Kiitos! Latasin Fusioniin FM Gears scriptin, laskin hammasluvun alkuperäsestä rattaasta, ja mittailin tönärillä strategiset mitat ja katoin että lukemat täsmää luotuun perusrattaaseen.
Sit perus sketch/extrude/hole setit, että sai nuo alkuperäset muodot, kitkakytkimen kulutuspintojen syvennykset ja haitat, sekä jarrulevyn säätöruuveille ruuvarin mentävät reijät luotua.
Rattaasta tein millin alkuperäistä paksumman (toivottavasti kestävämpi) ja nuo viistetyt osiot on napsun verran edempänä rattaiden piikeistä, sekä viiste on 45 astetta. Alkuperäsessä viisteet on niin loivat, että saattais tarvita tulostettaessa tukia että sais nätin lopputuloksen. Tein kaks versioo tuosta rattaasta, jossa toinen on alkuperäistyylinen (identtinen kummaltakin puolelta) ja toinen versio on vaihdelaatikon puolelta kitkakytkimen syvennystä/haittoja lukuunottamatta tasapaksu.
Tarkotus tulostaa tuo hiilikuitufilamentilla, kunhan saa sen ruby suuttimen ostettua. Nyt tulostettu kappale on sulateltu 3DJaken läpikuultavasta punasesta PETG:stä, kun se sattu paikoillaan olemaan.
Kitkakytkimen luulis tota ratasta vähän säästävän, kun säätää himpun verran löysemmälle. Onneks tässä ei oo mitkään pienet nämä hampaat, toisin kun sähköautoissa.
Suurin syy tässä mallissa rattaiden syöntiin on tuo paska GX-15 moottorin kiinnitys pohjalevyyn. Ei oo mikään erillinen moottoripukkiratkasu, vaan kolme ruuvia pohjan hahloista läpi moottorilohkon pohjaan. Vähän kun tärähtää kiveen, niin ruuvikiinnitys antaa viimein periks ja ratasvälys kasvaa, sit on ratas silppuna.