3D-tulostaminen

sambba

Paneva hedonisti
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
205
Noin 6cm. Mitään hajuja ei tullut, eli kaappi toimi oletetusti. Pitää muistaa kirjoitella kokemuksia myöhemmin.
 
Liittynyt
17.11.2017
Viestejä
735
Noin 6cm. Mitään hajuja ei tullut, eli kaappi toimi oletetusti. Pitää muistaa kirjoitella kokemuksia myöhemmin.
Pienennä ne noin 2cm korkeuteen niin sitten vasta rupee ton teknologian edut tuleen esille!
Jaa ekkö yhtään haistellu ilman maskia että miksi siitä hajusta puhutaan? :)
Ei se siis semmoista myrkkyä ole että nuuhkasemalla tulee syöpä. En tiedä mimmoisia vaikutuksia pitkäaikaisella käryille altistumisella on, mutta ainakin ne on sen verran luontaantyöntäviä ettei mielellään oleskele samassa tilassa.
 
Liittynyt
03.11.2016
Viestejä
322
Eka printti tehty. Onhan tää nyt nättiä! Siivoamisessa menee vähän aikaa, mutta siihenkin varmaan rutinoituu aika äkkiä.

On kyllä nättiä jälkeä. Pitikö tuo printata ylösalaisin? Kauanko suunnilleen meni tuohon 6cm:n korkeuteen ja kuinka ohuita slaisseja?
 
Liittynyt
04.02.2017
Viestejä
243
Noihin resin printereihin on olemassa oivallisia aputyökaluja tulostusten putsaamiseen ja kuivaamiseen. Anycuben Cure & Wash on osunu omaan silmään ehkä tän hetken kätevimpänä ratkaisuna ja hyvät arvostelutkin saanu. US $142.8 16% OFF|Anycubic 3D Printer Wash And Cure Machine 2 in 1 UV Resin curing for 3d printer cure models|3D Printers|Computer & Office - AliExpress

Omakohtaista kokemusta ei ole, kun ei ole tullu hommattua resin printteriä, mutta kaukanakaan ei ole moisen ostaminen ei ole ollut.
 

sambba

Paneva hedonisti
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
205
On kyllä nättiä jälkeä. Pitikö tuo printata ylösalaisin? Kauanko suunnilleen meni tuohon 6cm:n korkeuteen ja kuinka ohuita slaisseja?
Korjataan heti, eli nyt mittasin ja katsoin tarkemmin speksejä. Tuloste oli 5cm korkea ja 1000 layeriä, eli 0.05mm. Aikaa meni vähän reilu 4h ja tosiaankin ylösalaisin printattiin.
 

sambba

Paneva hedonisti
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
205
Vähän pienemmän skaalan printtiä. Tässä hommassa on kyllä sekin hieno piirre, että 16kpl tuli samassa ajassa kuin 1kpl.

6261F186-1734-46B5-9A41-E36FD009A90D.jpeg
 
Viimeksi muokattu:

Obi-Lan

¯\_(ツ)_/¯
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 084
Onnistuuko auton muovi osien printtailu kuluttaja vehkeillä? Tallissa on vanha harrasteromu josta on kaikenlaista klipsua hapertunut, uusia ei saa, purkuosat ovat todennäköisesti yhtä haperoita ja jotain tekisi mieli modaillakin. Redditistä tutkin että ABS tai ASA filamenteilla tehty kesäpäiviä kestäviä tulostuksia.

Mitä ohjelmaa täällä käytetään suunnitteluun? Fusion 360 ilmeisesti saa ilmaiseksi yksityiseen non-profit käyttöön?
 

Starglazer

Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 096
Mitä ohjelmaa täällä käytetään suunnitteluun? Fusion 360 ilmeisesti saa ilmaiseksi yksityiseen non-profit käyttöön?
Tuon saa kyllä,. mutta oppimiskynnys on melkoisen korkea. Onhan se varmasti hyvä kun sen oppii, mutta käytännössä kaikki joutuu katsomaan jostain tutoriaalista. Esimerkiksi copy-paste on tehty melko erikoisella logiikalla.
Itse yritin tehdä yhtä simppeliä mallinnushommaa tuolla, mutta ilman aiempaa kokemusta on aika nihkeää.
Käsittääkseni tuo kuitenkin on yksi parhaista mallinnusohjelmista kunhan vaan jaksaa sen käytön opetella.
 
Liittynyt
07.02.2018
Viestejä
73
Töissä on Inventor ja se kyl taipuu. Hetki meni että ymmärsin Fusion erilaiset toiminnot. Mut Fusion on kyl hyvä ja riittävät ominaisuudet.
 
Liittynyt
17.11.2017
Viestejä
735
Onnistuuko auton muovi osien printtailu kuluttaja vehkeillä? Tallissa on vanha harrasteromu josta on kaikenlaista klipsua hapertunut, uusia ei saa, purkuosat ovat todennäköisesti yhtä haperoita ja jotain tekisi mieli modaillakin. Redditistä tutkin että ABS tai ASA filamenteilla tehty kesäpäiviä kestäviä tulostuksia.
Noh, nämä tekevät Lamboa, mutta ilmeisesti päällystävät osat hiilikuidulla:
 
Liittynyt
19.09.2017
Viestejä
405
Ilmaisella FreeCadilla olen suunnitellut. Koneen ei tarvi olla verkossa FreeCadia käytettäessä.
Mutta ei senkään käyttö ollut alussa helppoa ensimmäisenä 3D suunnitteluohjelmana.
Ominaisuudet ainakin itselle olleet riittävän monipuoliset.
 
Liittynyt
25.01.2018
Viestejä
93
Minä olen tähän tykästyny, ilmanen DesignSpark Mechanical 2.0

Käytän kyllä 360 Fuusioniakin, tykään CAM-ominaisuudesta. Olen tehnyt omat porttaus coodit Marlinille CNC-ominaisuudelle.
Mutta kaatuilu onglmii Fusionissa hemmetisti, varmaan liian vähän muistii koneessa "8gt" m2 levyllä softat. Liian nopee kone Asuksen läppäri.
DesignSpark Mechanical 2.0.jpg


eMachineShop CNC Manufacturing, Prototyping, Fast Quotes & Free CAD | eMachineShop on kanssa ihan ok perus softa
 

Liitteet

Viimeksi muokattu:
Liittynyt
07.02.2018
Viestejä
73
Onko porukka kokeillut tulostaa hiilikuitua? Tarviiko jotain muuta erikoista kuin kunnon suuttimen? Mitä filamenttia ootte käyttänyt ja millainen tulos on tullut?
 

sambba

Paneva hedonisti
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
205
Onko porukka kokeillut tulostaa hiilikuitua? Tarviiko jotain muuta erikoista kuin kunnon suuttimen? Mitä filamenttia ootte käyttänyt ja millainen tulos on tullut?
@HiTec noita ainakin täällä on tulostellut.


EDIT: Näemmä tuon linkin thumbnail näyttää sivun alkupostauksen, mutta vie kyllä oikeaan paikkaan
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 119
Mites Curalla saa helposti peilikuvan?

Tämä pitäisi saada vasemmalle puolelle:

Ehkä PLA kestää, ainakin sen aikaan kunnes törmää seuraavan kerran....? :)
Tuo siis RC-auton rengasta varten.
 
Liittynyt
30.12.2017
Viestejä
275
Onko porukalla suositella mitään 3D modeelaus kirjastoja, siis nettisivustoja vaikkapa maksullisiakin ja toki ilmaisia mistä saisi valmiita mallinnuksia?
 
Liittynyt
07.08.2017
Viestejä
82
Olisikohan täällä joku, jolta onnistuisi pienen "hakasen" mallinnus ja tulostus, jonkinlaista korvausta vastaan? Ongelmana lähinnä taitaa olla tuo aikaa vievä mallinnus. Olen joskus Blenderillä jotain yrittänyt härveltää, mutta ei siitä oikein mitään ole tullut, joten vaatisi tuntikaupalla harjoittelua ja hienosäätöä, että itse saisin osan mallinnettua. 3D-tulostinta ei itsellä ole, joten se pitäisi kuitenkin teettää muualla.

Alla on suuntaa-antava kuva osasta (perus 7 mm ruutupaperilla). Tarkempia mittoja otan, kun tiedän mitä kaikkea tuosta pitäisi mitata. Paksuus saa olla käytännössä koko palalla sama. Koukkupäässä on pienet viisteet, mutta ne voin viilata itsekin. Helpointa olisi ehkä Salon seudulla tai Turussa asustavien kanssa toimia, pääsen vaikka tuomaan tuon palikan tutkittavaksi. Ja joo, olen yrittänyt liimata tuon ja se on vähän vinossa. Toimii tuollaisenakin, mutta liimaus ei kestä lapsiperheessä. Tämän on tarkoitus pitää kiinni haitarimallista liukuovea.

IMG_20200509_142450~2.jpg

Edit: Hakanen saatu!
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
233
Varmaan monta kertaa ollut jo ketjussa mutta petg materiaalia olisin vailla ja mistä päin kannattaa tilata ja mikä on se tämän hetken "paras" tuote?

Mustaa ja vaikka oranssia voisi tilata 1kg rullat
 
Liittynyt
17.11.2017
Viestejä
735
Varmaan monta kertaa ollut jo ketjussa mutta petg materiaalia olisin vailla ja mistä päin kannattaa tilata ja mikä on se tämän hetken "paras" tuote?

Mustaa ja vaikka oranssia voisi tilata 1kg rullat
3Djake on Itävallassa, myyvät Eurooppalaisia filamentteja, kautta rantain laatu hyvää tai erittäin hyvää. Ostosta kotiovella tavara noin 2-4 päivässä. Yli 85e tilaukset ilman postikuluja: PETG-filamentit nyt verkkokaupasta - 3DJake Suomi
Marwiol on Puolassa, myyvät pääosin puolalaista filamenttia, joista ainakin ne mitä itse olen kokeillu on ollu ihan hyvää. Vähän halvempia rullia kuin 3Djakella, mutta postikulut nostaa sitten samoihin tasoihin, täältäkin tuli melko nopeeta paketti perille, oliskohan ollu 4 päivää: PET-G 1,75 mm - marwiol.pl
Suomessakin on monia kauppoja, en nyt listaa niitä kun en tiedä mistäpäin maata tarvitset. Suomesta ei kannata postitse tilata, silloin hinta karkaa kyllä.
 
Liittynyt
17.01.2018
Viestejä
2 081
Olisikohan täällä joku, jolta onnistuisi pienen "hakasen" mallinnus ja tulostus, jonkinlaista korvausta vastaan? Ongelmana lähinnä taitaa olla tuo aikaa vievä mallinnus. Olen joskus Blenderillä jotain yrittänyt härveltää, mutta ei siitä oikein mitään ole tullut, joten vaatisi tuntikaupalla harjoittelua ja hienosäätöä, että itse saisin osan mallinnettua. 3D-tulostinta ei itsellä ole, joten se pitäisi kuitenkin teettää muualla.

Alla on suuntaa-antava kuva osasta (perus 7 mm ruutupaperilla). Tarkempia mittoja otan, kun tiedän mitä kaikkea tuosta pitäisi mitata. Paksuus saa olla käytännössä koko palalla sama. Koukkupäässä on pienet viisteet, mutta ne voin viilata itsekin. Helpointa olisi ehkä Salon seudulla tai Turussa asustavien kanssa toimia, pääsen vaikka tuomaan tuon palikan tutkittavaksi. Ja joo, olen yrittänyt liimata tuon ja se on vähän vinossa. Toimii tuollaisenakin, mutta liimaus ei kestä lapsiperheessä. Tämän on tarkoitus pitää kiinni haitarimallista liukuovea.

Kuinka paksu palikka on ?

Tuo olisi helppo jyrsiäkin suorasta levystä ja vielä helpompi jos paikalle mahtuu sellainen jossa ei ole noita upotuksia. Kestäisi varmasti paremmin kuin tuloste...
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
973
Varmaan monta kertaa ollut jo ketjussa mutta petg materiaalia olisin vailla ja mistä päin kannattaa tilata ja mikä on se tämän hetken "paras" tuote?

Mustaa ja vaikka oranssia voisi tilata 1kg rullat
Addnorthilta tilasin setin värejä kun oli joskus tarjouksessa. Tuolta saa 750g rullia jotka voi olla plussa tai miinus käyttäjästä riippuen. Kilohinnat näkyy olevan hitusen 3Djakea kalliimpia. Tuolta tilattu PETG on toiminut itselläni erittäin hyvin sivuilta löytyvien tulostusasetusten avulla.
 
Liittynyt
07.08.2017
Viestejä
82
Kuinka paksu palikka on ?

