytkimillä ja himmenimillä.
 
Liittynyt
08.01.2018
Viestejä
106
Mulla taas on ratkaistu asia niin että mulla on HUE ja Tuyan (wifillä, kaikki halpikset toimii tässä, esim Airam, Biltema, Ledvance jne.). Ohjaamiseen käytän Google Homea joka osaa kätellä kaikkien järjestelmien kanssa yhdessä sovelluksessa.
Hueen on tarkoitus kaikki joskus päivittää, mutta aika hinnakasta puuhaa..
Moro! Mulla on Airamin lamppuja joitain kappaleita. E27 kantaiset polttimot toimivat kohtuu hyvin, ja sain yhdistettyä ne Airamin sovellukseen ja sitä kautta Google Homeen.

Viisi yhdessä "kynttilävalaisimessa" olevaa E14 kantaista polttimoa eivät tunnu yhdistyvän millään ilveellä Airamin omaan ohjelmaan tai Tuya ohjelmaan. Virhe ilmoitus on yksinkertainen "Failed to connect device". Onkohan sulla tai kenelläkään muulla mitään vinkkivitosta, että saisi nämäkin polttimot toimimaan? Wifi-verkkona on Asuksen Meshi melkolailla oletusasetuksissa.

Jos eivät lähde toimimaan, niin pitänee nöyrtyä ja ostella valmiiseen Hue systeemiin jatkoa noilla halvemmilla white -versioilla, joista 2-packki näyttäisi olevan noin 30e.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
13 595
Moro! Mulla on Airamin lamppuja joitain kappaleita. E27 kantaiset polttimot toimivat kohtuu hyvin, ja sain yhdistettyä ne Airamin sovellukseen ja sitä kautta Google Homeen.

Viisi yhdessä "kynttilävalaisimessa" olevaa E14 kantaista polttimoa eivät tunnu yhdistyvän millään ilveellä Airamin omaan ohjelmaan tai Tuya ohjelmaan. Virhe ilmoitus on yksinkertainen "Failed to connect device". Onkohan sulla tai kenelläkään muulla mitään vinkkivitosta, että saisi nämäkin polttimot toimimaan? Wifi-verkkona on Asuksen Meshi melkolailla oletusasetuksissa.

Jos eivät lähde toimimaan, niin pitänee nöyrtyä ja ostella valmiiseen Hue systeemiin jatkoa noilla halvemmilla white -versioilla, joista 2-packki näyttäisi olevan noin 30e.
Mulla oli yks pistorasia mikä ei suostunut millään ilveellä yhdistymään meshiin. Kaks samanlaista rasiaa oli mutta toinen ei sitten millään yhdistyny uuteen wifiin. Nyt se on sitten kytketty toiseen wifiin.
Tarkista nyt ainakin että signaali on tarpeeks hyvä ja onhan parituksen aikana lamppu lähellä meshiä.
Oma meshi on niin surkea että varmaan alle 10m on toimintasäde, modeemin oma wifikin on tehokkaampi kun tuo mesh. Pitäis heittää roskikseen koko paska..
 
Liittynyt
16.08.2017
Viestejä
6 010
Mulla oli yks pistorasia mikä ei suostunut millään ilveellä yhdistymään meshiin. Kaks samanlaista rasiaa oli mutta toinen ei sitten millään yhdistyny uuteen wifiin. Nyt se on sitten kytketty toiseen wifiin.
Tarkista nyt ainakin että signaali on tarpeeks hyvä ja onhan parituksen aikana lamppu lähellä meshiä.
Oma meshi on niin surkea että varmaan alle 10m on toimintasäde, modeemin oma wifikin on tehokkaampi kun tuo mesh. Pitäis heittää roskikseen koko paska..
Itsellä kävi niin, että kun Tuya Wifi laite on ollut verkossa, joka syystä tai toisesta ei enää yhdisty, niin sitä ei saa manuaalisesti yhdistettyä samaan verkkoon uudelleen (edes rämpäämällä laitetta päälle/pois, niin että laite resetoituu). Ongelman sai kierrettyä laittamalla vaikka puhelimesta hotspotin ja yhdistämällä laite ensin siihen, sitten resetointi ja uudelleenyhdistys alkuperäiseen verkkoon ->Rock and roll. Suosittelen kokeilemaan, mikäli on ongelmallinen laite joka ei suostu parittumaan
 
Liittynyt
08.01.2018
Viestejä
106
Mulla oli yks pistorasia mikä ei suostunut millään ilveellä yhdistymään meshiin. Kaks samanlaista rasiaa oli mutta toinen ei sitten millään yhdistyny uuteen wifiin. Nyt se on sitten kytketty toiseen wifiin.
Tarkista nyt ainakin että signaali on tarpeeks hyvä ja onhan parituksen aikana lamppu lähellä meshiä.
Oma meshi on niin surkea että varmaan alle 10m on toimintasäde, modeemin oma wifikin on tehokkaampi kun tuo mesh. Pitäis heittää roskikseen koko paska..
En usko, että verkossa on ongelmaa. Tuo lähin mesh-purkki tosiaan muutaman metrin päässä, ja muutenkin verkko toimii kyllä hyvin.

