3DMark Port Royal - DirectX ray tracing benchmark (DX12)

Viestiketju alueella 'Testiohjelmat ja -tulokset' , aloittaja -SD-, 08.01.2019.

Tagit:
  1. -SD-

    -SD-

    Viestejä:
    1 633
    Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    3dmark-new-hero-with-port-royal.png


    Port Royal on maksullinen, eli toimii vain 3DMark Advanced Editionissa, ei ilmaisessa Basic Editionissa.

    3DMark Port Royal upgrade - Steam

    3DMark Technical Guide - Port Royal

    3DMark Port Royal Hall Of Fame



    Lisäys:

    Port Royal Benchmark Adds NVIDIA DLSS For Improved Image Quality and Performance - NVIDIA




    DXR ON vs OFF vertailua.

     
    Viimeksi muokattu: 04.02.2019
    solidton tykkää tästä.
  2. edup

    edup

    Viestejä:
    1 505
    Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    Titan V stockina & 6700K:
    3336 pistettä
    http://www.3dmark.com/pr/844

    Titan V @ core 1987 MHz, mem 1026 MHz & 6700K:
    3791 pistettä
    http://www.3dmark.com/pr/877

    Näyttää muuten siltä että tässä testissä jäädään kyllä Titanilla aika pahasti 2080 Ti:lle. Muiden foorumilaisten tuloksia ootellessa...
     
    Viimeksi muokattu: 08.01.2019
    hsalonen, solidton, jabbadap ja 1 muu käyttäjä tykkää tästä.
  3. Asmola

    Asmola Molander Ylläpidon jäsen Team Apex Legends RTX ON Team H2O

    Viestejä:
    2 521
    Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    SCORE 9 374 with NVIDIA GeForce RTX 2080 Ti(1x) and Intel Core i9-9900K Processor

    I scored 9 374 in Port Royal

    Aika selvästi peittoaa Titan V:n tässä testissä, eli Battlefield V:n tuloksista ei kannata juuri vetää johtopäätöksiä. @edup

    Toki pitää ottaa huomioon, että tässä testissä RTX:ää käytetään reilusti enemmän kuin varmaan missään pelissä tullaan käyttämään, jolloin erot jää tietysti pienemmiksi.

    Edit: Otin vielä löysät pois kuljeksimasta.

    SCORE 9 471 with NVIDIA GeForce RTX 2080 Ti(1x) and Intel Core i9-9900K Processor

    I scored 9 471 in Port Royal
     
    Viimeksi muokattu: 09.01.2019
    TTE, edup, hsalonen ja 1 muu käyttäjä tykkää tästä.
  4. Subv1sa

    Subv1sa Tukijäsen

    Viestejä:
    529
    Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
  5. Manakuski

    Manakuski

    Viestejä:
    401
    Rekisteröitynyt:
    12.10.2017
  6. solidton

    solidton Make ATK Great Again

    Viestejä:
    247
    Rekisteröitynyt:
    03.04.2017
  7. Jarnis

    Jarnis

    Viestejä:
    72
    Rekisteröitynyt:
    05.03.2018
    Sieltä vaan Custom Runia ja reflektiot pois tai traditionalille ja ray traced shadowit pois jne. ja vertaamaan... Kyllä se tuohon taipuu.
     
    Asmola tykkää tästä.
  8. jabbadap

    jabbadap

    Viestejä:
    1 086
    Rekisteröitynyt:
    04.11.2016
    Onkos tuosta tulossa Vulkan versiota?
     
  9. Halpuuttaja

    Halpuuttaja

    Viestejä:
    913
    Rekisteröitynyt:
    21.02.2017
    Hyvä SLI skaalautuvuus tuossa, kun huipputulos on 80,12fps, jossa hyvin samanlaiset kellot kuin Asmolan 43,9 fps tuloksessa.
     
