Älysormukset

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 714
Tai sitten gen3 -sovituskitit loppuneet ja lähettävät gen2 -sovituskittejä
Oura on suoraan vahvistanut Twitterin puolella että kyse on ihan samoista sovituskiteistä, vain sovitusohjeet on muuttuneet.

Kysymys enää lienee, että mitä ihmeen sekoilua siinä julkaisun yhteydessä oli muuttuneista koista. Mutta kun katsoo julkaisun viestintää muilta osin, niin tuo nyt varmaan vaan menee samaan konkurssiin siinä.

EDIT: Alla vielä twiitti asiasta:
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
13.11.2018
Viestejä
17
Päivitellään omaa tilausta täällä kans sillä ei Ouralla nyt ihan putkeen omasta mielestä tämä homma ole mennyt.

26.10 Tilattu, maksun kanssa oli onglemia ja ilmeisesti useammalla oli tätä samaa
30.10 Tilausvahvistus sormuksesta ja 31.10 tilausvahvistus sizing kitistä. Ehdin tässä välissä jo kysellä että oliko tilaus mennyt läpi noiden maksuongelmien takia. Vastailivat geneerisesti muutamaan kertaan (ilman useampaa kysymystä) että tilausmäärä korkea jne.
12.11 Ilmoitus että sizing kit on postitettu ja Deutsche postilla päivitys "Shipment information uploaded to Deutsche Post"
18.11 Sizing kit vastaanotettu Deutshe postilla ja lähtenyt maasta jotka ovat viimeismmät päivitykset tähän.

Toivottavasti tuo nyt tulee sitten tulee ensi viikolla niin saa vahvistettua oikean koon ja sormuksenkin matkaan. Kyseessä on siis ensimmäinen sormus itselleni ja hieman heräteostoksena tuli tämä uusi nyt ostettua vaikka Ouraa onkin tullut pohdiskeltua muutama vuosi ja odoteltua juuri uutta versiota, mutta on tämä ostamisen vaikeus ja hitaus sekä uusi kuukausimaksullinen systeemi jättänyt pahaa makua koko asiaan.
 
Liittynyt
03.12.2019
Viestejä
452
Aika randomilla tuntuu lähtevän nuo varsinaiset sormustoimituksetkin, vahvistin heti 15.pv iltapäivästä itselleni koon 10 sormuksen hopeisena, ei ole tullut vielä edes ennakkotietoa, mutta osa myöhemmin tilanneista on jo saanut sormuksen käteen.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 313
Ite 28.10 tilasin, 4.11 lähti sovituskappaleet matkaan, 16.11 klo 10 varmistin mustan 10 koon, 18.11 lähti matkaan ja huomenna pitäisi saapua dhl mukaan joskin viimeinen merkintä on brysselistä lauantailta.
 

Juha Uotila

Ylläpidon jäsen
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
4 935
Itse vahvistin koon tuossa lauantaina joten oletan että maanantaina tai tiistaina voisi sormus lähteä matkalle
 

omenanraato

Team Tesla
Liittynyt
22.10.2017
Viestejä
4 473
Kysäsin Ouralta, että onko Gen 3:ssa edelleen se 00.00-03.59 kello rajoitus, että hereillä ollessa ja liikkuessa dataa ei mitata, koska ihminen yleensä nukkuu silloin paitsi yövuorolaiset ja se kuitattiin ja suljettiin ilman vastausta. :hmm:
Kyl mulla aina on mitannut. Gen 2 siis.
Tässä mun yks esimerkkiyö, kun oon menny nukkumaan vasta aamusella:
19ADF2AE-CA78-49AA-B2EB-A37267E8DCC2.jpeg
 

finWeazel

Chief Karpfen
Liittynyt
15.12.2019
Viestejä
8 027
Gen3:en jatkuva sykemittaus näytti mulle eilen allaolevaa. Taitaa mittailla about 5 minuutin välein. Tai ainakin illalla kirjaa lukiessa about 5 minuutin välein kävi vihreät ledit päällä. Kiva fiitsöri. Tuo restorative time taitaa tulla olemaan mulle hyvä motivaattori. Vois olla hyvä juttu saada useampia hetkiä päivälle palautumista.