Itsellä kävi niin, että kun Tuya Wifi laite on ollut verkossa, joka syystä tai toisesta ei enää yhdisty, niin sitä ei saa manuaalisesti yhdistettyä samaan verkkoon uudelleen (edes rämpäämällä laitetta päälle/pois, niin että laite resetoituu). Ongelman sai kierrettyä laittamalla vaikka puhelimesta hotspotin ja yhdistämällä laite ensin siihen, sitten resetointi ja uudelleenyhdistys alkuperäiseen verkkoon ->Rock and roll. Suosittelen kokeilemaan, mikäli on ongelmallinen laite joka ei suostu parittumaan
Mun mielestä en oo ikinä saanut näitä yhdistymään, ja ihan normaalisti ne vilkkuu paritustilassa. Voisin kyllä vielä yrittää uudelleen tuota resetointia ja katsoa mikä tilanne.

Ehkä sitten seuraava paras vaihtoehto on katella, jos vaikka BF-tarjouksissa olis hue -lamppuja.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
13 595
Itsellä kävi niin, että kun Tuya Wifi laite on ollut verkossa, joka syystä tai toisesta ei enää yhdisty, niin sitä ei saa manuaalisesti yhdistettyä samaan verkkoon uudelleen (edes rämpäämällä laitetta päälle/pois, niin että laite resetoituu). Ongelman sai kierrettyä laittamalla vaikka puhelimesta hotspotin ja yhdistämällä laite ensin siihen, sitten resetointi ja uudelleenyhdistys alkuperäiseen verkkoon ->Rock and roll. Suosittelen kokeilemaan, mikäli on ongelmallinen laite joka ei suostu parittumaan
Kiitti vinkistä mutta Tuya on itellä vähän kakkosjärjestempä mikä toimii jos toimii, jossain välissä meinaan kuitenkin siirtyä paikalliseen HUEen tai HAn.
 
Liittynyt
05.09.2018
Viestejä
235
Mikähän mahtaisi olla syynä, kun Hue motion sensorit tippuvat satunnaisesti pois saavutettavista muutaman viikon välein? Muutaman vuoden ajan aiemmin mennyt ilman ongelmia niiden kanssa vaan nyt on jostain kesästä asti ollut tätä epämääräisyyttä. Kaikki eivät tipu kerralla, mutta eivät kyllä takaisinkaan itsestään tule. Kaksi Philipsin sisäsensoria ja yksi outdoor motion sensor.

Poistamalla ja uudelleen parittamalla toimivat taas joitakin viikkoja/kuukausia.

Kokeiluja fiksejä:
  • Vaihdettu alkaliparistot uusiin ja erimerkkisiin. Jännitemittarilla tsekkaamalla jännitetasot ovat tippuneiden laitteiden paristoissa ihan normaalit.
  • Vaihdettu Zigbee-kanava 25:een, millä taajuudella vähiten wlan-tukiasemia.
  • Zigbee-laitteita 26 kpl valoja ja ohjattavia pistorasioita. Lisäksi "lisävarusteita" 8 kpl, eli neljä himmennyskytkintä, kolme motion sensoria ja yksi tap switch. Jossain oli mainittu 50 kpl valoja ja 13 kpl lisävarusteita yhdessä Hue-sillassa maksimimääriksi, mutta ei pitäisi olla vielä ongelmana?
  • 18 kpl simppeleitä automaatiota eli jokin laite päälle tai pois tiettyyn aikaan. Yksi näistä sijaintiin perustuva. Poistettu käyttämättömät automaatiot.
  • Viimeisimmät firmware-versiot kaikissa laitteissa.
 
Liittynyt
10.01.2017
Viestejä
593
Mikähän mahtaisi olla syynä, kun Hue motion sensorit tippuvat satunnaisesti pois saavutettavista muutaman viikon välein?
Tästä ei ole paljon apua, mutta itsellä on neljä motion sensoria eikä koskaan ole ollut tuollaisia ongelmia... Nopealla googletuksella vuosi sitten olisi tullut Hue siltaan firmis, joka on aiheuttanut ko. ongelmia. Mutta eiköhän tuollaiset ole jo korjattu.
 
