NVIDIA Titan Xp & GTX 1080 Ti (Pascal)

Liittynyt
31.10.2016
Viestejä
1 261


Eikö tuo periaatteessa refu ole? Samoja paskeita kaikki. :D
Mitä helvettiä, nyt kyllä oli paskin "testivideo" mitä olen ikinä nähnyt mistään. :rofl:
Mää kattelemassa jotain 8 minuuttia kun jotkut täysin summittaiset fps palkit hitaasti slaidaa ruudulle yksi kerrallaan, samalla kun jotain liittymätöntä varastettua musaa pyörii taustalla.
Saman infon saisi yhellä staattisella graafilla 8 sekuntin vilkaisulla.:rolleyes:
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
3 550
Mitä helvettiä, nyt kyllä oli paskin "testivideo" mitä olen ikinä nähnyt mistään. :rofl:
Mää kattelemassa jotain 8 minuuttia kun jotkut täysin summittaiset fps palkit hitaasti slaidaa ruudulle yksi kerrallaan, samalla kun jotain liittymätöntä varastettua musaa pyörii taustalla.
Saman infon saisi yhellä staattisella graafilla 8 sekuntin vilkaisulla.:rolleyes:
Oli eka mikä sattui silmään. Samaa kyl itsekin naureskelin.
 
Liittynyt
14.02.2017
Viestejä
191
Sieltä putkahti MF:ltä pelikoodi, oma Gaming X käy vähän lämpöisenä kyllä, asiaan vaikuttaa varmasti toi mun edessä oleva Kraken x62 radi, mutta kun sitä ei kattoon saa tässä mun kopassa... (Phanteks p400)
Sivupelti auki lämmöt on semmosta 70-72 luokkaa kun pelaa full blast, mutta kun sivupelti kiinni niin lämmöt 78 astetta ja tuulettimet näyttiksessä hyppää sinne 75-80% alueelle mikä on jo hieman mukavuusaluen ulkopuolella...
Sanokaapa joku hyvä koppa ikkunalla mielellään, jossa tilaa ylhäällä 280mm radille, mielellään valkoisena jos saisi... :geek: toki tahnojen vaihtoakin voisi harkita, toisikohan MX-4 parannusta, sitä löytyisi...
 

Asmola

Molander
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
8 231
Sieltä putkahti MF:ltä pelikoodi, oma Gaming X käy vähän lämpöisenä kyllä, asiaan vaikuttaa varmasti toi mun edessä oleva Kraken x62 radi, mutta kun sitä ei kattoon saa tässä mun kopassa... (Phanteks p400)
Sivupelti auki lämmöt on semmosta 70-72 luokkaa kun pelaa full blast, mutta kun sivupelti kiinni niin lämmöt 78 astetta ja tuulettimet näyttiksessä hyppää sinne 75-80% alueelle mikä on jo hieman mukavuusaluen ulkopuolella...
Sanokaapa joku hyvä koppa ikkunalla mielellään, jossa tilaa ylhäällä 280mm radille, mielellään valkoisena jos saisi... :geek: toki tahnojen vaihtoakin voisi harkita, toisikohan MX-4 parannusta, sitä löytyisi...
Air 540.
 
Liittynyt
02.11.2016
Viestejä
1 288
Kuulokkeet päässä ei häiritse.:cigar:
Undervoltaamalla eli nostamalla volttikäppyrää ja rajoittamalla virrankuutusta saisit tuosta pirun hiljaisen ja tehokkaan vehkeen. Pascaleille annetaan defaulttina ihan turhan paljon jänöä. Oman 1080 strixin jännitettä sai tiputtaa 0.1v ja tehonkulutus rajoitettu 75%. Pirun hiljainen ja yhtä nopea kuin tehdasasetuksilla.
 
Liittynyt
16.11.2016
Viestejä
1 540
Sieltä putkahti MF:ltä pelikoodi, oma Gaming X käy vähän lämpöisenä kyllä, asiaan vaikuttaa varmasti toi mun edessä oleva Kraken x62 radi, mutta kun sitä ei kattoon saa tässä mun kopassa... (Phanteks p400)
Sivupelti auki lämmöt on semmosta 70-72 luokkaa kun pelaa full blast, mutta kun sivupelti kiinni niin lämmöt 78 astetta ja tuulettimet näyttiksessä hyppää sinne 75-80% alueelle mikä on jo hieman mukavuusaluen ulkopuolella...
Sanokaapa joku hyvä koppa ikkunalla mielellään, jossa tilaa ylhäällä 280mm radille, mielellään valkoisena jos saisi... :geek: toki tahnojen vaihtoakin voisi harkita, toisikohan MX-4 parannusta, sitä löytyisi...
Kannattaa alivoltittaa korttia, mulla sama kraken puhaltaa edestä näyttikselle ja lämmöt nousi 78. Nyt 1850mhz @ 0.925v ja lämmöt pysyy 70 astees fan @ 60%
 
