3D filamentit ja niiden ostopaikat

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
22 048
1650300807522.png


Tuo on hyvä tarjous ja siinä lukee FREE SHIPPING, niin ainoa huono puoli on, että joutuu tilaamaan 10 kpl kerralla.

Nämä tulee Euroopasta (eikä Kiinasta) ja ovat ihan hyvää laatua. Suosittelen tuohon hintaan.
 

RTR

Liittynyt
09.04.2021
Viestejä
596
Kellään kokemusta noista gohigh3d:n filamenteistä? Ovatko noi siis Sunlua vai jotain muuta? Ostaisin muuten tuota GST3D:n mutta en halua kymmentä rullaa :btooth:
 
Liittynyt
13.01.2017
Viestejä
4 655
Kellään kokemusta noista gohigh3d:n filamenteistä? Ovatko noi siis Sunlua vai jotain muuta? Ostaisin muuten tuota GST3D:n mutta en halua kymmentä rullaa :btooth:
Ilmiselvä YASR (Yet Another Sunlu Rebadge). Sunlulla itsellään oli täysin vastaava tarjous päällä parisen viikkoa, nyt näemmä loppunut.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
22 048
GST3D:lla taas tarjous, 10 rullaa satasella:

Tämä on edelleen mielestäni parasta hinta/laatusuhdetta, mutta joutuu tilaamaan monta. Tuote on hyvin keskinkertainen, eikä siinä ole suuria puutteita, mutta ei se paraskaan ole.

--

Voin ostaa pari rullaa yhteensä 20€ haulla Triplasta, jos kimppatilaus kiinnostaa.. Light Pink ja Apple Green minulle, kiitos. Kaikki riski ja vaiva sinulle :)
 
Liittynyt
09.03.2018
Viestejä
375
Täällä koko kauppa -40%.

FilamentOne Europe | Premium Filament | 3D printing tools & supplies

"FilamentOne Europe is scheduled to close its operation by May 30, 2022.

We are having a HUGE SALE beginning today in an effort to clear out our entire inventory.

Get 40% off storewide + free shipping (30€ min) - code 'CLOSEOUT'

Thank you for being a loyal customer for the past several years.

The FilamentOne Europe Team"
Onko jollain näistä kokemusta? Hinta -40% jälkeen tasoa Marwiol, tosin ilmaiset postit 30€ jälkeen.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
22 048
Onko jollain näistä kokemusta? Hinta -40% jälkeen tasoa Marwiol, tosin ilmaiset postit 30€ jälkeen.
Ja kaksi rullaa PLA:ta on jo 30€.. Tarjouksen jälkeenkin..

En halua kuulostaa fanipojalta, mutta GST3D:n tarjous on paljon parempi, jos löytyy se satanen. Ja sieltä tulee takuulla keskinkertaista tavaraa. En kyllä usko, että FilamentOnen filamenteissa on mitään vikaa, kuin hinta - mutta tämä on loppuunmyynti, niin eivät tuolla tarjonnalla menestyneet Euroopassa.

--

Tietenkin, jos tilaa minimit, niin nuo ilmaiset postit on hyvä diili. Sitä enemmän tilaa, sitä enemmän kannattaa katsoa GST3D:n suuntaan. Ja ei, he eivät maksa minulle mitään.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
22 048


Tuo on hyvä tarjous ja siinä lukee FREE SHIPPING, niin ainoa huono puoli on, että joutuu tilaamaan 10 kpl kerralla.

Nämä tulee Euroopasta (eikä Kiinasta) ja ovat ihan hyvää laatua. Suosittelen tuohon hintaan.
PLA+ taas 8.99€ rulla, kun ostaa kymmenen. Eli alle 90€ 10kg tulostusmateriaalia.


Niillä on uusia värejäkin: Fuchsia, Light Pink ja Cyan. Minua kiinnostaisi Apple Green ja Light Pink Helsingissä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 118
Hyvää ja edullista TPU:ta tilata mistä?
Toisaalta sitä nyt ei varmaan paljoa kulu, niin eipä sen sitä halvinta tarvitse olla.
 
