Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
tämä tuli luettua useaan otteeseen kannesta kanteen
Metsolat tuli tv:stä hupaisia oli tv-arvonnat, joissa piti lähettää kortti ohjelmaan. Kun voittaja arvottiin, paikalla oli aina poliisi ja onnetar kahlaili kymmenien tuhansien korttien joukossa jossain altaassa ja noukki voittajakortin
Lomamatkat tilailtiin monesti matkatoimistoista. Lennoille sai varattua tupakkapaikan ja ne paikat oli koneen perällä muutama rivi penkkejä. Siellä sitten itsekin käryttelin tuntematta sen kummemmin mitään myötätuntoa edessäni istuvia kohtaan.
Pahvisessa sotilaspassissa oli tuolloin vielä arvostelu miten oli hommat hoitanu, esim "hyvä" tai "kiitettävä", ja muutenkin kaikki tiedot oli käsin kirjoitettu.
Eikö enään ole? Ainakin 2007 oli vielä arviot.Metsolat tuli tv:stä hupaisia oli tv-arvonnat, joissa piti lähettää kortti ohjelmaan. Kun voittaja arvottiin, paikalla oli aina poliisi ja onnetar kahlaili kymmenien tuhansien korttien joukossa jossain altaassa ja noukki voittajakortin
Lomamatkat tilailtiin monesti matkatoimistoista. Lennoille sai varattua tupakkapaikan ja ne paikat oli koneen perällä muutama rivi penkkejä. Siellä sitten itsekin käryttelin tuntematta sen kummemmin mitään myötätuntoa edessäni istuvia kohtaan.
Pahvisessa sotilaspassissa oli tuolloin vielä arvostelu miten oli hommat hoitanu, esim "hyvä" tai "kiitettävä", ja muutenkin kaikki tiedot oli käsin kirjoitettu.
90-luvusta mulle on jääny mieleen parhaimmat point and click seikkailupelit. Niitä tulee aika-ajoin vieläkin pelailtua.
II/02 luki myös arvio. Nurmiporalle taisi tulla tyydyttävä ja se toki oli ihan oikeinomassa passissa oli että hyvin suoritettu. pitäiskin katsoa mitä siinä mainittiin. mutta oikeasti huono sotilas olin.
Leo Leijona ja Kultapossu peli oli kyllä kova sana, jonka sai Leoniasta(?)
Itse muistoissani yhdistän jellonan ja kultapossun Postipankkiin ja Leoniaan.Osuuspankista. Oli muuten loppupeleissä helvetin koukuttava, aikaavievä ja vaikea
Joo. Tai sitten postipankista. Leonia tuli vasta 1998.Leo Leijona ja Kultapossu peli oli kyllä kova sana, jonka sai Leoniasta(?)
Minä olin jo pienenä OP:n asiakas, mutta muistaakseni isoveljellä oli postipankissakin joku tili.Joo. Tai sitten postipankista. Leonia tuli vasta 1998.
Täälläkin oli silloin vielä kaksi pankkia, sekä posti ja kauppa. Mutta ei ole enää. Ei ole enää kirjelaatikkoakaan
Kaikesta ne perkule säästää. Itsekin säästän työnteosta, kun on niin opetettu hyvin säästämään kaikessa
Täytyi googlettaa. Kultapossukerho oli Postipankin (PSP) juttu.
Postipankilla on tuollainen Wanha kärrynpyörälogo, sitten tuli Leonia ja sitten Sampo ja sitten Danske Bank.
Itse sekoitin myös OP juttuun. Mutta Osuuspankilla oli HIPPO-klubi. "Hippo-klubi on alle 13-vuotiaille lapsille tarkoitettu kerho. Hippo-klubin jäsenille tehdään sekä Hippo-lehteä että Hippo.fi-verkkopalvelua." Eli virtahepo.
"Valtion perustaman Postisäästöpankin tarkoitus oli edistää säästämistä."
"Kultapossu oli lapsille suunnattu pankin kanta-asiakasohjelma vuosina 1958–2003, johon sisältyi Kultapossukerhon jäsenyys, Kultapossulehti ja kullanvärinen (alkuaikoina lehtikullalla päällystetty) säästöpossu. Suurimmillaan siinä oli 300 000 jäsentä. Mottona oli "on hienoa olla Kultapossukerhon jäsen".[11]"
"Kuudella pisteellä sai onnenrahan, 18 pisteellä pääsi kerhon suurmestariksi. Kultapossukerholaisille tehtiin vuonna 1998 myös oma CD-ROM -peli, "Kultapossu ja Leo Leijona: Sateenkaarivarkaat"."
https://fi.wikipedia.org/wiki/Postipankki
Muistaakseni oli myös Orava Pankki, eli KOP, eli kansallis-osake-kankki, eli nykyisin nordea Itsellä oli tosin osuuspankki, mutta oravan muistan jollain lailla.