1637526147947.png
 
Liittynyt
25.03.2017
Viestejä
340
Vielä olisi viikko aikaa päivittää gen3 halvemmalla. Gen2 toimii edellen ja mittaa "kaiken" tarvittavan niin ei olisi aivan välttämätöntä hommata gen3. Myös uusi kuukausimaksu on herättänyt jonkin verran kritiikkiä, joten olen pohtinut saattaisiko Oura tehdä asian suhteen jonkinlaisia muutoksia ensi vuonna mutta saa nähdä.

Androidille tulee vissiin kunnollinen tuki uusille gen3 ominaisuuksille joskus ensi vuoden alkupuolella eli toimiiko gen3 tällä hetkellä androidilla samalla tavalla kuin gen2? Muuttiko moni sormuksen kokoa uusien ohjeiden myötä vai pysyikö teillä sama koko? Sizing kit on varmaan turha tilata jos gen2 nykyinen koko on mielestäni hyvä. Arkikäytössä keskisormessa ja öisin sekä urheilessä etusormessa kun on siinä vähän tiukempi.
 
Viimeksi muokattu:

omenanraato

Team Tesla
Liittynyt
22.10.2017
Viestejä
4 473
Nyt tuli sormus.
Gen 2 koko 13: 22,5mm
Gen 3 koko 13: 22,25mm. Ero on jo sellainen että tuntuu selvästi. Sovitussetin 12 mahtui myös, mutta ei oikea sormus menisi.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
81
Ite nakkasin viime viikon tiistaina (16.11.) Gen3:n Heritage Stealth -mallisena tilaukseen ja vahvistin koon Gen2-sovituskitin pohjalta saman tien.
Tänään oli aamulla tullut viestiä, et on lähtenyt sormus tulemaan.
 

finWeazel

Chief Karpfen
Liittynyt
15.12.2019
Viestejä
8 027
Vielä olisi viikko aikaa päivittää gen3 halvemmalla. Gen2 toimii edellen ja mittaa "kaiken" tarvittavan niin ei olisi aivan välttämätöntä hommata gen3. Myös uusi kuukausimaksu on herättänyt jonkin verran kritiikkiä, joten olen pohtinut saattaisiko Oura tehdä asian suhteen jonkinlaisia muutoksia ensi vuonna mutta saa nähdä.
Kuukausimaksu närästää lähinnä gen2:en omistajia. Jos/Kun gen3:lla haetaan isompaa markkinaa ja firmalle parempaa voittoa niin en usko, että kuukausimaksu katoaa. Uudet asiakkaat ottavat kuukausimaksun vastaan ilman valitusta Esim. whoop:in älyrannekkeen kuukausimaksu on paljon isompi kuin ouran. Whoop:lla ei saa mitään ominaisuuksia ilmaiseksi käyttöön. Ouran kannattanee pudottaa sormuksen hintaa(alennuskoodit?) ja ottaa erotus takaisin kuukausimaksussa, jos jotain alennuksia miettii. Moni varmaan ennemmin ottaisi halvemman sormuksen+kuukausimaksun, kun sillä keinoin pääsee halvemmalla liikkeelle.
 
Liittynyt
03.12.2019
Viestejä
452
Nyt putkahti mailia, "shipment information received" -tilassa lähetys.

Koko vahvistettu 15.11, sormus oli hopeinen ja kokoa 10.
 
Liittynyt
09.11.2016
Viestejä
625
Tilasin 31.10., fitting kit lähti 10.11. ja tuli perille tänään 22.11. Vahvistin koon äsken ja nyt odotellaan milloin kullitettu tulee tänne. Itsellä oli koko 12 aiemmin ja uudesta setistä se sama tuntui lähes identtiseltä.