Liittynyt
14.02.2017
Viestejä
191
Kannattaa alivoltittaa korttia, mulla sama kraken puhaltaa edestä näyttikselle ja lämmöt nousi 78. Nyt 1850mhz @ 0.925v ja lämmöt pysyy 70 astees fan @ 60%
Joo pitääpä kokeilla, loppujen lopuksi se ja sama tämmösellä kortilla kulkeeko se sen 2Ghz vai 1850 ja korvat säästyy :geek:
Edit: pienen säädön jälkeen löytyi aika nopeaa 1936 Mhz @962 mV
aikani testailin ja aika rock solid pysyi siinä ja testailu jatkukoon...
lämmöt pysyy kurissa ainakin :tup:
 
Viimeksi muokattu:

Cid

Penaalin tylsin kynä
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
261
Kannattaa alivoltittaa korttia, mulla sama kraken puhaltaa edestä näyttikselle ja lämmöt nousi 78. Nyt 1850mhz @ 0.925v ja lämmöt pysyy 70 astees fan @ 60%
Aika kovat lämmöt yhdellä kortilla, itsellä pysyy kahden kanssa lämmöt samoissa. :D
4h Heaven rääkillä sai nousemaan 83c(fan 70% max) ylemmän kortin, alempi pysyi alle 72c(fan 45% max).
 
Liittynyt
16.11.2016
Viestejä
1 540
Aika kovat lämmöt yhdellä kortilla, itsellä pysyy kahden kanssa lämmöt samoissa. :D
4h Heaven rääkillä sai nousemaan 83c(fan 70% max) ylemmän kortin, alempi pysyi alle 72c(fan 45% max).
Pakko myöntää, petyin vähän arvosteluita lukeneena kuinka äänekäs kortti on pakasta vedettynä. Mutta toi nzxt:n s340 ei ole mikään paras mahdollinen koppa ilmankierron kannalta varsinkaan jos edessä kraken. :( Pelilämmöt 6700k on 50 asteessa korkattuna ettei toi edes lämmitä juuri kiertoa mut ei voe mitään.
 
Liittynyt
02.11.2016
Viestejä
1 288
Myös tehtaan fan curve oli ihan liian meluisa ainakin omassa asus strixissä. Toki jos kortin pitää alle 66C se toimii 13Mhz nopeammin :facepalm:
 
Liittynyt
25.10.2016
Viestejä
173
Mitä itse kokeilin Strixiä niin 39% kelpas. Siittä isommat kierrokset kuului ikävästi.

Myös tehtaan fan curve oli ihan liian meluisa ainakin omassa asus strixissä. Toki jos kortin pitää alle 66C se toimii 13Mhz nopeammin :facepalm:
 
Liittynyt
02.11.2016
Viestejä
1 288
Joo strixissä on hyvä siili mutta tuulettimet aika pilipalia. Sen takia undervolttaaminen on must, 30-35% propelleilla mennään.
 
Liittynyt
16.12.2016
Viestejä
91
Mitä luulette, tuleeko sieltä lähiaikoina gigabyte 1080ti xtreme WATERFORCE:a myyntiin? Tietäs etten oottele postimiehen xtremejä vaan tietäs ajoissa perua.
 

Asmola

Molander
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
8 231
Undervoltaamalla eli nostamalla volttikäppyrää ja rajoittamalla virrankuutusta saisit tuosta pirun hiljaisen ja tehokkaan vehkeen. Pascaleille annetaan defaulttina ihan turhan paljon jänöä. Oman 1080 strixin jännitettä sai tiputtaa 0.1v ja tehonkulutus rajoitettu 75%. Pirun hiljainen ja yhtä nopea kuin tehdasasetuksilla.
Alivoltittajat on oma porukkansa, toki jos hiljaisuus tärkeää suorituskyvyn kustannuksella niin siitä vain, itse pyrin ottamaan kaiken tehon koneesta irti mitä saa.:comp:
Myös tehtaan fan curve oli ihan liian meluisa ainakin omassa asus strixissä. Toki jos kortin pitää alle 66C se toimii 13Mhz nopeammin :facepalm:
Sehän on aivan itsestä kiinni pitääkö suorituskykyä vai hiljaisuutta tärkeämpänä. Voisihan sitä laskea prossunkin kelloja sen 200MHz, jolloin saisi sen lämpöjä alas ja tuulettimia mahdollisesti hiljaisemmaksi, mutta kaikki suorituskyky on tervetullutta, etenkin kun tuo 1080 Ti yskii muutenkin tällä 3440x1440 @ 100Hz näytöllä, eikä kuullokkeet päässä melut haittaa.:cigar:
 

