3D filamentit ja niiden ostopaikat

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 458
Enpä muista ulkoa millä ajelin, mutta ehkä otin laatikon kyljestä. Ensin ajoin yläpäästä sitten keskeltä koska oli valumaa jonka ajattelin johtuvan liiasta lämmöstä. Lopulta taisin testata myös pienimmällä.

Ongelma on että tallissa on +15c ja siksi lähdin yläpäästä. Kappale jäähynkin otin pois. Raftista tuli kaikilla täydellinen joten saattaa johtua ympäristön lämpötilasta.

EDIT: Noniin, nyt sain PLA:ta vastaavan kestosen tehtyä. Peti 60c 20min esilämmityksellä ja tulostuspää 235c. Kappaleen jäähdytysy pois päältä.
Ns. ylipursoitusta on jonkin verran, eli jättää knölliä sinne tänne. Myöskään overhang ei ole yhtä siistiä kuin PLA:lla olen saanut tehtyä. Eli paljon on vielä hieromista. Helpoin olisi varmaan hommata joku kaappi tulostimelle että olisi hieman enemmän lämpöä ympärillä.
EDIT2: Ainoa kotelo mihin tallissa tulostin mahtui oli korkea vaatekaappi, joten vaatteet lattialle ja kone sinne. Iso kaappi kun on n. 190cm korkea ja ylhäällä vain tanko. Eli ei tämäkään optimi ole. Laitoin lämpömittarin toiseen Z pylvään yläpäähän ja alle 10min pedin lämmityksellä mittari näytti jo yli 17c. 18,5c kohdalla pistin sitten tulosteen käyntiin. Peti 60c, pää 235c ja material flow 98% (cura).
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
28.03.2019
Viestejä
73
Gst3d:n mustalla langalla nyt muutamat printit tullu tehtyä eika valittamista, tuli otettua siitä bf: 8.99e/kg tarjouksesta. Muita värejä en oo koittanu. Ainakin noissa omissa oli kyl vakuumipakkaukset ihan kunnossa. (kun joku valitteli risoista)
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
22 046
Gst3d:n mustalla langalla nyt muutamat printit tullu tehtyä eika valittamista, tuli otettua siitä bf: 8.99e/kg tarjouksesta. Muita värejä en oo koittanu. Ainakin noissa omissa oli kyl vakuumipakkaukset ihan kunnossa. (kun joku valitteli risoista)
Minulla on vielä matkalla noi 9€ rullat, mutta tuo laatuvaikutelma edellisestä erästä oli kyllä semmoinen, että voi siellä rikkinäisikiäkin vakuumeja seassa. Eli ei aivan priimaa, mutta tarpeeksi hyvää ja ajaa asiansa. Lisäksi, jos säilyttää kuivassa huoneenlämmössä, niin ei nuo miksikään mene, vaikka olisi ilman vakuumipakkausta.

Itse tosiaan vieläkin kadun sitä, että ostin niin paljon mustaa+valkoista. Värit ovat paljon kivempia, jopa pinkki ja violetti, joita en kuvitellut ikinä tilaavani. Ne on tosin vielä matkalla.

edit: GST 3D rullat tuli tänään itsenäisyyspäivänä UPS:illa. En lähtenyt paketteja avaamaan, mutta hienossa kunnossa olivat ja juuri se, mitä tilasin. Tosin MUSTARD näytti kovasti ruskealta, eikä #DBBF5A .

PETG:it on vielä matkalla, tällä hetkellä Hampurissa.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
01.01.2017
Viestejä
238

Onko kenelläkään tämmöisestä kokemusta? Saako tulostettua vakio ender 5 tulostimella? Tuo on joustavaa mutta löytyy pla filamenttien joukosta. Ei varmaankaan TPU veroista joustavuudesta...
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
22 046
GST3D:hen on tullut tällaisia:
Onko nuo nyt jotain rainbow-filamenttia pienemmällä värivalikoimalla? Joka tapauksessa, 80€/10 rullaa posteineen on halvin hinta, mitä PLA:ta olen nähnyt myynnissä.