Sellaista on noista sovituskittien lähetyksistä ja hitauksista, että lankomies muutamaa päivää aiemmin ja sovituskitti tuli sille myös tänään, että nipuissa taitavat lähetellä niitä kun seurantavaiheet ovat identtiset pl. tilauspäivä.
 
Liittynyt
10.09.2017
Viestejä
28
Tilasin 31.10., fitting kit lähti 10.11. ja tuli perille tänään 22.11. Vahvistin koon äsken ja nyt odotellaan milloin kullitettu tulee tänne. Itsellä oli koko 12 aiemmin ja uudesta setistä se sama tuntui lähes identtiseltä.
Kai se nyt tuntuu identtiseltä, kun aiemmin ketjussa on jo todettu, että gen2 ja gen3 sovituskitit ovat täysin identtiset. Ainoastaan sovitusohjeet ovat muuttuneet.
 
Liittynyt
09.11.2016
Viestejä
625
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 714
Ei varmaan oo kellään kuitenkaan tietoa noiden oikeiden sormusten koosta? Mietin että kumpaankohan suuntaan tuo koko on muuttunut, kun tässä jälleen (tietenkin, saman sovituskitin kanssa) kahden koon välillä pitää arpoa. Eikä kyllä oo tuoreessa muistissa että oliko gen 2 sormus millainen verrattuna tähän sovituskitin kokoon.

Netistä löytyy mitattuna kyllä sovituskitin renkulat, vielä kun ois ne oikeiden mitat saatavilla...
 

omenanraato

Team Tesla
Liittynyt
22.10.2017
Viestejä
4 473
Ei varmaan oo kellään kuitenkaan tietoa noiden oikeiden sormusten koosta? Mietin että kumpaankohan suuntaan tuo koko on muuttunut, kun tässä jälleen (tietenkin, saman sovituskitin kanssa) kahden koon välillä pitää arpoa. Eikä kyllä oo tuoreessa muistissa että oliko gen 2 sormus millainen verrattuna tähän sovituskitin kokoon.

Netistä löytyy mitattuna kyllä sovituskitin renkulat, vielä kun ois ne oikeiden mitat saatavilla...
Juuri tuossa omani ylempänä kerroin. Eli gen3 on pienempi kuin gen2, joskin kumpikin on isompi kuin sovitussetti (joka on täysin identtinen gen2&gen3).
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 714
Juuri tuossa omani ylempänä kerroin. Eli gen3 on pienempi kuin gen2, joskin kumpikin on isompi kuin sovitussetti (joka on täysin identtinen gen2&gen3).
No siis juuri tuo vertautuvuus tuohon sovituskittiin kiinnostaa.

Mutta mutta, meneekin mielenkiintoiseksi jos sanot että koon 13 gen3 (22,25mm) on isompi kuin sovituskitti, kun noita sovituskittejä tosiaan on mittailtuna netissä, ja tässä esim. yksi minkä mukaan 13 koon sovitusrenkula olisi 22,50mm:


Mitäs sä olit mittaillut sovituskitin koon 13 mitaksi?

Ja en nyt ihan hiffaa että mitä meinaat tällä jos kerran sormukset on suurempia kuin sovituskitti:
Gen 3 koko 13: 22,25mm. Ero on jo sellainen että tuntuu selvästi. Sovitussetin 12 mahtui myös, mutta ei oikea sormus menisi.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
05.02.2017
Viestejä
606
Ei varmana voi olla eri kokoo kuin itse sormus tolla mentäis jo oikeuteen jenkeissä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 714
Ei varmana voi olla eri kokoo kuin itse sormus tolla mentäis jo oikeuteen jenkeissä.
No gen2 ja gen3 sormukset on eri kokoisia keskenään, mutta sovituskitti on sama vanha. Että joku tässä nyt on varmasti eri kokoa. :D

Onneksi Oura antaa kerran vaihtaa sormuksen eri kokoon jos harmittaa, mutta ei ehkä jaksaisi sitä rumbaa turhaankaan.
 

omenanraato

Team Tesla
Liittynyt
22.10.2017
Viestejä
4 473
No siis juuri tuo vertautuvuus tuohon sovituskittiin kiinnostaa.