Cid

Penaalin tylsin kynä
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
261
Alivoltittajat on oma porukkansa, toki jos hiljaisuus tärkeää suorituskyvyn kustannuksella niin siitä vain, itse pyrin ottamaan kaiken tehon koneesta irti mitä saa.:comp:

Sehän on aivan itsestä kiinni pitääkö suorituskykyä vai hiljaisuutta tärkeämpänä. Voisihan sitä laskea prossunkin kelloja sen 200MHz, jolloin saisi sen lämpöjä alas ja tuulettimia mahdollisesti hiljaisemmaksi, mutta kaikki suorituskyky on tervetullutta, etenkin kun tuo 1080 Ti yskii muutenkin tällä 3440x1440 @ 100Hz näytöllä, eikä kuullokkeet päässä melut haittaa.:cigar:
Itse pyrin maksimoimaan suorituskyvyn, mutta melu saisi pysyä siedettävällä tasolla, vaikka kuulokkeet onkin päässä. Vesileikeillä tämä helpompaa tietysti, mutta toistaiseksi olen saanut niistä tarpeekseni.


Tuo SLI on toimiessaan aika hyvä kompromissi, kun tosiaan alivoltitti kortit, niin sai lämmöt kuriin. Eikä yski edes 3440x1440 100hz, paitsi prossun rajoittaessa menoa.
Viime kokemus SLI:stä 8800gt ajoilta ja silloin microstutter oli todellinen ongelma, mutta näyttäisi G-sync näytöllä ratkenneen. Ainakin nykyisissä peleissä mitä on pelaamatta/aion pelata uudelleen tuntuu toimivan kokeilujen perusteleella loistavasti ja skaalautuukin hyvin/erinomaisesti, tulevaisuudesta tietysti paha sanoa. Todennäköisesti Volta pihalla siinä vaiheessa ja kortit joutaa vaihtoon.:cigar:
 
Liittynyt
25.10.2016
Viestejä
173
Saa nähä millanen kapistus sea hawk x on. Msi ukkeli sanoi 3 viikkoa toimitusajaksi. Jos ei kuulus koneen käyntiä ollenkaan pöydän alta niin hyvä.
 
Liittynyt
02.11.2016
Viestejä
1 288
Tietty tyydyttävyys vain siinä kun transistorit toimivat optimialueellaan, pelit pyörivät hyvin, kone ei kuulosta imurilta eikä tarvitse syöttää jännitettä kuin sähkötuoliin.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
3 550
Tuli ekan kerran koitettua titanilla bf4 ja kyllähän menee mukavasti 4k ultra aa off gsync päällä tasaisesti 120fps. On kyllä muutaman viikon perusteella maukas kortti 4klle.
 

P c L A Y E R

Team Ryzen
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
4 585
Suht raskas joo. Muutaman asteen raskaampi ku bf1, mut division vie kyllä potin. Lämmittää vielä melkein 10 astetta enemmän kuin wildlandsi.
Ei voi kyllä Division olla raskaampi. Eihän tuo pyöriv edes 2560*1080 resolla ultralla. Benchamrkin sain rullaamaan 60fps 3440*1440 resolla pudottamalla mutaman asetuksen, mutta itse peli on samoilla asetuksilla täysin pelikelvoton. Jollain 45 tasolla pyörii FPS sitten itse pelissä. :darra:
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
3 550
Saa nähä millanen kapistus sea hawk x on. Msi ukkeli sanoi 3 viikkoa toimitusajaksi. Jos ei kuulus koneen käyntiä ollenkaan pöydän alta niin hyvä.
Mikset laita vesille koko roskaa jos melu on ykkös kriteeri?
 