  10. Jarnis

    Jarnis

    Viestejä:
    72
    Rekisteröitynyt:
    05.03.2018
    En ole seurannut aktiivisesti joten varmaan kerrot jos olen väärässä, mutta ei taida vielä olla ihan Vulkan-puolella mitään standarditapaa tehdä säteenseurantaa. NVIDIAlla on ekstensioita, mutta ei ole hirveästi järkeä tehdä benchmarkkia joka toimii vain moisilla vendor-spesifisillä ekstensioilla. Eli Vulkan-speksien vahvistumista odotellessa...

    DirectX-puolella on standardoitu API tarjolla ja on ollut jo tovin.
     
    jabbadap tykkää tästä.
  11. FrozenJuice

    FrozenJuice Premium-jäsen Make ATK Great Again Team NVIDIA Team Intel

    Viestejä:
    500
    Rekisteröitynyt:
    16.03.2017
    I scored 16 956 in Port Royal

    Tulihan tämä vihdoin. Tuosta SLI setillä hyvin nopeat tyypit, tosin en usko kiristettävää ihan hirveästi jääneen. Nää kortit kun vaan kaatuu aina kun päästään 2100 mhz ja mitään ei voi... Custom bios onneksi kompensoi tuota kulkua :cigar2: 17k saadaan kyllä taatusti puhki, mutta se hoidetaan sitten huomenissa!

    Eihän tässä muuten prossun asetukset käytännössä mitään pitäisi vaikuttaa? Mulla tällä hetkellä vakiona :facepalm::darra:
     
  12. Jarnis

    Jarnis

    Viestejä:
    72
    Rekisteröitynyt:
    05.03.2018
    Ei vaikuta prossu. Täysin puhdas grafiikkatesti, ei CPU osiota, ei overall scorea. Saa olla aika kosminen setti että CPU ottaisi kiinni. Ehkä jos jotain dual core Pentiumia liimaat kiinni 2080ti:hin niin voi tulla CPU pullonkaulaksi? :)
     
    Viimeksi muokattu: 09.01.2019
    FrozenJuice tykkää tästä.
  13. Ultrosor

    Ultrosor Tentacule spécialité

    Viestejä:
    1 308
    Rekisteröitynyt:
    18.10.2016
    Perinteiseen 3dmark tyyliin tämä näyttää jälleen rumalta ja silti diashow.


    Score 5 013 with NVIDIA GeForce RTX 2070(1x) and AMD Ryzen 7 1800X

    Graphics Score
    5 013

    I scored 5 013 in Port Royal
     
    Viimeksi muokattu: 09.01.2019
    hsalonen tykkää tästä.
  14. Kleimo

    Kleimo Töysäläinen Tukijäsen

    Viestejä:
    269
    Rekisteröitynyt:
    16.10.2016
  15. FrozenJuice

    FrozenJuice Premium-jäsen Make ATK Great Again Team NVIDIA Team Intel

    Viestejä:
    500
    Rekisteröitynyt:
    16.03.2017
    Score 17 065 with NVIDIA GeForce RTX 2080Ti(2x) and Intel Core i9-9900K Processor
    Graphics Score
    17 065

    I scored 17 065 in Port Royal

    Siinä alkaa olemaan maksimit, eikä enempää huvita ajella. Ei kyllä mitään penkkaamisen iloa ole tässä testissä vs. muut 3dmarkit. Vain yksi testi eikä lainkaan CPU mukana, niin on aika äkkiä katottu mihin päästään. Säätämisellä ei saavuteta juuri mitään ellei rupea esim. jäähdytystapaa vaihtamaan. Ja tiedän kyllä, että tämän testin tarkoitus onkin yksinkertaisesti vain mitata RT suorituskykyä ja siitä syystä se on tällainen. Mutta silti :tdown:
     
    Viimeksi muokattu: 09.01.2019
  16. Ultrosor

    Ultrosor Tentacule spécialité

    Viestejä:
    1 308
    Rekisteröitynyt:
    18.10.2016
    Olisi saanut olla useampi testi tässä. Nykyisellään olisivat saaneet julkaista ilmaiseksi maksullisen 3dmarkin omistaville.
     