Mutta mutta, meneekin mielenkiintoiseksi jos sanot että koon 13 gen3 (22,25mm) on isompi kuin sovituskitti, kun noita sovituskittejä tosiaan on mittailtuna netissä, ja tässä esim. yksi minkä mukaan 13 koon sovitusrenkula olisi 22,50mm:


Mitäs sä olit mittaillut sovituskitin koon 13 mitaksi?

Ja en nyt ihan hiffaa että mitä meinaat tällä jos kerran sormukset on suurempia kuin sovituskitti:
Sovituskitin 13 koko oli 21,75mm muistaakseni. Tänne joskus viikko sitten ne postailin.

Ja tarkoitan tuolla sitä, että vaikka tuo sovitussetin rinkula on pienempi oikeasti, niin nuo oikean sormuksen anturit ja materiaali tekee siitä huomattavasti tiukemman sormeen.
Eli tuo muovirinkula tulee jopa koossa 12 paremmin sormesta irti kuin koon 13 gen3 oikea sormus, vaikka oikea on selvästi isompi verrattuna kokoa pienempään muovirinkulaan.

Gen2 oikea sormus oli hieman löysä. Pääsi pyörimään sormessa päivän aikana ja korjailin sitä aina silloin tällöin. Ei mitenkään sormesta päässyt lähtemään mutta löysä kuitenkin. Tämä Gen3 taas on sellainen, että paketista kun laitoin sormeen ni jouduin pyörittämään pois sormesta. On meinaan selvästi tiukka, kun gen2 tulee ihan nätisti pois.

Edit: ja täällähän joku sano sovituskitin olevan 13 koolla 22,55mm joka olis hyvin lähellä tuota gen2 sormusta. Mutta mulla 3v ja 1v vanhat kitit oli täysin identtisiä Gen3 kitin kanssa ja ne oli alle 22mm 13 koon osalta.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 714
Edit: ja täällähän joku sano sovituskitin olevan 13 koolla 22,55mm joka olis hyvin lähellä tuota gen2 sormusta. Mutta mulla 3v ja 1v vanhat kitit oli täysin identtisiä Gen3 kitin kanssa ja ne oli alle 22mm 13 koon osalta.
:D

Mä ehkä luovutan, tuntuu että näistä on mittatuloksia yhtä paljon kuin on mittaajia. Olisivat mokomat pitäneet sormusten mitat samoina niin voisi vaan ottaa suoraan vanhan perusteella. Ouran oma ohje olisi ottaa se tiukempi koko jos on kahden koon välissä, koska oikea sormus liukuisi heidän mukaansa helpommin sormesta kuin sovituskitti, joten ehkä mä vaan meen tolla eteenpäin.
 

omenanraato

Team Tesla
Liittynyt
22.10.2017
Viestejä
4 473
:D

Mä ehkä luovutan, tuntuu että näistä on mittatuloksia yhtä paljon kuin on mittaajia. Olisivat mokomat pitäneet sormusten mitat samoina niin voisi vaan ottaa suoraan vanhan perusteella. Ouran oma ohje olisi ottaa se tiukempi koko jos on kahden koon välissä, koska oikea sormus liukuisi heidän mukaansa helpommin sormesta kuin sovituskitti, joten ehkä mä vaan meen tolla eteenpäin.
Ei mulla ainakaan gen2, eikä Gen3 liu’u alkuunkaan niin helposti pois kuin tuo sovitussormus. Siinä oikeassa kun tuo pinta on suojattu jollain nihkeällä kalvolla.

