3D-tulostaminen

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja micko
  • Aloitettu Aloitettu
Toinen printti AMS:n kanssa. Printti keskeytyy kun AMS antaa erroria rullan vaihdon retraction vaiheessa, kun printtiä jatkaa niin AMS onnistuu kuitenkin vetämään langan ja vaihtamaan materiaalin ja homma jatkuu. Vinkkejä mistä etsiä vikaa, onko joku must-to-have modi tms. joka auttaisi vaivaan? Rulla, mikä ei aina vetäydy takaisin sisään, on Bambun oma (ehkä n. 150g materiaalia jäljellä). Kyseessä käytetty AMS, putsasin tosin kyllä kaikki rullat ja koko laitteen muutenkin ja tarkastin yleiskunnon.
Voi olla ns liian kevyt rullana. jossain vaiheessa noiden kanssa oli ongelmia porukalla. osa lisäillyt painon tuonne rullan koloon.
 
Missä päin tälläiselle olisi tarvetta?
Pääkaupunkiseudulla olen ja tosiaan täällä kirjastoissa voisi tulostaa, mutta siihen on näin ensikertalaisena kynnys. Hieman arveluttaa myös laatu siellä. Tulostuspalveluitakin tuli vastaan netistä, mutta mitään niistä ei ole hinnoiteltu tällaiselle yhdelle pienelle nippelille.
 
Pääkaupunkiseudulla olen ja tosiaan täällä kirjastoissa voisi tulostaa, mutta siihen on näin ensikertalaisena kynnys. Hieman arveluttaa myös laatu siellä. Tulostuspalveluitakin tuli vastaan netistä, mutta mitään niistä ei ole hinnoiteltu tällaiselle yhdelle pienelle nippelille.
Pienissä nippeleissä on ns. paras se että on kaveri jolla on tulostin (T. se kaveri jolla on tulostin). Postikulut on yleensä isommat kuin käytetty muovi tai muuten hinta. Samoin jos tehdään alvillista hommaa niin silloin on toki oma hintansa.
Kavereille printtailen pientä ihan ilmatteeks ja se sit näkyy yleensä vastapalveluksena tai sit kahvi/juomapalkalla.

Mutta ainakin Kuopiossa kirjastossa oli kuulemma opastusta tuossa tulostuksessa kun tuttu kävi siellä ekan kerran. Laatuhan riippuu ihan printteristä mikä sattuu kirjastossa olemaan.
 
Pääkaupunkiseudulla olen ja tosiaan täällä kirjastoissa voisi tulostaa, mutta siihen on näin ensikertalaisena kynnys. Hieman arveluttaa myös laatu siellä. Tulostuspalveluitakin tuli vastaan netistä, mutta mitään niistä ei ole hinnoiteltu tällaiselle yhdelle pienelle nippelille.
laitoin yv
 
Qidi Plus 4 korjauspalikat saapui viime viikolla eli ne pedin piezo sensorit yms. moduulit. Vaihdoin ne koneeseen eilen, vaati hieman jumppaa kun printteri piti kääntää ylösalasin ja purkaa pedin alta romua pois jotta sai palikat vaihdettua. Purkaessa huomasin että pedin kulmien säätömutterit oli parissa kulmassa vedetty aikalailla kokonaan kiinni ja kävikin mielessä että oiskohan syynä ongelmiin sittenkin ollut vain huono kasaus. Toisaalta lämpötilalla oli selkeä vaikutus tuohon tunnistukseen joten ehkäpä nuo sensorit ihan hyvä vaihtaa.
Nyt näyttäisi toimivan paremmin, mutta en ole vielä kokeillut tilannetta jossa peti on ehtinyt lämmitä pidemmän aikaa + kammio on yli 40C. Mutta PC-CF printti 110C pedillä ja 65C kammiolämmöllä lähti ok päälle, vaikkakin z-offsettia joutui säätämään +0.2mm. Tuo z-offset heitto taitaa olla ns. normaalia jos ei ole kunnolla esilämmittänyt petiä ennen tulostusta. Kuitenkin verrattuna aikaisempaan, mesh leveling anturin tulos vaikuttaa vakaammalta mitä ennen palokoiden vaihtoa joten toivotaan että ongelma korjautui.
 