Liittynyt
05.09.2018
Viestejä
235
Tästä ei ole paljon apua, mutta itsellä on neljä motion sensoria eikä koskaan ole ollut tuollaisia ongelmia... Nopealla googletuksella vuosi sitten olisi tullut Hue siltaan firmis, joka on aiheuttanut ko. ongelmia. Mutta eiköhän tuollaiset ole jo korjattu.
Kiitti, tuossa linkatussa keskustelussa taitaa olla tosin Samsungin SmartThings hubin firmwaren ongelmasta puhe. Minulla on Philipsin Hue Bridge.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
18.02.2017
Viestejä
2 362
Saanko mä jotenkin tollasen kiinteän kattoon asennetun autotallin led-valon älyvaloksi "itse"? Tai miten mä tohon saan liitettyä liiketunnistimen.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
9 173
Saanko mä jotenkin tollasen kiinteän kattoon asennetun autotallin led-valon älyvaloksi "itse"? Tai miten mä tohon saan liitettyä liiketunnistimen.
Jos löytyy sopiva valo niin voit asentaa sen. Jos ei niin sitten pitää vaihtaa koko lamppu.
 
Liittynyt
03.05.2018
Viestejä
3 214
Mikähän mahtaisi olla syynä, kun Hue motion sensorit tippuvat satunnaisesti pois saavutettavista muutaman viikon välein? Muutaman vuoden ajan aiemmin mennyt ilman ongelmia niiden kanssa vaan nyt on jostain kesästä asti ollut tätä epämääräisyyttä. Kaikki eivät tipu kerralla, mutta eivät kyllä takaisinkaan itsestään tule. Kaksi Philipsin sisäsensoria ja yksi outdoor motion sensor.

Poistamalla ja uudelleen parittamalla toimivat taas joitakin viikkoja/kuukausia.

Kokeiluja fiksejä:
  • Vaihdettu alkaliparistot uusiin ja erimerkkisiin. Jännitemittarilla tsekkaamalla jännitetasot ovat tippuneiden laitteiden paristoissa ihan normaalit.
  • Vaihdettu Zigbee-kanava 25:een, millä taajuudella vähiten wlan-tukiasemia.
  • Zigbee-laitteita 26 kpl valoja ja ohjattavia pistorasioita. Lisäksi "lisävarusteita" 8 kpl, eli neljä himmennyskytkintä, kolme motion sensoria ja yksi tap switch. Jossain oli mainittu 50 kpl valoja ja 13 kpl lisävarusteita yhdessä Hue-sillassa maksimimääriksi, mutta ei pitäisi olla vielä ongelmana?
  • 18 kpl simppeleitä automaatiota eli jokin laite päälle tai pois tiettyyn aikaan. Yksi näistä sijaintiin perustuva. Poistettu käyttämättömät automaatiot.
  • Viimeisimmät firmware-versiot kaikissa laitteissa.
Itselläni ongelman muodostivat juuri noi simppelit automaatiot. Mitä enemmän niitä on, sitä enemmän ne kuluttavat HUE Sillan vähiä resursseja. Tämä vähentää siltaan kytkettävien laitteiden määrää. Eritoten jos koittaa laitteen lisätä, olevaan automaatioon, on paras tehdä se täysin tyhjästä uusiksi.

Joten hommasin toisen sillan ja siihen tein liiketunnistimille säännöt ja olemassa olleeseen siltaan tein sitten yleisvalaistukselle säädöt.

Nyt alkaa olla siinä kinttaalla, että kolma silta.. Valoja, kytkimiä, liiketunnistimia on joku 80 pintaan. Liiketunnistimia nyt vain viisi, kytkimiä 12. Pihavaloja 14. Valojen laskeminen on vähän turhan hidasta. Olispa joku automaattinen ”inventaario” toiminto, joka tämän tekee. Tarve olisi lisätä pari liiketunnistinta ja olen varma, että liiketunnistinten sillasta loppuu siinä kohtaa potku.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
13 595
Itselläni ongelman muodostivat juuri noi simppelit automaatiot. Mitä enemmän niitä on, sitä enemmän ne kuluttavat HUE Sillan vähiä resursseja. Tämä vähentää siltaan kytkettävien laitteiden määrää. Eritoten jos koittaa laitteen lisätä, olevaan automaatioon, on paras tehdä se täysin tyhjästä uusiksi.