    FrozenJuice tykkää tästä.
  17. Asmola

    Asmola Molander Ylläpidon jäsen Team Apex Legends RTX ON Team H2O

    Viestejä:
    2 521
    Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    Ajoin pikaisesti testin 9900K @ 2c2t 3.8GHz vahviistaakseni tämän eikä mitään vaikutusta tulokseen. Tämähän se tekee testistä melko tylsän, 2,50€ että saa testin jota tulee ajettua vain muutama kerta koska säätämistä ei juuri tarvita, mutta tämän tarkoituskinhan on vain mitata DXR-suorituskykyä.
     
    Viimeksi muokattu: 09.01.2019
  18. Jarnis

    Jarnis

    Viestejä:
    72
    Rekisteröitynyt:
    05.03.2018
    DXR-suorituskykyä. RTX on sitten NVIDIAn brandaus/implementaatio samasta aiheesta.

    Tää on vähän tällainen toiset pyytä yhtä, toiset toista. Usein on toivottu että 3DMarkissa olis sellainen testi jossa pelkkä GPUn keuliminen merkkaa ettei tarviis omistaa parin tonnin extreme edition prossua jotta vois kilpailla. Nyt sellainen on, ja jotkut ei tykkää kun CPU ei merkkaa... :)
     
    jabbadap tykkää tästä.
  19. Jarnis

    Jarnis

    Viestejä:
    72
    Rekisteröitynyt:
    05.03.2018
    Aika paljon ilmaistakin ominaisuutta on tullut vuosien varrella. On tehty ihan sivu joka selittää miten homma toimii:

    3DMark updates and upgrades

    Toinen vaihtoehto olis ollut niinkuin tehtiin ennen. Osta 3DMark03, sitten osta 3DMark 05, 3DMark 06, 3DMark 11, 3DMark Vantage...

    Joo, edellisen version omistajille annettiin alennusta uudesta, mutta silti taatusti tuli kalliimmaksi kuin nykyinen systeemi.

    Ja mitä tulee vain pelkkään yhteen grafiikkatestiin, aikataulu oli aika tiukka jos katsot milloin DXR julkistettiin ja tällaisena kuitenkin täyttää tehtävänsä. Ehkä sitten ensi kerralla taas enemmän testejä ja viimeisimmät blingblingit myös "normaalissa" 3DMark-testissä, tämä kun oli DXR-spesifinen.
     
  20. jabbadap

    jabbadap

    Viestejä:
    1 086
    Rekisteröitynyt:
    04.11.2016
    Njoo, siis toki vulkan puolella on vakaana julkaistu laajennos. Mutta kuten sanoit se on tosiaan nvidian: VK_NV_ray_tracing. Kun katsoo tuota contributor listaa tuolle laajennokselle, on siellä myös intelin ja amd:n jamppa. Joten kaippa ne tuosta lopulta tähtäävät DXR:ää vastaava Vulkanille, mikä oli alunperinkin Nvidian ajatus. Eli sitäpäivää odotellessa...

    EDIT. Ihan vain näin mielenkiinnosta, tuota ei varmaankaan pysty ajamaa DXR Fallback layerillä. Mutta onko tuota talon sisällä koskaan kokeiltu sillä?
     
  21. Asmola

    Asmola Molander Ylläpidon jäsen Team Apex Legends RTX ON Team H2O

    Viestejä:
    2 521
    Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    Vahingossa ja kortin nimeen tottuneena tuli kirjoitettua RTX, tietysti se on tiedossa että oikea nimitys on DXR.;)

    Tähän olisi voitu tehdä prosessorilla laskettava Ray Tracing-CPU testi, mutta eihän tuo pahan hintainen tällaisenaan.
     