Qidi kyllä tulostaa tätä vaativampaa matskua varsin pätevästi, ei olisi varmaankaan onnistunut ainakaan näin hyvin koteloimattomalla tulostimella ja suuttimen lämmötkin oli tässä 310C mihin ei omat muut omat koneet pysty. Torofill PC-CF, 310C suutin, 110C peti, 65C kotelo. 0.8mm suttimella ajoin kun ei tarvi fiiniä detailia. Palikka on siis Prusa MK2 pedin kelkka printattuna, aikaisempi versio on ollut käytössä n. 6v ongelmitta XT-CF20-materiaalista tulostettuna, mutta ajattelin päivittää hieman paremmaksi. Samalla vanha MK42 peti jossa oli vielä alkuperäinen PEI-kalvo vuodelta 2017 (kalvo ollut jo pitkän aikaan vaihtokunnossa) päivittyi magneeteilla käyttämään MK2.5S/MK3S steel sheettejä. En tiä onko tässä vanhan rojun tekohengittämisessä niin järkeä muttei raaskinut heittää roskiinkaan :). Peti kun toimii edelleen ja lämpeää 110C ongelmitta.
IMG20250414190020.jpgIMG20250414190045.jpg
 
Olisko tuo bambun oma eu kauppa halvin tilata a1 combo? Kuinka kauan menee Suomeen? Verkkokaupasta saisi heti, mutta 80€ kalliimpi, jolla varmaan ostelisi paljon filamenttejä. Mitä muita kannattaa tilata mukaan näin ensikertalaisena? Jotain filamenttejä saisi 38% alennuksella, mutta en noista vielä mitään tajua.
 
Mitä muita kannattaa tilata mukaan näin ensikertalaisena?

Riippuen tietysti mitä meinaa tulostella sanoisin että 0.2mm ja 0.8mm suutin voisi olla hyödyllinen myös (kohteesta riippuen). 0.4 tulee mukana mikä on "kohtuullisen hyvä kaikkeen", 0.2 jos tekee pikkutarkkaa (esim. miniatyyrejä) ja 0.8 jos tarvitsee saada "nopeasti isoa" aikaan.

Nopeasti katsoen eka video mikä tuli vastaan, en sano että juuri tätä tubettajaa pitäisi seurata (en muista koskaan edes nähneeni) mutta tästä näkee jotain eroja suuttimien suhteen:
 
Pääkaupunkiseudulla olen ja tosiaan täällä kirjastoissa voisi tulostaa, mutta siihen on näin ensikertalaisena kynnys. Hieman arveluttaa myös laatu siellä. Tulostuspalveluitakin tuli vastaan netistä, mutta mitään niistä ei ole hinnoiteltu tällaiselle yhdelle pienelle nippelille.

Laita se stl jakoon, niin joku saattaa huomaamattomasti pistää sen sulle postiin…
 
Olisko tuo bambun oma eu kauppa halvin tilata a1 combo? Kuinka kauan menee Suomeen? Verkkokaupasta saisi heti, mutta 80€ kalliimpi, jolla varmaan ostelisi paljon filamenttejä. Mitä muita kannattaa tilata mukaan näin ensikertalaisena? Jotain filamenttejä saisi 38% alennuksella, mutta en noista vielä mitään tajua.

Varasto näyttää tyhjää mutta kannattaa kysyä maahantuojalta onko niitä tulossa lisää lähiaikoina. 3dkauppa on näiden suomen maahantuoja, ja hyvä asiakaspalvelu ja nopeat toimitukset.
 
Olisko tuo bambun oma eu kauppa halvin tilata a1 combo? Kuinka kauan menee Suomeen? Verkkokaupasta saisi heti, mutta 80€ kalliimpi, jolla varmaan ostelisi paljon filamenttejä. Mitä muita kannattaa tilata mukaan näin ensikertalaisena? Jotain filamenttejä saisi 38% alennuksella, mutta en noista vielä mitään tajua.
Itsellä suuressa käytössä ollut matta filamentit. musta/valkoinen/hiekka/oliivin vihreä. Näissä ei ees tunnu filamentin layerit näkyvän jos asetukset ovat oikein.
+ tilaisin suoraan varasuuttimen + 0,2mm + 0,8mm jos haluaa isompia kappaleita.
 