Joten hommasin toisen sillan ja siihen tein liiketunnistimille säännöt ja olemassa olleeseen siltaan tein sitten yleisvalaistukselle säädöt.

Nyt alkaa olla siinä kinttaalla, että kolma silta.. Valoja, kytkimiä, liiketunnistimia on joku 80 pintaan. Liiketunnistimia nyt vain viisi, kytkimiä 12. Pihavaloja 14. Valojen laskeminen on vähän turhan hidasta. Olispa joku automaattinen ”inventaario” toiminto, joka tämän tekee. Tarve olisi lisätä pari liiketunnistinta ja olen varma, että liiketunnistinten sillasta loppuu siinä kohtaa potku.
Euro poikineen uponnut kyllä noihin systeemeihin..
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 705
Itselläni ongelman muodostivat juuri noi simppelit automaatiot. Mitä enemmän niitä on, sitä enemmän ne kuluttavat HUE Sillan vähiä resursseja. Tämä vähentää siltaan kytkettävien laitteiden määrää. Eritoten jos koittaa laitteen lisätä, olevaan automaatioon, on paras tehdä se täysin tyhjästä uusiksi.

Joten hommasin toisen sillan ja siihen tein liiketunnistimille säännöt ja olemassa olleeseen siltaan tein sitten yleisvalaistukselle säädöt.

Nyt alkaa olla siinä kinttaalla, että kolma silta.. Valoja, kytkimiä, liiketunnistimia on joku 80 pintaan. Liiketunnistimia nyt vain viisi, kytkimiä 12. Pihavaloja 14. Valojen laskeminen on vähän turhan hidasta. Olispa joku automaattinen ”inventaario” toiminto, joka tämän tekee. Tarve olisi lisätä pari liiketunnistinta ja olen varma, että liiketunnistinten sillasta loppuu siinä kohtaa potku.
Eikö tuossa tapauksessa kannattaisi jo joku kotiautomaatiojärjestelmä pystyttää niin saisi automaatiot sinne ja sillan resurssit ei tulisi vastaan? Tuossa kuitenkin alkaa olla jo noita laitteita sen verran paljon.
 

Rantakemisti

Moderator
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 284
Itselläni ongelman muodostivat juuri noi simppelit automaatiot. Mitä enemmän niitä on, sitä enemmän ne kuluttavat HUE Sillan vähiä resursseja. Tämä vähentää siltaan kytkettävien laitteiden määrää. Eritoten jos koittaa laitteen lisätä, olevaan automaatioon, on paras tehdä se täysin tyhjästä uusiksi.

Joten hommasin toisen sillan ja siihen tein liiketunnistimille säännöt ja olemassa olleeseen siltaan tein sitten yleisvalaistukselle säädöt.

Nyt alkaa olla siinä kinttaalla, että kolma silta.. Valoja, kytkimiä, liiketunnistimia on joku 80 pintaan. Liiketunnistimia nyt vain viisi, kytkimiä 12. Pihavaloja 14. Valojen laskeminen on vähän turhan hidasta. Olispa joku automaattinen ”inventaario” toiminto, joka tämän tekee. Tarve olisi lisätä pari liiketunnistinta ja olen varma, että liiketunnistinten sillasta loppuu siinä kohtaa potku.
Mulla vähän päälle 50 lamppua, 10 kytkintä ja 10 liiketunnistinta ja oon vielä pärjännyt yhdellä sillalla. Varsinkin Hue Natural Lights päivitys vähensi tarvetta luoda manuaalisesti sääntöjä ja se vapautti tosi paljon resursseja. Hue essentials appilla pystyy helposti tarkastamaan paljon resursseja on käytetty ja tekemään pientä siivousta.

Amazon Alexa on myös helppo tapa vähentää tarvetta luoda automaatioita Hue-siltaan.
 
Liittynyt
10.01.2017
Viestejä
593
Saanko mä jotenkin tollasen kiinteän kattoon asennetun autotallin led-valon älyvaloksi "itse"? Tai miten mä tohon saan liitettyä liiketunnistimen.
Minulla on homma tehty "älyttömästi", eli Schneider liiketunnistin vaihdettu valokytkimen tilalle. Toimii muuten todella hyvin, paitsi silloin kun kökkii auton takana/alla ja valot sammuu... Tuossa on läsnäolotunnistin, mutta siitä ei toki ole apua jos ei ole tunnistimen näköpiirissä. Tunnistimesta on nykyään myös kytkimellä varustettu versio, toki silloin tulisi ongelmaksi muistaa koska valot ovat liiketunnistimen ohjaamina ja koska pakotetusti päällä... Katossa on 3xLED valaisin ja yksi leditetty loisteputkivalaisin. Samanlainen tunnistin on molemmissa WC-tiloissa, toimii hyvin myös siellä.

