Ehkä isompi asennustila on parempi.
Ender 3 v2 löytyy täältä. En oikein aloittelijana tiennyt, mitä haluan. Tämä oli kuitenkin tasalaatuinen ja yllättävän laadukas printteri. Pääosat ovat metallia, eikä kotelo ole avoinainen, eikä virtalähde ole paljaana ja värinäyttö + kontrolli on kiva lisä.
Mitä itse nyt jälkikäteen haluaisin paremmin:
- Hiljaisemmat tuulettimet.. Tämä pitää hirveää melua, kun tulostelee.. Myös silloin, kun ei tulostele, joku tuuletin siellä humisee (on kuitenkin tasainen humina)
- Isompi tulostusala olisi kiva, mutta en siitä hirveästi olisi valmis maksamaan, kun näitäkin voi liimailla
- Autolevelling olisi todella kova sana. Kuukausi sitten en tiennyt, mitä tuo sana tarkoittaa.. Käytännössä sen pinnan tasaisuudella on kuitenkin niin suuri merkitys tulostuksen onnistumiseen ja laatuun
- Olisi kiva, jos nuo bedit ja nozzle menisivät kuumemmaksi , mutta tämä olisi vaan semmoisia eksoottisia materiaaleja varten, joita minulla ei vielä ole
- Järkevämpi filamentin annostelija, joka olisi omassa kotelossaan (taas "kiva olla"-ominaisuus, josta en maksaisi hirveästi).
- Vielä voisi miettiä sitä extruderia, jos olisi pienempi nozzle-koko, olisiko parempi? Ei ainakaan tulostusnopeuden kannalta. Mutta tuota voisi parannella ja ehkä voin jopa modata itse, kun tästä kehityn
- Joku johto PC:hen tai Wifi + app olisi taas kiva ominaisuus olla, mutta sitä pitäisi voida käyttää sellaisella app:illa, joka ei ole kiinalaisten tekemä ja tuettuna vaan vuoden 2021.
Tässä vielä itse opettelen, mutta olen ainakin aloittelija, niin saat aloittelijan mielipiteitä
Usko pois, tuulettimet on pahin huolenaiheeni tällä hetkellä. Ja jos joku tarvitsee modausta, se on kokonaan uusi extruder / nozzle, niin en heti ainakaan Ender v2:een lähtisi modaustarpeita ostamaan.