GreenBoy pellet extruder saapui vihdoin, vain ~5kk myöhässä. Myöhästyminen ei minua sinänsä haittaa ja on oikeastaan odotettua tämän tyyppisissä projekteissa, tässä ongelmana oli ilmeisesti syöttöruuvien huono laatu alkup, toimittajalta. Mutta tuosta myöhästymisestä johtuen kohdeprintterin päivttäminen jäi vaiheeseen alkuvuonna ja on vaiheessa edelleen :). Pitäisi päivittää 24V jännitteelle ja viimeistellä tuo peti siihen. Palikat on kyllä olemassa, pitäisi vaan ottaa kasaaminen työn alle. Ja kun tekee DIY-tyyliin niin laatukin on sitten vähän sellaista kun sattuu tulemaan, tuon 3mm alumiinilevyn reikien poraus meni vähän reisille kun ei ole pylväsporakonetta. Levyä on kyllä lisääkin muttei jaksaisi alkaa leikkaamaan uutta. Noh pitää miettiä miten tuon kanssa etenee, luovalla kiinnityspaikkojen suunnittelulla tuokin kyllä toimii, lähinnä ärsyttää... Pedin lämmittimen pitäisi olla ainakin tarpeeksi tehokas, 750W K1 Max:lle tehty AC lämmitin.
IMG20250416113626.jpg
 
Kellään mitään valmiita malleja 3d tulostettavalle ddr5 ram tuuletin bracketille tms?
DDR5 ketjussa tuli vastaan aiemmin tämä
 
Hommasin Bambulabin X1C:lle Anti-Vibration Feetit laitteen alle, niin pienenty kyllä mukavasti seinään resonoiva tärinä ja laatu pysyny kyllä yhtä hyvänä. Ehkä korkeimmilla tuotteilla voi tulla vähän ongelmaa, kun laite vähän heiluu enemmän.

Vaikka pääsääntöisesti pystyny kehumaan bambulabia, niin nyt tuli vastaan, että nosen anturin johdossa oleva juotos lähti irti ja anturi näytti nollaa. Homma kuitenkin jatkui tinaamisen jälkeen.
 
Olisiko vinkkejä aloittelijalle? Laitteena Bambu Lab Mini ja eka rulla oli eSunin PLA+:aa, tulostaminen oli erittäin helppoa, tulosteet epäonnistuivan ainoastaan kun itse koomaili mallien kanssa (osa mallista ilmassa).

Nyt sitten eka rulla on loppunut ja hain Clas Ohlsonilta jotain kiinalaista PLA:ta. Slicerista vaihdoin profiiliksi Generic PLA, ja tulostaminen onnistuu ihan ok, mutta huomaan pienen laatueron eSunin PLA+:aan: lopputulos ei näytä ihan yhtä tarkalta tai terävältä, huomaa oikeastaan jos on kaivanut tekstiä malliin. Selkein ero tulee overhangeissä: jos on vaikka semmoinen nouseva kaari, PLA+:lla tulostui onnistui hyvin, mutta uudella PLA:lla tällainen kohta on epäsiistimpi. Eli kuvittele, että malli olisi esim iso kolikko, joka tulostetaan syrjällään, niin tällaisessa huomaa eroa. Myös printteritestissä 60 asteen overhangin kohdalla roikkuu lankaa siihen malliin, että total disaster on ollut lähellä, mutta kuin ihmeen kaupalla printteri on siitä selvinnyt, myös 80 astetta on onnistunut, mutta alapuoli on epäsiistimpi kuin PLA+:lla.

Aloittelijan keittiöpsykologia sanoisi, että overhangien kanssa on enemmän ongelmaa tällä Clasun paukkulangalla. Erot eivät ole kuitenkaan hirveän suuria, tässä ei varsinaisesti ole ongelmaa mitä korjata, tulosteet ovat suht siistejä, mutta pienen eron huomaa huonompaan suuntaan. Olisiko asialle mitään tehtävissä? Pitäisikö kokeilla jotain toista profiilia, kannattaisiko yrittää säätää itse jotain, tai voiko tehdä jonkin kalibroinnin (tulostimen joka tulostukselle tarjoama Flow Dynamics Calibration on tehty pari-kolme kertaa)?
 
Olisiko vinkkejä aloittelijalle? Laitteena Bambu Lab Mini ja eka rulla oli eSunin PLA+:aa, tulostaminen oli erittäin helppoa, tulosteet epäonnistuivan ainoastaan kun itse koomaili mallien kanssa (osa mallista ilmassa).