Tuo olisi helppo jyrsiäkin suorasta levystä ja vielä helpompi jos paikalle mahtuu sellainen jossa ei ole noita upotuksia. Kestäisi varmasti paremmin kuin tuloste...
Tämä on jo hoidossa. Jostain levystä olisi joo varmaan saanut tehtyä, mutta eipä oikein sellaistakaan mahdollisuutta ole itsellä tai lähipiirissä.
 
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
233
3Djake on Itävallassa, myyvät Eurooppalaisia filamentteja, kautta rantain laatu hyvää tai erittäin hyvää. Ostosta kotiovella tavara noin 2-4 päivässä. Yli 85e tilaukset ilman postikuluja: PETG-filamentit nyt verkkokaupasta - 3DJake Suomi
Marwiol on Puolassa, myyvät pääosin puolalaista filamenttia, joista ainakin ne mitä itse olen kokeillu on ollu ihan hyvää. Vähän halvempia rullia kuin 3Djakella, mutta postikulut nostaa sitten samoihin tasoihin, täältäkin tuli melko nopeeta paketti perille, oliskohan ollu 4 päivää: PET-G 1,75 mm - marwiol.pl
Suomessakin on monia kauppoja, en nyt listaa niitä kun en tiedä mistäpäin maata tarvitset. Suomesta ei kannata postitse tilata, silloin hinta karkaa kyllä.
Marwiol.pl laitoin tilauksen, 2 ja 1 kg petg rullat... Ei ollut pahan hintaisia ollenkaan, 65€ posteineen. 15 minuuttia tilauksesta tuli jo lähetystunnus ja seurannan mukaan pakettikin on jo lähtenyt.

Onkohan muuten Amazon Basics - filamentteja ollut pitkään aikoihin ostettavissa? Mulla on yksi pla rulla ja se on ainakin laadultaan ollut erinomainen.
 
Liittynyt
02.04.2018
Viestejä
18
Mikähän mahtaa olla vialla, kun tulosteissa on kaarien kohdilla paljon ns blobseja tai over extrusionin näköistä jälkeä.

Z seamin olen asettanut yhteen kohtaan.

Mitä pienempi kaari, sitä pahempi ongelma on. Olen myös koittanut muuttaa max resolutionia pienemmälle, tämän kanssa pitää vielä kuitenkin ehkä vähän testailla lisää.
Voisiko stl tiedoston tarkkuudella olla vaikutusta?

Tulostin on cr 10s ja slicerina cura

Ongelma on mielestäni pahentunut ja on pahinta pla:lla.
 
Liittynyt
03.11.2016
Viestejä
322
Mikähän mahtaa olla vialla, kun tulosteissa on kaarien kohdilla paljon ns blobseja tai over extrusionin näköistä jälkeä.

Z seamin olen asettanut yhteen kohtaan.

Mitä pienempi kaari, sitä pahempi ongelma on. Olen myös koittanut muuttaa max resolutionia pienemmälle, tämän kanssa pitää vielä kuitenkin ehkä vähän testailla lisää.
Voisiko stl tiedoston tarkkuudella olla vaikutusta?

Tulostin on cr 10s ja slicerina cura

Ongelma on mielestäni pahentunut ja on pahinta pla:lla.
Oisko filamentti kostunut ja kiehuva vesi aiheuttaisi blobeja? Ei tietysti selitä sitä miksi juuri kaarien kohdalla...
 
Liittynyt
17.11.2017
Viestejä
735
Mikähän mahtaa olla vialla, kun tulosteissa on kaarien kohdilla paljon ns blobseja tai over extrusionin näköistä jälkeä.
Laita pari kuvaa eri kulmista, niin aukee paremmin! Pelkällä sanallisena selostuksena aika vaikea sanoa.
 
Liittynyt
17.11.2017
Viestejä
735
Mä ehdin jo miettiin että kyseessä voisi olla löystyny hihna, mutta kun tuo tekee nuo terävät käännökset hyvin ja samoin nuo vinot seinät joissa myös liikkuu samaan aikaan sekä X että Y hihna. Mutta kyllä mä silti epäilen jotakin mekaanista vikaa. Kokeile ottaa tulostuspöydän kulmasta kiinni ja testaa onko siinä klappia mihinkään suuntaan. Kokeile sen jälkeen sormenpäillä ihan hitaasti petiä liikuttaa taakse ja takas eteen (koneesta virta pois päältä), tuntuuko sormenpäissä että jossain kohtaa olisi pieni nykäys? ...tai siihen kohta jossa peti ei liiku yhtä vaivattomasti kuin muissa kohdissa. Ja sama testi tulostuspäälle, liikuta sormenpäillä vasemmalle ja takas oikeelle, liikkuuko tasaisesti ja pyöriikö kaikki rullat? Kokeile ne hihnojenkin kireys ny samalla.
Jos noista ei löytyny mitään erikoista, mimmoset print acceleration ja print jerk asetukset sulla on curassa?
 