edit: enkä kyllä tiedä millä muut mittailee, mutta mä mittaan ihan mauserilla, elikkä työntömitalla. Sekä manuaalisella, että digitaalisella ja samoja lukemia lykkää. :D
 

finWeazel

Chief Karpfen
Liittynyt
15.12.2019
Viestejä
8 027
Muin kokemus on myös, että sovitussormus tuntui helpommin liukuvalta kuin gen2 tai gen3 aito sormus. Mutta ne erot on loppupeleissä niin pieniä, että mittaus/havaintoerot katoaa fysiologisiin muutoksiin. Sormien koko ei säily koko ajan vakiona,... Harmittavasti ei ole mittavehkeitä niin en voi osallistua faktapohjaisten mittaustulosten jakamiseen.
 

omenanraato

Team Tesla
Liittynyt
22.10.2017
Viestejä
4 473
Muin kokemus on myös, että sovitussormus tuntui helpommin liukuvalta kuin gen2 tai gen3 aito sormus. Mutta ne erot on loppupeleissä niin pieniä, että mittaus/havaintoerot katoaa fysiologisiin muutoksiin. Sormien koko ei säily koko ajan vakiona,... Harmittavasti ei ole mittavehkeitä niin en voi osallistua faktapohjaisten mittaustulosten jakamiseen.
Normaali tilanteessa toki näin. Aina voi ottaa sit ainakin isomman. Mutta itellä ku on isoin koko käytössä ja vanha sormus ei ole ikinä ollut näin tiukka kuin tämä uusi on nyt. Ja vertailin useampaan kertaan tänään vanhaa ja uutta sormusta sormessa. Ero on juuri ratkaisevan iso. Mulla siis kun ongelma on se, että jos tämä on käytössä liian piukka, ei olekaan vaihtoehtoja kuin luopua kokonaan tai palata gen2:een. Ei ole mahdollisuutta isompaan.
 
Liittynyt
05.02.2017
Viestejä
606
Mun pitää lähtee laihutuskuurille jos gen3 9 koko on yhtään pienempi kuin gen2 9. Tänään vasta saapu se kitti ja valitsin saman koon kuin gen2:lla.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
2 359
Kuukausimaksu närästää lähinnä gen2:en omistajia. Jos/Kun gen3:lla haetaan isompaa markkinaa ja firmalle parempaa voittoa niin en usko, että kuukausimaksu katoaa. Uudet asiakkaat ottavat kuukausimaksun vastaan ilman valitusta Esim. whoop:in älyrannekkeen kuukausimaksu on paljon isompi kuin ouran. Whoop:lla ei saa mitään ominaisuuksia ilmaiseksi käyttöön. Ouran kannattanee pudottaa sormuksen hintaa(alennuskoodit?) ja ottaa erotus takaisin kuukausimaksussa, jos jotain alennuksia miettii. Moni varmaan ennemmin ottaisi halvemman sormuksen+kuukausimaksun, kun sillä keinoin pääsee halvemmalla liikkeelle.
En minäkään usko lähiaikojen muutoksiin, mutta vähän kova tuo kuukausimaksu on. Ei toki taloutta kaada tai edes oikeasti vaikuta, mutta ei tunnu mitättömältä parin euron summalta. Joku 2,90€ tms. vaikuttaisi sopivammalta korvaukselta.
Ehkä tuohon tulee sellaisia "osta vuodeksi ennakkoon ja säästä 10%" tms. marginaalista.

Oma Oura tuli tänään, koon laitoin shippausstarttia edeltävänä sunnuntaina...
 

omenanraato

Team Tesla
Liittynyt
22.10.2017
Viestejä
4 473
Kuukausimaksu on posketon kun sen tuoma etu on nämä meditaatiot jne vähän kattavampana:
93C4F683-2776-488D-A37C-3B7F97CE4354.jpeg
 

omenanraato

Team Tesla
Liittynyt
22.10.2017
Viestejä
4 473
Asiaan on onneksi helppo ratkaisu. Jos ei halua niin ei maksa kuukausimaksua ja voi toki myös jättää tuotteen kauppaankin.
Tietysti voi, enkö minä tuosta mitään maksa kun päivitin gen2:sta, mutta en näe että tuolla lisäsisällöllä saadaan maksavia asiakkaita yhtään, jolloin siitä saatavaa tuloakaan ei ole.

