3DMark Port Royal - DirectX ray tracing benchmark (DX12)

Viestiketju alueella 'Testiohjelmat ja -tulokset' , aloittaja -SD-, 08.01.2019.

Tagit:
  1. sbasil

    sbasil

    Viestejä:
    1 706
    Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    S-pois imgur-linkistä, niin näkyy kuva.

    [​IMG]
     
    Halpuuttaja tykkää tästä.
  2. Lautajo

    Lautajo

    Viestejä:
    63
    Rekisteröitynyt:
    28.10.2016
  3. Subv1sa

    Subv1sa Tukijäsen

    Viestejä:
    521
    Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    SCORE 9 245 with NVIDIA GeForce RTX 2080 Ti(1x) and Intel Core i9-9900K Processor

    I scored 9 245 in Port Royal

    Aika paljon nostanu noi uudet ajurit tuloksia?
    Edellinen samoilla säädöillä 9069
     
  4. solidton

    solidton Make ATK Great Again

    Viestejä:
    235
    Rekisteröitynyt:
    03.04.2017
    Ei ole ajurista johtuva vaan testin päivityksestä mikä varsin erikoista..
     
    Subv1sa tykkää tästä.
  5. solidton

    solidton Make ATK Great Again

    Viestejä:
    235
    Rekisteröitynyt:
    03.04.2017
    En kyllä ymmärrä miksei kyseinen suorituskyvyn lisäys toteudu itse Port Royale testissä, eikö tuo päivitetty versio itse testistä pitäisi olla nimenomaan DLSS:ää tukeva? Uusin versio NVIDIA:n ajurista (418.81) pitäisi olla ensimmäinen DLSS:ää tukeva ajuri mutta Port Royalen ja DLSS feature testin voi ajaa 417.71 ajurilla missä ei DLSS tukea ja käytännössä (+- 0.5%) samoin lopputuloksin?

    Aivan pihalla näistä DLSS ja DXR jutuista :dead:
     
  6. Asmola

    Asmola Molander Ylläpidon jäsen Team Apex Legends RTX ON Team H2O

    Viestejä:
    2 510
    Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    Port Royal-testi ei tue DLSS:ää, vain tuo Feature-testi.
     
  7. solidton

    solidton Make ATK Great Again

    Viestejä:
    235
    Rekisteröitynyt:
    03.04.2017
    Siis tota juuri ihmettelin (eli huonosti ilmaisin asian edellisessä viestissä) kun Port Royale testissä ei ole DLSS tukea mutta tossa Feature testissä on mikä on kuitenkin täysin sama "ajo" kun toi Port Royale testi. Eilinen 3Dmark:n päivityshän piti sisällään ite 3dmark softa päivityksen, Port Royale 1.0 -> 1.1 ja lisäksi uutena testinä ton Feature testin. Ton Port Royale testin päivityksen jälkeen itellä ainakin tulos parani 5.5%. Tämä siis samoilla asetuksilla vanhalla (417.71) ja uudella NVIDIA:n ajurilla (418.81) :confused:

    3Dmarkin technical guidesta lainattu Feature testin osiosta:

    "DLSS is a proprietary NVIDIA technology. To run this test, you will need an NVIDIA graphics card with drivers that support DLSS and Microsoft DirectX Raytracing, such as a GeForce RTX series, Quadro RTX series or TITAN RTX. You must also have the latest NVIDIA drivers for your graphics card and the Windows 10 October 2018 Update (1809). "

    NVIDIAn 418.81 ajurin Release notesta lainattu:

    "Includes support for new GeForce RTX laptops, and delivers the optimum performance in Futuremark's 3DMark Port Royal benchmark, which has just added a new feature test for NVIDIA Deep Learning Super Sampling (DLSS)."

    Ton Feature testin ajoin eilen ja tein vielä tänään hetki sitten "DDU puhtaan" asennuksen uudelleen ajuriversiolla 417.71 = Feature testin voi ajaa tolla vanhemmalla ajuriversiolla missä ei ainakaan virallisesti ole DLSS tukea ja tulos näin äkkiseltään aivan sama kun uudella 418.81 ajurilla, testaan sen hetken päästä.

    Screenshot (219).png

    Edit: typo
     
  8. Jerry Wires

    Jerry Wires

    Viestejä:
    130
    Rekisteröitynyt:
    11.04.2018
  9. solidton

    solidton Make ATK Great Again

    Viestejä:
    235
    Rekisteröitynyt:
    03.04.2017
    beaverrr tykkää tästä.
  10. beaverrr

    beaverrr

    Viestejä:
    43
    Rekisteröitynyt:
    18.10.2016
    Viimeksi muokattu: 10.02.2019
    solidton tykkää tästä.
  11. Jarnis

    Jarnis

    Viestejä:
    59
    Rekisteröitynyt:
    05.03.2018
    Selvennykseksi:

    417.71 -> 418.81 sisälsi pieniä optimointeja Port Royaliin jotka nostivat hieman scoreja mutta itse DLSS kyllä toimii jo 417.71 ajurillakin.