  22. sbasil

    sbasil

    Viestejä:
    1 712
    Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    Mutta aika suosittu ruma diashow-sarja tuo on tähän asti silti ollut. Ensimmäiset markit (99/00/01) olivat kyllä paljon viihdyttävämpiä demoskeneineen ja ääniraitoineen. Tosin silloin kehityskin meni vielä "hurjaa vauhtia" eteenpäin ja kaikki oli uutta ja hienoa.

    Tässä vielä jonkunmoinen tulostaulukkoväkerrys tännekin, kun eilen illalla tuli taas harrasteltua. Riittäisi tähän testiin varmaan tuo alempi käppyräkin. Pisteytyksen kaava on tällä kertaa aika suoraviivainen (FPS x vakio[216]).:)

    [ Vain rekisteröityneet käyttäjät näkevät Spoiler-tagin sisällön. Rekisteröidy foorumille... ]

    [​IMG]
     
    Viimeksi muokattu: 18.02.2019 klo 03:18
    solidton, Ultrosor, Kleimo ja 2 muuta tykkäävät tästä.
  23. Jarnis

    Jarnis

    Viestejä:
    72
    Rekisteröitynyt:
    05.03.2018
    Normikäytössä ei pysty. Fallback layer on SDKn ominaisuus tarkoitettu devaukseen, Microsoft päätti jossain vaiheessa että "normikäytössä" kaikki on näyttisajurin hommia.

    Ja kyllä, testin teoriassa pystyy dev-ympäristössä ajamaan (sisäisellä debug-playerillä) fallback layerillä. Hitaasti. Ajan kanssa. Jos ei ole hoppu. :)
     
    jabbadap tykkää tästä.
  24. Jarnis

    Jarnis

    Viestejä:
    72
    Rekisteröitynyt:
    05.03.2018
    Joo mutta Cinebench ja POV-Ray on jo keksitty. Ei olisi tuonut hirveästi lisäarvoa. CPU-RT ei ole DXR-relevanttia ja ns. Wanha Juttu.
     
  25. Asmola

    Asmola Molander Ylläpidon jäsen Team Apex Legends RTX ON Team H2O

    Viestejä:
    2 521
    Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    Minun mielestä olisi tuonut ja ollut mukava lisä, mutta nämä on näitä mielipidejuttuja.
     
  26. DarkkiFIN

    DarkkiFIN Nyt on papua! Tukijäsen

    Viestejä:
    285
    Rekisteröitynyt:
    17.07.2017
    Pitihän se nyt sijottaa 2,5e ja kokeilla,vaikka nyt oma masiina ei ihan taida iskussa olla nyt.. :vihellys:

    8 467 with NVIDIA GeForce RTX 2080 Ti(1x) and Intel Core i7-7700 Processor
    http://www.3dmark.com/pr/4848
     
  27. Subv1sa

    Subv1sa Tukijäsen

    Viestejä:
    529
    Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    solidton tykkää tästä.
  28. beaverrr

    beaverrr

    Viestejä:
    43
    Rekisteröitynyt:
    18.10.2016
    EDIT: alempana uuet vedot
     
    Viimeksi muokattu: 10.01.2019
  29. Rane

    Rane RTX ON

    Viestejä:
    1 054
    Rekisteröitynyt:
    01.11.2016
    SCORE 6 536 with NVIDIA GeForce RTX 2080(1x) and Intel Core i7-7700K Processor

    I scored 6 536 in Port Royal

    Lämmöt kävi maksimissaan 66c. :geek:
     
  30. Mendel

    Mendel RTX ON

    Viestejä:
    277
    Rekisteröitynyt:
    21.09.2017
    I scored 7 620 in Port Royal

    Pitää varmaan jossain vaiheessa taas kellotella tuota tiittiä jos nyt edes 8000 sais rikki



