• Live: io-techin Tekniikkapodcast tänään perjantaina noin klo 15:20 alkaen. Keskustellaan viikon mielenkiintoisimmista tietotekniikka- ja mobiiliaiheista. Suora lähetys YouTubessa. Tule mukaan katselemaan ja keskustelemaan! Linkki lähetykseen >>

Adbluen annosteluhuoltoa tarvitaan, ei uud. käynn. 860km jälkeen.

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja sbasil
  • Aloitettu Aloitettu
Parviäly on kyllä tehokas. Tuolla lämpöpumput info sivuilla oli yksi kaveri löytänyt tuo Denoxiumin hankintakanavan ja nyt kannattaisi kerätä sopivasti porukkaa kasaan ja ottaa ohjat omiin käsiin noiden jäätymisten kanssa. Laitatte kunnon rähinän päälle ja kerätty ryhmän kasaan jossain Fasessa tms ja hoidatte viestikapulan loppuun asti. Mulla meni Land cruiser myyntiin yhdessä päivässä ja siihen jäi tuo Adblue sotkun enempi selvittely omalta kohdalta..


Nykyisin BWL Business solutions valmistaa Jenkeissä tuota Denoxium lientä. Varmistus tuli yhtiön toimarilta (Barry Lonsdale) suoraan.
Pyysin koe-erää ja hintaa, mutta ei vastausta. Pitäisi saada kokoon ehkä iso sakki 50-100 tilaajaa (20 l x lkm = 1000-2000 l) että reagoi. Kuinka moni tulisi mukaan jos kysyn uudelleen asiaa?”
Tuolla jatkukoon saaga..

 
Autovalmistajilla ei ole myöskään intressejä mihinkään jäätymättömään adblueen, koska sen jäätyminen ei ole niille ongelma.
 
Autovalmistajilla ei ole myöskään intressejä mihinkään jäätymättömään adblueen, koska sen jäätyminen ei ole niille ongelma.
Eipä se autonvalmistajille kuulu mitenkään, kun eu-direktiivi on määritellyt mitä litkua pitää käyttää. Jos se eu-litku ei kestä pakkasta, niin se on voi voi vaan. Voisihan eu määrätä vaikka, että tuulilasinpesunesteessä ei saa olla alkoholia jäätymistä estämässä.
 
Eipä se autonvalmistajille kuulu mitenkään, kun eu-direktiivi on määritellyt mitä litkua pitää käyttää. Jos se eu-litku ei kestä pakkasta, niin se on voi voi vaan. Voisihan eu määrätä vaikka, että tuulilasinpesunesteessä ei saa olla alkoholia jäätymistä estämässä.
Ei mikään eu direktiivi mitään määrää. Eu asetuksissa määritellään suurimmat sallitut päästöarvot, mutta ei niiden saavuttamiseen liittyvä tekniikka lainsäätäjää kiinnosta.
 
Sori ei se ollutkaan eu, vaan vda, joka määritellyt standardilitkun ja kieltää käyttämästä mitään lisäaineita jäätymisen estämiseksi tai muusta syystä. Siis koskee ad blueta, joka tavaramerkki.

 
Sori ei se ollutkaan eu, vaan vda, joka määritellyt standardilitkun ja kieltää käyttämästä mitään lisäaineita jäätymisen estämiseksi tai muusta syystä. Siis koskee ad blueta, joka tavaramerkki.

Joo, mutta menee niin päin että valmistaja edellyttää tuon käyttämistä, kukaan, ei pakota valmistajaa toimimaan noin..

Ja tosiaan tuo jäätyminen ei ole valmistajan kannalta ongelma.. OIkeastaan päinvastoin.

Tuosta adblue järjestelmästä on tullut valmistajille melkoinen rahasampo, äärimmäisen harvoin kuulee valmistajia kritisoitavan tuotteensa tahallisen heikosta laadusta, tai korjaamisen tarkoituksellisesta hankaloittamisesta, kun kyse on noista päästölaitteista.