Liittynyt
02.04.2018
Viestejä
18
Mä ehdin jo miettiin että kyseessä voisi olla löystyny hihna, mutta kun tuo tekee nuo terävät käännökset hyvin ja samoin nuo vinot seinät joissa myös liikkuu samaan aikaan sekä X että Y hihna. Mutta kyllä mä silti epäilen jotakin mekaanista vikaa. Kokeile ottaa tulostuspöydän kulmasta kiinni ja testaa onko siinä klappia mihinkään suuntaan. Kokeile sen jälkeen sormenpäillä ihan hitaasti petiä liikuttaa taakse ja takas eteen (koneesta virta pois päältä), tuntuuko sormenpäissä että jossain kohtaa olisi pieni nykäys? ...tai siihen kohta jossa peti ei liiku yhtä vaivattomasti kuin muissa kohdissa. Ja sama testi tulostuspäälle, liikuta sormenpäillä vasemmalle ja takas oikeelle, liikkuuko tasaisesti ja pyöriikö kaikki rullat? Kokeile ne hihnojenkin kireys ny samalla.
Jos noista ei löytyny mitään erikoista, mimmoset print acceleration ja print jerk asetukset sulla on curassa?
Jees, kokeilen noita.
 
Liittynyt
02.04.2018
Viestejä
18
Curasta tuli mieleen että jos käytössä on 4.6.0 niin osasyy voisi olla se, sillä siinä oli sellainen bugi että teki stl-kuvan tarkkuudesta riippumatta ylisuurella resoluutiolla g-koodia ja valtavasti turhia liikkeitä mikä aiheutti strutterointia varsinkin kaarissa. 4.6.1 versio korjasi tuon bugin.
En muista nyt versioo, mut katon kun meen kotiin.

Oon tehnyt solidworksilla noita malleja ja sielläkin saattaa kyl olla liian tarkalla stl tiedoston resoluutiot.

Tarvii alkaa testailemaan eri tarkkuuksia curasta ja stl tiedostosta jollei mekaanista vikaa löydy..
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
25
Oletko @jss84 kokeillut muilla väreillä plalla kuin valkoisella? Jotkin valkoiset ovat aivan mahdottomia tulostaa hyvin, toimivat vain sopivalla lämmöllä ja vauhdilla.
 
Liittynyt
02.04.2018
Viestejä
18
Oletko @jss84 kokeillut muilla väreillä plalla kuin valkoisella? Jotkin valkoiset ovat aivan mahdottomia tulostaa hyvin, toimivat vain sopivalla lämmöllä ja vauhdilla.
Olen harmaata tulostanut, mutta siitä on aikaa. Pääasiassa petg:tä tulostellut viimeaikoina. Edit: Pitäisi oikeen ajan kanssa nyt testailla noita, vähän kiirettä pitänyt ni ei ole ehtinyt..
 
Viimeksi muokattu:

Rusna

Make ATK Great Again
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
2 265
Jos joku ~Hyvinkään lähellä haluaisi tulostella mulle muutaman palasen mustalle PETG:lle, laittakaa viestiä.

edit: ja jottei mene vain ruikuttamiseksi ja nollapostaukseksi, niin todettakoon että samperi että tuo Prusa Mini kyllä houkuttaisi, sääli kun sen toimitusajat ovat vain aivan naurettavia. Helpompi hallituksellekin perustella tuota kun on pinta-alaltaan vähän pieenmpi värkki kuin tuplasti kalliimpi MK3S.
Hattu nousee kyllä myös päästä kun vaikka Tomin youtube-kanavaa katsoo ja pyrkii itsellekin ammentamaan sieltä ymmärrystä ennen hankintoja. Aivan järjetön määrä ymmärrystä tuolla kaverilla ja selkeä ulosanti.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
02.04.2018
Viestejä
18
Curasta tuli mieleen että jos käytössä on 4.6.0 niin osasyy voisi olla se, sillä siinä oli sellainen bugi että teki stl-kuvan tarkkuudesta riippumatta ylisuurella resoluutiolla g-koodia ja valtavasti turhia liikkeitä mikä aiheutti strutterointia varsinkin kaarissa. 4.6.1 versio korjasi tuon bugin.
Mulla oli versio 4.5 ja päivitin nyt 4.6.1:een ja nyt tulee kaaristakin todella siistejä! Palautin kyllä myös resoluutioasetukset curasta vakioiksi, mutta en usko sen vbaikuttaneen, koska ongelma ilmeni alkujaan vakioasetuksilla.

