Näitä täällä ei ole käytössä?:
Mulla on kaksi tulostinta, Ender 3 Max ja Ender 3 Pro. Maxissa on BL Touch, mutta Pro:hon en koskaan sellaista ole asentanut, vaikka sellaisen tilasin jo ennen tulostimen saapumista. En ole koskaan nähnyt tarpeelliseksi. Tulostimen mukana tulleet build platet (magneettinen PEI-sheet ja lasilevy) ovat olleet tarpeeksi suoria, eikä kummassakaan tulostimessa ole ollut ongelmia bed levelin elämisen kanssa. Jousiin pitää vaan laittaa tarpeeksi preloadia ja Z-endstop säätää
sen jälkeen sopivaksi, ei toisin päin. Liimaa en ole koskaan koittanut, enkä nähnyt tarpeelliseksi. Mulla on purkki AT:n IPAa, mikä jättää pinnan harmaaksi, mutta PLA tarttuu silti tarpeeksi hyvin.
Itse käytän miltei aina Octoprinttiä, mutta kummankin tulostimen kanssa mulle on jäänyt sellainen kutina, että muistikortilta tulostaessa ensimmäinen layer tulostuisi korkeammalle kuin pitäisi. Toki
kumpikaan ei ollut Crealityn firmiksellä. Tuon Pro:n kanssa taistelin PETG:n tulostamisen kanssa aika pitkään, muistikortilta tulostaessa ensimmäinen layer ei tuntunut tarttuvan ollenkaan ja raftitkin vaikutti siltä, että ne olisi tulostettu ilmaan. Paljoa raftien tulostusta pidemmälle en yleensä sitä päästänytkään. Z babystepin kanssa taisin tiputtaa nozzlea raftin aikana jopa 0,2xx milliä, jolloin tuloste alkoi tarttumaan pintaan ja tulostumaan litteinä, yhteen sulavina viivoina melkein pyöreiden irrallisten filamenttilankojen sijaan. Curaan / Creality Sliceriin löytyykin plugari tuon z-offsetin muuttamiselle, mutta sen kanssa ei kannata pelata ennen kuin on varma asiasta - muutoin nozzle saattaa raapia lasia jos z:aa lasketaan liian alas, eikä ensimmäinen layer muutoinkaan ole "hyvä tuloste" jos suutin on liian lähellä.
Kannattaa melkein tsekata tuo build platen suoruus, siihen riittää jokin varmasti suora viivoitin ja valonlähde. Laita viivoitin pystyyn lasilevylle ja katso tuleeko välistä valoa. Jos tulee, voi esim paperilla koittaa arpoa raon paksuutta. iplon ohjeiden mukaan Ikean peililevy toimii mainiosti, mutta hieman kuopalla olevaa lasilevyä voi koittaa hieman kompensoida alumiiniteipillä lasin ja lämmitetyn levyn välissä. Uusi peililasi maksaa kuitenkin vähemmän kuin alumiiniteippirulla, joten paljoa ei kannata tuohon vaivaa nähdä... Täytyy myöntää, että Pro:n kohdalla en build platen suoruutta koskaan ole tarkastanut, koska mitään systemaattista ongelmaa ei ole ollut. Maxin levyn taas totesin jo uutena kieroksi, mutta kiinnitysjousien sjoituksella sai aika hyvin sen kompensoitua pois.
Itse useimmiten tulostelen pitkiä printtejä ja niissä olen ottanut tavaksi pistää tulostimen lämmittämään petiä jo reilusti ennen (kahvikupin, kissavideon tms verran) varsinaisen printin aloittamista. Levy on kuitenkin lasia ja lämpöanturi alumiinilevyssä sen alapuolella -> yläpinnan kestää lämmetä paljon pidempään kuin lämpöanturin. En tiedä onko tuosta mitään hyötyä, mutta ainakin äärimmäisen pienellä vaivalla saadaan toimiva placebo-effekti aikaan.