Älyvalot (Smart Lights), Philips Hue, Ikea Trådfri yms.

Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
2 343
Ikealta on tullut uusia lamppuja kuten pari filamenttia ja isoa maitolasipalloa, sekä yksisävyinen 1055 lumenin peruslamppu kympillä. Korvanneekohan tuo sen 806 halpiksen :hmm:
Saatavuus on kyllä ollut viimeaikoina surkea, noita uusia sentään oli varastossa niin laitoin tilaukseen. Se kympin 806 lamppu+kytkin -setti olisi hinnaltaan erinomainen jos vain sitä saisi :asif:
Tuossa 1055 lumenin lampussa on näköjään värisävyn säätökin, ihan hyvä kyllä kympin lampuksi. Passelisti eilisessä zigbee2mqtt:ssa tuli tukikin tuolle :cigar2:
 
Liittynyt
05.10.2017
Viestejä
35
Mikä virtalähde/johto sopii Philips Hue bridgeen, jostain suomesta? En näytä löytävän omaani, fruugo.fi näytti olevan mut taitaa toimitus kestää vähän turhan kauan...
 
Liittynyt
16.02.2020
Viestejä
381
Lienee 5V ja liittimenä DC 5.5x2.5

esim:Goobay yleisvirtalähde, 3-12 V DC, 1000 mA 12,90
Napaisuus löytynee sillan pohjasta.

tai torista toinen silta 20€
Itse tein vanhasta kännykän laturista, kun Torista ostettuun laitteeseen myyjä jätti virtalähteen toimittamatta. Oleellista että tasainen 5V dc ja vähintään originaalin 1 A. Hyvin on toiminut.

Edit: tosiaan vielä napaisuus: + keskellä :)
 
Liittynyt
05.10.2017
Viestejä
35
Itse tein vanhasta kännykän laturista, kun Torista ostettuun laitteeseen myyjä jätti virtalähteen toimittamatta. Oleellista että tasainen 5V dc ja vähintään originaalin 1 A. Hyvin on toiminut.

Edit: tosiaan vielä napaisuus: + keskellä :)

Lienee 5V ja liittimenä DC 5.5x2.5

esim:Goobay yleisvirtalähde, 3-12 V DC, 1000 mA 12,90
Napaisuus löytynee sillan pohjasta.

tai torista toinen silta 20€


Kitoksia kummallekkin :)
 

Poppamies

Que pasa, ese?
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 707
Hiukan hämmentynyt olen.

Ostin tällaisen Airamin GU10 älypolttimon.

Se toimii vain 2,4Ghz verkossa. (Jostain syystä Telian X2 modeemi toimii siten, että on vain yksi nimi Wlan verkolle, joten se on yksi ja sama 5Ghz ja 2,4Ghz ja en edes näe kännykällä kuin 5Ghz)

Eli ainoa keino säätää valoa on laittaa toisesta kännykästä 2,4Ghz wlan jako päälle, liittyä siihen ja säätää valoa. Vaikka mulla olis 2,4Ghz wlan päällä koko ajan, niin eihän tuo ole mitenkään kätevää liittyä siihen, että saa (saatana) valoa säädettyä?

Mitä mä en tajua?
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
2 343
Hiukan hämmentynyt olen.

Ostin tällaisen Airamin GU10 älypolttimon.

Se toimii vain 2,4Ghz verkossa. (Jostain syystä Telian X2 modeemi toimii siten, että on vain yksi nimi Wlan verkolle, joten se on yksi ja sama 5Ghz ja 2,4Ghz ja en edes näe kännykällä kuin 5Ghz)

Eli ainoa keino säätää valoa on laittaa toisesta kännykästä 2,4Ghz wlan jako päälle, liittyä siihen ja säätää valoa. Vaikka mulla olis 2,4Ghz wlan päällä koko ajan, niin eihän tuo ole mitenkään kätevää liittyä siihen, että saa (saatana) valoa säädettyä?