edit: En tiedä oliko tuota g-koodiongelmaa jo tuossa versiossa, mutta pääasia että alko toimimaan..

Kiitoksia vinkeistä!
 
Liittynyt
30.12.2017
Viestejä
275
Onko teillä suositella muita tulostimia, kuin Makerbot, Prenta ja Ultimaker tuohon 5-10k hintaluokkaan? Vaatimuksena olisi nyt ainakin kaksi pursotinta. Ultimakerin miinuksena näen että käyttää 2,85mm filamenttia tuon yleisen 1,75mm sijaan.

Koitan tässä kartoittaa merkkejä ja malleja joista voisi hakea lisäinfoa. Tuohon hintahaarukkaankin mahtuu vielä noin 100kpl eri tulostimia.. BCN3D?
 
Liittynyt
17.11.2017
Viestejä
735
Mä en usko että tää foorumi on oikea paikka kysellä käyttökokemuksia 5-10k tulostimista ja kansainvälisestikin on melko mahdoton löytää todellista vertailevaa infoa. Jollain BMW:llä on satoja ellei tuhansia tulostimia käytössään (todettakoon että heidän tulostimet oletettavasti menevät sinne 50k+ kategoriaan) ja ovat melko varmasti kattavasti testanneet vaihtoehtoisia laitteita, mutta tutkimustulokset on salattuja ymmärrettävistä syistä. Yleensä tuon hintaluokan tulostimissa yksi tärkeimmistä valintaperusteista on huoltosopimus ja tuen saatavuus asiakkaan tarpeiden mukaisesti ja semmoista on mahdoton täältä kolmannen osapuolen ruveta arvioimaan. Ottakaa yhteyttä 5-6 potentiaaliseen valmistajaan ja pyytäkää tarjous. Jos annettu tarjous ei sisällä vertailukelpoisia yksityiskohtia suhteessa muihin tarjouksiin, kysykää lisätietoja ja jos jollakin on vaikeuksia toimittaa selkeää ja kilpailukykyistä tarjousta, se on selkeä merkki että heidän laitteensa tuki- ja huoltovarmuus voi hyvinkin vastata tarkouksen laatua.
 
Liittynyt
23.03.2017
Viestejä
394
Onko teillä suositella muita tulostimia, kuin Makerbot, Prenta ja Ultimaker tuohon 5-10k hintaluokkaan? Vaatimuksena olisi nyt ainakin kaksi pursotinta. Ultimakerin miinuksena näen että käyttää 2,85mm filamenttia tuon yleisen 1,75mm sijaan.

Koitan tässä kartoittaa merkkejä ja malleja joista voisi hakea lisäinfoa. Tuohon hintahaarukkaankin mahtuu vielä noin 100kpl eri tulostimia.. BCN3D?
Niiii aika vähäsesti varmasti täällä kokemuksia kalliimmista tulostimista. Äkkiseltään en löytäny mitkä teillä oli vaatimukset tulostimelle? Mitä materiaaleja pitää tulostaa ja kuinka iso tulostusala? Noihin iplon pointteihin kannattaa paneutua.
Mutta äkkiseltään omaan silmää RAISE3D PRO2 PLUS vaikuttaisi kovalta jos vain käyttäjätuki yms toimii.
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
1 124
Mistähän johtuu, kun viimeaikoina ruvennut menemään suuttimia tukkoon suhteellisen pienellä aikavälillä? Tulostin Ender 3 Pro ja filamenttina Clas Ohlsonin PLA.
 