Älyllä jos tuon haluaisi tehdä niin Hue-yhteensopiva 230v rele ja liiketunnistin.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
13 595
Minulla on homma tehty "älyttömästi", eli Schneider liiketunnistin vaihdettu valokytkimen tilalle. Toimii muuten todella hyvin, paitsi silloin kun kökkii auton takana/alla ja valot sammuu... Tuossa on läsnäolotunnistin, mutta siitä ei toki ole apua jos ei ole tunnistimen näköpiirissä. Tunnistimesta on nykyään myös kytkimellä varustettu versio, toki silloin tulisi ongelmaksi muistaa koska valot ovat liiketunnistimen ohjaamina ja koska pakotetusti päällä... Katossa on 3xLED valaisin ja yksi leditetty loisteputkivalaisin. Samanlainen tunnistin on molemmissa WC-tiloissa, toimii hyvin myös siellä.

Älyllä jos tuon haluaisi tehdä niin Hue-yhteensopiva 230v rele ja liiketunnistin.
Mullakin on muutama noita "älyttömiä" liiketunnistin pistorasioita joiden perässä valo. Noissa on se huono puoli että ne läväyttää valot aina täysille tai pois. Ei ole esim yöllä niin kiva mennä vessaan kun räjähtää liikkeestä valot täysille.
Siinä mielessä HUEn omat liiketunnistimet ja lamput on parempia että saa eri vuorokauden aikoihin eri toimintoja ja esmes yöllä saa yövalon syttymään mikä ei räjäytä päätä pimeyden keskellä.
 
Liittynyt
10.01.2017
Viestejä
593
Siinä mielessä HUEn omat liiketunnistimet ja lamput on parempia että saa eri vuorokauden aikoihin eri toimintoja ja esmes yöllä saa yövalon syttymään mikä ei räjäytä päätä pimeyden keskellä.
Kyllä näin on, mutta autotallissa tuo ei haittaa ja vessan valojen älyttäminen vaatisi jonkinlaista remonttia. Nykyinen varustus on led-kattovalo ja peilissä 60cm led-loisteputki/integroitu led-valo. Vielä ei tarvitse juosta yöllä vessassa, mutta kaipa sekin aika tulee. :asif:
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 542
En tiiä onko tää jo mainittu täällä, mutta nää SONOFF ZBMINIt toimii hue systeemissä: Älykytkin SONOFF ZBMINI hinta

Mulla oli pihavalot valoisuus anturin ja kellokytkimen takana ja kun osa talossa ja osa talli+piha (noi ohjaus rojut talli) niin piti varata karvaa maakaapelista noiten ohjausta varten. Nyt sai purkaa ohjaukset ja 2 noita zbminejä hue järjestelmään kiinni ja sieltä automatiikat, että 01-05 pois päältä ja muuten syttyy ja sammuu auringon nousun mukaan.

Todella näppärä ja naurettavan hintainen ratkaisu eikä tarvinnut vaihtaa kaikkia 20 pihavaloa huen polttimoiksi.
 
Liittynyt
18.02.2017
Viestejä
2 362
Kertokaas "eniten arkea helpottavat" helpot Philipsh Hue kikat? Ei ole yhtään lamppua itsellä saati järjestelmää, mutta tuote kiinnostaa. Mutta haluaisin aidosti hyödyllisiä juttuja, koska tuntuu ihan hyvin toimivan systeemit nytkin manuaalisesti. Haluaisin siis "tekosyyn ostaa".
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
13 595
Kertokaas "eniten arkea helpottavat" helpot Philipsh Hue kikat? Ei ole yhtään lamppua itsellä saati järjestelmää, mutta tuote kiinnostaa. Mutta haluaisin aidosti hyödyllisiä juttuja, koska tuntuu ihan hyvin toimivan systeemit nytkin manuaalisesti. Haluaisin siis "tekosyyn ostaa".
Liiketunnistin ja yövalo. Ehdottomasti paras ominaisuus.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
13 595
Kertokaas "eniten arkea helpottavat" helpot Philipsh Hue kikat? Ei ole yhtään lamppua itsellä saati järjestelmää, mutta tuote kiinnostaa. Mutta haluaisin aidosti hyödyllisiä juttuja, koska tuntuu ihan hyvin toimivan systeemit nytkin manuaalisesti. Haluaisin siis "tekosyyn ostaa".
Ja katkaisijoiden laittaminen ihan sinne mihin haluaa ja saa sillä ohjata ihan mitä lamppuja missä vaan haluaa.
 