--

Myös joulutarjous on, eli euron kalliimmalla/rulla saa muita niiden värejä:
Ihan sama tarjous oli Black Friday, lukuunottamatta noita "Change Color", mitä ovatkaan.
Niistä väreistä mustard ei ole sitten sen värikoodin mukainen, vaan ihan tummanruskea. Ainakin siltä näytti paketissa.
 
Liittynyt
09.03.2018
Viestejä
375
Eikös jotkut "change color" rullat ole sellaisia jotka syntyy kun linjastossa vaihdetaan väriä. Sen takia hintakin on yleensä alhaisempi.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
22 046
Eikös jotkut "change color" rullat ole sellaisia jotka syntyy kun linjastossa vaihdetaan väriä. Sen takia hintakin on yleensä alhaisempi.
Voi olla.. sitten jos tulee rulla, jossa puolet vihreää ja puolet punaista, ja se vaan vaihtuu keskellä, niin ei ole sen arvoista.. Varsinkin, kun yksivärisit ovat vain euron kalliimpia.

En tiedä tästä ja en takaa mitään. Omalla vastuulla tilaukset.
 
Liittynyt
19.06.2018
Viestejä
102
Edelleen näyttäisi 10x olevan 9e/kg, muttei ihan raaskis ostaa 10 rullaa kerralla. ei kukaan sattumoisin JKL alueella (tai miksei kauempaakin jos postin kanssa jaksaa leikkiä) ostanut useampaa ja haluaisi myydä muutaman rullan? Vaihtoehtoisesti jos joku, mielellään jkl alueelta, on kiinnostunut tekemään kimppatilausta niin sellainenkin onnistuisi.

Näistä siis puhun https://gst3d.eu/en/product/pla-10/
 
Liittynyt
17.11.2017
Viestejä
735
Lisäsin ensimmäisen viestin listaan Unkarilaisen valmistajan Filaticumin, jolta löytyy edullisen perusfilamentin lisäksi myös monia houkuttelevan oloisia erikoisfilamentteja. Tän firman aiempi nimi on ollut Philament.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
423

Onkos tämän firman filamenteista kellään kokemusta? -20% ale jo valmiiksi matalista hinnoista ja 5kg tai yli tilatessa ilmainen kuljetus, jolloin esim 5kg PETG:tä jää maksamaan 62€.
 
Liittynyt
09.03.2018
Viestejä
375

Onkos tämän firman filamenteista kellään kokemusta? -20% ale jo valmiiksi matalista hinnoista ja 5kg tai yli tilatessa ilmainen kuljetus, jolloin esim 5kg PETG:tä jää maksamaan 62€.
Ei ihan hirveästi kalliimpaa kun gst3d ja värivalikoima huomattavasti laajempi :hmm:
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
423
Ei ihan hirveästi kalliimpaa kun gst3d ja värivalikoima huomattavasti laajempi :hmm:
Siihen itsekin kiinnitin huomion. Ja ei taida gst3d:llä olla petg:tä ollenkaan? Jos ei mistään ala löytymään kokemuksia niin täytyy varmaan testiksi tilata tuo 5kg PETG:tä vaikka, sillähän se selviää :D
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
28.03.2019
Viestejä
73
Tilasin tuolta filalabilta petgiä, katsotaan koska tulee, en kyllä osaa verrata muihin petgeihin kun tullut vasta plaalla harjoiteltua.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
423
Tilasin tuolta filalabilta petgiä, katsotaan koska tulee, en kyllä osaa verrata muihin petgeihin kun tullut vasta plaalla harjoiteltua.
Tuli itsekin tilattua tuota PETG:tä 5 kiloa kun niin halpaa oli, saas nähä kun saapuu että millasta on :) maksutavat oli vähän outoja, muuten ok.
 