Liittynyt
25.10.2016
Viestejä
173
Mulla kuumuu näyttis enemmän divisionissa. Saattaa olla sekin, että se kuormittaa prossua enemmän. Itsellä 240 radi edessä prossulla. Tulee lämpimät henkäykset näyttikselle :)

Ei voi kyllä Division olla raskaampi. Eihän tuo pyöriv edes 2560*1080 resolla ultralla. Benchamrkin sain rullaamaan 60fps 3440*1440 resolla pudottamalla mutaman asetuksen, mutta itse peli on samoilla asetuksilla täysin pelikelvoton. Jollain 45 tasolla pyörii FPS sitten itse pelissä. :darra:
 
Liittynyt
25.10.2016
Viestejä
173
Prossu on jo Corsaisin 240 AIO takana. Pari Phanteksin hiljasta pörrää niin on kyllä melko äänetön. Nyt kun tuon näyttispuolen vielä hoitaa nesteille niin pitäs tulla hyvä. Kotelotuulettimina pari mag leviä ja pari Fractalin 140mm pienillä kierroksilla.

Mikset laita vesille koko roskaa jos melu on ykkös kriteeri?
 

Cid

Penaalin tylsin kynä
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
261
Koska ilmajäähdytetty kone on hiljaisempi. Omasta ei edes kuule onko päällä vai ei. Pelatessa hentoa huminaa. Lisäksi ei tarvitse jännittää milloin joku paskalaatuinen vesipumppu hajoaa.
Tämä, koskaan en saanut edes D5 pumppua niin hiljaiseksi, että nimenomaan idle/kevyt käytössä kone olisi yhtä hiljainen, kuin nyt ilmalla.
Työpöydällä molempien näyttisten tuulettimet ja 3/4 kotelotuuletinta sammuvat. CPU+takapoisto pyörivät miniminopeudella 300rpm. Ylivoimaisesti suurin melu lähtee perinteisistä kovoista, tosin noissakin WD red sarja melko hiljaisia.
Päivitin juuri tuon viimeisenkin greenin vielä 6tb rediin, redit olleet hiukan greeniä hiljaisempia itsellä ainakin. :)
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
3 550
Koska ilmajäähdytetty kone on hiljaisempi. Omasta ei edes kuule onko päällä vai ei. Pelatessa hentoa huminaa. Lisäksi ei tarvitse jännittää milloin joku paskalaatuinen vesipumppu hajoaa.
Itsellä idlessä käytännössä passiivinen ja epäilen vahvasti että rasituksessa vielä pienimpi humina ja pumput ei pidä ääntä.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 961
Koska ilmajäähdytetty kone on hiljaisempi. Omasta ei edes kuule onko päällä vai ei. Pelatessa hentoa huminaa. Lisäksi ei tarvitse jännittää milloin joku paskalaatuinen vesipumppu hajoaa.
Tämän takia vesilooppia ei koskaan aleta rakentamaan millään rimpulapumpulla vaan D5:llä. :)
 
Liittynyt
06.01.2017
Viestejä
822
Taitaa oma sweet spot olla 2025MHz corelle. Sen se pitää luotisuorana kaikilla testaamilla ohjelmilla ja peleillä. Siitä kun yrittää ylöspäin niin hetkellisesti virransyötössä käy jotain, koska jännite putoaa 1.093 > 1.081V ja samalla putoaa kellot. Toki voi olla että säädöissä sanomista, mutta tämä riittää itselleni. 2025MHz @ 1.081V, tuuletin manuaalisesti 70% @ 1840rpm ja lämmöt huitelee siinä 60'c molemmin puolin. Ihan kiva parannus perus 1080:sta. :tup:

Jos myöhemmin jaksaa, niin voisi alkaa hieromaan jännitettä ja tuuletinprofiilia? Ei tuo puhallus paha ole vaikka 70% jauhaakin. Yllättävän pehmeä ääni, jota tältä kortilta odotinkin.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
08.03.2017
Viestejä
213
Taitaa oma sweet spot olla 2025MHz corelle. Sen se pitää luotisuorana kaikilla testaamilla ohjelmilla ja peleillä. Siitä kun yrittää ylöspäin niin hetkellisesti virransyötössä käy jotain, koska jännite putoaa 1.093 > 1.081V ja samalla putoaa kellot. Toki voi olla että säädöissä sanomista, mutta tämä riittää itselleni. 2025MHz @ 1.081V, tuuletin manuaalisesti 70% @ 1840rpm ja lämmöt huitelee siinä 60'c molemmin puolin. Ihan kiva parannus perus 1080:sta. :tup:

Jos myöhemmin jaksaa, niin voisi alkaa hieromaan jännitettä ja tuuletinprofiilia? Ei tuo puhallus paha ole vaikka 70% jauhaakin. Yllättävän pehmeä ääni, jota tältä kortilta odotinkin.
Itsellä msi gaming x tuntuisi kulkevan täsmälleen samalla tavalla ja lämmöillä 70% puhalluksella.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
578
Jimmssiltä muuten löytyy hyllystä yksi fe blokki jos jotakin vesileikit kiinnostaa. Oman tilauksen peruin viimeviikolla niin ei kaikki kolme mennytkään suoraan asiakkaille. Arvellutti jimssin arvio saapumispäivästä joten tilasin watercoolilta suoraan blokin, mutta eihän ne saaneet sitä lähetetyksi kuin vasta tänään ja ensviikolla vasta minulla. Noh saapahan vähän erilaisen ilmeen korttiin kun aikaisemmin ollut aina ekn blokki. Jospa sitten ensiviikolla saisi nuo puuttuvat parisataa MHz irti mitkä jäävät tuon fe kortin saavuttamattomiin.
 
Liittynyt
03.03.2017
Viestejä
460
Jimmssiltä muuten löytyy hyllystä yksi fe blokki jos jotakin vesileikit kiinnostaa. Oman tilauksen peruin viimeviikolla niin ei kaikki kolme mennytkään suoraan asiakkaille. Arvellutti jimssin arvio saapumispäivästä joten tilasin watercoolilta suoraan blokin, mutta eihän ne saaneet sitä lähetetyksi kuin vasta tänään ja ensviikolla vasta minulla. Noh saapahan vähän erilaisen ilmeen korttiin kun aikaisemmin ollut aina ekn blokki. Jospa sitten ensiviikolla saisi nuo puuttuvat parisataa MHz irti mitkä jäävät tuon fe kortin saavuttamattomiin.
Pari sataa Mhz?! Onnea vaan yritykselle. Ei se kulku yleensä kovin paljoa muutu, vaikka kuinka olisi viileänä. Nämä kellottaa itse itsensä melko hyvin, mutta ilmoita ihmeessä miten kävi! :)
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
578
Pari sataa Mhz?! Onnea vaan yritykselle. Ei se kulku yleensä kovin paljoa muutu, vaikka kuinka olisi viileänä. Nämä kellottaa itse itsensä melko hyvin, mutta ilmoita ihmeessä miten kävi! :)
Lähtökohta kun on siinä 1600-1800 joten eiköhän se siitä. :D
Nykyinen kotelotuuletus ei oikein sovi ilmajäähyille kun joka röörin edessä radi.
 

Asmola

Molander
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
8 231
Ei ole Palit onnistunut 1080 Ti GameRock mallinsa kanssa ihan niin hyvin kuin 1080 mallissa, jossa se oli lähestulkoon paras malli, kuumin, meluisin ja tehonkulutuskin kärkikastia.

Nyt kun TechPowerUp saanut testattua nämä kaikki suosituimmat customit, niin väsäsin tuloksista kaavion helpottamaan käyttäjien näytönohjain valintaa. Toki valinassa kannattaa ottaa huomioon mm. näytönohjainten kokoerot. Tehdään samanlainen kaavio IO-Techin arvosteluista, kunhan nämä yleisimmät mallit on kaikki testattu.:tup:

gtx1080ti_mallit.png


Kokovertailu:

ASUS Strix GTX 1080 Ti: 29.8 x 13.4 x 5.25cm
Gigabyte Aorus GTX 1080 Ti Xtreme Gaming: 29.3 x 14.2 x 5.5cm
MSI GTX 1080 Ti Gaming X: 29.0 x 14.0 x 5.1cm
Palit GTX 1080 Ti GameRock Premium: 28.5 x 13.3 x 5.8cm

ASUS GTX 1080 Ti Strix OC 11 GB Review
Gigabyte Aorus GTX 1080 Ti Xtreme Gaming 11 GB Review
MSI GTX 1080 Ti Gaming X 11 GB Review
Palit GeForce GTX 1080 Ti GameRock Premium 11 GB Review
 

P c L A Y E R

Team Ryzen
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
4 585
Nyt illalla koitin wildlandsia uudelleen, niin toimi ihan eri tavalla. Nyt menee melkein koko ajan 60 FPS melekin täpöillä Ultra asetuksilla. Turf efects off ja vegetation ja terrain quality very high. Lisaksi DOF alimmalla ja motion blurr off. Resona siiis 3440*1440.