Mitä mä en tajua?
Siis tuohan on normaali tilanne että tukiasemassa on vain yksi verkkonimi ja se on sama molempien taajuuksien verkolle? Tietämättä kyseisestä tuotteesta niin eikö se siis löydä sun Telian modeemin verkkoa? Asenna puhelimeen joku wifi analyzer -softa, niin näet että se löytää molemmat 2.4 ja 5GHz verkot ja samalla voit testata että verkko kuuluu lampun luokse :think:
 

Poppamies

Que pasa, ese?
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 707
Siis tuohan on normaali tilanne että tukiasemassa on vain yksi verkkonimi ja se on sama molempien taajuuksien verkolle? Tietämättä kyseisestä tuotteesta niin eikö se siis löydä sun Telian modeemin verkkoa? Asenna puhelimeen joku wifi analyzer -softa, niin näet että se löytää molemmat 2.4 ja 5GHz verkot ja samalla voit testata että verkko kuuluu lampun luokse :think:
Jos unohdetaan tuo X2 wlan ongelma (arvostan apuja siihenkin), niin silti käytettävyys on todella huono jos toimii näin. Himmennin on tuossa lukuvalossa, mutta että onko tosiaan tarkoitus että kännykällä vain säädetään himmennys? Toki joku aamuherätys/sarastus/ajastus mut muuten.

edit: latasin jonkun wlan analyzer softan. Näen että on 2,4Ghz wlan samalla nimellä kuin 5Ghz. Kännykkä näkee sen vain kerran ja liittyy aina 5Ghz versioon.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
2 343
Jos unohdetaan tuo X2 wlan ongelma (arvostan apuja siihenkin), niin silti käytettävyys on todella huono jos toimii näin. Himmennin on tuossa lukuvalossa, mutta että onko tosiaan tarkoitus että kännykällä vain säädetään himmennys? Toki joku aamuherätys/sarastus/ajastus mut muuten.

edit: latasin jonkun wlan analyzer softan. Näen että on 2,4Ghz wlan samalla nimellä kuin 5Ghz. Kännykkä näkee sen vain kerran ja liittyy aina 5Ghz versioon.
En ehkä ymmärrä ongelmaa, mutta siis pitäisikö sen lukea haluttu kirkkaus telepaattisesti vai tahtoisitko kenties valaisimeen jonkin fyysisen pyöritettävän nupin joka säätäisi kirkkautta? Jos ostat wifin yli ohjattavan lampun niin eikö se silloin toimi oikein jos voit wifin kautta sitä ohjata?

Tuo yhdistetty 2.4/5GHz on tosiaan ihan normaali, väittäisin että yleensä conffattu noin niin laite voi itse kuuluvuuden/omien speksien mukaan valita halutun verkon.
 

Poppamies

Que pasa, ese?
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 707
Okei, ongelma oli se, että lamppu hukkasi asetuksensa kun oli ollut sammutettuna. Jos se jatkossa toimii niillä asetuksilla mitä viimeksi on säädetty, niin ehkä tämä nyt sit on ok.
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
635
Hiukan hämmentynyt olen.

Ostin tällaisen Airamin GU10 älypolttimon.

Se toimii vain 2,4Ghz verkossa. (Jostain syystä Telian X2 modeemi toimii siten, että on vain yksi nimi Wlan verkolle, joten se on yksi ja sama 5Ghz ja 2,4Ghz ja en edes näe kännykällä kuin 5Ghz)

Eli ainoa keino säätää valoa on laittaa toisesta kännykästä 2,4Ghz wlan jako päälle, liittyä siihen ja säätää valoa. Vaikka mulla olis 2,4Ghz wlan päällä koko ajan, niin eihän tuo ole mitenkään kätevää liittyä siihen, että saa (saatana) valoa säädettyä?