Nyt sitten eka rulla on loppunut ja hain Clas Ohlsonilta jotain kiinalaista PLA:ta. Slicerista vaihdoin profiiliksi Generic PLA, ja tulostaminen onnistuu ihan ok, mutta huomaan pienen laatueron eSunin PLA+:aan: lopputulos ei näytä ihan yhtä tarkalta tai terävältä, huomaa oikeastaan jos on kaivanut tekstiä malliin. Selkein ero tulee overhangeissä: jos on vaikka semmoinen nouseva kaari, PLA+:lla tulostui onnistui hyvin, mutta uudella PLA:lla tällainen kohta on epäsiistimpi. Eli kuvittele, että malli olisi esim iso kolikko, joka tulostetaan syrjällään, niin tällaisessa huomaa eroa. Myös printteritestissä 60 asteen overhangin kohdalla roikkuu lankaa siihen malliin, että total disaster on ollut lähellä, mutta kuin ihmeen kaupalla printteri on siitä selvinnyt, myös 80 astetta on onnistunut, mutta alapuoli on epäsiistimpi kuin PLA+:lla.

Aloittelijan keittiöpsykologia sanoisi, että overhangien kanssa on enemmän ongelmaa tällä Clasun paukkulangalla. Erot eivät ole kuitenkaan hirveän suuria, tässä ei varsinaisesti ole ongelmaa mitä korjata, tulosteet ovat suht siistejä, mutta pienen eron huomaa huonompaan suuntaan. Olisiko asialle mitään tehtävissä? Pitäisikö kokeilla jotain toista profiilia, kannattaisiko yrittää säätää itse jotain, tai voiko tehdä jonkin kalibroinnin (tulostimen joka tulostukselle tarjoama Flow Dynamics Calibration on tehty pari-kolme kertaa)?
Mä pysyttelen yleensä siinä 45 asteen tienoilla suunnittelussa jos jollain 0,2 layerilla tulostelen, sitten kun jos tarvii hienman suurempaa kulmaa, nekin yleensä pieniä kohtia niin layer vahvuutta pienentää ja kappalejäähdytys täysille kuten aina pla:lla, ja tietysti nopeutta vähentämällä. Mutta kyl nuota kalibrointeja kannattaa tehdä jos aiot enemmän tehdä jollain tietyillä filamenteillä, mutta ei se usein ole ilmaistakaan. Se että pitää nopeuden maltillisena niin voipi tulostella mitään kalibrointeja edes tekemättä jos kappaleen vain suunnittelee niin ettei ylitä miässään 45 asteen kulmaa, ainahan kappaleita voi myös työstää jälkikäteen.

Mutta, nii tuli vain mieleen että mitä yrität tulostaa? Vai oletko jäänyt siihen aloittelijan ihmeelliseen maailmaan että voiko jotain vaikka 60 asteen kulmaan tulostuksia tehdä? Jotain testiprinttejä?
 
Kyllä tuo sun malli menee käyttöön, kunnes opin tekemään oman (ja mustan langan tilalle saa hankittua valkoista)
Noniin, nyt sitten tuli värkättyä oma versio tästä, kun toinenkin pidike hajosi. Hauskaa hommaa tuo suunnittelu, yritin matkia mahdollisimman tarkasti alkuperäisen mallin, ja tämmöinen syntyi aika nopeasti.
Alkuperäiseen verrattuna tuossa on lisättynä tuo hahlo, koska alkuperäinen on joustavampaa muovia, niin muutoin turhan tiukka pukata sälekaihtimen varsi paikoilleen.


1745518207495.png

Tuo Tinkercad on kyllä todella näppärä, ja helppo itseoppia, ei tarvi mitään tutoriaaleja tuijotella, niin amatöörikin saa kötösteltyä jotain.
1745518150549.png

Tässä toinen "käyttöesine", pyykkitelineestä lähti suojatassut lipettiin, niin parketin naarmuuntumisen estämiseksi piti ite värkätä vastaavat tilalle. Tuohon laitan pikkuruisen supportin tuonne piikin alle.
1745518703633.png
 