Kansallis-Osake-Pankki 1889-1995
Postipankki Ilmeisesti 1887-1998
Minä olin jo pienenä OP:n asiakas, mutta muistaakseni isoveljellä oli postipankissakin joku tili.
Muistan myös että olin jollekin sukulaiselle kateellinen, kun sillä oli säästöpossu jossa Roope istui aarrearkun päällä, kellään muistikuvaa mistä pankista niitä sai? (muistelisin että oli siis jollekin pankille brändätty mutta lähes varma ettei ainakaan OP)
Ilmeisesti tosiaan KOP:n alunperin ja Merita jatkanut, kuten tuossa yllä vihjattiinhttp://www.huuto.net/kohteet/roope-saastolipas/432447299
Mulla oli tuollainen kanssa. Tämän huuto-myyjän mukaan olisi ollut Merita pankin säästölipas (en kyllä olisi muistanut).
Ai stana, mulla oli toi!Tuota en ole varmaan koskaan nähnyt:
["KOP Roope miniautomaatti (1980)"]
Jaa mikä? Mä muistan kyllä Suzuki PV:t (ja Honda Monkeyt, Tunturi Tigerit tms jne) mutta tuo kuulostaa vieraaltaKama-pv voi pojat miten kauhea sen kokonen laite on ajaa 120kmh
Eka läppäpuhelin tuli itseasiassa 80-luvun puoella, Motorola MicroTAC julkastiin jo 89Ensimmäinen läppäpuhelin -95 tuntui kehityksen huipulta.
Siis suzuki pv missä oli kiinni 70cc läppäpytty ja muutkin roinat vaihdettu (kamat kuten niitä tavattiin kutsua).
Varmaan ollutkin mutta mun eka läppäpuhelin oli -95 joku motorola tais olla.
E: ehkä juurikin tuon microtacin myöhempi versio, en muistanutkaan että ne oli noin rumia xD
Mikäs vittu tän nimi olikaan?
Eikös ne olleet 80cc PV:t, aika järkkyjä vehkeitä nyt kun muistelee
Tää skootterihomoilu nykyään perseestä. Vaikka tyttölöiset näyttääkin hyvältä sitä ajaessaan. Ihme ettei mitkään läskit silti aja. Vaikka luulisi.
Eka auto. Opel munakadett. Opel Kadett e, 5ov, 1989.
- Music Television (MTV) oli vielä silloin jotain todella coolia
Aika jolloin MTV:ltä tuli muutakin kuin "reality" roskaa. Ray Cokes juontamassa muistaakseni 22.00 alkanutta showtaan.
- Music Television (MTV) oli vielä silloin jotain todella coolia
Sama vika oli mulla siinä ekassa e-kadetissa. Eli kun rullaili vapaalla niin moottori sammui. Käynnistyi kumminkin ihan normaalisti. 1.6 kaasari kone. Toinen vähän vanhempi e-kadett toimikin sitten ilman sammumisia. 180 taisi olla huiput 1.6 moottorilla ja 4 vaihteisella vaihteistolla. Se toinen sedan kadetti olikin muistaakseni useampia vuosia. Törkeän ruma se oli, mutta tekniikka oli tosi kestävää.Itsellä kolmas ja neljäs auto olleet Opel Kadett-E. sedan Vm-90 ja hatchback -91, muistaakseni. Sellaisia ruostepesiä, ettei sanassa "saa muovinkin ruostumaan" taida olla epäilystäkään, mutta tielle niillä ei jäänyt eli tekniikka pelasi ajettavasti.
Mielenkiintoisin näistä oli tuo hatchback, joka kylmältä käynnistäessä aina sammui sen 400metrin-4km sisällä. Uudelleen startatessa se kumminkin lähti käyntiin ja matka sai sen jälkeen jatkua vaikka kuuhun. Tämän rotisko ostin sellaisena hätäostoksena autopulaan kun raha ei suonnut liikkuma varaa. Mielenkiintoisinta sen moottorissa oli voimakas öljyvuoto kannen välistä. Täyttäminen oli aivan turhaa. Sitä vastoin kylmältä ajettamisvikoineen, kera kaasutinvaijerin jäätymisongelmin, silläkin tuli ajettua, matalan öljynpaineen merkkivalon loimuten toista kymmentätuhatta kilsaa vajaa vuoden aikana.
Koulun vieressä olevia puhelikoppejä käytettiin pommiuhkauksien soittoon että porukka pääsi pois aikaisemmin.En minä mutta pojat..Puhelinkopit ja Omo-infon ilmainen puhelinlinja. Sinne tuli soiteltua kun bussia odoteltiin.