Mitä mä en tajua?
Saatko tuosta Telian modeemista disabloitua väliaikaisesti 5Ghz?
Toimiiko tuo Airamin setuppi siten, että se pyytää valitsemaan puhelimen näkemistä verkoista sen, mihin haluat lampun liittää? Ja puhelin kun ei tietenkään näytä tuota 2,4Ghz verkkoa, niin mahdotonta liittää lamppua siihen.
 
Liittynyt
10.01.2017
Viestejä
570
Moni IOT-vehje on 2.4G only. Ei toimi yhdistetty verkko, saati MESH tai monen tukiaseman ratkaisu. Unifilla en saanut toimimaan, vaikka tein oman 2.4G verkon mikä oli jaossa ainoastaan yhdellä tukarilla. Minulla on TP-Link C7 noita varten, toimii...
 

Poppamies

Que pasa, ese?
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 707
Saatko tuosta Telian modeemista disabloitua väliaikaisesti 5Ghz?
Toimiiko tuo Airamin setuppi siten, että se pyytää valitsemaan puhelimen näkemistä verkoista sen, mihin haluat lampun liittää? Ja puhelin kun ei tietenkään näytä tuota 2,4Ghz verkkoa, niin mahdotonta liittää lamppua siihen.
Sai pois 5Ghz ja sitten känny (OP7T) ei nähnyt kumpaakaan.
Airam, toimii kuvailemallasi tavalla.
Kätetyttävyys ei aivan yllä 5/5 mut piti tätäkin kokeilla. On tuossa jotain hyvää mutta ei himmennettävässä lukuvalossa oikein skulaa. :)
 

Awelonian

Residentti maahanmuuttaja
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
3 542
Unifilla en saanut toimimaan, vaikka tein oman 2.4G verkon mikä oli jaossa ainoastaan yhdellä tukarilla.
Ihan mielenkiinnosta, mitä laitetta et saanut? Itsekin törmännyt tällaisiin, mutta huomannut että kun vedät ne verkkoon jollain WPS-tason paskeella (ja sitten jättää siihen Ubiquitin dedikoituun 2,4GHz verkkoon), niin toimii kyllä.
 
Liittynyt
10.01.2017
Viestejä
570
Ihan mielenkiinnosta, mitä laitetta et saanut? Itsekin törmännyt tällaisiin, mutta huomannut että kun vedät ne verkkoon jollain WPS-tason paskeella (ja sitten jättää siihen Ubiquitin dedikoituun 2,4GHz verkkoon), niin toimii kyllä.
Logitech Harmony Hub, Netamo sääasema ja viimeisimpänä Roborok S7. Saattoivat toimia pari päivää, sitten vaan tippuivat verkosta, Robo ei ottanut kiinni ollenkaan. En ole kyllä jaksanut viime aikoina testailla, olisiko Controllerin päivittyminen tuonut jotain uutta.
 

Awelonian

Residentti maahanmuuttaja
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
3 542
Logitech Harmony Hub, Netamo sääasema ja viimeisimpänä Roborok S7. Saattoivat toimia pari päivää, sitten vaan tippuivat verkosta, Robo ei ottanut kiinni ollenkaan. En ole kyllä jaksanut viime aikoina testailla, olisiko Controllerin päivittyminen tuonut jotain uutta.
Okei. Mielenkiintoista sikäli, että itselläni tuo sääasema toimii just kuten pitää edellämainitun kikkailun jälkeen. Controlleria en myöskään ole päivitellyt aikoihan, ainoastaan tuon ubin firmistä pitänyt ajan tasalla normisti. Lieneekö näissä sääasemissa käytetty eri piirejä, jotka sitten toimivat hieman eri tavalla tai niissä eri firmis sisällä, joka aiheuttaa varianssia tuotteen toimivuudessa...
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 444
Ajattelin työhuoneen ehostamisen yhteydessä laitella yhden seinän katonrajaan LED-valolistat antamaan epäsuoraa valoa huoneeseen. Seinä on nelisen metriä pitkä ja tarkoitus olisi laittaa lista led-profiilin sisään. Huee löytyy talosta jo valmiiksi, mutta Huen ledilistat aika suolaisen hintaisia eikä löydy sopivan mittaista. Minkäs valmistajan ledilistaa kannattaisi katsella, mikä juttelisi Hue-softan kanssa normaalisti? Muuten ei olisi niin justiinsa, mutta työhuoneen sähköt ja kaikki valot on Huen takana (saa kätevästi katkaisimilla virrat pois ja päälle koko huoneesta) joten en haluaisi laitella eri järjestelmää tuon takia.
 