    Todellakin... Kauas on tultu niistä ajoista jolloin 3dmark täräytti leuan lattiaan utopistisilla Nature skeneillään. Tällä kertaa jopa demon äänimaailma oli korkeintaan keskinkertaista. Lisäksi 3dmark tiimin olisi ollut syytä jo aikoja sitten palkata joku artisti joka osaa tehdä vaikuttavia ihmis/humanoidi hahmoja. Sellaistakaan ei ole 3dmarkissa nähty varmaan kohta pariinkymmeneen vuoteen :)
     
    Viimeksi muokattu: 09.01.2019
  31. Rane

    Rane RTX ON

    Viestejä:
    1 054
    Rekisteröitynyt:
    01.11.2016
  32. Asmola

    Asmola Molander Ylläpidon jäsen Team Apex Legends RTX ON Team H2O

    Viestejä:
    2 521
    Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    Tein tällaisen videopätkän josta näkee eron DXR ON vs OFF, tarkkuus vain 720p kun en viitsinyt maksaa paremmasta enkä alkaa etsimään parempaa videoeditoria.:tdown: Lisäsin aloituspostaukseen.:tup:

     
  33. Mendel

    Mendel RTX ON

    Viestejä:
    277
    Rekisteröitynyt:
    21.09.2017
    Tuo se on aika pitkälti RTX:n heikkous käyttäjän näkökulmasta. Screenspace ja cubemap -heijastukset näyttää monin paikoin ihan tarpeeksi hienoilta tai yhtä hienoilta kuin säteenseuranta-heijastukset. Varsinkin pelatessa kun heijastuksia tulee katsottua vain vähän sivusilmällä. Vasta sitten jos oikein pysähtyy katselemaan niitä heijastuksia ja/tai kokeilee katsoa sitä heijastusta vaikka maata vasten niin huomaa että RT heijastukset on mitä pitää ollakin kun taas ilman RT:tä heijastukset on vain jotain sinne päin (cubemap) tai katoaa kun heijastettava kohde on kuvaruudun ulkopuolella, mutta heijastuksen pitäisi vielä näkyä (screenspace).

    RTX efekteistä ei siis oikein tule sellaista spontaania leuka alas wow fiilistä (kun onhan noita heijastuksia, varjoja ja valaistusefektejä ennenkin nähty) vaan sitä pitää melkeen tietää jo aika paljon siitä miten näitä heijastuksia ynnä muita on aiemmin huijattu että alkaa sitä RT touhua arvostamaan...
    Mutta sitten vielä tulee kunnon framerate-hit ja vielä lumisade-artifaktiakin kun denoisingi ei riitä tai säteitä on liian vähän.

    Nyt on pakko todeta näin 2080 tiitin omistajanakin että ottaisin kyllä mieluummin vielä vaikka 20% lisää shader unitteja kuin nuo RT coret :) Mutta onhan nuo kivoja leluja nuokin näin käyttäjän näkökulmasta. Kehittäjän näkökulmasta varmasti saattaa hyvinkin mukavia olla ne.
    Ehkä parin sukupolven päästä voi kunnolla käyttää 4k resolla säteenseurantaa.
     
  34. beaverrr

    beaverrr

    Viestejä:
    43
    Rekisteröitynyt:
    18.10.2016
    Viimeksi muokattu: 09.02.2019
    solidton, FlyingAntero, Mendel ja 2 muuta tykkäävät tästä.
  35. FrozenJuice

    FrozenJuice Premium-jäsen Make ATK Great Again Team NVIDIA Team Intel

    Viestejä:
    500
    Rekisteröitynyt:
    16.03.2017
    Viimeiset tiristykset, menihän se 17 100 rikki :D

    I scored 17 104 in Port Royal

    Score 17 104 with NVIDIA GeForce RTX 2080Ti(2x) and Intel Core i9-9900K Processor
    Graphics Score
    17 104

    Ei kait tuo ihan huono tulos ole, HOF sija 28 tällä hetkellä. Edellä kuitenkin 14 kpl Titan SLI tuloksia, jotka on tietysti vähän omassa sarjassaan.