Liittynyt
18.02.2017
Viestejä
2 362
Ja katkaisijoiden laittaminen ihan sinne mihin haluaa ja saa sillä ohjata ihan mitä lamppuja missä vaan haluaa.
Hetkinen, saankos siis toteutettua näillä saarekkeeseen lisäkatkaisimet? Siis saarekevaloille? Ja kytkimet vaik saarekkeen kylkeen ja toimisi silti ne normikytkimet?

Tartteis autotalliin liiketunnistimen, mut lamput jotain loisteputkia, niin voi olla melko säätö niin jäänee tekemättä.

Liiketunnistin ja yövalo. Ehdottomasti paras ominaisuus.
Mikä yövalo? Siis et liikuu talossa ja syttyy jotkut hämärät valot? Eiks ton saa iha pistorasiaan kytkettävällä yövalollakin?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
13 595
Hetkinen, saankos siis toteutettua näillä saarekkeeseen lisäkatkaisimet? Siis saarekevaloille? Ja kytkimet vaik saarekkeen kylkeen ja toimisi silti ne normikytkimet?

Tartteis autotalliin liiketunnistimen, mut lamput jotain loisteputkia, niin voi olla melko säätö niin jäänee tekemättä.



Mikä yövalo? Siis et liikuu talossa ja syttyy jotkut hämärät valot? Eiks ton saa iha pistorasiaan kytkettävällä yövalollakin?
Kytkimet toimii paristoilla ja saat laitettua ne minne haluat ja tekemään mitä haluat mille tahansa lampulle missä vaan. Ja jokaiseen kytkimeen saa ohjelmoitua useita toimintoja (yksi painallus, kaksi painallusta jne). Toki varsinainen fyysinen valokytkin pitää olla aina päällä asennossa tai sitten hommaa kytkimen taakse lisäpalikan eli Wall Switchin.

Ja yövalo on siitä näppärä että se toimii samalla lampulla kuin normivalokin. Ts. päivällä ja iltaisin toimii kuten normi lamppu täydellä teholla mutta öisin sytyttää liikkeestä himmeän yövalon haluamiin lamppuihin. Itsellä on esim niin että makkarissa ja eteisessä (vessan lähellä) on liiketunnistin joten yöllä jos lähtee käymään vessassa se sytyttää käytävän kattovalon sekä vessan kattoplafondin yöasetuksille. Sitten jos ehtivät sammua kun vessasta poistuu niin eteisen tunnistin sytyttää ne uudelleen.
Sitten toki vielä ajastukset sun muut himmelit on helpompi tehdä älyvaloilla kuin perinteisellä. Itsellä ajastettuna yksi keittiön pöytävalo niin että se on aamuisin klo 5-7 päällä himmeänä niin mukava mennä keittiöön ja tehdä aamutoimet hämärässä eikä tarvii läväyttää kattovaloa heti täysille.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 705
Kyllähän älyvaloilla voi tehdä vaikka mitä jännää, muutama esimerkki itseltäni (kaikki ei varmaan onnistu pelkällä Huella vaan vaatii kotiautomaation):
- Kun tulee ulkoa sisälle, eteiseen sytttyy hetkeksi valo niin ei tarvitse valokytkintä etsiä jos on vaikka ostoskasseja tai muita kantamuksia
- Kun menee hämärässä parvekkeelle niin sinne syttyy valo ettei tarvitse erillistä valokytkintä käyttää, valoisalla ei syty ollenkaan
- Keittiössä liiketunnistimella valot kirkkaalle ja kun liikettä ei havaita niin hetken päästä sammutetaan toinen lamppu ja toinen lamppu menee minimikirkkaudelle
- Yhdellä napilla kaikki asunnon valot pois kun on menossa nukkumaan, oli ne sitten päällä tai pois painamishetkellä
- Kännykän herätyksen perusteella pari valoa päälle aamulla
- Ajastetusti eri valotilanteita jos on käsketty valot päälle
- Kun laitan TV:n päälle niin katselutilan valaistus säätyy automaattisesti halutuksi
- Jos kotona tapahtuu joitakin tiettyjä asioita, RGB-lamppu vilkuttaa tiettyjä värejä (kännykkänotifikaation lisäksi)
- ...
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 642
Hei! Huen valokatkaisijasta kysymys. Saanko ohjelmoitua kytkimeen seuraavasti?
Valoja vaikka ryhmässä A,B, C.
Kytkimestä 1 menee päälle valoryhmät A ja B. Mutta saako samalta kytkimeltä halutessaan pois kaikki valot A, B, C?