Liittynyt
29.06.2019
Viestejä
10
Käytössä Philipsin ambilight telkkari ja olohuoneessa 3kpl Philipsin hue lamppuja. Oon telkkariin synkannu nuo valot ja vaikka mitä tuolta hue apin "Entertainment areasta" säätelee, niin viive telkkarin ja lamppujen välillä on huomattava. Miten tämän ongelman ratkaisisi?
 
Liittynyt
31.10.2016
Viestejä
1 886
Onko kukaan löytänyt älylamppuja, jotka olisivat E27, 1000 lm+, RGB ja wifi tai zigbee ja home assistant yhteensopivia, sekä vielä suhteellisen pieniä?

Ikää kun alkaa tulemaan, niin valoa alkaa tarvitsemaan enemmän, mutta lähes kaikki RGB lamput tuntuvat olevan vain 806lm. Iloinen poikkeus on WiZ:n 1500lm+ wifi-lamput, joita pääosin käytän, mutta ei mahdu kaikkiin valaisimiin, kun noissa on todella iso kupu...
 
Liittynyt
29.06.2019
Viestejä
10
Käytössä Philipsin ambilight telkkari ja olohuoneessa 3kpl Philipsin hue lamppuja. Oon telkkariin synkannu nuo valot ja vaikka mitä tuolta hue apin "Entertainment areasta" säätelee, niin viive telkkarin ja lamppujen välillä on huomattava. Miten tämän ongelman ratkaisisi?
Ja vielä toinen ongelma ilmennyt, että kun telkkarin laittaa kiinni (tai synkkauksen lopettaa manuaalisesti), niin yksi valo muuttuu aina pinkiksi. Vaikka huen Entertainmentin asetuksista oon kokeillu monia asetuksia että mihin tilaan pitäisi palata synkkauksen jälkeen.
 
Liittynyt
26.03.2018
Viestejä
51
Tarvitseeko tuota Ikean gateawayta mihinkään kun nuo kaukosäätimet osaavat ilmeisesti ohjata samanaikaisesti jopa kymmentä lamppua? Ajattelin olohuoneeseen laittaa 4kpl e27 trådfriita ja pari ledilistaa niin mietin että tuokohan se gateway mitään lisäarvoa?
 

jjs

Liittynyt
11.11.2016
Viestejä
359
Tarvitseeko tuota Ikean gateawayta mihinkään kun nuo kaukosäätimet osaavat ilmeisesti ohjata samanaikaisesti jopa kymmentä lamppua? Ajattelin olohuoneeseen laittaa 4kpl e27 trådfriita ja pari ledilistaa niin mietin että tuokohan se gateway mitään lisäarvoa?
Jos haluat vaan kaukosäätimesta lamput päälle ja pois niin et tarvi gatewayta. Sitten jos haluat yhdistää esim google assistantiin tai tehdä jotain ajastuksia yms niin tarvitset gatewayn.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 924
Jotka sinänsä ihan turhia, koska kyllä ne lamput toimii suoraan paketista otettuina.
No ei osa munTrådfristä toimi huen kanssa niin hyvin kuin tuoreemmat päivitetyt Trådfri lamput. Eli päivityksellä on merkitystä ja se olisi ainoa syy miksi hankkisin ikean hubin jos olisi tarvetta itse omistaa.
 

cman

Make ATK Great Again
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 754
Mun on noita Ikean vakoisen spektrin GU10 lamppuja ja ne syttyy kirkkaana sähkökatkon jälkeen. Liekö noi sais päivittämällä muistamaan tilansa?

