Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Itse mietin myös näiden kahden välillä, mutta päädyin tilaamaan Qidi Plus4:sen. Koko sieltä välimaastosta ja avoin systeemi joka pohjautuu klipperiin.Eli pientä hieromista olisi odotettavissa. Ei ilmeisesti kovin kalliita hommia. Onko jotain mikä puoltaisi tuon x1c hankintaa? Isompi koko kiinostaa tuossa k2 mallissa.
No ei se ole kuin 0,5 milliä vinossa ilman säätöjä. Kunhan tässä jonkun tovin noita ruuveja säätelee, niin uskoisin saavani sen johonkin 0.2 mm haarukkaan. Odotin pahempaaTäytyypä varmaan hetki tuumata ennen kuin tekee päätöksen.
Onko tuosta x1c bambussa mitä huonoja puolia? Tuo k2 peti ei vakuuta. Nykyinen tulostin on creality Ender 5 ja siitä on aikalailla kaikki osat vaihdettunoh kaikki vaihdokset ei todellakaan pakollisia mutta on kyllä ihan eri tulostin nyt kuin tullessa.
Itsellä oli ostoskorissa jo K2 setti mutta sitten aloin lueskelemaan tuosta printtipään rakenteesta ja sen mahdollisista ongelmista, niin tämän takia jäi hankkimatta. Toki vikoja varmasti löytyy kaikista laitteista ja netissä ne tuntuvat eniten huutelevan kenellä ongelmia on, niin saa näyttämään hyvinkin toimivat laitteet surkeilta.No ei se ole kuin 0,5 milliä vinossa ilman säätöjä. Kunhan tässä jonkun tovin noita ruuveja säätelee, niin uskoisin saavani sen johonkin 0.2 mm haarukkaan. Odotin pahempaa
Jäljet tuosta jumittelusta näyttää johtavan CFS:ään (yllättyneitä olivat?). Tulostelen tässä parhaillaan kela-adaptereita tuohon ja kokeilee sitten uudelleen sen kanssa. Myös sen CFS:n hubin jousi tuntuisi aivan tarpeettoman tiukalta, niin varmaan pitää suosiolla siitä naksia yksi kierros pois myös.
Joo, näistä itsekin lueskelin ... ja vielä tilaamisenkin jälkeen hieman mietitytti. En kuitenkaan perunut tilausta ajoissa, vaan mokoma lähti varastolta etuajassa liikkeelleItsellä oli ostoskorissa jo K2 setti mutta sitten aloin lueskelemaan tuosta printtipään rakenteesta ja sen mahdollisista ongelmista, niin tämän takia jäi hankkimatta. Toki vikoja varmasti löytyy kaikista laitteista ja netissä ne tuntuvat eniten huutelevan kenellä ongelmia on, niin saa näyttämään hyvinkin toimivat laitteet surkeilta.
Laitahan kokemuksia miten lähtee toimiin. Harmittaahan se jos pitää tehdä itse laite valmiiksi kun siitä on jo aika paljon maksanutkin.Joo, näistä itsekin lueskelin ... ja vielä tilaamisenkin jälkeen hieman mietitytti. En kuitenkaan perunut tilausta ajoissa, vaan mokoma lähti varastolta etuajassa liikkeelle
Tosiaan noita discordeja ja facebookkeja seuraillut, niin siellähän huutelee ne joilla on ongelmia. Ei ne joilla homma toimii. Ja toki noita huutelijoita on paljon, mutta vaikuttaisi tosiaan, että ne on ne muutamat ongelmat, mitkä toistuu jatkuvasti ja ne tyyppiviat on todennäköisesti selätettävissä. "Riskei on otettava", kuten Raimo sanoo. Katsotaan oonko samaa mieltä enää 50 printtipään purkamisen jälkeen![]()
Voithan sää tutkia normi kotelosta että millä kaikilla laitteilla on yhteys toisiin metallin kautta ja tehdä johdolla tai jollain metalli liuskalla maadoitukset keskenään.Oon tässä melkein saanut tietokoneen kotelon tulostettua ja tänään tuli vastaan redditissä kommentti, missä kerrottiin, että jollain oli kaksi cooler masterin virtalähettä posahtanu 3d tulostetussa kotelossa. Epäili että cooler masterin virttisten päämaadotus on koteloon.