Ihme juttu, kun aamulla ei meinannu kunnolla pelittää edes 2560*1080 resolla... :think:

Ainoa mitä tein, niin päivitin riva tuner statistics serverin 7.0 betaan. Nyt ei tosin toimi toi overlay enää wildlandsissä.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 961
Tulee mieleen ettei ois ollut borderless window tms. päällä? En ole tosin ko. peliä kokeillut, niin vaikea sanoa.
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
360
Aika tuskallista on viime ajat ollut lukea tätä ketjua, kun te muut esittelette omien 1080 Ti -korttienne ylikellotuksia ja minä olen yhä ilman korttia sattuneista syistä. :) Kyllästyin sitten lopulta odottamaan Strixiä (ja muutamat lukemani käyttäjien arviot kyseisestä kortista saivat kiinnostukseni lopahtamaan) ja Zotac AMP! Extremeä teki kovasti mieli myös, mutta en voinut perustella sitä hintaa itselleni ja edelleenkään mitään oikeaa tietoa sen saatavuudesta ei ole tullut.

Päädyin sitten lopulta hankkimaan Gigabyte Aorus 1080 Ti Xtreme Editionin ja sen saapumista nyt odotellaan. Vasta vapun jälkeen oma korttini saapuu tänne, laittelen tänne sitten aikanaan kokemuksia. :)
 

Asmola

Molander
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
8 231
Aika tuskallista on viime ajat ollut lukea tätä ketjua, kun te muut esittelette omien 1080 Ti -korttienne ylikellotuksia ja minä olen yhä ilman korttia sattuneista syistä. :) Kyllästyin sitten lopulta odottamaan Strixiä (ja muutamat lukemani käyttäjien arviot kyseisestä kortista saivat kiinnostukseni lopahtamaan) ja Zotac AMP! Extremeä teki kovasti mieli myös, mutta en voinut perustella sitä hintaa itselleni ja edelleenkään mitään oikeaa tietoa sen saatavuudesta ei ole tullut.

Päädyin sitten lopulta hankkimaan Gigabyte Aorus 1080 Ti Xtreme Editionin ja sen saapumista nyt odotellaan. Vasta vapun jälkeen oma korttini saapuu tänne, laittelen tänne sitten aikanaan kokemuksia. :)
Eikös tuo Aorus ole vaihtoehdoista huonoin? Ainakin itselle jäänyt sellainen mielikuva.:btooth:
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
360
Eikös tuo Aorus ole vaihtoehdoista huonoin? Ainakin itselle jäänyt sellainen mielikuva.:btooth:
Tiedä näistä, kaipa sellainenkin mahdollisuus on olemassa. :)

Mielikuvillahan näitä taidetaan myydä, kun käytännön erot kaikkien välillä (paitsi FE) ovat loppupeleissä niin pienet. Omat vahvuutensa ja heikkoutensa näyttäisi olevan kaikissa customeissa. Tuon TPU:n artikkelin tästä kortista luin jo joskus aiemmin ja kyseinen artikkeli jätti kokonaisuutena ainakin itselleni tästä suht positiivisen mielikuvan, vaikka ei ehkä saata ollakaan syystä tai toisesta FPS:llä mitattuna se kaikista nopein 1080 Ti -kortti. Joka tapauksessa kaikki tärkeät osa-alueet näyttäisivät olevan kutakuinkin kunnossa jäähdytintä ja virransyöttöä myöten, panostettu on tähän korttiin Gigabytellä.

Kellottuvuus taas on oma juttunsa, se on lähinnä sitä kuuluisaa silikonilottoa, koskaan ei voi etukäteen tietää, mitä saa, osti näistä sitten minkä tahansa. Harvoin sitä ns. golden samplea on omalle kohdalle sattunut, eikä ole nytkään odotukset sen suhteen katossa. IMO näille 1080Ti -korteille kaikki yli 2GHz corelle on plussaa, harva näistä on tainnut olla niin huono, ettei edes saisi sitä 2GHz rikottua. Ei jaksa tästäkään etukäteen stressata. :)

Overclock.netissä näkyy olevan pyhitetty Aorus -malleille oma ketjunsa ja siellä näyttäisi jonkin verran epäonnisia olevan, kun edes tehdaskellot eivät ole jostain syystä olleet vakaat (eikä kovin montaa ns. golden sample -yksilöäkään siellä näyttänyt olevan). Liekö päässeet sitten myyntiin hieman keskeneräisenä vai onko muuten laadunvalvonta pettänyt. Ilmeisesti Gigabyte on jo julkaissut uusia BIOS -päivityksiä näihin Aorus -malleihin (pitänee perehtyä asiaan paremmin, kunhan kortti on kotiutunut). Hyvä tietää, että valmistaja tekee tällä tavoin töitä mahdollisten epäkohtien korjaamiseksi.

