Älyvalot (Smart Lights), Philips Hue, Ikea Trådfri yms.

Liittynyt
13.01.2017
Viestejä
4 662
Hommasin Nedis-lamppuja. Saako näihin mitään muuta firmaa jatkoksi vaiko olenko nyt sidottu Nedikseen?


Ikea nimittäin ois lähellä.
Wifi lamppuja? Wifi lamput on sidottu pilvipalvelun tarjoajaan millä lamput toimivat. Nediksen kohdalla pilvipalvelun tarjoaa Tuya.
Voit laittaa muuta firmaa jatkoksi vain Home Assistant tyylisellä serverillä joka hoitaa eri firmojen laitteiden välisen keskustelun.

Itsellä on vaatehuoneessa Nediksen E14 wifi-lamput mitä ohjaa Ikean zigbee-liikesensori, automaatiota hoitamassa HA.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
29.08.2018
Viestejä
1 241
Proshopilla on HUE:ta tarjouksessa, ei mitään maagisia tarjouksia mutta jos sattuu olemaan muutenkin ostoslistalla (kuten itsellä turhan kallis Ensis kattovalaisin) niin irtoaa normaalia halvemmalla. philips hue deals
 
Liittynyt
15.11.2016
Viestejä
845
Näin minäkin sen muistelen.
Mulla muistaakseni oli vielä niin että joko sain Ikean lampuin Hueen, mutta sitten taas ei kaukosäädin (Ikean) oma toiminut ja ainoastaan sovelluksella sai roplattua. Ja taasen jos sait Ikean kytkimen toimimaan (suoraan lamppuun) ei lamppu taas näkynyt Huelle. Eli jompikumpi mutta ei molemmat.
Paritus ei ole kaukosäätimellä onnistunut Hue-siltaan, jos käy noin. Epäonnistuneen kaukosäätimen parituksen jälkeen lamput tippuu pois Huesta, koska ne linkittyvät suoraan kaukosäätimen kanssa (joka ei ole yhdistettynä Hue-siltaan).
 
Liittynyt
12.01.2019
Viestejä
127
Proshopilla on HUE:ta tarjouksessa, ei mitään maagisia tarjouksia mutta jos sattuu olemaan muutenkin ostoslistalla (kuten itsellä turhan kallis Ensis kattovalaisin) niin irtoaa normaalia halvemmalla. philips hue deals
Ensis itelläkin ostoslistalla - ehkä fiksumman näköinen valaisin keittiönpöydän yläpuolelle. Pirun kallis vaan.

Harmillisesti vähän liian aikaisin tuli tää tarjous itselle, ettei uskalla liipaista. Oon suunnitellut uuden asunnon keittiöön tuota mutta ei uskalla sokkona ostaa kun muutto vasta parin kuukauden päästä. Jospa noita vielä tulisi tarjoukseen tulevaisuudessakin.
 

jpp

Liittynyt
07.12.2021
Viestejä
164
Ensis itelläkin ostoslistalla - ehkä fiksumman näköinen valaisin keittiönpöydän yläpuolelle. Pirun kallis vaan.

Harmillisesti vähän liian aikaisin tuli tää tarjous itselle, ettei uskalla liipaista. Oon suunnitellut uuden asunnon keittiöön tuota mutta ei uskalla sokkona ostaa kun muutto vasta parin kuukauden päästä. Jospa noita vielä tulisi tarjoukseen tulevaisuudessakin.
Kyllähän noita Hue aleja on aika usein eri kaupoilla (esim. tokmannilla usein klubi-iltoja niin saa -20% tuon). Itse ostin gigantin hue alesta reilu 1v sitten mustan Ensis-valaisimen 266e.
 
Liittynyt
24.11.2023
Viestejä
5
Olisiko vinkkiä wifi ohjattaviin yli 350lm GU10 kantaisiin valoihin jotka yhdistyvät suoraan puhelimeen ilman hubia?
Mä olen puuhaillut Tokmannin Energy+ valojen kanssa. Myös GU10 kantaisten. Kerroin jo polttaneeni yhden sellaisen. Niihin saa tuplasti watteja verrattuna paketin kyljessä olevaan määrään. Silloin lamppua ei kannata polttaa montaa tuntia. Muuten se palaa. Tajusitko vitsin? Lumeneita normaaleilla tehoilla on paketin mukaan 400. Tuplateholla voisi olla tuplat.

Tokmannin lamput yhdistetään normaalisti Tuyan pilveen. Sitä en suosi. Pilvi ei ole kivaa. Tuya Cloudcutterilla ne saa omaan Wlan verkkoon. Mä käytän esphomea. Siinä saa halutessa lampun toimimaan Wlan tukiasemana. Silloin lamppua voi ohjata suoraan kännykästä.