Eli esim. jos eteisen kytkimestä menee päälle eteinen ja olohuone, niin saako samalla kytkimellä sammutettua lähtiessä kaikki valot, myös makuuhuone ja keittiö? Käytössä Huen oma app luurissa.
 
Liittynyt
12.01.2019
Viestejä
134
Kertokaas "eniten arkea helpottavat" helpot Philipsh Hue kikat? Ei ole yhtään lamppua itsellä saati järjestelmää, mutta tuote kiinnostaa. Mutta haluaisin aidosti hyödyllisiä juttuja, koska tuntuu ihan hyvin toimivan systeemit nytkin manuaalisesti. Haluaisin siis "tekosyyn ostaa".
Tuossapa ylempänä jo monta hyvää juttua tuli.

Itelle parhaat jutut älyvaloissa:
- Valaistuksen kirkkauden säätäminen, mukava kun voi tilanteeseen sopivan valaistuksen laittaa päälle. Mulla on myös yöpöydän valoissa Huet, kätevä pitää valoa himmeällä päällä eikä häiritse vaimon unia.

- Yhdellä napilla monta valaisinta päälle. Olohuoneessa on neljä eri valaisinta niin ei tarvitse jokaista erikseen sytytellä.

- Eteisessä normaali valokatkaisija on typerä ssä paikassa. Ratkaisin sen pistämällä liiketunnistimen eteiseen, ettei tarvitse ollenkaan painaa valoja päälle.

Varoituksena että näiden älyvalojen kanssa säätäminen kyllä herkästi johtaa siihen, että täytyy alkaa rakentelemaan muutakin kotiautomaatiota.
 
Liittynyt
16.12.2016
Viestejä
283
Philipsiltäkin tullut viimein MR16/GU5.3 polttimot. Hinta on tuttuun tapaan kohdillaan.

Joko porukalla kokemusta näistä MR16/GU5.3:sta ovathan täysin äänettömiä? Värintoistoksi (CRI) ilmoitetaan vain 80 ja hinnat edelleen aika tapissa white ambiance ~40€/kpl ja RGB ~65€/kpl ja pitäisi neljä ostaa. No josko mustana perjantaina tulisi jotain alennuksia. Halvat kopiotkin, jotka pariutuvat Hueen kiinnostavat, jos kokemuksia.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
06.02.2023
Viestejä
1 218
Älyvalaistuksen parhaat puolet itselle on:
- makkarin kattovalaisin toimii sarastusvalona (syy, miksi hankin ensimmäisen Huen, kun Philipsin sarastusvalo kuoli palveltuaan liki 10 vuotta)
- kaikki valaisimet on nyt himmennettävissä ja värilämpötilaa voi säätää, osassa myös väriä
- ajastukset, automaatiot ja Hei Siri ("Hei Siri, sammuta kaikki valot", "Hei Siri, sytytä Mehiläispesä", "Hei Siri, aseta 'Ilta'", "Hei Siri, aseta Välitila 50 %" jne.) ovat tehneet katkaisijoista lähes virattomia. (Kämpässä siis myös HomePod.)
- silloin kun katkaisijaa tarvitsee, ne ovat oikeammin kaukosäätimiä. Esim. otan yöksi makkarin säätimen yöpöydälle, ja sammutan sillä herätysvalon kun olen hereillä. Tai jos haluankin viikonloppuna jatkaa unia.
- ajastukset rytmittää myös päivää ja muistuttaa illalla nukkumaanmenosta. Juuri nyt minulla on "Nukkumaan" -valaistus, jotta älyän mennä ajoissa unten maille enkä jää esimerkiksi murottamaan aamutunneille :D
- vanhanaikaiset ajastimet möin kirpparilla, ja kohta virittelen taas ikkunoihin paperitähdet modernisti ja kätsysti osaksi muuta valaistusautomaatiota Hue-tökkeleiden perään.
- yleisesti valaistuksen laatu ja määrä ovat nyt ihan toista luokkaa, kun lähes kaikki on älyä/Hueta. Nämä on minun vastalääke kaamokseen.