Kyllä mä olen aikalailla pettynyt ettei Gen3 tarjoa mitään uutta / tarkempaa dataa noista vanhoista antureista. Parempaa tilastointia, parempaa vertailumahdollisuutta tai jotain.
Toki raudan tuomat lisäominaisuudet toimii ja tulee toimimaan (päiväsyke ja happisaturaatio), mutta nekin on hyvin minimaalisesti vain etusivulla, eikä laisinkaan tuolla välilehdillä. Sitä ei voi myöskään jakaa kaverille, sitä ei käy tuolla trendeissä ollenkaan jne. Eli aivan älyttömän hätäisesti vain kyhätty joku näkymä päiväajan sykkeelle.

Kyllä mä voisin maksaa jopa tuon summan(vaikka toki nyt en joudu), jos saisin tuonne monipuolisempaa dataa nykyisistä arvoista ja niiden vertailuista keskenään.
 

finWeazel

Chief Karpfen
Liittynyt
15.12.2019
Viestejä
8 027
Kyllä mä olen aikalailla pettynyt ettei Gen3 tarjoa mitään uutta / tarkempaa dataa noista vanhoista antureista. aa nykyisistä arvoista ja niiden vertailuista keskenään.
Mun silmiin vaikuttaa siltä, että ouralla on softa ihan vaiheessa. Iso kasa "uusia" ominaisuuksia tulossa sitten joskus. Ainakin mua se spo2 ja treenienajalta syke kiinnostaa. Ne on konkreettisesti hyödyllisiä. Se joku parempi unenanalysointialgoritmikin tulossa sitten joskus. Mut onneksi tiesi etukäteen, että julkaisussa ei juurikaan tule mitään uutta näkymään.

Muse yrittää myydä samalla tapaa kuin oura meditaatioita. Mun mielestä on hyvä asia, että oura toimii edes jotenkin ilman kuukausimaksua toisin kuin esim. whoop. Maailma on menossa siihen suuntaan, että kaikki on palvelua mikä maksaa ja raudanhinta kätketty kuukausimaksujen sisään. Onneksi oura ei ainakaan vielä mennyt kokonaan tuohon bisnesmalliin.
 
Liittynyt
13.11.2018
Viestejä
17
Tietysti voi, enkö minä tuosta mitään maksa kun päivitin gen2:sta, mutta en näe että tuolla lisäsisällöllä saadaan maksavia asiakkaita yhtään, jolloin siitä saatavaa tuloakaan ei ole.

Kyllä mä olen aikalailla pettynyt ettei Gen3 tarjoa mitään uutta / tarkempaa dataa noista vanhoista antureista. Parempaa tilastointia, parempaa vertailumahdollisuutta tai jotain.
Toki raudan tuomat lisäominaisuudet toimii ja tulee toimimaan (päiväsyke ja happisaturaatio), mutta nekin on hyvin minimaalisesti vain etusivulla, eikä laisinkaan tuolla välilehdillä. Sitä ei voi myöskään jakaa kaverille, sitä ei käy tuolla trendeissä ollenkaan jne. Eli aivan älyttömän hätäisesti vain kyhätty joku näkymä päiväajan sykkeelle.

Kyllä mä voisin maksaa jopa tuon summan(vaikka toki nyt en joudu), jos saisin tuonne monipuolisempaa dataa nykyisistä arvoista ja niiden vertailuista keskenään.
Minä käsitin että ilman tuota kuukausimaksua ainoat tiedot mitkä sormuksesta saa ovat ne readiness arvot. Eli kaikki yksityiskohtainen data yöstä ja aktiivisuudesta jää maksumuurin taaksen. Mielestäni sormus olisi aikalailla hyödytön jos ainoat tiedot mitä siltä saa on vain muutamat yksittäiset luvut.
 