    No nyt voi kyllä jo sanoa, että käytännössä kaikki on otettu mitä otettavissa on :p
     
    beaverrr, solidton ja Rane tykkäävät tästä.
  36. thommy75

    thommy75

    Viestejä:
    18
    Rekisteröitynyt:
    17.01.2019
  37. -SD-

    -SD-

    Viestejä:
    1 633
    Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    Milloinkahan menee tuolla Hall of Famessa 20000 rikki tämänhetkisellä kalustolla...

    Suomen lippuja ei muuten näy enää edes 10 parhaimman joukossa.
     
  38. TTE

    TTE

    Viestejä:
    200
    Rekisteröitynyt:
    06.12.2016
  39. solidton

    solidton Make ATK Great Again

    Viestejä:
    247
    Rekisteröitynyt:
    03.04.2017
    FrozenJuice tykkää tästä.
  40. FrozenJuice

    FrozenJuice Premium-jäsen Make ATK Great Again Team NVIDIA Team Intel

    Viestejä:
    500
    Rekisteröitynyt:
    16.03.2017
    Katos, aika samoissa ollaan :lol: Ei sullekaan näemmä mitkään superkulkuiset kortit osunut, mutta hyvä tuloshan tuo on silti. Itse luovuin jo toisesta kortista ja vedän nykyään singlenä, joten en valitettavasti pysty enää kilpailemaan :oops:
     
  41. solidton

    solidton Make ATK Great Again

    Viestejä:
    247
    Rekisteröitynyt:
    03.04.2017
    Joo ei todellakaan, toi MSI:n kortti on kyllä ok ja taas Gigabyte:n ihan jotain muuta, molemmissa tosin Aoruksen bios testissä tällä hetkellä. Ja sitä sun toisen kortin paluuta odotellessa :nb:
     
  42. Halpuuttaja

    Halpuuttaja

    Viestejä:
    913
    Rekisteröitynyt:
    21.02.2017
    DLSS tuki uusimmassa ajurissa:

    New feature and fixes in driver 418.81:
    New Products & Features

    • Includes support for new GeForce RTX laptops, and delivers the optimum performance in Futuremark's 3DMark Port Royal benchmark, which has just added a new feature test for NVIDIA Deep Learning Super Sampling (DLSS).
     
  43. Jarnis

    Jarnis

    Viestejä:
    72
    Rekisteröitynyt:
    05.03.2018
    Ja 3DMarkin 2.8 update missä tuo DLSS Feature Test on mukana tulee tänään noin klo 20:00 suomen aikaa jakoon.

    Aika kiinnostava teknologia. Käytännön efekti: Framerate nousee resoluutiosta riippuen ~20-50% samalla kun kuvan laatu paranee.
     
  44. solidton

    solidton Make ATK Great Again

    Viestejä:
    247
    Rekisteröitynyt:
    03.04.2017
    Kyllä tosta jotain apuja tuli, tosin vähän hätänen ajo mikä pitäs kyllä olla samoilla asetuksilla kun edellinen, siihen nähden +5,5%.

    SCORE 18 056 with NVIDIA GeForce RTX 2080 Ti(2x) and Intel Core i9-7900X Processor

    I scored 18 056 in Port Royal
     
  45. Ultrosor

    Ultrosor Tentacule spécialité

    Viestejä:
    1 308
    Rekisteröitynyt:
    18.10.2016
    Noin kymmenellä nousi fps DLSS päällä (DLSS output resolution 2560 x 1440) ja silmään näytti ulkoasu paljon paremmalta . Hieno tekniikka kyllä ja toivottavasti alkaa peleissä yleistyä.