Viimeksi muokattu:
Nyt sitten eka rulla on loppunut ja hain Clas Ohlsonilta jotain kiinalaista PLA:ta. Slicerista vaihdoin profiiliksi Generic PLA, ja tulostaminen onnistuu ihan ok, mutta huomaan pienen laatueron eSunin PLA+:aan: lopputulos ei näytä ihan yhtä tarkalta tai terävältä, huomaa oikeastaan jos on kaivanut tekstiä malliin. Selkein ero tulee overhangeissä: jos on vaikka semmoinen nouseva kaari, PLA+:lla tulostui onnistui hyvin, mutta uudella PLA:lla tällainen kohta on epäsiistimpi. Eli kuvittele, että malli olisi esim iso kolikko,
Generic profiili toimii ehkä jollain PLAlla, mutta kyllä jokainen materiaali on enemmän vähemmän yksilönsä eli parhaan tuloksen saamiseksi, pitäisi testata, mitkä asetukset ko. printterillä ja materiaalilla tuottaa ne parhaat tulokset. Ensimmäiseksi voisi tietenkin generic -asetusten sijaan katsoa onko filamentin kyljessä jotain suosituksia ja verrata niitä tähän generic -profiiliin. Toisaalta kun jokainen printterikin on yksilönsä, niin varsinkin kun selvästi tässä nyt haasteita ko. materiaalilla on, niin vähän tarkempi tutustuminen kalibrointiin yleensä voisi olla hyvä.

Tällä Teachning Techin -ohjeella voisi päästä alkuun ja varmaan tärkein tässä kohtaa olisi tuo Temperature Tuning -testi ensi alkuun. Mutta kaikkien näiden testien on tarkoitus parantaa printtien laatua. Se mikä on sitten milläkin printteillä mahdollista, on toinen tarina.

 
Mutta, nii tuli vain mieleen että mitä yrität tulostaa? Vai oletko jäänyt siihen aloittelijan ihmeelliseen maailmaan että voiko jotain vaikka 60 asteen kulmaan tulostuksia tehdä? Jotain testiprinttejä?
Ongelman muodostaa tällainen pyöristetty kulma:

1745518861167.png

Tämän esineen voisi tulostaa myös lappeeltaan, mutta haluan tulostaa sen tässä asennossa, jotta kylkeen ei tule pedin tekstuuria, vaan se siitä tulee sileä. Tuossa mallissa olen jo leikannut ja jyrkentänyt pyöristystä, jolla yritin taklata ongelmaa.
Eli pyöristys ei ole enää täysi neljäsosaympyrä, vaan muoto nousee jyrkemmin tuosta kiinnityskohdasta, mutta silti lopputulos oli varsin ruma, ja huimapaperia piti näyttää melko paljon. PLA+:lla lopputulos oli niin siisti ettei sille tarvinnut tehdä juuri mitään.
 
Generic profiili toimii ehkä jollain PLAlla, mutta kyllä jokainen materiaali on enemmän vähemmän yksilönsä eli parhaan tuloksen saamiseksi, pitäisi testata, mitkä asetukset ko. printterillä ja materiaalilla tuottaa ne parhaat tulokset. Ensimmäiseksi voisi tietenkin generic -asetusten sijaan katsoa onko filamentin kyljessä jotain suosituksia ja verrata niitä tähän generic -profiiliin. Toisaalta kun jokainen printterikin on yksilönsä, niin varsinkin kun selvästi tässä nyt haasteita ko. materiaalilla on, niin vähän tarkempi tutustuminen kalibrointiin yleensä voisi olla hyvä.

Tällä Teachning Techin -ohjeella voisi päästä alkuun ja varmaan tärkein tässä kohtaa olisi tuo Temperature Tuning -testi ensi alkuun. Mutta kaikkien näiden testien on tarkoitus parantaa printtien laatua. Se mikä on sitten milläkin printteillä mahdollista, on toinen tarina.

Tuo on ehkä hieman vanhahtava ohje ainakin omaan silmään näin Bambun omistajana.
Itse juuri hiljattain kalibroin Bambun PETG HF:n uusiksi suoraan Orcasta löytyvillä kalibrointi-työkaluilla (oma suositus tehdä temp tower ja pressure advance [Bambu Studiossa Factor K] ennen flow rate ja muita testejä):

Tässä vielä videona, jonka olen joskus aiemminkin tainnut linkata:


Aikaa ja jonkin verran filamenttiahan tuossa kuluu, mutta jos koittaa pysytellä samassa langassa (toki ilmeisesti väreissäkin voi olla hienoista eroa), niin ei tarvitse usein tehdä.
Orcasta saadut arvot siis löin Bambun Studion puolella filamentti-profiiliin, mutta voi myös halutessaan käyttää Orcaakin.
 