Liittynyt
28.03.2019
Viestejä
73
Tuli nuo aamulla nuo filalabin kamat nopeahko toimitus ok pakattu ja näyttävät filamenteilta, pari benchyä koitin printata mut selkeästi vaativat lisää lämpöä jota en vakio enderillä viitsi vetää, pitää shoppailla all metal hotend.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
423
Tuli nuo aamulla nuo filalabin kamat nopeahko toimitus ok pakattu ja näyttävät filamenteilta, pari benchyä koitin printata mut selkeästi vaativat lisää lämpöä jota en vakio enderillä viitsi vetää, pitää shoppailla all metal hotend.
Okei, nice! Kuinka korkeilla lämmöillä koitit nyt ajaa?
 
Liittynyt
28.03.2019
Viestejä
73
Okei, nice! Kuinka korkeilla lämmöillä koitit nyt ajaa?
Ensin 240 jolloin tuloksena oli hetken päästä spagettia, sitten 255 jolla sai kyllä kokonaisen benchyn aikaiseksi mutta ei kunnon tarttuvuutta sai murennettua helposti.
Tuo 255 on jo liikaa ptfe:lle mutta en jaksa stressata kun laite on autotallissa missä ei kukaan hengailluy printin aika.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
423
Ensin 240 jolloin tuloksena oli hetken päästä spagettia, sitten 255 jolla sai kyllä kokonaisen benchyn aikaiseksi mutta ei kunnon tarttuvuutta sai murennettua helposti.
Tuo 255 on jo liikaa ptfe:lle mutta en jaksa stressata kun laite on autotallissa missä ei kukaan hengailluy printin aika.
Nii justiin. Täytyypä varautua itekin, ollut muutenkin aikeissa tilata joku V6 kopio tmv. nylonia ja muita varten.
 
Liittynyt
28.03.2019
Viestejä
73
Nii justiin. Täytyypä varautua itekin, ollut muutenkin aikeissa tilata joku V6 kopio tmv. nylonia ja muita varten.
Jos löydät hyvän niin vinkkaa toki. Nylonia tekisi mieli itsekkin koittaa, sille kyllä pitää sitten tehä kotelokin käsittääkseni.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
423
Jos löydät hyvän niin vinkkaa toki. Nylonia tekisi mieli itsekkin koittaa, sille kyllä pitää sitten tehä kotelokin käsittääkseni.
Linkin microswiss klooni ollut jaetulla ykkössijalla tuon V6 kopion kanssa, hitusen kalliimpi mutta sopii suoraan paikalleen toisin kuin tuo V6. Eiköhän se tuo itellä oo jos jonkun pistää tilaukseen 29.91€ 20% OFF|Trianglelab Swiss CR10 hotend Precision aluminum radiator Titanium BREAK 3D print J head Hotend for ender3 cr10 etc.|3D Printer Parts & Accessories| - AliExpress
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
423
Tuli nuo aamulla nuo filalabin kamat nopeahko toimitus ok pakattu ja näyttävät filamenteilta, pari benchyä koitin printata mut selkeästi vaativat lisää lämpöä jota en vakio enderillä viitsi vetää, pitää shoppailla all metal hotend.
Ekan testitulosteen perusteella loistokamaa, itse 245/80 lämmöillä päästin tuota ja ei mitään ongelmia itsellä.
 
Liittynyt
28.03.2019
Viestejä
73
Ekan testitulosteen perusteella loistokamaa, itse 245/80 lämmöillä päästin tuota ja ei mitään ongelmia itsellä.
Hmm voikohan mulla sitten tuossa enderissä heittää lämpötilat noin paljon joudun plaatakin vetämään 220 että tulee hyvää. Sama tosin kaverilla samanlaisella koneella.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
423
Hmm voikohan mulla sitten tuossa enderissä heittää lämpötilat noin paljon joudun plaatakin vetämään 220 että tulee hyvää. Sama tosin kaverilla samanlaisella koneella.
Paha sanoa kyllä, itsekin tulostan tosin PLA:ta 215.
 