omenanraato

Team Tesla
Liittynyt
22.10.2017
Viestejä
4 473
Minä käsitin että ilman tuota kuukausimaksua ainoat tiedot mitkä sormuksesta saa ovat ne readiness arvot. Eli kaikki yksityiskohtainen data yöstä ja aktiivisuudesta jää maksumuurin taaksen. Mielestäni sormus olisi aikalailla hyödytön jos ainoat tiedot mitä siltä saa on vain muutamat yksittäiset luvut.
Ainakin ne jossain ilmotti et on samat välilehdet käytössä kuin gen2:ssa ja maksumuurin takana on nimenomaan nämä ”sisällöt” joka tuli Gen3 parituksen jälkeen omana välilehtenään.
 
Liittynyt
31.05.2017
Viestejä
4 389
Minä käsitin että ilman tuota kuukausimaksua ainoat tiedot mitkä sormuksesta saa ovat ne readiness arvot. Eli kaikki yksityiskohtainen data yöstä ja aktiivisuudesta jää maksumuurin taaksen. Mielestäni sormus olisi aikalailla hyödytön jos ainoat tiedot mitä siltä saa on vain muutamat yksittäiset luvut.
Ainakin ne jossain ilmotti et on samat välilehdet käytössä kuin gen2:ssa ja maksumuurin takana on nimenomaan nämä ”sisällöt” joka tuli Gen3 parituksen jälkeen omana välilehtenään.
Todella sekavasti Ouralta ilmoitetaan näistä ja itsekin edelleen auki, mitä kaikkea Gen3:lla näkee ilman jäsenyyttä. Olen googlaillut ja kysellyt Ouran aspasta, mutta ei ole tullut selvyyttä.
 
Liittynyt
05.02.2017
Viestejä
606
Tänään lähti gen 3 matkaan. Se sykkeen mittaus kiinnostaa eniten ja onko kukaan vertaillut kuinka hyvä se on?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
70
Tuli julkkarissa tilattuun sormukseen sizing kit vihdoinkin eilen.
Muuten tietty hyvä, mutta itse sormus tuli jo toissapäivänä.

Gen2sta tuli ihmeteltyä, että miten tarkka se välillä on.
Tai monista heräilyistä esim. Garminin seuranta ei näyttänyt mitään, mutta Ourassa näkyi.

Nyt uuden sormuksen kanssa pari yöllistä heräämistä jo huomaamatta. Noh, en nyt usko, että tämä huonompi ainakaan on, mutta seurataan.
Täytyy laittaa Garmin kanssa seuraamaan, niin voi sykkeitä ainakin verrata.
 
Liittynyt
22.02.2017
Viestejä
487
Musta Gen3 12 tuli äsken. Koon varmistin 16.11. Sizing kitti tuli maanantaina postissa enkä tosiaan sitä jaksanut odotella ennen koon varmistamista. Ainakin tämä koon 12 sormus on täysin saman kokoinen kuin vanhakin, en huomaa mitään eroa. Laitoin sormukset päällekkäin ja yritin katsoa josko jotain eroa olisi, muttei silmällä eikä sormituntumalla eroa ole. Mittaa en jaksanut kaivaa esille, muut ovat jo mittauksia tehneetkin.

e: vanha oli balance ja tämä on heritage.
 
Liittynyt
16.11.2020
Viestejä
123
Olipa mukava yllätys, kun päivittyi sormus ilmaisiksi tuohon Gen kolmoseen. Gen 2 ostin tosiaan noin pari kk sitten.
 