    I scored 0 in Nvidia DLSS feature test

    En tiedä kuuluuko nämä tänne triidiin, mutta laitoinpa nyt kuitenkin jos jotakuta sattuu kiinnostamaan.
     
    sbasil tykkää tästä.
  46. Halpuuttaja

    Halpuuttaja

    Viestejä:
    913
    Rekisteröitynyt:
    21.02.2017
    Upscale paistaa aina välillä läpi ja tuollaista aggressiviselta jpeg divx pakkausartifaktilta muistuttavaa efektiä näkyy paikoin aika selvästi kuten tässä keskimmäisen ukkelin daijun ympärillä:

    1440p DLSS
    [ Vain rekisteröityneet käyttäjät näkevät Spoiler-tagin sisällön. Rekisteröidy foorumille... ]

    1440p
    [ Vain rekisteröityneet käyttäjät näkevät Spoiler-tagin sisällön. Rekisteröidy foorumille... ]

    1080p
    [ Vain rekisteröityneet käyttäjät näkevät Spoiler-tagin sisällön. Rekisteröidy foorumille... ]
    Ylipäätään kuvanlaatu on kyllä selvästi lähempänä 1440p:tä kuin 1080p:tä, mutta suorituskyky taas lähempänä 1080p:tä.

    PS. ei ole identtinen frame kun tässä ei ole minkäänlaisia vapauksia pysäyttää kuvaa etc.
     
  47. Hiikeri

    Hiikeri Team NVIDIA Team Intel

    Viestejä:
    997
    Rekisteröitynyt:
    13.12.2016
    DLSS:llä reilu 40% lisää FPS:ää ja kuvan laatu silmin-nähden parempi; paljon tarkempi kuva kuin ilman DLSS:ää ajettuna.
    http://www.3dmark.com/nd/29793

    Edit:
    4K:na melkein kaksinkertaiset FPS:t. 19fps > 37fps.
    http://www.3dmark.com/nd/29821

    Kuvan laadussa en huomannut parannusta enää aiempaan 2560x1440 DLSS ajooni, 1440 vertikaalisesti natiivi näytölläni.
     
    Viimeksi muokattu: 05.02.2019
  48. Atorox

    Atorox

    Viestejä:
    327
    Rekisteröitynyt:
    18.01.2017
    Todella hyvältä kyllä näyttää DLSS päällä. Toivottavasti tähän tulee jossakin vaiheessa myös ultrawide-output-resoluutioita (2560x1080, 3440x1440, 3840x1600, 5120x2160) testattavaksi. Pitääkö kehittäjien maksaa Nvidialle neuroverkon kouluttamisesta jokaiselle DLSS-resoluutiolle erikseen, eli onko erittäin rajoittunut tuki eri resoluutioille rahasta kiinni?
     
  49. Asmola

    Asmola Molander Ylläpidon jäsen Team Apex Legends RTX ON Team H2O

    Viestejä:
    2 521
    Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    Huhuh, 94% parannus DLSS:n kanssa (20,05 vs 38,89) ja kuvanlaadussa ei merkittävää eroa, tosin näyttöresoluutiona 3440x1440 ja testi ajettu 4K:na.

    I scored 0 in Nvidia DLSS feature test
     
  50. Halpuuttaja

    Halpuuttaja

    Viestejä:
    913
    Rekisteröitynyt:
    21.02.2017
    Vertailun vuoksi 450% suurennoksia:

    [ Vain rekisteröityneet käyttäjät näkevät Spoiler-tagin sisällön. Rekisteröidy foorumille... ]

    Yllättävän hyvin onnistuu DLSS tuossa sinisessä näyttötaulussa verrattuna lähtöresoluutioon. TAA puolestaan blurraa aivan älyttömästi, jopa alle 1080p tason.

    Oranssi viiva paljon sulavampi TAA:lla.


    DLSS ja TAA shotit onnistuin nappaamaan lähes identtisestä hetkestä, noiden kahden muun kohdalla hieman enemmän eroa.