    Port Royal workloadi päivittyi tuoreessa patchissa ja sisälsi korjauksia jotka nostavat scorea jos koneessa on kaksi näyttistä, parannus noin 10%. Yhden näyttiksen osalta ei suorituskykymuutoksia tämän osalta.
     
  12. solidton

    solidton Make ATK Great Again

    Viestejä:
    235
    Rekisteröitynyt:
    03.04.2017
    Mulla toi 418.81 ajuri ei parantanu tulosta yhtään mutta Port Royalen päivityksen jälkeen tulos parani 5.5% vakio kelloilla ja sama tulos siis sekä 417.71 että 418.81 ajurilla, kahdella näytönohjaimella.
     
  13. Jarnis

    Jarnis

    Viestejä:
    59
    Rekisteröitynyt:
    05.03.2018
    Multi-gpu fiksi vaikutti kaikilla ajureilla. Niin joo ja tuo 10% oli siis 2080ti SLI:llä. Hitaammlilla korteilla ero pienempi.

    Port Royal-optimoinnit .81 ajurilla olivat varsin pieniä, melkeinpä virhemarginaalissa.
     
  14. solidton

    solidton Make ATK Great Again

    Viestejä:
    235
    Rekisteröitynyt:
    03.04.2017
    Noi omat ajot on nimenomaan 2080ti SLI:llä.

    Käyttäjällä beaverrr 1 x 2080 parannusta ~0,74% ja käyttäjällä Subv1sa 1 x 2080ti parannusta ~1,9% (tässä samassa viestiketjussa). Eli noi edellämainitut olisi siis pelkästään ajurista johtuvia mutta 2 x 2080ti ~5,5% parannus pelkästään tosta Port Royale 1.1 multi-gpu fiksistä johtuva?

    Itellä siis oli noi Port Royalen ajot ajurilla 417.71 16 5xx ja ajurilla 418.81 16.5xx, mutta ero siis jotain 0,5% max. Harmi kun ehdin jo poistaa ne tuolta 3Dmarkin sivuilta, vai tuliko edes tallennettua..

    Ihan mielenkiinnosta pitää tutkia saisko ton Port Royalen version 1.0 palautettua vielä jollain.
     
  15. Jarnis

    Jarnis

    Viestejä:
    59
    Rekisteröitynyt:
    05.03.2018
    Steamissa ei. Standalonella voi teoriassa kaivaa netin syövereistä vanhemman installerin.
     
  16. thommy75

    thommy75

    Viestejä:
    18
    Rekisteröitynyt:
    17.01.2019
  17. solidton

    solidton Make ATK Great Again

    Viestejä:
    235
    Rekisteröitynyt:
    03.04.2017
    Täytyypi tutkia kun ei ole Steamin kautta käytössä.
     
  18. Jarnis

    Jarnis

    Viestejä:
    59
    Rekisteröitynyt:
    05.03.2018
    Etsi vain 2.7 versiota jossa on Port Royal muttei vielä DLSS testiä.
     
  19. solidton

    solidton Make ATK Great Again

    Viestejä:
    235
    Rekisteröitynyt:
    03.04.2017
    Virhemarginaalia varmasti on koska ajettu vain yhdet ajot, ajurit asennettu "puhtaina" (DDU):


    "Vanha" Port Royale V1.0 (GUI v2.7.6283 64) 417.71 ajurilla 15 854 ja 418.81 ajurilla 15 796

    Screenshot (239).png


    "Uusi" Port Royale V1.0 (GUI v2.8.6427 64) 417.35(!) ajurilla 16 376, ajurilla 417.71 16 466 ja 418.81 ajurilla 16 571. Port Royalen päivityksestä johtuva parannus siis tässä kohtaa ~5.0%

    Screenshot (235).png
    Screenshot (229).png
    Screenshot (240).png



    Viitaten tonne vanhempaan viestiin; DLSS ajot uusimmalla versiolla (GUI 2.8.6427 64) myös 417.35 ajurilla. Tässä kohtaa 417.71 vs 418.81 parannus ~1,0%

    Screenshot (234).png

    Edit: lisätty kuva ja lisätty tulos ajurille 417.71
    Edit: GUI v.2.8.6427 64 ei osannut vaihtaa Port Royalen versio numeroa V1.0 -> V.1.1 eli toi "Uusi" on V1.1
     
    Viimeksi muokattu: 16.02.2019 klo 00:56
  20. thommy75

    thommy75

    Viestejä:
    18
    Rekisteröitynyt:
    17.01.2019