Noniin sain Prusa MK2.5 päivityksen asenneltua. Itse asennukseen aikaa meni muutama ilta, osien tulostus useamman päivän sitä ennen. Tulostin heti kärkeen uudet R3 extruder-osat. Tein samalla MK2 -> MK2S päivityksen soveltuvin osin eli käytännössä vaihdoin uudet laakerit ja tangot, Y-laakereiden kiinnitykseen u-pultit ja Y-moottorin taakse tuleva tulostuttu tukiosa. Olin kahden vaiheilla että laitanko vanhat Igus-laakerit, mutta päädyin kuitenkin uusiin laakereihin. Ja ne tuntuvatkin toimivan hyvin, ehkä hieman äänekkäämmät kuin aikaisemmin, mutta ei liikaa.
Firmwaren päivityksen jälkeen kalibrointi meni läpi heittämällä ja laitoinkin illalla 3DBenchyn tulemaan jotta saa vertailtua vanhaan setuppiin. Ja siihen se ilo loppuikin; alku meni hyvin, mutta pienempien detailien kohdalla alkoi puuttua kerroksia välistä ja lopullinen fail:
Hieman tätä pelkäsinkin kun olen lueskellut Prusan foorumilta kokemuksia tuosta MK3/2.5 extruderista. Joillakin toimii hyvin, mutta näitä ongelmatapauksia on. Pitää nyt alkaa selvittelemään mikä tuon tekee. Käytetty PLA on Marwiol halpiskamaa, joka tuntuu olevan hieman herkkää jumittelemaan all-metal hotendeissä, mutta hauskaa on se että MK2:lla + Titanilla tuota on tulostettu kohta kilo ilman ongelmia. Titanissa on kyllä enemmän vääntöä... pitää tarkistaa e-moottotin virta-asetus ja koittaa uudelleen. Aina on vaihtoehto että heitän Bondtechin kamat kuikkaan ja laitan Titanin tilalle (olettaen että se on mahdollista tähän MK2.5 settiin mm. Pindan lokaation suhteen...)