Liittynyt
09.08.2018
Viestejä
34
Ootteko hommannu jostain PETG:tä marmorin värisenä? Löysin googlailemalla marmori-PETG:tä ainoastaan jenkeistä ja Aliexpressistä.
 
Liittynyt
03.11.2016
Viestejä
322
Hmm voikohan mulla sitten tuossa enderissä heittää lämpötilat noin paljon joudun plaatakin vetämään 220 että tulee hyvää. Sama tosin kaverilla samanlaisella koneella.
Tilasin maanantaina filalabin halpoja petg-lankoja ja tänään dpd:n kuski toi ne kotiin. Laiskuuttaani tökkäsin mustan rullan kiinni prusaan ja laitoin vanhan gcoden tulostumaan. Siinä prusan oman petg:n asetukset (eka kerros 235/85 ja loput 240/90). Jäljessä ei mitään valittamista, pinnat todella hyviä eikä stringiä. Pitää tehdä tarkempaa testiä tai etsiä netistä profiili.

Tämän perusteella ton enderin lämmöissä on jotain hämärää.
 
Liittynyt
23.09.2018
Viestejä
558
Vertailin omaan käyttööni filamentteja tällaisilla kriteereillä:

  1. Yhtä helppo tulostaa kuin PLA
  2. Teknisiltä ominaisuuksiltaan parempaa kuin PLA kokonaisuutena (erityisesti lämmönsieto ja iskunkestävyys)
  3. Enimmäishinta ~50e/kg
  4. Saatavilla helpoti EU:sta
  5. Vähän haitallisia päästöjä tulostaessa
  6. Mielellään biohajoavaa (enemmän kuin PLA)
  7. Ei hiilikuitua
  8. Mielellään tehty EU:ssa
Yritin vertailla näitä filamentteja datalehtien perusteella. Se oli odotetusti aika hankalaa, koska datalehdissä on ilmoitettu eri arvoja, käytetty osin eri standardeja ja käytetty erilaista nimeämistä jne. Tämänkin vuoksi taulukon lukuihin liittyy paljon epävarmuutta. Esimerkiksi niinkin perusluku kuin vetolujuus on ilmoitettu monella tavalla. Toinen merkittävä epävarmuus on se, että nuo ovat useimmiten yrityksen itsensä ilmoittamia/mittamia ja niissä voi olla lapinlisää.

Osaan arvoja olen laittanut kommentteja (nuoli solun oikeassa yläkulmassa). Punaiset arvot ovat sellaisia, että datalehden kirjaustapa ei ole selvä. Muutenkin arvoja on ehkä soveltavasti kirjattu epäselvien datalehtien vuoksi, että saisi edes jotain vertailua aikaiseksi.

Laitoin lisäksi tavallisen PLA:n ja PETG:n vertailun vuoksi. Laitoin myös tuon Greentec carbonin myös vertailuun vaikka en itse haluakaan hiilikuitufilamentteja.

Jätetty pois (ei vertailukelpoisia tietoja):

eSun PLA+
Polymax PLA
X-PLA
Ultrafuse PLA PRO1


1644439944410.png


Näiden perusteella kiinnostavimmat filamentit ovat mielestäni Greentece, Greentec Pro, niceBIO tai NonOilen.


Noissa Greenteceissä on datalehdissä ilmeisesti sellainen vilunkipeli, että tuo pehmenemislämpötila on ilmeisesti mitattu jäykäksi tulostetulla kappaleella ("4mm minimum wall thickness" )ja siten tuo lämpötila voi olla liian korkea. Kannattaa lukea 3Djakesta arvosteluja, joissa on huomioitu sama. Video:



Tuon Greentecin epäselvän lämmönkeston vuoksi noista mielenkiintoisin lopulta on niceBIO. Vertailussa näihin muihin kiinnostaviin matalin hintakaan haittaa. Siitä oli muutamissa arvosteluissa valitusta, että se vanhenee nopeasti. Muuten ominaisuuksia pääasiassa kehuttiin. Hieman lisätietoa:



Paljon noista ominaisuuksista jää tällaisen paperivertailun perusteella epäselväksi. Yksi tärkeä ominaisuus, jota noista datalehdistä ei voi päätellä, on kylmämyötö (cold flow / creep):



Edit: korjattu typoja ja lisätty linkkejä
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
09.03.2018
Viestejä
375
Onko Lecktor tuttu paikka kenellekään? Satuin eksymään sivulle kun myyvät kaiken näköistä printterin varaosaa. Googlen mukaan tallinalainen putiikki. Anyway, tuolta näköjään saa näköjään filamenttiakin.

Ei mitenkään erityisen halpa mielestäni, mutta ainakin ostoskorissa postit oli vain 3€, että jos rullan hinta sama kuin suomessa niin voi tulla halvemmalla kotiovelle.
 
Liittynyt
11.05.2017
Viestejä
321
Eipä ole vastaavaa tullut ennen vastaan: Extrudr muuten loistavasti toimineet filamentit niin PETG pronssin kanssa oli alkuun vähän ongelmaa joka toipui kuivattamisella. No nyt kun on puoli rullaa jäljellä niin toisessa laidassa on langat niin kiinni toisissaan ettei irti lähde vaan menee poikki ja väkivalloin saa jumikohdan poistettua ja sit pelaa niin kauan kunnes tulee taas siihen laitaan. Oli ihmetys suuri kun aamulla menin hakemaan valmista kappaletta niin olikin tulostus keskeytynyt kun lanka poikki. Ajattelin silloin kun sain selviteltyä että olis ollut kertaluontoinen juttu, mutta teki sen toisenkin kerran. En kyllä käsitä miten voi olla vaan toisesta reunasta tuolleen, ja alkoi tosiaan puolen rullan paikkeilla.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 458
Olisko kuivauksessa saanut liikaa lämpöä toiselle puolelle ja sulanu kiinni?
 
Liittynyt
11.05.2017
Viestejä
321
Hmm, vaikea uskoa kun kuivauslämpötila kuitenkin 60 ja 6h on ollut kuivausaika, toki tuo lämpötila seilaa siellä 55-65 välillä, mutta muita PETG olen kuivannut samalla menetelmällä kymmeniä. Harmi ku ei muista kummin päin oli kuivurissa, mahdollista se kuitenkin olisi, luulisi että olisi tullut ongelma jo alkurullasta esiin.
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
303
Amazon.de muodostunut vakio ostospaikaksi ja aina sen verran, että saanut ilmaisilla posteilla. Ilmeisesti tuuriakin on ollut matkassa kun yhtään huonoa rullaa ei ole vielä tullut vastaan. Pääosin PETG mitä tulostelen 0.8mm nozzlella, peti 75 astetta ja hotend 245.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
423
Ekan testitulosteen perusteella loistokamaa, itse 245/80 lämmöillä päästin tuota ja ei mitään ongelmia itsellä.
Filalab ilmeisesti lopettanut toimituksen muualle kuin Viroon, Liettuaan, Latviaan ja USA:an kun ei ole valittavissa enää muita maita. Hinnat myöskin nousseet eikä yli 50€ tilaukset ole enää toimituskuluttomia. Harmi, on kyllä hyvää filamenttia.

Amazon.de muodostunut vakio ostospaikaksi ja aina sen verran, että saanut ilmaisilla posteilla. Ilmeisesti tuuriakin on ollut matkassa kun yhtään huonoa rullaa ei ole vielä tullut vastaan. Pääosin PETG mitä tulostelen 0.8mm nozzlella, peti 75 astetta ja hotend 245.
Ostatko Amazonista yleensä noita AmazonBasics filamentteja vai jotain muuta? :)
 
Liittynyt
20.04.2018
Viestejä
422
Ajattelinpa että säästän muutaman euron ja tilaan GST3D:ltä PLA:ta, riittävä minun käyttöön ja saa sitten eri värejä varastoon.

