Ota huomion että kaapeli antennista modeemin hukka signaali. Parempi ratkaisu on ulkomodeemi suoran asennettu katolla, katolta vain PoE Ethernet kaapeli. Minulla on se Huawei WIN ja toimi erinomaisesti. Lisäksi ei ostettu Elisalta vain tilattu suoran Aliexpresilta, h. 300€, 1Gb Kotinetti SIM Elisalta.
5G kotinettiliittymän voi päivittää olemassaolevaan sim-korttiin, soitto riittää.
Edelleen niitä kotinetin vermeitä et saa ilman sitä asennusta... Liittymän toki saat päiviteltyä mihin haluat pelkällä soitolla aspaan.
Tuo liittymän saamisen on nyt varmistanut usemapi, onko alueroja , vai miksi myös kirjoituksia ettei saa.
En ymmärrä miksi tilata Huawein modeemi Aliexpressiltä 300€ hintaan, kun se Elisalla maksaa 240€?
Elisan koti 5G on siis
10€/kk huawein ulkolaite 24kk soppari
0€/kk Mesh asemat
29,90 tai 34,90€/kk yhteys
Asia selvä, mulla on laitteet seinässä itse asennettuna, miten sulla?
Sori vähän toistoa, mutta varmistan nyt että olen ymmätänyt oikein. SInulla siis liittymä ja laitteet ja laskut. Eli sieltä mallit ja termi.
Liittymä on kotinetti 5G, siis se mikä tulee sen kotinetti asennus kytkyn mukan, sadan megan uppi markkinoitu. (eli puhutaan samasta asiasta)
vähän hämää kun kerrot vähän eri hintoja kuin firman sivuilla. Eli sinulla maksio 29,9 tai 34,9€kk se liittymä (et tainnut kertoa kumpi)
Lisäksi sinulla on kytkynä se Huawein N5368X laite (pyöreä) ja siitä 24kk sopparri, jonka kokonais hinta 240€ (onko laite tuo, heräs epäily kun kommentoi toisen laitteen viestiä)
Et tilannut asennusta, eikä sitä laskutettu.
Tilasitko kertomallasi tavalla, vai yrititkö ensin tilata suorilla kotinetti 5G, mutta kun ei onnistunut, niin sitten kertomallasi menetelmällä.
Oliko hinnat tinkkutta , ilmeisesti ei ihan listahintoja. ja verollisista kuluttaja tuotteista puhe?
Nyt Elisan sivuilla.
1Gb kotinetti 5G 44,9€/kk tai 5G kotinetti 600Mbit 39,9€/kk , sis laitteet, lisäksi se asennus 495€.
Samoin Elisan sivuilla 5G mobiililaajakaista
1Gb 44,9€ ja 600Mbit 36,9€/kk (tarjous 34,9€), nuo sinun hinnat jopa halvempia 5G mobiililaajakaista, parempi laite kytky, parempi liittymä.
Edit:
Vielä yksi varmistus, oletko kokeillut laitetta, toimiiko muiden ja muiden operaattorien 5G SIMeillä. Eli jos tilaan toistaiseksi voimassa olevan 5G kotinetin hetkeksi niin saisin tuon N5368X laitteen noin 300lla eurolla veroineen ?