EDIT: Huen mukaan lamppujen firmware on 2.0.022
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
2 343
Mun on noita Ikean vakoisen spektrin GU10 lamppuja ja ne syttyy kirkkaana sähkökatkon jälkeen. Liekö noi sais päivittämällä muistamaan tilansa?

EDIT: Huen mukaan lamppujen firmware on 2.0.022
Mulla saman firmiksen E27, siinä pystyy ainakin valitsemaan off-previous-on -vaihtoehdoista, kuvittelisin että samat featuret tuossakin :hmm:

edit. Vakiona "on" sähkökatkon jälkeen
 
Viimeksi muokattu:

cman

Make ATK Great Again
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 754
Mulla saman firmiksen E27, siinä pystyy ainakin valitsemaan off-previous-on -vaihtoehdoista, kuvittelisin että samat featuret tuossakin :hmm:

edit. Vakiona "on" sähkökatkon jälkeen
Ok, kiitos tiedoista. Täytyy vissiin investoida ikea hubiin. Mulla on toisessa valaisemassa 3kpl E27 lamppuja (1000 lm) ja niissä näyttää olevan 1.2.214.
 
Liittynyt
22.02.2017
Viestejä
487
Joskus on käynyt mielessä noiden Ikea-lamppujen päivittäminen, kun ovat toimineet huonommin kuin Huen vastaavat. ConbeeII käytössä ja välillä bootin jälkeen jää lamput löytymättä. Joskus taas muuten vaan menevät perätilaan eivätkä reagoi. Olenkin sitten hiljalleen korvannut niitä Huen vastaavilla. Huen lamput ei käytännössä koskaan temppuile noin ja ne voikin päivittää Bluetoothilla ilman hubia.
 
Liittynyt
13.11.2018
Viestejä
687
Minulla on ollut käytössä Aqara hub hetkosen aikaa ja sen avulla näen Applen koti sovelluksessa lämpötilan varastosta. Lisäksi hub ohjaa yhtä pistorasiaa.

Ikeasta tupsahti Trådfrin polttimo ja katkaisin. Saako noita kytkettyä jotenkin keskenään toimimaan?
 
Liittynyt
31.10.2016
Viestejä
1 886
Onko kukaan löytänyt älylamppuja, jotka olisivat E27, 1000 lm+, RGB ja wifi tai zigbee ja home assistant yhteensopivia, sekä vielä suhteellisen pieniä?

Ikää kun alkaa tulemaan, niin valoa alkaa tarvitsemaan enemmän, mutta lähes kaikki RGB lamput tuntuvat olevan vain 806lm. Iloinen poikkeus on WiZ:n 1500lm+ wifi-lamput, joita pääosin käytän, mutta ei mahdu kaikkiin valaisimiin, kun noissa on todella iso kupu...
Vastaan itse itselleni: Ledvance Smart+ WiFi Classic E27 9,5W Multicolor RGBW. Eli on E27, 1055 lm, RGB, wifi ja pienikokoinen, mutta home assistantantin kanssa saikin sitten tehdä töitä, että sai toimimaan ilman kiinalaista pilveä välissä. Eli toimii local tuya:n kanssa, mutta hallinta-avaimien saaminen vaatikin rootatun Androidin ja erilaisten jännittävien softien ajamista, jotka nuuskivat avaimen suoraan Ledvancen softan funktiokutsuista...
 
Liittynyt
16.02.2020
Viestejä
381
Huomenna näköjään tulossa taas Lidlin zigbee3.0 valonauhaa myyntiin, lisäksi uutuutena filamentteja sekä ulkopistorasia.
 
Liittynyt
12.12.2018
Viestejä
246
Onko suosituksia hyvästä Zigbee-yhteensopivasta perus on/off valokatkaisijasta. Eli tyhmille ulkovaloille on sisällä katkaisija jonka haluaisin järjestelmään. Tämmösen löysin, mutta onko parempia/halvempia?
 