-18.2 tilausta tekemään, herjaa maksun epäonnistumisesta pari kertaa kunnes kokeilen luottokorttia, vihdoin onnistuu
-Seuraavaksi löydän roskapostista aiempienkin tilausten vahvistukset, 10kg sijaan nyt on 40kg tilattu.
-Kiireellä vastaamaan viesteihin (näin ohjeistettiin tilausvahvistuksessa), että perukaa tilaus, teidän sivuilla oli jotain häikkää.
-Menee pari päivää, ei vastausta, laitan sähköpostia
-Menee pari päivää, ei vastausta, laitain chattiin viestiä
-Menee pari päivää, nyt tulee chattiin viesti että tilausprosessi on jo mennyt läpi, eikä voi peruuttaa. Ohjeistetaan että pistä ylimääräiset langat samalla kyydillä takaisin millä ne tulee
-Etsin heidän sivuilta palautuksesta lisätietoja, peläten ylimääräisiä kuluja, tietoa ei löydy
-Odotellaan taas päiviä, yksikään paketti ei ole lähteyt liikkeelle
-Taas chattiin viestiä, josko sieltä saisi parin päivän päästä jonkun vastauksen
-Sähköpostiin tulee joltain firman työntekijältä mainosviesti, että koska olen niin hyvä asiakas, heillä on nyt alennuksia menossa. Otan tämän jo siinä vaiheessa melkein kettuiluna, mutta hei, onhan minulla 40kg lankaa tilauksessa
-Vastaan kuitenkin ystävällisesti ja kysyn, voisiko hän selvittää että missä tilaukseni viipyy, ja onko totta ettei tilauksia voi perua.
-Saan vihdoin vastauksen että hän lupaa selvittää ja myöhemmin sainkin maksunpalautuksista tiedon.
-Jes, nyt 14.3 ollaan jo siinä tilanteessa, että minulla on enää 10kg lankaa tulossa, mutta se ei ole edes vielä kuljetusfirman kyydissä

Että tällainen tilaus itsellä. En nyt vielä tuota paikkaa tuomitse kun muilla on näkynyt tilaukset onnistuvan, mutta itse ainakin katselen muiden kauppiaiden suuntaan ensi kerralla :D
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
22 046
Ajattelinpa että säästän muutaman euron ja tilaan GST3D:ltä PLA:ta, riittävä minun käyttöön ja saa sitten eri värejä varastoon.

-18.2 tilausta tekemään, herjaa maksun epäonnistumisesta pari kertaa kunnes kokeilen luottokorttia, vihdoin onnistuu
-Seuraavaksi löydän roskapostista aiempienkin tilausten vahvistukset, 10kg sijaan nyt on 40kg tilattu.
-Kiireellä vastaamaan viesteihin (näin ohjeistettiin tilausvahvistuksessa), että perukaa tilaus, teidän sivuilla oli jotain häikkää.
-Menee pari päivää, ei vastausta, laitan sähköpostia
-Menee pari päivää, ei vastausta, laitain chattiin viestiä
-Menee pari päivää, nyt tulee chattiin viesti että tilausprosessi on jo mennyt läpi, eikä voi peruuttaa. Ohjeistetaan että pistä ylimääräiset langat samalla kyydillä takaisin millä ne tulee
-Etsin heidän sivuilta palautuksesta lisätietoja, peläten ylimääräisiä kuluja, tietoa ei löydy
-Odotellaan taas päiviä, yksikään paketti ei ole lähteyt liikkeelle
-Taas chattiin viestiä, josko sieltä saisi parin päivän päästä jonkun vastauksen
-Sähköpostiin tulee joltain firman työntekijältä mainosviesti, että koska olen niin hyvä asiakas, heillä on nyt alennuksia menossa. Otan tämän jo siinä vaiheessa melkein kettuiluna, mutta hei, onhan minulla 40kg lankaa tilauksessa
-Vastaan kuitenkin ystävällisesti ja kysyn, voisiko hän selvittää että missä tilaukseni viipyy, ja onko totta ettei tilauksia voi perua.
-Saan vihdoin vastauksen että hän lupaa selvittää ja myöhemmin sainkin maksunpalautuksista tiedon.
-Jes, nyt 14.3 ollaan jo siinä tilanteessa, että minulla on enää 10kg lankaa tulossa, mutta se ei ole edes vielä kuljetusfirman kyydissä