Liittynyt
11.05.2017
Viestejä
321
Tuli lähetyksen 3djakesta perille, tilasin tosiaan ASAa ja sitten Fillamentumin CPE100HG kans yhden rullan (musta). Koska sitä oli mainostettu melkein yhtä helpoksi tulostaa kuin PETG jotka kai se onkin niin testasin sitä ensin, vaikuttaa kyllä erittäin hyvältä, kerrosten välinen tarttuvuus on ainakin minun asetuksilla parempi kuin extrudrin PETG:llä. Neljä osaa tulostellut sillä ja ollut kyllä viimesen päälle, tein temp towerin ja oikeastaan kaikki 275-255 välit näytti miltei samalta niin tulostuslämpötilaksi valikoituis 270 ja retraction testit niin paljon pienempää haituvaa kuin PETG:llä. Oli kyllä positiivinen yllätys ja aion kyllä testien jatkuessa varmaan vaihtaa jollain aikataululla PETG:n kokonaan tähän jos vaan värivalikoimasta mieleiset löytyy.

ASAA en ole ehtinyt vielä edes säätämään, antaa olla paketissa nyt niin kauan että saan muutamat muut tulostettua alta pois kun ne ei vaadi materiaaleilta ihmeitä.

Pettymys oli tosin extrudrn PETG Pronssi, samoilla asetuksilla kuin musta tai oranssi niin tulee ihan kuin olisi liian kuumaa, tiputin nyt sitten 10 astetta lämpöjä ja katotaan mitä sieltä pukkaa ulos. Täytyy vielä vetää kuivurissa yön yli ja tehdä temp toweri tälle erikseen. Mulla on yleensä eri värit kyllä tulostuneet samoilla asetuksilla niin hyvin etten ole jaksanut alkaa säätelemään, tämä on kyllä selkeä poikkeus. Tosin mulla jostain syystä toi kuivaus vaikuttaa ihan älyttömästi eli sekin voi olla syynä.
Aikaa kulunut ja ASA:lla tulostellut ulos mm. sähköauton latauspistokkeen ja kaapelin pidikettä yms, muuta osaa. Ei voi kyllä moittia, koteloidussa printterissä 260/105 lämmöillä tulostuu oikein kivasti. Nyt meni testiin ensimmäinen mekaaninen osa, mulla on sellainen tulostettu puristin, jossa on leukojen välissä molemman kätiset kierteet, siis kierretangossa keskeltä vaihtuu kätisyys, niin se kierretanko menee poikki PETG:llä noin kerran kuukaudessa, CPE100HG kesti hiukan pidempään, ehkä 1,5 - 2 kk. Nyt sitten ASA:n vuoro. PC-materiaali on kyllä kestänyt, mutta tuo on hyvä testipenkki kun sitä tulee usein käytettyä muutenkin. Kierteet on tulostettu pystysuunnassa joten rasitus tulee nimenomaan kerrosten väliin.

Lisäksi ASA:n pitäisi kestää paremmin lämpöä kuin PETG:n niin muutamaan sovellukseen olen sitä käyttänyt.

Eli summattuna, Extrudr ASA -mustana ainakin toimii kuten pitää. Pieni miinus on, että ehkä päälimmäinen kerros on pinnan laadultaan heikompi kuin PETG, enkä saanut pikaisilla testeillä iron -toiminnolla sileää pintaa vaan siitä tuli enemmän sotkua, johtunee varmaan kovista lämmöistä, suutin lämmittää valmistapintaa liikaa joka tarrautuu suuttimeen.

Seuraavana houkuttelisi prusaan päivittää se Revo Six -hotend, jolla saisi nopeasti vaihdettua suuttimia, jostain syystä nykyään tulee tulosteltua selkeästi isompia kappaleita niin isompireikäinen suutin ei olisi pahitteeksi. Toisaalta taas pientä näpertelyä ja vielä myyntiin menevääkin on jonkin verran.
 
Liittynyt
22.11.2020
Viestejä
142
Liittynyt
09.03.2018
Viestejä
375
PLA+ taas 8.99€ rulla, kun ostaa kymmenen. Eli alle 90€ 10kg tulostusmateriaalia.


Niillä on uusia värejäkin: Fuchsia, Light Pink ja Cyan. Minua kiinnostaisi Apple Green ja Light Pink Helsingissä.
Kyselit Light Pinkistä niin tuossa mallia miltä oikeasti näyttää tulostetussa kappaleessa. Lähes ihon värinen / beige? Varmaan eri lämpötilallakin voisi saada jotain värivaihtelua? Tulostin 215/60
 

Liitteet

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
22 048
Kyselit Light Pinkistä niin tuossa mallia miltä oikeasti näyttää tulostetussa kappaleessa. Lähes ihon värinen / beige? Varmaan eri lämpötilallakin voisi saada jotain värivaihtelua? Tulostin 215/60
Kiitos. Ihonvärinen juuri oli hakusessa.
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
1 106
Tilasin tuon GST3D:n tarjouksesta 10 kiloa PLA:ta ja osassa paketeista lukee valmistusmaana sekä Argentiina että EU. Filamentti vaikuttaa kyllä ihan OK:lta.
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
1 106
Katsoin filamentteja 3DJakelta, ja ensin olin hämmästynyt kuinka paljon halvempi refill ilman kelaa on. Tavallinen 22,89 vs. 16,59 ilman kelaa.
Paitsi että refillissä on vain 700 g, eli kilohinnat ovat 22,89 vs. 23,70.
 
Liittynyt
09.03.2018
Viestejä
375
Satuin löytämään Makitan sinivihreää ASA-filamenttia interwebistä. Alla linkki jos kiinnostaa. Itse oli pakko poistaa 1 testirulla.

 
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
1 223
Piti laittaa itekki tulemaan 5 rullaa. Ei taida loppujen lopuksi paljoa erota petgistä ainakaan YouTube testien perusteella. Eihän tuo kallista kyllä ole.
Harvoin on filamenteista syttymistestejä, mutta joku random PETG testi näytti että muovi on itsestään sammuva, lähinnä sulaa. Rullaa ei oltu erikseen mainostettu itsestäänsammuvaksi. PCTG-testissä muovi syttyi ja jäi palamaan. Muuten kait PCTG on jopa parempi materiaali. Toki jos asia on tärkeä, niin kannattaa tulostaa testipala ja koittaa saada palamaan.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
22 048
Nyt ois:

3D Printer Filament

From €7.99 /each 500 kg

Free Shipping
Only at gst3d.eu


Lähinnä huvittaa, että niillä on tällainen tarjouskampanja.

--

Kannattanee odottaa Black Fridaytä, jolloin taas saanee alle kympillä , kun tilaa kymmenen rullaa.
 
Liittynyt
01.01.2017
Viestejä
238
Mitähän tuolle GST3D 3D Printer Filament on tapahtunut? Liekkö mennyt nurin vai uudistavatko vain kauppaa? Onko näistä filamenteistä ollut yleensä hyviä BF tarjouksia? Marwiolta suunnittelin tilauksen tekemistä. Ainakin edelliset filamentit mitä sieltä tilasin oli pääsäntöisesti ihan hyviä. Transparent PETG itsellä mustan lisäksi käytetyin.
 
Liittynyt
09.12.2016
Viestejä
103
Mitähän tuolle GST3D 3D Printer Filament on tapahtunut? Liekkö mennyt nurin vai uudistavatko vain kauppaa? Onko näistä filamenteistä ollut yleensä hyviä BF tarjouksia? Marwiolta suunnittelin tilauksen tekemistä. Ainakin edelliset filamentit mitä sieltä tilasin oli pääsäntöisesti ihan hyviä. Transparent PETG itsellä mustan lisäksi käytetyin.
Ihan mielenkiinnosta kyselen oletko tilannut marwiolta devil design merkkistä pla:ta. Tuli itselle jonkun tilauksen mukana valkoista pla:ta kyseiseltä merkiltä ja filamentti on kyllä ihan luokattoman huonoa. Ei tartu kunnolla petiin ja muutenkin tulee ihan kummallista suttua. Samoilla asetuksilla kun laittaa mitä vain muuta filamenttia niin ei mitään ongelmia.

Olen käsittänyt että olisi kuitenkin ihan hyvä ja tunnettu filamentin valmistaja. Voi olla että itselle on vaan sattunut huono erä. Täytyy vielä katsoa jos löytyisi saman valmistajan joku muu rulla ja katsoa miten se toimii.
 
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
1 223
Ainakin Fiberlogylla sanotaan että valkoinen PLA pitää tulostaa 20 astetta korkeammalla lämmöllä.
 
Liittynyt
01.01.2017
Viestejä
238
Ihan mielenkiinnosta kyselen oletko tilannut marwiolta devil design merkkistä pla:ta. Tuli itselle jonkun tilauksen mukana valkoista pla:ta kyseiseltä merkiltä ja filamentti on kyllä ihan luokattoman huonoa. Ei tartu kunnolla petiin ja muutenkin tulee ihan kummallista suttua. Samoilla asetuksilla kun laittaa mitä vain muuta filamenttia niin ei mitään ongelmia.

Olen käsittänyt että olisi kuitenkin ihan hyvä ja tunnettu filamentin valmistaja. Voi olla että itselle on vaan sattunut huono erä. Täytyy vielä katsoa jos löytyisi saman valmistajan joku muu rulla ja katsoa miten se toimii.
En oo PLA:ta tilannut. PETGiä olen sen merkkistä tilannut ja puoli rullaa tulostanut, mielestäni ihan ok tavaraa. Valkoisen PLA:n kanssa itsekin tapellut, muistaakseni oli prima merkkistä se.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
22 048
Hirveän sekava hinnoittelu GST3D:llä:

Lisäksi hinnat on vaan noussut, kun on poistettu ALV hinnasta ja lisätty 30€ postikuluja... Esimerkkikori, johon vaan naputtelin jotain:
1669071799375.png
 
Liittynyt
20.04.2018
Viestejä
422
Onhan tuo vähän outoa kun lukee jokapaikassa free shipping in EU? Ja minkähän takia tuo VAT pitää periä kun eikös noilla EU:ssa jossain varasto ole?
 
Liittynyt
09.12.2016
Viestejä
103
Tämä oli itselle ihan uusi tieto että valkoista pla on vaikeampi tulostaa. Tämä devils desing valkoinen pla on itselle eka rulla missä ihan selvästi huomaa että itse filamentissa on nyt joku ongelma eikä tulostimen säädöissä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
22 048
Olisiko täällä pistää linkkejä BF-tarjouksiin filamenteista? Ihan peruskamaa, 6-7 rullaa satasella pitäisi saada postikuluineen.
 

superapina

Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
306
Filalab normaalit hinnat PLA/PETG/ABS 15,99€/kg. Postit ilmaiset kun tilaa yli viisi rullaa. Saapuvat Suomeen vajaassa viikossa. Ihan kaikkia maailman värejä ei ole tarjolla.
Aika heikolta vaikuttaa tarjoukset kun tuolla hinnat alhaisemmat ilman alennuksia.
 
Liittynyt
31.07.2017
Viestejä
112
Onhan tuo vähän outoa kun lukee jokapaikassa free shipping in EU? Ja minkähän takia tuo VAT pitää periä kun eikös noilla EU:ssa jossain varasto ole?
+VAT on todennäköisesti siitä syystä, että nykyisin EU-alueen verkkokaupoissa maksetaan (kuuluisi maksaa) vastaanottajamaan ALV prosentin mukaan, eikä lähettäjän mukaan. Usein hämääntyny itekkin kun saksalaisessa verkkokaupassa 100 listahinta muuttuukin (noin) 105 euroksi kun oman osoitteen kauppaan syöttää. GST:n on todennäköisesti ollu helpompi tehdä verkkokauppa noin, kuin maatietoja heti sivuille mennessä urkkimalla.

Free shipping-juttu kyllä hämmentää itseäkin, meinasin sinne jo pistää mailiakin asiasta että nyt on harhaanjohtavaa ku mikä..

Veikkaan kyllä että ne 10€/kg free shipping -ajat on kaukana takana. Raaka-aineiden hinnat varmasti nousseet, kuten rahditkin ja eiköhän ton PLAn "valmistaminen" eli pelleteistä langaksi extruudaaminen liene vielä melko energiaa vaativaa touhuakin..
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
22 048
Olisiko täällä pistää linkkejä BF-tarjouksiin filamenteista? Ihan peruskamaa, 6-7 rullaa satasella pitäisi saada postikuluineen.
Tilasin sitten tuolta, kun muutakaan keksinyt:

Koodilla EU5OFF sai vielä vitosen pois hinnasta.
 

superapina

Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
306
Filalabilta ostin valkoista PETGiä. Tulosteisiin jäi paljon "naruja", mutta muuten ihan OK jälkeä tuli. Tulostaessa kuului myös selvää poksuntaa. Tästä päättelin että rullassa kosteutta.
Kuivatin rullaa muutaman tunnin uunissa ja tulosteet paranivat selvästi. Rulla oli vajaa pari viikkoa tulostimen päällä telineessä, sitten viikon verran smart store laatikossa, jossa muutkin rulla ovat. Niiden seassa nippu silica gel -pusseja. Nyt viikon jälkeen otin rullan taas käyttöön ja jälki on ihan hirveää. Poksuu paljon tulostettaessa, naruja jää älyttömästi ja pinnassa on samaan aikaan koloja ja palluroita. Onko tämä nyt ihan normaalia? Eikö rulla säily kaapissa viikkoa menemättä piloille?
Sisällä kosteus ollut nyt noin 40%. Prusa MK3S+ tulostelen.
Laitoin 3DJakesta tilaukseen eSunin ja 3Djaken omaa PETGiä testiin.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
22 048
Miten toi on edes mahdollista nyt lämmityskaudella? Sisällä lämpötila +5? Vai pyykkejä kuivumassa jatkuvalla syötöllä? Seinät vuorattu muovilla?
Kesällä 60% on ihan normaalia. Nyt talvella minun kotonani on 42% (ja 19C). Onko sinulla nyt oikeat mittausvälineet? Joku 20-30% kosteus tuntuu kuivalta ja ahdistaa kurkkua.


Tuntuu taas siltä, että mutulla nuo numerot tuntuvat korkeilta sinulla, eikä ole oikeasti hajuakaan, mitkä on oikeat arvot omassa asunnossa.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 664
Kesällä 60% on ihan normaalia. Nyt talvella minun kotonani on 42% (ja 19C). Onko sinulla nyt oikeat mittausvälineet? Joku 20-30% kosteus tuntuu kuivalta ja ahdistaa kurkkua.


Tuntuu taas siltä, että mutulla nuo numerot tuntuvat korkeilta sinulla, eikä ole oikeasti hajuakaan, mitkä on oikeat arvot omassa asunnossa.
No taputappa kakkaa. Onko nyt kesä?
Mulla on 3 Ruuvitagia ja muutama Xiaomin bluetooth lämpötila-anturi kämpässä, Boshin BME280 sekä halpis DHT22-antureita ja kaikki näyttää 20-30% suhteellista kosteutta lämpötilan ollessa 22-23 astetta. Joko nuo kaikki anturit näyttää väärin tai sinulla ei ole oikeasti mitään käryä oman asuntosi oikeasta suhteellisesta kosteudesta. Oletko itse edes mitannut asuntosi suhteellista kosteutta talvella? Vai asutko sinäkin jossain muovivuoratussa talossa tai teltassa?

Mittasin myös työpaikalla lämpötiloja ja kosteuksia parilla xiaomin anturilla. Siellä on vähän liiankin tehokas koneellinen ilmanvaihto ja suhteellinen kosteus on siellä aika tarkkaan 19-20% jatkuvasti.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
22 048
No taputappa kakkaa. Onko nyt kesä?
Mulla on 3 Ruuvitagia ja muutama Xiaomin bluetooth lämpötila-anturi kämpässä, Boshin BME280 sekä halpis DHT22-antureita ja kaikki näyttää 20-30% suhteellista kosteutta lämpötilan ollessa 22-23 astetta. Joko nuo kaikki anturit näyttää väärin tai sinulla ei ole oikeasti mitään käryä oman asuntosi oikeasta suhteellisesta kosteudesta. Oletko itse edes mitannut asuntosi suhteellista kosteutta talvella? Vai asutko sinäkin jossain muovivuoratussa talossa tai teltassa?

Mittasin myös työpaikalla lämpötiloja ja kosteuksia parilla xiaomin anturilla. Siellä on vähän liiankin tehokas koneellinen ilmanvaihto ja suhteellinen kosteus on siellä aika tarkkaan 19-20% jatkuvasti.
Nuo ei ole terveellisiä ilmankosteuksia, katso linkkini.

Minulla on ensinnäkin ihan toinen asunto kuin sinulla ja jos oikein tarkkaan katsoit, mittarini näyttää 19C , niin se vaikuttaa koskeuteen nostavasti. Voipi olla, että taloyhtiö säästää lämmityskuluissa, kun nuo lämpötilat on täällä todellisuutta ja patteri ei ole koetettaessa lämmin kaikissa huoneissa.

Jos lämmityskaudella huoneilman suhteellinen kosteus on yli 45 %, syynä on yleensä huonosti toimiva ilmanvaihto sekä ihmisen toiminta kuten ruuanlaitto ja pyykinpesu.
Vielä ollaan reilusti alle tuon. Lähinnä sitä, että jos 40-60% ilmankosteus estäisi 3d-tulostamisen, kukaan ei tulostelisi kesällä mitään.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 664
Nuo ei ole terveellisiä ilmankosteuksia, katso linkkini.