Siellä adblue järjestelmässä ei oikeasti yli 50€ vikaa voi olla, se koostuu yksinkertaisista peruskomponenteista, eikä varsinainen täystuho oikeastaan ole edes mahdollinen.. Silti adblue järjestelmän vikojen kustannukset ovat samaa luokkaa auton tekniikan pääkomponenttien hajoamisen kanssa.
 
Onhan noita toimiviakin nesteitä, mutta kun EU direktiivi määrää ja määrittelee mitä kusilitkua on käytettävä.
 
Ongelma on just siinä, että kun auto tyyppihyväksytään varustettuna laitteineen, niin niiden käyttö on sen jälkeen oltava kuten se oli hyväksynnän yhteydessäkin ja sellaisenaan. Jos ainoana keinona on tyyppitestaukset viety läpi SCR pumpulla, niin se on siinä. Laitetta ei saa poistaa, kuten ei saa DPF filtteriäkään.
Sinänsä olisi hyvä kun saataisiin myyntiin tuota Denoxium jäljitelmää hyllyille. Kaikkiin takuun jo ohittaneisiin dieseleihin tuota saisi vapaaehtoisesti tankata ja kaikki olisi tyytyväisiä. Takuu autot hajoilisi maahantuojan piikkiin kunnes päätyvät parempiin käsiin ja maksajaksi jää vain maahantuoja. Fossiiliset dieselit vielä kokonaan pois myynnistä ja täydellinen FAME kielto, niin myös EGR ja DPF toimivat kuten ne on suunniteltu. Eikä liejuuntuneita öljyjä löydy enää tukkimasta mitään Diesel koneita.
 
Kusiongelma olis nyt ratkaistu tuon jäätymisen suhteen. Prosentti suhteet pitäisi saada
26 % Ammoniumformiaattia ja
20 % ureaa.
Tämän suunnittelin onnistuvan niin, että otetaan 10 L pönttö 32 % Adblueta ja lisätään siihen toisesta astiasta sopivasti akkuveteen tehtyä Ammoniumformiaattiliuosta, jolla päästään tuohon tulokseen. Mutta kuka laskisi sopivan vahvuuden liuokselle ja määrän. Luulisi täältä löytyvän joku asiaan perehtynyt.
Kemiallisesti tuo Ammoniumformiaatti on lähinnä kelpuullinen elintarvike lisäaine, joten mitään hasardi alkemiaa ei tuolla pysty harrastamaan. Lisäksi typen neutraloimiseksi ominaisuudet litkuilla säilyvät samoina, kuin Adblue ”direktiivi” kartelli suojatulla petkutusaineellakin.
Kaavaa on jo tutkittu ihan riittävästi, niin ajattelin toimia omaehtoisesti asian suhteen, niin eiköhän aloiteta vaikka tästä keskustelusta viemään hommaa eteenpäin.
Tässä alkuun siitä alunperin Kemiran kehittämästä , pakkasen kestävästä, jonka suuremmat teolliset mogulit sai vaiennettua. Käsittääkseni tuota Ammoniumformiaattiakin saa purkki, tai säkkitavarana ihan netistäkin. Yhdellä kanisteri sekoituksella pärjäisi aina talven yli helposti ja tekee rakeista aina uuden, kun oppii menetelmän ja suhteet. Löytyykö täältä jelppiä hommaan?

No nyt lähti liikkeelle. Hyvä juttu.

Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.

Linkki: https://www.youtube.com/watch?v=nT3rh9Q8Ppw&t=179s
 
Ihan sama mitä just nyt, mutta homma on lähtenyt käyntiin. Saadaan hyvää ajokalustoa käyttöön kun pystyy ajamaan muillakin, kuin takuunalaisilla, tai liisari autoilla. Autonvalmistajien kunnon moka saadaan tälläkin korjattua.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
293 373
Viestejä
5 015 315
Jäsenet
80 484
Uusin jäsen
rikkee556

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom