Mikähän mahtaa aiheuttaa sellaista, että joskus lepotilasta herätessä näyttö (LG OLED 42" C4) menee HDR-tilaan ja sitten jos Win11:sta asetuksista käy laittamassa HDR:n pois päältä ja takaisin, vaihtuu tilaksi "Dolby Vision", joka minulla siinä on normaalistikin?
Ei tuo muuten mitään haittaisi, mutta en ole saanut tuota erillistä HDR-tilaa koskaan muuten päälle, niin minulla on siinä värisäädöt ihan mitä sattuu.
No hitto tämä metodi toimikin minun tapauksessa, kun halusin vain estää tyhjänpäiväiset kirkkauden muutokset. Eli TPC ja GSR pois päältä ja tuon Redditin CMD-kikkailun avulla pääsin tarvittavaan huoltovalikkoon.
Tämä olisi tullut tarpeeseen, kun juuri olin kyselemässä, että miten tästä saisi ärsyttävän kirkkauden automaattisen pumppauksen pois, mutta eipä tuo toimi noilla ohjeilla minulla.
Prosessin pitäisi mennä näin:
1.) Vaihdetaan komentoriviltä LGTV Companion -sovelluksen asennushakemistoon (tässä oletushakemisto):
cd /d c:\Program Files\LGTV Companion
2.) WebOS 23 käyttää uudempaa huoltovalikkoa, vaihdetaan vanhempaan versioon:
lgtvcli.exe -settings_other "{\"svcMenuFlag\": false}"
3.) Käynnistetään huoltovalikko komentoriviltä. Salasanaksi pitää syöttää kaukosäätimestä "0413":
"LGTV Companion.exe" -button IN_START
Minulla tämä tyssää kakkosvaiheeseen, kun sieltä palautuu aina virhe "
{"Device1":{"info":"Cannot relay luna response."}}". Joku komentoi redditissä, että joskus komento pitää ajaa useamman kerran, mutta se ei muuta mitään ainakaan minulla. En tiedä vaikuttaako tässä se, kun monitori päivittyi juuri ja versio näyttää olevan "webOS24 / 9.2.2-1804"? "LGTV Companion" on asennettu ja se kyllä käynnistää ja sammuttaa TV:n ongelmitta koneen mukana.
Täällä on tuon sovelluksen komentorivikäskyjen laajempi dokumentaatio, mutta ei siellä ole tähän mitään lisäapuja:
Power On and Off WebOS LG TVs together with your PC - JPersson77/LGTVCompanion
github.com
Edit.
Hmm, tarkennetaanpa sen verran, että kakkoskomennon virheestä huolimatta kolmoskomento avasi promptin, josta 0413 koodi avasi huoltovalikon. En vielä muuttanut sieltä mitään, mutta käsittääkseni OLED-alavalikosta löytyvät TPC ja GSR ovat avainsanat kirkkauden pumppauksen postamisessa. Sitten vaan pitää vielä pohtia, että onko valmis riskeeraamaan niiden poistolla lisää mahdollisia kiinnipalamisongelmia?
Mitään tuohon näytönsäästäjään liittyvää en sieltä huoltovalikosta kyllä äkkiseltään löytänyt.
Myös tuolla LG Companion sovelluksella pitäisi päästä service menuun
Reddit - Dive into anything
Itse tosin en ole nähnyt mitään ongelmaa tuossa ilotulitus -näytönsäästäjässä, huomaa ainakin jos on unohtanut ruudun päälle PC:n idlatessa työpöydällä (ikonit ja taskbar piilotettu, musta taustakuva).
Ei siinä mitään varsinaista ongelmaa olekaan, mutta en vaan pidä mistään ylimääräisestä välkkeestä ruudulla. Kone on joskus päällä yölläkin, enkä haluaisi että näyttö päättää satunnaisesti alkaa loimottelemaan omiaan. Siksi näytönsäästäjäkin on minulla tosiaan vain musta ruutu ja sellaisena haluaisin sen pysyvän myös siinä vaiheessa, kun virransäästö menee päälle. Tässä se ei kuitenkaan onnistu, kun kello ja ilmoitusviesti hyppää kehiin (tuo kello on käsittääkseni tässä vastine sille vanhempien mallien ilotulitukselle).