Liittynyt
18.01.2017
Viestejä
190
Huomenna näköjään tulossa taas Lidlin zigbee3.0 valonauhaa myyntiin, lisäksi uutuutena filamentteja sekä ulkopistorasia.
Tuota nauhaa täytyy käydä hakemassa ja ehkä tuo ulkopistorasia. Josko tuolla uskaltaisi auton lämmitystä hoidella sydäntalvella.
 
Liittynyt
21.11.2016
Viestejä
326
Olen yrittänyt nyt tovin saada toimivaan seuraavanlaista tilannetta käyttäen huen liiketunnistinta ja dimmer kytkintä.

Hue liiketunnistin on iConnect hue:lla säädetty päivä (klo 7-23) ja yö (23-7) slotteihin, joista päiväslotin toiminnot on tyhjinä, koska ei ole tarkoitus säätää valoja päivällä tunnistimella. Yöslottiin on määritetty nightlight skene ja sammutus 2min päästä.

Tämä kaikki on perushuttua ja toimisi näin ihan hyvin. Nyt mukaan astuu dimmer kytkin, jolla pitäisi saad ayliajettua liiketunnistin. No hue labsista löytyi formula "do not disturb my scene". Tämä ei toiminut ja googlettamalla selvisi, että valot pitää kytkeä päälle dimmeristä ennen kuin liiketunnistinta. Tämä ei ole mahdollista kämpän asettelun takia.

No iConnect hue:lla sanotaan onnistuvan kaikki erikoisemmatkin säädöt. Nyt kaipailisinkin tähän apua, että miten pitää säätää iConnect hue:ssa, että jos herään ennen klo 7:ää ja menen huoneeseen (liiketunnistin sytyttää yövalot) ja laitan dimmeristä normaalit valot päälle, ei liiketunnistin sammuttaisi 2min päästä valoja?

iConnectissa on laitettu liiketunnistimen asetuksista päälle “Only reacts if groups are off”, asetuksista on laitettu motion sensor cancelling päälle kyseiselle huoneelle. Dimmerin toimintoihin on laitettu cancel motion sensor, muttaa silti kaikista näistä asetuksista huolimatta ei toimi. Eli onko tämä edes mahdollista saada toimimaan?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
535
Ostin vasta Lidlistä outdoor smart plugin (uusimmasta mainoksesta löytyy). Yritin littää sitä uudemman sukupolven Hue sillan kanssa tuloksetta. Hue Essentials ym. kokeiltu läpi ja yritetty nollata myös plugia. Taitaa olla uusi tuote, joten mistään ei juuri tähän löydy ohjeita.

Jos joku tuon onnistuu Hue-siltaan liittämään, mielellään vinkkejä ottaisin vastaan.
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
14
Kävin hakemassa muutaman led-nauhan Lidlistä, ajatuksena asentaa valonauhat suoraan katon rajassa olevaan syöttöön (katkaisijan takana oleva 3x1,5MMJ. No enpäs ajatellut, että kyseisten led-nauhojen mukana toimitetaan suoraan schuko-pistorasiaan soveltuva muuntaja. Olisiko tuo kyseinen muuntaja korvattavissa esim. jonkin muun valmistajan led-nauhan virtalähteellä/muuntajalla?

Kyseistä nauhaa voi jatkaa ilmeisesti vain yhdellä lisä 2m nauhalla, tehokkaammalla muuntajalla varmaan nauhan jatkokin onnistuis pidemmäksi?
 
Liittynyt
27.04.2017
Viestejä
2 560
Lidlin nauha haettu, hienosti hue tunnisti, nuosta lidlin pistorasioista kuullut ettei ole saatu toimimaan huen kanssa, pari kaveria koitti jumpata.
 