Tuya Cloudcutter tarjoaa myös OpenBeken vaihtoehtoa. Se on sopii paremmin suoraan kännykästä ohjailtavaksi. Myös se näkyy Wlan tukiasemana. Säätely Wlan tukiaseman kautta on aika työlästä. Asettamalla sieltä sopivat värit ja kirkkauden voi ne tallettaa lampun muistiin. Sen jälkeen valoa voi naksutella katkaisimesta päälle ja pois.
 

ssg

Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 876
Mä olen puuhaillut Tokmannin Energy+ valojen kanssa. Myös GU10 kantaisten. Kerroin jo polttaneeni yhden sellaisen. Niihin saa tuplasti watteja verrattuna paketin kyljessä olevaan määrään. Silloin lamppua ei kannata polttaa montaa tuntia. Muuten se palaa. Tajusitko vitsin? Lumeneita normaaleilla tehoilla on paketin mukaan 400. Tuplateholla voisi olla tuplat.

Tokmannin lamput yhdistetään normaalisti Tuyan pilveen. Sitä en suosi. Pilvi ei ole kivaa. Tuya Cloudcutterilla ne saa omaan Wlan verkkoon. Mä käytän esphomea. Siinä saa halutessa lampun toimimaan Wlan tukiasemana. Silloin lamppua voi ohjata suoraan kännykästä.

Tuya Cloudcutter tarjoaa myös OpenBeken vaihtoehtoa. Se on sopii paremmin suoraan kännykästä ohjailtavaksi. Myös se näkyy Wlan tukiasemana. Säätely Wlan tukiaseman kautta on aika työlästä. Asettamalla sieltä sopivat värit ja kirkkauden voi ne tallettaa lampun muistiin. Sen jälkeen valoa voi naksutella katkaisimesta päälle ja pois.
Kiitti vinkistä! Pitää tutkia noita.

Tajusin tosin että mullahan on katossa tuon oman lampun lisäksi 5 kappaletta GU10 lamppuja himmenyksellä. En vain ole rekisteröinyt tuota koska himmenin aiheuttaa häiriötä ja tekee mm. kitaran soittamisesta melko mahdotonta joten olen harkinnut sen poistamista kokonaan. Se vuotaa sähkökenttiä jopa pois päältä ollessaan. Mitä kitara kourassa kävelin, niin se vaikuttaisi tekevän sähköjohdoista antennin ja kun seuraa johtoja kitara kourassa niin börinä voimistuu. Hienoja laitteita, tuon voisi tosiaan korvata jollain älylampuilla. Ostin tuonne ihan tavalliset 4000k, 390lm lamput. Nyt on valoa tarpeeksi haluttaessa, ei enää Q3 valita että on pimeää.
 

user9999

Platinum-jäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 043
Tiedoksi tähän ketjuun.
PHILIPS on havainnut vakavan vaaran tiettyjen Philips Hue -älylamppujen mukana tulevissa ulkovirtalähteissä.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
8 096
Tiedoksi tähän ketjuun.
PHILIPS on havainnut vakavan vaaran tiettyjen Philips Hue -älylamppujen mukana tulevissa ulkovirtalähteissä.
Jos ne tuon seurauksena ehkä tekee uusia virtalähteitä, niin tulisiko sisämallia myös myyntiin? Itsellä on nyt jo kahdesta lightstripistä kärähtänyt joko virtalähde tai sitten se seuraava boksi. Tulee kalliiksi vaihtaa koko setti uuteen kun ei saa yksittäisiä osia.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 398
Jos ne tuon seurauksena ehkä tekee uusia virtalähteitä, niin tulisiko sisämallia myös myyntiin? Itsellä on nyt jo kahdesta lightstripistä kärähtänyt joko virtalähde tai sitten se seuraava boksi. Tulee kalliiksi vaihtaa koko setti uuteen kun ei saa yksittäisiä osia.
Onhan tuo muuntaja saatavissa erikseen

Tosin tuohon sopinee mikä tahansa 24V/0,83A (20W) sopivan kokoinen barrel jack (+ keskinapa, - ulkonapa) muuntaja, kuten vaikkapa tällainen

Tuosta itse valonauhaan kiinnitettävästä palikasta en suoraan osaa sanoa, mutta varmaan AliExpress löytyisi sopivia kopioita.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
240 507
Viestejä
4 201 728
Jäsenet
70 914
Uusin jäsen
higvlad

Hinta.fi

Ylös Bottom