Kaikkia ääripikeistolaisiajärjestöjä ja -marsseja jotka voidaan yhdistää väkivaltaan ei ole kielletty.
Miksi näin tehtäisiin toisten kohdalla?
Käsittääkseni se "kohti vapautta" miekkari kiellettiin, koska se ihan oikein katsottiin olevan PVL:n marssi. PVL on siis lakkautettu poliittisen väkivallan takia. Lakkautetun järjestön nimissä ei kai voi tuollaista järjestää(?).No jos perusteena on väkivalta, pitäisi kaikki kieltää samoin perustein, riippumatta äärilaidasta.
Sitten täysin samat tyypit vaan teki uuden marssin, mutta järjestäjänä olikin Odinit, niin miekkari saatiin pitää. Vähän luulen että tämä oli ainakin jonkun verran suunniteltua, että saavat vähän lisää huomiota sille marssilleen.
Eli mielipiteenvapaus on edelleen äärioikeistolaisillakin, joka on kuitenkin ihan oikein. Jos sitä vapautta aletaan uusnatseilta poistamaan, niin ei ole mitään takeita, ettei sitä poistettaisi joltain muultakin vastaisuudessa.
Kuten tuossa yllä @Kiila aika hyvin tiivisti, niin sitä äärioikeiston (tai minkään muunkaan ääriporukan) uhkaa ei tulisi hirveästi liioitella, koska se vie sitten siltä asialliselta kritiikiltä validiteettiä jatkossa. Täälläkin on nyt jostain syystä toiset sitä mieltä, että mä jotenkin öyhötän natseista, vaikka oon aika maltillisesti mielestäni niistä kirjoittanut. Oon tässä ketjussa painottanut aiemminkin sitä, että se uhka pitää ottaa vakavasti sellaisena kuin se on, ilman liioittelua tai valkopesua. Ei se asioista asiallisesti keskustelu mitään öyhöttämistä kai ole? Uusnatseista, islamisteista, kommareista ja kettutytöistä voidaan käydä keskustelua ihan niiden oikeilla nimillä .