Edit. En voisi itse näistä enää luopua, vaikka onhan nämä aika ensimmäisen maailman turhakkeita. Luopuminen olisi verrattavissa siihen, että olisi tottunut ajamaan automaattivaihteilla ja pitäisi siirtyä takaisin manuaaliin. Katkaisimien räpsyttely tuntuu vaan tosi vanhanaikaiselta ja typerältä :lol:
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
15.11.2016
Viestejä
880
Alin Choice-valikoimasta tuli jo jokin aika sitten otettua erinäisten zigbee-tuotteiden mukaan tällainen E14 Zigbee-versiona vähän reilu 3€ hintaan ja näytti pariutuvan heittämällä Hue-siltaan, kun testasin. Normihinta näyttää olevan +8€, mutta choice-valikoimista löytyy välillä edullisesti.

 
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
8 374
Alin Choice-valikoimasta tuli jo jokin aika sitten otettua erinäisten zigbee-tuotteiden mukaan tällainen E14 Zigbee-versiona vähän reilu 3€ hintaan ja näytti pariutuvan heittämällä Hue-siltaan, kun testasin. Normihinta näyttää olevan +8€, mutta choice-valikoimista löytyy välillä edullisesti.

Arvosteluista näkyy suurin osa olevan feikkejä copy&paste 5 tähden arvosteluja. Ne muutamat jotka vaikuttaa aidoilta kertoo miten toiminta loppuu noin 20 päivän kohdalla ja yhteysongelmista jne.
 
Liittynyt
15.11.2016
Viestejä
880
Arvosteluista näkyy suurin osa olevan feikkejä copy&paste 5 tähden arvosteluja. Ne muutamat jotka vaikuttaa aidoilta kertoo miten toiminta loppuu noin 20 päivän kohdalla ja yhteysongelmista jne.
No ei nyt kannata mutkia vetää suoriksi arvosteluiden suhteen.
En ole huolissani, jos yksi arvostelu kertoo toiminnan loppuneen 20 päivän kohdalla. Ongelmista suurin osa koskee aika lailla wifi-versiota. Uskallan myös väittää, että kohtalaisen usein on myös käyttäjässä vika näiden wifi ja varsinkin zigbee vehkeiden kanssa, sen verran noita arvosteluita itsekin tulee aina lueskeltua. Ei ymmärretä, että ne ei välttämättä toimi omien vehkeiden kanssa.
Toinen on se, että noita pystyy yleensä ostamaan vain 1kpl kerralla samaan tilaukseen. Se, että yksi ja sama käyttäjä arvostelee jokaisen oman tilauksensa samalla copy-paste tekstillä on suht normaalia, niin teen itsekin, jos jotain tuotetta on tullut tilattua yksittäisin kappalein sen tullessa halvemmaksi vs. kaikki samaan pakettiin.
Alkupään kommentoimattomille viiden tähden arvosteluille sen sijaan ei tosiaankaan kannata antaa mitään painoarvoa, ne hyvin usein onkin väärennettyjä arvosteluita.
Itse tuon otin mukaan choice-pakettiin vain ja ainoastaan hinnan takia ja Home Assistantin kanssa toimivuus on yleensä taattu vehkeestä riippumatta. Ihan huvikseni kokeilin Hue-siltaan paritusta ja yllätti, että meni siihen heittämällä.
Tuo jäikin sitten muksun telkkariin ylimääräiseksi ambilight-valoksi, kun kerran sattui pariutumaan Hueen.
Aika näyttää kestävyyden.
 
Liittynyt
22.07.2019
Viestejä
39
Olen ajatellut tilata kattoon noi hue white ambiance polttimot gu10 kannalla. Mutta ongelmana on että en meinaa löytää halkaisijaltaan tarpeeksi suuria kannattimia noille polttimoille. Nykyinen reikä katossa on noin 95-98mm. Eli pitäidi löytää mielellään halkasijaltaan 105mm tai yli olevat kiinnittimet että tuo reikä peittyisi.

Onko porukalla suositella jotain liikettä mistä noita voisi löytää?


Tuo oli oikeestaan ainut paikka mistä löysin tuollaset. Onko kenelläkään kokemusta tuosta firmasta?
 
Liittynyt
26.01.2018
Viestejä
1 389
Onkos jollain jo kokemuksia Ikea Trådfri E27 valkoisen spektrin tuoreimmasta iteraatiosta (D-energialuokka, 1055 lm)? Saako näitä nykyään himmennettyä edes lähes yhtä himmeäksi kuin vastaavia Hue-lamppuja vai onko edelleen huomattavasti kirkkaampi alimmalla teholla?

Hintaero Philipseihin sen verran iso, että täytyy nuo Ikealaiset hakea joka tapauksessa testiin. Neljälle lampulle olisi tarve.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
245 924
Viestejä
4 293 060
Jäsenet
71 747
Uusin jäsen
skrapa1

Hinta.fi

Ylös Bottom