Liittynyt
03.11.2016
Viestejä
109
Liitin yhden Lidlin pistorasian Hue-systeemiin, hyvin tunnistui ja toimii, ainakin kun yksittäin sitä ohjaan.

Led-nauha on vähän pettymys, toki kun hintaa on kolmasosa Huesta niin ei pidä valittaa. Tunnistuu ja toimii hyvin, mutta valkoskaala on järjettömän kirkas ja 1% kirkkaudella juuri ja juuri hyvä illalla omassa olohuoneessa. Väriskaala on parempi, vaikkakin kaikki on aika sähkönväristä. Ei ole ihan sitä 16milj. väriä mitä luvataan…

Lisäksi nauhan määrityksessä oli vähän ongelmia ainakin Hue-softalla, ei mene aina ykkösellä sisään esiasetuksiin vaan kirkkautta on muokattava uudelleen jotta jää muistiin. Mutta vaikuttaa toimivan nyt kun sai säädöt kuntoon.
 
Liittynyt
22.02.2017
Viestejä
487
Itsellä taas täysin päinvastoin Lidlin nauhan kanssa, valkoinen on just ja just riittävä teholtaan, mutta värivalot on melko toivottomia. Noh ei niitä nyt tarvitsekaan juuri, muutamassa scenessä on värit käytössä hämärään iltakäyttöön. Käyttötarpeita on erilaisia..

Huet tosiaan niin roisin hintaisia, etten ole yhtään sellaista viitsinyt edes harkita.
 
Liittynyt
27.04.2017
Viestejä
2 560
Tv n ympäri kun lidlin tarranauhan liimasi, sai köyhän miehen ambilightin, ihan kiva vaaleena edes taustavalona.
 
Liittynyt
28.06.2019
Viestejä
45
Ostin vasta Lidlistä outdoor smart plugin (uusimmasta mainoksesta löytyy). Yritin littää sitä uudemman sukupolven Hue sillan kanssa tuloksetta. Hue Essentials ym. kokeiltu läpi ja yritetty nollata myös plugia. Taitaa olla uusi tuote, joten mistään ei juuri tähän löydy ohjeita.

Jos joku tuon onnistuu Hue-siltaan liittämään, mielellään vinkkejä ottaisin vastaan.
Täällä jo ansiokas raportti ensitestailusta ja vaikeuksien kautta iitetty myös Hueen. Vaati pistorasian fw-päivityksen [Lidl Smart Outdoor Plug -älypistorasia ulkokäyttöön]
 
Liittynyt
10.11.2016
Viestejä
240
Argh, olisi pitänyt kesällä ostaa yksi gateway ihan varmuudeksi, kun niitä oli jollain kympillä tarjolla torissa pilvin ja pimein.
 
Liittynyt
16.02.2020
Viestejä
381
Eli pistorasioille joutuu tuon gatewayn ostaa firmware päivityksiä varten. Jos nuota menis useempi eipä tuokaan kallis olisi.
Itsellä mukaan tarttui kaksi valonauhaa, muut tavarat sai tällä erää jäädä hyllyyn. Mielestäni riittävän kirkkaita valkoisen sävyissä, värit naurettavan himmeät mutta nyt näitä löytyy 5 settiä. Gledptoilla pystyy hoitelemaan pidemmät vedot ja paikat joissa kirkkailla väreillä tarvetta. Huen poskettomia hintoja en ole viitsinyt maksaa kun näitä kuitenkin yhteensä käytössä kymmeniä metrejä.

Näyttäisi olevan tämä ulkopistorasia kuten filamentitkin jo tuettuja Zigbee2mqtt:ssä.

Lisäksi näyttäisi kokonaisuudessa olevan useita mielenkiintoisia laitteita, joita ei vielä taida olka ollut Suomessa myynnissä. Mm. Valopalkki, tunnelmavalaistukseen ja vesiventtiili.

 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
239 732
Viestejä
4 190 585
Jäsenet
70 786
Uusin jäsen
henkkalu

Hinta.fi

Ylös Bottom