Liittynyt
01.03.2021
Viestejä
119
Itelle saapu sormus eilen ja illasta käyttöön. Ihan hyvin osu US9 koko, ehkä himppusen isompi mitä sovitussetissä mutta kumminkin tiukka ja mukavampi kuin sovitussetin sormus. Sykkeen mittauksesta osaa sanoa tuohon ylläolevaan muuten kuin että näyttää tasaseen tahtiin mittaavan ja voi ite painaa äpistä että ota se nyt kiitos. Unet se näytti aika hyvin mittaavankin kun heräilin yöllä niin selvät palkit siitä näky apissä. Vielä ei ole äppi kysellyt minkään subscribtionin perään ja kaikki saatavilla, jopa koitti tarjota kuukautisbetaa vaikka profiilissa olen laittanut itseni mieheksi.
 

ted

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
183
Tänään lähti gen 3 matkaan. Se sykkeen mittaus kiinnostaa eniten ja onko kukaan vertaillut kuinka hyvä se on?
Katsotaan jahka sormus saapuu, mutta:

Oura Ring Generation 3 review: a relationship for the long term

But is it accurate? Daytime heart rate monitoring was in line with other trackers. In random spot checks, it was within five beats per minute of what I was getting on my Apple Watch Series 7. There were times where they weren’t in sync, but that usually evened out after a few seconds. Basically, the Series 7 will get you a faster real-time heart rate, but Oura’s daily data is presented in a more digestible format. I’m also tickled that the Oura Ring saw my nightly Pokémon sessions as restorative time.
 
Liittynyt
27.01.2021
Viestejä
89
Itsellä ei kokovalinta ihan nappiin mennyt, sillä siinä missä sizing kitin 8 vaikutti etusormeen hieman tiukahkolta mutta ihan siedettävältä, niin maanantaina saapunutta oikeaa sormusta on kyllä täysin mahdotonta pitää etusormessa. Sen verran epämukavan tiukka ja verenkiertoakin blokkaava jo se on. Yllätyin tästä kyllä aika suuresti, kun yleinen konsensus tuntui kuitenkin olevan, että oikea sormus on sovitussetin vastaavaa hieman isompi - haaveilin siis, että oikea sormus voisi olla aika lailla lähellä täydellisyyttä. Ja voihan se isompi ollakin, en ole mitannut, mutta jostain selkeä ero syntyy, kenties sisäpinnan materiaaleista? Aika ristiriitaista kommenttiahan tuosta eri puolilla (myös täällä) on ollut, että mihin suuntaan se käytön mukavuus materiaaleista johtuen heiluu oikean ja sovituskappaleen välillä. Samoiten Ouran suositukset hieman tiukemman ottamisesta vaikuttivat päätökseen. Aikamoista poppamiesten hommaa nämä kokovalinnat tuntuvat olevan, kun tämä oma kokemus meni nyt täysin valtavirtaa vastaan - toki muutokset gen 3:ssa voivat toki isossa kuvassa olla kääntäneet kelkan, koska aiempia kokemuksia nimenomaan tästä ei tokikaan juuri ole ollut. Mutta ihan selvä ero tässä on, että sovitussetin 8:a pystyy etusormessa käyttämään, oikeaa ei.

Tällä hetkellä sormus on sitten ollut keskisormessa käytössä, missä toimii yllättävän hyvin, mutta pieni väljyys hieman häiritsee, plus mielestäni sormus tuo häiritsevää fiilistä keskimääräistä enemmän keskisormessa kuin etusormessa. Pohdinnassa siis vielä että pitääkö tuo vaihtaa kuitenkin 9-kokoon, jolloin mahtuisi etusormeen. Sovitussetin 9 oli miellyttävä, mutta siinä rajoilla että liian löysä. Tavallaan voisi nyt kuvitella, että kun 8 osoittautui oikeana tiukemmaksi, niin olisiko 9:ssä tuo sovitussetin pieni väljyys sitten oikeassa poissa. Pieni riskihän tässä on että sieltä tulee pikkaisen turhan iso tilalle, ja sen jälkeen ei enää pystykään vaihtamaan. Pitänee käyttää hetki tätä nykyistä ja miettiä tilanne ensi viikolla uusiksi, kun näkee, että kuinka hyvin datankeruu onnistuu tällä koolla ja pienellä väljyydellä keskisormessa.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
240 968
Viestejä
4 215 762
Jäsenet
70 984
Uusin jäsen
sisu1980

Hinta.fi

Ylös Bottom