Minulla on ensinnäkin ihan toinen asunto kuin sinulla ja jos oikein tarkkaan katsoit, mittarini näyttää 19C , niin se vaikuttaa koskeuteen nostavasti. Voipi olla, että taloyhtiö säästää lämmityskuluissa, kun nuo lämpötilat on täällä todellisuutta ja patteri ei ole koetettaessa lämmin kaikissa huoneissa.



Vielä ollaan reilusti alle tuon. Lähinnä sitä, että jos 40-60% ilmankosteus estäisi 3d-tulostamisen, kukaan ei tulostelisi kesällä mitään.
Ei ketään ole tainnut väittää ilmankosteuden estävän 3D-tulostamista? Ihmettelin miten 40% ilmankosteus on mahdollinen suomessa lämmityskaudella. Kosteus siirtyy aina kylmempään, joten jos esimerkiksi säilyttää filamentteja todella kylmässä tai edes asunnon lämpötilaa kylmemmässä ja ottaa ne ainoastaan tulostuksen ajaksi lämpimään 40% suhteellisen kosteuden omaavaan sisäilmaan niin jo siinä ne alkavat imemään kosteutta.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
22 048
Ei ketään ole tainnut väittää ilmankosteuden estävän 3D-tulostamista? Ihmettelin miten 40% ilmankosteus on mahdollinen suomessa lämmityskaudella. Kosteus siirtyy aina kylmempään, joten jos esimerkiksi säilyttää filamentteja todella kylmässä tai edes asunnon lämpötilaa kylmemmässä ja ottaa ne ainoastaan tulostuksen ajaksi lämpimään 40% suhteellisen kosteuden omaavaan sisäilmaan niin jo siinä ne alkavat imemään kosteutta.
Tämä kyllä kuulostaa fiksulta teorialta. Itse olen kuitenkin pitänyt noita huoneenlämmössä ennen tulostamista, niin ei ole tarpeeksi kokemusta , voisiko noin tapahtua. Täysin mahdollista kuitenkin, että noin käy, varsinkin suurten lämpötilaerojen ollessa kyseessä.

Viimeeksi viikko sitten 1C kegin pinnalle tiivistyi paljon nestettä, kun sitä käsittelin asunnossa, jossa varmaan silloinkin oli 43% ilmankosteus ja 19C. Eli sitä kyllä tapahtuu, mutta tässä oli 18C lämpötilaerosta kysymys ja erikoistapauksesta.

--

Ettei jäisi omalta osaltani nollapostaukseksi, niin vielä vähän aikaa saa tällaisen 69€ posteineen tuolta:
 

superapina

Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
306
Miten toi on edes mahdollista nyt lämmityskaudella? Sisällä lämpötila +5? Vai pyykkejä kuivumassa jatkuvalla syötöllä? Seinät vuorattu muovilla?
Mitä tähänkin sitten sanoisi. Sisällä 19-20°C lämmintä ja 40% suhteellinen kosteus t. Xiaomin mittari. Ulkoilmastahan toi on paljolti kiinni. Täällä ulkolämpötila pyörii siinä nollan kieppeillä.
Lankarullat ovat säilytyksessä sisällä.
Ihmettelen vaan että miksi tulostukset huononivat ihan selvästi kun rulla oli viikon kaapissa.
 
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
1 223
Hyvä jos talossa toimii luontainen kosteus. Itse katsoin juuri mittaria, ulkona 98% suhteellinen kosteus, ja sisällä se normaali 18%. Ruuvitagin mukaan. Ei tuo filamentin kannalta huono asia ole, mutta iho ja silmät ovat kuivia. Talvella tuo vielä pahentuu, asujan kannalta. Edit: ja tuo vastaa täysin absoluuttista kosteutta. Eli sisälämpötilan ja suhteellisen kosteuden mukaan kastepiste on aika lähellä ulkolämpötilaa. Eli sama ilma kuin ulkona, mutta lämpimänä, ilman lisättyä kosteutta. Kosteuttaja, tai muutama huonekasvi varmaan auttaisi. Vesiviljelystä jotkut mainitsevat että sisäilmasta tulee varsin kosteaa.
 
Viimeksi muokattu:
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
239 633
Viestejä
4 186 749
Jäsenet
70 774
Uusin jäsen
Berch

Hinta.fi

Ylös Bottom