Noh tähän meikän koteloon tulisi juuri cooler masterin v850. Oisko mitään ehotuksia miten tän maadottais vai onko vaan järkevämpi heittää koko projekti roskiin?
Sori jos ei kuulu tähän lankaan.
![]()
Mulla on 4 tulostettua koteloa ollut käytössä jo useamman vuoden eikä mitään ole vielä hajonnut. Maadotus (tai oikeammin sen puuteOon tässä melkein saanut tietokoneen kotelon tulostettua ja tänään tuli vastaan redditissä kommentti, missä kerrottiin, että jollain oli kaksi cooler masterin virtalähettä posahtanu 3d tulostetussa kotelossa. Epäili että cooler masterin virttisten päämaadotus on koteloon.
Noh tähän meikän koteloon tulisi juuri cooler masterin v850. Oisko mitään ehotuksia miten tän maadottais vai onko vaan järkevämpi heittää koko projekti roskiin?
Sori jos ei kuulu tähän lankaan.
![]()
Hieno kotelo! Mullakin siis ollut jo kohta vuoden tulostettu avonainen kotelo(näkyy hieman tossa mun viestin kuvassa takana), jossa corsairin ATX virtalähde. Nyt hommasin cooler masterin SFX virtalähteen ja suunnittelin uuden kotelon. Tosiaan näin ton yhen kommentin noista cooler masterin virttiksistä nii aion tuohon kyllä vetää jonkun maadoituksen ihan varmuuden vuoksi. Varmaankin johtoa virtalähteen kiinnitysruuvien ja emolevyn standoffien väliin.Mulla on 4 tulostettua koteloa ollut käytössä jo useamman vuoden eikä mitään ole vielä hajonnut. Maadotus (tai oikeammin sen puute) on käynyt useastikin mielessä että tarttis ehkä tehdä jotain mutta koska homma toimii niin...
Virtalähteinä ei taida kyllä olla Cooler Masteria missään mutta en nyt äkkiseltään varmaksi osaa sanoa. Rautaa muuten on vaihtelevasti, pari Xeon tuplaprossuservua, Ryzeniä ja vanhaa Inteliä. Ja pirusti kiintolevyjä.
Tällasia koteloita siis: PC Case, customizable by Spegelius | Download free STL model | Printables.com. Rungot on PLA:ta, emolevykelkka PETG, i/o levy GreenTec Pro lämmönkeston takia.
Kyllä sen valmiin joutuu ottamaan pois.Tyhmien kysymysten sarja. Jos olen Bambu Lab A1:llä tulostanut jotain pientä, niin voinko käynnistää toisen tulostuksen kun ensimmäinen on jo valmis? Huomaako tulostin että ei tulosta vanhan päälle?
Eihän tää nyt ihan suoraan paketista vakuuta.
Sain mä nyt temp towerin ja ton extruderin putken lisätuen printattua ja melkein molemmat flow rate calibrointiprintit ajettua ennen ensimmäistä extruderin tukosta. "CM2784 Extruder extrusion anomaly" ja tuolla extruderissa sulaa muovia. Onneksi lähti helposti ja vapautusliipasimen jousenkin ammuin "vain" kerran taivaan tuuliin sitä säätäessä.
Tämä tosin PETG:llä ja Sunlun vähän turhan pieni kela CFS:ssä. Mutta kahtotaan mitä tästä kehkeytyy.
Peti on kiero, mutta katsotaan saisiko tuon lähemmäs suoraa ihan vaan säätämällä.
![]()
Nyt uutta kalibraatiota peliin ja lisää höökää tuulettimiin.