Itselleni tämä tarttui mukaan lähinnä siksi, kun sattui olemaan suoraan varastossa (ei huvita enää odotella yhtään) sellaisessa luotettavassa paikassa, jossa usein teen ostoksia muulloinkin ja vielä ihan siedettävään hintaan. Ja halusin antaa muutenkin Gigabytelle mahdollisuuden, kun ei ihan vähään aikaan ole tullut ostettua heidän tekemiä näytönohjaimia. Rumahan kuin rullatuoli tuo Aorus on mielestäni, mutta ei sitä olla ennenkään ostettu näitä ulkonäön perusteella.

Ehkä saatoin iskeä käteni paskaan tässä tapauksessa, mutta otan sen riskin. :) Eipä näytä täälläkään kovin monella vielä olevan Aorus -mallia (ainakaan Extreme Edition -versiona). Kirjoittelen fiiliksiäni tänne sitten, kun kortti tulee. Sittenpähän näkee, tekeekö tällä mitään. Ei enää jaksa stressata, mikä näistä 1080Ti customeista on se oikea itselle, onpahan nyt oma valintani lopultakin tehty.

@Asmola suositteletko edelleenkin 378.92 ajuriversiota vai onko sama laittaa uusinta sisään, mitä NVIDIAlta löytyy?
 

Asmola

Molander
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
8 231
Tiedä näistä, kaipa sellainenkin mahdollisuus on olemassa. :)

Mielikuvillahan näitä taidetaan myydä, kun käytännön erot kaikkien välillä (paitsi FE) ovat loppupeleissä niin pienet. Omat vahvuutensa ja heikkoutensa näyttäisi olevan kaikissa customeissa. Tuon TPU:n artikkelin tästä kortista luin jo joskus aiemmin ja kyseinen artikkeli jätti kokonaisuutena ainakin itselleni tästä suht positiivisen mielikuvan, vaikka ei ehkä saata ollakaan syystä tai toisesta FPS:llä mitattuna se kaikista nopein 1080 Ti -kortti. Joka tapauksessa kaikki tärkeät osa-alueet näyttäisivät olevan kutakuinkin kunnossa jäähdytintä ja virransyöttöä myöten, panostettu on tähän korttiin Gigabytellä.

Kellottuvuus taas on oma juttunsa, se on lähinnä sitä kuuluisaa silikonilottoa, koskaan ei voi etukäteen tietää, mitä saa, osti näistä sitten minkä tahansa. Harvoin sitä ns. golden samplea on omalle kohdalle sattunut, eikä ole nytkään odotukset sen suhten katossa. IMO näille 1080Ti -korteille kaikki yli 2GHz corelle on plussaa, harva näistä on tainnut olla niin huono, ettei edes saisi sitä 2GHz rikottua. Ei jaksa tästäkään etukäteen stressata. :)

Overclock.netissä näkyy olevan pyhitetty Aorus -malleille oma ketjunsa ja siellä näyttäisi jonkin verran epäonnisia olevan, kun edes tehdaskellot eivät ole jostain syystä olleet vakaat (eikä kovin montaa ns. golden sample -yksilöäkään siellä näyttänyt olevan). Liekö päässeet sitten myyntiin hieman keskeneräisenä vai onko muuten laadunvalvonta pettänyt. Ilmeisesti Gigabyte on jo julkaissut uusia BIOS -päivityksiä näihin Aorus -malleihin (pitänee perehtyä asiaan paremmin, kunhan kortti on kotiutunut). Hyvä tietää, että valmistaja tekee tällä tavoin töitä mahdollisten epäkohtien korjaamiseksi.

Itselleni tämä tarttui mukaan lähinnä siksi, kun sattui olemaan suoraan varastossa (ei huvita enää odotella yhtään) sellaisessa luotettavassa paikassa, jossa usein teen ostoksia muulloinkin ja vielä ihan siedettävään hintaan. Ja halusin antaa muutenkin Gigabytelle mahdollisuuden, kun ei ihan vähään aikaan ole tullut ostettua heidän tekemiä näytönohjaimia. Rumahan kuin rullatuoli tuo Aorus on mielestäni, mutta ei sitä olla ennenkään ostettu näitä ulkonäön perusteella.