Että tällainen tilaus itsellä. En nyt vielä tuota paikkaa tuomitse kun muilla on näkynyt tilaukset onnistuvan, mutta itse ainakin katselen muiden kauppiaiden suuntaan ensi kerralla :D
Tässä on kyllä puolet omaa mokailua. Toinen puoli on sitä, että asiakaspalvelu on huono ja postitus hidas - mutta sait kuitenkin asiasi hoidettua.

--

Minulle itse tuotteet ovat olleet "ihan tarpeeksi hyviä" ja tilaan tuolta vielä tulevaisuudessakin.. Tosin en ole joutunut asioimaan niiden asiakaspalvelun kanssa. Lisäksi 10kg riittää varmaan vuodeksi minulla.

--

Huonona puolena tulee sinullakin varmaan vielä UPS, joka molemmat tilaukseni toimitti jonnekin noutopisteisiin. Molemmat kerrat olin kotona ja etätöissä. Eivät vaan jaksaneet kantaa 10kg tänne ylös asti (meillä ei ole hissiä). Toinen noutopiste oli etnomarket, jonka UPS-kaappi oli täynnä, niin siinä ne oli keskellä lattiaa :D
 
Liittynyt
13.09.2018
Viestejä
63
Nyt olis gst3d:saa erikoistarjous +100 kelalle.

Onko kukaan pyytänyt tarjousta?:D
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
22 046
Nyt olis gst3d:saa erikoistarjous +100 kelalle.

Onko kukaan pyytänyt tarjousta?:D
Sain saman tarjouksen:
1649743887807.png


Ei ole kuitenkaan juuri nyt tarvetta tuolle määrälle.

--

Siellä on kyllä uudet hinnat:
1 rulla - 22€ / kpl
2 rullaa - 18€ / kpl
3 rullaa - 17€ / kpl
6 rullaa - 16€ / kpl
10 rullaa - 12€ / kpl
20 rullaa - 11€ / kpl
30 rullaa - 10€ / kpl

Nähtävästi kuljetusmaksut on nousseet, ei tuota muu selitä. Viime vuonna ihan normaalihinta oli 10 rullaa satasella sis. kuljetuksen..
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 117
Tälläinen tuli vastaan. Ei minkäänlaista kokemusta. Onko jollain?


Esim. 6 rullaa PLA:ta 75€ (Ilmainen toimitus)
Eli 12,5€/kg

Paremmin hinnoista perillä olevat, onko siellä muuta kuin PLA:ta ok hinnoilla?

Alennukset:

Buy 1 Get 20% off (Code:EASTER20OFF)
Buy 3 rolls 30% off (Code:EASTER30OFF)
Buy 6 rolls 50% off (Code:EASTER50OFF)

Edit: 8 rullaa PETG 80€. Kaikki samaa väriä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
22 046
Tälläinen tuli vastaan. Ei minkäänlaista kokemusta. Onko jollain?


Esim. 6 rullaa PLA:ta 75€ (Ilmainen toimitus)
Eli 12,5€/kg

Paremmin hinnoista perillä olevat, onko siellä muuta kuin PLA:ta ok hinnoilla?