Noh, oma kokemus on päinvastainen tosta Ender 3 V3 KE:stä.Oikeasti olisi hyvä jos crealityssäkään ei pääsisi tuota bed meshiä katselemaan, niin jengi ei stressaisi siitä turhaan. Aja kalibraatio lämpimään petiin ja sitten sitä ei tarvi miettiä.
Pidän itse jonkun 10 minsaa pedin 80c ennen tulostuksen aloitusta. Koska kalibraatiotkin on tehty lämpimään petiin.
Silmä siihen ja peili toiselle puolen jonka statuksen tsekkaa print startissaTässä olisikin oiva kohde yksinkertaiselle hahmontunnistukselle, kun kerta vekottimessa on kamera: "Sir or Madam or Other, it seems that You are stupid enough to print on top of Your previous print. Do You wish to proceed?"
Ai, en tiennyt, että se toimii tällä tavalla. Voin maksaa niitäkinHuomasitko, että pelkkä tiedoston lataaminen maksaa 10€.
Ei tarvi olla edes insinööri että tietää että virtalähde on maadoitettu koko rungostaan ku laittaa töpseiln seinään.Oon tässä melkein saanut tietokoneen kotelon tulostettua ja tänään tuli vastaan redditissä kommentti, missä kerrottiin, että jollain oli kaksi cooler masterin virtalähettä posahtanu 3d tulostetussa kotelossa. Epäili että cooler masterin virttisten päämaadotus on koteloon.
Noh tähän meikän koteloon tulisi juuri cooler masterin v850. Oisko mitään ehotuksia miten tän maadottais vai onko vaan järkevämpi heittää koko projekti roskiin?
Sori jos ei kuulu tähän lankaan.
![]()
Päteekö tämä myös miljoonissa ennen 2000-lukua rakennetuissa kämpissä?Ei tarvi olla edes insinööri että tietää että virtalähde on maadoitettu koko rungostaan ku laittaa töpseiln seinään.
Virtalähde itsessään on rakenteeltaan maadoitettu mutta jos pistorasiassa ei ole maadoitusta (kuten monissa wanhoissa asunnoissa ei ole) niin maadoitus kelluu jossain määrittelemättömässä tasossa koska maadoituskontakti ei osu mihinkään eli todellista maadoitusta ei tapahdu.Päteekö tämä myös miljoonissa ennen 2000-lukua rakennetuissa kämpissä?
Disclaimer:
(Luvut täysin keksittyjä, koska maadoitus tuli pakolliseksi joskus 90-luvun lopulla, eikä mitään hajua, kuinka paljon on rakennettu milloinkin.)
Virtalähde itsessään on rakenteeltaan maadoitettu mutta jos pistorasiassa ei ole maadoitusta (kuten monissa wanhoissa asunnoissa ei ole) niin maadoitus kelluu jossain määrittelemättömässä tasossa koska maadoituskontakti ei osu mihinkään eli todellista maadoitusta ei tapahdu.
Joo kirjotin ton viestin vähän epäselkeästi. Tiesin kyllä, että virtalähde maadottuu töpseliin. Enemmänkin hain keinoa millä sais tohon koteloon samanlaisen systeemin mikä normi kotelossa on missä komponentit maadottuu kotelon kautta virtalähteeseen. Ja sainkin jo asiallisia vastauksia ilman ylimääräistä vittuiluaEi tarvi olla edes insinööri että tietää että virtalähde on maadoitettu koko rungostaan ku laittaa töpseiln seinään.
Yleensä komponenttien rungot ovat komponentin sisällä kytketty virtajohdon (ja usein myös datajohdon) maahan ja sitä kautta yhteydessä toisiinsa, joten siinä mielessä ei olisi tarvetta yhdistää niitä runkoja vielä erikseen.Voithan sää tutkia normi kotelosta että millä kaikilla laitteilla on yhteys toisiin metallin kautta ja tehdä johdolla tai jollain metalli liuskalla maadoitukset keskenään.