Ehkä saatoin iskeä käteni paskaan tässä tapauksessa, mutta otan sen riskin. :) Eipä näytä täälläkään kovin monella vielä olevan Aorus -mallia (ainakaan Extreme Edition -versiona). Kirjoittelen fiiliksiäni tänne sitten, kun kortti tulee. Sittenpähän näkee, tekeekö tällä mitään. Ei enää jaksa stressata, mikä näistä 1080Ti customeista on se oikea itselle, onpahan nyt oma valintani lopultakin tehty.

@Asmola suositteletko edelleenkin 378.92 ajuriversiota vai onko sama laittaa uusinta sisään, mitä NVIDIAlta löytyy?
Nvidia julkaisi eilen uuden ajurin 381.89 joka tuntuisi toimivan ok, myös idle-kellot pelaa, joten ainakin toistaiseksi voi suositella näitä.:tup:
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
360
Nvidia julkaisi eilen uuden ajurin 381.89 joka tuntuisi toimivan ok, myös idle-kellot pelaa, joten ainakin toistaiseksi voi suositella näitä.:tup:
Selvä pyy, kiitos tiedosta. Laitetaan tuo versio sitten sisään, kunhan kortti on ensin saatu koneeseen. Innolla odotan, millaista on tulossa, mutta en aio tällä kertaa asettaa suuria odotuksia korttia kohtaan.
 

Kapteeni_kuolio

⚓Ledimestari⚓
Team R&T
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
1 797
Siis Asus Strix, MSI Gaming X ja Gigabyte Aorus on todella lähellä toisiaan. Valinta kannattaa tehdä sen perusteella mikä mahtuu fyysisesti koteloon ja mikä on halvin, ellei esim. MSI:n todella ruma punamusta väriteemä lyö jarruja päälle.

Omasta mielestä noista parhaimmalta on vaikuttanut Aorus koska;

-iso kuparinen jäähylevy joka kattaa paitsi coren, myös muistit
-aktiivinen VRM-jäähy eli suora kontakti pääasiallisella jäähysiilellä VRM:ään
-isoin jäähdytyssiili, suurin teoreettinen jäähdytyskapasiteetti
-väritön mötikkä, jonka väritys hoituu hallittavilla RGB-ledeillä, lue: voi pitää kortin sellasella värityksellä kuin huvittaa tai ajella vaikka valot pois, jollon väritys hillityn musta.

MSI hyvä kakkonen, mutta paska väriteema (punamusta hyh hyh)

Asus viimesenä lähinnä ton aika hämmentävän VRM-jäähyrimpulan takia, vaikkei sillä mitään varsinaista merkitystä olekaan mihinkään.
 

escalibur

"Random Tech Channel" @ YouTube
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 122
Itsekin valitsisin Aorus -> Gaming X -> Strix-järjestyksessä. Noista kolmesta siis.
 
Liittynyt
06.11.2016
Viestejä
1 853
Tulin nyt siihen tulokseen että parhaimman pelinautinnon saa kyllä Gaming X:stä kun ajelee korttia ihan vakiokelloilla. Menettää sen pari FPS: ää mutta cooleri käy kyllä ihan huomattavasti hiljaisempana. Pitää vielä ehkä kokeilla tuota jännitteen alentamista että jos saisi vielä enemmänkin alennettua lämpöjä/melua. :)
 

Asmola

Molander
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
8 231
Tulin nyt siihen tulokseen että parhaimman pelinautinnon saa kyllä Gaming X:stä kun ajelee korttia ihan vakiokelloilla. Menettää sen pari FPS: ää mutta cooleri käy kyllä ihan huomattavasti hiljaisempana. Pitää vielä ehkä kokeilla tuota jännitteen alentamista että jos saisi vielä enemmänkin alennettua lämpöjä/melua. :)
Kuuluuko melu Sennheiser HD800:n läpi? Itse en ainakaan kuule Strixin pöhinää @ 2500rpm Logitech G930 kuulokkeiden läpi, joten suorituskykylisä tulee ilman häiriötekijöitä.:tup:
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
240 965
Viestejä
4 215 723
Jäsenet
70 984
Uusin jäsen
sisu1980

Hinta.fi

Ylös Bottom