Ongelman muodostaa tällainen pyöristetty kulma:

1745518861167.png

Tämän esineen voisi tulostaa myös lappeeltaan, mutta haluan tulostaa sen tässä asennossa, jotta kylkeen ei tule pedin tekstuuria, vaan se siitä tulee sileä. Tuossa mallissa olen jo leikannut ja jyrkentänyt pyöristystä, jolla yritin taklata ongelmaa.
Eli pyöristys ei ole enää täysi neljäsosaympyrä, vaan muoto nousee jyrkemmin tuosta kiinnityskohdasta, mutta silti lopputulos oli varsin ruma, ja huimapaperia piti näyttää melko paljon. PLA+:lla lopputulos oli niin siisti ettei sille tarvinnut tehdä juuri mitään.
Tuo on paha, mutta tosiaan koita laittaa tuohon kulmaan asti kerrosvahvuutta minimiin ja nopeutta reilusti alas. Ellet sitten haluas säätää monta tuntia kalibroidessa kaikkia säätöjä juuri tuolle filamentille.
 
Pienehköjä osia tiskikoneen sisälle ja pitäisi myös aavistuksen joustaa, jotta napsahtaa koneen kelkkaan kiinni rikkoutumatta. Mitä filamenttia?
 
Abs, asa tai cpe? Kerro mitä mietit niin kokeilen nuolla ainakin.

Tuo cpe onkin jotain täysin uutta itselleni.

Käyttökohde tarkemmin on pienehköt kiinnikkeet joilla pidetään lautasille tarkoitetut ”piikit” ylhäällä eli rasitusta tulee siitäkin, kun niitä vedetään ylös/alas ja napsahtavat auki/kiinni.

Jos en nyt ihan väärin muista, niin 65C ohjelmaa koneessa tulee pelkästään käytettyä. Edelleen jos en väärin muista, niin uudet osat saattoi saada uutena, mutta hinta oli luokkaa 10€/kpl+rahti ja niitä taitaa 6kpl jo puuttua… kun ovat rikkoutuneet.
 
Tuo cpe onkin jotain täysin uutta itselleni.

Käyttökohde tarkemmin on pienehköt kiinnikkeet joilla pidetään lautasille tarkoitetut ”piikit” ylhäällä eli rasitusta tulee siitäkin, kun niitä vedetään ylös/alas ja napsahtavat auki/kiinni.

Jos en nyt ihan väärin muista, niin 65C ohjelmaa koneessa tulee pelkästään käytettyä. Edelleen jos en väärin muista, niin uudet osat saattoi saada uutena, mutta hinta oli luokkaa 10€/kpl+rahti ja niitä taitaa 6kpl jo puuttua… kun ovat rikkoutuneet.

95A TPU on minun suosikkilanka nykyään kaikkeen, kunhan tuunaa asetukset kohdilleen (hidas nopeus erityisesti). Toimii aivan kaikessa ja kestää ihan mitä tahansa rasitusta. Täyteen ruutattuna ilman infilliä on varsin jäykkäkin.
 
95A TPU on minun suosikkilanka nykyään kaikkeen, kunhan tuunaa asetukset kohdilleen (hidas nopeus erityisesti). Toimii aivan kaikessa ja kestää ihan mitä tahansa rasitusta. Täyteen ruutattuna ilman infilliä on varsin jäykkäkin.

TPU ”venyvyydeltään” olisi kyllä varmaan optimi, mutta tiskikoneessa käytettyjen kemikaalien suhteen hieman kysymysmerkki.
 
Generic profiili toimii ehkä jollain PLAlla, mutta kyllä jokainen materiaali on enemmän vähemmän yksilönsä eli parhaan tuloksen saamiseksi, pitäisi testata, mitkä asetukset ko. printterillä ja materiaalilla tuottaa ne parhaat tulokset. Ensimmäiseksi voisi tietenkin generic -asetusten sijaan katsoa onko filamentin kyljessä jotain suosituksia ja verrata niitä tähän generic -profiiliin.
Mä tulostelin Clasun PLA:ta P1S:llä ensin generic-profiililla, ja se toimi hyvin. Sitten kokeilin vaihtaa asetukset paketin mukaisiksi suosituksiksi, ja eihän siitä seurannut kuin sutta ja sekundaa. Jäi liian kylmäksi eikä kerrokset kiinnittyneet toisiinsa kunnolla. Joten palasin käyttämään takaisin generic-profiilia, ja se on toiminut kerrassaan mainiosti.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
275 567
Viestejä
4 748 237
Jäsenet
77 334
Uusin jäsen
Kojothe

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom