Minulla on Ender 3 V2 ja ongelmia on ollut.
Suosittelen sen CR-touchin ostamaan mukaan, se oli suurin parannus. Toiseksi suurin varmaan tuo PEI-plate.
- Kiinnipalaminen tai irtoaminen -> hankin PEI-platen , maksoin siitä 30€ ja nyt toimii melkein hyvin
- Alustan epätasaisuus -> hankin 3d-touchin, se toimii nyt paremmin, yksi pieni alue on vielä vähän ongelma , mutta pääosin tulostaa ok. Tämä oli ~30€ hankinta.
- Hirveä stringing -> luulin, että sen kanssa on vaan elettävä, mutta se korjautui helposti ja nopeasti tulostuspään vaihdolla. Maksoi noin 4€.
- Extruderini toimi huonosti -> vaihdoin sen metalliseen.. Jotain 15-20€ tämä maksoi.
- Vyönkiristin ja päätypala meni rikki -> täällä joku kiltti ihminen laittoi minulle mallin uudesta, kiitos siitä! Maksoi alle euron, kun sain sen tulostettua.
- Sitten olen ostanut osia "samoilla posteilla" ja "varalle" varmaan 50€ edestä. Esim. bimetal heatbreak, uudet hihnat, nuppeja, vietereitä, muita tarvikkeita
..mutta tässä ona ainakin 100€ mennyt Enderin parantamiseen ja uusissa malleissa nuo on jo ostaessa kunnossa. Fiksut oppii minun virheistä ja ostaa jo suoraan toimivan mallin uusilla ominaisuuksilla.
--
Varmaan K1 lähtee tilaukseen ja myyn omat "vanhat" 3d-tulostimet, mutta odotan, että se kypsyy tuotteena.
Tuolla näyttää, että siinä on vielä jotain lastentauteja. Ensi vuoden BF:stä todennäköisesti ostan ja mietin, kuinka paljon tappiota teen vanhoista.. Ja sitä ennen pumppaan niihin kuitenkin vähintään 50€ varaosien ja huolto-osien merkeissä.
Täytyykin tutkia tuota PEI-alustaa Nykyisessä alustassa on tosiaan satunnaisesti ongelmana tulosteiden turhankin hyvä tarttuvuus. Keskellä alustaa näkyy edelleen yhden kunnolla kiinni tarttuneen tulosteen ääriviivat tummentumana.