Alennukset:

Buy 1 Get 20% off (Code:EASTER20OFF)
Buy 3 rolls 30% off (Code:EASTER30OFF)
Buy 6 rolls 50% off (Code:EASTER50OFF)

Edit: 8 rullaa PETG 80€. Kaikki samaa väriä.
edit:
1649838932500.png
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 117
Valitettavasti olen ihan väärällä suunnalla :)
Pääteltynä, hinnat ihan ok?
Kyllähän se isompikin satsi säilyy.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
22 046
Valitettavasti olen ihan väärällä suunnalla :)
Pääteltynä, hinnat ihan ok?
Kyllähän se isompikin satsi säilyy.
Hinnat on ok, kun GST3D on nostanut omiaan. Lisäksi tuolta saa eksoottisia värejä, joita minulla ei ole vielä.
Mutta Matte Black, Matte White ja pimeässä hohtava sininen on loppu.

--

Ainoa , mikä voi tökkiä, niin tuo on jossain Kiinassa, niin ALV voi tulla maksettavaksi (maksan kyllä omista rullista, jos näin käy - enkä tilaa tuolta enää ikinä) tai todennäköisemmin käy niin, että koronarajoitukset viivästyttää toimitusta ja se kestää kuukausia.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
2 168
Itse ostan langat powerilta, 2,90e toimituskulu.
Ja tuo PLA plus ( FLASHFORGE PRO PLA ) on todella hyvää tavaraa. Kerrosten jäljet yms ei juuri näy vs esim clasun perus pla. Todella nättiä jälkeä tulee 0.6 suuttimella ender 3:sella.

Todella lujaa tavaraa vs normi pla. Silti helppo tulostaa ja ei irtoa pedistä tai väänny mutkalle helposti.


Kilon rulla 22e plus toimitus.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
22 046
Itse ostan langat powerilta, 2,90e toimituskulu.
Ja tuo PLA plus ( FLASHFORGE PRO PLA ) on todella hyvää tavaraa. Kerrosten jäljet yms ei juuri näy vs esim clasun perus pla. Todella nättiä jälkeä tulee 0.6 suuttimella ender 3:sella.

Todella lujaa tavaraa vs normi pla. Silti helppo tulostaa ja ei irtoa pedistä tai väänny mutkalle helposti.


Kilon rulla 22e plus toimitus.
On tuo silti 2x hinta verrattuna GST3D:n normihintoihin (kun tilaa tarpeeksi) ja tuohon @juhaa linkittämään tarjoukseen (jos toimittaisivat).
 
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
2 168
On tuo silti 2x hinta verrattuna GST3D:n normihintoihin (kun tilaa tarpeeksi) ja tuohon @juhaa linkittämään tarjoukseen (jos toimittaisivat).
Totta. Itse vain yritän varmistua lankojen "turvallisuudesta" kun niitä olohuoneessa tulostan.

Kiinan langat on tästä johtuen esim itsellä no go. Kun ei mahdollista välttää toistaiseksi käryn pääsyä asuintilaan.

Ja kyllä, tiedän että riskit saada cancer tms on olematon. Mutta silti :D
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
22 046
Totta. Itse vain yritän varmistua lankojen "turvallisuudesta" kun niitä olohuoneessa tulostan.

Kiinan langat on tästä johtuen esim itsellä no go. Kun ei mahdollista välttää toistaiseksi käryn pääsyä asuintilaan.

Ja kyllä, tiedän että riskit saada cancer tms on olematon. Mutta silti :D
Tuosta ERYONE3d:n filamentista , niin siellä on FAQ:ssa "soveltuuko elintarvikekäyttöön" ja vastaus oli, että "käyttäkää vain CLEAR ja sitäkin varauksella, väriaineet ei ole suositeltavia".

--

GST3D on Euroopassa ja niiden on pakko noudattaa paikallisia standardeja, mutta kuljetushinnat on nousseet niin törkeästi, että sieltä ei tällä hetkellä kannata tilata. Viime vuonna tähän aikaan voisin vannoa, että sai 10x1KG rullaa kuljetuksineen alle satasella - ja ei ollut tarjoushinta, vaan normaalihinta.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
239 540
Viestejä
4 190 181
Jäsenet
70 765
Uusin jäsen
Railsteri

Hinta.fi

Ylös Bottom