Liittynyt
30.12.2017
Viestejä
275
Niiii aika vähäsesti varmasti täällä kokemuksia kalliimmista tulostimista. Äkkiseltään en löytäny mitkä teillä oli vaatimukset tulostimelle? Mitä materiaaleja pitää tulostaa ja kuinka iso tulostusala? Noihin iplon pointteihin kannattaa paneutua.
Mutta äkkiseltään omaan silmää RAISE3D PRO2 PLUS vaikuttaisi kovalta jos vain käyttäjätuki yms toimii.
Tarvetta olisi ihan perus muovitarvikkeille, metsäkoneenkahvoista piirilevyn suojakoteloihin jne. kone joka toimisi yleiskäytössä hyvin ja olisi suht helppo käyttöinen. Tulostusalaksi riittäisi noin jalkapallon kokoinen alue. Myös metalliseoksien tulostaminen kiinnostaisi ja sähköä johtavien materiaalien. Muita vaatimuksia olisi toki lämmitetty alusta suljetussa kaapissa. Filamenttikammio olisi varmaan myös ihan pätevä, vai turha?

Ja joo, ei ehkä ole oikea paikka kysellä. Enpä nyt vaan keksi muutakaan. Tuon hintaluokan vehkeistä löytyy vaan kovin niukasta mistään mitään vertailuja.
 

Jke

Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
50
Oli tarkotus laittaa joskus kauan aikaa sitten tilatut nema 17 dampersit paikalleen. Mikä lienee suomenkielinen nimi tuolle. Mutta eihän nuo sovi tuohon mitenkään. Enkö vaan ymmärrä, pitääkö tuota jotenkin saada käännettyä vai onko noi vaan väärät. Ei nuo reijät satu kohilleen.
Alla netistä poimittu kuva samanlaisista mitä itsellä on.
nema.PNG
 
Liittynyt
17.11.2017
Viestejä
735
Oli tarkotus laittaa joskus kauan aikaa sitten tilatut nema 17 dampersit paikalleen. Mikä lienee suomenkielinen nimi tuolle. Mutta eihän nuo sovi tuohon mitenkään. Enkö vaan ymmärrä, pitääkö tuota jotenkin saada käännettyä vai onko noi vaan väärät. Ei nuo reijät satu kohilleen.
Alla netistä poimittu kuva samanlaisista mitä itsellä on.
Omassa Ender 3:ssa olevat dampperit on ihan eri kulmassa kuin sun kuvassa olevat, mulla noi reiät on 90 asteen kulmassa toisiinsa.
 
Liittynyt
07.02.2018
Viestejä
73
Millasia kotelo systeemeitä käytössä? Tarvis koteloida toi ASX1 printteri ettei hallissa oleva pöly pääse pilaan tulosteita ja muutenkaan pääse printteriin. Myös toinen tarkoitus on pitää tulostus vakio lämmössä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
25
Onko jollain mielenkiintoa tulostaa seuraava kappale?

Suositukset tulostuspaikaksi Uudellamaalla otetaan myös vastaan.
 

Rusna

Make ATK Great Again
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
2 265
Oliko nyt @iplo käyttäjää lainatakseni "Jos haluat 3D tulostimen osta Prusa, jos haluat harrastuksen osta Ender". Sen verran järkeä päässä että Prusalla mennään.
Menenkö nyt ihan metsään jos laitan Prusa Minin tilaukseen? Tarve olisi (todennäköisesti) tulostella pikkuosia (Kenwoodiin yleiskoneeseen jotain uusia rattaita, Teslan frunkiin koukkuja, Raspberry Pi koteloita, muita koukkuja ja muuta "sälää"). Toinen vaihtoehto on tilata MK3S. Onko Minissä jotain kompromisseja, mitkä pitäisi nyt tiedostaa muuta kuin hiukan pienempi tulostusalue, ja vissiin ei sopinut jollekin erikois-filamenteille niin hyvin? Hatusta arvaan että PLA ja PETG riittäisi omiin tarpeisiin.

Vinkkejä?
 
Liittynyt
28.03.2017
Viestejä
1 540
Suosittelen Prusan omistajia tulostamaan X-akselin moottorille vedonpoiston jos ei ole jo, omassa alkoi pikaliitin kärsimään kun tulostin vietti paljon aikaa lähellä petiä.
Sai samalla valvontakameran johdotkin vedettyä siististi, lähti tusina nippusiteitä pois. :whistling:

2020-05-23 17.24.40.jpg
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
239 647
Viestejä
4 187 096
Jäsenet
70 774
Uusin jäsen
Berch

Hinta.fi

Ylös Bottom